Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Witam, proszę o wytłumaczenie dlaczego dzieje się tak, że akumulator kwasowo-ołowiowy 12 V 125 Ah, który był rozładowany do napięcia ok. 10.5 V akumulator gazuje przy napięciu ok. 14 V w wszystkich 6 celach. Czy ktoś wie czym jest to spowodowane i czy akumulator jest do uratowania? Szukałem na forum jakiegoś rozwiązania lub wytłumaczenia, ale nic nie...
Napięcie, przy którym akumulator gazuje, obniża się, jeśli w elektrolicie rozpuści się nieco antymonu (jest zawarty w elektrodach w starszych akumulatorach, zwiększa ich wytrzymałość mechaniczną); skutek jest w końcu taki, że akumulator gazuje, zanim się naładuje. Dlatego w nowszych akumulatorach antymon zastąpiono wapniem.
A gdzie tam. Opel ,Ford ma 14,6,7 i nic nie gazuje
Witam, nic mu nie będzie, zwróć tylko uwagę czy nie gazuje zbyt intensywnie.
Jakie 15,6? Przy 14,6 akumulator już gazuje.
Woltomierza bym się nie czepiał jest to bardzo wskazany element do kontroli stopnia naładowania lub rozładowania akumulatora. Od tego składnika dobrze uzależnić prąd ładowania i nie trzeba nasłuchiwać, czy akumulator już gazuje.
Witam, A co ma zrobić DJANJ jeśli ma amperomierz na prostowniku, ale nie wskazuje jeszcze zera a akumulator już gazuje?
Ja mam inne zdanie, akumulator gazuje przy procesie ładowania, ale nie przed, po podłączeniu ładowania, gazy muszą się wydostać z akumulatora i dotrzeć do klem, więc iskrzenie występuje jeszcze zanim gazy są przy klemach, co za tym idzie, ta teoria jest nie prawdziwa, albo taką się wydaje.
Podepnij do auta otwórz cele poświeć do środka a ktoś niech pali auto zobaczysz czy któraś cela gazuje.
Wypożyczyłem prostownik i ładuje drugi dzień. W tym akumulatorze, na którym spaliłem swój prostownik gazują dwie cele, trzecia nie. W drugim, który powinien być ok. nie gazuje cela środkowa. Akumulatory centra 4 letnie. Co to może być?
Z otworów odpowietrzających w akumulatorze. Jak nie gazuje akumulator to praktycznie paruje czysta woda i to w niewielkich ilościach a nie H2SO4.
Witam. Stary prostownik, jeszcze na transformatorze 220V gazuje akumulatory, potrzebuje ustabilizować napięcie, obecnie wynosi 17 V. Najbardziej pasowałaby mi płynna regulacja napięcia w granicach 12- 17 V. Jaki tranzystor mocy powinienem zastosować? Prąd znamionowy prostownika to 6A. Chętnie przyjmę również schematy. Pozdrawiam
Co zrobić bo prąd po 30 minutach wzrósł zamiast spadać aktualnie jest 2.36A ? Nie wiem czy nie obniżyć napięcia wyraźnie w celach się gazuje - akumulator jest zimny ale widzę jak bombli nawet słyszę. Aktualnie zmniejszyłem napięcie ładowania do 14,7V prąd na początku był 0.92A teraz spadł do 0.87A.
0.1V może być błędem pomidorowym miernika. Jeśli akumulator gazuje, to nie ładuj go więcej, bo tylko pozbywasz się wody destylowanej. Dobrym testem jest pozostawienie akumulatora po ładowaniu na noc i sprawdzenie rano napięcia.
To już mu wystarczy, jesli intensywnie "gazuje",to oznacza ,że jest już naładowany.
Nie wygląda to dobrze - przy takim napięciu akumulator mocno gazuje, tracąc wodę z elektrolitu.
Dobrze ktoś napisał że nie powinno się trzymać akumulatora w pomieszczeniu mieszkalnym. Gazy nie dość że szkodliwe to jeszcze wybuchowe.Miałem dużo akumulatorów bo bawie się w odnawialne zródła energii. Bulgotanie nie jest dziwnym zjawiskiem ale pod czas ładowania,czasem jeszcze po ładowaniu bulgocze ale po kilkunastu minutach uspokajał sie.Ale sam...
A ja jak kupowałem akumulator dostałem taką instrukcję od producenta akumulatora i tam właśnie było żeby to napięcie mieściło się w zakresie 15,6-16,8V. To chyba akku Kamikadze a sprzedawca chce go szybko zkończyć, powyżej 15v to bardzo gazuje akumulator i elektrolit wycieka.
