Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Witam, proszę o wytłumaczenie dlaczego dzieje się tak, że akumulator kwasowo-ołowiowy 12 V 125 Ah, który był rozładowany do napięcia ok. 10.5 V akumulator gazuje przy napięciu ok. 14 V w wszystkich 6 celach. Czy ktoś wie czym jest to spowodowane i czy akumulator jest do uratowania? Szukałem na forum jakiegoś rozwiązania lub wytłumaczenia, ale nic nie...
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Jeżeli samochód stoi w garażu w którym jest prąd można podpiąć nawet na miesiące pod akumulator będący w samochodzie urządzenie uzupełniające ubytek prądu w akumulatorze niewielkim prądem 800mA a następnie po uzupełnieniu prądu urządzenie przechodzi na ładowanie niskim prądem konserwującym.Mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora .Urządzenie...
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Co do napięcia ładowania i gazowania akumulatorów: w starej książce (1959 rok?) była informacja, że dla stałego podłączenia akumulatora pod ładowanie niektórzy zalecają 2,25 V na celę, co powoduje niewielkie gazowanie, ale jest ono mniej szkodliwe niż niedoładowanie przy napięciu 2,20 V na celę. 14,4 V na akumulator 12 V to już 2,4 V na celę i przy...
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Trzeba jeszcze ograniczyć czas utrzymywania tego napięcia - po pierwsze z powodu gazowania akumulatora, po drugie może ono powodować zmiany na elektrodach, np. wyrastanie z nich "dendrytów", które po jakimś czasie zrobią zwarcie.
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Sygnalizator po odłączeniu zasilania na własnym akumulatorze będzie działał maksymalnie 16 minut Akustyka. Optyka działa bez końca - aż do rozładowania akumulatora. To taka drobna dygresja. Na pewno prąd ładowania jest za duży - przykładając ucho do akumulatora słychać jak bulgocze elektrolit. Nie prąd, ale napięcie (choć prąd też może być zwiększony)...
Jeżeli miał bys długo czekać na części - mam dla Ciebie jeszcze jedną wersję: http://obrazki.elektroda.net/1_117342882... Potencjometrem należy doregulować precyzyjnie 7,2V, to jest ważne, bo powyżej tej granicy akumulator zaczyna gazować, to jest szkodliwe dla akumulatorów żelowych i bezobsługowych.
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
No dobra, 9A, 13,1 V. Słychać gazowanie w jednym z akumulatorów (ang. cell, pol. cela)? W AGM jest to słabiej słyszalne niż w zwykłym akumulatorze. Pomijając to gazowanie, które może nie być słyszalne, jeżeli napięcie nie wzrośnie, to pewnie trzeba będzie kupić nową baterię.
Aha, czyli akumulator jest na wysokich obrotach przy ogrzewaniu szyby, ogrzewaniu, wycieraczkach, klimatyzacji i podgrzewanych fotelach, a alternator ma tyle amperów, że ogarnia to wszystko. Czyli musiałbym mieć taki prostownik, zasilacz lub ładowarkę o mocy 15 A, 14,8 V i więcej, bo później jest gazowanie akumulatora, a to wszystko ma działać spokojnie,...
Teoretycznie gazowanie akumulatora rozpoczyna się od 14,5 V. Tak więc wydaje się, że nie były przekroczone dozwolone parametry.
są już alternatory pracujące na 15.6 lub 16.3V w osobówkach także.... aku ca-ca 16.2V Co to daje skoro napięcie gazowania akumulatorów wapniowych nie wzrosło :?: W takim układzie, powinno się stosować akumulatory Ca tylko z korkami.
Trzeba kontrolować końcowy prąd ładowania a nie napięcie. Przy prądzie rzędu 1 A gazowanie jest znikome i ubytek wody z elektrolitu niemierzalny. Sprawdzałem kiedyś akumulator Ca/Ca przy prądzie 80mA i napięciu 13,8V z płyt leciutko gazował. Po tygodniu gazowania akumulatora przy prądzie kilkaset mA nie dało mi się zaobserwować ubytku wody. Przy takich...
Gazowanie elektrolitu podczas ładowania to nic niezwykłego.
Za duże napięcie, neibezpieczne bo akumulator zaczyna gazować.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Akumulator do utylizacji. Nawet jak uzupełnisz elektrolit, jest ryzyko jego wypłynięcia, a to jest substancja żrąca. Poza tym, istnieje ryzyko gazowania elektrolitu co może spowodować wybuch.
