A podciśnienie przy zaworkach jest?
Trzeba sprawdzić geometrię turbo i stan przewodów podciśnieniowych
witam wyglada na turbo, na poczatek wyczysc turbine ma duzo nagaru i kat lopatek sie nie zmienia, o geometrie turbo chodzi
Geometria turbo chodzi?
Podciśnienie jest poprawne, zaworek wymieniałem prewencyjne jak zlokalizowałem problem z wężykiem. Tak jak to widać na zdjęciach, ecu wysterowuje na 85% a podciśnienie to osiąga. Pytanie tylko jak zrobić żeby wysterowywał na więcej niż 85%.
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Po kilku latach, paru eksperymentach, kilku rozerwanych turbinach sam sobie odpowiem. Taki układ jak najbardziej będzie działał ale... Kręcenie turbo bez potrzeby do max ciśnienia wymaga dużo energii. W praktyce to pochłonie od jednego litra do dwóch paliwa na 100. Żywotność turbo mocno się skróci. Pojawią się problemy z przegrzewaniem powietrza, ogólnie...
No pierwsze to luzy na połączeniu sztanga mechanizm zmiany geometrii w turbo jakikolwiek wyczuwalny luz musi być skasowany. Potem można jeszcze pokombinować z długością sztangi tzn wydłużyć ją by turbo łagodniej dochodziło do zadanego ciśnienia ale spowoduję ze dynamika lekko jeszcze lekko spadnie. Ja bym nie ruszał na razie jak not laufa nie łapie....
Można zdjąć pokrywkę pompy i przemyć wnętrze sprayem do czyszczenia egr. Jeśli to 110KM to geometria na turbo stoi i łapie przeladowanie. Za dużo pompuje logi dynamiczne 3 bieg i od 2 tys but do 4 tys. Dodano po 33 W nastawniku broń boże nic nie grzebać.
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Wczoraj pisałeś że wymieniłeś i nie działa
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
Sprawdz czujnik ciśnienia doładowania podmień sprawdz czy nie zaklejony i Gruchę na turbinie czy membrana nie walnięta.
Te dolne króćce B mają pozostać nie podłączone. Istotne jest zachowanie szczelności układu podciśnień, tak aby działało sterowanie zmienną geometrią turbo. Tam z tyłu za silnikiem jest zasobnik podciśnienia, dostęp jest fatalny ale warto sprawdzić czy układ jest tam szczelny
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
stary temat,ale odświeżę.Założyłem do silnika AFN ze zmienną geometrią turbo garret K14 ze stałą.Problem jest z kangurzeniem samochodu.Prawdopodobnmie ecu przechodzi w tryb awaryjny i odcina dawkę w momęcie kiedy auto zaczyna ciagnąć. Jak to można przerobić.
Wtedy musiałbyś edytować mapę od n75. A to nie jest takie proste. Dwa problem może być w luzie na geometrii turbo ,a większość regenerowanych ma luz (ruch sztangi bez zmiany uchylenia kierownic w zmiennej geometrii turbiny).
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Do sprawdzenia podcisnieniowa grucha, sterująca geometrią turbo. Miałem identyczny przypadek w VW TIGUAN TDI 170 KM
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Zapchana geometria turbiny/ turbo do regeneracji.
Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo. Dodano po 1 Uszkodzony może być czujnik na zaworze sterującym zmienną geometrią łopatek turbo.
Przecież napisalem że może być problem z geometrią turbo czyli kierownicami ,a przeplywka ma tu duze znaczenie Jak jest slaba to turbo przy większych obrotach nie daje ciśnienia , a kopcil nie będzie bo ECU dostaje inf o malym przeplywie powietrza i ogranicza dawkę paliwa. Pozdrawiam.
czyli zostaje zacinajaca sie geometria turbo. sprawdz czy sztanga turbo prawidłowo sie porusza. wez wezyk i zaciaggaj powietrze od sterowania turbo. powinna sie ruszac około 1,5cm bez oporów. jesli jest inaczej to geometria turbo do naprawy.
