Owszem ,czasami mózg się zawiesi jak pecet ,ale po resecie jest wszystko ok.Ale tutaj rzuciłem tylko okiem i nic nie rozrysowywałem .Od razu było widać że sa połączone równolegle.Kiedyś była na forum zagadka z geometrii z trójkątami które miały być identyczne a z ułożonych w nich na 2 sposoby kwadracików wychodziło że jeden ma powierzchnię mniejsza...
Chodzi; takich głośników jest sporo nawet, rzecz tylko w tym, że 15" na tych częstotliwościach jest szalenie kierunkowa i generuje spore zniekształcenia i dlatego nie ma sensu jej wykorzystywać powyżej - powiedzmy 1,2 kHz. Ma również problem z szybkością i to jest główny powód, dla którego mnóstwo ludzi WOLI 12". Krótka tuba znacząco poprawi kierunkowość...
Można sprawdzić geometrię zawieszenia oraz zbieżność.
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Jechać na ustawienie geometrii zawieszenia.
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest udanie się do warsztatu na sprawdzenie geometrii zawieszenia.
To musisz pełna bo sa ku temu powody. Osobiście wiem ze jak trafisz na cwoka to nawet najlepsze maszyny nie pomogą.
Felga, piasta koła, czop. To jeśli chodzi o dziwne dźwięki, zostaje geometria zawieszenia...
Ale zaraz po założeniu nowych gum pojadę ustawiś geometrie kół przód i tył. Najpierw trzeba znalezc przyczyne tego "rozregulowania" i ja usunac. Geometria sama sie nie rozjechala. Masz w zawieszeniu zuzyte lub odksztalcone w wypadku czesci i trzeba je najpierw wymienic.
Batoniku, widziałeś wahacz? A poza tym, zaleca się ustawienia i/lub kontrolę po każdej ingerencji w zawieszenie. Tam masz regulację.
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Podjedź do mechanika co wymieniał wahacz i opowiedz o problemie. Pewno krzywe koło i dopóki był luz na sworzniu to klekotało sobie to wszystko radośnie. Teraz jak się zawieszenie usztywniło to czujesz bicie koła.
Po wymianie zawieszenia, sprezyn przod na GM amortyzatorów przod na Mayer, amortyzatorów tył na blistein... wahaczy przod I tył.. I po objezdzeniu wszystkich zakładów do ustawiania geometri w okolicy i wydaniu na to jakies 1500 zl na samo ustawienie... auto jedzie PRAWIE bez ściągania w prawo, idzie sie przyzwyczaić... prawdopodobnie duzo pomogła wymiana...
Poduszki masz w porządku, próbowałeś je szarpać, ustawiać itp? Jak wygląda gniazdo skrzyni, i flansza? Wychodzi na brak geometrii, dzwon mógł być delikatny ale jak przestawiło zawias to tak się dzieje...
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Ale czy opona zużywa się po wymianie elementów zawieszenia? jeśli jest ścięta mocno z jednej strony to nawet jeśli geometyria będzie ok a opony nie wymienione może ciągnąć. pozdr
poczytaj dokładnie to co ci się pisze. widzisz tylko to co chcesz widzieć, czy chcesz konkretnej informacji. taką otrzymałeś. ponownie na stację na pełną geometrię zawieszenia. nie zdziwi mnie, gdy nie da się ustawić, bo zwrotnica jest uszkodzona. pozdrawiam
Witam, miałem podobny problem w tym TV z tym że po włączeniu OSD wchodziło na chwile.Wymiana proc. ZC82732B 0006 i pamięci na 24C16(czysta) ożywiła TV.Konieczna była regulacja geometrii obrazu w trybie serwisowym.Procesor kupiłem za 42 zł.Pozdrawiam.
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
łącznie z centrowaniem magnesu i cewki. W jakim celu ruszać cewkę jeżeli jest solidnie zamocowana na górnym i dolnym resorze? Ustawia się wyłącznie magnes do cewki którą traktujemy jako punkt odniesienia. No właśnie robiłem takie coś tylko nie na pałę byle by grały ale tak żeby przywrócić maksymalnie oryginalne parametry, Przy 1,3 mm szczelinie magnetycznej...
Oczywiście najlepiej było by ustawić geometrię zawieszenia i kierownicę idealnie na wprost, ale załóżmy, że jest poprawna. Znajdź sobie kawałek równego, pustego placu, tak aby przejechać się po nim i znaleźć położenie kierownicy do jazdy na wprost, eps możesz w tym czasie odłączyć, wyjąć wtyczkę albo bezpiecznik, aby nie bruździło. Jak znajdziesz zerowe...
