Dokładnie niektórzy ładują te marketingowy bełkot do wszystkiego. Geometria laserowa ,optyczna, 3D za chwile pewnie będzie AI. Jak nawet będzie najlepszy sprzęt a obsługa będzie miała wy.....lone to i tak będzie źle. Zwykła geometria optyczna potrafi określić kąty: -zbieżność -pochylenie kół (negatyw) -wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Ciebie interesuje...
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Witam ! Po wymianie wahacza powinieneś się udać na stację diagnostyczną w celu ustawienia zbieżności bądź geometrii kół. Po wymianie może to być niezauważalne ale na pewno jest jakieś odchylenie koła i to jest tego przyczyną.
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Zawieszenie bez luzów. Nowe amory tyl/przod, nowe sprężyny, nowe łożyska mc, nowe wahacze przednie/tylne, nowe opony, zrobione opory toczenia, zmienione koła lewe na prawe, geometria robiona 4 razy w różnych zakładach. W auto włożone...
Wychodzę z założenia że jak coś robić,to zrobić dobrze,albo wcale. przecież drążek ma mniej więcej podobne punkty pracy i długość co wahacz więc układ pracuje praktycznie liniowo. No i tutaj się mylisz. Przód pracuje całkowicie inaczej niż tył. Tył zmienia zbieżność i pochylenie koła podczas pracy . Przód zbieżności nie zmienia z założenia,a wartości...
A geometria , opony i cały ten bałagan dookoła zawieszenia jest sprawny ?
Wiesz jakie kobiety są przebiegłe nie wiem czy taki sposób wystarczy ;) A tak poważnie to czy po wjeździe w dziurę może się przestawić geometria nie uszkadzając elementów zawieszenia? Przejrzałem wczoraj zawieszenie i wszystko wygląda na sztywne.
Trzeba zajrzeć pod gumy na drążkach kierowniczych/przekładni i sprawdzić czy nie ma tam po prostu rdzy. Zluzuj osłony od strony przekładni ,skręć kołami zeby było widać jak najwięcej oi nawet jak jest ok. to profilaktycznie przesmaruj.Taką usterkę ujawnia natychmiast podniesienie samochodu dwoma kołami.Kierownica powinna wtedy chodzić praktycznie sama,a...
Hej, na wstępie chciałem wszystkich przywitać i liczę, że uda Wam się mi pomóc, bo już tracę nadzieję :/ A więc od początku... Mieszkam w Danii i rok temu kupiłem Corsę 1.6 OPC w pakiecie Super Sport (w Polsce chyba nazywał się Performance) z przebiegiem 58k km. Autko było serwisowane w Oplu do samego końca, zresztą kupiłem je z salonu wraz z 2-letnią...
Geometria zawieszenia powinna byc ustawiona w pozycji czujnika na 0 st. Przy kierownicy na wprost. Żółta kropka w okienku czujnika.
Jak ściera opony to geometria przedniego zawieszenia do sprawdzenia plus luzy. Ni tylko zbieżność ale kąty pochylenia też (tzw negatyw).
Skoro jest "prosty", to dlaczego koło krzywo stoi? Albo buda jest krzywa, albo któryś element zawieszenia jest krzywy/niedorobiony. Żadna regulacja tego nie zmieni.
Witam. Ja powiem tak- ja bym na tym czymś nie jeździł. Stan tego bieżnika to jakaś tragedia. Osobiście miałem do czynienia z oponami GoodYear, które wyglądały bardzo podobnie. I najgorsze, że najprawdopodobniej jest to wina producenta tych opon. A piszę tak dlatego, że uszkodzenia przedniego zawieszenia nie wchodziły w rachubę, ponieważ zostało ono...
Chłopcze, nikt nie chce Cię zniechęcać, my mamy po prostu doświadczenie. Silnik o mocy 50KM i rama spawana przez mało doświadczoną osobę. to gotowy plan na katastrofę...Zawieszenia nie dobierzesz do pospawanej ramy w szopie, musisz je zrobić od podstaw, masz już jakieś plany, rysunki? Wiesz jak wygląda geometria zawieszenia w samochodzie, a jak w quadzie,...
temat ząbków wyjaśniony -jedna opona bardziej zużyta. Po naprawie zawieszenia opony zostaną wymienione. dziękuję za fachową pomoc!
