Witam Potrzebuje wartość w Nm z jaką trzeba dokręcić głowicę silnika w Renault Megane I 1.6 benzyna. Dzieki z góry z info
czy przypadkiem nie przegrzałes autka Kolego? bo jezeli tak to masz do wymiany uszczelke pod głowica
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
Thicar daje radę, ale lepiej kupić diagzone z olx z głowicą - lepsze
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Samoróbki się robi wtedy jak nie ma oryginalnego odpowiednika.
Witam Mogłeś w ten sposób zrobić bardzo kosztowny błąd ale to można stwierdzić dopiero po objawach.Należało poczekać aż silnik całkiem ostygnie. Pierwszym objawem przegrzania silnika jest awaria uszczelki pod głowicą,zapieczenie pierścieni tłokowych,uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Podczas gwałtownego ochłodzenia silnika w Twoim przypadku dolaniem...
To nie wyklucza uszkodzenia uszczelka/głowica, a objawy jednoznaczne. Głowica do zwalenia, daj do planowania. Oni od razu sprawdzają na szczelność. Oczywiście uszczelka nowa, i nie masz się co zastanawiać bo to typowe objawy. Jak będziesz zdejmował głowicę uważaj aby nie podnieść tulei, najpierw ją obróć na silniku bez podnoszenia do góry. Z jednej...
Jak już pisałem wcześniej , głowica była robiona.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
A jaki silnik?
(at)Józef18 jasnowidz czy jak?? Nie wiemy nawet co to za silnik, a były takie gdzie opuszczały się tuleje cylindra i pękały bloki, głowica to małe zmartwienie jak silnik był wielokrotnie przegrzany.
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
To jest zaślepka układu chłodzenia. Zapewne gdzieś w głowicy lub bloku silnika pod rozrządem jest taka zaślepka.
Ciśnienie w cylindrach jest, głowica jest Ok, Rozrząd jest dobrze ustawiony nie przeskoczył
Witam kolegów.Potrzebuję pomocy.Robiłem megane jak w opisie po zerwaniu paska rozrządu.Głowice woziłem do firmy specjalizującej sie tylko w głowicach.Wymienili 2 zawory wszystkie były docierane i frezowane gniazda zaworowe.po wy składaniu wszystkiego na blokadach firmy Tesam jest dziwne stukanie.Podejrzewałem popychacze ale sprawdzałem je 2 razy i to...
w megane z tego rocznika układ się sam nie odpowietrza, trzeba to zrobić ręcznie odkręcając odpowietrznik na ciepłym ale nie gorącym silniku. a odnośnie "masła" na korku wlewu oleju to wcale nie musi to oznaczać padniętej uszczelki pod głowicą może to być z powodu nie dogrzania silnika
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Trzeba ściągnąć głowicę.
Teraz to jest już czwarty raz jak ją wydmuchało. Czy planowanie bloku jest w ogóle opłacalne ??. A co myślicie o wymianie samego silnika ??
Zrobiłem to chyba całkowicie po amatorsku, włożyłem obie probówki (+i-) miernika w styczniki we wtyczce. O ile po takim podłączeniu bezpośrednio do akumulatora miernik wskazał 12,7 o tyle na przewodach do wtrysku właśnie wspomniane wcześniej niecałe 8v Myślę że pozostaje mi poczekać na CLIPa i mieć nadzieję że wskaże dokładny problem. Czy jeśli faktycznie...
Witam wszystkich i bardzo miło pozdrawiam. Mam Reno Scenic 1 lift 2001 rok silnik 1.6 16 v k4m 700..szukam danych z jaka siłą powinna być dokręcona głowica w tym silniku II kolejność dokręcania śrub. Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
Miałem w takiej megance z 97' robioną wymianę uszczelki głowicy + trzeba było wymienić koło rozrządu, bo przy ostatnim odpalaniu zerwało klin i nie dało się go wyjąć (silnik stał długo nie ruszany, pordzewiało wszystko od wody w cylindrze i przy próbie ruszenia auta na pych zerwało klin). Głowica była planowana w trakcie naprawy. Koszt całej roboty...