Mechanizm optyczny CD/DVD jest elektromagnetycznie regulowany. Dlatego soczewka znajduje się na zawieszeniu, sprężynach z brązu. Ława optyczna to nie LHC. Potrzebna jest stalowa blacha z dospawanymi dla poprawienia sztywności ceownikami. Aby przeciwdziałać zmianom geometrii na skutek zmian temperatury można zastosować niewielkie podgrzewanie np. sznurem...
Zacina się zmienna geometria.
Jeżeli będą faktycznie jakie luzy to i tak nie miałeś dobrze ustawionej geometrii( z niesprawnym zawieszeniem nie da się jej poprawnie ustawić) i po przejechaniu kilkuset metrów ponowny pomiar pokazał by niewielkie zmiany względem tego co było chwilkę wcześniej ustawione. Bez kanału bym się za to nie zabierał bo nie będziesz miał dostępu do wszystkich...
A geometria , opony i cały ten bałagan dookoła zawieszenia jest sprawny ?
Pytanie na tyle ogólnikowe, że trudno odpowiedzieć. Z jakim samochodem mamy do czynienia i jakimi oponami? Większość obecnych opon ma oznaczenia kierunkowe lub strony zewnętrznej. Czyli prawidłowo założone minimalizują wpływ nierównego zużycia. Opowiadanie o przekręceniu się opony względem felgi niejasne. Natomiast zmiany w geometrii zawieszenia są...
To auto chyba tak z fabryki nie jeździło? Absolutnie! Nawet poprzednie modele. Mam obecnie Golfa MK3 z niskim przebiegiem i wszelkie nierówności wybiera rewelacyjnie i cicho mimo 24 lat :) Jeśli chodzi o geometrię zawieszenia: kąty pochylenia kół powinny być na minusie ale tu regulacja sankami pewnie by pomogła to wyrównać, tak żeby było mniej-więcej...
proponowałbym zrobić najpierw kalibrację vsc ,była robiona geometria zawieszenia?
Po pierwsze - piszesz w niewłaściwym dziale. Odnośnie problemu: Trochę to nierealne i bezsensowne. Nierealne, ponieważ nawet w przypadku zainstalowania w pojeździe jakiegoś autorskiego urządzenia monitorującego zbieżność, nie przeprowadzisz dobrego pomiaru w warunkach dynamicznych, ponieważ zawieszenie podczas jazdy pracuje, a także samochód rzadko...
Możesz zostawić ten kawałek membrany - nie zrobisz z nich orginału więc parę gram nie zrobi problemów. Usunąc można ale nie na sucho tyklko lejesz rozpuszczalnik i czekasz aż klej się rozpuści. Cewki były orginalnie na papierowych karakasach czego skutkiem jest mala wytrzymałość mocowa. Możesz zdradzić jakie membrany do nich stosujesz? Kiedyś próbowałem...
Co masz na myśli? Czymś się różnią??? Ja pisałem o każdej Audi, a w którym VW masz zawieszenie z 80-tki tak popularnego i porządnego samochodu? Następnie 100-tka, 90-tka i jeszcze by znalazł... Ja tylko kląłem, jak przychodziło mi w tych modelach (czasami) geometrię ustawiać (zapieczone "drągi"), ale o 10 razy mniej awaryjne (rzadziej się uszkadzają...
Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak...
Witam wszystkich Forumowiczów. Pytanie jest ogólnie znane i błahe. Potrzebuję pomocy w regeneracji głośników TONSIL z 1968 roku. Są to owalne eliptyczne głośniki GDS 31-21-5. Do wymiany są górne i dolne zawieszenia; cewka nie stanowi problemu. Poszukuję kogoś, kto ma lub wykonuje na zamówienie takie zawieszenie. Mogę przesłać szczegółowe wymiary czy...
W twoim opisie jest też przyczyna, żle wykonana wymiana elementów zawieszenia. Na 100% geometria jest zła , tym bardziej że piszesz że drze ogumienie. Ciekawe w jakim celu zeszlifowano ograniczniki skrętu. To właśnie przez ich zeszlifowanie zwrotnica - kolumna przy maksymalnym skręcie kół niszczyła przegub homokinetyczny . On nie jest przystosowany...
