Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
w jaki sposób mogę sprawdzić czy w płynie nie ma zapachu spalin? lub czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona? pompa jest ok ponieważ sprawdzałem,termostat ok ponieważ też sprawdzałem otwiera i zamyka się bez problemu,jak sprawdzić drożność chłodnicy? jest ciepła od samej góry do samego dołu a jak inaczej to sprawdzić to nie mam pojęcia?
Witam. Mam problem z omegą 2.0 16v. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów auto normalnie się nagrzało i trzyma temperature i nawet jak przekroczy temp to włączy się wentylator teraz do rzeczy. Chodzi o to gdy postawiłem auto i wyłączyłem silnik to po paru minutach zaczęło się gotować w zbiorniczku płynu chłodniczego i wyciekało spod nakrętki i po paru...
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
Jeśli ci się gotuje płyn to wylatuje zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Albo siadł ci termostat albo coś odwalili mechanicy. Sprawdzałeś czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po tym jak się zagotuje? i czy wogole chłodnica jest ciepła.
Witam. Mam ten sam problem z H1 2.5 z 2008r. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Dolny przewód chłodnicy i chłodnicy są zimne. Auto nie grzeje się. Wymieniłam uszczelkę, termostat, pompę wody,głowica sprawdzona, blok silnika jest cały. Udało się ustalić przyczynę, bo ja nie wiem już gdzie szukać.
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Duża wskazuje na uszczelkę pod głowicą. A czasem nie wymianiałeś ostatnio płynu?
Wentylator podepnij pod akumulator dwoma przewodami https://obrazki.elektroda.pl/2446694900_...
gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator Obydwa węże od chłodnicy są wtedy gorące? Czy przy owym gotowaniu węże są twarde jak skała? Dodano po 48 objawów uszczelki pod głowicą nie ma A jednak : gotuje mi płyn chłodniczy przy
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje.
w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Jaka wodą tam ma być czysty właściwy płyn chłodniczy.
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
Brązowa maź w układzie chłodzenia i ze stanem oleju ok? 8-O A może to nie olej tylko jakiś syf w układzie i jest przypchany dlatego się gotuje?
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Dużo może wynieść naprawa?
Zły odczyt powodował, że wentylator nie włączał się, a płyn się gotował, dlatego wybijało.
Witam po wymianie uszczelki pod głowicą po przejechaniu kilku kilometrów gotuje sie płyn chłodniczy i brak ogrzewania.Głowica po sprawdzeniu i planowaniu
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Sprawdzona szczelnosc głowicy ? Test na co2?
Witam!!! Mam następujący problem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów gotuje mi się płyn chłodniczy i nie wiem dlaczego wymieniałem termostat i czujniki ale to nic nie pomogło... Czy może to być problem z uszczelką pod głowicą?? Prosze o pomoc. Samochód to VW Passat 1.9 td pozdrawiam
gotuje się po przejechaniu ok.20km ale jak raz się zagotuje to gotuje się potem co chwila korka nie wywala tylko wypycha wodę do góry.
Witam mam nadal problem z odpowietrzeniem płyn chłodniczy w zbiorniczku gotuje się temperatura w kabinie wskaznik na połowie.
Witaj sytuacja jest taka ze gotuje plyn chlodniczy i gorny waz jest cieply a dolny zimny rozrzad byl wymieniany tydzien temu tak ze pompa wody odpada
Jestem umówiony do mechanika w piątek. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zapowietrzenie układu chłodniczego ponieważ poziom płynu "skacze". Na zimnym silniku jest pomiędzy min a max natomiast na rozgrzanym jest go więcej. Natomiast po dłuższej jeździe nie ma go wcale. Po odkręceniu korka wraca do wysokiego poziomu i widać ślady na zewnętrznej...
Witam... Poniżej przedstawiam kolegom wymontowaną uszczelkę pod głowicą... Czy taki stan uszczelki mógł powodować, że CC-700 gotował płyn chłodniczy ???? http://obrazki.elektroda.pl/5891787600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2509476000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3861893900_1...
