Moim zdaniem 0,2 0,3 to dużo za mało. Na jałowym podciśnienie powinno spokojnie zaciągnąć gruszkę turbiny na maxa.
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Tak,tak. W skrócie to vacum robi podciśnienie które doprowadzone jest do zaworu a następnie zawór na biegu jałowym zezwala temu podciśnieniu na zassanie gruszki,natomiast gdy ciśnienie doładowania wytworzone przez turbine zaczyna być za wysokie(dzieje się to pod obciązeniem silnika) to zawór ten odcina podciśnienie od gruszki a sprężyna w gruszce cofa...
Pytanie jest takie: po odpaleniu na biegu jałowym gruszka od zmiennej geometrii ma być zaciągnięta podciśnieniem? Chyba coś ci się z dieslem pomyliło.....
https://obrazki.elektroda.pl/3336558700_... https://obrazki.elektroda.pl/4033518300_... Takie mam wskazania w Delphi na obrotach jałowych. Czujnik ciśnienia doładowania nowy i "zakodowany" na nowo. Obstawiam, że z paliwem itp. jest ok. Różnica ciśnień na DPF około 26/27 na obrotach jałowych. Miałem epizod, że spadł...
Geometria na turbo. Wężyki podciśnienia ok sprawdzałem i gruszką też ładnie trzyma. Zauważyłem że problemem może być EGR ponieważ na jałowym przy otwieraniu EGR też podnosi się różnica w przepływie powietrza. Na razie nie mam auta pod ręką wróci we wrześniu najszybciej.
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
Z grupy 11 wynika, że turbo ma laga do ok 1650obr zaś jest niestabilne, raz nie domaga a raz przeładowuje.. na jałowym widać duży przepływ powietrza co świadczy prawdopodobnie o tym, że nie pracuje EGR albo coś z podciśnieniem, albo dziurawa gruszka albo zapchany nastawnik..
Cześć. Jest problem w Peug e ot 206. Silnik 1.6 HDI. Raz na czas wyskoczy błąd przeładowania turbiny i odcina oczywiście turbo. Podciśnienia sprawdzone, gruszka chodzi. Przy sprawdzaniu podciśnienia, vacum na biegu jałowym jest dobre, maleje wraz ze wzrostem obrotów. Przy 3 tys. obr. jest go mało. Czy podmienić wpierw zawór N75? Jakieś inne pomysły?...
w wężyku od gruszki powinno pojawić się ciśnienie, czy podciśnienie? myślę, że uda mi się pożyczyć miernik...
Na biegu jałowym z podłączonym podciśnieniem ma być 0,76 V (0,87 V też będzie dobrze),na zapłonie (bez podciśnienia) ok 3,6 V. Pewnie siłownik, można go dobrać w serwisie chociaż nie do wszystkich silników występuje osobno. No to teraz mnie pocieszyłeś bo gruszka została kupiona jako nowa i to nie za małe pieniądze do tego modelu silnika tylko że ja...
Jak na odpalonym silniku na biegu jałowym klikniesz basic settings, to wskazania maf powinny się zmieniać od 240 do 540, a zawór egr cyklicznie zamykać i otwierać, jeśli tak sie nie dzieje, podaj na krótko podciśnienie do egr (z pominięciem elektrozaworu), jak się nie otworzy i nie zmienią, spadną wskazania maf, to egr jest zaslepiony lub ma dziurawą...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Dzięki za naprowadzenie.Linkę obserwowałem -w momencie odpalenia gruszka podciąga kawałek linkę.Obroty są OK.Ale dosłownie po chwili spadają...Spróbuje ją jeszcze poobserwować.Wina leży w podtrzymaniu tych obrotów zaraz po rozruchu zimnego silnika,ale to chyba właściwy trop.Dopatrywałem się problemu w kącie wtrysku... Dodano po 1 Byłem teraz przy aucie...
kolego z szacunkiem dla twojej wiedzy lecz geometria czyszczona a sztanga chodzi bardzo lekko jeśli nawet odpinam wężyk gruszka a n 75 pracuje według mnie ok płynnie i w zakresie . a co powiesz w temacie jeśli bez podłączenia do aukumulatora podciśnienia auto jest dynamiczniejsze i turbo odcina dużo później Dodam że na biegu jałowym gruszka zaciąga...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi. Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny. Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba...
Po zapaleniu silnika mam obroty 960, a do dłuższej jeździe wskazuje ponad 1000 i takie też wartości wskazuje VAG. Czytałem w książce " sam naprawiam", że regulacje w AEF polega nie na ruszaniu śruby, przy lince ( ja tak robiłem), ale na tej drugiej śrubie co jest wyżej ( mniejszej). Generalnie obroty mi odpowiadają (jak dam wyższe to głośniej wyje),...
