woda (mały obieg) przestaje krążyć w układzie chłodzenia (w dużym tez). Temperatura na silniku gwałtownie rośnie i czasami się zaczyna gotować a przez nawiew do środka samochodu zaczyna lecieć całkiem zimne powietrze. Termostat raczej nie ma wpływu , na maly obieg a tym bardziej że problem znika po W takim przypadku wystarczy tylko dodanie "gazu" powyżej...
Nie zakładaj żadnych czujników układ chłodzenia ma się nie gotować trzeba naprawić.
Witam. Posiadam ładowarkę teleskopową manitou mlt 626. Przy dłuższej pracy a szczególnie ciężkiej zaczyna się gotować i wyrzuca płyn korkiem w chłodnicy. Jaka może być przyczyna? Czy przed zrzuceniem głowicy i sprawdzeniem uszczelki warto zacząć od wyczyszczenia chłodnicy ? Dziekuję i pozdrawiam
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
temperatura dochodzi do 102c zaczyna gotować płyn wiskoza nie rusza Elektromagnes, po podpięciu potencjometru zamiast czujnika wisko, złącza się przy temperaturze 106c Wlej płyn zamiast wody, usuń dziurę w układzie chłodzenia (prawdopodobnie uszkodzony korek) i będzie działać. W układzie musi być ciśnienie.
Musisz znaleźć gdzie wycieka płyn. Z Twojwgo opisu wynika że ukłąd nie trzyma ciśnienia i ciecz zaczyna się gotować w niższej temperaturze. Może być i tak że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn zostaje zassany do silnika (komory spalania) i wyrzucony wydechem. Po pierwsze dobrze oblukaj czy nie ma wycieku na zewnątrz. Dobrego mechanika mogę...
Sprawdź sobie czy czujnik włączając ma 2 biegi może jeden bieg nie chodzi i robi jaja zrób zwarcie na wtyce zapłon włączony. Oraz luknij czy przewód przelewowy do zbiornika nie jest zatkany.
W korku są zaworki pilnujące ciśnienia, jak jeden go nie upuszcza, to może później wywalać płyn, albo inne głupie rzeczy, jak np jakiś wąż "sam" spadnie, albo się rozerwie. Ten płyn to sam wywala, nie to, że ty odkręcasz korek?
Suzuki Swift Sport 1,6 benzyna z 2009 roku, model RS416, silnik M16A Samochodem jeździ mój syn, według jego opowieści Swift zaczął się gotować i wywalać płyn zbiorniczkiem wyrównawczym, pierwsza diagnoza – termostat. Termostat wymieniony (Gates), sprawdzony czujnik temperatury - OK, sprawdzony wentylator chłodnicy – OK, załącza się około 100 i wyłącza...
Termostat nowy Stary był uszkodzony? pompa sprawdzona chłodnica drożna i problem polega na tym że auto się nagrzewa i wywala cały czas płyn zaczyna się gotować włącza wentylator i już nie wyłącza cały czas gotuje płyn By wykluczyć złe działanie termostatu można też założyc jakiś stary termostat zablokowany w pozycji wymuszającej obieg przez chłodnicę....
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Gejzer - normalnie to co wlejesz z węża ogrodowego w otwór w głowicy zdąży wylecieć dołem zanim silnik się napełni, nie będzie tak jeśli wąż będzie miał wydajność hydrantu :) Jeśli silnik jest zapchany to woda nie zdąży spłynąć i wytryśnie otworem w który lejesz. W przypadku chłodnicy jest tak samo. kwok napisał: Możesz jeszcze go ciśnieniowo przelać...
Witam ! zakupiłem skuter Suzuki Burgman o pojemności 650 i po przywiezieniu do domu okazało się,że po przejechaniu około 20 km zaczyna gotować i wyrzucać płyn chłodniczy i osiąga wysoką temperaturę.Może się ktoś orientuje jaka może być tego przyczyna? Sprawdzałem termostat i jest ok wentylator odpala i pomimo to nie nadąża schładzać proszę o pomoc!!!pozdrawiam
Witam. Mam taki problem z Golfem III. W zeszłym roku koledze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystko do tej pory było dobrze dopóki nie wymienił wody na płyn. Po kilku dniach po tej oto wymianie zaczął się gotować płyn i wywala go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa ale znów nie robi się ciepła chłodnica na wolnych obrotach, ale gdy...
