Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
Wczoraj pisałeś że wymieniłeś i nie działa
Zmienna geometria turbo zaczyna siadać.
Najlepiej jest zVagować dynamicznie grupę 011 by widzieć w niej w jakim procencie jest wysterowana zmienna geometria turbo a potem (w zależności od uzyskanych wartości) albo ją skrócić albo wydłużyć. Na wolnych obrotach się tego nie reguluje !!!
Wyreguluj zmienna geometrie turbo. Dlawi się spalinami Dodano po 58 Mapę zostaw. Jest ok.
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Przepływke podmienielem nic turbo że zmienna geometria I turbo dmucha sprawdzałem komputerem ile daje
W ostatnim logu widać że turbo zacięte. Tzn zmienna geometria turbo stanęła w jednym miejscu i nie chce ruszyć albo n75 padł.
A błędy sprawdzić nie łaska. Założę się że przeładowanie turbo albo niedoładowanie czyli zmienna geometria w turbo zasyfiona i stoi.
Nie - kupiłem wszystkie graty ale chyba ,,, rozstanę się z autem i dam to nowemu nabywcy. Naprawiłem kilka innych rzeczy - m.in. uszczelniłem serwo : podciśnienia poszły w górę, hamuje lepiej i zmienna geometria turbo tez lepiej wstaje.
zlokalizowałem problem bez kompa. problemem była zmienna geometria w turbo VTG (zablokowana) pomogło czyszczenie. POZDRAWIAM
Zmienna geometria czy zwykły waste gate?
Wylatuje dolot czyli plastikowa rura do turbo i kolektor dolotowy z egr i klapą. Najlepiej zdemontować też rurę od turbo. Po tym zabiegu masz dostęp do śrub kolektora wydechowego. Niestety spływ oleju i wspornik muszli odkręcisz tylko od dołu. Z doświadczenia czyszczenie nie skutkują długotrwała bezawaryjną pracą. Przeważnie w mechanizmie jest sporo...
Typowy przypadek z tzw not lauf. Zmienna geometria turbo się zacięła i nie jest w stanie obniżyć ciśnienia doładowania a tym samym obrotow turbo. Ecu by chronić turbo przed przekręceniem obniża drastycznie moc do poziomu sdi. Turbo do wyjecia potem czyszcznie lub wymiana.
Prawdopodobnie zacina się zmienna geometria na turbinie . Turbo do czyszczenia lub regeneracji. Oddaj auto do mechanika.
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
Co do sztangi też tak, myślałem, ale na wolnych obrotach turbina ma prawie tyle samo co zadane i zmierzone. Co do przestawienia, to raczej tylko wyjęcie turbiny, a miejsca bardzo mało i kiepski dostęp. Myślę, że zaryzykuję w przyszłym tygodniu, wydrę turbo, zobaczę, czy zmienna geometria się nie przycina. Jeżeli będzie, ok, dam turbo na sprawdzenie.
Samochód dobrze odpala, nie trzęsie silnikiem? Zaczynając od kontrolki świec żarowych wypadało by sprawdzić świece ale nie świeciły się podczas naciskania na pedał hamulca?... W turbinie mogła się przyciąć zmienna geometria łopatek, tzn przy turbo masz taka gruszkę i trzeba zobaczyć czy pracuje poprawnie po dodaniu gazu powinno się tam przesuwać to...
Test na odłączonym przewodzie od turbo - wykres identyczny. Nowy zawór N75 - wykres identyczny. Zostaje zapieczona zmienna geometria?
Przycięta, zapieczona zmienna geometria. Czyli sprawdź sztangę turbo
Raczej nie poniewaz ja wyciagalem turbo i szycilem zmienna geometrie, przeladowywal mi turbo i przechodzil w awaryjny. teraz jest ok i zbiera sie tez calkiem calkiem. Tylko dziwi mnie to ze wartosc cisnienia sie nie zmienia...
