(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Witam forumowiczów. Podaje objawy usterki. Po uruchomieniu samochodu na liczniku palą się kontrolki abs, poduszka, ręczny poza tym brak reakcji licznika. Żaden zegar nie pracuje. Po przejechaniu paru km zauważyłem, że wyciekł elektrolit z akumulatora, który zrobił się bardzo gorący i tak samo alternator jest gorący że nie można się dotknąć. Proszę o...
No fajnie, a właściwie niefajnie. Tylko co sprawdziłeś do tej pory? Stan połączeń? Poziomy napięć, jak jest dobrze i jak jest źle? Stan szczotek alternatora? Cokolwiek?
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Wiatm Skoro alternator gorący - to może zwiera się któraś cela ?? jest to możliwe .......... pozdrawiam
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
Napięcie ma niskie, raczej sensu nie widzę mierzenia prądu zawsze można ręką dotknąć alternatora czy nie jest gorący.
Dlatego wystarczy w obwodzie ładowania wprowadzić niewielką impedancję, żeby ograniczyć (przez chwilę) nadmierny prąd startowego ładowania. No chyba nie przez chwilę, skoro autor pisze że ma alternator gorący jak patelnia po 5 minutach.
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
Nie wygłupiaj się... jeśli silnik pracuje, robi się gorący, tak jak olej i utopiony w nim alternator... Normalka.
Gorący alternator... Tu szukaj. Zamieniony na oryginalny? Napięcia też nie do końca mi się podobają. Zmierz jeszcze z włączonym obciążeniem.
Jeśli robi się gorący alternator to bateria raczej śmietnik i alternatory pakowały w nią 100% stąd wycie. Jak masz możliwość podmień jakiś inny akumulator.
Witam Najlepiej by było sprawdzić profesjonalnie na stole probierczym .Jeżeli robi się cały gorący alternator to na pewno w nim problem.
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
Pasek wielorowkowy wystarcza na 2-3 miesiące, alternator był w serwisie Boscha i niestwierdzili żadnych błędów. Rano piszczy i po około 10 sekundach koło alternatora jest gorące. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,03A Czy morze być uszkodzone dolne koło pasowe?
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Oj z akumulatorem to wiem bo gorący przewód idzie na alternator. Tylko jak go zdemontować oto pytanie do fachowców od fokusów.
Ja nie miałem takiego przypadku ze szczotki się zawiesiły ,owszem zdarzało się że alternator był zalany olejem,ropą ale ładował Pomyśl ze samochodem jeździsz przez 4 miesiące po soli [na gorący alternator chlapią różne roztwory wodne soli]i jakoś chodzą a ciągnikiem po soli raczej nie jeździsz a czy kurzy się tak bardzo ze coś może niedomagać to się...
Rozebrałem do tych polączeń ale widać tylko radiatory i nie mogę rozlutować przewodów ze stojana. Nie wiem czy jest możliwość wymiany samych diód.
Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok....
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
Wszystko zależy co rozumiemy przez słowo "awaryjność" w 20 letnim aucie, wszystko może paść. W rodzinie był fiat seicento i problemy z alternatorem to była norma, szczególnie jak było mokro, burzowo, tak osadzony jest że dostawała się woda na gorący alternator i się rozlatywał, albo problemy z wentylatorem chłodnicy i to w aucie 8-10 letnim a nie 20...
Najprościej obciążyć instalację odbiornikami ( dmuchawa , ogrzewanie szyby i siedzeń , światła ) i kontrolować temperaturę klem w miejscu zaciśnięcia na przewodzie. Jak jest problem , to po 15 min jest bardzo gorące.
Ale jaki alternator? Bosch, Delco Remy?
To mogą zwarte , któreś diody. Gorący czy ciepły?
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Do testów podłączył bym woltomierz do zapalniczki i obserwował co się dzieje z napięciem. Po skończonej jeździe jak alternator jest gorący możną ręką sprawdzać temperaturę przewodów elektrycznych. Ten który będzie gorący, trzeba przeanalizować co do niego jest podłączone.
Napięcie podczas obciążenia swiatłami krótkimi i długimi i ogrzewaniem tylnej szyby (radia i innych dodatkowych odbiornikow w aucie nie mam) wynosi 13,8V. Dzisiaj tez przejechałem jakies 50km i zaraz po wyłączeniu silnika kręci resztką sił a po 3-4 minutach nie zakręci w ogóle, jedynie liczniki przygasną a jak puszczę kluczyk zapalą się na nowo. Jutro...
