jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
Na innej świecy próbowałeś? Przy quadach przy kierownicy jest guzik do gaszenia co odcina przepływ w instalacji i iskry wtedy jest brak i następuje gaszenie. Sprawdź czy tam wszystko dobrze
Oczywiście że tak ,jak maż wolną parę styków to połącz je równolegle,ja osobiście przy stykach przełączających duże prądy stosowałem kondensatory,dobierając je doświatczalnie aby gasiły przeskok iskry i nie wypalały styków
ELV 63? Gaszenie jest realizowane przez przekaźnik na płytce modułu sterującego. Potrzebujesz mieć naładowany i sprawny akumulator (przy słabszym iskra będzie ginęła przy kręceniu rozrusznikiem, na szarpak odpali pięknie). Poza tym są zabezpieczenia m.in. czujnik na fotelu operatora i chyba czujnik na zamontowany kosz do trawy. W kosiarce którą robiłem...
Gaszenie w tych modułach najczęściej realizowane jest przez zwarcie do masy, dlatego na wypiętym przewodzie pracuje i nie można go zgasić. Więc sprawdziłbym dokładnie stacyjkę.
Witam dodaj kondensatory (gaszą iskry ) na stykach.
Podłączyłem na krótko Co, do czego i jak? Po pierwsze to bym sprawdził wszelkie blokady (jeśli są) i przełącznik/przycisk obsługujący gaszenie.
Masa. Zwarcie przewodu gaszenia z masą, spowoduje brak iskry.
Uuuuuuu, w takim wypadku to już konieczna jest wymiana. Co do ratowania potencjometrów, to ja jestem leniwy i nie chce mi się ich rozbierać. Gdy mi na nich nie zależy strzykawką wciskam parę kropel oleju silnikowego. Może śmieszne, ale ponad 20 letni Eltron po takim zabiegu jeszcze nie poznał nowych potencjometrów, a jest eksploatowany codziennie. Czym...
Odepnij kabelek od gaszenia i sprawdź czy jest iskra, fajka też może być uszkodzona.
Czy wlot nie opadł tak nisko, że wodę wciąga i gasi iskrę albo blokuje tłoki, tak myślę, że autor myślał. Ale to chyba tylko w offroadzie. Gaszenie iskry nagradzam urlopem. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Bo ten czarno-biały kabel podaje masę na moduł, co powoduje brak iskry i gaszenie silnika. Identycznie działa jedna z sekcji stacyjki. Po przekręceniu na OFF ma zewrzeć ten kabel do masy, po przekręceniu na ON ma go rozewrzeć. Sprawdź dokąd biegnie ten czarno-biały kabel.
Chyba raczej nie ..Jest to centrala alarmowa do gaszenia iskier firmy GreCon
Witam. Co to jest typowy czujnik ognia ? Wrzuć na googla "gaszenie iskier" Takie systemy są robione fabrycznie.
Oby nie, ale może uszczelka pod głowicą i płyn "gasi" iskrę. Płunu nie ubywa ?
uciąłem kabel od gaszenia i wszystko działa
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
O zwarciu u mnie już nie ma mowy bo mase podłączyłem na stałe do obudowy lampy a aby + teraz przełączam lampę. Na to Zrobiłem osobny przełącznik na odpalanie i gaszenie. Iskra jest :|
Witam !!! Mamy mrozy sprawdził bym drożność układu wydechowego. Natomiast czepiał bym się modułu, może ci gasi iskrę w ciśnieniu??
Sprawdź wyłącznik gaszenia.
Witam. Posiadam KAWASAKI KX 125 z 1985r. Dostałem go od znajomego który przywiózł go z Niemiec. Od samego początku jest w nim problem z iskrą. Jest tak że iskra jest w momencie wciśnięcia przycisku gaszenia. Kiedy kopie kopniakiem i jednocześnie pulsuje przyciskiem do gaszenia iskra się pokazuje. Zmieniłem już moduł, uzwojenie w silniku, cewki zapłonowe,...
A położona na cylidrze świeca włożona w fajkę też nie daje iskry? Pozostało zwracie na kabelku do gaszenia silnika, niebieskim. Ten przewód ma kilka punktów, gdzie może się przetrzeć mu izolacja, dotknąć masy i wyłączyć iskrę.
