Cześć, Sprawdziłem kompresję niestety brakowało jej w dwóch cylindrach, Głowica zdjęta i wysłana do planowania. Jak zostanie złożona chciałbym spróbować obejść zasilania donesp tak jak pisał kolega grala1 tylko nie wiem na których kablach zrobić zworki. Pozdrawiam
Grala 1 (w razie niejasności pisz chętnie odpowiem) - Czujnik założyli tam gdzie znajduje się odpowietrznik , termostat z obudową został ten sam (podobno termostat rzadko się psuje i nie ma potrzeby go wymieniać bo winny jest czujnik) Zdjęcie B już po przeróbce .... :D na razie wskazania OK :D Dodano po 30 21 maj - podałem Ci o tym informację. Mamy...
Witam wszystkich , problem rozwiązany wentylator pracuje na 1 biegu i klima działa a wszystko dzięki koledze GRALA1, ten człowiek wie co pisze i naprawdę pomaga. Problemem tak jak przewidział GRALA1 był sterownik silnika po wymianie i zakodowaniu wszystko pięknie działa, przy okazji kodowania elektronik pokazał mi rozkręcony sterownik i poprzepalane...
Do grala1 i Johnny833, witam panów ponownie z góry BARDZO DZIĘKUJĘ za wskazówki, ale może opiszę swój problem od początku: Mój 1.6 HDI puszcza dużą siwą chmurę gryzącego dymu i trzęsie silnikiem przy porannym rozruchu. Po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy, silnik się stabilizuje i nie dymi. Ale check engine się świecił. Po sprawdzeniu błędów...
Tak jak pisał kolega grala1 chodzi o błąd P1598. Więc wymiana zaworu konieczna?
Zamontowałem, powinno być dobrze. Trochę zwlekałem z odpowiedzią ale czekałem czy nie będzie jakiś problemów. Grala1 serdeczne dzięki za pomoc, Temat zamykam.
Sterowniki z pierwszego posta są zamienne, nie dałem rady zrobić immo off, ale przepisałem kod pin z oryginalnego ECU i sterownik działa. Niestety nie ma synchronizacji czujników z wału i wałka rozrządu. Podejrzane jest koło zębate impulsatora na wale korbowym, co widać po dziwnych pikach na oscylogramie a na które nakierował mnie kolega grala1. Po...
grala1 - nie ma co dramatyzować. Jadąc po drodze publicznej autem też nie masz pewności czy nie padła Ci elektronika i np czy tył świeci tak jak powinien. Moim zdaniem wystarczy tylko druga lampę też czym prędzej przerobić na przekaźnik, aby niepotrzebnie nie ryzykować uszkodzenia drugiego wyjścia z PSF1. Jeżeli chodzi o tylne lampy to na pewno trzeba...
Może to czujnik jeśli też nie wiesz to po co piszesz te głupoty. Dostałeś bardzo mądrą podpowiedź a jeśli znasz prametry wszyskich samochodów to powinieneś naprawiać auta przez telefon. Dlatego ty pytasz , a grala1 odpowiada i podpowiada , nikt tu nie będzie uczył od podstaw całej procedury diagnostycznej. Fejsik to nie wszystko , często trzeba ubrudzić...
Kiedy czyscil sie filtr czasteczkowy? reset i kalibracja czujników kolo filtra sprawdzenie cisnienia przed i po ... chodzi o filtr czest niedroznosc wydechu machnie silnikiem w taki sposob ze ten blad pojawi sie samoistnie, co dalo resetowanie bledów co wraca ? Niewykluczone ze czujnik jest do wymiany , jak pisze kolega (at)grala1
Temat rozwiązany. Dzięki "grala1" za pomoc. Przetarty 1229 biało-czerwony przewód. pozdrawiam!
napisałem że nie ma napięcia na kostce. Jak to sprawdzasz, na włączonym zapłonie, jak kręcisz rozrusznikiem? czy jakoś inaczej? Proponuje sprawdzić czy na wtryski dochodzi zasilanie. To też trzeba sprawdzić...
Masz LPG czy nie? Jaki gaz w HDI ??????????!!!!!!!!!!
Zgodzę się z kolegą grala1. osobiście preferuję połączenie równoległe do nagrzewnicy. Jeszcze nigdy nie miałem z tym problemów.