Jak miał poniżej 12V, to 8 godzin. A potem zmierzyć napięcie, albo zobaczyć, czy już gazuje...
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
Zakupić nowy akumulator, ten ma zwarcie w jednej celi- nadaje się tylko na złom.
Jeśli akumulator gazuje podczas ładowania to tak ma być.
heh czekamy jak podmienisz akumulator zapewne -przypuszczalnie moze byc to???? ale jeszcze zaobserwuj czy podczas tych kłopotów nie gazuje ci akumulator tz nadmiernie uchodzą bańki....wiec do dzieła 5 min roboty i czekamy na efekty:-) pozdrawiam :wink:
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Obstawiam jednak ze niestety akumulator w tym przypadku "dał ciała" , możesz wziąć jeszcze do ręki miernik i zmierzyć jakim prądem ładuje się ten akumulator, oraz napięcie końcowe ładowania choć 14,5 V jest jak najbardziej prawidłowe . Obstawiam że jednak akumulator poległ może nawet jedna z cel mieć zwarcie i dlatego Ci gazuje przy 14,5 V. Bo 14.4...
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Dzisiaj po 12 godzinach ładowania wynik końcowy to 28V i 7A, napiecie na siedmiu celach to 2.4V a na pięciu 2.3V. Wszystko na najniższym zakresie ładowania i oczywiście na podpiętej ładowarce. Gęstość bez zmian akumulator gazuje. Jutro przestawię go w inne miejsce i zostawie na noc na 6 godzin bo ma zegar czasowy albo podlacze prostownik i dam 5A. A...
Tak jak kolega Vodiczka wspomniał nieumiejętne postępowanie z "gazującym " akumulatorem może mieć bardzo zły wpływ na zdrowie .Wybuch , poparzenie roztworem kwasu siarkowego.
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
W temacie AGM padło hasło - uzupełnić elektrolit - nie ma tu takiej możliwości w AGM. Absorbent - to po prostu mata z włókna szklanego. Elektrolit jest uwięziony wewnątrz włókniny. Elektrolit nie ma tu postaci suchej. W AGM-ach raczej nie ma mowy o gazowaniu akumulatora. Jeśli gazuje - jest po prostu do wyrzucenia. Akumulatory AGM mają postać zamkniętą...
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
Akumulator przy ładowaniu gazuje zawsze. Chyba nowe prawo kolega sformułował. Akumulator gazuje powyżej pewnego napięcia, zależnego od temperatury elektrolitu. Dlatego właśnie regulator alternatora obniża nieco napięcie latem a podnosi zimą. Co innego lekkie gazowanie przy napięciu ładowania w samochodzie, tj. przy 14,4 V a co innego silne gazowanie...
te chramotanie to objaw ze akumulator sie ładuje - poprostu gazuje. akumulator nalezy ładowac pradem 0.1 pojemnosci . w szereg daj opornik duzej mocy pare ohm tak aby podczas ładowania rozładowanego akumulatora miałbys 8 Amper.zawsze trzeba dac jakąs małą opornosc kiedy akumulator jest naładowany napięcie odkłada sie na nim nie powodując przeładowania...
poza tym trzeba pamiętać że nawet w pełni naładowany akumulator pobiera prąd rzędu 1A, Jeżeli jest w pełni naładowany to teoretycznie nie pobiera prądu bo następuje zrównoważenie napięcia ładowania przez SEM akumulatora. Praktycznie pobiera prąd rzędu 100 mA. Jeżeli pobiera prąd rzędu 1A to znaczy, że zachodzi elektroliza wody czyli akumulator gazuje.
Normalne to, akumulator gazuje i przy ładowaniu i przy rozładowaniu. Oprócz tego sam elektrolit paruje, więc trochę się go przez wentyle zawsze wydostanie. Ponadto 3 lata jak na współczesne baterie to już dużo.
Zauważyłem że regulator nie przechodzi w tryb float i ciągle podtrzymuje ~28,4v więc pewnie dlatego Aku ciągle gazuje. Mam podłączone bezpośrednio do akumulatora obciążenie ~0,3A i po pełnym naładowaniu akumulatora regulator podtrzymuje ta wartość. Czy jeśli podłącze ciągle obciążenie do wyjścia load na regulatorze regulator wykryje że akumulator jest...
