Witam - ta dioda jest podłączona równolegle do zasilania silnika , miała zadanie gasić przepięcia wytwarzane przez silnik na komutatorze ( zalecana dioda szybka FR306 lub dioda szotkiego ) . natomiast tranzystor mosfet prawdopodobnie jest uszkodzony .
Jeśli te diody mają gasić SEM zaindukowaną w cewkach podczas przerwania płynącego prądu, to muszą te diody przewodzić znaczny prąd, ale chwilowo (ograniczony rezystancją cewki). W takim przypadku dioda taka jest polaryzowana w kierunku przewodzenia. Stąd dopuszczalne napięcie wsteczne nie jest specjalnie istotne. Średni prąd tych diod będzie zależał...
Witam. Posiadam Peugeota 307, 2.0 hdi 90 km. Problem polega na tym że od czasu do czasu na liczniku zapala się dioda silnika i przy gaszeniu silnika strasznie długo gaśnie. Miał ktoś podobny problem? Jakieś rady gdzie szukać?
Z praktyki - żaden gasik nie poradzi sobie tak dobrze jak równolegle do silnika wpięta dioda.
Jeśli bym podłączył wzbudzenie wg Twojego pomysłu to prąd wzbudzenia wynosi ~60A więc to odpada. Na autotransformatorze i mostku działa pięknie, robiłem testy, gasiłem, zapalałem, wszystko pięknie. Nie wiem skąd to przepięcie mogłoby się pojawić przy gaszeniu silnika.
Zamień cewki miejscami, zobaczysz czy dalej nie będzie iskry na tym samym cylindrze,albo problem przeniesie się na drugi cylinder, wtedy będziesz wiedział napewno czy to wina cewki,czy też strzelonej diody na przewodzie od gaszenia. Dlatego w poprzednim poście pisałem o sprawdzeniu diod na przewodzie od gaszenia.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Jednak gdy próbowałem wykorzystać do rozłączania solenoidu gaszenia czujnik ciśnienia oleju, to podłączony przekaźnik (nr2) wprowadzał zmianę rezystancji i kontrolka ciśnienia oleju cały czas się świeciła. Musisz kontrolkę oleju odseperować diodą od czujnika oleju.Wówczas napięcie z przekaźnika nie będzie przechodzić na kontrolkę. Dodano po 3 Czyli...
A służy ona do gaszenia przepięć powstających na indukcyjności silnika w momencie wyłączania klucza (przepięcia te mogą zamordować tranzystor a poza tym zakłócają otoczenie).
Dioda w tym układzie nie służy do gaszenia oscylacji, tylko ma ona zapewnić ciągłość przepływu prądu przez cewke i przez wentylator. Kondensator jest bardzo wskazany, gdyż wentylator ma charakter indukcyjny. Dioda gasząca gasi energię zgromadzoną w polu magnetycznym elementów indukcyjnych (w tym przypadku dławik+silnik), zapewniając w ten sposób ciągłość...
Przekaźniki są poza układem i jak pisałem mają wbudowane diody zabezpieczające. PB4 to wyjście mikroprocesora 5V, PD7 wejście. Obrazowo wygląda to tak jakby po włączeniu silnika do zasilania diody dokładał się jakiś kondensator stopniowo zapalając diodę na niskim napięciu, a po wyłączeniu silnika powoli ją gasząc.
Kolego sprawdź sobie przewòd od gaszenia są tam wbudowane dwie diody, każda osobno na jedną cewkę/moduł zapłonowy. Jak jedna z nich będzię strzelona to tak się bedzie działo. Pozdrawiam.
Niebieski od elektrozaworu do plusa po stacyjce. Czarny to pewnie nie wyprostowane ładowanie do lamp, chyba, że nie idzie do magneta, tylko do cewki, wtedy to jest gaszenie (zwarciem do masy). Czerwony do plusa akumulatora (ładowanie) (trzeba sprawdzić, czy na zgaszonym silniku iskrzy jak się podłącza -, nie powinno, a jak iskrzy, to trzeba przez diodę...
Diody te będą hamować silnik w czasie wykonywania skoków pierwszy raz o tym słyszę , może kolega darek_lisu wyjaśni to i odpowie dlaczego , tak na marginesie to większość producentów też popełnia błąd stosując wewnątrz struktury tranzystora czy układu scalonego diody zabezpieczające ! pawelob zastosuj szybkie diody i nie martw się o jakieś hamowanie...