Zapomniałem że masz wyłączność na posiadanie schematów. Coś jeszcze Ci nie pasuje Panie georgesgr? Czy moje wywody nie okazały się prawdą? Nie denerwuj sie. Uwagi byla dla autora. Swoja droga, mogles wyjasnic od razu, nie wysuwac hipotezy. Możliwe że wentylator ma drugą wtyczkę ale mogę się mylić. Pozdrawiam,
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze. Zrobiłem zdjęcie tej wtyczki. Jak rozumiem chodzi o ten żółty kabelek. Da się sprawdzić tą wtyczkę miernikiem,...
Pierwszy raz słyszę żeby ktoś nazywał tak sondy. No wiesz, zawsze jest ten pierwszy raz.... Francuzi tak już mają...
Nie wiem czy zauważyłeś że silniki wycieraczek od C5 X7 mają więcej przewodów niż od 407. Wtyczki są te same. :) C5 X7: https://obrazki.elektroda.pl/5156224600_... 407: https://obrazki.elektroda.pl/3417238400_... Do tego gdyby były zmienne to te od C5 były by w tej samej cenie co do 407 a różnica w cenie jest kolosalna....
Dziękuję wszystkim za pomoc szczególnie koledze "grala1" Problemem okazała się zalana skrzynka BSM https://obrazki.elektroda.pl/7015789100_...
To nie Polonez. Z PP2000 znajdziesz usterkę w 30minut, bez niego będziesz błądził i wymieniał niepotrzebne części. Popieram,oto właśnie chodziło.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem Nie pomyliłeś czasami nr pinów? Zazwyczaj środkowy pin to sygnałowy. W moim przypadku pin 1 jest sygnałowym, 2 masa, 3 plus Po podpięciu wtyczki do czujnika przy włączonym zapłonie na pinie nr 1 daje 0,01V, a na uruchomionym silniku (bo odpala) ok. 0,04V (pomiar krótki bo rękę potraktowały gorące spaliny kierowane...
Tylko po co się bawić w wyciąganie całej pompy i odpinanie przewodów z płynem jak problemem jest sterownik. Oczywiście, tyle że najprawdopodobniej i tak dojdzie do wymiany.
W ten o to magiczny sposób włączysz ESP w aucie które go nie posiada. Nie wiedzialem, ze sa tu czarodzieje... Ciebie bym o to nie posadzal.
Niestety na odwrocie również nie ma numeracji. W takim wypadku przydało by mi się zdjęcie kostki z opisem. Dokładnie chodzi mi o piny ABS prawy tył. Z góry dziękuję Dodano po 41 W załączniku schemat. Poniżej opis kodów do schematu. BSI1 - BSI 0004 - licznik PSF1 - BSM 7700 - czujnik kąta skrętu BCM2 - zespół prawego przełącznika wielofunkcyjnego BCM2...
W które miejsce dokładnie podajesz zasilanie za zawór Na zawór regulujący ciśnienie na pompie (w aucie kolor niebieski przewodu) mało tego jak podam tam plus po 15 to reaguje dziwnie prawidłowo to znaczy włącza się pompa paliwowa na chwilę jak nie odpalam, potem jak kręcę to znowu rusza...jakby wszystko prawidłowo... Jak odpala to komunikacja jest?...
Przy kasowaniu błędów w kalkulatorze silnika trzeba podać przebieg (przy używaniu PP2000). Tam jest miejsce tylko na 6 cyfr czyli milion tam się nie zmieści. Nie trzeba nic podawać mogą zostać zera.
Jaki dokładnie błąd, jaki opis? Najprawdopodobniej sterownik silnika nie widzi sterownika wentylatora, możliwe że uszkodzona jest instalacja. Kolega "grala1" trafił ze swoim podejrzeniem o uszkodzeniu instalacji - po długiej walce okazało się że uszkodzone są kabelki od jednej z wtyczek trzy pinowych od sterowania. Po naprawie wtyczki wszystko działa...
http://obrazki.elektroda.pl/1767050500_1... Tłoki nie są w GMP. To nie jest schemat rozrządu LFY tylko 6FZ.Jak kopiujesz z autodaty to czytaj dokładnie.
Pochodz po sofcie i cos znajdziesz. to jest konkretna odpowiedź -szukałem z pół godziny zrobiłem test globalny , historia błedów ,podejrzenie parametrów.... Jest chyba na samym początku w częściach zamiennych procedura dodawania kluczy. też tak się doczytałem na forum peugeota ale nie mogę znaleść tych części zamiennych , może problem softu ?
