W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Pokazałem ci na rysunku popraw ta wtyczkę na silniku. Druga ewentualność to trzeba otwożyc pokrywę górną silnika i na pompowtrysku poprawić wtyczkę. Raczej wiązki nie ma potrzeby wymieniać zbędny wydatek -nie wiem po co wszyscy na sile to wymieniają, a mało tego przy wymianie tam gdzie te gniazdo na silniku zapominają uszczelnić silikonem odpornym na...
Ładujesz diesla do tematu benzyny? Ale no dobra u ciebie. Jest 1.4 Tdi na Pd. Pierwsze sprawdzenie komputerem czy czujnik wałka rozrządu działa (nie pojawia się błąd - częsta usterka wtedy odpala zawsze z opóźnieniem). Dwa nieszczęsne pompowtryski czyli uszczelnienia na nich jak gniazdo rozjechane to nawet nowe oringi nie pomagają. Dwa wycieki z tandem...
Poczytaj o typowych bolączkach 1.9 TDi PD(na pompowtryskach). W tych silnikach jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków. Dokładnie łapka trzyma pompowtrysk w głowicy tylko z jednej strony. Powoduje to kiwanie się pompki w głowicy w efekcie uszkadzanie uszczelnień (oringów) i wyrabianie gniazda oraz samego pompowtrysku. W zależności od stanu czasem...
Zero zużyć -pisali że są do niczego ponad 360 000 km i ok. Stare "grzybki" pompowtrysków wyglądają jak by kto w nich dziurę wiercił. Na uszczelnieniach widoczne zużycia obtarcia. O drugim pompo wtrysku pisałem. Olej stał w przegrodach silnika, pierwszego i czwartego pompowtrysku na dole -żadnego kanału odpływu nie znalazłem -to dałem se na luz mimo...
wymiana końcówki, mycie oraz wymiana uszczelniaczy to nie jest regeneracja chyba że auto ma nie więcej niż 700 tyś km, uważam też że nie można sprawdzić pompowtryskiwacza na dorobionej przystawce bazując tylko na organoleptyce. W pompowtrysku zużyciu podlega male gniazdo zaworowe o średnicy3-4 mn i bez mikroskopu lub endoskopuz z zoomem nie da się tego...
Najczesciej problem jest w gniazdach mocujacych pompowtryski ze wzgledu na wade konstrukcyjna . Najczesciej pomaga wymiana uszczelek na wtryskach oraz obejrzenie układu paliwowego f paliwa przewody Vacupompa . Czy nie ma wycieków
Witam kupiłem niedawno golfa 3 96 rok, Posiada on silnik 1.9 Tdi o oznaczeniu 1Z . Chciałbym się dowiedzieć czy wymieniony silnik jest już na pompowtryskach czy tylko zwykła pompa i wtryski. W tym silniku jest bezpośredni wtrysk do komory spal. czy tak jak w moim byłym samochodzie passacie b3 1.9 goły diesel ma wstępną komorę mieszania. Gdzie się znajduje...
A jaki zapach tych białych spalin? Gryzący? Bo miałem taki przypadek, że trzeba było uszczelnić pompowtryski (frezowanie gniazd + zestawy uszczelek).
Demontuj pompowtryski, wymieniaj uszczelki, frezuj gniazda, składaj, wyreguluj. Dodatkowo, na koniec zakup nowy oryginalny "zaworek" ten czarny plastikowy na filtrze paliwa.
Bardziej bym widział w rocznkach produkcji. Jakoś częsciej padały 1.9 tdi pd z początku produkcji 2000-2001. Te które miały hydrauliczny napinacz na rozrządzie. Czesto w nich glowice były jakby z bardziej miekkiego aluminium i siadały bardziej oraz mocniej wycierały się gniazda pod pompowtryski. Ten późniejsze z 2003 i 2004 roku taz że miały prostszy...
AVF do 1.9 TDI PD (pompowtryski). Czyli kiedy ostatnio sprawdzany stan wałka czy krzywki nie zjedzone razem ze szklankami. Kiedy zmieniane uszczelki pompowtryskiwaczy i ocena stanu gniazd? Intercooler nie ma dziury? Biały dym to przeważnie zły kąt wtrysku za mało powietrza słabe rozpylanie przez pompo wtryski (leją).