Podłączony do prądu odkurzacz sygnalizuje pracę (palą się światłem ciągłym diody siły ssania) lecz silnik się nie załącza, można regulować siłą ssania, diody zapalają się kolejno i gaszą kolejno ale silnik nie pracuje, pauzę pokazuje prawidłowo(mrugają diody siły ssania) Żadne inne diody się nie palą. Awaria nastąpiła w ten sposób, że odkurzacz załączony...
(at)jpserwis Nie. Będzie ,,tłamsił" te piki generowane przez silnik. Dioda identycznie. A piki generuje silnik w momencie powstania ,,dziury napieciowej " (brak drugiego półokresu przy prostowaniu jednopołówkowym, a wirnik kręci się wśród magnesów :D ) Tak też zachowuje się mostek bezpośrednio na silniku - przepięcia gaszą dwie diody z gałęzi mostka....
Może komuś przyda się moja informacja na przyszłość. Jest to podwójna dioda Schottky o oznaczeniu 620TG co oznacza: 2x3A 60V . Płytka może pracować też bez tej diody ale wtedy nie będzie gaszenia ew. impulsów silnika napędowego po "puszczeniu" przycisku w uchwycie MIG. Ja bym proponował zamontować diodę Schottky o wyższych parametrach, np: 2x6A/100V.
Briggs podaje; maksymalną dopyszczalną różnice kompresji pomiędzy cylindrami 25% Sprawdź też cały układ zapłonowy, świece zapłonowe, następnie cewki zapłonowe oraz ich przerwę od koła zamachowego, zamień miejscami. Następnie zrób test diod na przewodzie od gaszenia.
Przede wszystkim musisz dać diodę zwrotną (gaszącą) równolegle do silnika.
Włączasz stacyjkę na 1 i załącza się dioda ładowania , uruchamiasz rozrusznik silnik odpala ale później już go nie zgasisz. Silnik to jakaś przeróbka bo na pulpicie mam stacyjkę a na silniku (honda) druga stacyjka w pozycji na ON. Stacyjkę usunęliśmy i nadal jest to samo , jest tam jeszcze dioda gaszenia SO-1-C podglądaliśmy inną i bez zmian. Wyrzuciłem...
Dobrze narysowany jest schemat; szkoda, że nie chcesz posłuchać. Wiem, że coś tu jest nie tak, dlatego pytam. Taki układ połączeń występuje w oryginalnym sterowniku, jak i w podróbce. W jakimś celu tak to połączyli. Q3 nie ma żadnego sterownika. Ta wrysowana dioda do SMD oznaczona A4 z tego, co znalazłem, jest to zwykła podwójna dioda BAV70. Wychodzi,...
Kolego peeterus, jeżeli teraz udaje ci się odblokować immobiliser, to jedyne co możesz zrobić, to w stanie rozbrojonym podać na urządzenie stały plus w miejsce gdzie jest plus "po stacyjce" Zablokujesz włączanie się immobilisera. O ile pamiętam, zablokujesz również sterowanie zamka z pilota, ale trudno, coś za coś. to jest bardzo interesujące co napisałeś...
mam jeszcze jedno pytanie - czy do gaszenia silnika 0V/80A wystarczy wyłącznei dioda, czy wartoby zastosować jakiś układ gasikowyRC lub warystor - dodatkowo?? (jeśli tak to jakie wartości pojemności i rezystora) czy wiecie jak wyglądają takie końcówki mocy w układach wózków widłowych ??? Może któś dysponuje schematem takiegj końcówki mocy ??? pozdraiwam...
Z tego co udało mi się wyczytać na forum to przyczyną mogą być przepięcia na starcie silnika. Może powinienem spróbować zastosować kondensator na więcej V np. 100V i/lub diodę gaszącą na silniku? Może ktoś mi doradzić jak dobrać taką diodę dla tego silnika? Oczywiście że diodę bezwzględnie założyć! Bezpośrednio na silniku, o prądzie nie mniejszym od...
To jest dioda służące do tego, że jak gasisz silnik to blokuje napięcie tak, że kontrolka sie nie zaświeca do czasu az silnik nie stanie. Jak jej nie ma, to silnika tez nie zgasisz-poprzez diody wzbudzenia elektrozawór będzie zasilany.
Witam Myślę że problem jest w czujniku,lub w chwilowym (ułamek sekundy)zaniku zasilania lub jednej fazy.Sprawdziłbym połączenia zasilania,jak również podmień czujnik na inny.