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
To ten model : Bez problemu, możesz podłączyć. Niektóre automatyczne ładowarki "wariują" po podłączeniu w samochodzie, dlatego nie jest to zalecane. Przy twojej ładowarce musisz często sprawdzać czy akumulator "gazuje" i natychmiast ją odłączyć.
Akumulator gazuje nie dlatego, że napięcie jest zbyt wysokie a natezenie. Z całym szacunkiem. Tam gdzie nie ma napięcia (różnicy potencjałów), nie ma przepływu prądu
Ale czy Kolega chce mi powiedzieć że opad masy ma również miejsce w przypadku ładowania małym prądem przy wysokim napięciu ? Raczej mam na myśli, że ma miejsce wtedy, gdy akumulator gazuje. Bez względu na prąd i temperaturę... No tu jesteś w pewnym błędzie. Użytkowany akumulator stale gazuje. Zarówno przy ładowaniu jak i wyładowywaniu. Nawet spokojnie...
Akumulator "gazuje" przy nadmiernym ładowaniu - przy prawidłowym z grubsza nie powinien; ale trochę gazuje, bo po pierwsze ładuje się nierównomiernie, jakaś część płyty jest już naładowana, inna nie, i ta naładowana gazuje, po drugie ilość wydzielających się gazów ma jakąś ciągłą, a nie skokową, zależność od stopnia naładowania, co oznacza, że nawet...
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
Ładowarki do tych latarek mają dość prymitywną konstrukcję - żadnego rozpoznawania naładowania, chyba nawet żadnej regulacji napięcia - po prostu trafo i prostownik, który daje takie napięcie, że w pełni naładowany akumulator NiCd mocno "gazuje" (te akumulatory mają zakrętki, chyba nawet z możliwością wypuszczania gazów, więc można co jakiś czas dolewać...
Witam forumowiczów, proszę o pomoc, co jest przyczyną tego, że podczas ładowania akumulatora wszystkie cele gazują dość intensywnie, napięcie ładowania ponad 15V (gęstość elektrolitu 1.25), natomiast 3 cela od plusa nie gazuje i ma 1.19? Czy ta cela ma zwarcie? Akumulator to 2-letni man 230ah EFB, pochodzi z ciężarówki. https://obrazki.elektroda.pl/3248597000_...
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Nienormalne, akumulator zbyt intensywnie gazuje, jest ładowany zbyt dużym prądem, jest przeładowany albo jego żywotność dobiega końca.
Akumulator 50Ah 420A 12W w samochodzie, w ciągniku 2x6V 195Ah 1000A Prąd ładowania ustawiam jak najmniejszy ale i tak jest z poziomu około 8A i więcej w ogól nie da się ustawić mniej niż 8A akumulator gazuje a prąd nie spada. Na innym prostowniku w momencie gdy akumulatory zaczynały gazować to prąd był rzędu paru amper
Po czym idzie poznać że taki akumulator gazuje? Nie da sie go otworzyc nic>> Po czym to poznać??? Jakie napięcia ma taki akumulator naładowany w 100%? A jaki wyładowany?
:arrow: #13 Przecież po naładowaniu do napięcia zasilania ( 14.5 V ) prąd przestanie płynąć. W tym sęk, że nie przestaje - akumulator gazuje, przez co następuje samowyładowanie, więc płynie prąd, który go doładowuje; utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas zniszczy akumulator żelowy. Żeby gazowanie było na poziomie nieszkodliwym dla akumulatora,...
Witam, po pierwsze jaki stary akumulator? ,drugie, ako nie powinno gazowac po kilkunastominutowym ladowaniu i jeszcze jedno maly prad ladowania i dluzej to robi dla akumulatora dobrze, i akumulator nie gazuje na elektrodach a na celach.
To jest normalne że w czasie ładowania akumulator gazuje. Dlatego korki powinny być odkręcone. Oczyść czymś ostrym bieguny akumulatora i wewnętrzną część klem. Błażej - właśnie o to mi chodziło z tym alarmem. Dobrze to wyjaśniłeś. Dzięki
Jestem pewny, też myślałem że to lewe pokrętło może być 0-6-12-24 ale miernik max pokazał coś około 16V Na pokrętle prostownika uniwersalnego są (jeżeli są) podane napięcia nominalne akumulatora. Przy ładowaniu aku 12 V napięcie na naładowanym może dojść do 16V, przy tym napięciu akumulator mocno gazuje. Nowoczesnych??? bezobsługowych akumulatorów...
