Przedni wał napędowy do obudowy łożyska koła (Śruba sześciokątna) Wymienić śrubę Etap 1 200 (Nm) Etap 2 180 (°)
Łożysko pewnie NACHI, 35x55x20 sprawdzić możesz odkręcając sprzęgiełko. Jaki numer nie pamiętam. „sanden” SD5H09, SD7H13, SD7H15, SD7V16. Zielona nalepka. Jeśli nie masz doświadczenia, to kup gotowe z kołem.
tak zapytam-ale nie obraź się-dałeś smaru? Jak żeś to mocno dokręcał?
Podnosisz samochód raz z prawej, raz z lewej strony, odpalasz, wrzucasz 4 i słuchasz z której strony buczy łożysko. Tylne koła sprawdzasz kręcąc ręką
Witam, w Golfie 2 w kołach coś piszczy praktycznie cały czas ale przy skręcaniu w lewo przestaje, a w prawo- piszczenie się wzmaga. Przy hamowaniu odgłos całkowicie ustaje. Czy to mogą być łożyska?
Łożysko koła lub piasta.
Może być łożysko przednie lewe. Czasem przy skręcie w prawo i obciążeniu lewego łożyska ono cichnie. Po podniesieniu samochodu nie ma problemu z zlokalizowaniem uszkodzonego łożyska.
Może uszkodzone łożysko spowodowało mechaniczne uszkodzenie czujnika ABS koła?
Pozdrawiam również! 😄 U mnie chrobotanie zaczęło się od 5. biegu, ale z czasem zaczęło być słychać praktycznie cały czas. Dźwięk pojawia się zawsze wtedy, gdy silnik napędza koła (nie odwrotnie). Co ciekawe, nie trzeba mocno przyspieszać, wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu, żeby to chrobotanie było słyszalne. Jakby tylko silnik lekko obciążał układ,...
Możliwy przegub lub łożysko koła. Pozdrawiam Mk4
Jakiej poduszki...?? Na tych śrubach ustawia się właśnie kąt koła. Nie otwory się zmieniają ,tylko jest tak jak kolega napisał "luz montażowy" Zaznacz i będzie dobrze.
Jeśli masz czujniki HALL w systemie ABS to zacznij od sprawdzenia czy masz luzy na kołach (łożyska w piastkach, wachacze).
Może łożysko Podnieś auto do góry i zakrec kołem jednym i drugim czy nie słychać łożyska
to co pamietam to jest identyczne jak łożysko koła tył do golfa 2 ale musisz rozebrać,tam zazwyczaj pada łożysko 5 biegu lub wałka tatkujaceo. wszystkie łozyska sa dostepne w hurtowniach łozysk prócz łożysk igiełkowych ktore są dosyc tanie w serwisie. zdemontuj bieznie i tam masz tymiary.
Podobne problemy rozwiązywałem w VW Polo - winnym okazało się łożysko piasty przedniego koła - w łożysku jest pasek magnetyczny dla sensora ABS.
Sprzęgło nie ma żadnego łożyska , wiec piachu1994 nie wprowadzaj w błąd łożyska sa w kole a nie w tarczy sprzęgała tarcze mogą być w tym modelu 3 1- sanden na frez 2- sanden na klin oraz zexel na frez
Poprzedni właściciel pewnie "naprawiał" skrzynię zbyt gęstym olejem. Normalnie zalewasz ok. 2 litrów oleju do skrzyń biegów 75W90. Przypuszczam jednak, że skrzynię należy najpierw naprawić, a potem dopiero zalać właściwym olejem. Taniej może wyjść zakup używanej skrzyni, ale możemy trafić na podobną lub bardziej rozwaloną. Co wymieniamy w skrzyni? W...
Kolega kiedyś pokazał mi patent. Nie młotek, nie deska, a jedno i drugie. Deskę przykładamy od wewnętrznej strony koła tak żeby przylegała jak największą powierzchnia do opony (najlepiej żeby i do felgi) i uderzamy od wewnątrz młotem ok 3kg w deskę. Czy skuteczne? Kiedyś z 30 minut siłowałem się uderzając w oponę na różne sposoby. Za pomocą deski koło...
Możesz, koło się nie zapieka tylko zaciera/rozlatuje łożysko koła lub cała sprężarka.