Z zapiętymi sondami, czy bez nich? Jak dla mnie to albo ubite BSM, albo zasilanie do niego. Bez różnicy czy z sondami czy bez. Błędy te same. Na przewód 1320 6 pinowej wtyczki pod przepustnicą podaj +12V - oczywiście wtyczka ma być cały czas wpięta. Zobacz czy wtedy odpali po wykasowaniu błędów. Pompa załącza się od razu po podaniu +12 na 1320 ale...
(at)grala1 tak, zrozumiałem. Miałem tylko na myśli że nie mam za bardzo miejsca żeby poszaleć z testami. Ktoś musi pomóc wypchać auto do tyłu itp. Zajmę się tym w najbliższych dniach i zobaczę czy samochód jedzie na jedynce z wciśniętym sprzęgłem. Wiesz co może powodować taki stan rzeczy? Może zapowietrzenie układu? Oczywiście wykluczając wstępnie...
To sprawdź czy tam w ogóle jest napięcie ale na podłączonym zaworze. Na upartego możesz podać na niego 12V wtedy będzie największa wydajność. Napięcie na wtyczce od zaworu 14V
większość to warsztaty mechaniczne I o to chodzi. Dzisiaj nie ma czystej mechaniki. Jesli "mechanik" nie zna podstaw elektroniki, informatyki, mechaniki plynow itp. nie powinien dotykac samochodu.
Kolego Grala1, to że sterownik jest ułomny to nie mój interes. A ze kolega zakładający temat, nie sprawdził też czy faktycznie nie idzie do masy to nie mój problem. W elektronice ZWARCIE a PRZERWA to różne pojęcia!!!
Mam wrażenie, że ten motyw często się pojawia na elektrodzie, szczególnie w Peugotach. Szukałeś już w wyszukiwarce elektrody? Tyle że bez odczytu błędów informacja na wyświetlaczu może mieć dużo przyczyn - od wysypania kluczy z pamięci do uszkodzonej pętli przy stacyjce. Tak, racja -- chodziło mi po częste posty z problemem z immo po rozładowaniu akumulatora...
Jeszcze się nie spotkałem by zamarzłą woda w katalizatorze, nawet w aucie z LPG. Wiesz jaka jest temperatura katalizatora? Wiesz w ogóle co oznacza ten rysuneczek na środkowym wyświetlaczu - chyba nie skoro bierzesz się za pisanie takich głupot. Ten rysunek jest wynikiem wypadania zapłony a nie przyczyną. Co ja mam poradzić na to ze ty nigdy się z...
Wentylator włącza się w okolicy 100-105 stopni więc przy braku ciśnienia wodę idzie zagotować. Po pierwsze to mało kto leje w tych czasach wodę do układu chłodzenia,raczej płyn,a płyn ma większą temperaturę wrzenia. Po drugie włącznik termiczny w chłodnicy ma wyklepane przy jakiej temperaturze włącza i wyłącza wiatraki(wiatrak) i napewny nie jest to...
Skoro sterownik rejestruje wypadanie zapłonu to jest jakaś tego przyczyna. Wątpię aby był nią czujnik bo pojawił by się błąd z nim związany. Przyczyną wypadania zapłonu może być: - słabe ciśnienie sprężania - zła iskra lub jej brak - zła mieszanka Pośrednio z tym związany jest czujnik spalania stukowego.
taki czerwony powinien być pod maską w okolicy nadkola po lewej czy po prawej stronie? Opisz dokładniej jak byś mógł Dodano po 5 Kręci rozrusznik czy nie? Z opisu w temacie wygląda na to że nie a w temacie jest że nie ma iskry przepraszam, ale na prawdę znam się słabo i może operuję złą pisownią. Po przekręceniu kluczyka na max-czyli według mnie, kiedy...
Zamieniłem wtryskiwacz drugi z pierwszym i jest to samo. To samo, czyli jak? Błąd pozostaje cały czas na 2 cylindrze? Zamieniłem te wtryskiwacze miejscami ,pierwszy wtryskiwacz został wyjęty z gniazda i przełożony został w miejsce montażu drugiego wtryskiwacza ,i tak samo z drugim . Cały czas występuję ten błąd dotyczący wtryskiwacza 2 cylindra ( czyli...
Nie polecam diagnozowania aut na podpiętej do auta przetwornicy. Ja też nie polecam... Znam przypadek gdzie mechanik diagnozował Peugeota chińskim klonem podłączonym do chińskiej przetwornicy i ECU zdechł :-( Zresztą laptop też pewnie był z Chin :-) Laptop lepszy ale warto mieć też jakieś uniwersalne testery do szybkiego czytania i wcale nie musi być...