Po każdej naprawie zawieszenia zalecana jest geometria zawieszenia.
Nie wiem czy zawieszenia od astry wytrzymają. Do tego kłopoty z ich montażem- geometria moowania Mc Phersona, słabe półośki i przeguby. Wyszedłem z założenia że zawieszenia od T4 są najprostrze. Jeden zespolony mechanizm przykręcony do ramy, bardzo solidny- duże przeguby, grube półośki, solidne łożyska. Większe momenty do przeniesienia jak w ciągniku.
Cześć, jestem po wymianie kompletu zawieszenia przód+tył (wahacze, amortyzatory, McPherson) w swoim Tiguanie. Niestety przed, jak i po wymianie samochód dalej ściąga w prawo. Na geometrii wszystko ok, sprawdzana w dwóch różnych zakładach. Żeby jechać prosto muszę mieć skręconą kierownicę w lewo, jeżeli ją puszczę wraca ona do punktu zero. Kąt skrętu...
A geometrię ktoś sprawdzał? Dodano po 2 Geometrię wszystkich 4 kół a nie tylko zbieżność. Bo jeżeli masz sprawdzone WSZYSTKIE punkty bazowe plus dokładna geometria 4 kół to powinno "jechać" prosto. O stan zawieszenia nie będę pytał bo zapewne też sprawdzone?
Łożysko ponoć było naprawiane bo się rozpadło chociaż tego na fakturze nie widać. Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił. To zostało wypisane na fakturze: - łącznik stabilizatora L - sprężyna przedniego zawieszenia KY - osłona z odbojami przednich amortyzatorów - KPL naprawczy mocowania amortyzatorów...
Można sprawdzić geometrię zawieszenia oraz zbieżność.
Dzięki za odpowiedź. A piszesz, bo sam doświadczyłeś? Bo prawie 30 lat żyję z naprawiania takich i innych sprzętów. 3-4 centy w górę to już ci się pójdzie geometria j.... ać, że nie da się tym jeździć
Sprawdz gumy drążków reakcyjnych od dolnych wahaczy oraz uszy w które te gumy wchodzą bo lubią pękać . W tym przypadku podczas hamowania wahacz odjeżdża do tylu i zmienia się geometria zawieszenia , stąd to ściąganie .
Zbieżność i geometria zawieszenia była ustawiana dwa miesiące temu po podłączeniu komputera nie można nic zdiagnozować i tu zaczyna się problem nie byłem w serwisie z tym jeszcze . W samochodzie nie był wymieniany pasek rozrządu (alternator , pompa wody itd ) czy możliwe jest to że poprzez nie poprawne działanie tego zespołu pojawiają sie skoki napięcia...
Nie ścina i nie zużywa się tylko opona jest uszkodzona. Gdyby opona "ścinała" się to miałbyś jednostronne zużycie gumy a na tym foto takiego niema. Geometria a zbieżność zawieszenia to dwie różne sprawy. Zapewne w tym drugim autku też dzieją się problemy z opony na tylnym prawym kole? Porównaj kąt pochylenia koła w stosunku do fabrycznych ustawień,...
Ale zaraz - na jakim podnośniku? Kolumnowym? Bo to przecież dużo lepsza opcja niż skakać po kanałach. Bo tu chyba jest "niedomówienie". Co do obciążania samochodu, to rozumiem, że masz na myśli odważniki wkładane do auta? Nie wiem jaki mają sprzęt, ale w Audi jest różnica w ustawieniu dla zawieszenia sportowego i dla Quattro. Geometria była robiona...
Jechać na ustawienie geometrii zawieszenia.
instalacja ma 7 miesięcy i 8 tys km zawór wymienię i zobacze co dalej z tym gó......... A palił wcześniej mniej? Ile wachy palił? Geometria zawieszenia OK? Bryka nie bita? Felgi proste?
