Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
jak masz gruszke to raczej nie masz pompki w baku, nie chce ci zapalic czy co chcesz osiągnąc, pompuj gruszka i wtedy naciśnij ten odpowietrznik
Teraz pytanie czy jak gruszka nie chodzi to po dodaniu gazu do 3tys przewody od intercoolera powinny być twarde Jak gruszka nie zaciąga sztangi to praktycznie nie ma doładowania. Najłatwiej sprawdzić podciśnienia wakuometrem, ale możesz spróbować podać na krótko podciśnienie na gruszkę kawałkiem wężyka bezpośrednio z króćca wakupompy
Zobacz podciśnienie do turbiny czy gruszka się rusza na odpalonym silniku ściąg i żaluz podciśnienie czy gruszka wciąga.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Podciśnienie które steruje zmienna geometria. Po lepkach to na pracującym silniku powinno być ok -0,8 bar na wyjściu z przewodu do serwa a na wyjściu na gruszka -0,6 jak masz 0,5 to objawy mogą być podobne do twoich.
Zanim wszystko zdemontujesz, to sprawdź, czy wychodzi podciśnienie na gruszę z N75 (oczywiście po odpaleniu samochodu). Następnie, czy gruszka jest szczelna. To możesz zrobić bez demontażu. Ciężko ale wykonalne jest też rozruszanie zapieczonych kierownic. Tu pomocna będzie ostatnia fotka z postu 147 jednego z tematów http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Gruszka raczej sprawna podajac podciśnienie ładnie podciaga ciegno po wyjecie podcisnienia momentalnie wraca
4,2 mg na wolnych mieści się w górnej granicy. Możesz spróbować ale ja bym sprawdził czy pompa podciśnienia daje prawidłowe podciśnienie i/lub czy na wolnych gruszka turbo zaciąga sztangę do oporu.
Miałem podobnie gruszka wymieniona, ustawiona na wzór starej ale wyskakiwał błąd doładowania. Podkręciłem nakrętkami i jest niby ok błędów brak. Pytanie w jaki sposób dobrze wyregulować gruszkę, gdzie znajdę w Vcds ciśnienie doładowania.?
Gruszka na podciśnienie powinna pracować góra dół 12-15mm. Sprawdź podczas jazdy parametry doładowania czy jest prawdłowe.
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
Szczelność/maf/map/podciśnienia. Jak pracuje gruszka ? Podciśnienie w układzie vacum?
Serwo nie ma nic do tego jak biorą klocki. Pewnie masz tarcze do wymiany - zużyte przez co klocek nie dotyka tarczy całą powierzchnią. Serwo ma kolosalny wpływ na doładowanie bo gdyby je odpiąć i zostawić wąż to wtedy podciśnienie będzie zbyt małe przez co gruszka nie będzie odpowiednio ustawiona Skoro masz -0.9bara na serwie to gdzie tam widzisz nieszczelność?...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie gruszka sterowana jest podciśnieniem, wyciągając z gruszki powietrze, sztangi si ę ruszają. W pierwszym poście źle napisałem powinno być wyciągając powietrze. W takim razie co u mnie wytwarza podciśnienie które steruje gruszką. Chyba że źle myślę
Witam. Golf 6 1.6 TDI błąd EGR Wiem, że ta kosteczka OBD2 to zabawka, ale pomóżcie proszę 😉 Auto chwilę jedzie dobrze, a po chwili łapie błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Gaszę, odpalam, jest ok, a po chwili znów błąd. Gruszka na zaworze EGR pracuje dobrze, podciśnienie wciąga. Odkręciłem na aucie tylko silniczek EGR i wygląda wszystko jak nowe. Tryby...
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje. Dla porównania sciaglismy z kolegą u niego w audi a4 b5...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Gruszka szczelna, a geometria nie zacięta. Podciśnienie na gruszce 0,6
Tak naprawdę to by wypadało zmierzyć podciśnienie przed N75 i za. Pompka podcisnienia albo podłączyć vacum bezpośrednio do gruchy. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Dokładnie tak,to powinno sie sprawdzić na początek a nie żadne logi. No chyba że ktoś już tak leniwy...
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Dziękuję za pomoc, sprawa się nieco wyjaśniła, po prostu mam nieoryginalny wężyk do sterowania turbiną od zaworu N75. Generalnie ktoś w serwisie przy naprawie gruchy wpadł na pomysł, żeby nie stosować tego dziwnego węża producenta, który jest przełączany przejściówkami, tylko w całości ktoś dał z metra wąż paliwowy. Jest tylko jeden problem, że średnica...