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
Czujnik w chłodnicy ma trzy piny - zasilanie, wyjście na 1 bieg, wyjście na 2 bieg. Jeżeli podawałeś zasilanie na oba biegi i cisza to masz uszkodzone wentylatory lub brak zasilania. Wentylatory są zasilane z bezpiecznika na akumulatorze - pierwszy bezpiecznik od lewej (plastikowy). Te 2 obok są od ABSu. Ten bezpiecznik podaje zasilanie na czujnik a...
Przyjmując że instalacja solarna będzie bez ciśnieniowa, można wlać cokolwiek. Podczas rozszczelnienia nastąpi przeciek z instalacji wodnej do instalacji solarnej. Nie będzie mowy o żadnym zatruciu. Co innego gdy mamy instalację ciśnieniową gdzie ciśnienie w solarnej jest takie samo lub wyższe, wtedy stosowanie płynów trujących jest bardzo groźne....
Na postoju wentylator się włącza przy temperaturze 103 i zbja do 90 tak jak pisałem na postoju jest wszystko ok przejadę ok 30 km i zaczyna się gotować i wyrzuca płyn zbiorniczkiem
A więc tak panowie, szykowałem się powoli na zmianę silnika bo wydawało się, że blok pęknięty, lub w wersji optymistycznej pęknięta głowica. Szykując się do sprawdzenia szczelności głowicy rozebraliśmy cału układ jeszcze raz. I okazało się, że oprócz podejrzenia dmuchania do wody (pęknięty blok, głowica, lub wydmuchana uszczelka) to dodatkowo moja pompa...
Termostat koniecznie trzeba sprawdzić, oraz wentylator jak wspomniane wcześniej
Miałem to samo po wymianie czujnika włączającego wentylator na nowy zaczął się gotować płyn po jechaniu kilkunastu kilometrów.Sprawdzałem wszystko co się okazało zmieniłem czujnik od wentylatora i było git. A więc nowe nie znaczy ze dobre.
Może niekoniecznie kocioł by pracował na połowie mocy. Warunkiem musiałaby być pompka o dużej wydajności. Można poprzez analogię porównywać do nowoczesnych silników spalinowych, w których zredukowano pojemność cieczy chłodzącej w bloku silnika. Główne zalety to zmniejszenie masy i szybkie rozgrzewanie do temperatury roboczej (ekologia). W takim pojeździe...
W sesie ze nagrzewnica mogla sie popsuc ? W sensie że jeżeli rzeczywiście zamarzł to mógł "rozwalić" chłodnicę oraz wiele innych rzeczy.
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Wymień korek. Wygląda na to że w układzie nie ma ciśnienia i przez to zaczyna się gotować płyn.
Najwyżej jest zbiorniczek położony. Gotować się nie gotuje tylko chyba odpowietrza jeszcze. Termostat otwiera się przy 100 stopniach wiec woda by się gotowała ale płyn nie.
witajcie ,3 tyg. temu zaczął sie gotować płyn i wyrzucać go ze zbiorniczka .Okazało sie że odpadła blaszka ze sprężynką przy termostacie .Dzisiaj po 20km jazdy znowu to samo .Co jest tego powodem?Czy te terostaty teraz są tak słabe ?Ta mała rurka na zdjęciu obok sprężynki wygląda jakby sie upaliła. http://images62.fotosik.pl/1080/dc753ab6...
Gotowanie to wcale nie musi być wina termostatu-chociaż jest to najtańsza wersja naprawy.Możesz też mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą,a to już tanie nie jest.Kup sobie prosty tester obecności spalin w zbiorniku płynu (na znanym portalu koszt ok 30pln)-jak zmieni kolor to tanio nie będzie Przy uszkodzonej uszczelce nie będzie gotować płynu. Może...
