Nie regulacja a korekta poprzez przestawienie ramy pomocniczej osi przedniej. Przy okazji się zapytam ile w swojej karierze zawodowej wykonałeś pomiarów i regulacji geometrii ?
Przekoszona tylna oś zdecydowanie ma wpływ na jazdę. A ty wypytujesz przy jakiś "szwagrach" i w oczach masz niską cenę, czy w porządnym warsztacie? Wsstsko się robi kompleksowo, zwłaszcza że geometra współczesnego samochód dawno przestał być prostopadłościenny, i jeden kąt wpływa na drugi. Czuć, jakbyś chciał na forum usłyszeć jakaś minimalistyczną...
Może weź to na podnośnik i sprawdź co jest pokrzywione co? A potem weź brechę i posprawdzaj luzy? Potem polisz koszty i ustawiaj dopiero. A co do części to tanie jak woda. A cena takich wozów to średnio od ceny złomu do 10 koła.Także nie lejcie wody dobrze?
Na pewno nie przekładnia. W momencie przyspieszania koła pod wpływem obciążenia siłami z przekładni tracą geometrię przez zbyt miękkie tulejki.
Blacharz załatwiony. Została tylko ta zbieżność. Dzwoniłem i umówiłem się na poprawkę. Mam nadzieję że teraz wszystko dobrze zrobią. Czyli muszą ustawić kąt pochylenia koła? Jak to się ustawia tzn za pomocą tych samych przyrządów które zakładają na koła podczas geometrii?
Dziękuję za podpowiedź.niestety nie zmieniło się. Takie szarpnięcia kierownicy pojawiają się wydaję się w równych odstępach czasu przy utrzymaniu stałej prędkość a ich częstotliwość zwiększa się wraz ze zwrotem prędkości. Geometria wszystkich kół zrobiona. Nic nie stuka,nic nie obciera tylko te szarpnięcia kierownicy..☹️
Poszukaj warsztatu, który posiada urządzenie do pomiaru geometrii, ale tzw ośmiogłowicowe. Np. Beissbarth ML 4000. Zdziwisz się, jak samochód może być krzywy.
Pochylenie koła do poprawki. Nie masz też zmierzonej geometrii osi tylnej. Jak tył będzie źle to też będzie ściągało.
Panowie podsumowując czyli muszę zrobić tył aby ustawić geometrię z przodu bo za każdym razem kierownica jest krzywo, jeżeli koła mam ustawione prosto i jak patrzę na koła przód to idą one na zewnątrz pojazdu w moich okolicach odwiedziłem już kilka warsztatów i niby jest ok a autem nie idzie jeździć....
Geometria zawieszenia powinna byc ustawiona w pozycji czujnika na 0 st. Przy kierownicy na wprost. Żółta kropka w okienku czujnika.
YW tym audi jest elektyczne wspomaganie w którym trzeba wyznaczycz (adoptować/kalibrowac) punkt środkowy układu kierowniczego. Może ktoś źle wykonał te operacje i punkt srodkowy nie jest w punktcie rzeczywistym. Wspomaganie dąży do 0 a w efekcie skręca. A inna rzecz to geometria kół tylnych. Zwróć uwagę na poprzeczne wachacze pomocnicze dość często...
Zona mogła wjechać w dziurę, uderzyć w krawężnik, mogło coś się stać z oponami, a może coś w tylnym zawieszeniu się zbabrało. Zamień koła tył na przód i zobacz co się będzie działo. Jak dalej to samo to trzeba będzie geometrię zrobić jeszcze raz.
Witam. Panowie w kwietniu miałem stłuczkę. Z uszkodzeń mechanicznych to wygięty wahacz który wraz ze sworzniem wymieniłem na nowy. Zrobiłem geometrie którą jednak facet strasznie spaprał gdyż nie dokręcił śrub na sworzniu i po kilku dniach geometria sie posypała. Zrobił jeszcze raz w ramach reklamacji ale od tego czasu kierownica mi nie odbijała podczas...
Byłem na komputerowej geometrii kół, więc jako zwykły użytkownik samochodu uznałem, że jeśli auto jedzie prosto po puszczeniu kierownicy to jest wszystko ok. Jednak tak nie jest. Z tego co pamiętam to regulowano wtedy tylko na drążkach a na sworzniach było już maksymalnie na znacznikach i bardziej kąta pochylenia kół nie dało sie wyregulować, ale ,,ustawiacz''...
Witam. Mam problem z kątem pochylenia prawego koła w Audi. Ścina mi oponę i nie wiem co może być przyczyną. Załączam fotkę z ustawienia geometrii oraz ściętej opony. Z góry dzięki za podpowiedzi https://obrazki.elektroda.pl/1553717400_... https://obrazki.elektroda.pl/1303494000_...
