Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
stare opony ma podarte jedną stroną przez złą zbieżność dlatego Cie na nich nie ściąga i jestem na 90 % pewny że masz skopaną geometrie
Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane...
Wiązka przejrzana podciśnienia sprawdzone i dalej to samo. A do tego doszło przeładowywanie turbiny Wiązka elektryczna do sprawdzenia. Zmienna geometria działa?
Jak po odłączeniu gruszki wywaliło błąd przeładowania to geometria tubo do czyszczenia .
https://obrazki.elektroda.pl/9631042500_... https://obrazki.elektroda.pl/6334816500_... Znalazłem w internecie, jaki wynalazek siedzi tam z przodu, coś takiego. Dlatego mnie to zmyliło. W manie był siłownik z przodu Iza tu takie coś. Ostatnie pytanie w takim razie, gdybym odkręcił przewody od tego rozdzielacza w celu...
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał. Rzeczowo i na temat :) A już miałem zmieniać sprzęt diagnostyczny... Zaraz będę coś więcej widział zapewne dam znać o efektach....
Przepraszam co to jest czujnik kopiowania turbiny? Sensor położenia zmiennej geometrii turbosprężarki
Witam, nie widziałem przedniego zawieszenia pneumatycznego w Volvo ale domyślam się żę podobnie jak w Scanii są tam podłużne drążki reakcyjne oraz reakcyjny poprzeczny. W scanii przy podobnym uderzeniu felgą, wystrzale koła często dochodzi do ugięcia któregoś z drążków bądź obu drążków. Raz jest to bardziej widoczne a raz w ogóle ale problemu szukałbym...
Może powodować.
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Nie - kupiłem wszystkie graty ale chyba ,,, rozstanę się z autem i dam to nowemu nabywcy. Naprawiłem kilka innych rzeczy - m.in. uszczelniłem serwo : podciśnienia poszły w górę, hamuje lepiej i zmienna geometria turbo tez lepiej wstaje.
posiada zawór upustowy Dokładnie tak. Ale dotyczy euro 4 i 5. Następnie widziałeś turbinę bez zaworu upustowego, chyba wiatrową. To w takim razie w euro 3 jest wiatrowa. Bo nawiasem mówiąc każda robi wiatr. .Nie pisz że katalizator bo się nie znasz Więc Kolega się zna i nie wie co to jest przeciwciśnienie ??? No nie zawsze wykrywane jako usterka katalizatora....
Jedź do serwisu na geometrie kół tam ci powiedzą czy auto jest ok
Na to wygląda. Zapewne geometria była robiona na oko lub kierownica przełożona.
Może być problem ze sterowanie zmienna geometrą turbiny lub samą geometrią (zapieczona)- "zamulenie" pojawia się około 2000-2200 obrotów. ?.
6805 - masz problem z układem doładowania (dziurawa rura IC lub zapieczona geometria turbo itp) 5000- za mało czynnika w układzie klimatyzacji.
Według mnie to nie o hamulce chodzi, a o coś z zawieszeniem: zbieżność, sworznie lub tuleje wahaczy. Kontrola geometrii i szarpaki powinny dać odpowiedż. Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele, od nieszczelności ale miał byś obfite kopcenie i charakterystyczny dźwięk który nie sposób nie usłyszeć. Po mechaniczne zablokowanie, do nieszczelności w układzie VACUM czy uszkodzonej geometrii/zaworu westgate.
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Dzień dobry. Błąd MID 128 PSID 90 FMI 1 Volvo FM 9 euro 5 vin B469513. Opczytałem forum ale ato to nie posiada geometrii turbiny i innych elementów opisanych w innych postach. Czujnik doładowania na kolektorze ssącym wyczyściłem bo był cały zaklejony. W pierwszych sekundach po odpaleniu auta kontrolka silnika sie nie swieci dopiero po 3 -4 sekundach....
Wyjaśni mi ktoś co może być przyczyną że auto ściąga w prawo na oponach zimowych? Opony zimowe mam 4x nowe firestone kupione w necie są NOWE do tego 4 używane felgi stalowe. No i ściąga w prawo. Na oponach letnich które są raczej już zużyte dość mocno, gorzej jeszcze tylne wiek od 5-10lat + używane oryginalne alufelgi prowadzi się idealnie, leci jak...
Volvo s60 2.4 D5 185 km. Problem tkwi w pojawiającym się błędzie przeładowania. Usuwanie błędu nic nie daje Samochód nie wchodzi w tryb awaryjny, ale patrząc po wykresach z elm327 doładowanie maksymalnie osiągnęło 1.35 gdzie normą w tym silniku jest 1,5-1,6 bara ( wcześniej tyle dmuchal) Jakaś nieszczelność? Zacięta geometria? I czemu przeładowuje skoro...
Warto przyjrzeć się turbinie czy geometria pracuje w całym zakresie i czy gruszka jest sprawna. To że silnik pracuje nie równo wiadomo przyczyn jest dużo między innymi zawór EGR może być do wyczyszczenie lub się przycina.
Wbij 3 bieg i od dołu obrotów (1500) zacznij się rozpędzać dynamicznie do 4000-4500 obr. Jak wyrzuci Ci turbinę, to albo masz zapieczoną geometrię albo coś z zaworem overboost. Załóż strzykawkę z wężykiem na gruszkę od turbo i rób podcisnienie. Sztanga powinna ładnie pracować w całym zakresie, jeśli nie, to zapieczona.