Zasilanie 24V w porządku. Naciskanie przycisku zapala i gasi diodę. Nie kręcie się jednak silnik. Silnik sprawny. Reszty nie mogę pomierzyć bo jest zalana jakimś twardym lakierem. Czy sa takie płytki gdzieś do dostania? Miał może ktoś podobny przypadek? Prosze o pomoc.
Wieczorem postaram się odnaleźć silnik z powyższego artykułu i sprawdzić pinologię czujników. Chyba dałem radę, podłączyłem na czuja i wydaje mi się, że działa. Tylko mam pytanie, czy nie zrobiłem błędu. Jeśli mam LM 2901 używam go jako komparatora bez sprzężenia zwrotnego na wejściu podaję sygnały z hallotrona czy może mi to sprawić jakiś problem?...
Witam Dodaj diody gaszące przepięcia przy każdym tranzystorze, powinno pomóc. Pozdrawiam
Witam z tego co wyczytałem masz nowy (używany) stator raczej dobry. Iskra pojawia się i znika , na drugim nowym module to samo raz zaiskrzy i koniec. Czyli stator ok impulsator sprawdzony ok moduł też raczej ok -Kiedyś miałem taką sytuację montują silnik Klr do Blasterka. Przyczyną okazała się dioda :) na schemacie układu zapłonowego CDI nr.6 odpowiedzialna...
Witam! Na poniższym schemacie układ jest zabezpieczony diodami transil BZW03-C200 (choć nie jestem pewien czy na pewno to transil) I mam parę pytań. Czym tą diode BZW03-C200 zastąpić ?? bo jest ona nieosiągalna. Czy może być to np. BZW04-342 ?? Jak działa ten układ na schemacie tj. AC zasilanie -> dioda http://fotoo.pl//out.php/i222005_cdiuniw...
Sprawdzalem wtryski dioda i mrugala. A jak ten silnik sie gasi co za to odpowiada moze w tym wina? pozdr
Może nie tyle powinno się stosować, ile można i właściwie lepsze wygładzanie nie jest potrzebne. Oczywiście można dać kondensator wygładzi trochę przebiegi, zmniejszy zakłucenia. Go gaszenia zwyczajowo stosuje się diody włączone przeciwnie równolegle do silnika. pozdrowienia
Cały czas. Chociaż w jakimś małym atlasie spotkałem rozwiązanie z przekaźnikiem był pod deską do którego były podłączone czujniki. I w razie W gasiły silnik. Tylko że na czas odpalania były blokowane. Do tego przy zimnym silniku i pojawieniu się ładowania gasnoł silnik. Więc cały ten układ ominołem dając dodatkowo brzęczyk i dużą kontrolkę z diody.
Może jeszcze jakiś kondensator i diodę równolegle jak najbliżej silnika... Niech gasi choć trochę ten syf, bo jednak to obciążenie indukcyjne jest. Kondensator nie, bo mosfet nie przeżyje włączenia tego. Ale dioda to dobry pomysł. Chyba że jest już tam wbudowana w sterowniku. Właśnie! Jakiś czas temu miałem taki problem, że po wyłączeniu zasilania...
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
W Lucas zabudowane osłoną a Bosch ma zawór na wierzchu na wtyczce do pompy na jednym z pinów jest 12v i ten przewód musi być podłączony do zaworu gaszenia na pompie
Witam Mam podobny problem z moją Vectra C 1,9 150KM. Po wymianie sprężarki klimatyzacji przy gaszeniu mam zgrzyt - prawdopodobnie z rozrusznika. Z innego tematu wyczytałem że wystarczy tylko wymienić przekaźnik od sprężarki co też uczyniłem. Jednak bez pożądanego efektu. Chcę teraz spróbować z diodą. Moje pytanie gdzie ona powinna być umieszczona ?
Przestań się dąsać i odpowiadaj na pytania konkretnie a nie " jakiś taki jak na LPT". Przecież nikt Ci nie pomoże bo na forum brak chwilowo wróżek. Ta dioda gasi TYLKO przepięcia więc nie traktuj jej jako diody zwrotnej. Prąd diody zwrotnej ma być na poziomie prądu silnika (który utajniłeś). Miałeś to w linku który dałem.
Stacyjke sprawdziłem już, jest ok. Problem w tym, że dioda led od ładowania akumulatora nie gaśnie gdy uruchomię silnik a według instrukcji powinna. Po drugie gdy gaszę silnik kluczykiem to od momentu przekręcenia kluczyka do zatrzymania sie silnika gdy diody gasną słuchać bardzo szybkie załączanie i wyłączanie przekaźnika R1, problemu tego nie ma gdy...