Może warto zdjąć tę pokrywę, pod którą są korki (i może same korki też) - po pierwsze kwestia bezpieczeństwa, żeby jak ogniwo gazuje przy ładowaniu, to ciśnienie gazów nie rozsadziło obudowy, po drugie żeby widzieć, czy gazuje. Jeśli akumulator nie daje się naładować do nominalnego napięcia nawet przez długotrwałe ładowanie, to ma zwarcie w części ogniw,...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Przy okazji innych zakupów udało mi się nabyć super areometr ;) za 4,99 - najlepszy jaki był w sklepie :| Na szczęście ma normalny pływak i podziałkę. Pomiary napięć i odpowiednio gęstości: 2,2V | 1,9V | 2,2V | 2,16V | 2,2V | 2,14V 1,20 | 1,10 | 1,20 | 1,175 | 1,20 | 1,175 Trochę chyba rozcieńczony jest elektrolit bo jest go trochę za dużo w aku no...
To stałonapięciowa metoda ładowania już jest zła? Ładowanie z sieci ma brzydką wadę - można zelektrolizować całą wodę z elektrolitu. Stan naładowania akumulatora kwasowego można wykryć słuchem - słychać że elektrolit gazuje, to znak że czas kończyć ładowanie.
Jeżeli samochód stoi w garażu w którym jest prąd można podpiąć nawet na miesiące pod akumulator będący w samochodzie urządzenie uzupełniające ubytek prądu w akumulatorze niewielkim prądem 800mA a następnie po uzupełnieniu prądu urządzenie przechodzi na ładowanie niskim prądem konserwującym.Mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora .Urządzenie...
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Skoro doradztwo poszło tak daleko, to i ja dołożę kilka słów. Światło przy topieniu ołowiu jest bardzo jasne (żeby nie powiedzieć, prawie białe, grozi uszkodzeniem wzroku), dlatego doradzam okulary spawalnicze. Druga sprawa, przy takiej operacji akumulator mocno gazuje (wydziela się wodór), bezwzględnie trzeba odkręcić wszystkie korki w akumulatorze...
Jeśli cela ma takie napięcie (0.83) i nie "gazuje" to ma zwarcie "gazująca" jest zasiarczona. Jeśli elementy płyty opadły to zwarcie też może dać takie napięcie. Z której strony nie patrzeć i tak złom.
Używam UPSa z dużym akumulatorem samochodowym , sprawuje się nieźle . Potrzebny mi jest do podtrzymania zasilania pomp CO . Obciążony jest w około 30% i potrafi pracować kilka godzin bez przerwy . Nie przegrzewa się i spokojnie ładuje akumulator . Akumulator podczas ładowania praktycznie nie gazuje - prąd ładowania nie przekracza 0,5A .
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
... Hmm ale chyba napięcie ni powinno na wstępie przekraczać 15 V. No teraz lepiej określiłeś. Napięcie ładowania (w V) to zupełnie co innego niż prąd ładowania (w A). Każdy prostownik prosty (bez elektroniki sterującej) bez obciążenia zwykle na wyjściu ma ponad 15 V aby móc naładować akumulator do ponad 14 V. Rozumiem tylko że prostownik daje te 15.5...
Biały kolor oczka akumulatora świadczy o jego zużyciu, i oprócz wymiany na nowy niewiele można poradzić. Zasób elektrolitu w takich akumulatorach powinien wystarczyć na całe jego życie (nie występuje w trakcie normalnej eksploatacji wydzielanie się wodoru na zewnątrz, a co za tym idzie ubytek wody). Można próbować sposobu podsuniętego przez sprzedawcę...
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Witam. Co pokazuje w czasie ładowania amperomierz? Jeśli nie przekracza wskazań, o jakich piszesz, to sprawdź, czy na akumulatorze napięcie nie jest wyższe, niż 14,4V. Może amperomierz jest uszkodzony. Ewentualnie użyj dodatkowego amperomierza dla kontroli. Jeśli akumulator gazuje już przy niższym napięciu, to jest w pełni naładowany. Ostatnia możliwość...
Czy w moim przypadku, jest to już 14.8 V, czy trochę wyżej, bo to nie jest ostra granica. Gdybym wartość napięcia miał ustalać dla tego akumulatora to przyjąłbym ją na poziomie 14.8 V. Właśnie potrzymałem akumulator kolejne godziny. Przy napięciu 14,6V i prądzie 20mA w akumulatorze słychać już wyraźny szum bąbelków. Czyli już lekko gazuje. Bezobsługowa...
