(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Panowie, wytłumaczcie mi, skąd alternatory maja taką wydajnośc pradową? Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 A tutaj... Przykład na fotografii-drut mierzony...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Przerobiłem samochód na zasilanie olejem rzepakowym - wszystko jest ok poza małym sczegułem do wstępnego podgrzania paliwa służy grzałka elektryczna o mocy 260W podłączona poprzez przekaźnik do instalacji elektrycznej przekaźnik załącza obwód gdy pojawi sie impuls na alternatorze (tj. gdy alternator zaczyna produkować prąd) ale grzałka pobiera ten prąd...
Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok....
Witam forumowiczów. Podaje objawy usterki. Po uruchomieniu samochodu na liczniku palą się kontrolki abs, poduszka, ręczny poza tym brak reakcji licznika. Żaden zegar nie pracuje. Po przejechaniu paru km zauważyłem, że wyciekł elektrolit z akumulatora, który zrobił się bardzo gorący i tak samo alternator jest gorący że nie można się dotknąć. Proszę o...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
witam Mam do was pytanie. Otóż chciał bym wymienić alternator na mocniejszy w moim passat b5, ponieważ światła mi przygasają przy głośniejszym sluchaniu muzyki (wmacniacz 1200rms 2ohm oraz pioneer 1000rms). Aktualnie założony jest 120A. Czy są w ogóle jakieś mocniejsze alternatory jeśli tak to jakie?
Witam bardzo Serdecznie! Mam problem odnośnie zasilania w samochodzie, a raczej jego słabej wydajności. Posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km alternator 65a, akumulator Hollywooda 80ah. Instalacja jest na 2.5kw. Kable 50mm2 OFC Jak się domyślaćie moja instalacja nie domaga. Na dniach będę robil BIG 3 ale to dużo raczej nie zmieni. Zamówiłem superkondensatory...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne jest nawet przy zacisku + akumulatora. Wydaje...
Witam. Problem jest następujący. Dziś podłączylem alternator do ciągnika c-360. Alternator jest nowy 9 diodowy przeznaczony właśnie dp tego ciągnika. Po uruchomieniu silnika lampka ładowania zgasła a napięcie ładowania wacha się w granicach 13,5-14V w całym zakresie obrotów. Prąd ładowania nie wiem bo nie mam czym zmierzyć. Mogło by się wydawać że wszystko...
Witam zamontowałem do samochodu podgrzewacz płynu chłodniczego, docelowo jest na 3 świece, ja narazie podłączyłem 2. Mój alternator ma maksymalnie 65A wydajności. Jak podłącze te 2 świece to alternator zaczyna piszczeć nie wiem czy to łożyska czy pasek(ale chyba pasek). Moje pytanie czy taka praca z 2 świecami to jest 60A poboru + światła i inne odbiorniki,...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
witam, potrzebuję kupić lub zrobić przetwornicę użytkowaną w samochodzie która zasili agregacik chłodniczy, po stronie 220 V musi wytrzymać do 6A przy zasilaniu silnika agregatu. Czy ktoś z kolegów-koleżanek coś takiego gdzieś widział i czy to jest realne do zrobienia?
Rozebrałem do tych polączeń ale widać tylko radiatory i nie mogę rozlutować przewodów ze stojana. Nie wiem czy jest możliwość wymiany samych diód.
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Dlatego wystarczy w obwodzie ładowania wprowadzić niewielką impedancję, żeby ograniczyć (przez chwilę) nadmierny prąd startowego ładowania. No chyba nie przez chwilę, skoro autor pisze że ma alternator gorący jak patelnia po 5 minutach.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Ile sekund trwa ładowanie prądem powyżej 35A, ile minut trwa ładowanie prądem powyżej 20A? Jakiś czas temu w jednej ciężarowce padł alternator. Kierowca sam go sobie wymienił na nowy. Pochodził z 10 min i padł, spalony stojan. Kolejny włożyłem już ja i sprawdziłem ile prądu w niego idzie. Przez kilka minut szło cały czas 70-80A w akumulatory 110Ah....
Oj z akumulatorem to wiem bo gorący przewód idzie na alternator. Tylko jak go zdemontować oto pytanie do fachowców od fokusów.
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
bmw 523i 98rbenz+lpg m52 b25 170km ładowałem kilka dni wczesniej jak piszesz i lipa pojezdziłem z 15 km i po powrocie do domu bez zmian jedyne co to weciagło pare volt i altek cały gorący niestety nie trafiona sugestia ale dzieki alternator sprawdzany na stole pod obciazeniem u goscia od napraw
Wiatm Skoro alternator gorący - to może zwiera się któraś cela ?? jest to możliwe .......... pozdrawiam
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Na średnich na plusowym przewodzie około 13,3V po zdjęciu pinu kontrolki ładowania również. Zastanawia mnie czemu ten alternator taki gorący się robi od razu. Pasek nie ejst zbytnio naciągnięty. Podłącze jeszcze akumulator jutro rano do prostownika, ale wątpię że coś to da. Nie wiem gdzie szukać usterki.
Jeśli robi się gorący alternator to bateria raczej śmietnik i alternatory pakowały w nią 100% stąd wycie. Jak masz możliwość podmień jakiś inny akumulator.
