Jesli geometria jest w porzadku, to moze byc uszkodzony zawor rozdzielczy przekladni.
Geometria tez jest sprzed roku i zapewne kilku tys. km. Jesli lekko sciaga, mimo ze opony i cisnienia dobre, to moze to byc skutek roznicy w oporach obrotu kol (np. hamulec nie odpuszcza do konca) lub kumulowany skutek roznicy katow wyprzedzenia swoznia (na granicy tolerancji) i kata zniosu tylnej osi (nie probowano go nieco zniwelowac w ramach luzu...
Drugi raz wyjołem turbo. Uszkodzona geometria wewnątrz, nigdy wczesniej z tym sie nie spotkałem, wiec uważałem to za wrecz niemożliwe, kolejne tyrbo włożone i wszystko działa prawidłowo
Sprawdź tuleje wahaczy łychą, wyjmij kolumny i obejrzyj górne mocowania Mcphersona. Towarzyszą temu jakieś stuki? Geometria kół prawidłowo ustawiona?
Mój ojciec jeździ podobnym cudem techniki z uwagi na to że się do niego wygodnie wsiada . Lepiej używać preparatu do czyszczenia kostek elektrycznych , który nie przewodzi prądu jak wd40 czy inne cuda . Odkręć korek pod filtrem paliwa i wylej z niego wodę i sprawdź czy geometria w sprężarce się przesuwa na gruszce bez zacinania . i nawet jak niema dpf...
Schematu poszukaj w Google, jest tego pełno. Jeśli zasysa przewód za turbina, to znaczy ze ciśnienie z turbiny nie wędruje do silnika. Coś po drodze jest przyblokowane, lub wydajność turbiny jest za mała a turbina jest ze zmienna geometria i może to nie działa wlasciwie
Kolego, Nie szukaj oszczednosci paliwa dopoki nie doprowadzisz silnika do wlasciwego stanu (system wtrysku dodatku, swiece i bog wie, co jeszcze). Przelewow nie ma co sprawdzac. Silnik pali bez problemow i korekcje sa w normie. Natomiast z powodu awarii systemu adytywacji FAP moze juz byc w polowie zatkany. Poza tym, w przypadku zwiekszonego zuzycia...
sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria. ogolnie sprawa wyglada tak: Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie...
Wrzuć ten oryginalny wsad. Pewnie geometria rozwalona. Jest blaszkowa i bardzo delikatna.
Geometria i zbieżność jest w porządku... Samochód prowadzi się bardzo dobrze i nie ściąga w żadną stronę. Jedzie prosto, tak jak jest ustawiona kierownica. W bardzo słabym stanie były tylne tuleje wahaczy przednich, które oczywiście wymieniłem. Tak jak pisałem, po ich wymianie skalibrowałem czujnik kąta skrętu, bo wydaje się był rozkalibrowany prawdopodobnie...
Rzadko ale też sie psuja, objaw jest inny. Miałem taki podobny problem 607 z takim samym silnikiem zacinała sie geometria i uszkodzony był siłownik zmiany długosci dolotu.
zacznij od regulacji wtrysków. noi geometria kól rozrząd czy hamulce nie blokują wiele jest przyczyn
Jesli geometria była robiona to luzów raczej nie masz w układzie. Sanki do nadwozia dokręcone solidnie ? We wtorek będę na podnośniku to zweryfikuję. W każdym razie żaden z diagnostów nie stwierdził tego. Co do sugestii kolegi wyżej, sposób z kopniakiem sprawdzi się także. Dodam że objawy wyżej opisane dokuczają przy normalnej jeździe (powiedzmy od...
Ale to nic, akurat mam 3008 nawarsztacie to jutro podam ci wskazanie maf dla wolnych obrotów, porównasz sobie. Niestety trzeba będzie chwilę poczekać bo geometria była tak zawalona że turbo do regeneracji poszło. Co ciekawe, cały czas błąd przeładowania czyli map powiedział ecu że za duże ciśnienie. Ale ecu nie mówił że MAF za duży przepływ ma... Tylko...