Felga, piasta koła, czop. To jeśli chodzi o dziwne dźwięki, zostaje geometria zawieszenia...
2003 r. 1,6 benzyna. Witam, nowe drążki, łączniki stabilizatora, sprężyny przód + nowe opony. Zrobiona geometria i niestety samochód skręca delikatnie w prawo. Jeśli macie jakieś podpowiedzi to proszę o pomoc. PZDR PS.Auto bezwypadkowe.
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest udanie się do warsztatu na sprawdzenie geometrii zawieszenia.
Cześć, po wymianie zawieszenia przód auto jest strasznie twarde, jadąc po bruku odbija się jak piłeczka, buja się. Kiedyś tak nie było. Dodatkowo podczas skręcania kierownicą na maksa w lewo i prawo słychać skrzypienie, jakby jakaś guma ale nie jestem pewien. Podczas jazdy też jakby coś szurało, wydaje mi się że to opony albo z okolic opon, czuję to...
Witam mam oto pewien problem z samochodem Audi A4 B6 ośka, samochód generuje moc 407 koni i 540 niutonometrów. Problem pojawia się Przy gwałtownym przyspieszeniu jest to bardzo widoczne na trzecim biegu, czwórka mniej, piątka prawie w ogóle. Problem z zawieszeniem, założony gwint MTS dobierany po vin i wlpie, jest wymieniony cały komplet wahaczy z przodu...
Był na diagnostyce stwierdzili końcówka drążka i amortyzatory. Wymienione co kazali, zrobiona później geometria a pływa nadał. Więc staram się znaleźć przyczynę.
No Ty chyba nie rozumiesz. Nie można bez przeróbek nadwozia czegoś takiego zrobić . 4X4 ma zupełnie inne zawieszenie i tak można bez drastycznych przeróbek podnieść o ok. 2-3 cm i prawie bez konsekwencji trakcyjnych o wiele więcej w dół . Nie masz chyba pojęcia jak działa układ kierowniczy i co to jest geometria i zbieżność auta. Nie wystarczy zmienić...
Nie wiem dlaczego ale wczoraj ten post został wyrzucony do kosza, a ja mam z tym problem. Witam drogich forowiczów. Mam problem z oponami na przedniej osi samochodu. Tzn.po jednym sezonie opony dostają tzw. węża. Nadmienię że wcześniej jeździłem na oponach tzw. używkach. Były różne opinie że luzy na ,,zawiasach,,,zła zbieżność,stare opony itd. Na jesieni...
Witam wczoraj zostalo wymienione zawieszenie w moim passacie 2005r 1.9 tdi silnik AWX... sam sobie wymienilem przy okazji nowe przeguby oraz oslony. Po zmontowaniu wszystkiego w całość. Auto zostalo odpalone i zrobilem nim pare km... jadac mialem otwarte szyby i generalnie skupialem sie na tym czy z zawieszenia nie dochodza dziwne dźwięki. Po chwili...
Witam A gdzie geometria 2 osi? Śladowość geometria i rama też ma wpływ. Wysokość przedniego zawieszenia wpływa na poprzeczne ustawienie 1 osi (śladowość wobec osi ramy.)
Co niektóre ABS- y faktycznie dziwnie działają na wypolerowanym lodzie - mi Octavia lubi bokiem się ustawiać, pomimo dobrych zimowych opon, co nie zmienia postaci że: A kierowca z wieloletnią praktyką lepiej zahamuje od ABSu. Jest nieprawdą - nikt z Was nie wziął pod uwagę czynnika paniki i wbicia pedału w podłogę, a zdarza się to i zawodowym kierowcom...
Post typowego Rysia z Klanu - "Zepsuło mi się auto co mam robić?" Zlituję się ale istnieje coś takiego jak wujek google i opcja szukaj nawet na Elektroda.pl Nie zdziwię się jak kolega zapyta jak zrobić nastawy podstawowe 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) Możliwe przyczyny Czujnik kąta skrętu (G85) Ustawienie podstawowe...
Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak...
poczytaj dokładnie to co ci się pisze. widzisz tylko to co chcesz widzieć, czy chcesz konkretnej informacji. taką otrzymałeś. ponownie na stację na pełną geometrię zawieszenia. nie zdziwi mnie, gdy nie da się ustawić, bo zwrotnica jest uszkodzona. pozdrawiam
łącznie z centrowaniem magnesu i cewki. W jakim celu ruszać cewkę jeżeli jest solidnie zamocowana na górnym i dolnym resorze? Ustawia się wyłącznie magnes do cewki którą traktujemy jako punkt odniesienia. No właśnie robiłem takie coś tylko nie na pałę byle by grały ale tak żeby przywrócić maksymalnie oryginalne parametry, Przy 1,3 mm szczelinie magnetycznej...
wymieniłem dwa przeguby od nieszczęsnej lewej półosi odsunąłem zwrotnicę na zewnątrz na sworzniu wahacza i pomogło cisza i spokój podczas skręcania teraz geometria ale już w innym warsztacie bo tam panów poniosło z tym przesuwaniem ławy
Wita mam problem z mondeo mk3 2.0tdci otóż rok temu zimą stał nie można było jeździć nawet 40 na godzinę rzucało po całej drodze geometra wszystko było robione.Zawieszenie,drążki,wahacze,opony nowe nie używane, itp, dodam że nawet problem z hamowaniem na śliskiej nawierzchni to problem nawet podczas deszczu twardy pedał hamulca i abs trzeszczy tylko...
Samochód wygląda na bezwypadkowy - żadnych podejrzanych miejsc nie znalazłem. Po remoncie przedniego zawieszenia robiona była pełna geometria - żadnych problemów. Poduszki były odpinane nie raz, skrzynia wyciągana do wymiany sprzęgła, nawet na próbę wkładałem inna prawą poduszkę silnika. Raz odkręciłem łapy silnika od poduszek i podniosłem silnik tak,...
Geometria sprawdzana optyką na stacji diagnostycznej. Wcześniej też tam robiłem w innym samochodem po remoncie zawieszenia i zrobili wszystko ładnie a w tym niewiedzą co jest grane, kierownica nie przekładana. Po prostu po zamianie kół się skręciła i tyle??
Oczywiście najlepiej było by ustawić geometrię zawieszenia i kierownicę idealnie na wprost, ale załóżmy, że jest poprawna. Znajdź sobie kawałek równego, pustego placu, tak aby przejechać się po nim i znaleźć położenie kierownicy do jazdy na wprost, eps możesz w tym czasie odłączyć, wyjąć wtyczkę albo bezpiecznik, aby nie bruździło. Jak znajdziesz zerowe...
"to auto w ogóle nie miało przeglądu bo z niemiec " Nie wiem w jakich czasach żyjesz ale dałeś się nieźle naciągnąć Owszem możesz a właściwie powinieneś żądać przeglądu zerowego od kupującego z wydrukami !!!! nie nie było żadnych akcji naprawczych podwozia była na perforację sam mam mazdy cokolwiek mógłbyś mówić gdyby była serwisowana non stop w ASO...
Postaram się skomentować kilka technicznych uwag, bo podobanie czy wydawanie się to kwestia gustu, a z tym się nie dyskutuje. Posiadałem malucha, motorem jeżdżę od 23 lat i też natychmiast zwróciłem uwagę na tę dźwignię zmiany biegów. Koledze chyba chodziło o bezpieczeństwo. Może da się ją chociaż skrócić i wygiąć do przodu albo zamontować osłonę bo...
Witam Panowie, takie pytanie - nie dawno stałem się posiadaczem Audi A3 8L 1,8T z 2000 roku. Auto jest lekko "zakoksowane", na hamowni pokazało nieco ponad 170 koni ale aż 300 Nm... taka charakterystyka trochę diesla To już poprzednik coś kombinował z mocą. Natomiast chodzi mi o to czy auta na płycie Golfa 4, w kwestii zawieszenia, naprawia się tylko...