Kod silnika? Poczytaj sobie o tzw Not laufie czy zacinających się kierownicach zmiennej geometrii turbo.
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Zaraz, czy ja dobrze rozumiem: od 10 lat jeździsz z zapieczoną geometrią turbo, stosujesz jakieś druciarskie patenty i na koniec pytasz co może jeszcze być uszkodzone? Błąd 575 to nie żaden czujnik czy wężyk, tylko zbyt duża różnica między ciśnieniem oczekiwanym i rzeczywistym.
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Przed wymianą też rewelacji nie było ,a nie było widać że przepływ za niski bo ciśnienie było ponad normę i przepływ dociągał do wartości.
Jak nie reaguje na regulacje geometrii to zawór sterowania turbo do wymiany ewentualnie do wyczyszczenia , warto sprawdzić czy połączenie zaworu z atmosferą nie jest zapchane .
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
6805 - masz problem z układem doładowania (dziurawa rura IC lub zapieczona geometria turbo itp) 5000- za mało czynnika w układzie klimatyzacji.
Niskie podciśnienie w układzie - nieszczelność lub pompa vacum. N75 zepsuty lub wiązka. Ale ja obstawiam zacinającą się geometrię w turbo i przeładowanie.
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
Sprawdź czy chodzi sztanga od zmiennej geometrii turbo sprężarki.
Hi Moim problemem bylo Turbo , zacinająca się geometria , turbo wyczyszczone i jest git koszt 250PLN .. pozostaje jeszcze bujaniem budy przy odpaleniu ale to na 99% uszczelnienie wtrysków do wymiany
Z logów widać dwie rzeczy. Turbo daje tylko 1400 mbar a powinno 2200 mbar. Druga sprawa to ciśnienie na wolnych obrotach poniżej atmosferycznego chyba że mieszkasz w górach. Odłączenie przepływomierza i sprawdzanie czy nie dymi wtedy za bardzo plus log. Sprawdzenie realnego ciśnienia w dolocie za turbo. Sprawdzenie pracy sztangi zmiennej geometrii turbo...
Turbo przeładowuje, zapieczona geometria albo coś nie tak ze sterowaniem, notlauf'a złapał bo widać po logach.
Poddała się gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbo.
Geometria turbo zacięta na amen turbo bije ile sił (jak się nie przekręci to będzie cud). Należy odpiąć gruszkę sterowania i sprawdzić czy mechanizm geo jest zacięty czy gruszka ,ale raczej bez chociaż czyszczenia turbo się nie obejdzie.
Trzeba sprawdzić czy kierownice w turbo chodzą płynnie, czy geometria się nie zacina
Wyreguluj zmienna geometrie turbo. Dlawi się spalinami Dodano po 58 Mapę zostaw. Jest ok.
Sprawdź podciśnienia i gruszkę od sztangi turbo jeśli będzie ok to zaworek N75 i najlepiej przynajmniej jakiś odczyt błędów a najlepiej diagnoza z patametrów. Bo jak narazie to może być wszystko egr, geometria turbo i wiele więcej.
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Logi wykonanie nieprawidłowo. Ale i tak widać przeładowanie. Wychodzą jakieś błędy? Na początek sprawdziłbym geometrię turbo.
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Przepływke podmienielem nic turbo że zmienna geometria I turbo dmucha sprawdzałem komputerem ile daje
Geometria w turbo chodzi?
Troche mało dokładny opis. Zdaża się tak kiedy Turbo nie doładowuje albo przeładowuje silnik, wtedy też jest brak gazu i autem nie da się jechać do następnego odpalenia. Proponuje podłączyć vaga podać usterke i wtedy coś można pomóc. Na pierwszy rzut sprawdź zawór sterujący turbiną i gruszke przy samym turbo. Gruszka to element wykonawczy sterujący...