Cześć. Pacjent audi a3 8l 1.9 90km, Kupiłem je miesiąc temu, zregenerowałem turbinę bo była gruszka rozwalona, regeneracja całej turbiny, przed tym wszystkim turbo podawało jak szalone. Po regeneracji i złożeniu coś nie chciało podać tak jak należy, ale problem naprawił się po dwóch dniach. A teraz od tygodnia znów auto jedzie bo jedzie i żadnych oznak...
Dmuchanie czy zasysanie nie ma znaczenia gruszka musi być szczelna. Pompa podciśnienia nie jest dużą i ma małą wydajność. Do tego wydajność zależy od obrotów (w tym przypadku) wałka rozrządu a więc z połową obrotów wału. Niewielka dziura i podciśnienia spada do poziomu takiego iż nie jest w stanie wysterować turbo jak i EGR ( wysokie wysterowanie N75...
Jak w wężu jest podciśnienie to tak ma być.Bo są gruszki gdzie wypycha cięgno a nie wciąga. No chyba że zamiast podciśnienia jest ciśnienie. Ale to już pewnie sprawdziłeś. Tylko nie pisz że nie.
Ja dalej obstawiam dalej za nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia. U Ciebie nie występuje elektryczna pompa w zbiorniku paliwa ponieważ masz układ paliwowy Siemensa (świadczy o tym gruszka do pompowania paliwa). Może być jeszcze problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Przy jego braku wytwarza się podciśnienie i paliwo nie dochodzi.
Witam, Panowie mam problem z podciśnieniem które idzie do tej gruszki od sterowania turbiną,podciśnienie jest ale bardzo słabe gruszka wcale się nie rusza EGR był zaślepiony gruszka się nie ruszała,EGR został wyczyszczony i od ślepiony i jest już sprawny i gruszka się nadal nie rusza, po za ssaniu powietrza ustami z wężyka który idzie do sterowania...
Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa) gruszka...
Jak jest na podciśnienie gruszka to można ją sprawdzić za pomocą vakum pompki a nie sprężonym powietrzem
Do kolegi Trans-serwis . Dzięki za szybką reakcję. Symbol silnika to ALH, moc 66 KW (90 KM), pojemność 1,9 TDI. Niestety nie wiem czy gruszka jest na podciśnienie czy na nadciśnienie. Z góry dziękuję.
Podciśnienie przepływa przez termozawór [silnik zimny] i działą na ''gruszkę''. Gruszka pociąga listwę w pompie [zwiększa obroty] , kiedy silnik złapie temperaturę to obroty wzrosną , ale wtedy powinien zadziałać termozawór [zamknąć przepływ]. W tym momencie podciśnienie nie dochodzi już do gruszki i gruszka nie pociąga listwy[w tym momencie reguluje...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. Jakaś minimalna...
Witam, zauwazylem ze w moim passacie 1.9 gruszka od turbo jest zalana olejem :/ ma ktoś pomysł skąd to cieknie ? Dodano po 35 Do tej gruszki wchodzi jakieś podciśnienie
Mam problem z A6 C5 130 km odcina turbo . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wraca a czasem nie. Podciśnienie dobrze gruszka i zaworki też ,turbo sprawne. Co może być?
Witam. Dziś zrobiłem test "gruszki", gruszka wpieta bezpośrednio w podciśnienie nie rusza sie. I dodatkowo zrobiłem Logi dynamiczne; Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-011_003_008_C12qb.h...
Widzę, że pojawiło się dużo "teorii spiskowych". A więc tak. 'Zakres moda jest różny. Komisy i "janusze" już znają tą metodę by nie drażnić klienta kontrolkami. Sterownik nie jest w żaden sposób modowany. Ma oryginalny wsad. Albo się zablokowała , lub sterowanie wysypało się . Pisałem przecież, że jak i zmienna geometria tak i sterownie (gruszka, zawór,...
gruszka sprawna- szczelna. wężyki nowe i szczelne. wszystko mierzone vacuometrem. pompa vacu podaje -0,95 bara , przed n75 -0,95 bara a na gruszkę podaje -0,4 bara. jak vacuometr był podłączony w miejsce czarnej plasitkowej kuli (aku..... ) to podciśnienie po zgaszeniu silnika po chwili uciekało. natomiast jak podłączyłem w miejsce n75 podciśnienie...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Witam Mam problem z bypassEGR - cały czas mam info w aplikacji FAP, albo w Diagbox ze jest w 100% otwarty i np testu EGR w diagbox nie przechodzi bo wyskakuje komunikach ze zablokowany czy jakoś tak. Cały EGR i cały dolot niedawno rozbierałem, myłem i wszystko chodzi płynnie bez zaciec. Podciśnienie również rozebrałem na części pierwsze i to co trzeba...
