może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Thicar daje radę, ale lepiej kupić diagzone z olx z głowicą - lepsze
Oczywiście wadliwa była uszczelka pod głowicą.
Trzeba ściągnąć głowicę.
uszczelka pod głowica??
Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.
Jeśli silnik zgasł podczas zerwania paska to na 100% dostał rozrząd. Pasek wielorowkowy nie napędza nic, co jest potrzebne silnikowi do pracy. Jeśli stuka podczas odpalania, to oberwały zawory w głowicy.
A czasem szarpanie nie pojawiło się po naprawie głowicy?
No to zostaje tylko targanie głowicy
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
napraw starą, bo kazda jest pasowana z głowicą
Po ściągnięciu głowicy wszystko się okaże. Można spróbować najpierw wymienić same uszczelniacze trzonków bez ściągania głowicy.
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
Uuuu, to Stasiu ceny podniósł. A tak poważnie, odkręciłeś chociaż dekiel zaworów? Nie mówię nawet o zdjęciu głowicy.
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina.... Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
A jaki silnik?
Najprawdopodobniej przyczyną "falowania" temperatury było zapowietrzanie się układu chłodzenia poprzez delikatnie walnietą uszczelkę, lub głowicę. Spróbuj jeszcze dolać płynu, odpowietrzyć i poobserwuj czy ze zbiorniczna wyrównawczego, po ustabilizowaniu temperatury, nie wydostaja się pęcherze powietrza. Jeśli tak to zrzucaj głowicę.
płyn czysty czy zaolejony???????/ moglo ci uszczelke pod głowica wywalic.
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
Witam czy wiecie z jaką siła mam dokręcić głowice
Witam czy ktoś posiada instrukcję dokrecania śrub głowicy w Renault Megane 1,4 16V z 2004r. Zawsze była ulotka razem z uszczelką, niestety u mnie jej brak. Pozdrawiam
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
8 barów to już zbyt mało. Głowica do góry.
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
L nie jest wykorzystane do diagnozy, wszystkie komponenty wiszą na 7,15, i co za megane, bo jak dwójka to diagnoza leci po can, i napewno nie zrobi tego NXR, i niektóre Clip'y mają problemy ( te bez głowicy CAN)
Ja na twoim miejscu jak masz troszkę pojęcia kupił bym uszczelkę i wymienił na nowa,na internecie znajdziesz jak dokręcać śruby w najgorszym wypadku oddaj do auto mechanika, niech sprawdza dokładnie powierzchnie bloku i głowicy.+ dobra uszczelka.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Diagnoza podstawowa. (brak iskry czy paliwa) kręci się wałek rozrządu. Bez tego tylko wróżka.Poprosić pana , który wymieniał głowicę aby pomógł.
czy przypadkiem nie przegrzałes autka Kolego? bo jezeli tak to masz do wymiany uszczelke pod głowica
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
To jest pompa podciśnienia, pod nią od strony głowicy jest oring.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Samoróbki się robi wtedy jak nie ma oryginalnego odpowiednika.
Oczywiście głowica naprawiona? Czy tak zakładasz pasek?
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Właśnie dlatego napisałem tutaj. We wcześniejszych przypadkach automix potrafił określić jaki to rodzaj skrzyni, miałem nadzieję, że w tym przypadku i mnie pomoże. :) BTW: czy to możliwe, że mechanik tak dobrał mi nowy słupek z głowicą, że "nie gra" ze starą skrzynią i stąd awaria? :/
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
Zastanawiające jest ciśnienie w cylindrach wg.mnie za wysokie powinno byc około10atm.może to być kwestia regulacji zaworów (0,10-0,15 ssący i0,25-0,30wydechowy)lub była robiona głowica i coś popsuto
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Po 3 latach to Ci już chyba nie odpowie ;) Skoro nie ma ciśnienia na jednym cylindrze, to trzeba zdjąć głowicę i oglądnąć co się stało
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
Jak już pisałem wcześniej , głowica była robiona.
To coś z tą UPG może nie tak. Może głowica źle dokręcona, albo pogięta i nie splanowana.
Pewne jest tylko to że należy przed założeniem "nowego rozrządu" ,zdjąć i naprawić głowicę. Pozdrawiam!
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Ciśnienie w cylindrach jest, głowica jest Ok, Rozrząd jest dobrze ustawiony nie przeskoczył
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Kolego amm212 daj szansę koleżance Milka73, aby mogła nam coś więcej o sprawie napisać.
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowica i po złożeniu w całość nie pali mi na dwa cylindry 3 i 4 . Zawory nie uderzone, świece ok, iskra jest rozrząd ustawiony na znaki 6 i 12 Zdejmowałem wałek od zaworów do planowania głowicy /. Prosze o pomoc Pozdrawiam
Przepraszam zapomniałem napisać o tym głowica została sprawdzona pod względem szczelności, a także była planowana.
