Typowe uszkodzenie stacyjki.
Potwierdzam oba światła długie są sterowane tym samym przekaźnikiem.
Żółty dajesz na stałe pod +12V a czerwony +12V po stacyjce.
Przyglądnął bym się kostce stacyjki.
Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
Sterownik dostaje plus po stacyjce. Sprawdzone żarówka 5W.
Odepnij kostkę stacyjki i sprawdź, czy przestanie kręcić,
stacyjka do sprawdzenia
dokładnie nie wyciągać kluczyka i przekręcić na Mar, ewentualnie tak przekręcić kluczyk aby blokada co jest w stacyjce odpuściła.
Ostatnio w samochodzie zaczęła mi się blokować stacyjka. Chciałam ją przeczyścić i przeczytałam, że najlepszy do tego jest brunox. Brunox mam, ale do rdzy. Czy to w czymś przeszkadza? Mogę go i tak użyć? Jakieś rady? Proszę o pomoc.
Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania .
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Fiat grandę Punto 1.2 benzyna na popych odpalił zgasiłem i nie odpala po przekręceniu stacyjki tylko stukanie jakby jakiś przekaźnik stukał
Witam. Mam zamiar wstawić alarm do tego grande punto. Mam pytanie, gdzie się wpiąć (przy stacyjce-kolor kabla) z przekaźnikiem, dla braku uruchomienia samochodu, tak aby nie wyskoczyły potem błędy. Dziękuje.
Kostka stacyjki do wymiany.
Zalecane minimum to ECU, BCM, stacyjka z anteną, kluczyk.
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Koledze (at)decybel91 chodziło o wymianę całej stacyjki bo upatruje awarię mechaniczną. I słusznie.
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Sam napisałeś, że w kostce są przewody CAN - czemu nie założysz CAN-boxa (CAN dekodera)? Załatwi to sprawę zasilania „po stacyjce”.
Masz w bagażniku centralkę węzła CAN (przynajmniej w bliźniaczym Grande Punto tam jest) i tam masz 12V po stacyjce - do haka wystarczy. Na "polskim" gnieździe haka nie ma stałego 12V, więc to jest tylko do świateł.
Problem rozwiązany,co się okazało wysiadła stacyjka mianowicie bolec wychodzący ze stacyjki i wchodzący do kostki stacyjki jakimś cudem złamał się,świeciła się kontrolka immo. Po wymianie stacyjki auto pali na dotyk. Dzięki za pomocne podpowiedzi.
Witam. Nie wiem kolego jak jest w grande punto, ale w fiatach starszego typu (cinquecento, seicento, uno itp. ) postojówki włączało się po przez przekręcenie kluczyka stacyjki w lewo, po uprzednim wciśnięciu blokady przy stacyjce (taki mały guzik). Sprawdź czy u Ciebie nie ma też takiego guziczka. Nie twierdzę że będzie na pewno - po prostu tak było...
Z tego co zrozumiałem to nie kręci rozrusznik, prawda? Jeśli możesz to sprawdź, czy zasilanie na rozrusznik idzie ze stacyjki bezpośrednio czy przez immobilizer; w pierwszym przypadku obstawiałbym przepalone styki w kostce stacyjki, w drugim problem z modułem immo.
Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 90 KM, skrzynia automat, auto cały czas odpalało normalnie, wjechałem do garażu zgasiłem i jak chciałem znów odpalić auto nie odpala. Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci, żadne błędy nie wyskakują, akumulator, stacyjka i przewody do body komputera ok, rozrusznik i bezpieczniki sprawne. Body komputer...
Zdecydowanie Perfect Can pasuje, jest nawet specjalna instrukcja montażu tego alarmu do Grande Punto ze zdjęciami i schematem. Tak jak napisał norbert.s. można również podłączyć analogową wersję Perfecta tylko roboty będzie troszkę więcej. Trzeba szukać kierunków, krańcówek, stacyjki itp. Szczególnie ze względu na krańcówki nie chciałoby mi się bawić.