Jeśli silnik zgasł podczas zerwania paska to na 100% dostał rozrząd. Pasek wielorowkowy nie napędza nic, co jest potrzebne silnikowi do pracy. Jeśli stuka podczas odpalania, to oberwały zawory w głowicy.
Koszt turbiny może i 400 ale używanej. Nie po to się robi przeróbkę aby pchać tam byle co. A porównaj sobie koszt kompetnego silnika 1,9 dti razem z ecu i wszystkim co trzeba. Moim zdaniem totalny absurd, i nie sądzę aby ktoś kombinowal coś takiego i odpowiedział na to pytanie, jednak wątpię aby ten silnik na tym wale i korbowodach to wytrzymał. Do...
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Głowica już kilka dni temu zdjęta, blok ok, wszystkie zawory wydechowe skrzywione. Głowica już zrobiona i czeka na założenie. Oczywiście uszczelka, rozrząd, pompa itd. nowiutkie. Silnik będzie jak "nowy" i te kilkadziesiąt tysięcy powinien bezawaryjnie śmigać. Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Po 3 latach to Ci już chyba nie odpowie ;) Skoro nie ma ciśnienia na jednym cylindrze, to trzeba zdjąć głowicę i oglądnąć co się stało
Silnik już swoje przejechał, ok 300 000 km jak nie więcej. Bierze dużo oleju i kopci strasznie. Jakiś czas temu były wymienione pierścienie ale cylindry są zużyte i jest ten sam problem co przedtem. No i wycieki oleju w silniku. Ze dwa razy już była planowana głowica. Ogólnie nie ma sensu już go naprawiać. Firma sprzedająca silnik (ten niby od Clio)...
Tu jest instrukcja silnik K9K i inne o głowicy str. 19. " Wymienić wszystkie śruby głowicy po ich wymon- towaniu. - Nie należy smarować nowych śrub." cytat
Jest to Renault Megane 2 1.5 dci Disel , rozrusznik z tyłu. Mam trudne zadanie silnik się przegrzał, bierze olej. Muszę zmienić pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Jest trudny dostęp, ale myślę, że da się to jakoś zrobić nie wyjmując silnika. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Z góry dziękuję.
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Czyli masz w oryginale silnik E7J-764 55kW , W Renault 19 były silniki 1.4 o mocach 43,49,57,58 kW. twojego motoru nie było, choc te wszystkie jednostki sa zbudowane na tym samym bloku silnika. może byc różnica zagłębie się bardziej w temat i dam znać. Dodano po 8 Twój motorek jest na systemie Siemens(Fenix3) w Renault 19 silniki 1.4 są na wtrysku Mono...
Tam nie ustawia się zapłonu tylko rozrząd na znaki i zakłada pasek. Jak pasek zerwał się i silnik zgasł to możesz zrywać głowicę bo zawory pogięte na 100%.
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Po opisie w temacie g.... wiadomo. Jaki megane , jaki silnik ? Jeśli to megane 3 , silnik 1.4 TCE ( turbo) to blok wydaje się najtrafniejsza diagnozą . Jeśli poprzednie modele na wolnossaku to może być bardziej głowica/ uszczelka , ale póki się nie zdejmie " czapki" to wróżenie z fusów .
że 250zł za wymianę rozrządu to drogo tak mi się wydaję Nie w tym silniku. A ewentualne potknięcie przy wymianie uuuu drogo kosztuje. Szesnachy tak mają dużo zaworów , duża głowica , mało miejsca i dużo roboty.
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
Hej, naprawiałam ostatnio głowice ( uszczelka itd ) i miesiąc po tym siadł mi rozrząd, czy jest to nie dopatrzenie mechanika, bo z tego co czytam jest to ścśle powiązane?? Dzieki za podpowiedz Co to znaczy "siadł", zerwał się pasek, kółko się odkręciło itd? A przede wszystkim jaki miał przebieg (rozrząd)? I oczywiście jaki to silnik?
Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina.... Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
Zazębnik (bendix) ma w sobie sprzęgło jednokierunkowe.Jak to zprzęgło ma poślizg to rozrusznik ruszy,ale nie ciągnie koła. Masz więc kolejny objaw i kolejną usterkę. Kiedy zgrzyta przy rozruchu (zęby o zęby) i nie kręci silnikiem,to oznacza że elektromagnes wypchnął bendiks na pozycję ,rdzeń załączył zworę w elektromagnesie,ale zęby są na tyle zjechane...
Robiłem silnik gdzie trzeba było mocno splanować blok. Szlifierz skrócił tłoki o tą samą wartość . Poszła nominalna grubość uszczelki pod głowicą.
Pasek właściwy, oryginał, nie jakaś podróbka? Jeśli założony prawidłowo, nie wiem jakbyś mógł inaczej, rolka z napinaczem właściwa, to jednak pasek szmelc. pasek oczywiście nowy? Silnik 8V czy 16V?
To teraz musisz sprawdzić czy faktycznie pali na trzy cylindry, czy tylko tak ci sie wydaje. Najlepszy do tego celu jest termometr na podczerwien i sprawdzenie wszystkich czterech wyjść spalin z głowicy. Jeśli jeden będzie wyraźnie chłodniejszy od innych to nie pali.
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
A pewien jasteś że to płyn? Zbiornik wyrównawczy mógł być pusty z powodu niedbałego lub braku odpowietrzenia układu chłodzenia po wymianie termostatu. W obudowie termostatu jest czujnik płynu chłodzącego który pośrednio ma wpływ na pracę silnika, w momencie jak był zapowietrzony to mógł dać sygnał do komputera nieadekwatny do temperatury silnika. A...
Witam mam problem z Renault Megane 1.9D z 1999r. Jeżdżę po mechanikach i nic z tego. Silnik szarpie/nierówno chodzi przy włączonym zapłonie, natomiast przy ruszaniu strasznie szarpie, a jak nie dam więcej gazu to gaśnie. W samochodzie były robione następujące rzeczy: -rozrząd, -głowica, -czujnik położenia wału, -czyszczony czujnik recyrkulacji spalin,...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Wymienić śruby Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 (Śruby 1 i 2) 25 (Nm) Etap 6 (Śruby 1 i 2) 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Etap 1: 30 Nm + 80° ± 4° Odczekać 3 minuty Poluzować śruby na głowicy cylindra Etap 2: 25 Nm + 213° ± 7° Uruchomić...
Zakupiłem Renault Megane Coupe 2.0 16v z Silnikiem F7R-710 z zerwanym paskiem rozrządu.Chciałbym się dowiedzieć co konkretnie mogło zostać uszkodzone w głowicy z tego co się orientuje to na dwóch cylindrach jest ciśnienie a na 2 nie ma. Conajmniej skrzywione trzonki zaworów, a i tłoki dostały po łbach tylko nie wiadomo z jakim skutkami.
Jestem użytkownikiem Renault Megane 2 1,5 dci. Nie jestem mechanikiem, ale przystępuję do remontu silnika, który wcześniej został przegrzany. Mam zamiar zmienić pierścienie tłokowe, uszczelkę pod głowicą, rozrząd. Już teraz natrafiłem na problem związany z bardzo trudnym dostępem np. do paska rozrządu. Nie wiem czy w przypadku takiego remontu muszę...
Miałem ten sam problem z moją meganką (taki sam silnik z instalacją gazową). Przyczyną okazały się jednak zawory wydechowe. Miały za mały luz, a jeden wręcz nie domykał się na zimnym silniku. Po nagrzaniu problem znikał - bo aluminiowa głowica rozszerza się bardziej niż stalowe zawory. Piszesz, że zawory były regulowane - OK, ale jeśli przed regulacją...