Uszczelka identyczna jak wcześniej. Głowica zebrana 0.1mm. A do GMP brakuje z 3mm.
że 250zł za wymianę rozrządu to drogo tak mi się wydaję Nie w tym silniku. A ewentualne potknięcie przy wymianie uuuu drogo kosztuje. Szesnachy tak mają dużo zaworów , duża głowica , mało miejsca i dużo roboty.
To zależy... Progi zdrowe? Jakieś uszkodzenia?
Kompresji nie mam czym zmierzyć, ale jeśli nie rzuca olejem spod uszczelki głowicy na zewnątrz to gdzie mogłoby się tak dziać? chyba że do środka, a tak to wygląda, no bo czemu jest tam olej Biorąc pod uwagę że jest teraz słaby o połowę. Mnie to wygląda jednak na uszczelkę z pod głowicy. Tak ja to widzę.
To jest zaślepka układu chłodzenia. Zapewne gdzieś w głowicy lub bloku silnika pod rozrządem jest taka zaślepka.
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.
Witam , jestem zainteresowany zakupem wygłuszenia maski i pokrywy głowicy do Renault Megane III (2010r) 1.5 DCI . Jeśli posiada ktoś takie części prosze o kontakt.
Witam kolegów.Potrzebuję pomocy.Robiłem megane jak w opisie po zerwaniu paska rozrządu.Głowice woziłem do firmy specjalizującej sie tylko w głowicach.Wymienili 2 zawory wszystkie były docierane i frezowane gniazda zaworowe.po wy składaniu wszystkiego na blokadach firmy Tesam jest dziwne stukanie.Podejrzewałem popychacze ale sprawdzałem je 2 razy i to...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Jeżeli są to cylindry koło siebie to być może uszczelka pod głowicą między cylindrami się wypaliła. Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
Sprawdź ustawienie rozrządu
Witam Mogłeś w ten sposób zrobić bardzo kosztowny błąd ale to można stwierdzić dopiero po objawach.Należało poczekać aż silnik całkiem ostygnie. Pierwszym objawem przegrzania silnika jest awaria uszczelki pod głowicą,zapieczenie pierścieni tłokowych,uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Podczas gwałtownego ochłodzenia silnika w Twoim przypadku dolaniem...
Zrobiłem to chyba całkowicie po amatorsku, włożyłem obie probówki (+i-) miernika w styczniki we wtyczce. O ile po takim podłączeniu bezpośrednio do akumulatora miernik wskazał 12,7 o tyle na przewodach do wtrysku właśnie wspomniane wcześniej niecałe 8v Myślę że pozostaje mi poczekać na CLIPa i mieć nadzieję że wskaże dokładny problem. Czy jeśli faktycznie...
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Witajcie, Czy biała maź pod korkiem moży być objawem czegoś grożnego? Uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie- jak najłatwiej podłączyć centralkę czujnika cofania?
Miałem podobny problem z meganką dusiła się i muliła ale z rury wydechowej zaczeła lecieć para.Jak się okazało poszła uszczelka pod głowicą .Po z planowaniu głowicy i wymianie uszczelki auto jeżdzi ale pali jak smok.Mechanik z serwisu Renault powiedział że nie powinno się planować głowicy w tych autach.Sprawdz ciśnienie w cylindrach to pewne żeczy wykluczysz.
Tam nie ustawia się zapłonu tylko rozrząd na znaki i zakłada pasek. Jak pasek zerwał się i silnik zgasł to możesz zrywać głowicę bo zawory pogięte na 100%.
Informacyjnie moge podać Tobie ze uszczelka do Renault Megane 1.4 kosztowala mnie 50zł. Robocizna u mechanika 150zł+ 50zł(planowanie głowicy).
Mówisz mi jak jest teraz ustawione, a ja pytam w jaki sposób ustawiłeś po dokręceniu głowicy (czym, jak i w którą stronę kręciłeś). poza tym i tak jest kucha bo głowica nie poszła do planowania. A gdy zdjąłeś tą głowice, nie położyłeś jej na zaworach? Najszybciej będzie jak sprawdzisz kompresje.
Jak zablokować wałek rozrządu, żeby odkręcić koło zębate? Pasek zębaty jest zerwany, muszę zdjąć głowicę, a pod kłem jest osłona blaszana więc z kołem nie zdejmę. Renault Megane Scenic 1.9dT 1997
Panowie chwilowo temat odkładamy na półkę Przed Panami " sebap" i "szymitsu21 " chylę czoło, kierunek kompresja okazał się trafny Tylko to nie pierścienie, ani zawory są winne, tylko pęknięty na pół i wyrwany z głowicy wałek od krzywek ( pierwszy raz widzę coś takiego)
Dziękuję za wskazówki. Liczę się z tym, że do momentu zdjęcia głowicy nie będę mógł na 100% stwierdzić co jest do wymiany, ale nie jest to duży problem. Części, które mogą wymagać wymiany są stosunkowo tanie i za kilkaset złotych mogę przeprowadzić remont silnika. Doświadczenia nie mam dużego, ale będę to robił z pomocą osoby, która w swoim życiu wykonała...