Oj, oj typowa elektroda. Ktoś pokazuje swoją pracę wykonaną po to, aby spełniała zadaną funkcję. Reszta siedząc wygodnie w fotelu na wszelkie możliwe sposoby wytyka błędy, podważa sens budowy, kładzie nacisk na estetykę chociaż nie o to chodzi, no i jeszcze te sugestie "jakbyś kupił byłoby lepiej" To straszak dla debiutantów Przez takie sytuacje, nabrałem...
Napięcie szczytowe przy napięciu skutecznym 15,7V wynosi 22V i do tego napięcia będzie dążyło napięcie na akumulatorze ,ale że maksymalne napięcie na akumulatorze nie może przekroczyć 16,5V to ta różnica napięcia będzie powodowała przepływ prądu i grzanie oraz gazowanie akumulatora i nawet te 3V spadku na diodach niewiele zmieni.Żeby temu zapobiec trzeba...
Podaj napięcia na poszczególnych akumulatorach gdy tylko zaczynają gazować.
14,4V to oznancza stałe napięcie trzymmane na akumulatorze. Tak jest w samochodzie. W cyklicznym ładowaniu zaleca się wyższ napięciecia końcowe. zeby zapobiec ich nadmiernemu gazowaniu(chyba tak się to nazywa) producent określa zasady ich poprawnego ladowani Ładowałeś kiedyś akumulator - wygląda że nie ładowałeś. Intensywne gazowanie występuje w zakresie...
W tej całej konwersjacji brakuje jeszcze aby wspomnieć o napięciu gazowania akumulatora, które ustala się na około 14,6-14,8V, dlatego też nie powinno się akumulatora ładować długotrwale napięciem, które przekracza taką wartość. Pomijam aspekty związane z niebezpieczeństwem tutaj (wydzielanie wodoru) oraz tym, że akumulator powinien być ładowany najelpiej...
Dokładnie, a oznaką zakończenia ładowania jest początek gazowania akumulatora. Niektórzy przyjmują jako koniec ładowania spadek prądu do wartości C/100 w fazie ładowania stałym napięciem.
Czy da się zajżeć do celi? Jeżeli w czasie ładowania wydziela się gaz, to należy zmniejszyć prąd ładowania, lub je zakończyć. Prostownik jest bardzo duży. Ustaw ładowanie na najmniejszy możliwy prąd. I kontroluj napięcie (nie może przekroczyć 15V), lub gazowanie.
Przecież masz amperomierz na swoim "ustrojstwie" więc kontroluj prąd za jego pomocą nie przekraczając zakresu. Co do gazowania akumulatora to coś jest nie tak. Jaki to akumulator? Ile ma lat? Czy jest to akumulator obsługowy z korkami? Mierzenie napięć bez obciążenia w tym przypadku mija się z celem, szczegulnie tanim miernikiem bez RMS. Jakie napięcie...
Tutaj piszą: W dawnych akumulatorach [...] Takie stare akumulatory nie bały się przeładowania. Towarzyszące temu gazowanie nie uszkadzało akumulatora, a jedynie elektrolizę i ubytek wody. Wystarczyło co jakiś czas dolewać wody destylowanej.
Witam Podczas ładowania akumulator zamienia energie elektryczną na chemiczną w tej postaci energia może być magazynowana. W akumulatorze samochodowym mamy H2SO4 + H20 zatem jedynym gazem który może się wydzielać jest wodór który jest raczej dość łatwopalny. Zwłaszcza wydziela się go dużo podczas kończenia procesu ładowania wówczas akumulator zaczyna...
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
Urządzenie warto zamknąć w metalowej - ognioodpornej obudowie. A całość musi bezwzględnie pracować w temperaturze otoczenia zgodnej z charakterystyką akumulatora. Najlepiej jak obudowa będzie przeciwwybuchowa, postawiona w klimatyzowanym pomieszczeniu bo akumulator pracuje przecież z ogromnymi energiami (6V 5W) akumulator jest ładowany, tak długo,...