No i chyba jeszcze odbiorniki o charakterze indukcyjnym nie? Styczniki mają komory do gaszenia łuku elektrycznego, w elektronice dioda w kierunku zaporowym nie poradzi sobie z większymi silnikami itd...
Użytkowałem Charta przez 17 lat. No niestety,ale najczęściej uszkadza się cewka zasilająca moduł zapłonowy. (to ta pod kołem zamachowym) . Żadna z posiadanych przeze mnie cewek (a miałem ich z 8 sztuk) nie wytrzymała dłużej niż 3 lata codziennego jeżdżenia ) Patrząc na moduł ,cewka ta jest podłączona do skrajnie prawego w górnym rzędzie pinu gniazda.Z...
Witam. Posiadam Kadjara 1,3 benzyna, rocznik 2019. Jeżdżę na krótkich trasach, zauważyłem, że zwiększa mi się poziom oleju w silniku. Domniemam, że to skutek gaszenia silnika podczas wypalania FAP i wówczas dodatkowe paliwo wstrzyknięte na cylindry dostaje się do oleju. Czy jest możliwość zamontowania diody która by informowała o rozpoczętym cyklu wypalania...
Inertia Fuel Shut-Off Switch - takie cudo co gasi silnik w momecie uderzenia. wg schematu mozepowodowac takie objawy.
Umknęły mi twoje oscylogramy. Nie wiem w końcu z czym walczysz, czy z przepięciami cewki przekaźnika 24V czy też silnika 230V. Jak chcesz złapać przepięcia, to albo dajesz tryb single i ustawiasz poziom (trigger) powyżej normalnego napięcia, albo wykorzystujesz drugie styki przekaźnika, dajesz tam bateryjkę i wyzwalasz drugim kanałem lub zewnętrznym...
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
W ciągnikach występuje problem rozładowania akumulatora w przypadku zostawionego kluczyka w pozycji wciśniętej ,a tak niestety często się zdarza ponieważ silnik nie jest gaszony ze stacyjki .Pozostawienie kluczyka powoduje przepływ prądu podmagnesowania wirnika alternatora i po jakimś czasie niestety ale nie zapali
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Tak - regulator jest podłączony przez ten bezpiecznik do jednego z bocznych konektorów. Dałem Ci duży schemat, tam masz czytelnie rozrysowany ten przekaźnik. To zwykły przekaźnik wysokoprądowy z dodatkową oprawką na bezpiecznik. Nie ma tam żadnej diody, zwykły bezpiecznik. Pobawiłem się w Picassa: http://obrazki.elektroda.pl/2178878700_1...
wewnetrzne diody nie sa szotkiego ale maja bardzo duzy prad wlasnie taki jak sam mosfet. Ja jednak mysle ze tu chodzi o przebicie napieciowe i potrzebna jest zwykla dioda ale rownolegle z silnikiem. Zwykla dioda rownolegle z silnikiem po pierwsze bedzie go slabo hamowala, a po drugie bedzie powodem duzych strat przy kluczowaniu. Jesli juz jedna dioda...
Diodę najlepiej przylutować do konektorów silnika. Dioda na prąd 10A. Zobacz na schemacie, jak są gaszone przepięcia generowane przez silnik podczas wyłączania mosfeta, częstotliwośc PWM ok 20kHz. Zmontowałem kilka takich układów na BUZ10, m.in. do dmuchaw samochodowych i pracują bezawaryjnie a radiator 30cm² był co najwyżej ciepły. http://obrazki.elektroda.pl/8398012900_1...
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
Jeśli mają styki przełączne (rozwierne i zwierne) to tak... Przydałoby się jeszcze gaszenie przepięć występujących przy przełączaniu/rozłączaniu. Dwie diody Zenera połączone szeregowo każda na napięcie 1-2 V większe od maksymalnego zasilającego równolegle do silnika. Przedłużyłoby to trwałość mikroswitchy w takim układzie.
Uruchamiałeś z silnikiem czy bez? Podłącz żarówkę zamiast silnika, będziesz widział co się dzieje. Masz diodę równolegle do silnika? W mojej hulajnodze paliło tranzystory bo dioda gasząca miała zwarcie (uszkodzenie diody na skutek pchania hulajnogi do tyłu...)
Witam serdecznie, mam walca z silnikiem hatz 1b40 diesel i kilka problemów, 1- chciał bym zapytać kogoś kto miał z tym do czynienia gdyż po odkręceniu kurka oleju (bagnetu) wydaje mi się że jest zbyt duże ciśnienie i bardzo chlapie 2- silnik nie pracuje zbyt równo i przygasa na pełnych obrotach i lekko zadymi na biało jak gaśnie, (gdy dodaje gazu na...