Czy przewód do gaszenia nie łączy się z masą żeby zgasić kosę?
http://obrazki.elektroda.pl/3988333700_1... Podrzucam schemacik. Niech kolega odłączy czarno/biały kabelek z modułu zapłonowego, jest odpowiedzialny za gaszenie. Jeśli iskra się pojawi, gdzieś jest przebicie tego kabelka do masy.
Cewka miała słabą iskrę więc na swiecach była mała iskra. Podczas ssania rano w cylindrze znajdowała się większa ilość mieszanki która gasiła iskrę. Więc silnik ewidentnie zalewało.:)Ja to tak zrozumiałem:)
Witam mam problem z Kawasaki klx 650 kupiłem nowy moduł bo nie było iskry po podłączeniu nowego modułu okazało się że iskry dalej brak. Lecz gdy kręce silnikiem i klikam guzik od gaszenia off on iskra się pojawia co jakiś czas Przycisk sprawdzałem działa prawidłowo
Witam Można podłączyć bezpośrednio do wyprowadzeń wyłacznika w potencjometrze uzwojenie pierwotne. Tylko trzeba sprawdzić jaką wytrzymałość prądową i napięciową mają styki. Można też dodatkowo zastosować układ gaszenia iskry. Można też stykami w potencjometrze sterować cewką przekaźnika. To rozwiązanie wydaje się pewniejsze. Pozdrawiam
Po kilku kombinacjach udało się. Podłączyłem tak zielony pin od cewki na masę, czarny pin z czarnym kablem od modułu, czarno-biały z modułu na masę a zielony do gaszenia iskra jest. teraz ustawienie zapłonu jeżeli tłok jest w GMP to jak zgrać koło zamachowe z impulsatorem? teraz ustawione mam tak że jak tłok jest w GMP to ta blaszka na kole zamachowym...
Apropos wyłącznika, to można spróbować podpiąć równolegle do styków kondensatory impulsiwe do gaszenia iskry (mogą też być w szereg z rezystorem) ale należy wtedy pamiętać, że po wyłączeniu takim wyłącznikiem urządzenie nadal pozostaje pod zasilaniem sieciowym !!!
Zamień cewki miejscami, zobaczysz czy dalej nie będzie iskry na tym samym cylindrze,albo problem przeniesie się na drugi cylinder, wtedy będziesz wiedział napewno czy to wina cewki,czy też strzelonej diody na przewodzie od gaszenia. Dlatego w poprzednim poście pisałem o sprawdzeniu diod na przewodzie od gaszenia.
Tak, bo stacyjka powinna właśnie łączyć pin "gaszenie" z masą., wtedy właśnie ci "ucina iskrę". Iskra znika i się nie pojawi, do póki ten pin jest połączony z masą. Jak przekręcasz stacyjkę "na kontrolki", to stacyjka powinna rozłączyć "gaszenie" z masą. Miałeś ten pin wgl niepodłączony?
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Szklane od ceramicznych niczym się nie różnią. Jedynie, te które są wypełnione piaskiem, szybciej gaszą iskrę w środku podczas zadziałania. Nie mylić tego z "szybkością" lub "zwłocznością" bezpiecznika, bo to ma związek z kształtem drucika. Tak czy siak, w zastosowaniu w jakim ty to masz - różnicy nie ma żadnej. A poza tym, to coś słabo szukasz: http://allegro.pl/bezpiecznik-ceramiczny...
... I nie służy on tylko do gaszenia iskry, tylko jako przeciw zakłóceniowy. Zgadza się. Dlatego instrukcja serwisowa nazywa te elementy "spark killer", a po włączeniu wyłącznika, styki tego ostatniego, wyłączają te elementy z pracy. Zgoda również co do możliwej przyczyny uszkodzenia. Prąd tu nie miał nic do rzeczy. Przepraszam za błędną wypowiedź....
Wygląda, jakby do gaźnika szło zbyt dużo paliwa i gasiło iskrę na świecy. - Czy ten objaw pojawił się nagle, sam z siebie? Czy może w skuterze ktoś grzebał, próbował go "tuningować", zmieniać parametry pracy gaźnika itp.? - Na początek wykręć świecę i sprawdź, czy jest na niej prawidłowy, matowy nalot, czy może gromadzi się smolisty syf wskazujący...