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
W sensie czy płyn gotuje ?Jeśli o to pytasz to nie chłodnicze sprawdzałem 1.2 bar nabiłem i nic nie puszcza
może pompa wodna uszkodzona i gotuje
Mam problem tego typu, że w BMW e39 z 1998roku 2,5 benzyna gotuję się płyn chłodniczy. Wskazówka od temperatury wchodzi na czerwone pole, a pod maską robi się kocioł. Wymieniony został termostat. Czego to może być przyczyna? Z góry dziękuję ;)
Wymień korek zbiornika wyrównawczego. Zaworek w nim zamontowany nie trzyma ciśnienia w układzie chłodzenia silnika, dlatego płyn się gotuje i wypływa. Przypuszczam że niepotrzebnie zmieniałeś uszczelkę pod głowicą .
Witam, Posiadam samochód Renault Clio II Ph2 1.4 16V z roku 2003 (posiada sieć CAN). Ogólnie mówiąc silnik "gotuje" płyn chłodniczy. Wentylator na chłodnicy nie włącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury (domyślam się, że powinno to być około 90st.C). Działa tylko w następujących warunkach: 1. Po odpięciu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Witam Gotuje mi płyn chłodniczy. Na początku sprawdziłem czy chodzi pompa wody działa, gdy silnik osiągnie 95c(odczyt na zegarze) napinacz zaczyna przenosić napęd na pompę wody temperatura spada do 70c ale podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolny wąż od chłodnicy jest zimny i chłodnica też jest zimna. Czy może ktoś potwierdzić ze napinacz...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
A ze zbiorniczka nie czuć gazu? W tej sytuacji wygląda na wyciek gazu do płynu chłodniczego.
Witam, jeśli nie w tym miejscu pisze to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu i z góry przepraszam:) Od momentu kupna tego auta występuje problem z nie włączającym się wentylatorem na chłodnicy i teraz tak, samochód pracuje osiąda temperaturę około 60 stopni i zaczyna powoli się gotować płyn chłodniczy a powyżej 70 stopni włancza się wentylator...
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
Witam . mój problem jest taki , ze wracając do domu pękł mi waż gumowy od układu chłodzenia(wszystko wyciekło) wiec z holowałem auto i wlałem płynu jednak weszło ok litra i wiecej nie chce. Odpaliłem silnik poczekałem ok 20 min temperatura wzrosła do 90 st. i koniec. wentylatory stoją, woda sie gotuje, chłodnica zimna....Proszę o pomoc! z góry dziekuje
Aluminium żre. Widać jak ładnie się gotuje, miedź trochę lepiej.
Sprzwdziałem jeszcze raz wentylator na krótko oraz przekaźnik odpowiedzialny za załączanie pierwszego trybu i wszystko jest ok. Do wentylatora dochodzą dwa przewody. Może jest jeszcze jakiś sterownik regulujący pracę pierwszego biegu wentylatora? Jak dotąd sprawdziłem wentylator, przekaźnik oraz termowłącznik - wszystkie te rzeczy pracują prawidłowo....
Temperatura wody nie powinna przekroczyć 90 st. C. Jeśli temperatura dochodzi do 80 st. powinien otworzyć się duży obieg, a wiskoza powinna wskoczyć na drugi bieg. Czy na postoju też auto się tak gotuje? W jakim stanie jest Płyn chłodniczy? Czy spełnia normy? A może coś jest przepchane? Może warto podłączyć jakiś komputer diagnostyczny?
Witam. Mam problem i proszę o pomoc. Jestem właścicielem golfa II z 1989roku. Płyn w zbiorniczku po przejechaniu 15 kilometrów gotuje sie. wymieniłem termostat. Bez zmian. dmuchawa nie dmucha ciepłym powietrzem. niema obiegu. podejrzewam że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą. czy się nie mylę?? proszę o szybką odpowiedź. z góry dziękuje. Przeniosłem...