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Sama sztanga chodzi dosyć ciężko ale chodzi, gruszka działa nie na podciśnienie a na ciśnienie wychodzące wężykiem z turbo, które jest bardzo słabe(jutro zmierze dokładnie jakie). Podając ciśnienie z kompresora na gruszkę to działa jak trzeba. Luzu osiowego nie wyczułem natomiast troche oleju w wężach jest. poniżej zdjęcie jakie turbo występuje oraz...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Może kończy się pompa vacum . Ona odpowiada za podciśnienie do serwa plus do sterowania gruszka turbo. Przydał byś się miernik podciśnienia i sprawdzić czy jest -0,8 bara bo może być że na niskich obrotach nie dociąga sztangi do śruby stopu.
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Podciśnienie okej, gruszka poprawnie pracuje. Jedyne co przychodzi mi na myśl to przytarta turbina.
czyli jeśli dobrze rozumiem, podciśnienie zasysa cięgno do środka gruszki, więc po odłączeniu podciśnienia, sprężyna powinna odepchnąć cięgno od gruszki??? A u mnie nie trzeba jej zasysać, bo cięgno jest na maksa wciśnięte w gruszkę. Czyli grucha do wymiany.... Bo rękoma też u mnie się nie da głębiej wcisnąć cięgna do gruszki, można tylko odciągnąć...
Gruszka jest bez pamięci , taka zwykła tylko podciśnienie . Dodano po 1 Błędy jak potrzeba zaraz przeczytam bo mam wymontowany sterownik ale to nie problem Dodano po 22 innova ; p0183 , p138b , p0045 DS i autoscan identyczne ; 2c00 , 683d , 6630 świeca i zawór turbo się kasują i wracają po uruchomieniu , czujnik temperatury jest stały Dodano po 32 koleś...
Gruszka od klapy przy EGR się nie zamyka, ani nie otwiera, w sensie nie zamyka klapy w EGR. Jak zatkałem palcem wąż, który jest podłączony do tej gruszki to ,poczułem lekkie zasysanie przy wyłączaniu silnika. Czy ty wiesz co ty robisz?MOże ty mylisz klapę gaszącą z EGR?Podaj podciśnienie na EGR i obserwuj wskazania MAF jak kolega wyżej pisze.MAsz albo...
Podłącz manometr pomiędzy elektrozawór a gruszkę turbo i w drogę sprawdź czy będzie podciśnienie spadać jeśli tak to gruszka za mocno w robotę idzie czasem przy vw po regeneracji musieliśmy we własnym zakresie regulować turbinę bo było przeładowanie i wydłużenie sztangi pomagało. Dla czego się tak działo nie mam pojęcie. Jeśli ustami będziesz w stanie...
podciśnienia starczy na jakieś 3 razy. A p0400 to temat rzeka ale w skrócie wyjaśnie sytuację: podciśniemie sprawdź na wyjściu z pompy a nie przy turbo, po drugie po zapaleniu lampki sterownik przechodzi w tryb awaryjny i odłącza turbinę (o czym pisałeś wyżej), po trzecie posprawdzaj szczelność podciśnień ( węże, gruszka turbo, gruszka klapy zawirowań...
Zobacz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga sztangę turbiny. Wystarczy jedna osoba do tego. Jeżeli wciąga to czy ją puści po odpięciu wtyczki z N75. Skoro masz VAGa to możesz wysterować N75 przez co ten będzie się cyklicznie otwierał i zamykał a Ty możesz obserwować wtedy czy sztanga się rusza. Blok 11 w nastawach podstawowych. Warto zaopatrzyć się...
Brak podciśnienia na zaworze, uszkodzone przewody lub uszkodzona gruszka od turbiny. Więcej opcji nie ma. Podciśnienie na zaworze jest, przewody podciśnieniowe założyłem wszystkie nowe. Co do gruszki turbiny to ciśnienia nie puszcza bo sprawdzałem nawet sprężarką ale może jeszcze coś innego jej dolega oprócz nieszczelności bo inaczej to już niewiem...
Gruszka jak się przycięła to ją wymień.Podłącz strzykawkę i zaciągnij powietrze z gruszki i zobacz czy ruszy.Jak gruszka była zapieczona to i sadzy masz na pewno dużo jeszcze wspominałeś że na dole coś się przycina więc geometria do czyszczenia.Po odpaleniu auta zdejmij przewód z gruszki i zobacz czy masz podciśnienie w przewodzie powinno być.