święta racja niech wymieni na swój koszt jak taki mądry A myślisz że kto tu udziela odpowiedzi? Piekarze? Nie wiadomo co było sprawdzone, np. szczelność dolotu, podciśnienie sterowania, geometria turbo, praca elektrozaworu. Jeśli została przeprowadzona kpl. diagnostyka, to nie pozostaje ci nic innego jak to zrobić.
To że żąda 850 ok ale przyjmuje się 550 powinno wystarczyć do rozpędzenia turbo. W drugim logu albo za bardzo skręciłeś sztangę albo układ zmiennej geometrii turbo się zaciął (turbo dobiło do 2900 mbar mimo iż sterownik zdjął wysterowanie N75). Dwa to że i tak faluje w pierwszym logu (powinno być czuć że ciągnie przestaje i ciągnie). Ale co do wstawania...
W ostatnim logu widać że turbo zacięte. Tzn zmienna geometria turbo stanęła w jednym miejscu i nie chce ruszyć albo n75 padł.
to bardziej geometria stoi a sztanga niby od czego jest :) Chyba jasne, że miałem na myśli dźwignię od zmiany geometrii turbo (poularnie zwana sztangą), a nie sztangę na siłowni...
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
A błędy sprawdzić nie łaska. Założę się że przeładowanie turbo albo niedoładowanie czyli zmienna geometria w turbo zasyfiona i stoi.
Pisałeś, że silnik został wymieniony na starszego typu z turbosprężarką z zaworem upustowym - jaki obecnie masz symbol silnika ? Jeśli będzie to silnik o symbolu AGR to wystarczy, że wyczyścisz zmienną geometrię w turbo z silnika ALH i wstawisz ją w miejsce obecnej i poprawisz układ podciśnienia wg tego schematu oraz wstawisz z silnika ALH kompletne...
Czy można załorzyć taką turbine do zwykłego turbo dizla?
Nie - kupiłem wszystkie graty ale chyba ,,, rozstanę się z autem i dam to nowemu nabywcy. Naprawiłem kilka innych rzeczy - m.in. uszczelniłem serwo : podciśnienia poszły w górę, hamuje lepiej i zmienna geometria turbo tez lepiej wstaje.
Witam, piszę z nietypową sprawą, nigdzie nie ma takiego problemu jak mój. Następująco: Audi A3 8L ASZ, automat, 2002 r., 270 km nalotu, bardzo duże spalanie: samo miasto 12,5 L, pół miasta pół trasa 11 L. Termostat wymieniony na oryginalny, żadnych błędów nie pokazuje 🤔 jedynie o przekroczonym ciśnieniu doładowania, geometria z turbo do rozruszania.
Geometria turbiny zapieczona, zawór za silnikiem po prawej stronie około misy olejowe sterujący turbina bądź wąż pomiędzy przepływomierzem deklem a turbem. Raczej więcej możliwości nie masz ewentualnie często spotykam się z całkiem zapchanym filtrem paliwa ale to już niedbalstwo a nie usrerka
Texa również nie pokazuje żadnych błędów niestety. Geometria turbo chodzi (przynajmniej na zawnątrz) lekko, jak pisałem błędu przeładowania nie pokazuje. Nie mam już pomysłów, dziś jeszcze wyczyszczę przepustnice i EGR-a.
zlokalizowałem problem bez kompa. problemem była zmienna geometria w turbo VTG (zablokowana) pomogło czyszczenie. POZDRAWIAM
Podstawowe pytanie czy to auto w tym roczniku posiada turbo z geometrią, bo jeśli nie posiada to wszystko co tu zostało powiedziane jest nic nie warte
Podłącz vag-a i popatrz w parametry bieżące, przepływomierz z zamkniętym egr powinien wskazywać na wolnych obrotach przepływ ok 450mg/r, z otwartym egr 270mg/r Ten silnik nie ma zmiennej geometrii turbo, tylko zawór upustowy, elektrozawór n75 działa dopiero przy przekroczeniu max ciśnienia doładowania
Wylatuje dolot czyli plastikowa rura do turbo i kolektor dolotowy z egr i klapą. Najlepiej zdemontować też rurę od turbo. Po tym zabiegu masz dostęp do śrub kolektora wydechowego. Niestety spływ oleju i wspornik muszli odkręcisz tylko od dołu. Z doświadczenia czyszczenie nie skutkują długotrwała bezawaryjną pracą. Przeważnie w mechanizmie jest sporo...