Sprawdź termostat. Standardowa doległość VW.
Witam wszystkich . Posiadam Opla Astrę f 1.8 16v Zauważyłem że jak mocno nagrzeje się płyn to zaczyna się gotować i jak odkręcę korek od wlewu to wybucha jak wulkan.. i moje pytanie czy tak powinno być?? boję się żeby z ciśnienia nie rozerwało jakiegoś węża czy coś w tym stylu.. proszę o szybkie odpowiedzi. Z góry za wszystkie dziękuje i pozdrawiam...
Powyżej 100 C płyn zaczyna się gotować To chyba jakis stary i mocno rozcienczony. Dobry plyn zaczyna gotowac sie od 120-130C.
Zależy co się dzieje. Jeśli silnik FAKTYCZNIE się gotuje - to żadne manipulacje czujnikiem nie pomogą - źle założony czujnik co najwyżej zafałszuje odczyt temperatury i będą wariowały wskazania temperatury na wskaźniku deski (no i silnik też - tryb awaryjny bez potrzeby). Te teksty o czujniku to bardziej poprawianie sobie przez ludzi samopoczucia (wykręcę,...
Do czego może doprowadzić odrobina wody w płynie hamulcowym. Cytat: "Podczas hamowania temperatura niektórych elementów układu hamulcowego potrafi wzrastać do ok. 800 stopni Celsjusza. Od mocno rozgrzanych tarcz, klocków i zacisków nagrzewa się również płyn hamulcowy. Jeśli w pewnym miejscu jego temperatura przekroczy punkt wrzenia, płyn zaczyna się...
Kolego masz rozregulowaną instalację gazową. Prawdopodobnie ustawiona jest za duża dawka gazu. Nadmiar gazu zamraża Ci parownik oraz rurę przez którą idzie płyn chłodniczy. Nie masz pełnego obiegu, więc na pewno nie będziesz miał ogrzewania i na pewno będzie gotować sie woda w zbiorniczku. Przerabiałem to samo w innym aucie.
Układ prawidłowo odpowietrzony?
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
Bardzo proste , bo płyn zamias bardzo szybko odparować pod wpływem wysokiej temperatury , zacznie sie gotować :)
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
Witam mam problem z Meriva na początku auto zaczęło mi się gotować i wyrzucać płyn zbiorniczkiem wymieniłem termostat i teraz trzyma temperaturę Ale na zimnych obrotach dmucha zimnym powietrzem A po dodaniu gazu 2500 obrotów dmucha ciepłem. I dalej robi się ciśnienie w zbiorniczku Ale nie wyrzuca płynu. Temperatura 90 stopni wentylatory chodzą sprawdzam...
Czy poprzez uszkodzone wisko może mi wyrzucać płyn i gotować się?
Nie wiem czy szczelność była sprawdzana, ale dowiem się jutro. Samochód mi dzisiaj stanął. Po przejechaniu 40 kilometrów zaczął gotować się płyn chłodniczy. W pewnym momencie miałem też wrażenie jakby sprzęgło się ślizgało i na przyspieszaniu coś furkotało z lewej strony, pojawiły się drobne szarpnięcia na wyższych obrotach, aż po dojechaniu do świateł...
Dzień dobry , długi czas nie pisałem ponieważ że względu na pracę nie zaglądałem do auta . Wczoraj trochę pogrzebałem i okazuje się że auto na tylko wolnych obrotach zaczyna się gotować i nie ma obiegu przez chłodnice , po przytrzymaniu silnika na obrotach obieg wraca chłodnica i węże robią się gorące , ale gdy z powrotem chodzi na wolnych znowu nie...
Dobra ostatnie pytanie, skąd wiesz ze ci gotuje płyn? Czyli że płyn wrze?