Sam kluczyka do fiata nie zakodujesz. Widzę nie masz wiedzy ani sprzętu. Sam pin ci nic nie da, to nie opel czy stary vw. Tam trzeba prekodowac kluczyk danymi z auta. I dopiero do pisać do auta. W moim rejonie klucznikarze biorą ok 500 za kluczyk z pilotem i jeszcze za dojazd ale wtedy cię nic więcej nie interesuje, jak masz grot pasujący do stacyjki....
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
W jaki sposób fabryczne radio włączało się po przekręceniu stacyjki? Poprzez szynę CAN. Czy do panelu climatronika dochodzi "+ po zapłonie"? Generalnie, to powinien.
Witam. Podjąłem się podłączenia radia w Grande Punto mojej dziewczyny. Kable są tam pourywane, nie ma zasilania stałego tzw. pamięci, jest tylko zasilanie po przekręcaniu kluczyka na bardzo cieniutkim kabelku. Udało mi się odgadnąć, że kabel niebieski to remote, nie wiem od czego jest gruby, biało czerwony kabel - przypuszczam, że to jest tak zwana...
Żeby włączyć postojowe trzeba wcisnąć guzik przy stacyjce i cofnąć kluczyk. Takie coś było w Punto, w Grande nie ma guzika. Dodano po 10 Szczerze to nigdy nie zauważyłam żeby w ogóle się świeciły jak je zostawiłam a parę razy się zdarzyło ... Więc chciałam się dowiedzieć czy mogło to wpłynąć na to że padł ten akumulator jak dodatkowo teraz mrozy są....
Wyjęty kluczyk ze stacyjki. Podczas odłączania klemy od akumulatora jest delikatne iskrzenie , a więc coś musi pobierać prąd. Czy to jest zjawisko normalne i co jest na stałe połączone z akumulatorem ?
Dzięki za schematy. Posiedziałem wczoraj troszkę przy samochodzie i okazało się, że na stykach 1 i 3 jest napięcie po wyjęciu kluczyka bo... ktoś wcześniej zrobił mostek pomiędzy stykami 3 i 2. Zdjąłem mostek i sprawdziłem napięcie na stykach 1 i 3 i nie ma go wcale (ani na zapłonie ani po wyjęciu kluczyka). Sprawdziłem wiązkę łączącą stacyjkę i body...
Witam mam nastepujący problem , wymieniłem wkład stacyjki w swojej lanci na wkład z fiata grande punto pasuje idealnie z starego kluczyka przełożyłem sam transponder żeby działał immobiliser i samochód zapala jest oki.W tym że kluczyku jest opcja sterowania alarmem ma 3 przyciski otwieranie zamykanie i otwieranie klapy tył, ja mam zamontowany alarm...
Podepnę się pod temat i zadam pytanie do znawców estetyki i porządnego wykonania którzy są obeznani w temacie i trochę " poobracali " radyjek . Więc jeśli jesteście tacy dobrzy panie williamsi i milejow proszę o odpowiedz w jaki sposób podłączyć radio alpine cda-9886r w aucie fiat linea lub grande punto (ta sama instalacja) oczywiście chodzi mi o podłączenie...
Kupiłem drugi sterownik... wraz ze stacyjką i czymś tam jeszcze... Inaczej nie chcieli mi tego sprzedać bo to komplet i tylko tak sprzedają. Ale z uwagi na to, ze zapłaciłem za komplet 120 zł a na alledrogo kosztuje 200 + wysyłka to i tak nie było źle... W tym sterowniki układ miał oznaczenie vb325sp. Także sterownik teraz działa i wiem, że układy o...
W Blaupunktach od Fiata można, poprzez modyfikację wsadu pamięci, wyłączyć sprawdzanie komunikacji po magistrali CAN. Do ominięcia jest również wyłączanie radia po 20 min bez informacji o załączonej stacyjce, która przychodzi po CAN - ie. Jeśli potrzeba tylko kodu to żaden profesjonalny zakład radio-code nie traci czasu na czytanie pamięci tylko korzysta,...
Witam serdecznie, mam problem z Fiatem Grande Punto, mianowicie zdarza się że czasami rozrusznik podczas próby kręcenia nie reaguje tak jak by się zawieszał, bądź zaczyna kręcić z opóźnieniem. Byłem już pewien że to właśnie szczotki, ale po chwili spróbowałem i kolejne 10 prób auto odpalało "od strzała". Zostawiłem je na godzinę i po tym czasie podjąłem...