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
A jest zamontowany w obiegu powietrza ? I jest sterowany podciśnieniem ? Jeśli będzie np. dziurawa gruszka z podciśnienia to raz że się nie będzie otwierał a dwa że lewe powietrze dostaje się do układu podciśnień. A przyczyn może być wiele przepływka , geometria turbo i inne . Każdy przypadek jest inny . Posprawdzaj dość dobrze podciśnienia i gruszki.
Jeśli tam jest turbo o zmiennej geometrii a raczej tak to pierwsze należało by sprawdzić czy sztanga jest wciągana do ogranicznika przy odpaleniu i czy pracuje normalnie (czy można ja poruszać przy niewielkim wysiłku palcami tak z 1 cm na nieodpalonym). Druga sprawa to wartość podciśnienia za pompka vacum i na wężyku od gruszki ,szczelność gruszki....
Typowy przypadek z tzw not lauf. Zmienna geometria turbo się zacięła i nie jest w stanie obniżyć ciśnienia doładowania a tym samym obrotow turbo. Ecu by chronić turbo przed przekręceniem obniża drastycznie moc do poziomu sdi. Turbo do wyjecia potem czyszcznie lub wymiana.
Jeśli słychać powietrze może być gdzieś nieszczelność. Z tego co pamiętam jak ostatnio naprawiałem taka audi to nie było tam zmiennej geometrii. Turbo z zaworem upustowym sterowanym ciśnieniowo - mógł paść zawór n75 (metalowy) Wartość powietrza powyżej 850 , ciśnienia nie pamiętam ale w granicach od 0,9 bara do 1,3 bara powyżej wartości atmosferycznej.
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
Auto naprawione. Niestety w kosztowny sposób. Awaria to - Zacięta geometria turbo. Pomogło wyjęcie turbiny-> regeneracja -> założenie turbiny-> zmiana oleju i filtrów. koszt 1750zł. Wymieniono mi rdzeń turbiny, Lecz nie potrzebnie, Stary był jak nówka- bez luzów, nie brał oleju i miał ciśnienie. Więc trochę przepłaciłem(o jakieś 900 zł niepotrzebnie...
Geometria na turbo. Wężyki podciśnienia ok sprawdzałem i gruszką też ładnie trzyma. Zauważyłem że problemem może być EGR ponieważ na jałowym przy otwieraniu EGR też podnosi się różnica w przepływie powietrza. Na razie nie mam auta pod ręką wróci we wrześniu najszybciej.
Źle ustawiona geometria.
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
witam , zdaniem moim turbo, zawor N75, albo nieszczelnosc na ukladzie sterowania geometria wydatku turbo, albo turbina do czyszczenia. pozdrawiam
Brak komunikacji spowodowany był zwarciem przy czujniku pozycji geometrii turbo. Po odpieciu wiekszej wtyczki przy sterowniku komunikacja wróciła i okazało się, że źrodłem ognia był gorący olej lecący z dziury w bloku na wydech (tak najpierw wyszła korba bokiem a później sie zapalił).
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Prawdopodobnie przycinająca się geometria w turbinie (turbo do regeneracji) aby sprawdzić w parametrach żądane ciśnienie doładowania i zmierzone, 3 bieg startujmy od spodu pedał w podłogę i lecimy do odcinki jeśli ciśnienie żądane jest niższe niż rzeczywiste (więcej jak 150 teoretycznie) to problem z geometrię po logu doładowania wygląda jak by turbo...
