To ten prostszy typ... https://obrazki.elektroda.pl/6405360700_... Jak tu podasz podciśnienie, to motor zgaśnie. Dodano po 3 https://www.ilcats.ru/mercedes/?function... Element 95 (Vacuum box/stop...
Witam . Myślę że można to wykonać na przekaźniku lub dwóch przekaźnikach i czujniku ciśnienia oleju .Dwa przekaźniki wówczas gdy stacyjka w położeniu (0)nie podaje napięcia .Gdy na pinie stacyjki(to należy sprawdzić)w pozycji (0)jest napięcie ,a w pozycji (1) zapłon ,napięcie zanika na pinie stacyjki.Są takie rozwiązania(ciężarówka) i takie gaszenie...
To nie jest możliwe, EGR już wykluczyleś, trzeba inny tester podłączyć.
Tam akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika. Znajdź moduł CDI, w jego kostce powinien być między innymi kabel czarny z białym paskiem, zewrzyj go do masy, silnik powinien zgasnąć.
W sdi ta klapa nie spełnia funkcji klapy gaszacej. Nie po to ją tam dali. A po co ona tam jest niech wam da do myślenia to co kolega zaobserwowal "zamyka się na biegu jalowym i otwiera po dodaniu gazu". Problem leży w poduszkach silnika. Dałeś zamienniki i to jest przyczyną. Standard problem w ibize 99-02. Tylko i wyłącznie ori poduszki rozwiązują problem....
udaj sie do gazownika może to przypomnienie o przegladzie lub cos innego związane z instalacją gazu
F12 o ile dobrze pamiętam to kl.30 na wyjściu gniazda ABS/EBS. Wygląda na to, że masz zwarcie do kl.15 dlatego po wyłączeniu zapłonu, nadal jest podtrzymana 15 własnie przez 30. Usterka pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy dwóch "geniuszy" wpadnie na ładowanie/odpalanie auta własnie po kablu ABS/EBS. Pozdrawiam Rolandos:)
Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służy dzwignia przy elektromagnesie gaszenia silnika Hatz 3L41C Zapewne do gaszenia. G..... prawda, do zapalenia. Dźwignia śłuży do awaryjnego pominięcia cewki gaszenia. Równoległe do silnika normalna praca, awaryjne 90° w stosunku do bloku. Cewka wymaga umiejętnego włożenia i podłączenia jest dwubiegunowa.
nie niebieski tylko czerwono czarny, rozpleć wiązkę przed modułem ok 15 cm znajdziesz tam łączenia kabli, czerwono niebieskich, chyba 5 sztuk razem i niebueskie razem chyba 4 szt, tam masz problem, napad się włącza bo dostaje masę.
To chyba nie tylko gaszenie ale i start musisz dopasować. :) Może to pomoże; http://obrazki.elektroda.pl/8977891700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6230400300_1...
Witam. Mam problem z siłownikiem gaszenia silnika w aucie j/w. Otóż zgasł silnik w czasie jazdy.stwierdziłem że ów siłownik nie ..trzyma'' tzn. jest w pozycji rozciągniętej , wiadomo w takiej sytuacji to kawał przewodu elektrycznego przywiązałem dzwignię przy pompie wtrysk. co by można kontynuować jazdę. No i po powrocie zakupiliśmy nowy siłownik( 244...
Nie trzeba nic przecinać, z modułu CDI powinien wychodzić kabelek czarny z białym paskiem służący, po zwarciu do masy, do gaszenia silnika
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
Przed zakupem nowej stacyjki należało sprawdzić: 1. Czy stacyjka prawidłowo łączy styki od gaszenia (M i G)? 2. Czy zwierając przewody w kostce stacyjki, odpowiedzialne za gaszenie silnika, silnik gaśnie?