Najpewniej kupić dedykowanego UPS-a. Następny problem o którym nie wspomniano to ładowanie tej baterii akumulatorów, i prądy wyrównawcze,. Trzeci problem to gazowanie akumulatora, ot tak nie postawisz gdzie ci się podoba.
napięcie standardowo do 14,4V Nie żebym się czepiał ale nawet wiki podaje, że dopiero po przekroczeniu 14,4V zaczyna gazować akumulator. Więc nie doładowywałeś akumulatory? Ja swoje akumulatory nigdy nie naładowałem więcej niż 14-14,5 a rozładowuję codziennie w ciągu 5 miesięcy. Rozładowuję różnie i do 12 i do 10V. No i akumulatory nabierają mocy nie...
ale właśnie zaczęła gazować :)
A czy w akumulatorach bezobsługowych Boscha można dostać się do cel w celu dolania wody?
Może wyjaśnienie zbyt dużego napięcia przy stosunkowo małym prądzie ładowania jest takie, że gazowanie akumulatora powoduje znaczny wzrost oporności elektrolitu... zrób ograniczenie prądu ładowania, np. włączając szeregowo żarówkę.
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Przepraszam za wykopek, ale muszę sprostować te brednie z "włączeniem się recondu samoczynnie". Prostuję, bo wynik wyszukiwania często pojawia się w Google, a nie widzę sensu szerzenia fejków na temat ładowania...
Cześć! Przede wszystkim podstawowa zasada to: Napięcie jest ściśle zależne od przepływającego prądu i odwrotnie. Jeżeli piszesz, że kontrolujesz prąd (I=Q/10), to wszystko jest OK. Jeśli to jest aku ołowiowy to zawsze można rozpoznać naładowanie po gazowaniu akumulatora. Pozdrawiam
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
... Uważam, że areometr to podstawa.. I co on da w takim przypadku jak w załączniku? https://obrazki.elektroda.pl/1185434100_... To nie problem. Wystarczy aby akumulator zaczął gazować to elektrolit się wymiesza. Problem stratyfikacji występuje głównie przy akumulatorach, które ładuje się do granicy gazowania. Dla tych, które pod koniec...
O alternatorze piszą tak: Cytat: Sprawny alternator podczas pracy wytwarza nie więcej niż 14,4 V. I tej wartości dla akumulatora 12V nie należy przekraczać. Akumulator ma 6 cel po 2V. Przy napięciu 2.4V występuje "gazowanie akumulatora". 14.4V to górna granica ładowania klasycznego akumulatora 12V.
Też tak się nad tym zastanawiałem, ale czytałem w sieci o gazowaniu akumulatorów. Mam zwykły akumulator 4MAX. Kupiłem ten: http://voltpolska.pl/pl/glowna/34-prosto... Można oszacować zbliżony czas ładowania/doładowania akumulatora 65Ah?
Napięcie mierzone po diodzie, dałem inne akumulator napięcie ustawiłem na przetwornicy na 13.7 V. Tylko mam pytanie czy przy takim napięciu może delikatnie gazować akumulator jeszcze się ładował bo nie osiągnął 13.6 miał tylko 13.4 V.
Witam! Akumulator żelowy (inaczej bezobsługowy) powinien być ładowany prądem 10 godzinnym do uzyskania napięcia 2,27V/ogniwo(inne źródła 2,32V/ogniwo)tj. po uzyskaniu napięcia 13,62V powinno zakończyć się ładowanie akumulatora. Po przekroczeniu tego progu napięcia, następuje "gazowanie" akumulatora, co może grozić rozerwaniem aku mimo zabezpieczenia....
Witam, wykombinuj jakiś amperomierz bo przy tak dużym transformatorze będą duże różnice prądu w zależności od stanu akumulatora, dobrze by było to kontrolować. Nie dopuszczaj do intensywnego gazowania akumulatora nawet gdy prąd ładowania będzie właściwy. P.s. Do akumulatora 24V- 24V z transformatora będzie za mało.
W temacie AGM padło hasło - uzupełnić elektrolit - nie ma tu takiej możliwości w AGM. Absorbent - to po prostu mata z włókna szklanego. Elektrolit jest uwięziony wewnątrz włókniny. Elektrolit nie ma tu postaci suchej. W AGM-ach raczej nie ma mowy o gazowaniu akumulatora. Jeśli gazuje - jest po prostu do wyrzucenia. Akumulatory AGM mają postać zamkniętą...
Przyjacielu czytaj z uwagą.Jak tydzień lub dłużej samochód postoi w garażu to przecież część z odbiorników zainstalowanych w samochodzie pobiera prąd.A to alarm na czuwaniu,odbiornik radiowy aby zachował pamięć ustawionych programów,a nawet zegarek.Po podpięciu tej ładowarki w garażu pod zainstalowany w samochodzie akumulator ta uzupełnia ubytek prądu...
