Żadnego. Skoro gniazdo wypadło, to znaczy że silnik jest praktyczne do wyrzucenia - trzeba by obrobić "dołek" pod nie i wprasować nowe . Gniazda są osadzane na wcisk. Do większych silników występują na c/z, czy uda się znaleźć do kosiarki - trudno powiedzieć.
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
Rozrząd wygląda na ustawiony w porządku. Gniazda zaworowe, nie są wypalone lub wyklepane? Jeżeli się robi remont, to trzeba było lekko dotrzeć zawory. Klin, na zębatce walu, nie jest uszkodzony?
Raczej trzeba zdjąć głowice, wypiąć zawory, sprawdzić jak przylegały do gniazd, czyli jak po całej otoczce gniazda i zaworu przylgnia jest czysta to powinno to być szczelne, ale jeśli jest częściowo czarna to już jest nieszczelne. Zanim zdejmiesz głowice, zwiększ delikatnie luz zaworowy, nie wiem ile masz ustawione teraz, ale spróbuj na 0,2 - 0,25....
Popytaj w firmach robiących te rzeczy w silnikach samochodowych. Na pewno znajdziesz, bez problemu taki, który się tego podejmie. Zrobią, tuleje i prowadnice zaworów. W tym silniku powinny być wymienne prowadnice, tak samo gniazda zaworowe. O zawory zapytaj tu: http://www.greentools.pl/199-zawory
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Ja bym jednak obstawiał brak luzu zaworowego (co przy starych silnikach się często zdarza,ponieważ wyklepują się gniazda zaworowe i zawory) wtedy też przestaje działać powyższy regulator. Jest dokładnie odwrotnie, odprężnik przestaje działać przy zbyt dużym luzie zaworowym. Nie zmienia to faktu, że to to właśnie uszkodzenie (wytarcie) odprężnika może...
W tym silniku nie ma, praktycznie, regulacji zaworów. Jedyne wyjście to frezowanie gniazda zaworowego, aby zmniejszyć luz, lub szlifowanie końca trzonka dla zwiększenia wspomnianego luzu. Trzonki zaworów mają tendencję do wydłużania, stąd najczęściej dochodzi do zmniejszania luzu, 0,5 mm to stanowczo za mało. Musisz wymontować zawory i je lekko przeszlifować....
Dzięki za odpowiedź. To też było jedno z moich przypuszczeń i sprawdziłem luzy zaworowe lecz nic to nie dało. No cóż, zerknę na to jeszcze raz. Odnośnie nagaru na zaworze ssącym wewnątrz głowicy,wydaje mi się że sugerowało by to niedomykający się zawór bądź nieszczelność gniazda. Nie pamiętam żebym to wcześniej zaobserwował w innych silnikach B&S. Pozdrawiam
Trochę temat odwlekł się...po odkręceniu głowicy ( głowica była bardzo lekko dokręcona, praktycznie prawie wcale nie trzymały śruby), gniazdo zaworu było podniesione, to jest wyszło do góry, pozostaje chyba na punktować w okolicy pierścienia gniazda i dotrzeć zawory o tyle dobrze że zaworu nie będzie trzeba wymieniać. Jeszce mam pytanie jakim momentem...
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra,...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
Witam! Mam problem z silnikiem B & S 12,5 KM. Mianowicie kupiłem go z dymiącym na biało silnikiem i im bardziej się zagrzewał, tym bardziej dymił, aż w oczy szczypało. Pomimo tego był mocny i nic go nie dławiło ani nie blokowało, pracował równo. Obecnie wymienione zostały pierścienie, uszczelka pod głowicą, wyczyszczone gniazda zaworowe, nowy filtr...
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
Dotrzyj zawory ręcznie, trochę po piłujesz ale jak się uda wydech zrobić na 0,2 mm, a ssący na 0,15 mm to będzie chodzić. W kosiarce nie ma czegoś takiego jak wypalanie na brąz, to nie dwu suw, tu ma wypalać na czarno, a wypala na szaro bo ssący ma za dużą szczelinę i za późno się otwiera a za wcześnie zamyka- silnik nie zassie tyle ile potrzebuje....
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Jest tak: w zeszłym sezonie kosiłem traktorkiem normalnie. Chodził przyzwoicie. W tym sezonie nie mogąc go uruchomić. Wziąłem się do roboty po kolei. Co zrobiłem: - wymieniłem paliwo na świeże - jak go odpalam zawsze mam podpięty drugi akumulator (nie chcę od razu wyładować tego w traktorku, który jest nowy) -świeca nowa z serwisu (dobrana po numerze...
Witam, Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Silnik B&S 550e 140 ccm. Po nagrzaniu ciężko pali, a paliwo cieknie z gaźnika poprzez pomarańczową membranę do pompowania, oraz przez biały króciec zaznaczony na foto (do króćca nie jest podłączony żaden wężyk). https://obrazki.elektroda.pl/6214507400_... Po wykręceniu...
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Problem z odpalaniem, niby słabym kręceniem rozrusznika będzie spowodowany uszkodzonym/przestawionym dekompresatorem na wale. Można to obejść kasując luz na zaworach wydechowych, ale po dłuższym czasie może zaszkodzić gniazdom zaworowym. Brat użytkuje tak traktorek już 3 sezony i póki co nic się nie dzieje złego.
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
Spróbuj obrócić tą gumkę do zaworu iglicowego, spoleruj gniazdo zaworowe, bo na nim może być osad blokujący zaworek iglicowy, pozbądź się wszystkich możliwych zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa, przewodzie paliwa, króćcu gaźnika.
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
Silnik ma chyba przestawiony rozrząd skoro nic nie pomaga, a klin wykluczyłem na początku, bo jest stalowy w traktorkach. Zdejmij jeszcze raz głowice, rozepnij zawory i daj zdjęcia gniazd zaworowych i samych zaworów na przylgni. Ewentualnie zwiększ luz na zaworze ssącym na 0.2 mm, a jak nic nie pomoże dopiero zdejmij głowice.
Zdjęć już nie potrzebuje, znalazłem serwisówkę. Obawiam się że w tym silniku luz zaworowy reguluje się poprzez szlifowanie gniazda i trzonka zaworu. W załączniku masz serwisówkę po Bośniacku i katalog części.
Nie zauważyłem informacji, czy próbowałeś uruchomić silnik po podlaniu paliwa wprost na tłok. Jeśli silnik "zaskoczy" przy takiej próbie, to wykluczysz jako powód niepalenia słabą iskrę, kiepską świecę i usterkę cewki WN. Czy rozbierałeś rozrząd w silniku, a jeśli tak, to czy złożyłeś go na znaki (wałek rozrządu i zębatka na wale silnika) itd.. Uruchamiając...
gniazda zaworowe gniazdo zaworowe szklanki zaworowe
drzwi zmywarka domyka polonez wentylator chłodnica android ustawienia fabryczne
medion odkurzacz wymiana oleju
Kärcher K5 nie działa z T-Racer - przyczyny i rozwiązania Schemat układu zapłonowego BMW X5 E70 - gdzie znaleźć?