A więc ten przekaznik czy centralka znajduje się na sprzęgłem pod cała zabudowa kokpitu.wymiana no nowy pomogła jak na razie
KupOwać, nie kupYwać!!! Czarny cienki przewód służy do gaszenia silnika, więc chyba Ci jest potrzebny... manetkę podłącza się do przepustnicy (linką). W manetce masz też przycisk do gaszenia silnika. Przewód z oczkiem (z manetki) podłączasz do obudowy silnika, a drugi (czerwony) łączysz z ww. czarnym kabelkiem wychodzącym z silnika.
Po wymianie pompy ciśnienie wzrosło do 3 bar, po depnięciu gazu nie spada, a nawet trochę wzrasta. Ciśnienie na szynie jest idealnie zgodne z zadanym, brak błędów, wszystko działa, problem rozwiązany. Dla potomnych: pompa zasilana jest napięciem ok. 12V tylko po włączeniu zapłonu. Wtedy też ciśnienie osiąga mniej więcej 4 bary. Po odpaleniu silnika...
Trochę to dziwne. Sterownik już był wymieniany, tak piszesz w pierwszym poście. Immo nie gasi silnika. Uszkodzony czujnik wałka rorządu lub kable od niego również nie gasi silnika. Nie życzę ci tego ale problem chyba wróci.
Kolega ma 2 masowe sprzęgło?
Alarm może być uszkodzony. Jego usunięcie wymaga połączenia dwóch przewodów odpowiadających za gaszenie silnika od stacyjki.
Cześć, mam problem z kodem usterki 2a99 w BMW E90 325i, mianowicie przed naprawą było wszystko dobrze, wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą i po odpaleniu auta na zimnym wszystko jest ok. Jak auto pochodzi 5min auto zaczyna falować, gaśnie rozrząd sprawdzony na blokadach, czujniki podrzucone i dalej nic, co to może być? https://obrazki.elektroda.pl/3376343400_...
Witam Posiadam Romet'a Pegaza 700 z automatyczną skrzynią biegów (silnik Dezamet 010). Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość zatrzymania motoroweru w miejscu np. na stopie bez gaszenia silnika i co jest do tego potrzebne?
Gasi tablicę i silnik. A 109 gasi tylko silnik.
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
funkcja start/stop gasi silnik podczas dłuzego postoju np. na czerwonym świetle moim zdanie niepotrzebna
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Słabiutkie to ładowanie, ale jakieś jest. Jedź na światłach, ale po paru kilometrach zatrzymaj się, nie gaś silnika ani świateł i wtedy zmierz. Jak będzie te 13V, to możesz jechać na światłach przy założeniu, że nie padnie całkiem. Ale tego, to już nikt nie wie.
Tak sobie czytam..... (at)zgredzie, masz 3 letnie auto a sępisz stówkę, nie, inaczej, MASZ AUTO A NA STÓWKĘ CIĘ NIE STAĆ? Proponuję ci wsadzić grosza w przycisk, nie ubrudzisz rąk i nie stracisz tego grosza a pewnie osiągniesz cel.
EE, chyba nie byłeś w serwisie tylko czytasz komunikaty z deski rozdz. Obstawiam zbyt wysokie ciśnienie na listwie i to ci gasi silnik.
Kiedyś podstawiałem z wtyczką w bok i nie hulało. Zbyt duże ciśnienie na listwie i ster gasił silnik.
No i masz winnego. Na tym pinie nie może być 12V po wyłączeniu zapłonu. Sterownik silnika po prostu nie wie, że wyłączyłeś zapłon i nie gasi silnika. Pewnie jakieś zwarcie w wiązce.
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Szczotki w alternatorze wymieniane były?