Znalazłem rozwiązanie mojego problemu z JagCDI. Gdy się chce na chwilę zgasić guzikiem, nie ma problemu. Gdy zgaszę przyciskiem i odczekam więcej, niż ok. 10 minut, przez kilka godzin nie ma iskry. Przestałem gasić kill switch'em. Gaszę bardziej agresywnie, średnio gwałtownie wyhamowując silnik sprzęgłem. CIekawe, co może być powodem czasowym brakiem...
Odwrotnie , zielony masa a czarny zasilanie .Dziś miałem okazję przetestować identyczny moduł jak na fotce z takimi samymi kolorami przewodów , okazało się że mylnie podałem sposób podłączenia modułu , przewód biały w module podłącz pod impulsator a niebiesko biały to gaszenie ,reszta jak wyżej , gaszenie w module podłącz dopiero gdy będziesz pewny...
Czarno biały to gaszenie i żęby byla iskra musi być wolny zwierając do masy wtedy gasimy
Czy wystarczy odłączyć tylko ten masowy od gaszenia od modułu i już wszystko będzie ok? Tak
Chyba tak powinno to być, bo na stacyjce, jedno ułożenie jest od gaszenia silnika, więc żeby nie podawała świeca iskry, to musi być zwarcie, czy więc te dwie strzałki co jedna jest przy przełączniku, a druga przy stacyjce, to na pewno ma iść do masy? Dokładnie tak.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Silniki benzynowe gasi się iskrą. ...raczej brakiem iskry ! Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Odepnij od cewki przewód gaszenia. Jeżeli będzie iskra, to pewnie źle podłączyłeś przewód do stacyjki, lub jest ona uszkodzona .
Odepnij z modułu kabelek czarny z białym paskiem i zobacz czy pojawi się iskra. Ten kabel jest odpowiedzialny za gaszenie silnika, jeżeli jest zwarty do masy nie będzie iskry.
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
Wydaje mi się że wszystko posprawdzałem, odległość cewki ustawiałem już w różnych wariantach, a to od 0,5 nawet do 0,2 mm, przewód od gaszenia również odpinałem. Pod siedzeniem rzeczywiście jest wyłącznik ale niezależnie czy ktoś siedział czy jak go odpiąłem iskry dalej nie było. O ile dobrze doczytałem to po odpięciu jakichkolwiek przewodów w tym przewodu...
Ten CDI jest odpowiedzialny za iskrę i gaszenie od ładowania jest inny moduł.
Dodam, że w skuterze nie na stacyjki, W peugeotach jest dodatkowe zabezpieczenie i zasilanie CDI przechodzi szeregowo przez stacyjkę. Nie wystarczy odłączenie stacyjki lub przewodu od gaszenia żeby pojawiła się iskra.
dioda ma na celu "zgaszenie" napięcia samoindukcji powstające podczas wyłączenia cewki spod napięcia. Napięcie samoindukcji może spowodować przede wszystkim uszkodzenie elementu sterującego (tranzystora) cewką przekaźnika. Zwykła dioda prostownicza 1N4007 spełni to zadanie. Dodałbym jeszcze układ gasikowy (RC) ,który podpina się równolegle do styków,...
Kolego po pierwsze prawdopodobnie masz uszkodzoną pomp e paliwa lub gdzieś się coś zwiera, i nie pracuje ona tak jak powinna. Jeśli uszczelka pod głowicą jest kaput to po prostu woda się dostaje do komory spalania i gasi iskrę. Dodano po 5 Więc poszukaj dokładnie wycieków, zobacz czy do oleju się nie dostaje woda. Jeśli chodzi o wentylator o który pytałeś,...
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
hehe człowieku a jaki tu schemat chcesz? tam jest tylko cewka z zalanym modułem która sama działa i ma tylko kabelek do gaszenia, ten kabelek jak odłączysz to jest iskra ciągle, a gaszenie jest zwarciem jego do masy i ten wyłącznik zwiera ten kabelek do masy, tak samo go zwiera pływak przez taką metalową kostkę (w której jest opóźniacz) - gdy jest za...
Niebieski kabelek to prawdopodobnie gaszenie więc nie może być podlączony do masy w tym układzie. A czy będzie iskra wytworzona przez tak małe koło magnesowe to inna sprawa , raczej wątpię.