Dobrze byłoby sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora, które nie ma przekroczyć 14,8 V. Przy przekroczeniu napięcia ładowania 2.4V/ogniwo zaczyna się gazowanie akumulatora. Prawidłową, maksymalną i nieprzekraczalną wartością dla tradycyjnych akumulatorów kwasowo ołowiowych jest 14.4V.
Dokładnie jak pisze andrzej20001 wolę nie robić eksperymentów na elementach elektrycznych znajdujących się w samochodzie czy wytrzymają ładowanie prostownikiem. Doładowanie małym prądem (2-3A) spokojnie elektronika auta wytrzyma o ile nie zostanie przekroczone napięcie 15V (ze względu na możliwe gazowanie akumulatora bezpieczniej nie przekraczać 14,5V)
Nic nie jest popsute tak mają , można ładować od bardzo małych pojemności przy większych poemnosciach jest problem Napiecie przy rozruchu na 12 volt sięga około 20 volt,gdy byłby to np. ciągnik C 360 to nie ma problemu ,natomiast pojazdy z komputerem to może być problem uszkodzenie komputera ,no i bardzo duże gazowanie akumulatora co w połączeniu z...
Akumulatory o obniżonym gazowaniu (czyli z dodatkami wapnia) przy napięciu 14,4 praktycznie W CALE nie gazują (kiedy stare typy już zaczynały bulgotać jak ziemniaki na gazie)... Kolego, chyba nową bajkę kolega pisze. Stare zaczynały bulgotać przy 14,9-15,0 V a przy 14,4V nie gazowały w normalnej temperaturze. Co innego gdy podczas ładowania mocno się...
Przy ładowaniu napięcie powinno rosnąć do około 15V przy jednoczesnym silnym gazowaniu. Przy zasiarczanionym akumulatorze nawet i do 16-17V przy silnym gazowaniu i nagrzewaniu akumulatora. Podane objawy jednoznacznie wskazują na zwarcie w jednej z cel - czyli akumulator nadaje sie tylko na złom.
PODCZAS ładowania, bo wtedy następuje elektroliza wody. Gdy zdejmiesz klemy, to prąd nie dopływa i elektrolizy nie ma, więc nie ubywa wody z elektrolitu, akumulatorowi nic nie grozi. "Gazowanie" zarzyna akumulator!
Chyba chodzi ci raczej o prąd ładowania. Jeżeli chodzi o użycie prostownika to należy ładować go prądem 3,2A przez ok. 15 godzin. Dobrze jest mieć aerometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Jeżeli wystąpi ostre "gazowanie" akumulatora to przerwij ładowanie.
(at)shooter1987 Przepraszam wprowadziłem Cię w poważny błąd: Bezpiecznie do 15V, tak aby jeszcze nie gazował. Posiadasz akumulator żelowy, tam nie ma prawa nic gazować to akumulator bez dostępu do elektrolitu. Zmienia to coś? Czy te15 nadal jest bezpieczne?
Nagrzeje proporcjonalnie mniej - ładujesz akumulatorek Ni-MH prądem 200mA, na koniec napięcie osiąga 1,5V, 300mW zamienia się na ciepło; przy ładowaniu prądem 1A będzie 1,5W - o ile nie zacznie gazować (akumulatorki mają katalizator do rekombinacji wodoru z tlenem na wodę, ale może być za mało skuteczny).
akumulator jest NOWY ma max pół roku więc jak moze być zasiarczony? Lub uszkodzony inaczej, a może to wada prostownika? Ponieważ to jest AGM, to może kiedyś gazował? Sprawny akumulator wyjęty z samochody ładuje się dłużej, niż opisywałeś. Tak znikome czasy ładowania widziałem tylko dla akumulatorów, które utraciły pojemność.
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
A w samochodzie w jaki sposób nie dochodzi do gazowania jak akumulator standardowy bądź agm jest ladowany prądem 14-14.5V i amperarzem do 140A przykładowo? Np naładowaliśmy prostownikiem do 100% i ruszamy w trase kilkaset km to nie przeładuje?