Dali turbo jest po naprawie zmienna geometria poleciała zawór od turbo steruje geometrią w parametrach widać ze turbo dmucha czujniki temp pracują dobrze . I biega mi o to czy ten zawor ELAB jest przykręcony do tej pompy wysokiego czy gdzies indziej go znajde?????????????
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Zacina się zmienna geometria raczej wiesz jak to naprawić
witam wszystkich, posiadam golfa IV 1.9 TDI 1999 rok silnik ALH 90 KM zmienna geometria turbo. Turbo się zapiekło i było jeżdżone kilka miesięcy w takim stanie. Zaprowadziłem do mechanika i wyczyścił turbo ale mówi że w gruszce podciśnienia pękła membrana i że taka gruszka może kosztować 150 zł - 200 zł używana. 1)czy będzie pasować gruszka od innego...
Masz turbo ze zmienna geometrią czy z zaworem upustowym na stronie gorącej?
Jest zapieczona zmienna geometria łopatek wewnątrz turbosprężarki więc turbo trzeba zdemontować z silnika i wyczyścić zmienną geometrię.
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
No i walczę z tym dalej. Podciśnienia zaworki przewody wszystko wygląda dobrze. Sztangi póki co nie ruszałem. Nadal brak ciągu na jedynce, późnej już jakoś turbo wstaje. Nie podoba mi się praca przepływki. Moją oryginalną kiedyś załatwiłem czyszczeniem i mam używkę. Została zamontowana przed regeneracją turbo (zacięta zmienna geometria i walnięta grucha)....
Chyba masz niedociągnięta pompę ? w sumie nie głupie zmienna geometria tak jak w turbo...
Turbo jest ze zmienna geometria łopatek a katalizator wyczyszczony został za 450 zł to chyba dobrze go tam przeczyścili
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
Zmienna geometria do czyszczenia
Dzieki za odpowiedz, wiec tak korekcje najwieksze są na 7 cylindrze, podczas postoju na D -4mg, 1 cylinder 3 na plus oraz 7 na plus reszta około zera, na nowych wtryskach korekcje są podobne a nawet większe. Drugie że przepływomierze pokazauja dziwne wartości , lewy o połowe mniej niż prawy, ale powiedzieli mi że zmienna geometria jest trochę zapieczona...
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
toyoty ztym silnikiem czesto maja problem z turbo turbina jest ze zmienna geometria lopatek kture sie blokuja wtedy turbo baje wieksze cisnienie niz powinno komputer to wylapuje i dlatego traci moc turbina do wyjecia czyszczenia
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Chodzi mi o coś takiego jak tutaj https://youtu.be/f6v-TonuE2A Dodano po 1 I jak turbo ze zmienna geometria podpiąć z tą pompą?
Zobacz jak pod ręką chodzi ci sztanga od turbo, tam jest zmienna geometria w turbinie. A może jest dziurawa membrana w środku ?
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Dla tej e30 z miejsca do 130km/h nie daje rady: -M5 e39 400 KM -M5 e60 507 KM To odpowiedz dla tych wszystkich co sie smiali i pytali po co turbo ze zmienna geometria i to do motoru 1.6
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Zastanawia mnie jaka spręzarka jest w tej chwili założona. Powinna byc spręzarka o stałej geometri z zaworem westgate sterowanym bezpośrednio przez nadcisnienie turbo. W 1.9 122km była na pewno turbina z zmienna geometrią sterowana przez elektrozawór turbo . Nie wiem jaka jest szansa podłączenia wydechu w traficu do takiej sprężarki ( czy to jest mechanicznie...
Mechanicy też rozkładają ręce... Ostatnio co zrobiłem: - Wyczyszczony Intercooler - Wyczyszczony EGR - Wyczyszczone wszystkie rury - Wymienione węże podciśnienienia - Wyczyszczone turbo - Wyczyszczona zmienna geometria turbiny - Wymieniona gruszka podciśnienia Brak poprawy w nagrzewaniu..