Albo nie odpowietrza się układ ( zatkany układ lub wirnik pompy sie nie kreci -zerwany frez) albo ciśnienie idzie do układu chłodzenia (pęknięta głowica - po odpaleniu w dość kródkim czasie węże robią się twarde ) nic innego mi do głowy nie przychodzi - oprócz jeszcze tej pompy... a właśnie że NADCIŚNIENIE jest ciężej z PODCIŚNIENIEM ale ono też występuje...
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Witam, jeśli nie w tym miejscu pisze to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i z góry przepraszam:) Od momentu kupna tego auta występuje problem z nie włączającym się wentylatorem na chłodnicy i teraz tak, samochód pracuje osiąda temperaturę około 60 stopni i zaczyna powoli się gotować płyn chłodniczy a powyżej 70 stopni włancza się wentylator...
Witam Mam problem z chłodzeniem w swojej astrze. Jest to Astra 1.7 TD z silnikiem isuzu, który pracuje temperaturze ok 95 stopni. Na wodzie nie było problemu ale idzie zima i trzeba było wymienić wodę na płyn i zaczęły się schody. Zalałem go płynem, zamknąłem maskę i docierałem klocki gdzie w trakcie tego z maski leciała para. Wyłączyłem silnik, otworzyłem...
Sama spirala wygląda tak. Grzejnik jest w drugim pomieszczeniu. Sprawdziłem i bez pompki nie pójdzie bo zaczyna się gotować woda w spirali a w grzejniku zimna. Po prowizorycznym podłączeniu przez pompkę od pralki wszystko hula. Woda w grzejniku w 30 min podskoczyła o 10 stopni celcjusza. Muszę jeszcze pomyśleć nad awaryjnym zasilaniem pompki bo często...
Sprawa wyjaśniona - w końcu zaczął brać płyn i gotować - mechanik stwierdził: "tak, teraz to uszczelka" ;) Po wymianie musiałem wyremontować jeszcze reduktor od gazu - gaziarz stwierdził, że to przez jazdę bez płynu. Na razie działa dobrze, pali po postoju też bez problemu. Temat można zamknąć - może jeszcze ktoś mi powie ile tym silnikiem można pojeździć?...
Witam! Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego, mianowicie jak uruchomię silnik (np z rana po nocy) ~30 sekund i moment się robi 90 stopni, gdy nim się przejadę temperatura wzrasta nawet do 130 stopni. Ale otwieram maskę moim zdaniem się powinno chłodziwo gotować a tutaj nic (normalne zachowanie jakby miał 90stopni) płyn ani nie bulgocze ani nie...
Ściągaj głowice do puki jeszcze jej nie wydmuchało, mogę zaryzykować stwierdzenie iż miedzy trzecim a czwartym cylindrem będziesz miał przedmuch, takie widuje najczęsciej. Ziomy, piszcie na trzeźwo. Pomiędzy cylindrami nie ma kanałów wodnych, tylko cienkie ścianki cylindrów - więc co to miało by wspólnego z przedostawaniem się gazów do układu chłodzenia?...
Witam , mam problem ze sprzęgłem w Lagunie , pierwszy raz wystąpił problem trzy tygodnie temu , pedał sprzęgła wciskając od góry nie brał jak powinien tylko miał lużny przeskok tak do połowy i ciężko było wcisnąć bieg , akurat było to niedaleko znajomych co maja warsztat podjechałem dolali płynu ale po tzw . przepedałowaniu dalej nic , zostawiłem auto...
W Fabii 1 z 2001r. z silnikiem ATZ 1,4 MPI - rozrząd na łańcuchu, mokre czy też pływające tuleje - jak zwał tak zwał, problemy zaczęły się rok temu, ubywał płyn w zbiorniczku wyrównawczym, pomagało dolewanie po 100ml raz na miesiąc, w maju tego roku zaczęło się to częściej dziać, raz na tydzień trzeba było dolewać. Po miesiącu takiej zabawy dolewać...