Witam, podczas remontu wyżej wspomnianego mercedesa wyszła mnie taka awaria, a mianowicie po przekręceniu kluczyka samochód nie gaśnie.W wężykach jest podciśnienie, stacyjka działa. Jak wężyki zepnę złączką to dopiero wtedy silnik gaśnie ale po upływie około 15s. Nie chce tak długo trzymać wyłączonej stacyjki bo boję się że spalą się diody na alternatorze,...
Otwierasz butle, jak niema w niej gazu (musi nie być) ustawiasz tak czujnik poziomu by wskazówka na "0" już "pracowała", jedziesz na pompę, przed zgaszeniem silnika wciskasz i trzymasz przycisk na centralce, trzymając go gasisz silnik, centralka zasygnalizuje ci że coś robi, idziesz tankować pod korek, przekręcasz kluczyk, diody 3 razy zaczną się zapalać...
Witam.Powodem awarii był zatkany smok pompy olejowej.Szukałem awarii wszędzie ale nie znałem dobrze silnika(nowy samochód).Sprawdziłem elektrykę (dioda kontrolki oleju słabo bzdzi) .Po zdjęciu miski się okazało że smok jest zatkany i to była przyczyna póżnego gaszenia lampki kontroli ciśnienia .Kolego zdejmij miskę olejową i zobacz co masz na smoku...
Wybrałem tryb 9 (Phase and Frequency Correct) i napisałem następujący kod: [syntax=c] TCCR1A |= (1<<WGM10); TCCR1B |= (1<<WGM13); // USTAWIENIE PWM FREQUENCY CORRECT TCCR1A |= (1<<COM1A1); TCCR1B |= (1<<COM1A1); // POCZĄTKOWO STAN NISKI TCCR1B |= (1<<CS11); // PRESKALER 8 OCR1A = 2500; // WARTOŚĆ TOP OCR1B = 100; sei();...
Jak powinien wyglądać schemat prostego sygnalizatora, który by załączał diodę LED przy zamkniętym zamku i gasił po odryglowaniu? Sygnały byłyby brane z silnika zamka. Występują tam masy, i tylko w momencie zamykania lub otwierania na jednym z przewodów pojawia się +12V na około 0.8 sek. Myślałem o przerzutniku RS opartym na 7402. Proszę pomoc.
Jest jedna mała sprawa, która powoduje, że gasząc w nocy światło możemy zabić robota :) Konkretnie chodzi o brak diody zabezpieczającej tranzystor. Montujemy ją katodą do plusa zasilania i anodą do kolektora tranzystora. Gasząc światło spowodujemy odcięcie tranzystora, a zanik prądu na cewce silnika spowoduje impuls napięcia zabójczy dla tranzystorka...
ale dioda w mosfetach jest na mosfecie, a nie na obciazeniu. Oscylacje/szpilki trzeba gasić na obciążeniu. Gdyby wystarczała ta w mosfetach, nie spalilaby się dioda na obciazeniu, która w zasadzie palila sie zywym ogniem Aha, z silnikiem wprawdzie szpilki przepieciowe sa niewielkie, za to oscylacje po zmienie stanu są ogromne i powodują o wiele wieksze...
Podczas dopalania sadzy w suchych filtrach DPF, bez wiedzy użytkownika przez komputer silnika włączane są wszystkie urządzenia elektryczne by obciążyć silnik w celu wytworzenia optymalnej temperatury do z popielenia sadzy, która później gromadzona jest w tylnej części filtra. Mam w autobusie dwa filtry DPF i jak silnik nie jest w stanie samodzielnie...
Na stonie http://nstach.w.interia.pl/elektro.htm umieściłem dwa schematy ale włączające światła mijania po uruchomieniu silnika, Jeden miałem zastosowany w maluchu a nowszy w Opel Kadett. Mozna je stosować praktycznie w różnych samochodach.
leszek_w. Podobna sprawa -jakie kryteria doboru diody gaszącej przy pracy z częstym gwałtownym przeciązeniem /zwalnianiem/? Ewentualnie jakie inne metody gaszenia przepięć ? Jak w szeregowych a jak w bocznikowych ? Jak z gaszeniem przepięć na wzbudzeniu przy zmianie kierunku ?
oba trafa mają za małą wydajność na dłuższą metę bo po wyprostowaniu dostępny prąd będzie √2 razy mniejszy (nie możesz zrobić nagle 150% mocy). Co do sterownika to może być oparty na MOSFETach większej mocy z małym Rds, trzeba tylko dodać prosty układ gaszenia impulsów z diodami, rezystorami i kondensatorami. A im większe napięcie tym większe...