Regulator zapewne jest w ecu jak to w usa :). A jak sie robi gorący alternator spróbuj odpalić na 2 baterii.Może ta co masz ma zwarę i alternator wali cały czas na maxa.
Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania? To co podajesz to i tak mało. Ostatnio jak sprawdzałem to do akumulatora 72Ah rozładowanego około w 50% szło ponad 70A. Alternator niby że teoretycznie powinien dać radę 120A po kilku minutach był tak gorący że się dotknąć nie dało.
Do testów podłączył bym woltomierz do zapalniczki i obserwował co się dzieje z napięciem. Po skończonej jeździe jak alternator jest gorący możną ręką sprawdzać temperaturę przewodów elektrycznych. Ten który będzie gorący, trzeba przeanalizować co do niego jest podłączone.
Błędy odczytuję diagnoskopem B-Touch włoskim z licencją i aktualizacjami corocznymi nazywa się ST9000, mogę też clipem bo mam. Komputer pokazuje 14,20. Czy alternator zakodowany ? Nie widziałem nigdzie takiej funkcji. Znalazłem tylko ustawienia skrzyni i silnika w uch. Nie widziałem żadnych wpisanych urządzeń typu alternator. Rozumiem z tym czujnikiem...
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
Witam Najlepiej by było sprawdzić profesjonalnie na stole probierczym .Jeżeli robi się cały gorący alternator to na pewno w nim problem.
Ja nie miałem takiego przypadku ze szczotki się zawiesiły ,owszem zdarzało się że alternator był zalany olejem,ropą ale ładował Pomyśl ze samochodem jeździsz przez 4 miesiące po soli [na gorący alternator chlapią różne roztwory wodne soli]i jakoś chodzą a ciągnikiem po soli raczej nie jeździsz a czy kurzy się tak bardzo ze coś może niedomagać to się...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Wszystko zależy co rozumiemy przez słowo "awaryjność" w 20 letnim aucie, wszystko może paść. W rodzinie był fiat seicento i problemy z alternatorem to była norma, szczególnie jak było mokro, burzowo, tak osadzony jest że dostawała się woda na gorący alternator i się rozlatywał, albo problemy z wentylatorem chłodnicy i to w aucie 8-10 letnim a nie 20...
A ja zapytam w ten sposób a jakby po 2 tyg na trasie kupującemu w takim Fiacie rozleciał się alternator i brak ładowania i wszystko siada i laweta to też zwraca auto do kupującego? Albo w kwietniu w gorący weekend padł by mu wentylator czy tam elektro-włącznik i by się wszystko gotowało to też zwrot auta? To się dziwie że handlarze nie odsiadują wyroków...
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie żarówki na poszczególnych diodach świadczy że...
"Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek. Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby. Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie. Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
witam ponownie. dzisiaj podłączyłem dobry akumulator z samochodu 70Ah do c330 tak jak tu pisano i niestety bez zmian, ładowanie takie samo jak na aku z ciągnika. chyba jednak coś jest nie tak z ty alternatorem. Podczas pracy ciągnika a było dzisiaj trochę siania, talerzowanie, alternator zrobił się ciepły nie gorący co by nie można dotknąć ale dosyć...
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
Ale jeśli nie będzie dobrego styku na klemie to na wyjściu alternatora ile powinno być ? Bezpośrednio na wyjściu ? Po wymianie diodek na wzbudzeniu nie ma takiego grzania już ale jest ciepły. Nie aż tak gorący jak wcześniej.
Może być że robią się spadki napięcia przy dlugiej jeździe gdzieś na połączeniach.Sprawdź nawet po krótkiej jeździe,jak będzie gorący silnik i alternator
Napięcie podczas obciążenia swiatłami krótkimi i długimi i ogrzewaniem tylnej szyby (radia i innych dodatkowych odbiornikow w aucie nie mam) wynosi 13,8V. Dzisiaj tez przejechałem jakies 50km i zaraz po wyłączeniu silnika kręci resztką sił a po 3-4 minutach nie zakręci w ogóle, jedynie liczniki przygasną a jak puszczę kluczyk zapalą się na nowo. Jutro...
Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. Temat wałkowany na tym forum wielokrotnie. Mnie to w pewnym sensie...
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
Więc sprawność to na pewno nie 60%. Silników elektrycznych w 21w to chyba nie ma z tak niską sprawnością. Nawet w zabawkach. Dla przykładu jeden z popularnych chińskich silników na DC (z magnesami trwałymi w stojanie) sprzedawanych w wiadomym miejscu, fragment datasheta, podano tam też sprawność. https://obrazki.elektroda.pl/6964081600_...
Co masz na myśli: nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, Jest tutaj kilka niejasności. To, że alternator jest gorący - nie znaczy, że jest zepsuty. Po pierwsze pojedź do elektryka, jeżeli nie jesteś w stanie sam znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy. Objawy, o których piszesz nie koniecznie wskazują na awarię alternatora....
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było...
gorący bezpiecznik alternator gorący odkurzacz gorący tranzystor
oporność głośnik sonda laguna tip36c zamiennik
vestel mruga dioda rezystor telpod
Sprawdzanie elektromagnesu pompy hydraulicznej – testy, pomiary, diagnostyka Ford Focus Mk2 radio 6000CD Sony nie działa po odłączeniu akumulatora – kod PIN, blokada, bezpieczniki