Gruszka szczelna, podciśnienie trzyma sprawdzona pompka VAC. Auto nie dymi, odpala ładnie, pracuje równo. I co zauważyłem strasznie dużo pali i spaliny ma bardzo "ostre" na wydatkach pompki ok oscylują w granicach -0.1 - -0.3 z wyjątkiem 4 na nim mam teraz +1.1 na biegu jałowym. Jak prawidłowo odczytać blok pomiarowy 8? Bo z interpretacją tego bloku...
Witam. Jechałem samochodem i w pewnym momencie zaświecił mi się "check" Samochód stracił moc, dojechałem do domu i zacząłem grzebać pod maską i odkryłem, że nie mam podciśnienia na turbie. Od pompy podciśnienie jest ale kończy się na zaworku n75 (napięcie 2,33 V bez względu na obroty) i teraz pytanie czy zaworek bawi się ze mną czy co? Ale że mam bardzo...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Jak nie wiesz nawet jakie podciśnienie tam jest.A po odpaleniu gruszka zaciąga do końca sztangę turbiny?
Mi też twardnieje ale jak jest twardy to z czasem opada. Ale jak po 3 jest bardzo twardy to gdzieś podciśnienie ucieka.Może dziurawy zbiornika gdzie jest "zapas"podciśnienia. Sprawdzałeś czy ssie na tych przewodach co masz bezpośrednio do gruszki turbiny ? Może weź pociągnij przewód pod ciśnienia do gruszki turbiny.Może być tak że gruszka do regulacji...
Geometria bez gruszki zawsze chodzi lekko a jak założysz gruszkę to jest opór bo przecież wewnątrz jest sprężyna. No chyba że jest gruszka skorodowana wewnątrz i się przycina - cięgno nie rusza się płynnie. To można stwierdzić jak się ją weźmie do ręki bo tak to raczej ciężko na samochodzie. Jeśli nadal jest zamulony to jest wiele innych możliwych powodów:...
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy. Udajesz głupiego czy jesteś? Napisałem że jak wyskoczy kontrolka auto traci moc prawda? Silnik podany w tytule tematu. Ciężko ruszyć tym co Twoja szyja musi nosić? Ciężko ruszyć...
Rozumiem że wspomaganie hamulca posiadasz tak że podciśnienie na pewno jest albo zaworki uszkodzone albo przewody albo gruszka a pewnie i kierownice zatarte jak gruszka nie chodzi. Najlepiej jedź do mechanika i niech Ci to sprawdzi.
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Jest tak błąd wyskakuje za każdym razem tak samo ok minuty po odpaleniu wtedy sztanga się wsuwa ,cięgno się ponosi a zawór n75 przestaje dawać podciśnienie nawet jak dodam gazu to gruszka stoi i nie drgnie w górę czy dół n75 nie daje podciśnienia,ustawiłem na znaki jak było przed demontażem ,grucha trzyma ciśnienie sprawdzałem dużą strzykawką ,co ciekawe...
Oto kilka rzeczy które udało mi się dziś ustalić. 1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku... 2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny. 3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100...
Witam wszystkich, mam problem z gaźnikiem pierburg 2ee. Od pewnego czasu stracił na mocy i pali w granicach 18l PB/100km, LPG mniej więcej tyle samo, niezależnie od stylu jazdy. Dzisiaj znalazłem jedno odpięte podciśnienie przy nastawniku wolnych obrotów po podłączeniu zaczął lepiej chodzić na wolnych, dodatkowo wskazówka ekonomizera na wolnych obrotach...
albo źle wyregulowana sztanga od gruszki albo podciśnienie za słabe do gruszki https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY... https://www.youtube.com/watch?v=m8YZoYOl...
Witam, auto jaka w temacie silnik Vw 2.0 BSY. VCDS orginalny z ADAKO (pisałem do nich ale 2 dzień zero odpowiedzi to się nazywa suport!) za nic w świecie nie chce się połaczyć z ECU silnika. Podłączał ktoś może i umie napisać czy to ma prawo sie nie komunikować ? Dla przykładu w Fordzie Galaxy gdzie są też silniki na pompowtryskach tylko ciut starsze...
W elementach nastawczych gruszka turbo chodzi w całym zakresie, chociaż podciśnienie jest moim zdaniem liche koło 0,4 bara.
Witam, Mam nieregularny problem z samochodem Citroen C5 mk2 2.0 HDI 136 RHR (podwójny dozownik powietrza) na Siemensie ze skrzynią AM6. Problem objawia się okresowymi gorszymi parametrami samochodu, tj. większym spalaniem, mniejszym zasięgiem, słabszą mocą silnika, dziwnym rozjechaniem między ciśnieniem doładowania mierzonym a oczekiwanym i praktycznie...