Witam. Temat podobny mojemu jest zamknięty https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ,więc zakładam nowy. Proszę o pomoc: posiadam traktorek firmy Snaperr z silnikiem Silnik Briggs 13HP 28M707 typ 1183 -E1 kod: 990114.ZD Silnik wiem,że oryginalnie powinien być 14HP - pewnie ktoś wymienił po uszkodzeniu oryginalnego. Nie mogę poradzić sobie,...
Nie jest to dziwne, że przy zwarciu wyjścia palą się diody a nie bezpiecznik, bo zadanie bezpiecznika to nie dopuścić do pożaru urządzenia. Jak ktoś tego nie ogarnia, to ma problemy z gaszeniem pożarów. Pożar jest bardziej kosztowny niż wymiana 4 diod prostownika czy kupno kolejnej takiej ładowarki. Proponowane tutaj zwarcie klem robi każdy sprytny...
https://obrazki.elektroda.pl/4564188700_... Dodano po 3 Alternator zamontowany w agregacie , panowie co pożyczyli zamiast zgasić go pokrętłem do regulacji obrotów silnika , próbowali gasić kluczykiem w stacyjce przekręcając go na 0 (agregat oczywiście pracował dalej), Nwm czy to mogło spowodować uszkodzenie
Gdy zimny odpala bez problemu-ma moc. Po dojechaniu do celu gaszę silnik i jest ok, ale gdy chcę go zaraz odpalić to po przekręceniu kluczyka z kontrolkami jest ok, dioda od imo gaśnie - przekręcam kluczyk rozrusznik kręci i kręci bez efektu tak jakby nie dostawał paliwa. Silnik z 15 min ostygnie zapala bez problemu. Dzisiaj przyjechałem do domu wyłączyłem...
To może najpierw zacznij pisać program, który będzie migał diodą LED, później program, który obsłuży jeden klawisz, który będzie zapalał i gasił taką diodę, później ......................... po prostu zacznij po kolei a nie od końca czy od środka a na pewno ci wyjdzie.
Witam, Posiadam samochód Citroen Xsara Break 1.6 z instalacją gazową i ostatnio zauważyłem dziwne brzęczenie w trakcie odpalania i gaszenia silnika. Dźwięk ten dobiega z lewej strony kierownicy przy przełączniku sekwencji LPG i wydaje się że jest równoczesny z zaświeceniem się diod. Cóż to może być? W załączniku dodaję film, na którym można go usłyszeć...
wini 230 widzę że opuszczenie w dużym stopniu poprawiło dynamike i moc. Ja bym tak zostawił i postarał się poczukać co powoduje szarpanie przy ruszaniu. Widzę że każdy z naszych silników ma inaczej. Ja na opuszczonej iglicy uruchamiam na ssaniu i to zawsze kiedy jest zimny lub stał na tyle dużo że ostygł. Jak odpalałem na ssaniu to czekałem chwile aż...
Wgrałem program który świeci diodą na 2 sekundy, potem ją gasi na 2. Program na płytce testowej działa poprawnie. Jeżeli dołącze silnik do tego ukłądu tak żeby kręcił się w rytm z diodą to całość zaczyna działać w trybie random, choć po trochę dioda świeci w rytm działania silnika ale raz się załaczy na sekundę , raz wcale, raz na dwie.. Jak mam popodłączane?...
Posprawdzaj przewody, bo na pewno któryś jest uszkodzony lub nie ma prawidłowego zestyku. A jeśli chcesz podłączyć "gaszenie" do CDI to jest odpowiednie złącze do tego. Albo możesz sam zrobić montując do przewodu ładowania CDI (jakie masz AC czy DC?) diodę prostowniczą i przełącznik. Dodano po 51 PS. aaahh Kol. mulek mnie wyprzedził :D\
Witam. Zakładam nowy post, bo nigdzie nie mogę znaleźć info jak dobrze podpiąć przewody elektryczne po zmianie silnika z Tecumsecha na Briggsa 13,5 KM. Poprzedni silnik posiadał prądnicę z dwoma kablami, czyli czerwony z diodą i czarny pod światła z tego, co pamiętam. Dodatkowo był zielony kabel do cewki w celu gaszenia i OK. Obecnie Briggs ma podobnie...