Jeżeli nie ma innego (pod spodem) połączenia czarnej cewki z przerywaczem i kondensatorem, to ten oznaczony na czerwono przewód ma być przylutowany do kondensatora. Ew. jest to przewód gaszenia. Jego zwarcie do masy gasi silnik.
nadmierna ilosc dodadku odlozona w filtrze czasteczek. doraznie pomoze wyzerowanie licznika ale niedlugo trzeba" wymienic"
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
W głowicy jest dodatkowy zawór. Otwierany ciśnieniem powietrza z tych rurek. Działa jako gaszenie silnika i hamulec silnikowy w czasie jazdy. P.S. Nadużywanie przy wydmuchanym silniku jest doskonałym sposobem na pozbywanie się oleju z silnika do turbiny i na zewnątrz. :)
A położona na cylidrze świeca włożona w fajkę też nie daje iskry? Pozostało zwracie na kabelku do gaszenia silnika, niebieskim. Ten przewód ma kilka punktów, gdzie może się przetrzeć mu izolacja, dotknąć masy i wyłączyć iskrę.
zobacz przepusnicę powietrza bo lubi się zacinać koledze chodziło o zawór zamykający dolot powietrza przy gaszeniu silnika, wtedy rozrusznik kręci jak by silnik nie miał kompresji.
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Ja robię tak - przed zgaszeniem silnika wyłączam wszystkie odbiorniki, światła, klimę, nadmuch i gaszę silnik na wciśniętym sprzęgle. Podobnie z odpalaniem - najpierw odpalam silnik z wciśniętym sprzęgłem, potem załączam potrzebne odbiorniki prądu.
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
W FH12 nie ma żadnych zaworów odcinających do gaszenia silnika. Wyłączasz kluczyk, zanika prąd na pompowtryskiwaczach i silnik gaśnie. Miałeś sprawdzić jak zachowuje się kontrolka. Z paliwem wygląda że jest dobrze. Nie wiem czy moduł ma zasilanie.
Samo właczenie świateł można by zrobić na zwykłym przekaźniku zrobić podtrzymanie. Blenda + załącza przekaźnik potem przekażnik podtrzymywany jest z + zasilającego swiatło niestety w tym rozwiazaniu wylacznie swiatła musiało by sie odbywa za pomoca żę gasimy silnik
Po ostatnim zabiegu silnik raczej otrzymał paliwo,i nic nie odezwał się! Sprawdź jeszcze raz czy ma iskrę, może zmień świecę na inną, podlej jeszcze raz paliwa do kolektora ,zrób ponownie próbę odpalenia,jak znowu nie będzie się odzywał, wykręć świecę sprawdź czy nie jest mokra, jak jest to sprawdź czy ma wobec tego kompresję. Nic nie napisałeś odnośnie...
Chyba tak powinno to być, bo na stacyjce, jedno ułożenie jest od gaszenia silnika, więc żeby nie podawała świeca iskry, to musi być zwarcie, czy więc te dwie strzałki co jedna jest przy przełączniku, a druga przy stacyjce, to na pewno ma iść do masy? Dokładnie tak.
Witam, ta linka jest od gaźnika i służy do gaszenia silnika. Powinna ona iść do uchwytu, gdzie zazwyczaj znajduje się pałąk. Do uruchomienia silnika linka powinna być naciągnięta do oporu ( czyli ok. 3cm), wtedy dopiero jest sens sprawdzenia, czy jest iskra. Jak będzie mial iskrę to powinien odpalić.
Bo ten czarno-biały kabel podaje masę na moduł, co powoduje brak iskry i gaszenie silnika. Identycznie działa jedna z sekcji stacyjki. Po przekręceniu na OFF ma zewrzeć ten kabel do masy, po przekręceniu na ON ma go rozewrzeć. Sprawdź dokąd biegnie ten czarno-biały kabel.
Witam ponownie , musisz sprawdzić jak jest u Ciebie bo ze zdjęc jakie zrobiłeś masz tam wyłączniki dwu nie cztero pinowe.A więc masz tam trzy wyłączniki; jeden pod siedzeniem; który to gasi silnik przez zmasowanie cewki zapłonowej, tak samo jak i stacyjka. Oraz dwa pozostałe wyłączniki jeden od pedału sprzęgła i od PTO ktòre są na oddzielnej obwodzie...
witam, mam kolejne pytanie czy gaźnik w tym silniku ma membranę ponieważ troche kopci na czarno i nagrzewa się dosć mocno, ewentualnie co innego może być przyczyną takiego zachowania, nie znam tych silników bazuje na pisanych tu postach i waszych odpowiedziach
Krótko- do kontroli podzespoły odpowiadające za gaszenie silnika poprawność działania, głównie ich sterowanie.