Witam wszystkich . Posiadam Opla Astrę f 1.8 16v Zauważyłem że jak mocno nagrzeje się płyn to zaczyna się gotować i jak odkręcę korek od wlewu to wybucha jak wulkan.. i moje pytanie czy tak powinno być?? boję się żeby z ciśnienia nie rozerwało jakiegoś węża czy coś w tym stylu.. proszę o szybkie odpowiedzi. Z góry za wszystkie dziękuje i pozdrawiam...
Nie wiem czy szczelność była sprawdzana, ale dowiem się jutro. Samochód mi dzisiaj stanął. Po przejechaniu 40 kilometrów zaczął gotować się płyn chłodniczy. W pewnym momencie miałem też wrażenie jakby sprzęgło się ślizgało i na przyspieszaniu coś furkotało z lewej strony, pojawiły się drobne szarpnięcia na wyższych obrotach, aż po dojechaniu do świateł...
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Odpowietrzcie układ w miarę możliwości zalejcie zbiorniczek wyrównawczy do pełna obserwujcie go w ciąż czy nie pojawiają się równomierne bąbelki powietrza. Badanie przyrządem nie musi koniecznie wykazać. Preparat działa na spaliny a jeżeli zasysa powietrze z zewnątrz, nie z cylindrów silnika to raczej się nie zabarwi roztwór w przyrządzie do "Sprawdzania...
Witam . Należy sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia . Jesli cisnienie znacznie wzrasta przed nagrzaniem silnika to bedą to przedmuchy np. uszczelka głowicy . Jesli auto babelkuje nie uzyskawszy cisnienia założonego przez producenta zepsuty jest zawór w korku płynu chłodzacego . Układy chłodzenia są projektowane na ok. 1 bar jesli to cisnienie nie...
witajcie ,3 tyg. temu zaczął sie gotować płyn i wyrzucać go ze zbiorniczka .Okazało sie że odpadła blaszka ze sprężynką przy termostacie .Dzisiaj po 20km jazdy znowu to samo .Co jest tego powodem?Czy te terostaty teraz są tak słabe ?Ta mała rurka na zdjęciu obok sprężynki wygląda jakby sie upaliła. http://images62.fotosik.pl/1080/dc753ab6...
Oczywiście że pompka z pralki wystarcza. Tylko nie może być z nowych pralek często opisanych jako mające mocy i z krzyżakiem jako turbinką. Są pompki z pralek starszej konstrukcji, które mają silniczek odseparowany od części wodnej pompki i opisane jako mające 90W mocy. Cechą rozpoznawczą jest wentylatorek do chłodzenia silniczka. Bardzo mocne pompki....
Gdy jest za duzo plynu to wycieka ta rurka lub gdy woda Ci sie gotuje.
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
Witam mam problem w audi a3 8l. W upalny dzień temperatura w aucie wzrasta do 90 stopni, nie załączają się wentylatory i płyn chłodniczy zaczyna się gotować. Zauważyłem również ze wyłącza się klimatyzacja a obroty w aucie zaczynaja skakać. Przy 90 stopniach nie załączają się wentylatory. Płyn chłodniczy wydostaje się pod auto i wszystko jest bardzo...
Dziś odpaliłem audi na zaciąg. Odpaliło po około 1 metrze, chciałem ją przepalić trochę pochodziła pogazowałem. Miałem pilną sprawe pojechałem do miasta na jakieś 40min po przyjeździe brat mówił ze audi "kipiało". Płyn chłodniczy się gotował o ile to płyn a nie woda z płynem. Objawy takie jak : nie równa praca i duża temperatura. Myślę że coś z zapłonem...
Witam,co by nie zaśmiecać forum napisze tutaj,posiadam Tolka 1,8 95r,dziś sprawił mi psikusa,otóż,wywala mi płyn chłodniczy,gotuje i wywala zbiorniczkiem wyrównawczym,wymieniłem termostat ale nic to nie dało,przewody są miękkie,jedynie robi się ciśnienie na przewodzie od zbiorniczka wyrównawczego,temperatury wysokiej nie łapie,ok 90st. Mam nadzieję...
możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy, przy jakiej temp. gotuje płyn problem może tkwić również w termostacie być może się nie otwiera
w sensie gotuje Ci sie czy po prostu zwiększa swoja objętość płyn chłodniczy ma to do siebie ze ze pod wpływem temperatury jest tak jakby go więcej
Witam wszystkich, może ktoś będzie miał wiedzę na temat, który mnie już dobija. Tak więc pacjent: Mini Cooper 1.6 benzyna w LPG. Auto po uzupełnieniu płynu chłodniczego, odpowietrzeniu działa bez zarzutu, wiatrak się załącza, nie gotuje się, ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. Co najlepsze, nie widać, gdzie może być wyciek....
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Witam. Posiadam Chryslera sebringa 2003r 2.7l mam mały problem ponieważ zaczyna mi się gotować woda w zbiorniczku od płynu chłodniczego, temperatura silnika niby jest normalna i wszystko jest w porządku. Zmienia się również poziom tego płynu w zbiorniczku, pod samochodem nie widać żeby coś było nie szczelne i gdzieś kapało lub uciekalo. Co to może być?...
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
Kolego ptaszek1975 zwróć uwagę że facet jeździ tym autem. Przy urwanym wirniku od pompy momentalnie gotuje się płyn w układzie a tu o gotowaniu nikt nie wspominał.
Witam serdecznie! Mamy problem z hyundai'em H100 diesel. Pojazd na wolnych obrotach może stać nawet dłuższy czas i nic się nie dzieje (wentylator pracuje) Przy delikatnej jeździe również wszystko jest ok, ale gdy go trochę obciążymy - płyn chłodniczy się gotuje... Czy ktoś może ma jakiś pomysł? Osobiście obawiam się konieczności wymiany chłodnicy lub...
Ja zrobiłem to tak. Spuściłem płyn chłodniczy, gotowałem duże ilości wody i wrzątek wlewałem do chłodnicy i trzeba było odkręcić korek upustowy i tak cały dzień i się udało. Olej ma to do siebie że schodzi przy wysokiej temp. Możesz jeszcze kupić specyfik do czyszczenia chłodnic. Tylko nie rób na płynie tylko na wodzie bo tańsza:) A na marginesie co...
Witam Pacjent to golf 4 1.6 benzyna + lpg Od jakiegos czasu zaczal sie gotowac plyn chlodniczy w zbiorniczku, chociaz temperatura wyswietla sie ok (okolo 90 stopni) prez co plynu caly czas ubywa Na ten moment zostal wymienony termostat, krociec wody, test upg wykazal brak co2 w ukladzie, zawor nagrzewnicy tez wymieniony poniewaz przeciekal ale problem...
Witam wszystkich. Od kilku dni zauważyłem, że płyn chłodniczy( borygo ) gotuje się. Problemem jest nie włączający się wentylator chłodnicy, ani na 1 biegu, ani na 2 biegu. Natomiast gdy włączę klimę, wentylator działa bez zarzutu na obydwu biegach. Prośba do forumowiczów, czy może ktoś posiada schemat elektryczny układu chłodzenia do tego modelu?
W 99% dawał radę przynajmniej sie nie zastanawiam. Jak gotuje a nie zmienia koloru to szukam gdzie indziej.
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
A płyn chłodniczy właściwy ? Tam jest wysoka temperatura w układzie, dużo wyższa niż w większości samochodów.
Woda ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn chłodniczy.
Stan oleju w normie , auto jest codziennie w użytku , płyn chłodniczy tak samo nie ubywa nie gotuje się . Dodano po 2 jeśli chodzi o rozruch to bardzo dobrze jak i na zimnym tak i na ciepłym
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Mam problem z układem chłodzenia - chłodnica jest zimna, temperatura faluje, woda się gotuje. Był wymieniony termostat, przez dwa dni było ok. Chłodnica jest zimna, wentylator nie działa, płyn ucieka z zaworu sterującego płyn chłodniczy.
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
Nie grzał a w zbiorniczku się gotowało objawy takie jak uszczelka pod głowicą
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy? To jest silnik V kolektory odpowietrzajace na glowicach sa plastikowe rurki A zalany woda bo szkoda srodowiska na plyn jak sie gotuje to na ziemi idzie a w dzisiejszych czasach to ogromne koszty
Testu na CO2 sam nie zrobisz, chyba że masz do tego sprzęt. Jest to test, którym sprawdza się obecność dwutlenku węgla (CO2) W płynie chłodniczym, czy spaliny nie przedostają się do płynu.
Tylko trzeba uważać bo jak długo chodził na wodzie ,do tego była spuszczana i zalewana. To po wlaniu płynu przeważnie kamień zgromadzony w układzie puszcza ,zaczyna krążyć i zatyka przeważnie chłodnice. Wiele 30 i 60 poległo na takiej wymianie. Sam robiąc remonty nieraz po wyciągnięciu tulei cylindra widziałem zabity blok na amen. Potem jest problem...
Witam Trafiłam na to forum ponieważ mam problem z Lanosem, którego mam od dwóch tygodni ( kupiony od handlarzy , niestety ;C) Jeżdżę z nim po mechanikach ale cały czas coś z nim nie tak ale mechanicy rozkładają ręce i chcą prowizorycznie wymieniać co się da... Tak więc Lanos notorycznie gaśnie przy schodzeniu z wysokich na niskie obroty , dojezdzaniu...
100°C to nic strasznego . Najważniejsze , żeby płynu chłodniczego nie wywalało . Dopóki płynu nie wywala , to znaczy że się nie gotuje , czyli nie tworzą się pęcherze powietrza i silnik jest równomiernie chłodzony . Zastanówcie się , co się stanie z olejem który będzie 10°C cieplejszy ? Nic . Żelastwo , aluminium itd. w tych okolicach temperaturowych...
Witam. Jestem posiadaczem VW Polo, od pewnego czasu mam problem z układem chłodzenia, a jestem zielony w tych sprawach. Czasami dochodzi do zagotowania płynu chłodniczego, a czasami nie. Mogę jechać szybko 130km/h i nic, a drugim razem spokojną jazdą 80-90 i płyn się gotuje. Dodatkowym problemem jest ciągłe ubywanie tego płynu. Nie zaobserwowałem żadnego...
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
kolega do mnie dzwonił dzisiaj i wygląda to dokładnie tak, że jak jedzie to jest dobrze, ale jak się zatrzyma na chwilę lub go zgasi wtedy wyrzuca płyn, tyle mi powiedział. Tak czytając ten ostatni wpis to nasuwa mi się takie pytanie: A wentylator chłodnicy to w ogóle mu się załącza, pracuje? Podczas jazdy (tym bardziej szybkiej) to go chłodzi pęd...
Jakim cudem płyn się gotuje, a wskaźnik pokazuje prawidłową temperaturę? Jeśli po nagrzaniu wyrzuca płyn ze zbiorniczka, to masz korek na nim do wymiany i tyle.
Witam posiadam samochód kia k2700 2,7 d z 99r. -Problem polega na wypychaniu lub wywalaniu płynu chłodniczego nadmiarem i to spore ilości ?? -częste gotowanie się samochodu Wymieniłem już 2 uszczelki pod głowica oraz zmieniłem 2 razy głowice zakupiona na allegro . Zakupiłem chłodnicze oleju także wymieniłem nie dało rezultatu niektórzy mówią ze to tuleje...
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Sprawdz czy pod przednimi wycieraczkami nie masz mokro moze padła chłodniczka centralnego . Co do korka sluszna uwaga sprawdz i powinienes go zakrecic np w vv typu golf3 passat 1.8itp czestym winowajca jest korek . Pojdz do koncowki tlumika jesli jest mokra wez na palec i liznij czy slodkie jesli tak to uszczelka w 100% . Chyba ze sie gotuje dopiero...