Silnik też jest gorący, mocowanie alternatora stwarza kontakt termiczny z nim, obecność gorącego powietrza z chłodnicy.Wreszcie dośc uczciwe obciążenie prądowe. Gorąco- pojęcie względne, sądze nieśmiało, że wszystko jest ok. Tfu, napisałeś wyłączonych odbiornikach, troche dużo prądu, albo bateria ma zwarcie w celi, albo rozładowana.
Witam ! Sprawdź podłączenie przewodów do rozrusznika. Na jeden ze styków elekromagnesu przychodzi przewód "gorący" z aku oraz przewód "gorący" z alternatora (łączą sią w tym mjejscu). Dodatkowo to wszystko jest narażone na wilgoć, dużo wilgoci . Pozdrawiam
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
To nie będzie widoczne iskrzenie, raczej gdzieś przełamana wiązka,uszkodzona wtyczka... gorący kabel od alternatora sugeruje uszkodzony akumulator, lub duży pobór prądu.
Może być że robią się spadki napięcia przy dlugiej jeździe gdzieś na połączeniach.Sprawdź nawet po krótkiej jeździe,jak będzie gorący silnik i alternator
Peugeot 206 1.4 hdi 2003, padł alternator. Podejrzewałem zwarcie między uzwojeniami, był bardzo gorący(dymił). Wymieniłem alternator na sprawny, lecz nadal się grzeje Na postoju, przy wyłączonych odbiornikach( klima, światła, itp), po kilku minutach alternator parzy. Sprawdzony sterownik świec żarowych - nie grzeją, podgrzewacz płynu chłodniczego -...
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
bmw 523i 98rbenz+lpg m52 b25 170km ładowałem kilka dni wczesniej jak piszesz i lipa pojezdziłem z 15 km i po powrocie do domu bez zmian jedyne co to weciagło pare volt i altek cały gorący niestety nie trafiona sugestia ale dzieki alternator sprawdzany na stole pod obciazeniem u goscia od napraw
2/10 spadku napięcia między akumulatorem alternatora to już jest zbyt dużo. A dalej pewnie jest jeszcze gorzej.
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace? Bezpiecznik dobry Kontrolka po odpaleniu gaśnie Koło alternatora nie robi się gorące
Jaka powinna być normalna temperatura pracy alternatora, zamontowałem niedawno teściowi :D alternator od poloneza do C-360 i po paru minutach jest gorący, ładowanie 14.3. W czym tkwi problem?
Przepraszam nie doczytałem w takim razie wydajność alternatora jest zbyt słaba. No toś błysnął intelektem. Czy alternator wydaje dziwne dźwięki typu przeciągłe wycie, nie nagrzewa się zbytnio, i czy nie robi się wyraźnie gorące koło pasowe alternatora?
Gdyby pompa za dużo pobierała jej bezpiecznik by nie wytrzymał.Źle zrobili regenerację i kombinują teraz.Miałem przypadek że alternator po minucie był gorący a na stole rzekomo pół godziny i parametry trzymał.Dopiero wymiana na drugi rozwiązała problem.Też gadali że robi się gorący bo coś w aucie nie tak.
Ostatnio zauważyłem, że mocno nagrzewa się alternator ( gorący) Zmieniłem szczotki i przetoczyłem wirnik, ale nic nie pomogło. Na małych obrotach lampka lekko świeci, a ogólnie gaśnie. Ładowanie raczej jest (nie sprawdzałem jeszcze) Co to może być ? Samochód Nissan Sunny
Nowe wiesci z pola bitwy: -Alternator po wymiania niby wszystko ok 14.6V bez obciążenia - Opory na przewodach Alternator-kostka ok 1.2ohma kostka - akumulator podobnie prąd na światła ok 8A (po wymianie instalacji i puszczeniu przez przekaźnik) a alternator jest gorący????? i nie mam poęcia co może być nie tak i ewentualnie jak szukać usterki i tu moja...
drugi od góry przewód po 3 sekundach robi się cholernie gorący Tam jest podłączony alternator, zły styk i obciążenie instalacji robią swoje
Ile sekund trwa ładowanie prądem powyżej 35A, ile minut trwa ładowanie prądem powyżej 20A? Jakiś czas temu w jednej ciężarowce padł alternator. Kierowca sam go sobie wymienił na nowy. Pochodził z 10 min i padł, spalony stojan. Kolejny włożyłem już ja i sprawdziłem ile prądu w niego idzie. Przez kilka minut szło cały czas 70-80A w akumulatory 110Ah....
Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania? To co podajesz to i tak mało. Ostatnio jak sprawdzałem to do akumulatora 72Ah rozładowanego około w 50% szło ponad 70A. Alternator niby że teoretycznie powinien dać radę 120A po kilku minutach był tak gorący że się dotknąć nie dało.