A jak ciśnienie na pompie tandem podczas odpalania? Były ranty na gniazdach pompek? Jak były to czy zostały spolerowane by nie pociąć nowych gumek przy montażu? Jak gniazda są za bardzo rozjechane to guma już tego nie jest wstanie uszczelnić. Czy gniazdo zostało wyczyszczone przed montażem pompek? Nie została stara podkładka w gnieździe? Czy przy odpalaniu...
Po 1 zrób regulacje silnika zawory + pompowtryski w jakimś porządnym warsztacie. Generalnie jeśli ma około 1 mln to wtryski nie powinny być aż tak złe ale też mogą być w tragicznym stanie. Może masz wypalone gniazda na zaworach bo może nikt nie regulował zaworów i masz utratę kompresji.
.... czasem kręcił długo przy odpalaniu..... Witam Jak wygląda to "długo" , czy dłuższe krecenie, czy wielokrotne heblowanie zakończone powolnym "łapaniem" aż zapali? Wymieniałeś pompowtryski, jak wyglądały gniazda?
Trzeba demontować pompowtryski i sprawdzić stan uszczelek oraz gniazd pompowtrysków.
Witam. Autko przyjechalo na dymienie. Czuc bylo niedopalone paliwo, wiec wymienilismy oringi, podkladki, na pompowtryskiwaczach gniazda wyczyszczone, pompowtryski ustawione, dźwigienki wyregulowane. Pompowtyski oddane do sprawdzenia i sa OK. Samochód przestał kopcic, chodzi równiutko, pali od strzala. Lecz po calej operacji brakuje mu mocy. Błędów brak....
Czyli gumki na pompowtryski zmienione. Pompki ustawione (skok)? Stan gniazd ok? Bez ostrych rantów i ubytków (wytarcia )? Gniazda wyczyszczone przed montażem? Dwa błędów brak? Widzi w blokach pomiarowych obroty wałka? To tak na początek.
Witam po długiej przerwie gdyż dopiero teraz znalazłem człowieka, z którym można było porozmawiać sensownie na temat prac przy silniku. Silniczek mi zrobił i w porównaniu do tego jak chodził wcześniej to teraz sobie mruczy jak mały kotek, oczywiście nie dymiąc ani grama. Koszt materiałów czyli komplet pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszcz. głowicy...
Kiedyś podłączyłem kondensator pod gniazdo zapalniczki, żeby transmiter nie gwizdał.
Chodzi o coordynator.Pompowtryski gniazda będą mieć takie same na moja wiedzę. Pasuje dołożyć ten koordynator.Wałek będzie raczej ten sam i zresztą czujnik nie korzysta z wałka ozrządu, tylko z punktów na zamachu.W zła stronę idziesz- daj mu ta elektronikę, która jest dedykowana. Szaman 108 :sm9:
Pompowtryski ustawione ? Nie było rantu w gnieździe pompek? Zestawy oringów dane nowe? Jak wygląda parametr synchronizacji wałka z wałem?
Witam mam passata 1.9 tdi ajm Zrobiłem kapitalny remont silnika: Honowanie cylindrów ,nowe pierscienie,panewki,szlif wału,glowica po regeneracji nowe gniazda pompowtryskow Pompowtryski sprawdzane wszystko poskladane na nowych uszczelkach wymienione filtry oraz pompa vacum czujnik temp paliwa termostat swiece zarowe Rozrząd ustawiony na blokady pompowtryski...
Witam.Dziekuje za podpowiedzi pewnie dziś wezmiemy się za zamianę pompek jak coś ustalę to napiszę tylko czy trzeba je potem jakoś ustawiać wzgledem siebie lub głowicy czy tylko wciska sie w gniazdo i dokręca pozdrawiam.
Re: 1,9 TDi PD - omówienie typowych usterek głowicy silnika Jeżdżę Skodą Octavia II z silnikiem 2.0 140KM, przebieg 170 tkm. 9 miesięcy temu zdiagnozowano nieszczelność na 1 i 2 pompowtryskiwaczu. Wszystkie 4 zostały poddane regeneracji i po przejechaniu ok 7000 km objawy się powtarzają. Zarówno serwis Skody jak i regenerujący pompki Bosch stwierdzili...
Już wiadomo co z paskiem. Okazało się że auto ma przejechane w ECU ponad 340000km!!!! Zostały tylko pompowtryski do sprawdzenia. Po ich wyjęciu wszystko było jasne - wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy, przytarte na bokach pompowtryski i pościnane gumowe o-ringi. Totalna masakra. Gdy silnik jest gorący wszystko robi się ściślejsze i dlatego silnik pracuje...