Witam Posiadam Renault Megane 1.4 osiem zaworów z 1998 r. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczął mi świrować wskażnik temperatury cieczy chłodzącej silnik raz jest dobrze w momęcie spada o dwie/trzy kreski za chwile znowu wraca itd. Wskazuje to ewidentnie na słaby styk ba :?: ale gdzie tego szukać . Może ktoś wie i podzieli się tą informacją . Będę...
Jaka pompa wtryskowa? Ale tak sobie myślę z tego co napisałeś to jest lucas, sprawdź ten regulator ( to coś ) co jest przykręcony do głowicy( taka buca) i linka jest podłączona do pompy, linka powinna być napięta na zimnym silniku. Nie będę Ci pisał więcej do czego to służy i poco to, bo za dużo pisania
Ostatecznie podsumowując, coby temat zakończyć. Wymiana cewki pomogła, ale nie zmieniło to faktu, że miesiąc później zatarł się silnik ;-) - poszła uszczelka pod głowicą i kilka litrów cieczy chłodzącej do tłoka, w zamian wypluwając rdzę przez zbiorniczek wyrównawczy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Dziękuje wszystkim a przede wszystkim Daro122. Postanowiłem, że głowica zostanie splanowana i silnik złożony. Własna praca mnie nie kosztuje, a wymiana silnika na chwilę obecną to duży problem bo nie posiadam podnośnika kolumnowego. Fajnie było się dowiedzieć, że zbyt duży luz między tłokiem a cylindrem może powodować stukanie.
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Maź w zbiorniku wyrównawczym to nic innego jak olej dostał się układu chłodzenia. Jeśli się nagrzeje i gaśnie, to może być przegrzany(tłoki puchną i silnik staje), czy stan oleju był sprawdzany ? Uszkodzona uszczelka pod głowicą też da takie objawy. Ciśnienie oleju jest większe i dlatego przedostaje się do układu chłodzenia. Co dokładnie się stopiło?
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Mam problem z obrotami w moim samochodzie. Chodzi o to iż na ciepłym silniku obroty spadają poniżej 500. Dodatkowo w trakcie jazdy przy zmianie biegów i wciśnięciu pedała sprzęgła obroty spadają do 0 lecz samochód nie gaśnie. Ostatnio usunięty został katalizator, wymieniono uszczelkę pod głowicą i zamontowano nową cewkę. Dodatkowo na 2 przewodach od...
Witam Mam poważny problem z odpaleniem mojego Samochodu Renault megane 1,4 8V Energy.Stałem w korku i silnik zgasł na jałowym biegu i już nie odpalił pomimo wielu prób.Sprawdziłem czujnik położenia wału rezystancja jak z instrukcji iskra jest na wszystkich świecach położenie paska rozrządu prawidłowe przełącznik gaz benzyna wydaje mi się że sprawny...
Po pierwsze: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fa... 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Po drugie: regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy i silniczka, może obroty się ustabilizują. Skąd płyn leci? Z okolic kolektora wydechowego? Jeśli...
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Dzisiaj trochę uściśliłem odnośnie silnika. Wstawiony silnik pochodził z manuala więc został założony wał od starego silnika bo nie pasowało koło zamachowe. Podsumowując: "nowy" jest blok z tłokami i głowica. Cała reszta ze starego silnika. Dowiedziałem się również że po zamontowaniu był jakiś problem z biegami i że największym problemem był młody chłopaczek...
kupiłem megane przed dwoma miesiącami. serwisowana do końca stan OK. na komputerze wyrzuciło tylko awarię pierwszej sondy lambda. wymieniłem ją na nową NGK ale komunikat pozostał. po założeniu gazu sekwencyjnego zauważyłem sporadycznie że auto w czasie jazdy potrafiło przerwać i zapalały się wtedy kontrolki Serv, Stop o raz silnik z napisem Stop. powtarzam...