Mylisz pojęcia. Akurat DV jest podciśnieniowy. N75 ma cykać. To jest zaworek elektromagnetyczny. Z niego idzie wężyk do tej gruszki przy turbinie, czyli Waste Gate (WG). Natomiast Dump Valve (DV) to jest taki zawór, którego zadaniem jest utrzymywanie turbiny na wysokich obrotach. Z kolektora dolotowego idzie wężyk z przodu silnika do DV. Kiedy przepustnica...
Okazało się , że jest problem z podciśnieniem . Po odpaleniu samochodu po kilku sekundach na postoju auto traci podciśnienie, automatycznie dźwignia na gruszce turbo wraca do pozycji jak na wyłączonym silniku . Automatycznie wydech staje się głośniejszy i auto nie ma mocy. Podciśnienie utrzymuje się dłużej , jeżeli od razu po odpaleniu silnika rusze...
Vag nie pokazuje błędu tego zaworu.U kolegi w passacie też 1.6 na postoju działa przy dodaniu gazu.Znalazłem nawet w sieci filmik jak to powinno działać http://www.drive2.ru/l/4176735/ Na górnym filmiku jest jak u mnie czyli nie działa na dole jest filmik z działającym. Tak jak napisałem wcześniej pod samym aku elektrozawór działa,gruszka też sprawna,napięcie...
ja mam automat! egr jest sprawny szczelny i wszystko działa. chodzi mi o sterowanie n75. podciśnienie na gruszce mam -0,4 a chyba powinno być większe ponad -0,6. wężyki wszystkie szczelne. generalnie chodzi mi o to dla czego na biegu jałowym w automacie duty cycle mam 47% a co za tym idzie małe podciśnienie i nie do końca zamknięte łopatki w turbinie...
Już tak robiłem a mianowicie rozbierałem ten zaworek część mechaniczną czyli membranę czyściłem i wlałem WD-40 i przyznam że trochę pomogło. Mianowicie na ciepłym silniku już tak nie szarpał ale na zimnym wciąż to było. Ta metoda działa na krótką metę objawy szarpnięć szybko powracają. Łukaszx1 - posiadam vacuometr i zrobiłem tak że wyjąłem przewód...
Gruszka szczelna, podciśnienie trzyma sprawdzona pompka VAC. Auto nie dymi, odpala ładnie, pracuje równo. I co zauważyłem strasznie dużo pali i spaliny ma bardzo "ostre" na wydatkach pompki ok oscylują w granicach -0.1 - -0.3 z wyjątkiem 4 na nim mam teraz +1.1 na biegu jałowym. Jak prawidłowo odczytać blok pomiarowy 8? Bo z interpretacją tego bloku...
Ne te chwilę ustaliłem organoleptycznie iż: 1.Wężyki podciśnienia są całe - połaczenie n75-grucha szczelne. 2.Podciśnienie aczkolwiek nie mierzone(szukam kogoś z vacuometrem) ale jest stałe i "dość mocno ssie" Dziś była próba na kanale i: Czy sztanga od turba podłączona do gruchy powinna się poruszać lekko? Przy max nacisku jaki udało mi się ręką przyłożyć...
Witam! Mam problem z instalacją gazową w Peugeocie 405 Mi16 2.0 16 V 150 KM. Silnik ten posiada kolektor o zmiennej długości sterowany takimi podciśnieniowymi gruszkami. Instalacja gazowa to starszy sterownik KME Diego, reduktor Silver i wtryskiwacze Matrix. Problem polega na tym, że kiedy silnik schodzi z obrotów gaśnie, jak delikatnie przytrzymam...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Witam serdecznie, zmagam się z dość nietypowym problemem w Skodzie Superb II 2009 DSG 170 koni kod silnika CBBB, odwiedziłem już kilka warsztatów jak i serwis Skoda TMT niestety każdy rozkłada ręce. Wydaje mi się, że wina leży po stronie turbo, lecz niby działa poprawnie nie ma luzów, nie cieknie. Zacznę od tego, że z problemem zmagam się już 3 lata...
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Panowie mój 1.9 nawet po odłączeniu N75 zbiera się dużo żwawiej niż z kolegi postu. Podepnij bezpośrednio wężyk podciśnienia do gruszki turbo. Jeśli działa płynnie i gruchę zassie to sprawdź N75. Czy przy dodaniu pełnego gazu gruszka jest ciągle zassana czy upuszcza. Chociaż najlepiej sprawdzić bez kombinacji poprzez vag. Jeśli N75 i zmienna geometria...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Witam Problem w moim VW Polo z silnikiem 1.4 TDI 2014r common rail . Podczas jazdy wyskoczył błąd , po czym auto weszło w tryb awaryjny . komputer pokazał błąd : nieszczelność w układzie dolotowym P2279 - Intake Air System Leak , oraz Ciśnienie doładowania zbyt niskie P0236 " turbospręzarka /czujnik ciśnienia doladowania turbosprężarki " A" - sygnał...