Czytałem dzisiaj na różnych forach i zgłupiałem ponieważ ludzie "eksperci" piszą różnie, nawet do napięcia w granicach 15,2-15,6V. Za dużo, polecam do 14,4 V. Fakt że w pełni naładowany akumulator osiąga 2,6V/celę czyli 15,6 V ale wiąże się to z gazowaniem akumulatora i spadkiem poziomu elektrolitu, który należy uzupełniać wodą destylowaną. Wystarczy...
Dla samochodów z instalacją pokładową 12V w zupełności można zastosować ładowarkę firmy Condor o typie AL800 Podłączyć i na kilka miesięcy nawet o niej zapomnieć prąd pracy to 800mA co nie pozwoli na gazowanie akumulator a po uzupełnieniu aku przechodzi do ładowania konserwującego .Mała rzecz a cieszy,cena jej to około 50 złociszy.Tą ładowareczką po...
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
W takim razie ładowałeś akumulator zbyt dużym prądem albo akumulator był przeładowany, taki objaw świadczy o zbyt intensywnym gazowaniu akumulatora ale nie musi świadczyć o jego uszkodzeniu. Brunatne zabarwienie elektrolitu jest jak pisałem wynikiem obecności rozkruszonej masy czynnej płyt dodatnich i może mieć różne przyczyny.
Tak jak kolega Vodiczka wspomniał nieumiejętne postępowanie z "gazującym " akumulatorem może mieć bardzo zły wpływ na zdrowie .Wybuch , poparzenie roztworem kwasu siarkowego.
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
a mam jeszcze pytanie bo po 10 godzinach takiego ładowania mierze napiecie na klemach akku gdy prostownik jest podlaczony i pokazuje mi 15,20V i slysze cieche "skwierczenie" elektrolitu ale sam akumulator nie jest jakos specjalnie cieply Takie napięcie jest zbyt wysokie i może powodować intensywne gazowanie akumulatora a to z kolei odpadanie masy czynnej...
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
16,2 V wykończy baterię akumulatorów obecnie produkowanych. Było dobre ze 30 lat temu. Było dobre bo akumulatory były obsługowe /z odkręcanymi korkami/ a mocne gazowanie szybko wyrównywało gęstość elektrolitu w celi.
Do sprawnego akumulatora w sprawnym aucie prostownik nie jest wcale potrzebny. Jeśli auto nie pali - wymień akumulator , bo ten już się narobił, albo usuń przyczynę rozładowywania w aucie. A większośc tanich prostowników to tandeta z mostkiem 4 diod 6-amperowych zamontowanych na wyprowadzeniach transformatora toroidalnego ,który to przy przeciążeniu...
A to w niczym nie przeszkadza. Ważne, żeby mogły działać w tym samym zakresie napięć - być może trzeba go trochę ograniczyć, jeśli jeden może działać np. od 9,9 do 14,1V, a inny od 10,1 do 14,3V, to po połączeniu równoległym do wykorzystania jest zakres napięć od 10,1 (poniżej tego drugi się zasiarczy) do 14,1V (powyżej tego pierwszy będzie gazował).
Co jakiś czas trzeba będzie tylko zamieniać akumulatory miejscami. To nie wystarczy. Przy szeregowym doładowaniu (nawet po jednym rozruchu) ten nieobciążony rozrusznikiem zacznie gazować .
Witam. Odświeżę temat. Zbudowałem prostownik na IRF9540 lecz zamiast 2 diod prostowniczych zastosowałem mostek 4 diody. Coś nie działa prawidłowo po podłączeniu napięcie ładowania akumulatora 50 Ah to 15,5 V przez co od razu słychać gazowanie akumulatora. Przy ładowaniu aku 90Ah napięcie nie wzrosło powyżej 13,4V a prąd 3A. Przy ładowaniu aku 75Ah prąd...
Jeśli dobrze liczę to przy akumulatorze 77Ah wedle podanego wzoru miałbym ustawiać na niecałe 4Ah? Pomiaru dokonałem przy aku 77Ah i na starcie A ustawione na 8A. Zdziwiło mnie pod koniec ładowania że choć prostownik pokazywał , że A automatycznie zmniejszył na bliskie wskazówki zeru to na klemach miałem ciut ponad 16A i słychać było gazowanie akumulatora...
Akumulator powinno ładować się prądem 0,1 pojemności akumulatora czyli w twoim przypadku 7,7A. Ładowanie należy skończyć kiedy wskazówka opadnie do ok. 0 na amperomierzu i powinno być intensywne gazowanie elektrolitu a jego gęstość powinna wynosić 1,28g/cm3.