Co do napięcia ładowania i gazowania akumulatorów: w starej książce (1959 rok?) była informacja, że dla stałego podłączenia akumulatora pod ładowanie niektórzy zalecają 2,25 V na celę, co powoduje niewielkie gazowanie, ale jest ono mniej szkodliwe niż niedoładowanie przy napięciu 2,20 V na celę. 14,4 V na akumulator 12 V to już 2,4 V na celę i przy...
Co prawda jeszcze nie zdarzyło mi się żeby nie odpalił , ale jak jest przykładowo te -3 to kręci tak już dosyć słabo, a że silnik zdrowy to jakoś załapuje i odpala ( 1.4 tjet ) więc dużo mu nie trzeba żeby odpalił. Dokładnie jak u mnie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... A co do takiego delikatnego bulgotania ( jak gotującą...
Przychylam się do rady GULI101 -duża ilość mydła, gorąca woda, potem to natłuścić np. ON lub WD 40. Szkoda samochodu. Potem pomierzyć ładowanie!!! Dlaczego tak dmucha tym elektrolitem? Może gazuje?
Akumulator jest naładowany gdy napięcie na nim wyniesie ponad 14.4v i słychać jak gazuje w nim. Tak najprościej.
Zwiększając zakres jeszcze rosło. Już po chwili ładowania akumulator niemiłosiernie gazuje. Przy jakim prądzie, bo napięcie podałeś. A z akumulatorami potrafią sie dziać dziwne rzeczy - wczoraj mój akumulator - roczny - firmy AC Delco, ,,zdechł bez słowa ostrzeżenia" - dotychczas krecil pieknie i z dnia na dzień koniec. :cry:
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
; jak ładujemy do pełna, to pod koniec ładowania trzeba zmniejszać prąd, bo inaczej akumulator gazuje (i trzeba mu potem dolać wody destylowanej). No to ci przypominam co napisałeś, trzeba zmniejszyć prąd ładowania bo się gazuje. Alternator to nie starodawny prostownik bez sterowania. Tryb CV eliminuje konieczność zmniejszenia prądu. Bo w tych okolicznościach...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
(at)kwazor jak bezpiecznik puści to tak, ale nie gazuje tak jak kwasowe. Miałem kiedyś dwie kwasówki pod ups podpięte, stały na balkonie. M
Te parametry po naładowaniu, ale po tygodniu odpoczynku. Auto (Golf tdi) odpala na tej 400CCA gdy jest używane co dzień. Po dłuższym postoju już nie. Podczas ładowania zauważyłem, że jedna cela nie gazuje. Zwarta cela?
Jaki prąd był na początku ładowania? blisko końca skali? Nigdy nie spadnie do zera, czekanie w nieskończoność może zaszkodzić. Trzeba zmierzyć napięcie na akumulatorze i posłuchać jak mocno gazuje. Napięcie na poziomie 15-15,5V oznacza koniec ładowania.
Witam. Ostrzegam to co napisze jest wysoce ryzykowne i niebezpieczne proszę tego nie robić! Ale jak pisze to jednak się da. Wiele akumulatorów SLI - to te zwykłe z korkami lub zwane bezobsługowymi mającymi jeden wspólny kanał do odprowadzenia gazów. To ten "tradycyjny" w nich podczas pracy jednak występuje zjawisko gazowania (akumulator gazuje podczas...
Witam! Napięcie jest trochę niskie, ale akumulator 72Ah ładowany prądem 2A wymaga więcej czasu (nawet ponad 36 godzin). Kryterium "napięciowe" naładowania to poziom napięcia około 13,8V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Nie wolno przekraczać napięcia 14,4V, bo powyżej tego napięcia akumulator "gazuje" i traci wodę z elektrolitu. 2 lata dla...
Akumulator pod siedzeniem,jego wyziewy podczas ładowania to siarkowodór.Ładowanie do sprawdzenia czy nie przekracza 14,2V jeżeli w porządku to może któraś cela zasiarczona i intensywnie gazuje, po dłuższym postoju nie powinno być mniejsze niż 12,5V.
By może akumulator, gdy dostanie za duży prąd, nagrzewa się i obniża mu się próg napięcia, powyżej którego mocno gazuje. A jak gazuje, to oporność wewnętrzna wzrasta i ogranicza prąd. W rezultacie, jest w stanie to wytrzymać, jakkolwiek przy delikatniejszym ładowaniu mógłby pożyć dłużej. Dotyczy to klasycznych akumulatorów, nie żelowych - one nie tolerują...