Witam Mam podobny problem z moją Vectra C 1,9 150KM. Po wymianie sprężarki klimatyzacji przy gaszeniu mam zgrzyt - prawdopodobnie z rozrusznika. Z innego tematu wyczytałem że wystarczy tylko wymienić przekaźnik od sprężarki co też uczyniłem. Jednak bez pożądanego efektu. Chcę teraz spróbować z diodą. Moje pytanie gdzie ona powinna być umieszczona ?
Dwumase bez demontażu ocenić możesz tylko na słuch. Czyli jeżeli słychać terkotanie przy delikatnie położonej stopie na pedale sprzęgła, słychać nieprzyjemny chałas przy gaszeniu silnika lub wibruje pedał sprzęgła, to dwumasa jest do wywalenia. Polecani producenci to z pewnością luk, valeo i Sachs. Co do czarnego dymu, to jest objaw małej ilości powietrza,...
Tak jak koledzy wyżej wspomnieli: akumulator trza koniecznie odłączyć. Wskazane jest także w miarę umiejętnosci dobrze uziemić spawany element osobnym uziemieniem do jakiejkolwiek masy (głupie, ale się sprawdza np. z piorunochronem przy domu). Przykładowo w serwisach wymieniających tłumiki stosuje się specjalne urządzenia do wygaszania ładunków elektrostatycznych...
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Witam, mam problem z Romet 747 Eco 4T. Nie działa gaszenie silnika po przekręceniu kluczyka. Zmieniałem stacyjkę, moduł zapłonowy. AI: Czy sprawdzałeś stan okablowania i połączeń elektrycznych? Mogą one wpływać na działanie gaszenia silnika. Tak. AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś inne naprawy lub zmiany w pojeździe, które mogłyby...
Błąd czujnika ciśnienia paliwa na szynie CR. Problem może leżeć w - czujniku ciśnienia lub w regulatorze ciśnienia. - sprawdzić wtyczki, wiązkę przewodów (styki!); - odczytać wartości ciśnień (za wysokie/za niskie); - wymienić uszkodzony czujnik; Czy przy gaszeniu silnika - sam silnik chodzi jeszcze przez kilka obrotów? Jeśli tak, to uszkodzony jest...
A nie prościej nie gasić silnika przed wjazdem do garażu? Ten czas 'liczyłby się' już do studzenia turbiny. Chyba, że otwierasz garaż, odpalasz zupełnie zimny silnik, wjeżdżasz do garażu i gasisz, wtedy to wątpię czy nawet zrobi się ciepła (bezwładność cieplna metalu). Nawet jak przed tym całym garażowaniem jechałeś sobie spokojnie to po zaparkowaniu...
Sprawdź przewody idące do cewki zapłonowej i elektrowni.
Nie zauważyłem żadnych problemów. Można zwierać obwód, lub rozłączać. Poza tym jak to tak bez gaszaka gasić silnik? :wink: radarator - pytam z ciekawości, miałeś silnik KO , gaszenie w KO jest podobnie rozwiązane jak w chińskich silnikach?
Zawór też z takiego merca tylko od ...kładzenia zagłówków, albo ze 124 po 94 roku zawór gaszenia jest właśnie sterowany stacyjką elektrycznie.
Elektryczny regulator (aktuator) przy zgaszonym silniku trzyma listwę w pozycji gaszenia.
Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
Pod tym linkiem który podałem masz dokładny opis, rysunki, wszystko jest. Zarejestruj się, bo bez zalogowania nie widzisz rysunków, tylko sam opis... Tym nie mniej - to jest ten zawór z tyłu pompy, od strony przegrody (nie te od góry), pod plastikową osłoną, ten bliżej silnika, na rysunku twornik to część nr 126 http://img836.imageshack.us/img836/5148/...