I łożyska kół.
Podnieś auto i pokręć kołami, będzie słychać jeżeli łożysko jest uszkodzone.
ABS się wyłącza w trakcie jazdy, gdy system stwierdzi zbyt dużą różnicę prędkości poszczególnych kół, przy nieaktywnym hamulcu - generować podobny błąd może własnie zafajdany błotem i opiłkami, bądź skorodowany pierścień zębaty/tarcza impulsowa przy kole, a także luźno zamocowany czujnik, bądź uszkodzone łożysko koła.
Po pierwsze w blokach pomiarowych ładnie widać prędkości poszczególnych kół. Drugi kierowca do pomocy niech jedzie powiedzmy tak z 70 km/h a ty sprawdzasz które koło ma odchyłkę prędkości. Do sprawdzenia luzy łożyska tego koła ,szczelina miedzy koronką a czujnikiem (max 1 mm) stan koronki (ubytki nadmiar ,rdzy ). Dwa jak świeci się kontrolka to już...
witam zapytaj na forum golfa ludzi co mają program etka pzrd
Tak, Golf 2.
Przy skręcie w lewo wyje prawe łożysko. Geometrii nie trzeba ustawiać po wymianie łożyska. Zalecają, żeby wymieniać łożyska w obu kołach na tzw. jednej osi.
Nie łożyska nie wyją.Pewnie oddam do mechanika bo ja już mam dość grzebania w ciemno:)
A może łożysko w kole?
Mam pytanko. Czy dam radę zaadaptować czujnik kąta skrętu, jeżeli mam błąd ABS tylnego koła? (prawdopodobnie piasta z łożyskiem do wymiany, bo czujnik ABS wymieniłem)
Podnieś przód żeby koła wisiały w powietrzu i szarp nimi w różnych kierunkach, w końcu trafisz na luz. Jak samochód stoi na kołach to musisz mieć naprawdę konkretne luzy żeby je wyczuć, tu skoro raz na jakiś czas stuknie, to luz raczej jest delikatny trudny do wyczucia. PS: Chyba nie było pękniętej sprężyny, luzów łożyska koła, luzów klocków hamulcowych...
Najprawdopodobniej łożysko na piaście.
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
Czyli co, niby Punto ma trwalsze zawieszenie niż Golf, czy Polo? Uważaj bo uwierzę! Znajomy miał Punto, i jakoś łożyska w tylnych kołach nie zachwycały trwałością.
A może poduszka (łożysko) amortyzatora na górze?
Jak wyła na każdym biegu to raczej nie z winy łożysk tylko raczej "zmęczonych" kół zębatych. Teraz usunąłeś luzy to "stuka".
100 razy lepsza pod każdym względem, poza korozją Weź sobie taką Lagunkę na utrzymanie, bardzo szybko zmienisz zdanie. Bardziej gnił chyba tylko Polonez i Dacia 1300. Z zawieszeniem tez bym się nie rozpędzał - to zupełnie inny samochód, inaczej wyważona bryła, więc i porównanie żadne. A Golfiki miały być z założenia proletariackie, więc bez szału....
w tym roczniku to nawet jak był błąd ABSu to kontrolka zgaśnie po naprawieniu i przejechaniu się kawałek... tak miałem w Golfie, padnięte oba czujniki z przodu, po wymianie włączyłem zapłon a kontrolka dalej świeciła. dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zgasła (impulsy do centralki!) i już teraz jest OK :)
Od okablowania zacząłem. Piasty były zmieniane, były wydarte do połowy i działało, więc nawet gdyby, to nie ma szans żeby to przez piasty było coś nie tak. Łożyska też są nowe. Zasilanie i masy na sterownik też Ok. Sprawdziłem czujniki przy kołach .
Było to łożysko amortyzatora
To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
O jakim rodzaju stukania jest mowa. Pojedynczym, czy cały czas coś stuka? Łożysko amortyzatora tez było sprawdzane?