I sprawa się wyjaśniła po diagnostyce komputerowej.Otóż problem nie tkwił w komputerze wtrysku czy też uszczelce pod głowicą lecz w sondzie lambdzie.Brak styku na kostce,to częste przyczyny we francuzach.Jeszcze dodatkowym felerem jest wymiana środkowego tłumika.On także ujemnie działa na sondę lambdę.Dziękuję za pomoc
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Kup albo pożycz blokady. Zablokuj wał, miejsce blokady jest z przodu silnika przy skrzyni biegów. Śrubka na torx zewnętrzny 14. W głowicy z tyłu masz dwie czarne zaślepki, wyjmij je i tam blokujesz walki rozrządu. Nie musisz rozbierać wszystkiego, teraz wystarczy że popuścisz koła wałków rozrządu. Schematy są na Internecie.
no włąsnie czujnik temp. podaje ciagle temp. 118 stopni C nie zaleznie czy silnik zimny czy nie. jednak owy czujnik wymieniałem i bez efektu nadal to samo :( moze wczesniej był zły czujnik wsadzony i teraz i ja zly zainstalowałem? dodam ze wczesniej było wszystko ok tylko teraz była zmieniana głowica przez kilka dni wszystko było jak nalerzy ( nawet...
Tak samym wałem W każdym silniku kolizyjnym wał dotknie zaworów. Witam. Chciałbym sprostować - nie wał dotknie zaworów a tłoki walną w zawory. P.S Poza tym - jeśli w silniku diesla zerwał się pasek rozrządu to bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie ! Zabierając się za taką robotę trzeba mieć podstawy mechaniki samochodowej w "małym" paluszku - w...
Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był...
Nie robiłem sam, nie jestem mechanikiem i nie mam sprzętu do tego. Głowica była odstawiono do zrobienia do sprawdzonej firmy. Co do luzow zaworowych nie ma pewnosci, czy sa dobre poniewaz czlowiek ktory to robil wydaje mi sie niekompetentny. Znalazłem schemat rozrządu od Megane PH1, powinien podejść bez problemu. Gniazda zaworowe nie były wymieniane,...
Witam, Mam samochód, Renault Megane , rocznik 1996 w benzynowym silniku 1.4. Już przez kilka miesięcy mam z nim problem może napisze po kolei. Kupiłem auto, po jego zakupie minął miesiąc i padła uszczelka pod głowicą. Została ona wymieniona wraz ze wszystkimi płynami i filtrami. Już po tej usterce zaczęły się problemy ponieważ podczas 'gwałtownego'...
silnik i skrzynia 500funa http://cgi.ebay.co.uk/1998-RENAULT-MEGAN...
Witam, w mojej Megance 1.9 dci silnik stracił ciśnienie oleju, w samym oleju po spuszczeniu znalazłem opiłki metalu, więcej nie miałem czasu rozebrać, ale diagnoza jest prosta i standardowa dla tego silnika, więc nie będę jej tu przytaczał. Szykuję się do remontu tej jednostki. Poszukuję dokumentacji tego silnika coś w rodzaju sam naprawiam, ale wystarczyły...
Po kupieniu auta rozrząd był zrobiony i wszystko było ok. Po około roku została wymieniona uszczelka pod głowicą i po tej wymianie zaczęło powoli...coraz głośniej klekotać. Silnik ma moc 90km. Co do obrotów to im wyższy bieg tym słabsze klekotanie. Co do zaworów to niedawno miałem wymienianą uszczelkę pod klawiatura i ustawiano zawory, ale to nie pomogło.
wskazówka od temp cieczy chłodzącej powinna utrzymywać się na trzeciej kresce skali,no chyba że silnik się przegrzewa to wtedy siłą rzeczy podnosi się,uszkodzony na 99% jest czujnik temp. w głowicy są dwa czujniki: ten niżej odpowiedzialny za sygnał do komputera,tan wyżej do tablicy rozdzielczej. czyli sprawdz ten wyżej,najlepiej "pożycz" od kogoś taki...