Osobiście w tym aucie wybrałbym 2.0. Jeśli ktoś ma odchył na punkcie diesli to 1.9 o ile nie będzie zajechane też jest ok. 1.4 na daily nadaje się jak najbardziej o ile nie wymagane są niewiadomo jakie osiągi. Każdy z tych silników ma bolączki, 2.0 pierścienie, 1.9 gniazda pompowtryskow a czasem same pompowtryski, 1.4 wspomniane tłoki ale to wszystko...
Problem rozwiązany, zgnieciony przewód powrotu paliwa do zbiornika. Zrobiłem wstawkę i wszystko działa prawidłowo. Tak że nie tylko uszczelniacze na pompowtryskach, vacupompa, wyrobione gniazda czy też lejące pompowtryski mogą być przyczyną dostawania się paliwa do oleju ale niedrożny przewód powrotu paliwa do zbiornika!!!!!!!!!!!!!!!! Doszedłem do...
Sharan 2001r 1.9tdi 115km. Do wymiany są pompowtryski jak i sama głowica ma wywalone gniazda pompowtrysków oraz prowadnice zaworowe. Zastanawiam się jaka opcja jest lepsza czy wymienić samą głowicę po remoncie plus wtryski czy może lepiej kupić cały kompletny silnik z układem wtryskowym i go wymienić?.
Niby tak ,ale źle ustawisz skok i rozwalisz pompkę. Źle ustawisz w gnieździe łapka złapie krzywo i pompka będzie tańczyć podczas pracy potem po zrobieniu km okaże się nowe uszczelnienia nic nie dadzą bo gniazdo z 3 rozmiary za duże i trzeba nowej głowicy albo tulejka pod pompkę (taj czy siak głowica do wyjęcia).
Skąd pompowtryski,oryginał czy jakaś regeneracja,jakie podkładki były dane pod wtryski(te uszczelniające na samym spodzie gniazda).
Głowice robiłeś? Pompki wyciągane? Jak wyglądały gniazda. Podpinałeś vaga, zgłasza jakieś błędy? Spróbuj na plaka odpalić?
Oringow nie scieło , silnik chodzi pali na strzał to tylko kwestia regulacji. Wtryski ustawione pod kątem prostym do głowicy gniazda pod oringi czyste, oringi nowe, nowe podkładki pod wtryski i nowe uszczelniacze pompowtryskow. Pompowtryski na dużą nakrętkę 30mm+ . Podajcie mi przepis na dokręcenie luzu między pompowtryskiwm a dźwigienka walka rozrządu...
Pompowtryski do góry i wymienić uszczelnienia kompletny zestaw nr OEM 1 417 010 997 Po wyciągnięciu sprawdź jak bardzo gniazda wybite... lub od razu pompki wraz z głowicą do regeneracji Z ciekawości, po czym wnioskujesz że gniazda mogą być wybite?
Czasami w danym modelu siada jedna rzecz w mercedesie w210 korozja W golfie4 elektryka W audi 100 c3 wtrysk mechaniczny Da sie cos znalesc szczegolnego dla danego modelu. Pewnie , że się da ... Np. pompowtryski lub co gorsze ich gniazda , wiązka pompek , pompa tandem , zaciski hamulcowe tył , blokada kierownicy itd. itd... Ale chyba jak dbasz tak masz...
Umyć silnik w zaolejonym miejscu zmywaczem do hamulców , do wyschnięcia. będzie łanie widać gdzie zaczyna pokazywać się olej. W tym rejonie jest jeszcze gniazdo wiązki pompowtryskiwaczy.
Po pierwsze: zużyty wałek rozrządu - zwłaszcza krzywki odpowiedzialne za długość skoku tłoczka w pompowtrysku, powoduje ograniczenie rzeczywistej dawki paliwa jaką dostaje silnik. Po drugie: pompowtryski od 1,9 (zwłaszcza jeśli są od AVB 101 km) mają z założenia mniejszą dawkę paliwa. W twoim przypadku suma dwóch nieprawidłowości powoduje po prostu...
Witam,ponowie temat choć pewnie i tak nikt nie odpisze. Na chwile obecną zdiagnozowałem uszkodzone uszczelniacze na pompowtryskach gdyż na przewodzie paliwowym z silnika do filtra (przelew) widać masę pęcherzyków powietrza ,co sie okazało po wyjęciu wtrysków że na pierwszym wtryskiwaczu jest uszkodzony oring ten na samym dole i spaliny przedostawały...