Ale jeśli zwrotnice się zdejmie z amortyzatora to nie trzeba ustawiać geometrii. No to wtedy właśnie ustawienie kąta koła stracisz, no bo jakieś metody zaznaczania flamastrem chyba nie uznajesz za dokładne.
witam serdecznie mam problem z tylnymi kołami nie wiem czy to wina zawieszenia czy bębnów,ale mogę napisać tylko że tylne hamulce są słabsze od przednich a po za tym jak zaciągam ręczny, wsiadając do auta słychać okropne stukanie.Bębny rozkręcałem i jeżeli chodzi o łożyska to były całe nie tknięte,więc nie wiem czy to wina bębnów czy zawieszenia a może...
Mój kuzyn kiedyś robił takie manewry z Fordem Escortem.W miejsce 1.4 benzyna zamontował 1.6 diesel.Tragedia.Owszem,jazda tansza ale łożyska w kołach z przodu wymieniał co 3-4 miesiące.Rób jak uważasz albo uważaj jak robisz:D.
Sprawdź przeguby i łożysko w piaście.
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
zmieniaj śmiało na zwykłe koło. Wymień cały komplet ze zwykłym kołem. Dużo tańsze od dwumasy. Przy okazji zobacz jak się ma wysprzęglik i łożysko oporowe.
Witam...czy stuka regularnie, wraz z obrotami koła ? Jeżeli tak, to może być np któraś śruba koła za długa, miałem taki przypadek. Inny przypadek, to linka ham. ręcznego tak sie wygięła, że stukała o ciężarek na feldze. Jeżeli jest to stukanie nieregularne, to może być amortyzator, jego mocowanie bądż cos z łożyskami. Pozdrawiam
Jeżeli masz skrzynie taką jak na obrazku to mówię o niej, na tym obrazku po prawej stronie jest łapa do wysprzęglania i to tam jest to łożysko i ten pręt, jeżeli to jest walnięte to koszta są niewielkie, razem może 80 zł. Twój objaw jest bardzo trudny do zdiagnozowania, wygląda na to że coś w skrzyni się kręci co nie powinno i to najczęściej w takich...
Najczęstrzym przypadkiem hałasowania klimatyzacji mimo jej wyłączenia jest uszkodzenie łożyska koła pasowego sprężarki. Do diagnostyki tej przypadłości należy ściągnąć pasek i pokręcić kołem (czy szumi) oraz zweryfikować czy jest luz.
Witam w aucie jak w temacie zapala się kontrolka ABS z ESP, po przekroczeniu ok. 50km/h Wyrzuca jeden błąd czujnika tylnego lewego. Po zgaszeniu auta i po odpaleniu ponownie błąd znika z deski, komputerem również można go usunąć. Działa normalnie przy mniejszych prędkościach, prędkości są równe na wszystkich kołach, po przekroczeniu prędkości 45-50km/h...
podaj to: BAX7 35-47-(sześć lub osiem) CORTECO I1 CFW. tam raczej będzie osiem, łożysko dostaniesz a jak nie to szukaj w sklepach motoryzacyjnych, to jest łożysko stosowane do przednich kół samochodów, chyba w jakimś golfie czy tam jest na pewno 47?( simmering)
Kolego są różne sposoby badania luzów w łożyskach kół. Jedni fachowcy czynią to na podniesionych kołach a inni podczas jazdy, gdy łożyska są obciążone. "Myszkując" po jezdni (ruchy kierownicą w lewo-prawo), przy ciszy wewnątrz auta, można po zwiększonym hałasie wytypować wadliwe łożysko. Sprawdź, czy masz oryginalne śruby do kół np. inne są do felg...
Cały czas z górki będziesz jechał. A tak na poważnie to szkoda łożysk na takie wielkie koła.
No tak sam wiem że tylne łożyska w golfach często padają, ale jest to koszt ok 40zl za 2 koła i b. prosta wymiana. Mazi pisał o tulejach metalowo-gumowych na wachaczu to też częsta usterka tych modeli. Ale raczej to nie to, w tym przypadku jeśli były by wyrobione to łatwo można to zauważyć bo b. buja karoserią w trakcie jazdy. Można sprawdzić te tuleje...
Skrzypi pewnie łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora, do wymiany górne mocowanie.