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
Z tyłu masz wielowahacz masz to auto od początku stało się nagle tak kupiłeś. Jak jest pochylona doświadczenie prawidłowej geometrii a przyczyna tego jest różna ale leży w zawieszeniu. Choćby rozbite gumy na zawieszeniu czy przy kordowana belka w którym mimośród do regulacji już lata na boki nie trzymając wahacza ustalonej pozycji. Ogólnie jak widać...
po przejechaniu kilku kilometrów powinno byc ok Nie. Ułożyć to się może geometria, bo na nowym zawieszeniu auto może powoli osiadać do poziomu w którym powinno być, ale nie ma to związku z wibracjami przy skręcaniu.
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
kierownica zostaje skręcona w lewo auto lekko ściąga w prawo Auto ściąga jak prostujesz kierownicę, czy mimo jej delikatnego skręcenia w lewo? Jeśli warsztat prawidłowo wykonał geometrię, to kierownica powinna być relatywnie prosto - inną kwestią może być stan ogumienia, czy też zawieszenia - mój samochód też lekko ściągał, zrobiłem geometrię, cuda...
Luz ma być zawsze. W razie niedokładności montażu, zmiany geometrii bramy na skutek np. osiadania lub lekkiego odkształcenia elementów konstrukcji albo jak coś po prostu wlezie w zębatkę - luz to odstęp bezpieczeństwa (poza tym KAŻDA przekładnia zębata ma zawsze luz z racji tolerancji spasowania elementów a przekładnia listwa zębata-zębatka napędu to...
A geometrię ktoś sprawdzał? Dodano po 2 Geometrię wszystkich 4 kół a nie tylko zbieżność. Bo jeżeli masz sprawdzone WSZYSTKIE punkty bazowe plus dokładna geometria 4 kół to powinno "jechać" prosto. O stan zawieszenia nie będę pytał bo zapewne też sprawdzone?
Spróbuj podnośnikiem zawindować trochę tył samochodu. To jest bardzo istotne, bo gdy będziesz obciążał tył, to będzie się zmieniał trapez geometrii zawieszenia z przodu. Jeżeli masz zmęczone sprężyny z tyłu lub masz jakieś dodatkowe obciążenie w bagażniku typu butla LPG i w dodatku zatankowana, to możesz mieć właśnie takie wskazania na projektorze geometrii....
Wystarczy że otwór ma milimetr luzu i już przestawiłeś zawieszenie. Niestety każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć geometrią. PS Wahacz skręcałeś na podniesionym aucie? Bo wtedy guma jest naciągana jak opuścisz auto na dół (wahacz jest wtedy w innej pozycji).
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Ale jeśli masz wspomaganie hydrauliczne to czujnik nie wpływa na ściąganie w trakcie jazdy. Ani na ustawienie kierownicy. Żadna kalibracja nie naprawi mechanicznego uszkodzenia. Skoro ci ściąga to masz coś nie tak w zawieszeniu, a skoro po ustawieniu geometrii i tak pochylenie koła jest poza zakresem to pewnie masz krzywy samochód, albo coś z wahaczem.
Blokada kierownicy jest stosowana podczas ustawiania geometrii zawieszenia. "Walka" z rozrządem w podobnym silniku jest pokazana np. tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Po wymianie wahacza kierownica zmieniła swoje ustawienie. tzn. jadąc na wprost musi być lekko obrócona. Jaka może być tego przyczyna. Dodam że tica na ściąga jeśli puścimy kierownicę.
Nie mam gazu, to coś stuka w zawieszeniu, w poniedziałek podjadę na kontrole zawieszenia i kontrole geometrii czy nie ma luzów itp.
Tak. Potrzebujesz geometrie zawieszenia. Czyli tyl i przod. Zbierznosc, pochylenie kola i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. O ile da sie to ustawic, bo nie w kazdym aucie jest to mozliwe.
temat ząbków wyjaśniony -jedna opona bardziej zużyta. Po naprawie zawieszenia opony zostaną wymienione. dziękuję za fachową pomoc!
geometria citroen geometria kół geometria turbo
odkręcić filtr pralka electrolux przydomowy oczyszczalnia ściek ciśnienia naczyniu przeponowym termet
przełącznik ciśnienia oleju przełącznik ciśnienia oleju
Spawarki Paton - Innowacyjne i Niezawodne Rozwiązania Podłączenie głośników Bose Lifestyle 650 do tunera 600