Samochód poszedł do mechanika prędkość jaką można było osiągnąć to max 50 na h podejrzenie uszkodzona geometria turbiny jutro wszystko będę wiedział na pewno będzie drogo Dodano po 15 Wszystko jasne rozsypała się turbina dzisiaj jedzie do regeneracji wiadomo wymiana od razu oleju, filtra oleju koszt całości 1700zł na szczęście filtr dpf jest czysty...
Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała...
Witam zainteresowanych moim postem . Mam problem z zdiagnozowaniem citroena C8 . Samochód jest dość słaby przy obciążeniu powyżej 3500 OBR/MIN nie bardzo chce się rozpędzać i lekko szarpie dodam że najmniejsze spalanie według komputera pokładowego 13,7 L/100KM . Dwa razy pojawił się komunikat " RYZYKO ZAPCHANIA FILTRA FAP" ale po dłuższej jeździe komunikat...
Sam kiedyś szukałem auta na miasto, dla żony (chociaż na pewno są inne super egz. innych marek) - honda jazz - posiadacze nie narzekają na silnik, osiągi i spalanie do tego w środku ponad przeciętnie dużo miejsca, 8 świec do wymiany po dwie na garnuszek. - opel corsa 1.2, 1.4, - ford fiesta, ford fusion - ponoć bardzo mało usterkowy, - citroen c3 1.4...
Pomogła wymiana turbiny-wypalone łopatki od geometrii
Nie wiem, na jakiej podstawie dostales taka opinie. Z pomiarow to nie wynika. Symetria katow pochylenia kol, katow wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia swoznia jest niemal idealna (30' roznicy, to wiecej niz dobrze). Kat zniosu tez w normie. Nie ma tu zadnego problemu. To, ze katy wyprzedzenia zwrotnicy sa mniejsze niz w danych pojazdu, to nie problem....
Jedź na geometrie.
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Podciśnienie jest poprawne, zaworek wymieniałem prewencyjne jak zlokalizowałem problem z wężykiem. Tak jak to widać na zdjęciach, ecu wysterowuje na 85% a podciśnienie to osiąga. Pytanie tylko jak zrobić żeby wysterowywał na więcej niż 85%.
Cześć. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam identyczny problem w Peugeot 1.6 HDI 2013r. ~170 000km Na razie jestem na etapie diagnostyki. Zauważyłem, że na zimnym silniku, ciśnienie doładowania nie osiąga wartości zadanej. Podczas jazdy, wartość doładowania pokrywa się z zadaną. Natomiast (na ciepłym), podczas hamowania silnikiem i później po zatrzymaniu,...
Z EDC16 przeholowałem.(poprawiłem) Nie sprawdziłem tylko zerknąłem na schemat, jest EDC15C2. Resztę podtrzymuję. Nie napisałem że jest zmienna geometria, tylko zawór upustowy sterowany przez EDC. Y68
Kolego basbet, efekt bedzie dobry, ta usterka jest znana w tym silniku. To o czym piszesz to silownik przepustnic zmiany geometrii kanalow dolotowych w glowicy, czesto peka w tym miejscu. Nalezy wymienic. Pozdrawiam
Witam :-) miałem identyczny przypadek tylko w C3 1.1 problem ustąpił po zamianie przednich kół z prawej na lewą stronę , też mnie to zdziwiło bo wcześniej na dwóch stacjach badałem geometrię i wszystko było OK :-) .... dziwne ale prawdziwe :-)
Wymiana gałki w ten sposób zawsze będzie loterią. Trzeba po prostu ustawić geometrię. Rada z poprzedniego postu to usunięcie objawów, nie przyczyny.
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Jakie kody błędów . I czy na postoju wkręca się na obroty. do sprawdzenia sztanga turbo od geometrii , elektrozawor turbo nad pół oska długa na bloku, i zaworek EGR.