Tak miernik cęgowy rzeczywiście był by bardzo pomocny, ale z racji amatorskich moich poczynań jeszcze trochę muszę się wstrzymać z jego zakupem. Po za tym widziałem tylko takie co mierzą prądy od dwóch amper w górę. BCM pozbawiałem zasilania wyciągając bezpiecznik który go zasila ( 60A) i prąd nadal był pobierany. Na razie wygląda to tak jak gdyby jakiś...
Witam, mam pytanie dotyczące włącznika zapłonu. Czy można kluczyk w stacyjce włączyć w pozycję ZAPŁON bez włączania silnika przez dłuższy czas. Chodzi o to, że padło mi sprzęgło i będę musiał hololwać się do warsztatu przez miasto. Muszę mieć światła pozycyjne, kierunki i wspomaganie kierownicy a bez zasilania się nie da. Bardzo proszę o info czy mogę...
Witam posiadam Fiata Grande Punto 1.3 D Multijet mam problem z odpalaniem mianowicie ostatnio auto nie chciało zapalic więc wepchnelismy auto na kanał i wymieniłem rozrusznik na nowy jak się okazało stary porostu się zablokował i nie kręcił ale co dalej pełen optymizmu wsiadam do auta przekręcam kluczyk i cisza kontrolki się zaświeciły i zero reakcji...
Witam, kupiłem wczoraj radio Pioneer DEH-3700, wcześniej był fabryczny blaupunkt w Grande Punto i brakowało mi usb. Podłączając radio zauważyłem, że kostka wychodząca z samochodu nie ma właśnie żółtego kabelka, który wg schematu w radio powinien oznaczać plus ze stacyjki, czyli pioneerek nie wystartował. Wpadłem na pomysł żeby zmostkować ze sobą kabelki...
Witam. Posiadam Grande Punto 1.3 multijet. Zerwał mi się łańcuszek rozrządu. Do wymiany były 2 dźwigienki zaworowe i dwa zawory. Tłoki nie był uszkodzone. Głowica została kompleksowo zregenerowana. Rozrząd składałem na blokadach (wału korbowego oraz wałków rozrządu). Po złożeniu obróciłem wałem 2x - wszystko wyglądało ok. Niestety po złożeniu auto nie...
Witam. Koledzy pacjent jak w opisie na operacje przełożenia ECU używki. Powód gasniecie losowe podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów tak jak by ktoś nagle wyłączył stacyjkę. Zdarza się także że na postoju po włączeniu czego kolwiek z elektryki gasie tak samo. Wszystkie masy, zasilania bezpieczniki sprawdzone. Jak najłatwiej ogarnąć immo bez programatora...
W starym Puncie założyłem bez problemów (a właściwie poprawiałem po "fachowych" instalatorach, ale praktycznie zdemontowałem i od nowa założyłem). Cena jaką mi powiedziana za założenie alarmu w GP to 200-350zł (sam montaż), więc zastanawiam się czy by nie zrobić tego własnoręcznie (bo samodzielnie to za dużo powiedziane). Główny problem mam z czujnikami...
Witam , mam pytanie , moze dla was banalne , ale ja jakos nie potrafie sobie z tym poradzic , kupilem nowe Grande Punto z fabrycznym radiem , ale jego dzwiek pozostawia wiele do zyczenia wiec postanowilem je zmeinic , ale co sie okazalo ze kostak ISO i owszem pasuje , ale radio nie startuje , slychac tylko pierwszy impuls i nic wiecej , sprawdzalem...
Witam, mój Grande Punto zachowuje się dziwnie a ja nie chcę uszkodzić silnika, dlatego proszę Kolegów o pomoc. Otóż w czasie silnego mrozu samochód nie chciał odpalić. Kręciłem kilka razy aż siadł akumulator. Następnego dnia po naładowaniu akumulatora znowu kręciłem i znowu nie chciał odpalić. Akumulator OK, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał. Od...
Hej prosta sprawa: Interesuje mnie taka kierowica z grande punto: https://obrazki.elektroda.pl/7491880300_... Czy da się ją zamontować, zamiast tej? : https://obrazki.elektroda.pl/7123790000_... i mam też pytanie odnośnie sterowania radiem przyciskami z tej kierownicy, czy koniecznie potrzebuje taki interfejsik do...