Zamiast dołączać diodę gaszącą przez przekaźnik, lepiej zrezygnuj z mostka H i zasil silnik przebiegiem PWM z jednym tranzystorem i diodą gaszącą na stałe. Przezaźnikiem możesz zmieniać kierunek obrotów silnika. A jeżeli chcesz pozostać przy mostku H, to tranzystory mostka wykorzystaj tylko do zmiany obrotów, diodę gaszącą daj za mostkiem, a do PWM...
Przypuszczam, że alternator jest 6-diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie, to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle, to nie będzie ładowania. Tak, 6-diodowy. Chwilowy brak ładowania mnie nie martwi, bardziej utrata...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Kolego ziguś jeśli sterowanie jest PWM to się zgodzę że impulsy wprowadzają zakłócenia ale podanie ciągłe zasilania DC na silnik żeby coś takiego powodowały to jakoś mi się nie widzi Proponował bym po mostku prostowniczym zasilającym silniki zamontować diodę gaszącą oraz przy przekaźnikach odpowiedzialnych za sterowanie kierunkami obrotów. Spróbował...
Większej głupoty to już dawno nie słyszałem. Podczas odpalania auta za pomocą przewodów z drugiego auta KONIECZNIE w aucie "dawcy" musi być włączony :-) Większej glupoty to ja nie slyszałem,i broń Boże tak nie robić. Pożyczamy prądu komuś na rozruch-GASIMY SILNIK! Jeżeli silnik jest u nas na obrotach,a ktoś w tym czasie startuje,to na 100 możemy się...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
Wg opisanej zasady powinien działać poniższy program ‘ Program swiatła samochodowe – opis działania ' ‘ Po włączeniu zasilania, gaszone są swiatła postojowe i mijania ' (gaszenie w sensie wyłączenia przekaźników) ‘ Program czeka na pojawienie się sygnału zapłonu ze stacyjki ‘ Następnie program czeka na znikniecie...
Hm, sprawdzę to, chociaż wierzyć się nie chce, że taka błahostka mogłaby być przyczyną. Z drugiej strony, można ten przycisk wcisnąć delikatnie, nie do końca i wtedy chyba udawało mi się sterować tym sprzętem pomimo zamkniętych drzwiczek, a normalnie po zamknięciu wszystkie diody i led się gasiły. Teraz, po złożeniu, mam kolejny problem... Czyli coś...
Niedawno montowałem taki automat kupiony w sklepie załączający światła po wzroście napięcia w instalacji elektrycznej samochodu. Nie wiem jak to przeszło testy ale taki automat + długie to automatycznie drastyczne skrócenie żywotności żarówki gwarantowane (2 włókna świecą się naraz). Konstruktor nie pomyślał o dodatkowym obwodzie odcinającym "automat"...
Z każdym wypalaniem odrobina ropy dostaje się do skrzyni korbowej , znacznie gorzej gdy przerwiesz proces wypalania gasząc silnik, wtedy większą ilość się dostanie do oleju . Komunikat - filtr sadzy jest pełny kontynuować jazdę , wraz z ikoną pojawia się tylko gdy poziom zapełnienia jest krytyczny . Przy normalnym wypalaniu komunikatu nie zobaczysz....
Witam, mam problem z samochodem jak w tytule . Od jakiegoś czasu mam cały czas problem z elektroniką. Robię samochodem niedługie trasy po mieście, przy którejś próbie odpalenia samochód się nie uruchamia - kontrolki się świecą, lampki w samochodzie też, przekręcam kluczyk i nic, nic nawet nie drgnie. Pomyślałem, że akumulator się rozładował (rok temu...
http://obrazki.elektroda.pl/4216143100_1... Trzeba zdjąć cewkę, jak to żółte z kabelkami, następnie wykręcić tuleję na której siedziała cewka, i sprawdzić czy takie jak to srebrne lekko się rusza w tej tulejce, to tłoczek zamykający dopływ gazu. Jedno złe tankowanie, i może być zabrudzony, że nie będzie się lekko ruszać, lub gumka na...
Witam. Jeżeli chcesz automatycznie zapalać światła w samochodzie to polecam układ z mojej strony. Potrzebujesz w tym wypadku sygnały : +12 V po włożeniu kluczyka, + 12 V po załączeniu zapłonu. Układ działa następująco: Wkładasz kluczyk do stacyjki (pozycja ACC) - nic się nie dzieje, Uruchamiasz silnik ( włączony zapłon) - po 5 sek. zapalają się światła...