To muszę sprawdzić, ale jestem zdziwiony myślałem że łożysko bardziej huczy, dudni i to cały czas a nie na nierównościach. Czyli podnieść tył i pokręcić kołem czy bardziej ruszać nim na boki?
wina leży w łożysku oporowym, jak masz golfine w bęzynie to wymiana jest banalnie prosta i szybka, od strony lewego koła na skrzyni masz zieloną zaślepke ją zdejmujesz, zdejmujesz linke sprzęgła i łożysko masz na wieszku
Witam wszystkich.Proszę o pomoc. VW Golf IV 1,9 tdi 130km. na szóstym biegu przy dodawaniu i odejmowaniu gazu szarpie dźwignią zmiany biegów. przy wciskaniu sprzęgła sciąga w prawo i przy zmianie biegów szarpie nawet przy delikatnym puszczeniu sprzęgła. Dodam że wymieniona została jakiś czas temu poduszka(łapa) pod silnikiem oraz łożyska w przednich...
Osobiście nic nie ruszalem, problem jest taki że jest to denerwujące, za każdym razem gdy ruszam słychać to chrobotanie. Dokładnie jest to lewe przednie koło, zajrzę do czujnika. Na tym kole również szumi mi łożysko przy łukach, może być to przyczyną?
Najbardziej podejrzana, przy tych objawach, jest pompa wspomagania. Ściągnij pasek zobacz, czy pompa nie ma luzów lub czy płynnie się obraca. Dla pewności pokręć kołem alternatora (w jedną stronę "ciągnie" w drugą obraca się swobodnie). Jak będzie wszystko dobrze to podmień pasek.
Witam Temat wrócił ABS ciągle zgłasza tylne czujniki. Czujniki przeczyszczone obejrzałem pierścienie przez otwór czujnika nie widać pęknięć. Przebieg prędkości z tylnych kół przy małych prędkościach w postaci pików, duże silne szybko narastające sygnały przy równomiernym kręceniu kołem. Miał ktoś coś podobnego. Czy w tym aucie są łożyska są magnetyczne,...
A ja dodam od siebie, że biorąc pod uwagę z moich kręgów sytuacje np. kolega przed świętami robił łożysko koła w Golfie IV 1,9 tdi, z kolei kuzynowi w 10 letnim golfie mk6 zapiekł się zacisk i trzymał oraz padł akumulator...to ja bym tak nie rozgraniczał aut na 10 letnie i 20 letnie czyli 'prawie' nówki i trupy, o ile auto nie jest na gwarancji to reszta...
marcingeneral jaką szerokość mają twoje koła napędzające taśmę? zastanawiałem się na użyciem w ich miejsce kół pasowych od pralki które w porówaniu do tych twoich są śmiesznie tanie Średnica moich kół to 58cm. Koła od pralki mają jakieś 30cm. Nie jestem pewien, czy aluminiowe koła od pralki wytrzymają. Naciąg taśmy tnącej jest znaczny. Koła od pralki...
ze spręzynami jest wszystko ok, nie widać śladów aby przeskakiwały, a poduszki i łożyska wymienione. z reguły dzieje sie to podczas skręconych kół i jazdy do tyłu.
Najbardziej prawdopodobne usterki w tych skrzyniach, to: 1. Zużyte łożysko wałka sprzęgłowego, trzeba je wymienić zanim się zablokuje i obróci w obudowie, 2. Łożysko igiełkowe koła zębatego piątego biegu - dostęp przez boczną pokrywę, bez wyjmowania skrzyni. Przyczyna jednej i drugiej usterki - mało oleju.
Wałek sprzęgłowy jest podparty z dwuch stron. Są łożyska w skrzyni i łożyskowanie w kole zamachowym. Jeśli w zamachu masz luz, to kiedy docisk złapie tarczę sprzęgłową nie centrycznie, łożyska po stronie skrzyni dostają mocno przez łeb...
Przed uderzeniem w dziurę wahacz by w takim samym stanie jak teraz, lekko pęknięty. Przemilczę..., ale tak czy inaczej wahacz na śmietnik. Dodam jeszcze ze luz miedzy opona a amortyzatorem jest raz większy a raz mniejszy tzn. jest luz ok. 2.5 cm przejadę 2m i luz jest już ok. 1cm. Może łożysko w kole zmielone, ale wtedy byłby hałas..., no i nie spowodowałoby...
