Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
Już wszystko wiadomo uszczelka poszła na 2 głowicy:)
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
W zwykłej zawory maja wystawać koło 2mm. Jeden z wydechowych jest już zagłębiony, więc zawor do wymiany, a i najpewniej gniazdo. Czyli głowica do obróbki
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
Generalnie we Władku zmiany wchodziły na bieżąco, co roku coś zmieniali. Numery katalogowe części silnika zmieniały się pomiędzy D21, D144 i D37. Około 1995 roku zrobili większą modernizację i wówczas silnik nazywał się D-120. Głowice nowy typ weszły ok. 1990 roku, czyli wersja ze świecą żarową. Tylko że wówczas głowica ma wystające zawory (jak w C-330)...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
pierścienie do wymiany
HS 11 to jest oznaczenie typu. Jest to starsza wersja sprężarki montowanej w starze ( HS14 ).Sprężarka jest bardzo wydajna i trwała konstrukcyjnie była przeznaczona do bezawaryjnej pracy przez tysiące godzin. Wał korbowy z przeciwwagą podparty jest na dwóch łożyskach kulkowych ,korbowód z odżutnikiem oleju ułożyskowany jest na łożysku wałeczkowym -...
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
witam mam prośbę do Kolegów mam --2 sprężarki stare polskie KP-2, jak z początku tego tematu z przed paru lat czy może ktoś wie gdzie można do nich kupić pierścienie ,bo pewno głowicy, sie nie da dokupić , ale sprawdzałem pasuje głowica od sprężarki z ursus c-330, tylko nie mam wiedzy -czy ta głowica od ciągnika by nadążyła w--- doprowadzaniu i odprowadzaniu...
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
Wał korbowy dokręć 200-220Nm , śruby korbowodowe 125-135Nm, głowica 220-240 Nm http://obrazki.elektroda.pl/4084153000_1... w kolejności jak na obrazku Dodano po 19 Najlepiej kupić sobie książkę KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C330 na AGROMIE tam jest wszystko w miarę dokładnie opisane za ok 20-25 zł
Dodam jeszcze, że głowica była robiona. Co do zaworów to start ustawiłem na 0,2. I po dotarciu miałem je przeregulować jak się uklepią.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Witam. Mam problem z moim C330 po remoncie, mianowicie po 1. Ciągnik ciężko pali, to po 2. Jak dam mu więcej gazu podczas odpalania/dawkę rozruchową, bo jest tu pompa z C330 starego typu, to pali na 1. tłok i chwilę tak pochodzi i łapie na 2. Czemu tak może być? Początek wtrysku dobry, tuleje, tłoki, pierścienie 54 mth, głowica robiona, wtryski sam...
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
A jeśli jest minimalny wyciek spod głowicy od strony pompy wtryskowej to o czym to świadczy ostatnia głowica od strony zbiornika paliwa leci mi strumieniem olej czarny nie jakoś mocno ale po trochu zaczyna sie sączyć czego to objaw? i to w sumie tylko na tej głowicy jednej uszczelka wymienic na lepszą czy co?
Na gruszce przy turbinie jest śruba, którą można zmniejszyć ciśnienie doładowania. Może być głowica zakamieniona.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Witam, mam problem z Ursusem C 330. Jest on po kapitalnym remoncie silnika: został przeszlifowany wał, wymienione tuleje i tłoki, głowica też została wyremontowana, pompa wtryskowa z wtryskami poszła do regeneracji. A nadal ciągnik nie chodzi tak jak powinien. Jego problemy to: jak jest zimny ciężko pali, dopóki się nie rozgrzeje nie wchodzi na wysokie...
Powinien być w głowicy.
W moim przypadku pękła głowica pod sprężyną zaworu wydechowego i woda dostawała się pod dekiel głowicy skąd spływała kanałem popychaczy do misy olejowej.