OK Widzę że h.... z tego będzie. Weź podepnij cewke łądującą i wyzwalającą pod moduł do skutera chińczyka i zobacz czy będzie stabilna iskra. Jak będzie to masz moduł cdi uwalony. Lub na przewodzie gaszenia pojawia się masa. Weź go profilaktycznie odepnij w ogóle. Tyle sprzętu, czasu, a 0 rezultatu.
Odkręć rozrusznik i odłącz kabelek od modułu, dopiero możesz wykluczyć zmasowanie przewodu gaszenia. Miałem się poddać. Jak wcześniej pisałem jestem zielony. Co to jest moduł i przewód gaszenia?
Kolego a jesli nie to to co jeszcze może być przyczyną.PODAJ PARĘ wskazówek.będę wdzięczny dzięki. Dodano po 1 A KTÓRY TO JEST PRZEWÓD OD GASZENIA ?.
WSK 175 miały zapłon bateryjny z akumulatora pamiętam że w razie kłopotów zapalało się na pych gdyż potrzeba większych obrotów żeby była iskra ,proponuje sprawdzić z akumulatorem bo może być uszkodzona cewka zapłonowa lub ta od ładowania ,może być zwarty do masy przewód od gaszenia .
Ten silnik posiada bezimpulsatorowy układ CDI. Masz trzy możliwości: 1. Uszkodzona cewka zasilająca 2. Zwarcie na gaszeniu (stacyjka, wyłącznik awaryjny) 3. Uszkodzenie modułu zapłonowego
Odepnij ten czerwony przewód i zobacz. Ten przewód jest do gaszenia, zwiera do masy. Jak będzie uszkodzony wyłącznik lub przetarty i zwiera do masy to iskry nie będzie. Pomiar multimetrem niewiele da. Jak bez podpiętego przewodu iskra będzie, to masz przyczynę, jeśli jej nie będzie to cewka do wymiany. Wtedy warto też wymienić świecę.
Kondensator przydaje się w tym miejscu, co jest - tylko z równoległą żarówką - żeby ograniczyć prąd, jaki płynie przez cewkę, gdy połączy się ją na stałe, a jednocześnie dać zwiększony prąd przy włączaniu. Do gaszenia iskier na styku przydałby się bardziej złożony układ gasikowy - może kondensator+opornik? I jeszcze uwaga na szczelinę między rdzeniami,...
Jest, w ogóle iskra, paliwo dochodzi? Jak nie ma to odłącz od cewki przewód gaszenia i spróbuj szarpakiem odpalić. Jak odpali, to sprawdzaj wszystkie czujniki pod względem zwarcia do masy.
To ile jest na czarnym z czerwonym paskiem? Ten kabel jest od zasilania zapłonu , biały od ładowania ,żółty od świateł a zielony to masa. Z CDI wypinałeś czarny z białym paskiem? On jest od gaszenia skutera , jeśli jest zwarty gdzieś do masy to nie będzie iskry.
Ok, dzięki za info. Gaszenie raczej ok., bo iskrę sprawdzałem, jest cały czas, tylko nie sprawdziłem właśnie tego czy co obrót, czy 2. To wygląda na to że trzeba zerknąć do Magneto, może faktycznie się zerwało i przestawiło.
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Wykrec świecę i sprawdź czy jest iskra. Odlacz przewód gaszenia od cewki i spróbuj odpalić. Któryś z czujników masuje cewkę.
To ciekawe. Wątpię abyś miał zapłon DC-CDI, czy też rozwiązanie takie że jest moduł zapłonowy wewnątrz centralki/przekaźnika rozrusznika. Upewnij się czy rzeczywiście odłączenie przewodu od gaszenia powoduje brak iskry. Może przewody miałeś podłączone odwrotnie? Bo może być tak, że w wyniku naprężeń termicznych cewkomoduł wrócił do działania, może podczas...
sprawdź przewody i magneto. Spróbuj odłączyć przewód od gaszenia.