W prawym kole alychac przypomina to jak by byla końcówka wybita . Tak amortyzatory wraz ze sprezynami i łożyska plus poduszki . Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej na szarpakach i diagnosta nic nie stwierdził.
Witam -troche za póżno ale powinieneś przed założeniem paska poobracac koła (oprócz wału i głowicy ) to powinienes wyczyć które popiskuje cichutko gdy wolno kręsisz , bo jak dostanie obrotów a napewno jest tarcie i temp. zaczyna piszczeć. A to zalezy co masz (wspomaganie ,klimę ,turbinke,alternator i napinacz paska rozrządu) a tam są łożyska i któreś...
sprawdzenie luzów wahaczy i kątów pochylenia kół. ja bym sprawdził łożyska macpersona również, bo jak są zapieczonie i ktoć postawił samochód na ziemi na skręconuch kołach to będzie ta samo, ]A czy te opony przypadkiem nie mają guzów. [/quote] to taż bym sprawdził. pozdrawiam
Lepiej zobacz do skrzyni póki nie jest za póżno,są to drogie skrzynie biegów,a prawdopodobnie uszkodziło się łożysko igiełkowe i jeszcze jest szansa wymiany(koszt niewielki) bo za chwilę rozlecą się zęby na kołach zębatych a to już trochę kosztuje.
A ja bym sprawdził czy przy mocowaniach amortyzatorów są gumy oraz czy łożyska w nich są sprawne(nie powyrabiane). Przejedź się po dołach i powiedz czy sytuacja jest taka sama. Warto też sprawdzić czy nie są powyrabiane łożyska w kołach lecz ja bym stawiał na przeguby półosi bo często ich zużycie objawia się w podobnych sytuacjach jak u ciebie. Sprawdź...
Witam. Posiadam golfa 3, 1996 rok, 1.8 silnik, benzyna+gaz. Od dwóch dni coś jest nie tak, mianowicie coś huczy z przodu. Kiedyś miałem problem z tylnymi łożyskami, zostały wymienione i przestało huczeć głośniej chodzić jak nieraz przy bieżniku taki dziwny dźwięk. Teraz jest tak z przodu, tylko słychać tak jakby w skrzyni biegów było słychać ten dźwięk....
pod deklem z tyłu skrzyni czyli od lewego koła jest mechanizm uruchamiany dźwignią sprzęgła, pchający wałek idący przez wałek wzdłuż skrzyni rozłączający sprzęgło, jest tam takie łożysko coś jakby oporowe w kształcie cylinderka, mogło się posypać
szyko1 Tak kolego mam niestety taki sam jak ty B4 avant 1.6 ADA 94r..+lpg w trakcie 21 miesięcy użytkowania tego auta dochodze do wniośku że osprzęt elektryczny w tych silnikach to totalna porażka,dlaczego tak twierdze? już mówie:przepływomierz-tylko orginał cena 560zł,+zwrot starego brak zamiennikó,natawnik biegu jałowego też grubo ponad 500zł już...
witam -problem mam z łożskami kół tylnych -wymieniłem ję bo szumiały lecz z prawej strony widzę że tawot jest wyzucany i jest na feldze -co może być przyczyną
VW Golf SDI , skrzynia o oznaczeniu DUS. Po odpaleniu słychać chrabotanie,po wciśnięciu sprzęgła bądz przygazowaniu chrabotanie ustaje. Czasem także,bieg pierwszy nie chce wejść,wtedy trzeba lewarkiem na bieg 2 i z powrotem na 1 i wtedy wchodzi. Obecnie mam zdjętą skrzynię. Obejrzałem dokładnie sprzęgło,ale jedynie co widzę to odcisk na talerzyku docisku,który...
Witam serdecznie. Koncze remont golfa mk1. Gdy go kupiłem miał założone z przodu felgi 8 " i wystawały. Teraz kupilem felgi 7 " i wystaja tak samo. Półosie i zwrotnice zostały te co były wymieniłem wachacze piasty i łożyska na nowe. A na dodatek lewe przednie kolo wystaje 7 mm szerzej niż prawe. Ma ktos może jakiś pomysł albo rade o co tu chodzi.