Na 99% zawory są uszkodzone, a ile z nich, to zależy przy jakiej prędkości obrotowej silnika nastąpiło zerwanie paska. Mogą być również popękane prowadnice, więc nie wiem, czy jest sens robić próby uruchamiania silnika bez dokładnej weryfikacji głowicy. Można narobić jeszcze więcej szkody. Nie słyszałem, żeby ten silnik był bezkolizyjny, ale nie będę...
jednak nie Dodano po 10 Poważnje zaczynam się zastanawiać nad pomylonymi wałkami. Wał zablokowany w gmp na 1 i 4 jakkolwiek by nie liczyć.wałka ssącego nie da się przestawić zgodnie z obrotem silnika do pozycji poziomej wycięcia. Brakuje dosłownie kilka milimetrów zawory opierają się o tłok. Koło na wale nie było zdejmowane tylko głowica , silnik po...
pytanie?? jezeli pasek osprzętu wkręcił się w rozrząd czy naprawiono również głowicę?? jeżeli nie to może zawry stukają. Jeżeli naprawiono głowicę to stawiam na dwie rzeczy.: koło zamachowe dwumasowe lub niestety panewki. zdejmij miske olejową i sprawdź czy nie ma luzu na panewkach korbowodowych. jezeli czestotliwość stuków rośnie z obrotami silnika...
hirsch-tech nie masz racji cewki te najczęściej przebicia dostają już w głowicy a tam niestety mgiełka nie dotrze gdyż uszczelnione sa wchodząc do głowicy origami! to fakt te silniki lubią wysokie obroty ja w megane mam k4m i przy wyprzedzaniu często wypada docisnąć w granic 5tys ale nawet w niższych nie jest to muł w przypadku kolegi wygląda mi to...
Witam. Jestem po wymianie rozrządu i regeneracji głowicy po zerwanym pasku rozrządu. Wszystko złożone i silnik odpala ale wchodzi od razu na wysokie obroty. Nie wiem co jest tego powodem. Zastanawiam się tylko czy pod listwą z wtryskami powinny być jakieś uszczelnienia, oringi podkładki czy coś takiego, bo jak zakładałem to nie było a tez nie pamiętam...
to moze inaczej. skad pewnosc, ze 8, skoro, gdy kupowalem rozrzad i podalem dokladnie to samo, sprzedajacy tez pytal o ilosc .... zwyczajnie sie nie orientował ? widze, ze niektorym humor dopisuje...... To zdejmij dekiel i sobie policz, będziesz miał 100% pewności i nie będziesz zadawał takich pytań. Dodano po 3 Przecież to jasne jak słońce w zenicie....
Podmień przepływomierz Podmień silnik - jak będzie poprawa to będzie wiadomo gdzie szukać. Najpierw pomiary. Teraz nie wiadomo nawet czy to wina turbiny, źle ustawionej pompy czy czego innego. Nawet nie wiadomo jakie jest sprężanie w tym silniku - być może naprawa głowicy nie została wykonana poprawnie. Tak to sobie możemy z fusów wróżyć. Skoro nie...
Witam Reanult Megane 2000 1.4 16V silnik k4j +GAZ Wentylator chłodnicy przestał się załączać. Sprawdziłem sam silnik wentylatora (śmiga ładnie aż mi paznokcie wyszlifował). Kiedyś startował natychmiast po zdjęciu kostki z czujnika wkręconego po prawej stronie głowicy nad slrzynią biegów (połączonego z silnikiem krakowym i wskażnikiem temperatury o ile...
Witam. Mam mały problem z renault megane 1.6 w benzynie 8v 1999r. Po wymianie uszczelki pod głowicą samochód odpalił bez problemu ale po nie długim czasie zaczęły falować wolne obroty. Samochód zaczął się dławić, obroty spadały do 500, szarpnięcia silnikiem. Najpierw spróbowałem wymienić silnik krokowy na nowy. Była poprawa niewielka ale ponownie zaczęły...
