Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Można zdjąć pokrywkę pompy i przemyć wnętrze sprayem do czyszczenia egr. Jeśli to 110KM to geometria na turbo stoi i łapie przeladowanie. Za dużo pompuje logi dynamiczne 3 bieg i od 2 tys but do 4 tys. Dodano po 33 W nastawniku broń boże nic nie grzebać.
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
http://obrazki.elektroda.pl/1297391400_1... Ale sądze,że geometria turbiny stoi dęba.Trzeba wyjac turbo i wyczyscić
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Geometria turbo chodzi?
Turbo przeładowuje, zapieczona geometria albo coś nie tak ze sterowaniem, notlauf'a złapał bo widać po logach.
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Tak tak, autor pisze ze chce po taniosci co ja podkreślam osobiście ze rozumiem i w żaden sposób nie będę tego podwazal i tu się rozpisywał i próbował zmieniać czyjeś zdanie. Co to znaczy w normalnym warsztacie? Wymiana turbo? Bo jezeli tak bardzo chcemy żeby było normalnie to wylanie oleju i dwóch opilkow jeżeli wypadną z intercoolera to co to jest...
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
A kiedy kolega wymieniał filtr powietrza dla silnika? Jakiej marki? Jakie odcinki robi auto? krótkie miejskie czy trasy? Troche dużo oleju kolega dolał. Moim zdaniem olej w przewodach od turbo do ic i silnika jest normalną sprawą i występuje nawet w nowych silnikach, nie koniecznie z turbiny a z odmy, natomiast jeśli czyściłeś turbo przy takim przebiegu...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
A jak to sprawdzic ktory jest w srodku ??? toc to zwykla geometria :!: poniewaz twoj trójkat (patrzac po lini ktora nazwales podstawą) jest skierowany w dół zrób taki prosty myk : przesuń sie na środek "podstawy" czyli (250, 300) i zejdz 1 jednostke w dol (ze wzgledu na orientacje trojkata) czyli punkt (250,299) powinien byc w srodku
Jak dla mnie kiepsko wyczyszczone kierownice turbo, do poprawki. Sam się na to złapałem w Passacie b5, czyściłem w pospiechu, niby na stole chodziło super, w praktyce po 2 tygodniach to samo, ale weź ściągnij gruszkę i w momencie dodawania gazu próbuj ruszać dźwignią od kierownic (nie oparz się) zobaczysz że pod naporem spalin geometria będzie się blokować....
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Trzeba sprawdzić czy kierownice w turbo chodzą płynnie, czy geometria się nie zacina
Ogólnie tutaj jest dużo rzeczy do sprawdzenia. U mnie w skodzie 1.9 tdi jak odcinało turbo okazało się to że na rozgrzanym silniku dopiero wtedy się geometria zawieszała w niej na zimnym wszystko działało idealnie. z kolei w Audi też 1.9 tdi winny okazał się być filtr powietrza (tańszy zamiennik) To jest benzyna. Bez diagnostyki komputerowej możesz...
Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
(...) blad to Błąd P2562 odnosi się do problemu z czujnikiem pozycji turbosprężarki ktory wymienialam na nowy i nadal jest to samo ,drugi blad to Błąd P132B. moze ktos mial podobny problem ,albo moze ktos powiedziec jakie napiecie musi byc na czujniku turbosprerzarki.bardzo dziekuje za pomoc. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Wiele...
Zapchana geometria turbiny/ turbo do regeneracji.
Zacinająca się zmienna geometria turbiny - najczęściej ,lub zawór N75
No i walczę z tym dalej. Podciśnienia zaworki przewody wszystko wygląda dobrze. Sztangi póki co nie ruszałem. Nadal brak ciągu na jedynce, późnej już jakoś turbo wstaje. Nie podoba mi się praca przepływki. Moją oryginalną kiedyś załatwiłem czyszczeniem i mam używkę. Została zamontowana przed regeneracją turbo (zacięta zmienna geometria i walnięta grucha)....
Witam, piszę z nietypową sprawą, nigdzie nie ma takiego problemu jak mój. Następująco: Audi A3 8L ASZ, automat, 2002 r., 270 km nalotu, bardzo duże spalanie: samo miasto 12,5 L, pół miasta pół trasa 11 L. Termostat wymieniony na oryginalny, żadnych błędów nie pokazuje 🤔 jedynie o przekroczonym ciśnieniu doładowania, geometria z turbo do rozruszania.
(at)elektryku5 - auto jeździ tak od zakupu, nie przeszkadzało mi to zbytnio bo to pomykacz na dojazdy do pracy mojej lubej, ale postawiłem sobie za cel, że doprowadzę je do porządku. Jak zachowywało się wcześniej oraz czy coś było robione niestety się nie dowiemy. Co do regulacji to geometria dochodzi do ogranicznika więc tutaj też chyba można tą kwestię...
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Panowie, może to odgrzewanie kotleta, ale siedzę już tydzień. Pacjent Ford Fiesta Mk6 2005 1,6 TDCi. Diagnoser podaje błąd P0299-61, czyli za niskie ciśnienie doładowania turbiny, wywala checka, przewody podciśnienia całe, pompa OK. Czujnik N75 już 3. Fiksuje powyżej 2,5 tys. obrotów, napięcie na kostce czujnika po zapłonie 8,89 V, na chodzącym 10,41...