Mógł stanąć zawór dawkujący i nie puszcza paliwa na głowice tłoczącą
Witam wszystkich i bardzo miło pozdrawiam. Mam Reno Scenic 1 lift 2001 rok silnik 1.6 16 v k4m 700..szukam danych z jaka siłą powinna być dokręcona głowica w tym silniku II kolejność dokręcania śrub. Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Głowica, kolektor ssący (jeżeli jest podgrzewany cieczą chłodzącą) lub obudowa termostatu. Rezystancja czujnika 2-3kΩ przy 20°C.
Witam! Kolejnym problemem do rozwiązania w mojej reni jest szarpanie po puszczeniu pedała gazu podczas jazdy. Obecnie jestem po wymianie rozrządu i regeneracji głowicy, ale i przed tą wymianą pojawiał się ten problem.
Jest to Renault Megane 2 1.5 dci Disel , rozrusznik z tyłu. Mam trudne zadanie silnik się przegrzał, bierze olej. Muszę zmienić pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Jest trudny dostęp, ale myślę, że da się to jakoś zrobić nie wyjmując silnika. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Z góry dziękuję.
Masa OK. Była odkręcana przy zdejmowaniu głowicy. Sporo osób pisało o szwankowaniu czujnika położenia wału a tu jest od nowości. Zobaczymy jutro po wymianie.
Koszt turbiny może i 400 ale używanej. Nie po to się robi przeróbkę aby pchać tam byle co. A porównaj sobie koszt kompetnego silnika 1,9 dti razem z ecu i wszystkim co trzeba. Moim zdaniem totalny absurd, i nie sądzę aby ktoś kombinowal coś takiego i odpowiedział na to pytanie, jednak wątpię aby ten silnik na tym wale i korbowodach to wytrzymał. Do...
Wiadomo iż uszczelka jest najprostsza usterka ale czasami jeszcze pęknięcie głowicy lub tulei w bloku mają takie objawy ale nie strasze tylko informuję :-) pamiętaj jak zdejmiesz czapkę żeby starannie obejrzeć uszczelke oraz płaszczyznę bloku żeby namierzyć przedmuch.dodam że głowica obowiązkowo do szlifu płaszczyzny oraz sprawdzeniu szczelności i przy...
Silnik już swoje przejechał, ok 300 000 km jak nie więcej. Bierze dużo oleju i kopci strasznie. Jakiś czas temu były wymienione pierścienie ale cylindry są zużyte i jest ten sam problem co przedtem. No i wycieki oleju w silniku. Ze dwa razy już była planowana głowica. Ogólnie nie ma sensu już go naprawiać. Firma sprzedająca silnik (ten niby od Clio)...
To teraz musisz sprawdzić czy faktycznie pali na trzy cylindry, czy tylko tak ci sie wydaje. Najlepszy do tego celu jest termometr na podczerwien i sprawdzenie wszystkich czterech wyjść spalin z głowicy. Jeśli jeden będzie wyraźnie chłodniejszy od innych to nie pali.
Czy naprawdę tak trudno napisać krok po kroku co trzeba zrobić? Bierzesz telefon ,wybierasz numer do mechanika a potem mówisz mu jak wygląda sytuacja. Umawiasz się na termin i sprawdza. Nie wiem co innego chcesz robić. Jak chcesz robić samemu to zakładasz blokadę na wał. Potem wydłubujesz zaślepki w głowicy i patrzysz na położenie wałków. Albo nie...
zalecana wymiana to co druga wymiana rozrzadu Mam osobówkę, Renault Megane. Tak samo zalecana wymiana co drugi rozrząd. Po pierwszej wymianie rozrządu (80 tysięcy km) nie wymieniłem pompy. Zrobiłem błąd, nie pomyślałem że uszczelniacz w pompie też się starzeje, a samochód miał wtedy 12 lat i nie wymieniany rozrząd, ani pompa. Zrobiłem jeszcze 40 tysięcy...
głowica silnika renault megane głowica silnik renault megane uszczelka głowica renault megane
iskrownik ustawić amplituner instrukcja piasta łożyska
lodówka whirlpool pokrętło renault mascott
Toner do Xerox WC6605: ilość proszku i suszenie Problemy z biegami w Renault Laguna II 2.0 Turbo 2005