No więc uporałem się wreszcie z tymi falującymi obrotami w najprostszy z możliwych sposobów - sprzedałem samochód :D A już tak poważnie mówiąc, to przed sprzedażą uporałem się z obrotami. Wymieniłem silnik krokowy, membranę LPG oraz wyregulowałem zawory, nie wspomnę o wymianie świec i ... przewodów, choć po 2 miesiącach założyłem jeden stary, bo nowy...
witam. problem dotyczy megi 1.4 16v 2001 r. jeszcze do dzisiaj myślałem, że mi jedna z cewek wn szwankuje, a tu niespodzianka. usterka objawia się tak: silnik co pewien czas spada gwałtownie z obrotów (prawie do 0), zapalają się 3 kontrolki sygn. awarię silnika i od razu wszystko wraca do normy. (aczkolwiek też nie zawsze , bo parę razy auto zgasło)....
Nie zatarło się, miałem je w reku. Łożyska ładnie się kręcą, a ślady osmalenia na głowicy, to skutek próby wykręcania śruby przez dospawanie innej śruby. Podkładka tam jest piszą nawet o tym w artykule. http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/114... Nie mogę znaleźć mauala tego silnika może ktoś pomoże?
Witam. Twoje kłopoty mogą wynikać z całkiem innej przyczyny, znikanie płynu - jeżeli nigdzie nie widać wycieku sugeruje że masz uszkodzoną którąś uszczelkę - może pod głowicą. Płyn znika stale czy tylko na początku ? Najlepiej nalej do pełna, odpal silnik, poczekaj aż się nagrzeje i sprawdz poziom płynu. Powiedzmy niech pochodzi z 30 minut i ponownie...
Sondę sprawdzasz miernikiem ustawionym na wartość 2 V wpinając się plusem w czarny przewód sondy i minusem do minusa akumulatora, napięcia powinny wahać się od 0,1-0,8 V Pomiar tylko na benzynie i na silniku rozgrzanym do temp min 60 stopni. Czujnik temperatury płynu chłodzącego można zmierzyć na rezystancje na ciepłym i zimnym silniku, podaj mi dokładnie...
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
https://obrazki.elektroda.pl/6186650500_... https://obrazki.elektroda.pl/5949114900_... https://obrazki.elektroda.pl/6786080300_... Nic nie widać bez zdjęcia kolektora. W załączniku plik z programu osc tylko spakowałem winrarem bo nie przyjmowało forum, ze 7 razy zgasł ok 15 min całość. Te dysze to...
Znajomy kupił ok. 2 lata temu Peugeota 407 1.6HDI teraz jeździ, ale zaraz po kupnie stał chyba z 3 miesiące z nim walczył. Najpierw urwał się grzybek zaworowy. Głowica do wymiany. Następnie 3x pod rząd wymiana turbo sprężarki i przewodu z sitkiem, pompa oleju. Dokładnie szczegółów nie znam co było w końcu przyczyną, ale już był dobrze zdesperowany....
Tak, zgadza się. K56 to typ nadwozia. Miałem problem znależć dość obszerny opis tego silnika i jego budowy, ale znalazłem w książce "Renault Megane 1999-2002". Jest tam opis silnika F4P 720, a mój to F4P 760, ale nie widzę jakiś różnic jak na razie. Co do mierzenia kompresorem to podarowałem sobie i zmierzyłem starym przyrządem do mierzenia kompresji...
głowica renault megane głowica silnik renault renault megane silnik
citroen moduł wentylator kamera cofać przekaźnik budowa magnesu
dzierzawa anteny sprzedaz anteny
Non-Inverting Op Amp: High Input Impedance, Gain Formula, Rail-to-Rail CMOS Models, OPA388, ADA4522 Characteristic Equation in Electronics: Transfer Function, Stability, RLC, Op-Amp, Buck Converter