Zobacz czy alternator kilka minut po odpaleniu jest gorący. Mniemam że nie masz cęgów DC i nie zmierzysz prądu łądowania.
Regulator zostaw w spokoju, problemem jest uzwojenie (stojan) alternatora, sprawdź to przez włączenie wszystkich odbiorników i organoleptycznie czy alternator robi się gorący. Jeśli tak stojan do wymiany. A jeśli nie robiłes takiego altenatora oddaj do regenracji/wymien na inny.
Ale jeśli nie będzie dobrego styku na klemie to na wyjściu alternatora ile powinno być ? Bezpośrednio na wyjściu ? Po wymianie diodek na wzbudzeniu nie ma takiego grzania już ale jest ciepły. Nie aż tak gorący jak wcześniej.
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
Witam. Czy ktos miał juz podobny problem? Po odpaleniu swiece zarowe grzeją jeszcze ponad 3 minuty. Alternator robi sie gorący. Po czym wyłącza sie grzanie i temperatura alternatora powoli spada. Według mnie swiece powinny wyłączyc sie po paru sekundach. Peugeot 307 2.0 hdi 2001 rok. Mieliście juz taką usterkę?
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie żarówki na poszczególnych diodach świadczy że...
Te pompy pobierają normalnie dużo prądu ,nie musi byc uszkodzona, że alternator robi się gorący po paru minutach.
Aaaaha nie doczytałem no to pozostaje alternator.
Przy wymianie można też nie dokręcić przewodu z alternatora (tego grubego). Ładnie to widać po krótkiej jeździe miejsce słabego styku jest gorące na przewodzie.
Może akumulator masz słabo naładowany i przy uruchamianiu silnika jest za duży przysiad napięcia. U mnie nie resetował się zegar, ale sterownik instalacji gazowej przy takim rozruchu przestawiał się na opcję "praca na benzynie", tak jakbym odpiął wcześniej na chwilę odpiął akumulator. Czasem też odezwała się podczas rozruchu syrena alarmu. Po naładowaniu...
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Pomacaj pasek napędu alternatora, czy czasem nie jest gorący
"Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek. Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby. Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie. Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
Co masz na myśli: nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, Jest tutaj kilka niejasności. To, że alternator jest gorący - nie znaczy, że jest zepsuty. Po pierwsze pojedź do elektryka, jeżeli nie jesteś w stanie sam znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy. Objawy, o których piszesz nie koniecznie wskazują na awarię alternatora....
Witam . Zmieniałem włącznik rozrusznika i nie chce palić ze startera. Włącznik grzeje sie jest cały gorący. Zamiast prądnicy jest alternator. Czy połączenie jak na zdjęciu jest poprawne? https://obrazki.elektroda.pl/2952412800_... Czy tego styku nie muszę rozdzielić? Minus jest na masie (podłącznie alternatora) https://obrazki.elektroda.pl/8479879900_...
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem Miałem tak w Mazdzie 626. Brak ładowania - uszkodzony alternator. Naprawiony po minucie pracy robił się gorący. Podstawiłem drugi akumulator i problem się skończył.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Akurat w126p nawet przy alternatorze potrafi się zapalić na wolnych obrotach (albo co najmniej jarzyć). Dlatego układ blokady (podtrzymania) tu WYJĄTKOWO ma rację bytu. Olej też się potrafi zapalić, jak silnik gorący. Tu trzeba inaczej. Zrobiłbym to na układzie, który będzie pobierać impulsu z cewki zapłonowej i dopóki będą, to nie odblokują rozrusznika....
Chcę zaraz sprawdzić czy odkłada się jakieś napięcie na klemach (widziałem opis w innym temacie). Pokaż w którym, ciekawi mnie to. Wywal ten akumulator bo alternator długo nie pociągnie.
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Grzeje mi się alernator w fordzie fiesta 2003r. 1.4 benzyna 16V/ Po uruchomieniu silnika w ciągu 5 min staje się gorący.
Do wymiany oczko na przewodzie alternatora tym co sie grzeje. Typowa usterka.
Dobra zrobiłem tak jak polecił mi "nikusert" i rzeczywiscie po odpaleniu auta i włączeniu wszystkiego co możliwe miałem 0.8V na mierniku i potem po dotknięciu tak jak napisał " frankrom" rzeczywiscie plus gorący a w miejscu zakucia kabla od alternatora przy klemie + to aż parzy. Czyli 14,5V - 0,8V = 13,7V wychodzi na to czyli Lipton. To co myślicie...
O ile ładowanie wynosi 13,9 V i przy zimnym silniku masz przez chwile spadek napiecia(czas grzania swiec),tak ma być. Co innego jak silnk gorący?
Klemy na akumulatorze pewnie gorące. Brak kontaktu.