Witam, Należy sprawdzić czujnik położenia wału korbowego jak również elektroniczną stacyjkę - przycisk START/STOP. Ze względu na brak zarejestrowanych usterek stawiałbym na przycisk START/STOP. Możliwe że samoczynnie gasi silnik, dlatego nie można odpalić "na po pych" a ponowne uruchomienie z przycisku następuje bez problemu. Pozdrawiam Robo
Czy to pewne? Zdalnie nie odpowiem
Dobra, to od początku cała procedura. 1. Wsiadasz do samochodu i masz zaciągnięty ręczny i skrzynia w pozycji P. 2. Wciskasz hamulec i odpalasz silnik. 3. Trzymając hamulec nożny przełączasz skrzynie na D i spuszczasz ręczny. 4. Puszczasz hamulec nożny i ruszasz i jedziesz. Teraz odwrotnie: 1. Parkujesz zaciągasz ręczny i skrzynie przełączasz na P,...
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym I właśnie ten mały czarny siłownik w ogóle nie działa. Grzyb na EGR działa bo się sprawdzałem otwiera się i zamyka.
Załóż mu immo radiowe np Bezobsługowy Immobilizer Mikro-BIR + lub jemu podobne .
Na początek do sprawdzenia kostka stacyjki.
Dokładniej mówiąc najczęściej ten problem pojawia się na zimnym (nie rozgrzanym) silniku. Czyli odpalasz na benzynie, przełączasz na gaz i jedziesz np ok 1km, po czym gasisz silnik. Wtedy może się pojawić obiaw taki jak kolega napisał wyżej.... jeśli problem pojawia się po przejechaniu np ok 10km gdzie silnik jest dobrze rozgrzany problemu nie powinno...
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
drak takowego , zasilanie z pompy vakum, idzie na stacyjke - tam jest przełącznik podcisnieniowy uruchamiany mechanicznie, i z tad idzie na zawór na pompie (zobacz czy jest szczelny bo czesto siada)
Witam. Czy wie ktoś, czy w w/w mogę wyłączyć funkcję gaszenia silnika, po okreslonym czasie, czy tylko mogę zmienić czas jego wyłączenia? Z góry dzięki. Parametr P1BVS z tego co pamiętam.
Niestety nie doczekałem się pomocy, więc zakasałem rękawy i .... W załączeniu rozpiska wtyczki siłownika z wartościami pomiarowymi. może komuś się przyda.
Czy ja dobrze zrozumiałem - kolega wyłączał klimatyzację ZA KAŻDYM RAZEM przed zgaszeniem silnika ? I co, klima JESZCZE działa ? Niech nam kolega zdradzi, jakie to forum internetowe podrzuca ludziom takie pomysły. A teraz poważnie : klimatyzację automatyczną doprowadza się do stanu wyłączenia (off) jedynie w WYJĄTKOWYCH WYPADKACH - o czym wyraźnie mówi...
Raczej na pewno będzie winny ten zawór.
To normalne, dosyć duży cylinder, silnik zatrzymuje się w suwie sprężania i następuje cofnięcie wału, co z kolei powoduje zadziałanie sprzęgła rozrusznika. Jak masz odprężnik, zgaś silnik za jego pomocą i zjawisko nie wystąpi.
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
spróbuj czyszczenia przepustnicy ale bezinwazyjnie czyli sprayem nazywa sie carbo clener opis na opakawaniu czasami pomaga a koszt niewielki bardziej wygląda mi to na mechanike niż na elektryke Dodano po 7 lepiej wymieńsilnik krokowy a nie kombinuj z czyszczrniem stare to są dobre skrzypce wino i wapno gaszone
Jesli dobrze Cie zrozumialem i chcesz miec tak, ze wciskasz guzik i autko odpala, wciskasz ponownie i gasnie - to na zwyklym guziku tego nie zrobisz raczej. Stacyjka ma jak wiesz kilka pozycji, i pewne obwody zalacza na stale, a rozrusznik kreci tylko gdy trzymasz kluczyk przekrecony -nie moze wszak krecic caly czas:). Jesli stacyjka nie jest calkiem...