Witam. Mam przyczynę, dlaczego auto nie odpalało, turbina się posypała. Geometria zmienna wbiła się w wylot wydechu, zatykając ujście spalin. Nawet szczelinki prześwitu nie było. Problem rozwiązany, nowe turbo i auto śmiga, obeszło się bez remontu silnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
A czy na wolnych obrotach turbo pracuje no chyba nie do końca Oczywiście że pracuje, na pewno kręci się. 😀 Nie ma żadnego błędu związanego z turbo jak : nie osiągnięta granica regulacji przekroczona granica regulacji Do tego nie wiadomo jak i czy geometria pracuje,czy sztanga zaciągana ,brak wartości albo logów. Te błędy patrząc na opis mogą "lecieć"...
Volvo V50 diesel 2.0, 136 KM. Od paru miesięcy męczę się z tematem: duża turbo dziura — turbo załącza się powyżej 2 200 obr./min. Auto pali od strzała, zero błędów. Filtry wymienione, przepływomierz podmieniony i dalej to samo. Układ podciśnień szczelny. AI: Był sprawdzany lub podmieniany elektrozawór sterujący turbiną (np. N75)? Nie. AI: Sprawdzana...
Nie jest przypadkiem przytkany wezyk wysterowania turbo przed/za zaworkiem ? Lub zaworkek sam w sobie ? Wszystko drozne 100% ? Turbo ma WG czy geometria ?
Dla potomności. Czujnik oleju - było zwarcie na przewodach, trzeba przejrzeć całość. Turbo - tam cudów nie ma, źle ustawiona była geometria i z jakiegoś powodu przez kilka lat pracowała poprawnie, możliwe że przez przypadek. Zaczęła się przycinać w skrajnej pozycji i przez to nie mógł się podnieść. Miał on za wiele powietrza względem paliwa. Ponadto...
kilka miesięcy temu montowałem zregenerowaną sprężarkę z zmienną geometria wtedy też wymieniłem filtr paliwa i rozrząd był podmieniony n75 i dopiero wtedy turbo ożyło po wymianie zaworka zwrotnego na jakiś czas i znowu padło sprawdzę gruszkę i wąż od niej i dam znać
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
Czujnik ciśnienia wymieniony i teraz komunikatu nie ma związane z tym czujnikiem. Na zgaszonym silniku na przewodzie wyjściowym jest 1.8v. Czujnik wymieniony, komunikatów żadnych nie ma, ale mimo tego dalej nie ma pełnej mocy. Jedzie dobrze do 2,5 tys. obrotów a potem muł. Geometria gruszka działa, przewody sprawne, tylko coś słabo sterowanie zaworu...
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
Prawdopodobnie przycinająca się geometria w turbinie (turbo do regeneracji) aby sprawdzić w parametrach żądane ciśnienie doładowania i zmierzone, 3 bieg startujmy od spodu pedał w podłogę i lecimy do odcinki jeśli ciśnienie żądane jest niższe niż rzeczywiste (więcej jak 150 teoretycznie) to problem z geometrię po logu doładowania wygląda jak by turbo...
Wakuometr podłącz do gruszki w układzie. Powinno być -0.65bar względnego jak ma przyspieszać na początku około 1500 obr. Jak jest to sprawdź czy geometria chodzi płynnie. Najpewniej jakiś wężyk pęknięty.
Witam. Mam Galaxy 2.0 TDCi 2006 - mam cały czas problem z brakiem mocy, błąd P003A. Przekopałem chyba wszystko (podciśnienie, zaworki , EGR, DPF, rozebrana była turbina - geometria była czysta, nie blokuje się). Na koniec okazało się, że czujnik kopiujący na gruszce ma ułamany patyczek, więc wymieniłem na oryginalny, używany, sprawny i dalej był problem...
6805 - masz problem z układem doładowania (dziurawa rura IC lub zapieczona geometria turbo itp) 5000- za mało czynnika w układzie klimatyzacji.
czyli zostaje zacinajaca sie geometria turbo. sprawdz czy sztanga turbo prawidłowo sie porusza. wez wezyk i zaciaggaj powietrze od sterowania turbo. powinna sie ruszac około 1,5cm bez oporów. jesli jest inaczej to geometria turbo do naprawy.
Smarować możesz, twój wybór, łatwiej się będzie zapiekać. A resztę jak wyżej sztanga tam jest trwała za to geometria się tnie. Albo jeszcze coś innego bo ty na forum czytałeś jakimś, gdzieś tam że to na pewno Turbo tylko nic nie zdiagnozowałaś. A Forda można fejssem za 5 zł zrobić i programem forscan.
zmienna geometria turbo geometria citroen geometria kół
atmega układ resetu układem chłodniczym drabina jacoba schemat
mikrokomputer cobra1 włącznik dotykowy schodowy
Instrukcja Yamaha RX-V657 po polsku - gdzie znaleźć? Samochód nie przyspiesza po wciśnięciu gazu - przyczyny i rozwiązania