Gdyby auto było "przekoszone"- jak wspominają koledzy- byłoby to widać po kątach: pochylenia koła, jak i osi symetrii pojazdu, które w tym przypadku (z tego co widzę) mieszczą się w normie. Jeśli wspomniane przełożenie kół/opon nie pomoże na myśl przychodzi mi jeszcze ciśnienie powietrza w kołach, chociaż to powinni sprawdzić dżentelmeni przystępujący...
Witajcie. Kupiłem niedawno B5 2.8 quattro avant. Po jakimś czasie zauważyłem, że zaczęło mi ciąć przednia oponę od strony pasażera. Obejrzałem auto i okazało się że koło które trze wystaje sporo bardziej niż drugie. Co to może być? Auto miało dzwona? Krzywa zwrotnica? Według speca od geometrii koło od strony kierowcy chowa się górą do wnęki. Prawe bardziej...
Idź gdzie indziej bajki pisać. Nie ma takich partaków - geometrię zawsze robi się na kołach, żeby to wiedzieć, nie trzeba specjalnych szkół kończyć. Zresztą ciekawe do czego na podnośniku mierzyli kąty kół. Jakby tak nie było to bym nie pisał. W serwisie tym były tylko podnośniki bez kanału.
Co do poliuretanu to brałem z olkusza i w twardości odpowiadającej twardości gumy wg informacji na ich stronie. Fakt jest taki że skrzypią na początku jak się jedzie Co do golfów 4 czy audi a3 to ustawia się również pochylenie koła na tych trzech śrubkach co sworzeń jest przykręcony. Podstawa to znaleźć gościa który zna się na ustawianiu geometrii a...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła. Samochód to A3 Sportback rok 2008 modelowo 2009. Auto mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo (zmiana kół z tyłu...
Panowie, Po odwiedzeniu 3 mechaników i opisaniu tego problemu wszyscy mniej więcej powiedzieli to samo, mianowicie może być to spowodowane nie sprawną pompą (polecili wymianę pompy nawet ze 3 razy żeby sprawdzić czy na każdej zachowuje się tak samo) jeśli nadal tak będzie to maglownica uszkodzona albo zabrudzona... w ostateczności po tych wymianach...
Nie wiem jak tam jest, ale jak wymianiali skrzynie biegów to możliwe że była potrzeba zdemontowania dolnej belki, które z zasady są pływające i została zamontowana w złym punkcie. Na wydruku z geometrii miał byś wtedy znaczną różnicę w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy lewego i prawego koła. Jak chcesz to spróbuj zamienić koła prawe<->lewe z przodu...
Wpada w tryb awaryjny dlatego mocy brak i po ponownym uruchomieniu resetuje się. To znaczy że jest jakaś awaria. Dodano po 3 Trzeba komputer podpiąć i sprawdzić kody błędów może to być zmienna geometria ale to tylko domysły. Check engine się zapala? Pierwszym właścicielem jesteś? Czasami handlarze kasują check engine programowo sam padłem tego ofiarą...
Mały silnik - "ciężka buda" niestety ale wydaje mi się że nie wiele da się zrobić. Choć na bank trafi się ktoś, kto będzie bajki opowiadał że jemu pali 7,5 L w mieście. 1. Wykombinuj coś by silnik nie zasysał gorącego powietrza z komory - to ważna sprawa. 2. Sprawdż czy auto lekko się toczy (zapieczone zaciski hamulcowe, i tym podobne szumiące łożyska...
Pompowtryski też nie są straszne. Sam taki użytkuje już 4 lata i w tym czasie zrobiłem 80 tyś. km. Aktualny przebieg 247tyś. Zero problemów z kołem dwumasowym, turbosprężarką (zmienna geometria) oraz pompowtryskami (ok 2 lata temu sprawdzane parametry - były wzorcowe). W zimę nigdy nie było problemów z odpaleniem na uwaga (nie wiem czy to możliwe -...
Dzień dobry. Dwa miesiące temu wymieniałem wahacze. Starałem się ustawić sworznie tak jak były ustawione w starych wahaczach by obeszło się bez geometrii. Podjechałem oczywiście na geometrię, diagnosta pozakładał sprzęt na koła i stwierdził że wszystko mieści się w normie. Samochód nie ściąga, nie ścina opon ale jest jeden problem tzn przy max skręcie...