Witam Mam ta sama wersje sciagnieta z holandii. I niestety musze powiedziec ze turbo ma zmienna geometrie.
Wielkie dzięki, szkoda że geometria zmienna, turbo to raczej kumpel mechanik zdejmie, lepiej i szybciej robi się to na czym się zna... i do czego ma się narzędzia, ja już ponaprawiałem poprzecierane rurki i niedomagania zaworków egr wygaszania silnika i tego białego(śniedź,pęknięte przewody) itd.-usterka na usterce w tym aucie. Jeszcze zaworek jednokierunkowy...
Nie wiem w którym typie turbo ze zmienna geometrią ,ale podobno można odwrotnie założyć pierścień od sterownia kierownicami. Problem był od razu po czyszczeniu? Sztanga ruszała się w całym zakresie.
Witam Pacjent tak jak w tytule VW Passat B5 FL TDi 130 km Objawy: Brak mocy (wg właściciela nieraz jeździ normalnie) Turbo regenerowane rok temu (zmienna geometria) Bład: 17965 - błąd przeładowania turbo. W grupie 011 wartość aktualną ciśnienia pokazuje coś około 2900. Na wolnych obrotach po odpaleniu sztanga się wciąga. ( W testach chodzi góra/dół)...
a mnie sie cos jarzy że były 90 ze zmienną geometrią np. toledo II (nie pamiętam kodu silnika) w A80 B4 nie bylo innego silnika TDI niz 1Z , natomiast co do 90-konnego ze zmienna geometria to jest to silnik ALH ...
na razie doszedłem ze zaworek zwrotny puszcza w 2 strony. to jest 110 ze zmienna geometrią.
Sitka brak. Od czego może "ugotować się" turbo ?? Po rozebraniu okazało się że wypaliła się zmienna geometria...
Powinno działać sterowanie bo oba to zmienna geometria. AWX To już PD, nie wiem czy to fizycznie pasuje.
Witam. Mam przyczynę, dlaczego auto nie odpalało, turbina się posypała. Geometria zmienna wbiła się w wylot wydechu, zatykając ujście spalin. Nawet szczelinki prześwitu nie było. Problem rozwiązany, nowe turbo i auto śmiga, obeszło się bez remontu silnika. Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Witam, błąd dotyczy złego sterowania turbiną, idąc tym tropem zostały sprawdzone wężyki, zawór regulujący turbiną, czujnik map oraz maf, wyczyszczona zmienna geometria turbiny. Jednak problem nie minął. Podczas rozpędzania dobrze ciągnie bieg 1, 2 a na trzecim już turbo dziura, trzeba zejść z obrotów do 2000 i dopiero ją załącza. Na 4 biegu trzeba zejść...
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Generalnie najczesciej jest tak, ze jak jeden silnik ma wersje niecale 100 koni i ponad 100 koni, to roznice sa takie: w mocniejszym znajdzie sie inna pompe wtryskowa/wtryski, turbo ze zmienna geometria, intercooler. No i oczywiscie inne sterowanie. Ale od tej "reguly" jest wiele odstepstw. Co do chiptuningu za 650 to podejrzanie tani:-D
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc mam pytanie czy obejdzie się bez serwisu? Czy jest...
Patrząc na Twój ostatni log to zmienna geometria nie jest sterowana prawidłowo. Ciśnienie faluje i pewnie sterownik silnika zaraz zapoda błąd 00575. Turbo kwalifikuje się do ponownego czyszczenia.
Panowie, żaden z was nie ma pojęcia jak działa turbosprężarka. Nie jest prawdą, że każda musi mieć wastegate. To tylko bypas, regulujący ciśnienie po stronie tłoczącej, dla unikniecia przeładowania. Gdy ciśnienie w układzie dolotowym osiąga maksymalną, bądź oczekiwaną wartość w nowszych systemach, zawór ten zostaje otwarty, kierując część spalin poza...