Oprócz stołu probierczego robiłem próby też w samochodzie. Próby pomiaru na alternatorze bezpośrednio, masa miernika na obudowie alternatora więc straty na przewodach itp. można wykluczyć. Bez obciążenia: B+ 13,9V D+ 14,1 Z obciążeniem częściowym: D+12,7 na biegu jałowym. Po zwiększeniu obr. wzrosło na 13,7V A na B+ 12,2 na biegu jałowym a po zwiększeniu...
To co piszesz sugeruje problem z alternatorem, generalnie z ładowaniem, ale nie jestem mechanikiem/elektrykiem. Czy alternator jest gorący? Miernik by się przydało pożyczyć od kogoś. Jest jeszcze opcja, że gdzieś masa źle przewodzi i są takie właśnie "jajca". Ale to tylko domysły.. Inni pewnie lepiej będą wiedzieć o co chodzi. Dziwne, że spaliły się...
Oglądając ten film wygląda to na regulator napięcia,lecz nadal zastanawia mnie ten gorący zacisk.Bez świateł też?
nie kolego , to ładowanie to z alternatora podejrzewam regulator napięcia bo akumulator gorący po dłuższej podroży
Regulator ma być jak ARE2032. Na 2 piny F i L . Lampe gasi ecu . Albo puszcza ci koło/sprzęgło. Sprawdz napiecie bezpośrednio na zacisku alt. I czy klemy/a nie sa gorące.
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
Alternator sprawdzony, ładuje idealnie. Co znaczy to idealnie? Podejrzewam, że pomiary są robione, jak alternator jest zimny. U mnie w corolli, bez włączonych świateł i innych odbiorników, zimny alternator daje napięcie 14.2-14.3V, ale w miarę jak się nagrzewa, to napięcie sukcesywnie spada do napięcia 13.8-13.9V. Na zimnym alternatorze napięcie 14.2V...
Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. Temat wałkowany na tym forum wielokrotnie. Mnie to w pewnym sensie...
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
Podobne. Pasek 6pk wystarczy. Klinowy jak dasz szerszy to nie poradzi sobie z małą średnicą koła alternatora. Będzie jeszcze gorzej.
Witam Usterka usunięta. Opiszę usunięcie przyczyny bo może komuś się kiedyś przyda. Początkowo myśleliśmy, że nawaliła elektronika w liczniku ale po sprawdzeniu okazało się, że wszystko jest z nim w porządku. Dodatkowo przy odłączonym całkowicie liczniku rozładował się akumulator. Odpinając więc po kolei wtyczki w liczniku ustaliliśmy, po odpięciu której...
Witam. Dwa dni temu uszkodził się alternator w VW Passat (93r) 1.9TD. Alternator Valeo 70A. Przy normalnym podłączeniu bardzo hamuje pas napędowy, aż piszczy. Po 10 minutach jest już bardzo gorący. Napięcie na wolnych obrotach rzędy 13.6V. Przewód "plusowy" (alternator - akumulator) się nagrzewa znacznie. Po odłączeniu wzbudzenia napięcie na akumulatorze...
Witam. Wczoraj podczas jazdy w trasie padł mi alternator, zapaliła się kontrolka ładowania a potem czuć było zapach spalenizny. Dzisiaj rano zmierzyłem miernikiem napięcia ładowania, wynik alternator nie ładuje. Ale po kilku minutach robi się strasznie gorący, tak jakby miał wewnątrz zwarcie. Problem w tym że jestem prawie 70 km od domu i chciałbym...
na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia Dodano po 28 dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły...
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Co znaczy raz jest ładowanie raz nie ma? Pytanie bardzo istotne. U mnie w corolli 1.4 vvti z 2004 roku, zaobserwowałem np takie zjawisko. Jak samochód jest zimny i alternator też, to po odpaleniu silnika, alternator daje napięcie 14.3-14.4 V, ale jak się pod maską zrobi gorąco i automatycznie alternator robi się gorący, to napięcie spada do 13.9-14.0...
regulator napięcia ma na celu wyregulowanie napięcia ładowania do wymaganego 14,4 V(w zależności od rodzaju)... przy zwarciu jednej celi spadła więc sprawność aku co wyklucza możliwość przeładowania ze strony alternatora... raczej poleciał regulator napięcia co podwyższyło napięcie na aku i przez to alternator zrobił się gorący... ładował do oporu czy...
gorący bezpiecznik alternator gorący akumulator dekoder gorący
pompa wspomagać renault laguna obciążenie procesor laptop hamulec skrzynia
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Pojemność zbiornika wyrównawczego dla kotła 17 kW Simmering w pralce Panasonic NA-168VX2: Wymiary i Wymiana