Zasilnie CDIka masz z regulatora przewodem biało niebieskim, czyli zobacz napięcie na nim. Gaszenie do masy przewodem czarno czerwonym Uszkodzienie regulatora mogło utrupić CDI, zobacz jeszcze impulsator czy dobry
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Ciężki temat jak tyle miejsc było ruszane.. Poleciłbym Ci rozłączyć pin biało-czarnego przewodu z kostki modułu zapłonowego. Odepnij moduł i w kostce wiązki elektrycznej musisz wcisnąć metalowy języczek konektora tego przewodu i przewód bez problemu wyjdzie z kostki, rób to delikatnie! Przewód ten odpowiada za gaszenie (czyli wyłączenie iskry) może...
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
A ten cewkomoduł, to nie właśnie CDI zblokowane z cewką w jednej obudowie? W sumie wygodne to to nawet...A gasi się pewnie poprzez podanie masy na ten pin...
najpierw spróbuj z inną świecą, jak nic to nie zmieni to odłącz kabelek od gaszenia z cewki, jeśli dalej iskra będzie raz na kilka obrotów (szybkich) kołem magnesowym to cewka do wymiany i tyle
Odłącz kabel gaszenia przy cewce.
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
Odłączyłem przedni przełącznik do odpalania i gaszenia, zrobiłem zworke na przekazniku i nadal brak iskry :/
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Bo to jest cewka i drugi koniec ma uziemiony. Jak z odłączonym przewodem działa to masz zwarcie gdzieś gdzie go być nie powinno. Odłącz i zmierz czy miejsce gdzie podłączasz przewód jest zwarte z masą (oczywiście dzwignia gaszenia w pozycji praca). Jak tak to szukaj gdzie się przetarła izolacja na wyłączniku od gaszenia( tam gdzie podłączasz przewód).
brak iskry w silniku 200 cm wszystkie kable Sprawdziłem zauważyłem ze gdy kręcę rozrusznikiem i włączam i wyłączam przełącznik do gaszenia to przeskoczy raz iskra przełącznik na sto procent sprawny nie mam pojęcia co się dzieje pomocy!!!
Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Hubert Masz rację. Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.
Ja widzę 2 opcje: - albo po prostu masz przestawiony zapłon i to tak konkretnie, - albo masz zdechłą świecę. Bo świece NGK z Francji mają taką dziwną tendencję do nie podawania iskry pod ciśnieniem. Jak ją wykręcisz i sprawdzasz iskrę, to iskra jest i wygląda na normalną, ale jak wkręcisz świecę, to nagle iskry już nie podaje, taka świeca przebita do...
To jest czujnik oleju, po prostu odłącz od modułu cienki przewód i sprawdź iskrę, jeśli będzie iskra to musisz szukać gdzie przewód do gaszenia styka się z masą, może być za mało oleju i czujnik będzie rozłączał zapłon, lub czujnik jest uszkodzony, wtedy silnik na pół i wymiana czujnika (lub ominięcie go z układu gaszenia). Jeśli okaże się że iskry...
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
Ustaw prawidłową przerwę na platynkach (0,4-0,5 mm) odłącz przewód gaszenia i do testów zdejmij fajkę. Iskra powinna mieć ok. 5-8 mm niebieskiego koloru
Jak się dokładnie przysłuchałem drugi raz to mi brzmi jakby przewód gaszenia gdzieś zwierał do masy albo cewka miała wewnątrz przebicie do masy przez to po nagrzaniu jej zanika iskra. Nie wiem czy przez wstrzykiwanie można to sprawdzić. Przypuszczam że można jakby wstrzyknąć w momencie dodawania gazu. Ale może to jest zjawisko typu że dopływ dużej ilości...
Te przewody które wychodzą z pod koła to ładowanie i nie ma nic wspólnego z zapłonem. Jeżeli nie ma przerywacza i przy odpiętym od cewki kablu gaszenia nie ma iskry to tylko cewka lub świeca, innej możliwości nie ma. Gdzie masz podpięte te kabelki idące do cewki? Ten silnik odpalał, czy taki już kupiłeś? Spróbuj obrócić cewkę, tak tylko, dla sprawdzenia...
https://obrazki.elektroda.pl/6999846300_... Kolega pisze o przerywaczu, który jest pod pokrywą z przyciskiem zwiernym do gaszenia (tę, której wstawiłem wcześniej zdjęcie, żeby ją zdjąć, trzeba odkręcić śrubkę nr 55), tylko że u mnie tego nie ma, ja przycisk do gaszenia przeniosłem sobie w inne miejsce.