Chciałbym odświeżyć temat: wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia które miały luzy, sworznie wahaczy, drążki kierownicze i tuleje, oraz została zrobiona komputerowa geometria kół. Teraz samochód prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga. Ale brzęczenie dalej występuje, podczas skręcania w prawo przy większej prędkości np. wjazd na wiadukt albo podczas...
Witam, przepraszam, minęło parę miesięcy, ale myślę że mam coś istotnego do powiedzenia w temacie. Może to komuś oszczędzi zmartwień. Sam posiadam m.in. Seicento (0,9l) i przyznam, że problem z przyczepnością nie leży w sprawności samochodu czy wadzie opon . Oczywiście kolektor może być uszkodzony albo tylne koła mogą się zapiekać, może być zła geometria...
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Najprostszą metodą jest zmierzenie odległości pomiędzy tylni i przednimi kołami(Prawy przód do prawego tyłu itd)Pomimo prawidłowej zbieżności każdej z osi powinna zostać także zachowana ww odległość.Znajdź jakieś punkty na wahaczach i zwykłym centymetrem to zmierz. Na karoserii od spodu też masz fabryczne punkty co do których możesz się odnieść.Tak...
Co do pytania tytułowego - linia 400kV nisko nad drogą - czy to bezpieczne? Do pomiarów wysokości zawieszenia przewodów stosuje się odpowiednie przyrządy - specjalne dalmiarze. Obserwacja "na oko" wprowadza w błąd, ze względu na gabaryty linii, czyli wysokość słupów i długości przęseł. Zwis (czyli odległość pomiędzy linią prostą łączącą punkty podwieszenia...
proponowałbym zrobić najpierw kalibrację vsc ,była robiona geometria zawieszenia?
Większość uważa, że to coś złego samemu pomajsterkować przy aucie. Georgesgr na pewno nie kwestionuję Twojej wiedzy, bo na temat aut z grupy PSA masz bardzo dużą. Większość krytykujących tutaj osób, nie znając mnie wysuwa daleko idące wnioski. Otóż ja dbam o autko , nie wyobrażam sobie wymienić żarówki i nie pojechać na kontrolę/regulację - bo samemu...
Witam Ford C-Max II 2012 r., prawe tylne koło leży do środka, lewe trochę mniej. Co robić? Wahacze tzw. banany — górne i dolne wymienione, nowe sprężyny, geometria wykonana, brak jakichkolwiek luzów. Jak podniosę prawą stronę w górę i opuszczę, to jest dobrze: koło stoi niemalże w pionie. Ale wystarczy, że ruszę kilka metrów i już koło leży do środka. Jakieś...
Pytanie na tyle ogólnikowe, że trudno odpowiedzieć. Z jakim samochodem mamy do czynienia i jakimi oponami? Większość obecnych opon ma oznaczenia kierunkowe lub strony zewnętrznej. Czyli prawidłowo założone minimalizują wpływ nierównego zużycia. Opowiadanie o przekręceniu się opony względem felgi niejasne. Natomiast zmiany w geometrii zawieszenia są...
To auto chyba tak z fabryki nie jeździło? Absolutnie! Nawet poprzednie modele. Mam obecnie Golfa MK3 z niskim przebiegiem i wszelkie nierówności wybiera rewelacyjnie i cicho mimo 24 lat :) Jeśli chodzi o geometrię zawieszenia: kąty pochylenia kół powinny być na minusie ale tu regulacja sankami pewnie by pomogła to wyrównać, tak żeby było mniej-więcej...
Blokada kierownicy jest stosowana podczas ustawiania geometrii zawieszenia. "Walka" z rozrządem w podobnym silniku jest pokazana np. tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Witam, mam taki problem otóż ściąga mnie na prawo, na początku byłem na zbieżności, była ok, ale ustawili co do 0.1 czy 00.1 żeby było idealnie, ale nie pomogło. Potem pojechałem na test drogowy w wulkanizacji wrzucili opony na maszynę i ustawili mi tak żeby ściągało jak najmniej. Ostatnio kupiłem nowe felgi i opony, i nadal ściąga delikatnie w prawo....