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
Wciśnięcie sprzęgła powoduje rozłączenie skrzyni. Wtedy hałasu nie ma. Może to również oznaczać luzy na skrzyni i w efekcie hałas. Sama skrzynia nie pracuje idealnie. Są problemy z wrzuceniem II, nieco wyje na biegu III. Obstawiałbym jednak problem ze skrzynią. Słyszałem też teorię że wciśnięcie sprzęgła powoduje usztywnienie osiowe układu dwumas/sprzęgło...
Jeśli chodzi o rozpoznanie tych przewodów to nie odpowiem. potrzeba by na miejscu rozpoznać jak działa sterowanie tym zaworem. Proszę zwrócić uwagę na działanie cewki, czy działa ona poprzez odcinanie dopływu paliwa, czy też cofa listwę w krańcowe położenie i w ten sposób gasi silnik. Jeżeli działa na listwę to może rzeczywiście w niej jest problem,...
Nie sądzę,że jest to wina gazu.
a nie mam gaszenia w sensie silnik odpala bez kluczyka i trzeba gasić go z fajki w silniku Jeżeli kluczyk i stacyjka to oryginały z WSK-i, oraz wszystko podłączone zgodnie ze schematem to radził bym sprawdzić stacyjkę. Dokładnie to sprawdzić te dwie blaszki/styki w stacyjce, które po włożeniu/wyjęciu kluczyka się zwierają/rozwierają.
Witam - ta dioda jest podłączona równolegle do zasilania silnika , miała zadanie gasić przepięcia wytwarzane przez silnik na komutatorze ( zalecana dioda szybka FR306 lub dioda szotkiego ) . natomiast tranzystor mosfet prawdopodobnie jest uszkodzony .
To jest 40 DIL E ? Tak, z tym, że jest to oznaczenie styków pomocniczych. Przekaźnik jeśli dobrze pamiętam będzie się nazywał DILER22
Prawdziwa zima. Po co gasić silnik? W PRL też się tak praktykowało. Z drugiej strony akumulatory w PRL miały pewnie średnio po "100 lat". Od 24.20 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
mówiac po amatorskiemu, powiem tylko tyle ze jest to taka przepustnica sterowana podcisnieniem która sie samoczynnie otwiera gdy chcemy uruchomic silnik, a gdy pracujący silnik wyłączamy to ona sie zamyka. reasumując: słuzy do gaszenia silnika, ponieważ odcina dolot, a gdy chcemy go uruchomic otwiera go. proste. jest to normalne gdy przekręcamy zapłon...
Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka...
właśnie tych złych wieści z demontarzem pomy sie zpodziewałem. dzięki za informacje . pozdowienia... dla tych co pomyśleli nad umieszczeniem zaworu pod tą blachą ,byli genialnymi konstruktorami.
heh Ja w takim przypadku nie gasił bym silnika żeby nie tracić mocy :D Może wtryski dają za dużo paliwa? Moduł? Wtryskiwacze?
Czy silnik się rozgrzał kiedy gasiłeś do sprawdzenia świecy? Silnik powinien pracować równo bez jaichś przygazówek, jeżeli tak dalej będzie wyglądać świeca, należałoby zubożyć mieszankę przez obniżenie iglicy. Warto jeszcze sprawdzić zapłon, może być za późny
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Nie masz czasem zamienionych przewodów kolego przy silniku od gaszenia i od swiateł?
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
Nie masz ładowania.
schemat gaszenie silnika gaszenie silnika polonez gaszenie silnika volvo
triak przekaźnik migający klucz aparat trust
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Vidos 670 i S50D - Zanik głosu i obrazu Lodówka Siemens KG39NXI35 - Zamrażarka mrozi za mocno, chłodziarka nie chłodzi