Jak i umiejscowienie modułów renault akurat w miejscach nawiedzanych przez wodę: Velsatis moduł parktronika Megane I główne bezpieczniki , połączenia masowe silnika Megane II moduł UPC Scenic II rozwiązanie sterowania wentylatorem kabiny Cała grupa VW -rozwiązanie konstrukcji spryskiwacza tylnej szyby (kombi) i elektryki tych drzwi Konstrukcja układu...
Całe zawieszenie było sprawdzane. Ktoś tam podejrzewał amortyzatory nawet, ale też są sprawdzone. Wszystko jest OK ogólnie. Dodano po 5 Dzięki za podesłanie linka. Z tego co widzę i słyszę od znajomych dużo hybryd z bateriami w bagażniku ma ten problem. Wcześniej miałem Citroena ds5 hybrid i problem był dokładnie ten sam. Problem ustal dopiero po zrobieniu...
Nie wiem jak w berlingo ale często przy wersji 90 konnej była turbina bez zmiennej geometrii i brak koła dwumasowego co znacząco wpływało na koszta eksploatacji przy wyższych przebiegach.
Witam. Citroen C3 2008 rok 1.4 hdi. Samochód ściąga w prawo, ale z przyrostem prędkości bardziej zauważalne. Wspomaganie elektryczne. Samochód niedawno zakupiony dla żony, zdążyłem u siebie na zakładzie zrobić geometrię i wykluczyć wszystko oprócz przekładni i układu wspomagania. Padł mi laptop z DB, ale pytanie czy można coś z czujnikiem skrętu podziałać...
Powodzenia- śruby mają jedno możliwe położenie.. Weź......... 😀 Możliwość regulacji może nie jest duża ale jest, trochę w masce, trochę w fartuchu nadwozia bo otwór na śrubę nie jest ścisły i na małe korekty wystarczy. Jak za mało regulacji to nieumiejętnie poskładany przedni pas.albo uderzenie było na tyle duże, że potrzeba ingerencji w geometrię...
Dla zainteresowanych turbina fabrycznie źle złożona bez luzu promieniowego po rozgrzaniu zacierała się. Dzięki zbyniuś,turbina bez zmiennej geometrii jedyne jej sterowanie to zawór ciśnienia doładowania nadciśnieniowy. Temat można zamknąć.
Najmniej skomplikowany to chyba 1,6 tdci , bo nie ma dwumasy ani turbiny ze zmienną geometrią i w sumie małoawaryjny , wszystkie silniki w fordzie które pochodzą z koncernu PSA czyli citroen-peugeot są bardzo trwałe oszczędne i cichutkie , ale frajdę daje 2,0tdci 136ps , ma bardzo duży momento obrotowy , fordowskie diesle też są w starszych fordach...
W samochodzie padł mieszek turbiny samochód jeździł z tą usterką kilka dni. Po demontażu okazało się, że zniszczona jest geometria. Turbo zregenerowane, jednak samochód tragicznie przyśpiesza, czasem zerwie tak jak wcześniej ale generalnie słabo się wkręca. Błąd bez checka jaki zapisany jest to P0299. Po wykasowaniu wraca po przejechaniu kilku km. Załączam...
Sprawdz Geometrie turbosprezarki, ale nie ze sobie gruszke zapompujesz tylko lopatki. Wgl to jakies dziwne jajca masz z tym autem, sam kiedys mialem C5R z przebiegiem 200+ jezdzilem ze 3 lata i nigdy nie mialem problemu z czujnikiem gruchy
Czyli sztangę masz w pionie. Oprócz problemu z za wysokim ciśnieniem paliwa, możesz mieć problem z luzem na geometrii na zderzaku, co powoduje zbyt mocne zamknięcie i duszenie spalinami. Podobne efekty spotyka się przy źle zregenerowanych turbinach. Trzeba by to zweryfikować, sprawdzić również egr, nie zaszkodzi.