Wiązka byłą sprawdzana na samym początku wszytko ok. Trochę mnie niepokoją te pojawiające się zawyżone wartości tylnych kół. Podejrzewam że przez to jest problem z zakończeniem funkcji testu jak i powodem błędu lewego tylnego koła, dodam jeszcze że kilka miesięcy temu był wymieniany prawy tylny czujnik ABS Było ok do jakiegoś czasu i błędu tego koła...
Nie piszesz nic o geometrii kół, zużyciu opon (niewłaściwym), a może tu jest przyczyna? Sprawdzałeś zbieżność? Ja miałem taki przypadek w golfie III, gdzie łożyska potrafiły paść po 200km, a okazało się, że autko po dzwonie i lekko zgięta belka - praktycznie niewidocznie. Wymiana na używaną + nowe czopy/piasty i golf lata. Proponuję podjechać na kontrolę...
Podnośnik, koło w górę, pokręcić, pokołysać- jak coś się tłucze- demontaż koła, bębna i konkretna kontrola. Przy okazji można łożyska nasmarować i ustawić luz. Ale to robota dla mechanika, nie amatora. Golf III na tyle ma szczęki, chyba że to GTI, to mogą być tarcze i klocki. Z układem hamulcowym żartów nie ma, to rzecz ważniejsza w aucie od silnika...
Witam! Mam problem z moim Golfem. Podczas delikatnego skretu w lewo i dodaniu lekko gazu slychac niepokojace metaliczne stukanie jakby przegub. Niestety wydawac by sie moglo błacha sprawa a w gruncie rzeczy bardzo trudna do zlokalizowania. Sprawdzone byly przeguby, cale zawieszenie recznie oraz na diagnostyce oraz łożyska w kołach. Podczas hamowania...
w zestawie FAG były wszystkie nowe śruby i nakrętki, które podczas wymiany tych łożysk trzeba odkręcać Nie wszystkie, bo ja nie odkręcam zwrotnicy od amortyzatora tylko wyjmuje w całości, a tych górnych nakrętek nie dają. :D Hehe przyznaję rację, oni ustalili, że przy wymianie będziemy najwidoczniej właśnie odkręcać amortyzator od zwrotnicy, mi też...
Wniosek jest taki, że mimo starań z oszczędzania nic nie wychodzi. W Hrubieszowie została sprzedana stacja paliw Lotos dla Mola z Węgier. Miała najlepsze paliwo po sprawdzeniu wszystkich w okolicy łącznie z Orlenem. Po pierwszym zatankowaniu nowym paliwem po powrocie silnik zgasł przed bramą na wolnych obrotach. Teraz nie gaśnie, tylko chodzi jak na...
Wydaje mi się że to amortyzatory, no bo co może być innego? Jeśli nie zawieszenie to co? łożyska zużyte powodują toporne wybieranie nierówności przez koła? Czy tarcze hamulcowe? Wątpie.. Co do zawieszenia jest to oryginał, koła 195/65 R15 także standard..w każdym razie nie jest to auto po młodym gniewnym który gwinty ładował i opony jak z terenówki.....
Ostatnio padło mi łożysko w przednim lewym kole. Gdy chcielśmy je wymienić to okazało sie że piasta juz sie wykończyła. Akurat pod ręką był drugi golf 1.6. Przełożyliśmy całego mackpersona z lewej strony (tylko z lewej) i przy okazji obydwie końcówki kierownicze. Efekty brak wyżej opisanego problemu. Ale nie mam pojęcia czemu sie to poprawiło?
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
Nie denerwuje was niekompetencja, korupcja i debilizm wśród pracowników SKP? To co dzisiaj widziałem to już lekkie przegięcie. Golf 2 niecały miesiąc po przeglądzie, właścicielka marudzi że coś jej tam stuka, no to zajrzałem. Końcówki kierownicze tak luźne to chyba tylko w żuku wcześniej widziałem, a łożyska kół w takim stanie że nawet jadąc na pierwszym...
Podam przykład. Kiedyś kolega kupił Golfa 3 który miał wtedy chyba 8 lat i 14000 km przebiegu. Był jak nowy i wszytko działało w nim idealnie jak w nowym samochodzie. Ale jak przejechał 10000km pociekły w nim wszystkie amortyzatory, posypały się wszystkie możliwe łożyska(w kołach, napinaczach pasków, w sprężarce klimatyzacji) wszystkie gumowe elementy...