.Zdjąłem koło lewe (bo tym kołem uderzyłem ),nie widzę nic nie pokojacego ,zdaje sie być wszystko w "normalnym stanie".Dla porowniania odkręciłem tez prawe koło i wszystko jest tak samo . Więc chłopcze z rentgenem w oczach, marnym do tego (od kiedy to takie rzeczy się diagnozuje na oko?), jedź na POMIAR GEOMETRII PODWOZIA. Przeprowadzony rzetelnie,...
Osobiście zastanowiłbym się nad audi a3, skodą octavią, golfem 4/borą. W tych modelach były jeszcze montowane 1.9TDI na pompie, a zawieszenie nie było wielowahaczowe. Od koła dwumasowego w tych latach nie uciekniesz ale na pewno znajdziesz jednostkę z turbosprężarką bez zmiennej geometrii łopatek(mniej problemowe). Ze względu na poprzeczne umieszczenie...
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Witam! Nie wiem w jakim dziale umieścić temat więc proszę moderatora o ewentualne przeniesienie. Mam pytanie w spawie zbieżności,posiadam książkę Auto Date ale nie wiem jak prawidłowo odczytać wartości pomiarowe. Podam przykład z książki. Wartości dla pomiaru geometrii kół przednich. Zbieżność/N = rozbieżność 1,11N-1,11P mm 0°10`N-0°10`P stopnie-minuty...
Cześć, po wymianie zawieszenia przód auto jest strasznie twarde, jadąc po bruku odbija się jak piłeczka, buja się. Kiedyś tak nie było. Dodatkowo podczas skręcania kierownicą na maksa w lewo i prawo słychać skrzypienie, jakby jakaś guma ale nie jestem pewien. Podczas jazdy też jakby coś szurało, wydaje mi się że to opony albo z okolic opon, czuję to...
Dzięki kolego za radę. Sam jestem w wielkim szoku ale po wymianie drążków i końcówek stuków nie ma. Co prawda po naprawie przejechałem 20km i nawet jeszcze geometria nie była ustawiana bo pojawił się problem z tą kontrolką wspomagania. Więc z tymi stukami to do końca nie wiadomo a co było najdziwniejsze to one pojawiały się tylko w gorące dni, w zimie...
Witam Przymierzam się do kupna samochodu cena 15000-18000tyś. Najbardziej interesują mnie następujące typy samochodów: Audi a4 b6 2.0 quattro i volksvagen passat b5 fl 2.0 alt 130KM 4 motion (chodź nie wiem czy taki istnieje) lub 2.0 4 motion 115KM (ten istnieje) tylko nie wiem czy nie za słaby do napędu na 4 koła Nie wiem jak zapatrujecie się na silnik...
https://www.car-auto-repair.com/vcds-cal... Takie tłumaczenie tej strony na nasze: Ta procedura szczegółowo opisuje, jak wykonać kalibrację pozycji zerowej dla czujnika kąta skrętu (G85) w wielu pojazdach VW/Audi wyposażonych w ESP (elektroniczny program stabilizacji). Procedurę tę należy wykonać, gdy wykonywane...
Nie wiem dlaczego ale wczoraj ten post został wyrzucony do kosza, a ja mam z tym problem. Witam drogich forowiczów. Mam problem z oponami na przedniej osi samochodu. Tzn.po jednym sezonie opony dostają tzw. węża. Nadmienię że wcześniej jeździłem na oponach tzw. używkach. Były różne opinie że luzy na ,,zawiasach,,,zła zbieżność,stare opony itd. Na jesieni...
Witam. Jakis czas temu nabyłem a4 b7.. Wiedziałem, że jest powypadkowa, lecz znajomi, ktorzy byli ze mna i znaja sie na tym powiedzieli mi, ze jest dobrze zrobiona i mozna ja brac...;) Meczy mnie to w jaki sposob mogla byc ona uderzona, bo po dokladnych ogledzinach doszedlem do tego, ze nawet fotele w srodku sa przestawione... Fotel pasazera jest przestawiony...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Natomiast bardziej stawiam na łożysko oporowe przy tym sprzęgle. Łożysko oporowe huczy przy wciśniętym sprzęgle, bo wtedy pracuje. Poznaj zasadę jego działania to odpuścisz sobie. Stary myk handlarzy, że jak coś wyje to "Panie, to łożysko oporowe za 40 zł"... Poduszki silnika odpuść sobie jak tam poradził remik77777 bo na zerwanych poduszkach silnik...
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów...
geometria kół kół geometria ustawić geometria kół
volvo silnika bezpiecznik różnicowoprądowy realtek alc662
Maksymalny pobór prądu w spoczynku BMW X5 E53 Bester 170ND Welding Machine Schematic Request