Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
To było ok. 10 lat temu więc dokładnie nie pamiętam. Przypominam sobie, że po tym zaczęły się problemy z ze wspomaganiem (znikało na chwilę), silnik gasł sobie podczas jazdy. Samochód odwiedził wszystkich możliwych mechaników w okolicy, którzy najchętniej by wymienili wszystko co się da aby tylko zarobić. A problem był jeden jak we wszystkich Fabiach...
Witam, Opis auta z usterką: Skoda Fabia 1.4 MPI Typ silnika: AZE - Benzyna + Gaz Rok: 2001 Problem jest z licznikiem, który "świeci jak choinka" po przekręceniu zapłonu, dosłownie wszystkie kontrolki świecą, mrugają i czasami dają sygnał. Co jeszcze dziwne to jak otwieram drzwi przednie od kierowcy i od pasażera (przy zgaszonym zapłonie) mruga kilku...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
Wiązka gnije.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Może standardowo wiązka gnije. Sprawdź między lewą podłużnicą a ścianą grodziową. Zrobili tam luz na wiązce i robi się stawek w peszlu plus okład z gnijących liści.
U mnie ten sam problem. Więc jeśli działa ci żarówka, bezpiecznik jest sprawny, to albo czujnik jest już wytarty, albo kabel idący do niego jest naderwany. U mnie właśnie był naderwany. Jest jeszcze podobno możliwość, że gnije wiązka, ale to zdarza się najrzadziej.
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
Ja miałem taką samą usterkę problem leżał w wiązce elektrycznej i tam szukaj przyczyny- poprostu wiązka gnije. Wymiana przewodów sterujących pompę pomogła.
Diagnoza wskazana ale jak się zna i użyje wyszukiwarki to obejrzeć wiązkę chyba może,jest dokładnie opisane gdzie gnije.
Radze wymienić Swiece zapłonowe na jedno iskrowe. Jak to nie pomorze to zobaczyć wiązke przewodów która idzie za filtrem powierza,poprostu gnije. Woda która zpływa z podszybia dostaje sie do wiązki tam pażera przewody.Trzeba rozciąć wiazke i osuczyć,później tylko związać opaską i ją podnieść wyżej.
Sprawdź wiązkę główną pod serwem, często w Fabiach gnije.
Czy przerabiałeś problem gnijącej wiązki występujący w tym modelu?
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
Sprawdź wiązkę z lewej strony pod podszybiem, często gnije.
A można wiedzieć gdzie znajduje się ta "sławna" wiązka w której najczęściej gniją przewody i jak do niej dojść? Moje auto to Skoda Fabia 1.9 Sdi rok 2000.
powiem szczerze ze czytałem że może to również być problem gnijącej wiązki . Na początku miałem objawy podobne do Twoich ale to sie pogłębiło
W fabiach lubią gnić te wiązki na tej właśnie lewej podłużnicy, czytałem kiedyś że ludzie podwieszają te wiązki aby nie leżały w tym kącie gdzie są narażone na wilgoć.
Wiązka gnije na lewej podłużnicy już przy samej grodziuwce, jak napisał kolega. Oraz na dole w Okolicy skrzyni, gdzie została umieszczona, (zamontowana)
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel? W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą....
Sprawdź wiązkę kabli pod akumulatorem czy nie jest spuchnięta bo to tam najczęściej gniją kable i odstawia takie numery.
Diagnostyki nie zrobisz bo zrywa połączenie , zostaje ci sprawdzić wszystkie masy i zasilanie sterownika , kable w okolicy akumulatora lubiały gnić wiązka leci wzdłóż podłóżnicy Utrata komunikacji - jeśli ja bym nic z kablami nie znalazł w tym przypadku pewnie bym sterownik silnika podmienił na inny
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
To postawił bym na pompe, albo przerwy w linii CAN pod sterownikiem silnika na podłuznicy jest wiązka która często gnije poruszaj nią jeśli przestanie sie wogóle komunikowac masz rozwiązanie. A jeśli dostaje sie woda do środka pompy to mogła sie uszkodzić.
wiązka elektryczna jest umieszczona w jakimś głupim miejscu (w nadkolu?) i jest tak solidnie zabezpieczona, że zamoknąć zamoknie, ale za skarby nie wyschnie Znalazłem kilka tematów na temat gnijącej wiązki, rano zabieram się za poszukiwania. Napiszę wieczorem co i jak. Chociaż..., gdyby mi się udało, mogę ze szczęścia otworzyć kilka piw. Wtedy napiszę...
W Fabii (i nie tylko) gniją wiązki elektryczne. Jest możliwe, że nie masz komunikacji z tego powodu. Możliwe, że to przypadkowa zbieżność usterek w czasie. Podłącz się na "stole" a jak nie to hot-air i programator.