Witam. Mam taki problem ostatnio wymieniałem uszczelki pod głowicą i płyn do chłodnicy. Zalałem koncentratem nie pamiętam jakim, wiem tyle, że można go łączyć go ze wszystkimi płynami. No i złożyłem go i teraz jak przejadę te 4 km, to woda zaczyna się gotować i temperatura dochodzi do ostatniej kreski. Przed rozebraniem było wszytko ok. Czego może być...
W zimę nie zauważyłem ubytków, natomiast latem, płyn ucieka (chyba przez to że zaczyna sie gotować i rośnie poziom w zbiorniczku)
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
No dobrze troszkę samo-inwencji pomogło. Co było potrzebne: Kuchenka gazowa,garnek z pokrywką z dziurką(typowa szklana pokrywka) lub czajnik z gwizdkiem,rękawice gumowe(te których używa każda gospodyni),ręcznik papierowy,płaski talerzyk gdzie wlewamy zimny płyn np.cilit bang. Gdy zacznie się gotować woda z dziurki w pokrywce ,będzie wylatywać z pewną...
Witam, mam problem z focusem 1,6. Objawy: Wskaźnik temp. równo na połowie płyn chłodzący zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym aż do wywalania spod korka,chwilę później temp na wskaźniku nadal na środku-włącza się wentylator, płyn opada i tak w kółko. Jak gdyby wentylator załączał się za późno, tylko jaka przyczyna? Zamulony układ chłodzenia,...
Jak nie dokręcisz korka to będziesz gotować wodę .Chyba że masz walnięty termostat.A zdarza się w "Poldku"że blokują się gumy odwadniające pod kratką wlotu powietrza.Trzeba spróbować czy te krople co wiszą są słodkawe.Jak tak to zmień nagrzewnicę to się często zdarza w tych nowszych modelach. Te krople to napewno płyn z chłodnicy ale o korku nie wiedziałem...
W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody , ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to . Kolego weź stary garnek, nalej płynu chłodzącego do niego a następnie...
Witam, Audi 100 2.8 V6 1992r. W samochodzie wymienione w przeciągu krótkiego czasu: nagrzewnica; rozrząd + pompa wody; termostat; uszczelki pod głowicami; termowyłącznik na chłodnicy; zbiorniczek wyrównawczy; Płyn w zbiorniczku zaczyna się gotować a wentylatory nie ruszają, cała chłodnica gorąca. Po zmostkowaniu wtyczki przy termowyłączniku uruchamia...
Witam dziś zmieniałem termostat po wymianie wkładu sprawdziłem go jak działa w warunkach domowych włożyłem go od garnka i zagotowałem wodę otworzył się ładnie a później zamknął wydawało mi się ze będzie ok Po skręceniu wszystkiego w samochodzie temperatura idzie mi na max i nie spada płyn zaczyna się aż gotować jaka może być przyczyna bo chyba nie termostatu?
Witam po małej przerwie. Dziwna sprawa wystąpiła. Pompa wody przyszła już, ale wczoraj wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Kupiłem środek do czyszczenia chłodnicy itp. Najpierw spuścilem stary płyn, był cały rudy i zasyfiony. Po płukaniu z owym środkiem znowu rudy płyn z syfem wyleciał. Po kilkukrotnym przepłukaniu już wylatywała czysta woda....
Moja wytwornica dymu ma działać mniej wiecej tak że: zanim zacznie działać trzeba troche poczekać zanim zacznie sie płyn gotować i parować jak nastąpi parowanie w pojemniku będzie się wytwarzać ciśnienie jak np w czajniku z tą różnicą że zaworek otworzy wylot po utworzeniu pewnego ciśnienia tak jak działa zawór od powietrza w samochodach ciężarowych....
nie uzywaj topniku w płynie bo odparowuje i jest wieksze prawdopodobiensto ze podmuch ze stacji przesunie ci element uzywaj : http://gsm-parts.pl/product_info.php?cPa... jak dla mnie najlepszy a co do suszenia płyty po czyszczeniu w wannie uzywaj najpierw temperatury 150-200 stopni i podmuch na maxa w celu wypłukania i odparowania...