Niektóre radia mając podłączony plus po kluczyku na stałe, pobierają nawet kilkaset miliamper. Nie spotkałem się z czymś takim. Radio zwykle jest zasila ne dwoma plusami: 1 - podtrzymanie pamięci jest na stałe. W niektórych starych radiach właśnie to podtrzymanie potrafiło pobierać 300mA prądu i to ono rozładowywało akumulator. 2 - główne zasilanie...
Witam ! Mam taki problem z Fiatem G. Punto 1,2 8V auto ciężko pali gdy jest zimny silnik, a teraz problem narasta, Rano trzeba długo kręcić, 2-3 razy zanim odpali, przez kilka sekund pracuje nierówno, nie wchodzi na obroty, wypadają zapłony. Wymieniłem : świece, kable, pompę paliwa, map-sensor (czujnik temp. pow. zasysanego), sprawdziłem luzy zaworowe...
po nitce do kłębka... idziesz sobie po tym kablu od świec żarowych (gruby to ciężko go zgubić/pomylić), aż dojdziesz do modułu czasownika świec żarowych i tam do niego oprócz tego kabla dochodzi kilka cienkich i kolejny gruby kabel - to zasilanie i tam trzeba zmierzyć, czy to zasilanie nie zanika jak się chce załączyć grzanie świec (po przekręceniu...
W Fiacie jest BCM (Body Control Module) ew. NBC (Node - Body Computer), a nie BSI... BSI jest tylko we "francuzach". Było dużo różnych wersji BCM i łatwiej dopisać nowe kluczyki (wkładki zamków i stacyjki można łatwo wymienić) albo "zrobić" kluczyki na podstawie wkładki i wsadu, niż zakładać "zestaw startowy". BCM jest co prawda w pewnym stopniu konfigurowalne,...
Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii) to po przez ten przewód jest aku rozładowywane do...
Mam problem z moim Fiatem. Otóż od dwóch dni trudno uruchomić silnik normalną procedurą. Po przekręceniu stacyjki nie działa rozrusznik /nie ma obciążenia wskaźników, nie działa pompa paliwowa/. Gdy wrzucę wsteczny bieg i przekręcę stacyjką wówczas zaczyna działać pompa paliwowa i po wrzuceniu na luz mogę odpalić samochód. Świeci kontrolka silnika....
Też o tym pomyślałem. Jest jeszcze opcja odpięcia akumulatora przy włączonej stacyjce gdy procesor coś zapisywał do tej pamięci. Tak, teoretycznie jeśli był włączony zapłon to nawet po jego wyłączeniu z odłączeniem akumulatora należy odczekać do "uśpienia" się elektroniki, czyli zazwyczaj kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Ja się kiedyś w swoim...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
Dedykowanymi kablami się nie sugeruj. Subwoofer fabryczny jest aktywny czy pasywny i zasilany był ze wzmacniacza w radiu? Żeby kontrolować subwoofer z radia musi być on podpięty przewodami cinch, a więc sam sygnał. W subwooferze musi być wzmacniacz, który go zasili. podpinając cinchami i jeśli masz dsp w radyjku możesz bardzo dokładnie regulować i...
Mozesz mi powiedzieć jak to jest w nowych autach tzn. Zerowanie spalanie sredniego reseruje tez spalone paliwo i przebyta droge(trip) czy mozna kazda.wartosc zerowac osobno. Tak sie zastanawiam. U siebie zrobilem zerowanie wszystkiego na raz np przy tankowaniu. Ilość spalonego paliwa w fabrycznych komputerach jest niewidoczna (algorytm obliczania zasięgu...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
A mozecie mi wytłumaczyć dlaczego cały czas mruga prawy kierunek jak przekręce stacyjke? Czy sensor mógł zablokowac zamek tylnej klapy??
punto grande stacyjka punto punto stacyjka
filtr paliwa seicento snubber triak toyota yaris centralka zamka
programowanie 29f400 programator 29f400
Manta LED5003 - Logo na ekranie i migająca dioda zasilania Liczba o-ringów w wtrysku benzyny: szczegóły i analiza