Wiesio może mieć rację - w Fabii na lewej podłużnicy pod maską leży wiązka kabli i ona lubi sobie pięknie franca zgnić. Zerknij: https://www.youtube.com/watch?v=Ct5_eASx... https://www.youtube.com/watch?v=KvpiNKnh... Trochę OFFTOP ale może się komuś przyda. Generalnie w Fabii kilka rzeczy trzeba przypilnować: 1. Ma być czysto na podszybiu bo woda z...
Posprawdzałem parę rzeczy i kilka faktów mnie nurtuje. Odkręciłem co potrzeba i moim oczom ukazała się wiązka, którą jak odwinąłem z taśmy, w palcach poczułem wodę. Na lewej podłużnicy te kable sobie leżały i gniły w wodzie. Z tego co wiem, typowa usterka dla Fabii I. Na 1. rzut oka stan wiązki nie był zły. Jeden kabel miał zerwaną izolacje, ale wciąż...
To jest wada fabryczna wiązki, jest za dokładnie owinieta taką gumą i gnije pod tym , jesli auto jest serwisowane to nawet po 4 latach od zakupu skoda to wymieniała na gwarancji, poczytaj sobie posty z forum dotyczące gnijącej instalacji elektrycznej. A co do podpowiedzi poprzednika o sprawzeniu masy to jeśli to jest checzbek i ma spryskiwacz z tyłu...
Z powodu braku czasu dopiero ogarnąłem wiązkę od potencjometru. Zrobiłem ją od nowa, bo jeden masowy był nie do uratowania. Teraz pedał działa bez zarzutu. Ale teraz mam pytanie: czy wiązka prowadząca do sondy lambda pasowałaby do 1.2 12V z 1.2 6V? Bo nie mogę znaleźć innej i musiałbym ją wymienić, bo nie ma co ratować tamtej. Kable są do wyrzucenia...
Przyczynę takiej "choinki" po błędach to trudno wytropić. Nie wiem, czy pisać tak oczywistą rzecz w fabii jak sławna wiązka na podłużnicy. Mało możliwe, że po tylu latach nie była jeszcze robiona. Ale nawet jeśli, to jest do sprawdzenia. Nie wiadomo czy i jak ktoś to robił, może zgniło w innym miejscu. Czyli filtr w górę, akumulator w górę i zobaczyć...
Chciałbym "na stole" podłączyć sterownik ECU Fabii 2002r (047 906 033 C) Siemens Simos 3PA SJ4C, 5WP44203 10, bezpośrednio do komputera (poprzez interfejs VAG). Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak to połączyć? Chciałbym odczytać zawartość EPROMu, niestety w aucie "nie idzie", z licznikiem się łączy (VAG Commanderem), generalnie można odczytywać i kasować...
Witam. Z braku czasu , samochodem , a raczej wiązką zająłem się dopiero wczoraj. I tutaj mam pytanie czy wiązka która oglądałem to ta właściwa. Ale od początku. Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową , i akumulator razem z obudową . Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie w dół ,potem wchodzi...
Witam mam problem ze swoją skodą fabią 2002rok 1.4 MPI otóż co jakiś czas zawiesza się immo tzn mruga kontrolka, raz na pół godziny raz nawet strzeliła focha na dwa dni, wszelkie próby typu odłączanie aku kończą się porażką. Czasami przez miesiąc nic się nie dzieje. we własnym zakresie zakupiłem sobie złącze i program commander, którym podłączyłem się...
Witam! Posiadam od niedawna Skode fabie z 2003 roku 1.2 12V w kombiku. Problemy zaczęły się od zapalającej się kontrolki wspomagania i braku wspomagania przy tym gało podświetlenie zegarów wskazówki opadały. Problem znikał po ponownym uruchomieniu silnika lub samoistnie. Teraz zauważyłem że do tego doszło palące się żarówki mijania głównie lewa. za...
Witajcie, może ktoś miał podobne objawy w samochodzie i potrafi podpowiedzieć, gdzie szukać problemu. Fabia 1, 1.4 TDI AMF 2008 Temat: wysoki prąd spoczynkowy - po "uśnięciu" ok 140 mA (radio odcięte, alarm Langeford nieodcięty ale nieaktywny) testowałem wyciąganie bezpieczników - po wyjęciu bezpiecznika 43 - spadek do ok 70 mA (to by już chyba mogło...
Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu. Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi. Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy...
Witam, Na wstępie na piszę, że przejrzałem wszystkie posty na elektrodzie i chyba połowę internetu. A wiec przypadek to Skoda Fabia 2001r. 1.4 noPb z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - chyba tylko takie występuje w Fabii I gen. Kilka dni temu podczas manewrów na ciasnym parkingu zgasł mi silnik, w sumie to go udusiłem. Odpaliłem i nie zgasła kontrolka...
fabia gnijąca wiązka skoda fabia wiązka skoda fabia wiązka wspomagania
zapamiętaj wyświetlac skrypt licznik odwiedziny pompa ciepła czerpnia powietrza
nauczanie atego nauczanie atego
Układ scalony MDA2020 - schemat i zastosowanie Stabilizator SWEN VR-F1000: Ochrona pieca gazowego