Spróbuj podnośnikiem zawindować trochę tył samochodu. To jest bardzo istotne, bo gdy będziesz obciążał tył, to będzie się zmieniał trapez geometrii zawieszenia z przodu. Jeżeli masz zmęczone sprężyny z tyłu lub masz jakieś dodatkowe obciążenie w bagażniku typu butla LPG i w dodatku zatankowana, to możesz mieć właśnie takie wskazania na projektorze geometrii....
Sprawdzenie felgi, geometrii zawieszenia, przegubu oraz łożyska centralnego.
To taki problem pojechać na geometrię zawieszenia?
Jeżeli będą faktycznie jakie luzy to i tak nie miałeś dobrze ustawionej geometrii( z niesprawnym zawieszeniem nie da się jej poprawnie ustawić) i po przejechaniu kilkuset metrów ponowny pomiar pokazał by niewielkie zmiany względem tego co było chwilkę wcześniej ustawione. Bez kanału bym się za to nie zabierał bo nie będziesz miał dostępu do wszystkich...
Stwierdziłem w końcu że pieprzę to i wymienię całe wahacze z dobrymi tarczami kotwicznymi. Tylko po takiej operacji zaś warto by jechać na ustawienie geometrii zawieszenia... Dodano po 1 Stwierdziłem w końcu że pieprzę to i wymienię całe wahacze z dobrymi tarczami kotwicznymi. Koszt może większy, ale nakład pracy, czasu i wkurwu, nieporównywalnie mniejszy....
jak chce aby auto jechalo prosto musze nakierowac na lewo kierownice i tak trzymac okolo 2 stopnie. Sprawdź geometrię zawieszenia na stacji diagnostycznej.
Podaj więcej danych tego modelu, jakie ma zawieszenia , std, sport, wzmocnione, jaki model, ile kw, sedan, kombi.
Każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć sprawdzeniem geometrii zawieszenia. Pozdrawiam.
Witam. Jakim smarem można zabezpieczyć śruby przednich wahaczy, oraz gwinty końcówek drążka, żeby dały się łatwo okręcić w przyszłości np: do regulacji geometrii zawieszenia ?
Samą zbieżność to się w polonezach ustawiało w XX wieku. Do sprawdzenia/ustawienia cała geometria zawieszenia, tam wyjdzie czy buda pogięta czy nie. Co do bicia to stan ogumienia, felg, wyważenie. Przy hamowaniu nie pojawiają się wibracje na kierownicy ?
Cokolwiek tam nie zrobisz MUSISZ ustawić poprawnie geometrię zawieszenia! Nieważne czy samą końcówkę czy całą zwrotnicę. Najmniejszy problem jaki będziesz miał bez tej operacji to zdarte w szybkim czasie opony. W najgorszym walniesz dzwona...
było nie wymieniać a jeśli już to zalecam zrobić geometrie zawieszenia, może coś da.
a co ma być? Często po numerze oryginału można znaleźć w sklepach zamienniki albo i nawet oryginał, i ceny wcale nie zniechęcają, nie licząc tych mimośrodowych co się geometrię zawieszenia reguluje, bo one zazwyczaj drogie są.
Przede wszystkim to tuleja powinna byc wyciagnieta i wlozona przy pomocy prasy a zwymiana sworzni nie powinienes miec problemow. Po wymianie obowiazkowe ustawienie geometrii zawieszenia.
Im więcej osób w aucie i im bardziej rozgrzane opony - tym mniejsza prędkość przy której pojawiało się huczenie. Jakie masz ciśnienie powietrza w oponach ? Ja bym profilaktycznie jeszcze sprawdził geometrię zawieszenia.
Mechanik twierdził, że nie trzeba robić geometrii po tym zabiegu. Po każdej ingerencji w zawieszenie należało by sprawdzić geometrię zawieszenia.