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
"Gazowanie" akumulatorów było kiedyś zjawiskiem normalnym i powszechnym w akumulatorach "mokrych", w których co jakiś czas trzeba było dolewać wody destylowanej. Obecnie stosowane akumulatory mają znacznie mniej elektrolitu (np. AGM mają elektrolitem nasączone maty szklane, dzięki czemu są niewylewne), ale NIE DOPUSZCZAJĄ GAZOWANIA, które NISZCZY akumulator....
Witam. Pozwolę sobie na swoje 3 grosze do tej konstrukci. W momencie gdy masz akumulator całkowice rozładowany jego rezystancja widziana z zacisków klem jest niewielka. W momencie gdy podłączysz do niego źródło napięcia 14V o bardzo dużej wydajności prądowej, aku zacznie ładować się dużym prądem ograniczonym tylko jego rezystancją. W czasie gwałtownej...
Drut dowinąć trzeba na wierzch już istniejącego uzwojenia (i połączyć szeregowo z istniejącym), o średnicy odpowiedniej do pobieranego prądu, dla Ciebie wystarczy drut w emalii o średnicy 1,4mm. Wyższe napięcie jest potrzebne dlatego, że na prostowniku i na układzie regulującym masz spadek napięcia. Prawdę powiedziawszy, doładowania akumulatora 12V/45Ah...
Witam, mam pytanie dotyczące schematu z linku podanego przez Zuzikofon-a. Chodzi o zaimplementownie w układzie ogranicznika prądu, może być liniowy albo przełączany. Zbudowałem ten układ do ładowania akumulatora samochodowego-95Ah. Ostatnio nabyłem skutera i jego akumulator ma 6Ah. Po podłączeniu układu do tegoż akumulatora - był praktycznie całkiem...
Kochani chyba trochę odeszliście od tematu. Akumulatory BARDZO nie lubią ciepła, najlepiej jak ich temperatura nie przekracza 20 stopni, szczególnie dotyczy akumulatorów pracujących w UPSach, centralach telefonicznych i tym podobych. Zaleca się NIE przekraczać napięcia 2,24V na jedno ogniwo (13,44V dla akumulatora 12V). Zmniejsza to gazowanie akumulatora...
A więc tak prosze państwa. Biegusiem do Lidla bo są wskaźniki temperatury zamarzania płynu chłodniczego do samochodu więc przyda się przy pracach z solarami gdyby kto miał potrzebę zweryfikowania temperatury zamarzania płynu. Marek Dodano po 8 Chodzi o zainwestowanie w dobry sprzęt, który także wspomoże CO i w razie potrzeby w innych wypadkach losowych,...
Czy AGM, czy kwasowe to ta sama technologia. Różnią się trochę wykonaniem. Napięcia baterii będą takie same. Ładowarka do AGM utrzymuje napięcie baterii na takim poziomie, żeby nie doszło do gazowania elektrolitu w akumulatorach. Do gazowania będzie dochodziło na skutek różnic w pojemności akumulatorów w poszczególnych bateriach. Tłumacząc na język...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Dalej zastanawiam się jednak, jak obliczyć objętość elektrolitu pomiędzy ołowiowymi elektrodami potrzebną dla danej pojemności akumulatora Czy kolega chce budować akumulator czy tylko poznać proporcje? Powierzchnia elektrod w sensie szerokość x wysokość jest niewielka w porównaniu z powierzchnią masy czynneej a to ona decyduje o pojemności akumulatora....
Pomiar gęstości poziomu elektrolitu coś powie, albo już akumulator pada i zaczyna gazować mocniej na tej celi.
I to jest maksymalne napięcie końcowe ładowania czyli 2,75Vna ogniwo.Przy tym napięciu przy sprawnym akumulatorze prąd powinien spaść prawie do zera.Jeśli występuje gazowanie to albo akumulator jest niesprawny albo mamy źle ustawiony prostownik.
silne gazowanie akumulatora gazowanie reduktor gazowanie akumulatorze
miernik uszkodzony pomiar rezystancji napełnianie kartridży canon podłączyć kolumna amplituner onkyo
lampa macan instrukcja obsługi silvercrest rch7s52
Philips AquaTrio 9000 – szczotki myjące zatrzymują się, brak napędu, kody E1 i i3 Mercedes W124 2.3B 1989 – lokalizacja czujnika klapy spiętrzającej KE-Jetronic Bosch