1. Nie, przy włączonym TIMER REC na początku silnik coś się rusza, diody gasną i zapalają się, a później przyciski działają tak samo jak w pozycji wyłączonej. 2. Drugi film robiony z przełącznikiem w pozycji RECORD, tak jak jest napisane na czerwono. 3. Przy wyłączonym timerze magnetofon działa jak chce, ale zazwyczaj play podnosi głowicę i zapala...
coś mi się wydaje że jest te przebiegi co opisałeś nie są do zrealizowania prostym mechanicznym pstrykaczem lewo ab HH HL LL LH HH PRAWO ab HH LH LL HL HH WYKRES NA 4 STRONIE http://www.elfa.se/pdf/35/03584745.pdf POTESTUJ TYM http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/DDS_DL4JAL/i... można taki impulsator testować podłaczony wprost do LPT - chyba...
Witam. Jako początkujący w dziedzinie programowania mikro kontrolerów i będący na etapie zaświecania i gaszenia diod poprzez procesor attiny2313, mam pytanie, czy za pomocą tego procesora i odpowiednio napisanego kodu da się regulować obroty silnika krokowego (sterowanego za pomocą gotowych modułów wykorzystujących sygnały step, dir i enable) tak aby...
nie mogę twierdzić na 100% (a tylko na 99) ale to jest dioda "gasząca" przepięcia z silnika (zakłócenia). Zwykle włączona "zaporowo".
Odzywam sie po dlugim czasie ale juz pisze co i jak: 1. silnik gasi sie juz ok - wymiana zaroweczki podswietlenia regulacji wysokosci swiatel nie pomogla - mimo tego ze byla spalona - pomoglo natomiast wpiecie diody w uklad sygnalizacji ładowania. 2. w dalszym ciagu mam problem z symbolem w lewym dolnym rogu - pedał hamulca zółto-bursztynowy - wymienilem...
Masz jakiś miernik? warto dla pewności byłoby zmierzyć opór na przewodach w stosunku do masy, i wiedzielibyśmy więcej.. Moduł - Instalacja w skuterze Czerwony z czarnym - czerwony z czarnym(powinno być coś koło 400Ohm do masy) Czarny - Zielony Czarny z białym - ten najprawdopodobniej jest do gaszenia, gasi po zwarciu do masy - na razie nie podłączaj,...
może wiesz gdzie dioda Wewnątrz wiązki elektrycznej, ok 20 cm od skrzynki pod maską z której dołem wychodzi wiązka ale w niej nie ma tu winy, ona tylko gasi łuk na przekaźniku. Na rysunku nr 322. Po włączeniu klimy wiatrak skraplacza zaczyna wiać, tak? Do uruchomienia klimy potrzebne są, prawidłowe ciśnienie czynnika, odpowiednia temp. silnika, i brak...
Ale po co tak komplikować ? Jeżeli masz moduł cdi,to poprostu zabrac mu prąd. Albo wpiąć stacyjke miedzy na wejście cewki wn,między moduł a cewke. Genialne !! :cry: A jakie napięcie panuje na cewce CDI, a do jakiego napięcia jest przystosowana stacyjka i jej styki NO ? A dlaczego takie silniki gasi się zwarciem cewki ,,magneta" do masy, a nie otwarciem...
Teraz to juz chyba rozumiem czyli ta dioda sluzy do gaszenia impulsow,czyli zasilanie mostka powinno byc 220V zmiennego zastanawiam sie czy problem moze byc z przerwami w doprowadzaniu tego napiecia czy tak?
Obciążam minimalnie tzn. cewkę stycznika dla silnika 550 W - cewka ta pobiera 3W, 24VDC. Przy tym poborze mogłoby być wyjście tranzystorowe, ale wtedy w zasadzie ta dioda zwrotna byłby konieczna, ale czy przy wyjściu przekaźnikowym również??? Paweł
pandaci pierwsza sprawa to jaki to silnik unipolarny czy bipolarny sterownik na uln nadaje się tylko do silnika unipolarnego , tak więc propozycje z L298 w podstawowej konfiguracji odpadają , chodź jest to możliwe zobacz sobie dokumentację z ULN2803 http://www.elenota.pl/pdf/ON_Semiconduct... nie wiem co cię dziwi że po wysterowaniu wejścia...
gaszenie diody gaszenie silnika zapalanie gaszenie diody
najlepszy centrala domowy podpiąć lampe bezpiecznik szyby megane
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Renault Ceres – brak świateł, diagnostyka, bezpieczniki, przekaźniki, manetka Citroën XM – procedura zakładania paska rozrządu, silniki XU10, PRV V6, XUD11, DK5