Nie popadajmy w panikę. Dpf off można zrobić poprawnie i cieszyć się autem bez pseudoekologii. Nasz polski rynek jest specyficzny. Królują tu diesle z przebiegiem 300tys albo lepiej. Przywracanie takiego parcha do oryginału nie ma sensu bo długo nie pociągnie. Jeszcze nikt z klientów nie chciał filtra z powrotem ;) . Auto ma większą moc i mniej pali...
I dlatego w dobrym warsztacie musisz zapłacić za diagnozę, a potem za ewentualną wymianę. Akurat na błąd czujnika położenia wałka może wpływać wiele rzeczy, od złego rozrządu, źle działającej zmiennej geometrii rozrządu, po wiązke i piny w złączu. Dobrze, że niektórzy zauważają to na własnej skórze i już nie będą mówili: "aż 200zł za wymianę czujnika...
Witam, Pacjent Citroen C4 1,6 HDi 110 KM, silnik 9HZ, turbo ze zmienną geometrią. Objawy: check engine, tryb awaryjny, brak mocy, ograniczone obroty Diagnoza: brak zasilania elektrozaworu sterującego turbiną (ten brązowy, z tyłu silnika) Elektrozawór jest sprawny (podmieniony z innym sprawnym, w drugim aucie wszystko działa ok), Vacuum pompa wytwarza...
Tak ogolnie Boscha zmienili na przelomie 02r na 03r silnik był wedlug różnych źródeł bez fapa( ja zawsze widzialem ze wersja 109km była z fap) ale jak wiesz to tylko tłumik i dolozone czujniki w PSA - nie ma zmienionych wałków, czy innej glowicy jak u innych producentów więc nawet podczas zakupu golego slupka czy nawet kompletu nie ma tu znaczenia zmienione...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Pytanie kiedy i jak się to stało? Czy auto kupiłeś z tym problemem, czy po wymianie turbo to się stało? Robię właśnie podobny przypadek i auto trafilo do mnie z brakiem mocy, tylko że wersja 90KM 9HS ale też ma zmienna geometrie jak Twój. Stalo się to podobno po wyrzuceniu filtra cząstek i modzie softu, ale powrót do oryginalu nic nie zmienił, a po...
Jest możliwość zrobienia logów podczas jazdy? Jak zachowuje się podciśnienie, doładowanie turbo (zadane i rzeczywiste), położenie przepustnicy, ciśnienie na listwie paliwowej i otwarcie EGR (zadane i rzeczywiste) w okolicy tych 2 tys obr? Ten silnik ma już turbo o zmiennej geometrii, nie? Moim zdaniem warto sprawdzić, czy nie jest zacięta i przez to...
Witajcie. Może na tym forum ktoś nakieruje mnie na rozwiązanie problemu. Od początku. Podczas zwykłej jazdy auto zbiera się normalnie,ciśnienie zmierzone turbiny=ciśnieniu zadanemu oraz elektrozawór turbiny pracuje jak powinien-otwiera się i zamyka płynnie. Problem pojawia się,gdy staram się utrzymywać auto na stałych obrotach- w tym momencie ciśnienie...
Witam Taki problem odnośnie zalecanego oleju do tego silnika: Mam Opla Grandlanda 1,6d 120km z tym silnikiem z 2018r tylko że ten silnik występuje też w Citroenie, Peugeocie, Fordzie, Mażdzie, Suzuki, Volwo i zalecany jest olej 5w30 lub 0w30- i to jest ok, ale: -Opel ma swoją normę DEXOS3 acea:c3 -PSA ma swoją PSA B71 2312 acea:c1 (fabrycznie zalewają...
geometria kół geometria turbo geometria zawieszenia
gruszka podłączenie konwersja liczba tekst zmiana natężenie prąd
włącznik dotykowy schodowy włącznik dotykowy schemat
Podofo Android Stereo Steering Control Setup for Hyundai i10 2011 Zaśnieżony obraz z kamery cofania - przyczyny i rozwiązania