Chciałbym odświeżyć temat: wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia które miały luzy, sworznie wahaczy, drążki kierownicze i tuleje, oraz została zrobiona komputerowa geometria kół. Teraz samochód prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga. Ale brzęczenie dalej występuje, podczas skręcania w prawo przy większej prędkości np. wjazd na wiadukt albo podczas...
Ktoś wyżej wspomniał o automacie, i faktycznie przez większość czasu, jazda automatem jest poniżej 2.000 obrotów. A to dlatego, że przez większość czasu pedał gazu jest dosłownie muskany. Wystarczy, że depniesz mocniej i automatycznie redukuje bieg. I o to właśnie chodzi. Jak chcesz się toczyć po względnie płaskim terenie, to możesz wrzucić 5 i spokojnie...
W poliftowych zawieszenie jest też z Carismy z tym że coś zostało zmienione od tych z przed liftu (np wahacz jest trochę inny-zmienili rozstaw osi chyba). Zawieszenie wielo-wahaczowe na stalowych elementach (nie aluminiowych ja w VW czy audi które kosztuje...)-elementy nie są drogie. Ceny też zależą od firmy , np. kupiłem klocki i tarcze -przód-zapłaciłem...
A my to wróżki jesteśmy? Do sprawdzenia na początek szczelność całego układu podciśnień, ile podciśnienia daje pompa vacuum, do tego sprawność solenoidu sterującego turbo + działanie aktuatora(gruchy). Potem sprawdzenie przepływomierza i układu wtryskowego, do tego dochodzi filtr cząstek stałych jeśli jest. Wszystko może być problemem, bez porządnej...
Miałem przyjemność jechać różnymi autami, np Vw i one mają miękkie i komfortowe zawieszenie. Tak że jadąc nie czuć studzienek i dziur i cicho są wybierane. Co ja mam podmienić w moim aucie aby zawieszenie było tak miękkie jak z grupy vw? Bo już mnie to wnerwia. Zawieszenie jest tak sztywne że mi plomby "złote" wylatują... Naprawdę nie żartuje. Co z...
Napisz w czym dokładnie tkwi problem. Coś Cię zaniepokoiło w aucie? Zmiana geometrii auta? Dobrze sprawdzić uszczelkę dookoła szyby czy nie zostały jakieś smarki kleju itp. Tak jak koledzy pisali wcześniej: nieoryginalna szyba przednia nie oznacza że auto ma nieciekawą historię. Wystarczy drobny kamyczek i szyba zaczyna pękać aż trzeba ją wymienić....
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała...
Widzę, że temat dalej żyje, więc i ja się wypowiem. Seria Philips Blue Vision świeci dobrze, ale poza inną temperaturą światła, nie daje specjalnego efektu. Fakt, trochę lepiej widać drogę, barwa jest bardziej selektywna. Choć reflektorów w Volvo nie mam złych, to zawsze nie zaszkodzi lekko ich zasięgu poprawić. Wyraźną poprawę odczułem dopiero po zakupieniu...
https://obrazki.elektroda.pl/5656558500_... ADAS TRUCK O systemach wsparcia kierowcy ADAS napisano już bardzo dużo. Mimo to obserwujemy niską świadomość odnośnie do tego tematu wśród warsztatów obsługujących pojazdy, zarówno osobowe jak i ciężarowe. Wielu uważa, że jest to temat ważny, ale przyszłościowy i jeszcze przyjdzie czas...
Tak jak pisałem switche są na pinach 7,8,9,10,11,12 a sygnały Clk, Data, Busy zostają na 2,3,4 jak według rodzimego układu zawsze to mniej kombinowania w kodzie. Dopiero teraz odkryłem "klucz" który kolega używa przy numerowaniu wyjść Arduino. Żeby zdefiniować jednoznacznie to należy napisać tak: switche są na pinach D7, D8, D9, D10, D11, D12 a sygnały...
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
Dzień dobry. Chciałbym podczepic sie to tematu kolegi o błędzie MID 128 PSID 90 FMI 1 z tą różnicą iż u mnie błąd występuje w Volvie FM 9 euro 5 vin B469513. turbina bez geometri. Czujnik doładowania na kolektorze ssącym wyczyściłem bo był cały zaklejony. Prosze o poradę.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Autor chce zakupić powiedzmy coś pokroju octavii 2 - temat juz walkujemy ze starym luksusowym mercedesem - kolego /kolezanko myślisz, że ktoś chce wpaść w taką przepaść czasową ludzie ida z postępem - może sam sprzedaj wychwalonego pod niebiosa kia czy tam hundaja i przesiadz się do audi a8 z 1996 roku z 65tyś km na liczniku. Co to za porady? Dwa może...
telewizor geometria precyzja geometria zapieczona geometria
ripple current oprogramowanie matrycy zasilacz ładowarka indukcyjna
pralka serwis polar castolin powermax2
Migające kropki na kineskopie w trybie AV - przyczyny i rozwiązania Czy lampa HQTI Osram wymaga specjalnego osprzętu?