Korekcja dawki na poszczególnych wtryskach byłą sprawdzana,i czy były wyjmowane pompowtryski,jeśli tak to nowe oringi powinny zostać założone bezwzględnie i ewentualnie w jakim stanie są gniazda pompowtrysków?Nie mówiąc o wcześniejszym sprawdzeniu kompresji.
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Od stycznia 2019 po remoncie góry silnika borykam się z problem z moją A3. Silnik przeszedł generalny remont góry silnika, wymieniono: wałek rozrządu, popychacze, panewki wałka, rozrząd, uszczelki na pompowtryskach, uszczelkę głowice, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelkę kolektora wydechowego, uszczelkę kolektora ssącego, uszczelkę pompy wacum, uszczelkę...
Witam i odpowiadam - kolega mi to odpytywał programem ADP ale wydaje mi sie ze to badziocha nie program mimo ze tyle za niego zapłacił program ten pokazał 0 błędów w silniku na pytanie kolegi SZOGUNA odpowiem rok produkcji to 2005 silnik to zwykła podstawowa jednostka 2.0 TDI 140 km oznaczenie silnika to BLB - silnik na pompowtryskach to tyle co do...
Jeszcze jedną istotną informację chciałem przekazać, mianowicie, na początku auto miało problemy z odpalaniem i ropa przedostawała się do oleju, okazało się ze uszkodzona była vacu pompa, mianowicie jej uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę pod vacupompą i uszczelniacze pompowtrysków Pompowtryski dobrze ustawione względem otworów w gniazdach? Przed wymianą...
Pali na trzech garach. Pierwsze trzy pompowtryski nie są wysterowane z komputera silnika. Z komputera diagnostycznego da się sterować ostatnimi trzema pompowtryskami, ale pierwszymi trzema nie ma kontaktu. Czy to może być uszkodzony komputer silnika? Miał ktoś już podobny problem? Może któryś z kolegów ma schemat gniazd komputera tego silnika? Jutro...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Mam Sharana 1.9tdi z 2000r po modyfikacji, przebieg 300tys, w sierpniu tego roku zepsuła mi się turbina-zregenerowali ją, auto się grzało więc mechanicy z serwisu Boscha powiedzieli, że to uszczelka pod głowicą. Zrobili głowicę oraz rozrząd i świece. Po przejechaniu 3tys po regeneracji turbiny rozsypała się ona w drobny pył. Ponieważ auto stanęło mi...
Każda głowica tak wygląda gdyż pompowtryski się ruszają na boki w czasie pracy. Przed montażem pompek zawsze szlifuje delikatnie te ranty papierkiem sciernym i nie miałem nigdy z tym problemu oczywiście wszystko ma jakieś granice.
Późno bo późno, ale zakończę temat z tym transporterem. Do robienia głowica była. Tulejowanie gniazd pompowtrtskiwaczy. Najpierw wymienione zostały same uszczelki. Niestety po 2tys km problem wrocil. Dopiero tulejowanie pomogło. Auto chodzi jak złoto. A buczenie, które było -znikło. Koszt, 1300zl. Raz same uszczelki około 300zl ze sprawdzeniem świec...
Niech Pan powypina wtyczki wiązki,ktore wchodzą do gniazd pompowtryskiwaczy i zobaczy czy jest duzo oleju w tych gniazdkach,sam fakt iż wiązka jest popękana swiadczy o tym ze nalezy ją wymienic na nową,ponieważ sygnał idący ze sterownika jest zakłócony i zwiększona jest opornosc przewodów.Po wymianie o ile jest to jedyna przyczyna,auto odzyska moc i...
Witam ! Szukałem na forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, otóż: jestem użytkownikiem Passat B5 1.9TDI 130KM 2001 (pompowtryski). Chcę trochę zabezpieczyć auto, dlatego myślałem o odcięciu gniazda ODB2, i przeciągnięcia go w inne miejsce. Do tego celu zamierzałem użyć: http://viaken.pl/pl/uniwersalny-adapter-...
pompowtryski napięcie pompowtryski uszczelniacze pompowtryski siemens
pobór prądu procesor podłączenie wzmacniacza smartfona kalibracja akumulatora
vestel 17ips72 daniel rakowiecki
Renault Megane III – podłączenie sygnału drogi CAN, konwertery CANM8, taksometr Adaptacja przepustnicy w Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS