Trochę temat odwlekł się...po odkręceniu głowicy ( głowica była bardzo lekko dokręcona, praktycznie prawie wcale nie trzymały śruby), gniazdo zaworu było podniesione, to jest wyszło do góry, pozostaje chyba na punktować w okolicy pierścienia gniazda i dotrzeć zawory o tyle dobrze że zaworu nie będzie trzeba wymieniać. Jeszce mam pytanie jakim momentem...
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Żadnego. Skoro gniazdo wypadło, to znaczy że silnik jest praktyczne do wyrzucenia - trzeba by obrobić "dołek" pod nie i wprasować nowe . Gniazda są osadzane na wcisk. Do większych silników występują na c/z, czy uda się znaleźć do kosiarki - trudno powiedzieć.
Witam Bardzo proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc .W silniku Briggs&Stratton 15,5 hp Model 285h77 typ 0173E1 Code 102601ZA jest gaźnik WALBRO z numerkiem 4993. Otóż potrzebuję ten gaźnik wyregulować, a nie bardzo wiem jak. Na śrubie regulacji składu mieszanki powinna być czarna osłonka, ale jej nie ma. O ile obrotów trzeba tę śrubkę wykręcić, żeby...
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Jak się reguluje luzy zaworowe w kosiarce? Z tego co popatrzyłem w grafice Google jest to silnik dolnozaworowy. W tych silnikach to raczej nie było możliwości regulacji zaworów. Jeżeli się koniecznie chce to jedynie przy zbyt małych luzach "doświadczalnie" szlifowanie trzonków zaworów (skrócenie) i dotarcie gniazd zaworowych (oczywiście po ich demontażu).
Czyli wypycha paliwo. Najprawdopodobniej nieszczelny zawór,nagar, wypalony, wyskoczyło gniazdo,luz zaworowy. Jak trochę masz pojęcia to zrobisz to sam jak nie to trzeba oddać komuś kto się zna.
Raczej trzeba zdjąć głowice, wypiąć zawory, sprawdzić jak przylegały do gniazd, czyli jak po całej otoczce gniazda i zaworu przylgnia jest czysta to powinno to być szczelne, ale jeśli jest częściowo czarna to już jest nieszczelne. Zanim zdejmiesz głowice, zwiększ delikatnie luz zaworowy, nie wiem ile masz ustawione teraz, ale spróbuj na 0,2 - 0,25....
W silniku spalinowym ustawiasz zawory na suwie pracy czyli obrazowo tłok w GMP zawory się mijają to jeszcze jeden obrót do kolejnego GMP. To jest początek suwu pracy gdzie oba zawory są zamknięte (ciśnienie ma oddziaływać na tłok a nie spieprzać w wydech) i dla tego zawory nie powinny być podpierane przez mechanizm rozrządu (mogą się pojawić przedmuchy...
Dotrzyj zawory ręcznie, trochę po piłujesz ale jak się uda wydech zrobić na 0,2 mm, a ssący na 0,15 mm to będzie chodzić. W kosiarce nie ma czegoś takiego jak wypalanie na brąz, to nie dwu suw, tu ma wypalać na czarno, a wypala na szaro bo ssący ma za dużą szczelinę i za późno się otwiera a za wcześnie zamyka- silnik nie zassie tyle ile potrzebuje....
Jak podłączyć taki regulator napięcia? Czerwony do czerwonego, zółty do akumulatora? Nie. Sadząc po rysunku na stronie 17 specyfikacji, to czerwony z prądnicy należy połączyć z żółtym regulatora, a czerwony regulatora z plusem akumulatora, a sam regulator (metalowa obudowa) musi mieć połączenie z masą. Dodano po 4 Można to obejść kasując luz na zaworach...
Sprawdź jakie ma ciśnienie w cylindrze silnik. Zmieniałeś uszczelkę, więc trzeba było przyjrzeć się pracy obu zaworów i gniazdom zaworowym. Czy rozbierałeś silnik, może źle ustawiłeś rozrząd. Sprawny silnik, po podlaniu paliwa powinien "zaskoczyć".
Tak to wygląda po oczyszczeniu, faktycznie był nagar itp na gniazdach zaworowych.... https://www.youtube.com/watch?v=qqWNXR17...
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
Sprawdź dokładnie zawory, może coś wpadło pomiędzy grzybek a gniazdo i zawór się nie domyka. Zdarza się to, czasami.
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
Spróbuj obrócić tą gumkę do zaworu iglicowego, spoleruj gniazdo zaworowe, bo na nim może być osad blokujący zaworek iglicowy, pozbądź się wszystkich możliwych zanieczyszczeń w zbiorniku paliwa, przewodzie paliwa, króćcu gaźnika.
Kolego, to przynajmniej oczyść zawory z nagaru i gniazda na ile jest to możliwe. Ja praktykuję w ten sposób, że obracam wałem silnika i zawór, który się uniesie/otworzy dokładnie czyszczę oraz gniazdo zaworu. Ponadto możesz zrobić próbę na szczelność zaworów np. ustawić silnik tak, aby głowica była w poz. poziomej. Przy zamkniętych zaworach nalać nieco...
Popytaj w firmach robiących te rzeczy w silnikach samochodowych. Na pewno znajdziesz, bez problemu taki, który się tego podejmie. Zrobią, tuleje i prowadnice zaworów. W tym silniku powinny być wymienne prowadnice, tak samo gniazda zaworowe. O zawory zapytaj tu: http://www.greentools.pl/199-zawory
Silnik ma chyba przestawiony rozrząd skoro nic nie pomaga, a klin wykluczyłem na początku, bo jest stalowy w traktorkach. Zdejmij jeszcze raz głowice, rozepnij zawory i daj zdjęcia gniazd zaworowych i samych zaworów na przylgni. Ewentualnie zwiększ luz na zaworze ssącym na 0.2 mm, a jak nic nie pomoże dopiero zdejmij głowice.
Jak na kablach np z akumulatorem od samochodu jest to samo to dekompresator. Dwa po zdjęciu dekla zaworów można zamocować na zaworze dolotowym czujnik zegarowy i zmierzyć czy jest uchylenie zaworu i ile wynosi. Ale uchylenie 0.1 mm lub mniej to za mało. Dwa można ustawić luz zaworowy na 0 na dolocie i sprawdzić czy jest ok (ale tylko do testu jazda...
Dzięki za odpowiedź. To też było jedno z moich przypuszczeń i sprawdziłem luzy zaworowe lecz nic to nie dało. No cóż, zerknę na to jeszcze raz. Odnośnie nagaru na zaworze ssącym wewnątrz głowicy,wydaje mi się że sugerowało by to niedomykający się zawór bądź nieszczelność gniazda. Nie pamiętam żebym to wcześniej zaobserwował w innych silnikach B&S. Pozdrawiam
Pomimo wykonanych przez Was wielu sprawdzeń, ja jednak typuję niedokładne ustawienie rozrządu, uszkodzony klin lub koło zamachowe - takie objawy są typowe, gdy zapłon jest za wczesny. Zauważcie, że silnik miał kilka "zdarzeń" z czymś, co uszkodziło wał silnika, mocowanie noża itd.. Może podgięty jest korbowód lub wałek rozrządu, co ma wpływ na pracę...
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra,...
W tym silniku nie ma, praktycznie, regulacji zaworów. Jedyne wyjście to frezowanie gniazda zaworowego, aby zmniejszyć luz, lub szlifowanie końca trzonka dla zwiększenia wspomnianego luzu. Trzonki zaworów mają tendencję do wydłużania, stąd najczęściej dochodzi do zmniejszania luzu, 0,5 mm to stanowczo za mało. Musisz wymontować zawory i je lekko przeszlifować....
Witam, Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Silnik B&S 550e 140 ccm. Po nagrzaniu ciężko pali, a paliwo cieknie z gaźnika poprzez pomarańczową membranę do pompowania, oraz przez biały króciec zaznaczony na foto (do króćca nie jest podłączony żaden wężyk). https://obrazki.elektroda.pl/6214507400_... Po wykręceniu...
Nie zauważyłem informacji, czy próbowałeś uruchomić silnik po podlaniu paliwa wprost na tłok. Jeśli silnik "zaskoczy" przy takiej próbie, to wykluczysz jako powód niepalenia słabą iskrę, kiepską świecę i usterkę cewki WN. Czy rozbierałeś rozrząd w silniku, a jeśli tak, to czy złożyłeś go na znaki (wałek rozrządu i zębatka na wale silnika) itd.. Uruchamiając...
Witam! Mam problem z silnikiem B & S 12,5 KM. Mianowicie kupiłem go z dymiącym na biało silnikiem i im bardziej się zagrzewał, tym bardziej dymił, aż w oczy szczypało. Pomimo tego był mocny i nic go nie dławiło ani nie blokowało, pracował równo. Obecnie wymienione zostały pierścienie, uszczelka pod głowicą, wyczyszczone gniazda zaworowe, nowy filtr...
Hmmm... Sugestia taka, żeby się nie sugerować skalą bo możesz nawet nie mieć orygnalnego korka - spotkałem się z takim przypadkiem, że ktoś nie miał długiego bagnetu na korku tylko taki centymerowy dzykns i kosiarka była zalana "do pełna" :P - a korek od jakiejś innej firmy... Generalnie t 0,5l oleju to jest maks w tym silniku, poziom nie powinien być...
Jest tak: w zeszłym sezonie kosiłem traktorkiem normalnie. Chodził przyzwoicie. W tym sezonie nie mogąc go uruchomić. Wziąłem się do roboty po kolei. Co zrobiłem: - wymieniłem paliwo na świeże - jak go odpalam zawsze mam podpięty drugi akumulator (nie chcę od razu wyładować tego w traktorku, który jest nowy) -świeca nowa z serwisu (dobrana po numerze...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
A oto odpowiedź od przedstawiciela B&S na Polskę: Witam Pana, sądząc po stanie, powinien pan znaleźć oznaczenie silnika - jest wybite numeratorami na obudowie wentylatora, to jest ta blaszana część przykręcona do cylindra i głowicy. Jest to silnik 5HP, prawdopodobnie model 13 - obawiam się, że nie ma już Instrukcji w Internecie (przynajmniej w języku...
Zdjęć już nie potrzebuje, znalazłem serwisówkę. Obawiam się że w tym silniku luz zaworowy reguluje się poprzez szlifowanie gniazda i trzonka zaworu. W załączniku masz serwisówkę po Bośniacku i katalog części.
gniazdo zaworowy wymiana gniazdo zaworowy gniazdo zaworowy peugeot
samsung reset wsadu wr841n repeater radio skody
Schemat elektryczny LR Baggs Element Active System VTC Czy można zastąpić kondensator 2 nF kondensatorem 2,2 nF w zasilaczu wzmacniacza audio?