Geometria zawieszenia, kąt pochylenia kola_wyprzedzenie dolnego sworznia zwrotnicy. Jeśli to prawe koło, to zobacz czy rama pod chłodnicą nie zaczęła pękać.
Diagnostka starką ale u kogoś kto się na tym zna a nie wziął dotacje na sprzęt. Podgląd na parametry pracy systemu podczas jazdy, później ew kontrola geometrii zawieszenia.
A tak BTW: 1) Miałem podobnie przy prędkości > 100km/h w oplu na krzywych felgach, tu Ci zbieżność nie pomoże ani poprawnie pracujące zawieszenie. Geometrię kół też miałem robioną, poprawiają ją "na ile są w stanie". Mocno pokrzywione felgi to tylko na złom. 2) U nas w kraju nie wolno jeździć szybciej niż 140km/h... Z resztą w wielu krajach nie można....
Cała sprawa się opiera o prawidłową geometrię zawieszenia i brak luzów żeby takową ustawić. Samochód był bity ?
Na początek: Pisownia p. 8.2 A potem sprawdzić luzy i geometrie zawieszenia.
Opona była zużyta na całej szerokości bierznika.Ciśnienie w ogumieniu było OK. Ile może kosztować badanie geometrii zawieszenia?
Witam. Sprawdzić czy gałki dobrze przykręcone po wykonaniu zbieżności, jeszcze raz sprawdzić przednie i tylne zawieszenie pod kątem luzów lub korozji. Jak to nic nie da jeszcze raz całą geometrię zawieszenia.
Skoro fachowcy badali to ciężko podpowiadać. Ale na pierwszy rzut uszkodzenie opony, na drugi krzywa tarcza hamulcowa, na trzeci uszkodzone łożysko, na czwarty niewłaściwa geometria zawieszenia.
Powrót kierownicy na swoje miejsce jest powodowany odpowiednią geometrią zawieszenia (ustawione odpowiednie kąty w zawieszeniu przednim i dzięki temu ciężar pojazdu powoduje samoczynne "prostowanie" kół). Jeżeli kierownica nie wraca sama to albo coś jest nie tak z geometrią przodu albo faktycznie masz problem ze wspomaganiem lub maglownicą.
Raczej wątpię. Raczej krzywa geometria, luz w zawieszeniu lub słabe opony.
Witam. Podstawowa sprawa, to sprawdzenie stanu technicznego zawieszenia (luzy itp.) Dopiero po ich usunięciu można myśleć o regulacji geometrii zawieszenia. Wskazana wizyta w stacji diagnostycznej. Pozdrawiam.
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
A jak rozpoznać czy mam rodzaj zawieszenia GNA, XL4, XJ2 czy XJ6?
po przejechaniu kilku kilometrów powinno byc ok Nie. Ułożyć to się może geometria, bo na nowym zawieszeniu auto może powoli osiadać do poziomu w którym powinno być, ale nie ma to związku z wibracjami przy skręcaniu.
Zacina się zmienna geometria.
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
Na takie trasy to samochód powinien być przede wszystkim odpowiednio przygotowany. Opony, zawieszenie i układ kierowniczy. Geometria zawieszenia. Układ hamulcowy, przewody elastyczne wymienione, a sztywne skontrolować/wymienione. Zaciski hamulcowe sprawne. Silnik sprawny mechanicznie z nowym olejem, filtrami, świecami żarowymi/zapłonowymi. Zlikwidowanymi...
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację.
Możesz dobrac felgi z mniejszym ET i bedziesz miał ten sam efekt bez montowania dystansów. Do ubocznych efektów zamontowania dystansów należy też wzrost siły potzrebnej do kręcenia fajerą w aucie bo zmieniasz w jakis tam sposób geometrię zawieszenia. pozdrówki
geometria zawieszenia renault geometria citroen geometria kół
siemens ekspres zaparzacz pralka whirpool błąd serwis upload obrazek
agrotron cisnienie regulacja obrotów podajnika migomatu
Jak włączyć ciemny ekran na Android PX5 4GB? Czerwona kropka na ekranie telewizora Xiaomi - przyczyny i rozwiązania