Turbo do ogarnięcia (czy regulacja zmiennej geometrii chodzi luźno ) bo do 2300 daje za mało a powyżej 3000 daje 150 % normy. Ja bym szybko to ogarniał bo przy takim doladowaniu powyżej 3000 rpm obroty turbo są ze dwa razy większe od tych które są dla niej bezpieczne i grozi to rozrwaniem wirnika ukreceniem ośki.
W samochodzie padł mieszek turbiny samochód jeździł z tą usterką kilka dni. Po demontażu okazało się, że zniszczona jest geometria. Turbo zregenerowane, jednak samochód tragicznie przyśpiesza, czasem zerwie tak jak wcześniej ale generalnie słabo się wkręca. Błąd bez checka jaki zapisany jest to P0299. Po wykasowaniu wraca po przejechaniu kilku km. Załączam...
Mam problem z moją Scanią. Pojawił się symbol "Wysoka emisja NOx. I silnik wchodzi w tryb ograniczenia mocy. Podłączyłem skaner i znalazłem kilka błędów. Błąd 8960- czujnik temperatury oleju (czy ktoś wie gdzie on jest umieszczony? ) Błąd 0530 - nieznany Błąd 3024 - nieznany Błąd 002B - nieznany Błąd 5776- zmienia geometria turbo Can komunikacja Ten...
ie mialem akurat dostępu do lepszego komputera dopiero jutro będę sprawdzał parametry rzeczywiste szukałem w necie rozwiązania ogólnie dłubie trochę w mechanice. Nie wydaje mi się żeby to była geometria turbo dlatego ze chyba jak geometria się przecina to po zgaszeniu i zapaleniu od nowa powinien chodzić normalnie? Po prostu troszkę chce sobie ułatwić...
" sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki...
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Jakie kody błędów . I czy na postoju wkręca się na obroty. do sprawdzenia sztanga turbo od geometrii , elektrozawor turbo nad pół oska długa na bloku, i zaworek EGR.
Do sprawdzenia 1.odczyt błędów z ecu 2.trzeba zobaczyć czy chodzi sztanga geometrii w turbo
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Geometria turbo możne stanąć przez kilka rzeczy tzn: PSJ(poje**ny styl jazdy) Auto jeżdżone tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach po mieście (TDI'ka trzeba czasem przegonić) lejące wtryski,za duża dawka,zabity katalizator itp,itd Możesz spróbować przegonić ją trochę, zeby się łopatki rozruszały ale to rozwiązanie na krótką metę,
Witam wszystkich jestem nowy na forum , Proszę o zweryfikowanie logów dynamicznych turbo z vcds kanał 11 czy regulować cięgnem gruszki czy zostawić tak jak jest. Pacjęt to audi a3 8l 1.9 tdi ALH 410 000 km. turbo od nowości , gruszka nowa oe ,wężyki i N75 wymienione, vacum pompa sprawna , egr zaślepiony , logi BS kanał 11 ok , logi dynamiczne robione...
Najprawdopodobniej, silnik łapie tzw. Notlauf, czyli turbo/geometria do czyszczenia. Lecz żeby postawić 100% diagnozę, należało by wykonać diagnostykę silnika.
Oczyszczenie kierownicy (zmiennej geometrii) w turbo polecam
Nie ryzykowałbym zakładania używanej turbiny, ani sobie, ani tym bardziej klientowi
sprawdzić informacje z czujnika położenia zmiennej geometrii oraz działanie egr podczas jazdy
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
a jeszcze mam pytanie tak zapieczona dźwignia od turbo to geometria jest do roboty czy całe turbo ?
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
zmienna geometria turbo geometria citroen geometria kół
pętla sprzężenia zwrotnego reset nawigacji medion akumulator webasto
suszarka privileg instrukcja obsługi pralka privileg
Wentylator w Peugeot 5008 nie wyłącza się - przyczyny i rozwiązania Nissan Juke: Radio przełącza się na mapę