Witam, mam golfa 5, 1.9tdi, 2006r. i pojawił mi się problem taki ze jadąc drogą po zakrętach i jak skręcam kierownicą w lewo niezależnie czy to ostry zakręt czy łagodny ale kręce kierownicą w lewo jakis 1cm i czuć ze coś ciężej idzie, i zaraz jest taki uskok po prostu samo skręciło w lewo a jak wracam kierownice na wprost to tak samo zrobi uskok. Kręcąc...
Dokładnie, w innych samochodach jest wcale nie lepiej.W autach z silnikiem diesla padają koła dwumasowe,a to dopiero jest wydatek,zalejesz gorszej ropy to padają wtryskiwacze-nie wiem czy jest sens dzisiaj kupować auto z silnikiem diesla?. Z łożysk w focusie,to mało trwałe jest łożysko podpory półosi. Co do łożysk tylnych, nie wiem dlaczego piszesz...
A chcesz się założyć ? Owszem jeżeli robi się na tanich częściach i po 20tys. km chce się mieć to samo to OK. Można zrobić i tanio, ale już nie dobrze. Drogie są łożyska igiełkowe, samo zdjęcie i założenie to 150-200zł, do tego poduszki pod tą belkę. Czpienie także wymienia się w belce. Jak koła stoją tak /-----\ to znaczy, że wyrobiły się gniazda łożysk...
Witam wszystkich, w moim kultowym golfie 3 , silnik Pb 1,6 CL od niedawna wyczuwałem niewielkie luzy w zawieszeniu. Na dniach mam dać autko do naprawy. Mechanik zdiagnozował że trzeba wymienić jak powiedział - łożyska górne i poduszki amortyzatorów. Kiedy wymieniałem opony na zimowe mechanik zauważył że koła z przodu po prostu się ruszają co jest bardzo...
Witam ponownie, dziś rozebrałem i wymieniłem to łożysko w kole pasowym sprężarki. Nie było to niesamowicie trudne, zwykły garażowy sprzęt i trochę umiejętności. Ja zakupiłem oryg. łożysko takie samo jak było za około 50 zł i jest oki. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
tylko odrazu wymieniać wszystlkie bo to jednorazowy kłopot i koszt nie taki zaraz duży.. . W golfie może i koszt niewielki - łożysko do tyłu(2 szt +uszczelniacz+nakrętka) kupisz już za 25 zł, ale do renówki - zdaje się łożysko tylne jest razem z piastą - koszt sporo większy - ok 150 zł
Miałem dość długo Golfa mk.3 z LPG na monowtrysku.Patologicznie zadbany, serwisowana własnoręcznie i starannie instalacja LPG.Ustawiony na nieco za bogato(naprawdę tylko dla wyeliminowania wahań składu).Osiągi na LPG jak na Pb -no niemal identyczne.W zimie po mieście LPG brał średnio ok.12-14 jak dobrze poszło hehe.Jak słabiej -15.Jeżdżę dużo szybciej...
A co do Audi A3 to proponuje się przejechać zadbanym egzemplarzem z zawieszeniem bez luzów (w wersji odpowiadającej upodobaniom), bijących tarcz hamulcowych, bez huczących łożysk i opon (koła rozmiar standardowy), rezonujących tłumików i bezwypadkowym przede wszystkim, a jestem przekonany, że zmieni Kolega zdanie. Takie egzemplarze już nie istanieją.
Witam. Przy mocnym skręcie w lewym mocno stuknie w przednim zawieszeniu. Jeden głośny stuk.W czasie jazdy drogą jest cicho,nawet na zakrętach.Stuknie nawet przy delikatnym ruszaniu,oczywiście tylko na skręconych kołach i tylko w lewo.Przy cofaniu tak samo przy skręcie w lewo. Napisze co sprawdziłem na prawej i lewej stronie. 1.Łożyska na mak_personach...
łożyska koła wymiar łożyska koła łożyska koła przód
spalać touran klocki hamulcowe oscyloskop laptop
bezpiecznik alarmu toyota corolla bezpiecznik alarmu toyota corolla
Jak ustawić parametr P00 w piecu Termet Silver? Wahania palnika w piecu gazowym Termet Silver Pro