Po odpaleniu ,powinna zaraz zostać zaciągnięta w stronę gruszki.Po zgaszeniu silnika ,nie ma podciśnienia i powinna zostać "puszczona" w stronę sprężaki. Jak nie jest zaciągana to to mechanizm geometrii jest zacięty ,nie ma podciśnienia na gruszce. A jak nie ma podciśnienia to nieszczelność,n75,słabe podciśnienie z vacum.
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Witam, mam silnik adr w Audi rok 1998 i Olx sprzedaje ktoś membrany. Niestety nie mogę zamieszczać tu linków. Pisz na maila michal1983p(at)o2.pl. Mi udało się kupić nowy element ma allegro, dziś zamontowany i chodzi bardzo dobrze, stara gruszke będę regenerowal, na YouTube jest jak wyłączyć.
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Witam , pacjent jak w temacie , silnik 120 km z geometrią , po odpaleniu auta gruszka od geometrii wciągnięta na maxa , po dodaniu gazu nawet lekko na postoju zawór odcina podciśnienie z gruszki i upuszcza geometrię. Odczyt ze sterownika po dodaniu gazu OCR zaworu leci w dół więc problem nie leży w zaworze tylko w zasterowaniu przez sterownik. Dla zasady...
Gruszka z jednej strony membrany ma podłączone podciśnienie a z drugiej odpowietrzenie do atmosfery. Gdy podciśnienie wciąga membranę zasysa mgłę olejową , do środka przez odpowietrzenie. Olej rozpuszcza gumową membranę i dostaje się do środka . Domyślam się, że kolega zamontował jakiś nowy zamiennik, więc długo nie wytrzymał. Podobna historia jest...
Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie. Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?
Przy 70% jest podciśnienie 0,45 bar co nie jest wystarczające do pełnego wciągnięcia "sztangi", na ręcznej pompce podciśnieniowej wciąga się dalej do ok 0,55 bara. Gruszka jest szczelna, a geometria chodzi płynnie. Zrobiliby to jako regulator PID po różnicy MAP oczekiwanego i zadanego i było by o wiele lepiej :/ a tak dawka paliwa jest ograniczona bo...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Gruszka sprawdzona.Wężyki posprawdzałem jest wszystko ok nawet zamieniałem zawory, jak podciśnienie podłączę bezpośrednio do gruszki to ciągnie bez problemu,a z zaworem tylko drga (aż słychać brzęczenie).I jak zagnę waż wychodzący z zaworu do filtra powietrza to też zaciąga bez problemu, ma może ktoś jeszcze jakiej propozycje? Dodano po 9 Dodam jeszcze...
Czy gruszka od turbo nie była czasem wymieniana, kręcona regulacja? N75 nie sprawdzisz za bardzo vagiem. Jedyne to co widać że impuls wypenienia wacha się regularnie z falującym ciśnieniem doładowania. Jak pisałem wcześniej sprawdź wydech czy katalizator nie jest zapchany. W jaki sposób sprawdzałeś szczelność gruszki? I w jaki sposób spradzałeś podciśnienie...
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi. Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny. Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Podciśnienie to raczej nie na turbo jest gruszka sterująca sztangą i działa na nadciśnienie z obudowy turbo są dwa wyjścia jedno właśnie idzie do gruszki od sztangi a drugie do pompy tylko że tam ledwo dmucha i żadne ciśnienie się nie robi.
Jedna rzecz którą mogę podpowiedzieć to sprawdź czy masz zawór (gruszka-podciśnienie) zamykający obieg chłodnicy EGR,może to jego awaria powoduje ten problem.
Witam, zalerzy czy w samochodzie jest wtrysk ,gażnik pierburg 2e,czy 2ee,jeżeli są gażniki może być stopka metalowogumowa pod gażnikiem ,jeżeli pierburg 2ee może okazać się że siadła ta gruszka zwyściami na podciśnienie i kablami z komputera .zazwyczaj siadają wniej membranki.jeżeli padł pierburg 2ee proponuje go wymienić na pierburg 2e,tańszy i mniej...
gruszka podciśnienie dolotowy gruszka podciśnienie jałowy gruszka podciśnienie jałowym
microsoft windows ultimate rejestrator point zawiesza samsung
schneider sedna schneider sedna
Parkside PABS 20-Li G8 – czy wiertarko-wkrętarka ma udar? Funkcje i specyfikacja Końcowy prąd ładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego 12V 45Ah – optymalne wartości