Witam.Czyli zmienna geometrię chcesz zamienić na zwykłe turbo.Oczywiście że trzeba przerobić wsad bo zawór spustowy to nie to samo co zmienna geometria.
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
wszystko zależy jaki tam siedzi silnik bo nie wiemy czy ma zmienną geometrię czy WG - jeśli silnik ma oznaczenie ALH to ma zmienną geometrię a przyczyną przeładowania turbo będzie albo zapieczona zmienna geometria albo zacinająca się wewnątrz gruszki sztanga siłownika podciśnieniowego, wężyki podciśnienia nie mają tutaj wpływu na przeładowanie więc...
Tak to prawda , oprócz kierownicy w turbo sprawdzasz czy masz podciśnienie, tym właśnie wysterowana jest zmienna geometria w twoim bolidzie, co do samego sprawdzenia i ewentualnych elementów uszkodzonych z tym związanych znajdziesz w opcji szukaj tzw wyszukiwarka.
Witam. Szukam porady. Od 2 tygodni walczę z vw crafterem. Problem polega na tym ze nie ma mocy powyżej 3 tys obrotów. Na postoju auto chodzi i wkręca się jak szalone,(po dlozszym trzymaniu go na obrotach sam gaśnie) na drodze niestety mocy brak Na listwie paliwa ciśnienie 320 bar Zostało wymienione zaworek n75 Przepływka Wtryski na sprawdzeniu były...
Wróć do początkowych ustawień. Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe. Czy klapa gasząca nie lata luzno. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie albo zmienna geometria nie chodzi płynnie. No jeszcze wypadało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy podaje prawidłowe wartości ora z wydech czy nie blokuje go coś.
ale skoro błąd pojawia się po ostrym jechaniu i jak spuszczę nogę z gazu to wtedy wywala.... Mogłeś od razu pisac. Czujnik temp. paliwa, doładowania oraz geometria w turbo i jej sterowanie. Niesprawna zmienna geometra może być przyczyną błędu.
Przy opisywanym błędzie nie ma sensu stosować pompki podciśnieniowej ani też sprawdzać wężyków podciśnienia oraz gruchy na ich szczelność, przecież turbo przeładowuje to jaka tu mowa o nieszczelności. W tym przypadku istnieją tylko trzy możliwości : - ponownie zawiesza się zmienna geometria w pozycji max. doładowania, - zacina się sztanga wewnątrz gruchy...
105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
trudno cos powiedziec bez diagnostyki komputerowej, ale te objwy co piszesz wygldaja na przeładowanie. pozatym 1z ma turbo ze stałą geometria, a afn zmienną. nieda rady aby to chodziło, chyba, że turbo masz ze zmienna wstawione
Witam. Problem jest nie pojęty, wiem że było bardzo dużo tematów o tym ale, próby rozwiązania wzorując się na nich nie pomogły. Pacjent to Laguna 2 2001 1.9 dci problem był z turbo zablokowana zmienna geometria a do tego żarło olej samochód czasem wchodził w tryb awaryjny i odcinał turbo po remoncie jest masakra turbo jest bez przerwy przeladowane....
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka.
Turbiny dieslu normą jest że padają,a zmienna geometria gwarantuje mniejszą żywotność.
Przy takich objawach turbo z pewnością przeładowuje i wyjdzie to w logach dynamicznych a przyczyny to : - zacięta zmienna geometria turbosprężarki, - zapieczona sztanga wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego, - brak impulsu sterującego na N75 lub uszkodzony sam N75 (choć to rzadkość).
Witam wszystkich... Wiem że temat był wiele razy poruszany na tym forum i na innych ale... ... ale nie znalazłem odpowiedzi W skrócie - auto max rozpędza się do 130 km/h (z odpiętą przepływką max 100 km/h) -praktycznie brak momentu obrotowego ( na niskich biegach jakoś się zbiera) -brak błędów w sterowniku silnika Co zrobione/sprawdzone - wymienione...