Widzę , że Kolega Art.B nie wie jaka jest różnica między borygo a g12 /g13 Borygo - temperatura początku wrzenia +106 stopni C G12/G13 temperatura początku wrzenia +135 stopni C Ludzie podający się za specjalistów tacy Jak Art.B leją ludziom byle co , a potem przyjeżdżają do nich często ludzie z pękniętą głowicą . Byle jaki płyn zaczyna się gotować...
Szczerze, to raczej nie znajdziesz informacji na temat praktycznych rozwiązań przy użyciu roztworu z dodatkami metali i ich tlenków, by poprawić właściwości "cieplne" płynu do dystrybucji ciepła. Wynika to głównie z ryzyka nadmiernego ścierania wewnątrz instalacji pomp i instalacji kolektora słonecznego. Dodatkowo dochodzi cena za produkt... Weź też...
Co o tym sądzić? Jak wiadomo w moim samochodzie w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie, przez to obniżona jest temperatura wrzenia płynu, może przez to że korek puszcza cały czas ciśnienie płyn zaczyna się po prostu gotować za szybko i stad puchnące węże i świrujący wskaźnik temperatury? Po pierwsze, to cytowany tekst wymaga sprostowania. - Nadciśnienie...
Nie jestem typowym elektronikiem, ale czasami proste rzeczy robię. Nie mam takiego potencjometru, ale pod kostkę podłączyłem drugi czujnik i podgrzałem go zapalniczką to wentylator się załączył. Sprawdzałem na takim samym czujniku i w miarę podgrzewania jego oporność spada. Nie chce mi się wierzyć, że 2 czujniki przekłamują temperaturę. Na tablicy na...
Dobrze egzamin zdaje płyn do czyszczenia głowic magnetofonowych i CD ( sprzedawanych razem z płytą lub kasetą ) Podobno, choć sam nie sprawdzałem - Kartridż trzeba włożyć do szczelnego woreczka foliowego i gotować w wodzie przez ok 10-15 min. Wyczytałem to gdzieś w Necie
Witam!!!zalecał bym wymiane całego płynu z przpompowaniem gdyz płyn hamulcowy ma własciwosci chłoniące wilgoć,co moze powodaowac gotowanie sie płynu podczas ostrego hamowania i blokowanie hamulców.
...cały czas bije się z myślami - przecież górna rura będzie miała cały czas przepływ i chłodzenie - wiec ciecz nawet jak się będzie gotować , będzie odbierana ... Sprawność takiego odbioru ciepła nie będzie zbyt wysoka. Po co rurki mają być gorące skoro odbieramy ciepło tylko z ich końcówek. Większą sprawność układ uzyskałby gdyby odbiór ciepła odbywał...
To jest zimowe borygo... Dlatego zostało zalane borygiem ponieważ jest możliwość wystąpienia ujemnych temperatur w warsztacie (nie zawsze ogrzewany (używany).... ale nawet jeśli nie jest ogrzewany przez długi czas to i tak temperatura nie spada poniżej 5st). Wtedy kiedy temp wynosila ok 120st... to nie zaobserwowałem nic groźnego... nie słyszałem żeby...
To ja już wole teorie kolegi T5 o zakamienionej chłodnicy. Kolego cynio333 ja jeszcze nie spotkałem się w takiej lagunie z oderwanym rotorem pompy wody od ośki. Pozatym autor pisze że ma LPG a nic nie pisze że mu parownik zamarza więc obieg musi być. Kolego T5 dlaczego podważyłem twoją teorie że chłodnica w tej lagunie nie jest zakamieniona?? Bo myśle...
Witam! Posiadam takową instrukcję na komputerze w formacie PDF. Jeżeli jest Pan zainteresowany, przesyłam je . Posiadam 2 wersje : ogólną , o wszystkich Voyagerach , i dotyczącą tylko ścisłych pojemności. W załączniku przesyłam do pojemności : 3,3 i 3,8. Niestety jest po niemiecku. Filtr powietrza co 48 tys. km Płyn chłodniczy co 84 tys. km lub co dwa...