Cała sztuka polega na ładowaniu nie za dużym prądem (10-cio godzinnym) i nie przeładowywaniu. W jednym i drugim przypadku akumulator bardzo gazuje. Tak jak pisałem, traci się wtedy wodę z elektrolitu, a dolać nie można bo zamknięty pod ciśnieniem. Zasilacz do 'komórki' też potrafi kosztować 100 zł, a wart jest 20zł :)
Panowie jeśli chodzi o ładowanie akumulatorów polecam filmy firmy, która profesjonalnie zajmuje się akumulatorami i robi doświadczenia, które mogą wzbudzić u niektórych kontrowersje. Jest tam podana charakterystyka (algorytm) ładowania aku wapniowych i innych, ale wyraźnie wynika z niego, że w końcowej fazie ładowania napięcie może wzrastać nawet do...
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
mierzył napięcie bezpośrednio na klemach osobnymi kablami tak aby pominąć spadek napięcia na przewodach ładujących. A ja bym sugerował ładowanie prądem pulsującym i pomiar napięcia w zerze prądu. Ale i tak będzie ono wyższe, niż ustali się chwilę po przerwaniu ładowania - w akumulatorze podczas ładowania wydzielają się gazy w stanie atomowym i dają...
Na alternatorze - przed regulatorem napięcia - napięcie powinno być wyższe niż za regulatorem napięcia. Za regulatorem ok 14,4-14,8V (zależnie od auta). Jeżeli za regulatorem - niezależnie czy obroty silnika wysokie, czy niskie) jest w mirę stałe napięcie (np 14,4V) to regulator ok. Jeżeli to napięcie skacze - moim zdaniem regulator nie trzyma. jeżeli...
Pewnie, że za dużo. Akumulator na pewno już "gazuje" w takich warunkach. Zniszczysz go, jak będzie narażany na tak duże napięcia.
Trafo nawijalem sam jakieś 16 lat temu, o R12 czytałem na innych forach że przy lutowaniu potrafiły się przegrzać i nie działać prawidlowo, na pewno akumulator ma padnięta jedna cele nie gazuje w porównaniu do pozostałych pieciu, bardziej zastanawia mnie zatrzymywanie ładowania i nie mówię tu o tym opisywanym w instrukcji, pokrętło regulacji prądu przestaje...
To przedwczesne zasiarczanie to bajka albo twoja hipoteza "Jak jest zaspawany dekiel to na pewno jest Ca" nijak nie przystaje do rzeczywistości. Akumulator z takim deklem służył mi ponad 6 lat mimo iż napięcie ładowania w samochodzie wynosiło od 13,9V latem do 14,4V zimą a prostownikiem doładowywałem do 15,2V. To nie hipoteza, ale fakty. Sam mam Centrę...
CaCa nie lubi wysokiego napięcia, bo wtedy gazuje elektrolit (elektroliza wody na wodór i tlen) i dochodzi do uszkodzenia porowatych płyt akumulatorów i tzw. spływu masy czynnej. Ustawisz 16,2V naładujesz kilka razy i będzie po akumulatorach z których składa się bateria. Taka jest cena bezobsługowości, taniości i wygody ignorantów, i leni.
Nie zawsze. Jak w jakiś sposób wyleje ci sie elektrolitr to nie możesz uzupełnić wodą. Jeżeli nie miałeś żadnego przykrego zdarzenie z akumulatorem gdzie mógł sie wylać i akumulator jest szczelny, to najbardziej prawdopodobne jest, że regulator napięcia "ustawia" zbyt duże napięcie i akumulator bardzo często gazuje. Woda jest rozkładana na tlen i wodór...
Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach. No niestety. Lata pracowałem przy bateriach kwasowych. I to nie jest dobry pomysł. Wręcz zabójstwo do akumulatora. W latach powojennych aż gdzieś do lat 80 istniało jakieś dziwne przekonanie wśród kierowców że dolewali kwasu na zimę żeby zwiększyć gęstość i lepiej niby...
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
akumulator gazuje akumulator żelowy gazuje akumulator naładowany gazuje
automapa windows alarm prestige wartość kondensator rozruchowy
płyta główna klimatyzator płyta główna klimatyzator
Lokalizacja kabla antenowego w VW Golf 5 Moment dokręcania chłodnicy oleju Opel Vectra C benzyna