Mógł ktoś grzebać ale to czy było grzebane wyjdzie dopiero w logach dynamicznych (pod warunkiem, że sztanga po wyłączeniu silnika wraca do dolnego maksymalnego położenia) - powiedz to mechanikowi. Jeśli jest w stanie wykonać takie logi to i będzie w stanie usunąć przyczynę przeładowania chyba, że jednak zmienna geometria się przycina to wtedy turbo...
Dzień Dobry, chciałbym dowiedzieć się na czym polega zmienna geometria turbosprężarki, jeśli dobrze to się nazywa. Mianowie silnik dostaje Power'a po przekroczeniu 2,5 tys obrotów, chciałbym zmienić tę wartość na niższą np.1,5 tys obrotów. Jak wygląda to w praktyce, w jakich granicach cenowych można to zrobić, jak wpływa na zużycie paliwa
To nie jest marcinie tdi zmienna geometria! Nie ma tam łopatek zmieniających swoje położenie...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem posiadaczem seata w tdi ze zmienna geometrią turbo. Przeczytałem już masę tematów z problemami tdi odnośnie turbiny i wpadania w tryb awaryjny. Moje auto wpada właśnie w tryb awaryjny. Czytałem wiele tematów i obserwując porady sprawdziłem nast elementy: przewody podciśnienia rury, wężyki-sprawne,- niepewne...
Witam. Mam takie pytanie, ostatnio wymieniałem turbosprężarke w Seacie Ibizie III 1.9 TDI model silnika ATD 101KM z wgrana mapą na 150km turbina jest nowa razem z nową zmienna geometria, problem jest taki, że nie ma tej prędkości maksymalnej co kiedyś, to znaczy że max 160km/h teraz pojedzie wcześniej ponad 210km/h, dosyć się szybko zbiera ale powyżej...
wszystko wyczyszczone i nadal to samo. masa powietrza jest ewidentnie mniejsza niż powinna być. Podmieniałem przepływomierz od 70 km, i jest troszkę lepiej, turbo dziura kończy się przy 2500 rpm. Tylko nie wiem czy ten przepływomierz od 70km nie podaje innych wartości? wartości doładowania turbo też są mniejsze niż powinny być. dopiero wszystko się...
Magik twierdzi że egr jest ok wczoraj jezdzilismy razem z magikiem siedział obok i kontrolował parametry turbiny na kompie mi wyskakiwal check i odcinka. Jak dawałem gazu to parametry turbo rosły a doładowania stały w miejscu. Ten twierdzi że to uszkodzony map sensor czujnik doladowania. W co ja bardzo wątpię. Dodam że zmienił z powrotem na stary zawór...
Jesteś trochę leniwy, nie skorzystałeś z przywileju jakim jest na forum wyszukiwarka, wystarczy wpisać słowo kluczowe "notfaul" masz wtedy całe kompedium wiedzy na ten temat. Na piechotę nic nie zdiagnozujesz, wałkowane wiele razy próba dynamiczna, logi w czasie jazdy, podgląd w bloki pomiarowe, daje jednoznaczną odpowiedz. Przykładowe uszkodzenia-...
Witam . Może ktoś już miał taki przypadek, lub było tu już o tym mówione. Nie jestem w stanie przeczytać wszystkich postów. A mianowicie vw sharan 2007 1.9 tdi bvk silnik w takim stanie już go kupiłem wiem nie wiem jakie było jego objawy przed tym jak się popsuł ale silnik nie pracuje prawidłowo dusi się po dodaniu gazu nie wkręca się więcej niż 1000...
no teraz zaprzecze temu co napisałem z tym rozbieraniem głowicy bo to zależy też od przebiegu.Jak auto ma 500 tys to nie oszukujmy się że nei ma nagaru. (poza tym z tego co wiem to nie chcą udzielać gwarancji) mogę się mylić. kuzyn miał golfa 1.9 tdi asv ze zmienna geometria i cuda to auto przechodzilo tzn auto normalnie chodziło jak chciał wyprzedzac...