Witam Kupiłem 3 dni temu skode fabie 1.4 mpi gaz 2001 r. Jak się jeździ do 100 km/h jest ok ładnie trzyma temperaturę , na wolnych obrotach albo i większych może chodzić i godzinę i jest ok natomiast przy 130 -140 km/h zaczyna się gotować po przejechaniu paru km . A niestety ładnie się prowadzi i przy 90 to się śpi i nie da się tak wolno jeździć. Podejrzewam...
Spalanie 70% trasa 30% miasto wyszło mi 8,1LPG Więc to będzie kwestia regulacji. Pojechał bym na regulację, z drugiej strony jednak zapłacę 40zł a jak mają źle ustawić, albo tak że będzie paliło 10l to szkoda tych 40zł. Wczoraj sobie odsiarczyłem akumulator :lol: Ładowałem ten akumulator 2 letni, popatrzyłem, że elektrolit zrobił się taki brudny, więc...
Witaj sytuacja jest taka ze gotuje plyn chlodniczy i gorny waz jest cieply a dolny zimny rozrzad byl wymieniany tydzien temu tak ze pompa wody odpada
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Przejedź się kawałek i dotknij wszystkich felg bezpośrednio po jeździe, jak któreś będzie gorące, to znaczy, że zapiekł się zacisk i gotuje się płyn hamulcowy
Czy to gotowanie występuje od razu po wymianie uszczelki czy przez pewien czas od wymiany było OK a potem się schrzaniło. Bo jak od razu to masz zapowietrzony układ. Miałem taką lagunę z tym samym motorem i też robiłem głowicę, powiem ci że do tego silnika trzeba lać płyn w specyficzny sposób, oprócz tego że należy odkręcić odpowietrzniki to zsuń górny...
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Co jeśli ktoś na siłę wsadzi łapsko do pracującej mikrofalówki? Poczuje gwałtowne ciepło, a po parudziesięciu sekundach zaczną się gotować płyny ustrojowe. Jak gość wytrzyma, będzie miał danie na obiad ze swojej lapy.
Twarde przewody, czarny tłusty osad na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, niewłączający się wentylator mimo gotującego się płynu, otwartego termostatu i sprawnego termo-włącznika... nad czym tu się zastanawiać? Wręcz książkowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Witam. Uszczelka nie wygląda na uszkodzoną,jak sam też stwierdziłeś.Może po prostu zluzowało się to wszystko i trzeba gdzieś dogiąć-mocniej docisnąć. Jeśli obie części są metalowe to sylikon powinien zdać egz. Plastiku trzyma się słabo,ale nic mu nie zaszkodzi - także możesz próbować śmiało. Złodziejstwo w biały dzień żeby kawałek alu kosztowało 500zł.Do...
Włącz ogrzewanie pomacaj oba węże powinny być gorący i ciepły. Jeśli nie to raczej pompa a nie termostat, nie daje obiegu płynu.
Witam. Mam problem z omegą 2.0 16v. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów auto normalnie się nagrzało i trzyma temperature i nawet jak przekroczy temp to włączy się wentylator teraz do rzeczy. Chodzi o to gdy postawiłem auto i wyłączyłem silnik to po paru minutach zaczęło się gotować w zbiorniczku płynu chłodniczego i wyciekało spod nakrętki i po paru...
A gotuję się płyn?
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
przegrzewający się do 130 stC Tutaj to raczej już gotowanie płynu i wyrzucanie go na beton . Dzieje się tak ?
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
Duża wskazuje na uszczelkę pod głowicą. A czasem nie wymianiałeś ostatnio płynu?
silnik gotować płyn gotować płyn chłodniczy płyn chłodniczy gotować
oporność głośnik piła hydrauliczna sound master
robienie pakietów 18650 robienie pakietów 18650
Typowe usterki wzmacniacza Luxman A-331 Typowe usterki wzmacniacza Sansui B-3000