Serdecznie dziękuję za schemat, tego akurat jeszcze nie widziałem. Chciałbym go podłączyć pomijając stacyjkę oraz resztę układu elektrycznego. Podejrzewam że ona może być uszkodzona, czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jak odbywa się podtrzymanie iskry, oraz gaszenie Simsona?
TZR gubi iskrę na wyższych obrotach. Jakie mogą być skutki tego, oprócz padniętego modułu? Moduł kupiłem, bo mój padł. Koleś co kupiłem od niego zarzeka się, że był sprawny, więc może przyczyna leży u mnie? Dodam, że musiałem odłączyć od modułu czarno biały kabelek od gaszenia, bo wtedy iskry nie było.
Zacznij od odłączenia przewodu gaszenia i sprawdzeniu czy jest wtedy iskra. W pliku są trzy schematy, któryś powinien pasować.
Tylko dziwi mnie także to że skuter stał palił i później przestał palić, wygląda bardziej jakby coś nie łączyło, zaśniedziały styki itd. załatw najlepiej sprawdzony moduł wepnij pokręć chwile i będziemy wszystko wiedzieć:) Skuter ma może odpalanie z pilota, oraz przełącznik do gaszenia nad przyciskiem do włączania świateł?
Jeśli odległość cewki od koła magnesowego jest odpowiednia to proponuje odłączyć przewody idące do cewki i wtedy sprawdzać iskrę. W większości tego typu cewek zwarcie przewodów gaszenie silnika.
Mieszanka odpala nie od iskry - bo jej przy gaszeniu nie ma, tylko od rozżarzonego nagaru w tłumiku - można spróbować go wypalić. To tyle, cóż więcej poradzić.
Usunąłem przerwę w połączeniu WN i jest przejście ale dalej nie mam iskry. Nie wiem dlaczego. Na początku po wyjęciu świecy i przyłożeniu do obudowy była taka iskra jakby krzemień o krzemień tarł. Potem iskra zniknęła, wymiana fajki, świecy nie pomogła. Odwrotnie raczej nie zamontuje cewki ponieważ nie starczą przewody. Jak mogę sprawdzić tą cewkę....
Witam, ta linka jest od gaźnika i służy do gaszenia silnika. Powinna ona iść do uchwytu, gdzie zazwyczaj znajduje się pałąk. Do uruchomienia silnika linka powinna być naciągnięta do oporu ( czyli ok. 3cm), wtedy dopiero jest sens sprawdzenia, czy jest iskra. Jak będzie mial iskrę to powinien odpalić.
Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku. Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu. Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie). Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
A więc pójdźmy dalej ,. Sprawdź miernikiem impulsator , czy dochodzi napięcie w granicach 5÷50 V do modułu , bo może masz uszkodzony przewód lub zwarty do masy i nie otwiera tyrystora w kierunku przewodzenia . Dla pewności odłącz z konektora przewód gaszenia przy module . :|
Nic dziwnego, że nie ma iskry, ten kabelek służy do gaszenia silnika właśnie poprzez zwarcie go do masy.
Dziwne pytanie. Bo zawiera nieprawdziwą sugestię. Bo łuk wcale nie musi się zapalać przez zbliżenie elektrody do materiału. W TIGu zapala się przez jonizator. I zapalanie nie ma nic wspólnego z gaszeniem. Tzn. sposób zapalania nie ma wpływu na sposób gaszenia. Zgasić można przez oddalenie elektrody, choć to słaba metoda. Bo gorący argon potrafi utrzymać...
Masa to cały korpus silnika, a więc i cała rama motoru. Nie bardzo wiem dlaczego pytasz w takim razie o kabel który ma być tą masą i do czego ma on służyć. zauważ ze kowadełko przerywacza leży na iskrowniku, a młoteczek jest izolowany - z niego jest pobierany prąd do kabla WN i kondensatora. Moim zadaniem, przewód o którym mówisz służył komuś wcześniej...
lublin gaszenie elektrozawór gaszenie gaszenie światła
wiertarka bosch wirnik excel porównywanie kilku kolumn ospel schemat
hydraulika siłowa kyocera km1635
Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza? Stukanie w dekoderze Orange - przyczyny i rozwiązania