Głowice do C-360 z firmy Ursus Chełmno - bardzo miękkie szpilki do mocowania wtryskiwaczy, w efekcie podczas przykręcania wtrysku ukręca się gwint na szpilce. Sama głowica wykonana z dobrego materiału, ale przy wymianie polecam zakup kawałka gwintowanego pręta i użycie go zamiast fabrycznych szpilek. Pompa hydrauliczna z Tucholi (od Zetora 7211, ale...
Dodam że w silniku przemarzła woda ale tylko głowica pękła blok nie bynajmniej tak ja stwierdziłem i warsztat. Że Ty tak uważasz to może uwierzę, a warsztat? Na jakiej podstawie tak stwierdził? Zrobił jakieś pomiary, sprawdzał ciśnieniowo? Co on w ogóle zrobił? Dlaczego warsztat się poddał i nie dokończył zlecenia?
Uszkodzona uszczelka albo głowica .
Uszczelka pod głowicą.
Jakie są objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu i jakie opóźnionego? Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Ustawiłem zapłon zgodnie z instrukcją czyt. na pierwszym otworze, traktor ładnie odpala jest silny ale hałasuje, z silnika wychodzi taki dźwięk jak by coś stukało, trzaskało, a nie dawno był robiony remont wszystko się już dotarło. Pytałem fachowców...
Dym z komina jest. Paliwo przelewa się do zbiornika. Jedna głowica założona nowa , druga używana ale sprawdzona. Zanieczyszczenia się nie dostały.
Co do wody w oleju to wydaje się być oczywistym że występuje jakaś nieszczelność lub pękniecie spowodowane zamarzniętą wodą, która to jak wiemy zamarzając zwiększa swoją objętość. Do sprawdzenie głowica jak i blok silnika.
Gdyby pękła tulej to prędzej będziesz miał wodę w oleju.Takie jest moje zdanie.Najprędzej obstawiłbym uszczelkę pod głowica lub pękniętą któraś głowice!
Obstawiam jeszcze uszczelnienie tulei w bloku oringi z racji wieku i wody. Głowica może wystarczy zabić nowy brok tylko.
Wszystko wyjaśnione. Dziurka w głowicy miedzy kanalikiem wody a szpilka... Nowa głowica załatwiła sprawę.
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
Witam ja też jestem za głowica bo pół roku temu przy 4011 głowica mi pękła bardzo blisko kanału wylotowego wiec moze to bedzie winą
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
Mam pytanie w sprawie ursusa c330, ponieważ już od dłuższego czasu nie mogę sobie z nim porodzić, a mianowicie chodzi o problem z zapalaniem na zimnym silniku. Kiedy chcę go odpalić po nocy (nie zależnie czy jest 11 stopni na dworze czy -1) to długo kręci i kopci tak na białawo, a gdy już zapali to przez pierwsze 10 sek. nie wkręca się na obroty i...
Na starej głowicy klepało, na nowej to samo dekle były podmieniane bez efektu Luzy zaworowe książkowo szczelinomierzem Zaznaczam że słychać tylko z 4 garnka i głowica jest nówka sztuka ze składnicy w Miechowie nie jakaś z aukcji Dźwigienki mają luz ale wzdłuż osi i żaden inny ale chyba on nie ma nic do tego Zobaczę zamienię jeszcze klawiaturę z innym...
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowica i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja. Co ma niby dać to grzanie kolektora skoro świece żarowe grzeją? Ciągnik ma niesprawną pompę wtryskową lub nieszczelną głowicę.
Witam potrzebuję pomocy wycieka olej z kolektora dodam że nie jest to wyciek ze szpilek jest wymieniona głowica tłok pierścienie co może być przyczyną
Była robiona tylko sama uszczelka czy i głowica dana do regeneracji? Jest to zwykła 30 czy ''M''? Jeśli zwykła to ile zawory wystawały ponad powierzchnie głowicy? Powinny coś koło 2,2 mm.
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
ursus głowica głowica cylinder ursus głowica ursus uszczelka
zestaw klucz oczkowy altusy małe imprezy rozebrać obiektyw
st1000lm014 firmware błędy pralki bosch
Volvo FH: Brak działania turbiny po serwisie Rozbieżność wskazań temperatury w BMW X3 E83 3.0d