Zmierz między plusem tego sterownika a karoserią jak sterownik jest podpięty. Jeżeli dalej jest 5V to szukaj słabego połączenia np na bezpieczniku. Jak jest 12V to wtedy problem z masą. Na próbę możesz podać plusa z akumulatora i zobaczyć czy zacznie poprawnie działać. Czyli jak jest podłączony rezystor? Panel automatycznej klimatyzacji (nie pisząc...
Przecież tam są chyba kody błyskowe i przydałoby się je odczytać. Problem w tym. że kontrolka diagnostyczna się nie zaświeca. Tak więc "komputer" raczej nie pokaże, co jest nie tak. Zresztą samochód był u mechanika, który tylko mnie skasował na parę pln i nic nie zdziałał. Samochód zachowuje się tak jak przed wizytą u mechanika :)
Ja myślę że Pan od klimy nie ma zbytnio pojęcia co to może być a będzie się uczył na Twoim przypadku. Za pewne zwykły warsztat samochodowy, kupił sobie stację i spraj do odgrzybiania, walnął banner "naprawa klimatyzacji" i dawaj kasować klientów po 200zł a kto zapyta o wydruk ze stacji ? że do sprawnej klimy dobije 200g (co kosztuje 5zł) .... na stację...
Nie bierz opisu bledu doslownie. "Zwarcie do plusa" oznacza tylko, ze napiecie na wejsciu do ECU jest poza zakresem (zbyt wysokie). Nalezaloby to sprawdzic, zmierzyc rzeczywiste cisnienie w kolektorze i porownac ze wskazaniem czujnika itd. Problem moze byc zarowno w elektronice (czujnik, ECU) i okablowaniu jak i w mechanice (mozliwe, ze masz rzeczywiscie...
To może w takim wypadku kupić w "ciemno" sensor airbag z tym samym złączem i po prostu sprawdzić czy działa. Tutaj podziękuję za radę grala1. Czy możecie mi powiedzieć jak się objawia problem niewłaściwego sensora airbag w samochodzie? Nie ma wtedy komunikacji z komputerem silnika? Podpowiedzcie czy telekodowania zawsze pomaga w sytuacji, gdy mam niewłaściwy...
A zobacz czy manometr pokazuje to samo co komputer odczytuje z czujnika. Tak wartości są takie same. Wysterowanie zaworu ciśnienia i wydatku paliwa bardzo zbliżone. Kiedy to mierzysz, tzn w jakich warunkach to porównujesz? Dziwne żeby sprawne auto miało takie samo wysterowanie jak auto gdzie nie ma wymaganego ciśnienia. Gdyby pompa poszła pełna parą...
Dzieki za szybkie odpowiedzi. U mnie wlasnie chyba to wszystko sterowanie jest BSI, bo nie mam bezpiecznikow od postojowek, a auto jest z 2005. Posprawdzam oprawki i przewody, moze gdzies znajde ewidentna przyczyne zwarcia. Gdzies wyczytalem, ze: Światła te nie mają bezpieczników i w momencie gdy w układzie nastąpi zwarcie w bsi blokują się tzw. wyjścia...
... Zdaję sobie sprawę, że ciężko wskazać usterkę nie rozbierając tego wszystkiego ... Mylisz sie. 100% sprzeglo kompletne do wymiany + 90% kolo zamachowe + ewentualne niespodzianki (prowadnica lozyska, na przyklad) + uszczelki skrzyni i olej. Dodano po 1 Wyrwało łożysko z docisku i to wszystko sprzęgło do wymiany Łożysko w docisku? Jak już to wpadło...
Po jazdach błąd wyskoczył i turbina nie ładuje lub bardzo słabo.Błąd P2562z opisem Turbocharger Boost Control Position Sensor A Circuit, czyli jak rozumiem obwód czujnika/potencjometru.Po południu zmierzę napięcie na kablach oraz rezystancję, ale to juz chyba jednoznacznie wskazuje na ten czujnik/potencjometr? Dodano po 6 To jest potencjometr. Można...
grala1 poduszka grala1 skoda peugeot sygnał peugeot
front panel audio header gopal automapa układ scalony ul1402
przenośna stacja zasilania algorytmy program
Alternatywy dla niedostępnego włącznika młotowiertarki Jak rozebrać obudowę pralki Whirlpool TDLR60212?