Cięgno masz równolegle czy prostopadle do osi wirnika turbiny? Jak równolegle to masz zwykły zawór upustowy a jak prostopadle to zmienna geometria. Podaj najlepiej kod silnika i rocznik. Kod jest na naklejce na obudowie paska rozrządu i na naklejce w bagażniku pod klapką do wymiany żarówek.
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
Witam. Mam to samo 2.0 bmm. Jak rozepne elektrycznie zawór sterujący podciśnieniem turbiny dzwiek ustaje. nie pracuje wtedy zmienna geometria i doladowanie jest minimalne.Zastanawiam sie czy to nie wina egra? Jak nie to zostaje chyba tylko turbo...
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
Ok a czy to nie jest tak, że czyszczenie da tylko doraźny efekt i spokój na chwilę? Że jak auto ma ileś lat i takie problemy to zawór kończy żywot? W sumie nic to nie kosztuje, no może poza preparatem to spróbuję fakt. A ta usterka może wpływać na nieco gorsze wstawanie turbo czy raczej nie? Może jestem przewrażliwiony bo 2 lata temu tez wyskakiwał...
Tym zaworem bym się na teraz nie martwił (od termostatu). Co do turbo to może być wszystko począwszy od sterowania, zawór, wężyki, gruszka lub nawet sama zmienna geometria (a może tylko komputer nie odczytuje z czujnika położenia geometrii). To robi problemy z zachowaniem samochodu. Nie wiem co masz na myśli lewe powietrze, chyba, że jest gdzieś uszkodzony...
A więc chyba już wiem co dolega turbinie w tym przypadku. Nieszczelność membrany aktuatora. Niestety to nie jest ta przyczyna. Nigdy nie jest tak, że turbo będzie przeładowywać przy nieszczelności podciśnienia - nie w przypadku turbo z VNT. Wszelka nieszczelność skutkować będzie tylko i wyłącznie niedoładowaniem a nie przeładowaniem chyba, że zmienna...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Zatarta zmienna geometria łopatek albo uszkodzony elektrozawór sterujący. Jeżeli jest rzeczywiście 120 konna wersja bo słabsze DCI miały turbo z zaworem WG. Dodano po 1 Czujnik ciśnienia zostaw w spokoju na razie.
Niestety radość nie trwała długo. Wczoraj była niesamowita poprawa, auto wkręcało się na obroty, nie było spadków mocy , przestało kopcić. Dzisiaj raz na jakiś czas te same objawy ,czyli spadek mocy , dławienie się w okolicach 3 tyś, powyżej 3 tyś kołysanie ( przyspiesza, traci moc i tak w kółko ). Spalanie w ciągu kilku sekund poszybowało od 6 litrów...
Witam Proszę o pomoc pisałem na dwóch innych forach ale nikt nie odpisuje a mam problem który strasznie mnie irytuje. Turbo po regeneracji nowa zmienna geometria, na moje bardzo słabo zbiera się z dołu przed awarią turbo lepiej się zbierał teraz powyżej 2 tys idzie ładnie od dołu strasznie muli 3 razy wyciągałem turbo poprawiali ustawiali wszystko jest...
Byłem podpiąć go pod Planeta, błędów nie wykazał, jedynie niektóre parametry nie były właściwe. Pierwsze co, to przepływomierz, w którym temp powietrza podczas rozgrzanego silnika osiągała 3-4 stopnie, jednak powinno to jedynie zwiększyć spalanie silnika, a nie przekładać się na jego moc(w sumie powinien iść lepiej). Drugie co, to ciśnienie turbo zbyt...
zmienna geometria geometria turbo zmienna geometria turbiny
oscyloskopy naprawa rubens volvo silnika prędkość znamionowa
zmienna geometria turbo ferguson arriva
Jak rozebrać czajnik Siemens Sensor for Senses? Konfiguracja HDMI-CEC dla Panasonic TX-L42E5E i dekodera HD2000