Jak to możliwe że podczas jazdy nie grzeje się a na postoju tak. Chyba coś z obiegiem nie tak. A przewody chłodnicze drożne w 100%?. Sprawdź czy są podłączone prawidłowo.
U mnie w C.O. woda gotuje się już przy 90°C. Pełne otwarcie termostatu to gdzieś 85°C. Na dworze 35°C a już użytkownicy trzydziestek narzekają że się woda gotuje, więc trzeba założyć śmigło z 4 łopatami. U innych woda się gotuje, jak patrzą na często wadliwy wskaźnik. Choć sam płyn chłodniczy ma temperaturę wrzenia nieco powyżej 100°C. Poza tym mam...
Coś mi się wydaje że te sprzęgło jest też sklejone do wału tym Loctitle. Zrobiłem mały ściągacz,który ciągnie sprzęgło za dwie śrubki wkręcone w te dwa małe otworki z gwintem. Daje dużo siły i nic boje się ze urwą się te śrubki (a nie ma jak inaczej złapać za te sprzęgło). A może ściągacz powinien łapać za klosz wokół sprzęgło i wyciągnąć pośrednio...
witam Mam problem z moją cordobą, a mianowicie. Po 80km podróży kiedy się zatrzymałem, zauważyłem, ze z pompy kapie płyn chłodniczy. Pompa została wymieniona. Przestało kapać jednak pojawił się nowy problem. Po przejechaniu kilkudziesięciu km zauważyłem ze gotuje się płyn w zbiorniku. Wystarczy ze samochód jest chwile odpalony i po kilku minutach płyn...
Witam Panowie zacznę od tego że dziś rano gdy położyłem się pod seico zauważyłem krople płynu chłodzącego na dole chłodnicy.Postanowiłem odpalić auto by sprawdzić gdzie jest nieszczelność .Ku mojemu zaskoczeniu nigdzie już nie leciało a płyn chłodniczy zaczął się gotować i bulgotać w przewodach.Nie wspomnę że wentylator się nie załączył choć wczoraj...
Honda CR-V I 2.0 +LPG 1999r. Latem upalił się zawór wydechowy i była robiona kompletna regeneracja głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, planowanie itp itd, nowy rozrząd z pompą wody i termostat, nowy korek chłodnicy. Od 2 tygodni podczas jazdy autostradowej auto się gotuje, tzn temperatura prawie na pion, z chłodnicy górny przewód gorący i korkiem wywala...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z moim samochodem - Audi a3 8l 1.6 benzyna/gaz 98r. Mianowicie chodzi o to, że co jakiś czas zapala mi się kontrolka od temperatury płynu chłodniczego. Gdy otwieram zbiornik, wyraźnie słychać jak schodzi z niego ciśnienie, a po otworzeniu wylatuje para jakby płyn się gotował. Po spuszczeniu ciśnienia kontrolka na...
Ogrzewanie działa normalnie.Mam tylko problem ze wskazówką od temp.raz działa,raz nie działa .Na serwisowych kodach w klimie wyświetla mi bite 90st.Silnik mi się dziś wydawał nadzwyczaj gorący!!kropla wody się gotowała na pokrywie jak jak na piecu.
Witam, mam taki sam problem, wymieniony termostat Mahle, napięcie jest na termostacie i dalej nie puszcza. Czy może jakoś się go adoptuje? Dodano po 4 Panowie mogę podzielić się z wami. Problem dotyczył gotującego płynu chłodniczego audi a3 8l 1,6 AVU z 2001 roku, oraz nie działających wentylatorów. Miałem taki problem, że nie otwierał się termostat,...
płyn chłodniczy gotuje gotuje płyn gotuje płyn chłodnicy
wiena mostek prądnica pierścieniowa silnik pompy hydroforowej
Bezpiecznik prądowy w opiekaczu Silvercrest EDS 2000A1 Jak zmienić kolor podświetlenia w Alpine CDE-7860R?