Witam wszystkich... Wiem że temat był wiele razy poruszany na tym forum i na innych ale... ... ale nie znalazłem odpowiedzi W skrócie - auto max rozpędza się do 130 km/h (z odpiętą przepływką max 100 km/h) -praktycznie brak momentu obrotowego ( na niskich biegach jakoś się zbiera) -brak błędów w sterowniku silnika Co zrobione/sprawdzone - wymienione...
hej nie mogę sobie poradzić z jednym samochodem oczywiście chodzi o tryb awaryjny tylko jest bardzo dziwna przypadłość, otóż efektem trybu awaryjnego jest niedoładowanie ale zwrocie uwagę na to ze przepływka daje przy 1600rpm już 1000mg powietrza. na biegu jałowym jest około 800mg. logi: http://vaglog.rtnet.pl/bakowski_32961.ht... przepływka była podmieniona...
Witam. Pół roku męczę się z usterką jak w tytule. Auto po postoju zapala i za chwilę gaśnie. Jeśli jeszcze przed zgaśnięciem pompuję gruszką, to silnik pracuje. Codziennie muszę trzymać go na obrotach 1,5-2 tys. przez parę minut zanim ruszę z miejsca, bo inaczej zgaśnie parę sekund po puszczeniu gazu. Później jak już przejadę 1-2km, to jest ok. Usterka...
Witam, Odkopię trochę wątek - za co z góry przepraszam - ponieważ mowa jest o czujniku kopiowania turbo w 2.0 HDI, z którym i ja mam problem. Ja też po wywaleniu oryginalnego czujnika mam cały czas problem z kolejnymi czujnikami. Czy to jest normalne, że te czujniki Meletta wytrzymują pół roku? Wszyscy polecają tylko Meletta i Meletta a one po pół roku...
Przyczyną przeładowania turbo nie jest i nigdy nie będzie ani przepływka ani zawór EGR. Przyczyny przeładowania mogą być takie : - zacinająca się sztanga wewnątrz gruchy siłownika podcisnienia przy turbo, - zacinające się kierownice spalin zmiennej geometrii turbosprężarki, - zabrudzony wewnątrz i przycinający się elektrozawór N75, - niedrożny wężyk...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Cześć . Mam problem z Hondą gdy jadę na 5 biegu powyżej 3000 obrotów , to odcina turbo . Sprawdziłem : przewody podciśnienia gruszka turbo działa sztanga pracuje w pełnym zakresie bez przycięć czujnik ciśnienia doładowania MAP był brudny wyczyściłem , ale mam dylemat czy jest sprawny ? Wartości jakie pokazuje na jałowym , to 98 kpa obroty 845 , 131...
Witam niedawno kupilem Forda c max 2,0 tdci,Auto pracowalo dobrze aż do chwili kiedy zaczęl tracić moc i kopcilo na czarno.Okazało się że winna była gruszka podciśnienia przy turbo oraz zacinająca się sztanga turbo. Obecnie moc auta jest taka jak być powinna,auto zbiera się pięknie tylko że mocno kopci nadal na czarno. Komputer wywala błąd p 0002. Gdzie...
Witam. Kupiłem autko a tam śrubami pozaślepiane co niektóre wejścia i wyjścia. Czy ktoś może powiedzieć mi jak i gdzie podłączyć wężyki podciśnienia ? Od gaźnika patrząc z przodu po środku są dwa wyjścia na te wężyki. ten po prawo ktoś zatkał wkrętem gdzie ma iść czort wie ? Po lewej stronie idzie do aparatu zapłonowego czy to dobrze ? Patrzyłem w...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Gunslinger tak w ogóle to dziękuję Ci za zainteresowanie tematem :D Pompa była robiona dwa razy i z tego co kojarzę przed mechanikami obroty falowały i szarpał, jednak jeszcze wtedy nie zwracałem na to uwagi. Pierwszy raz, czyli jakieś 3 lata temu, podobno jakiś znawca od pomp wtryskowych uszczelniał ją, bo zauważył, że trochę cieknie z niej ropa. Zrobił...
witam panowie samochód jak w temacie zaczne od tego co zrobiłem zaślepiony egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze na biegu jałowym 2,3 V po pdodaniu gazu dochodzi do 3,8 V .Zastanawia mnie jedna rzecz wspólczynnik wypełnienia impulsu na elektrozaworze sterujacym doładowaniem po odpaleniu wynosi ok 10 % tak jak powinno i nie zmienia sie po dodaniu gazu...
Witam, mam problem - falują obroty na jałowym biegu. Objaw jest taki jakby silnik chciał zgasnąć. Najbardziej na zimnym silniku, na ciepłym jest lepiej, ale po dłuższym postoju znowu zaczyna falować. Obroty spadają poniżej 800rpm i podnoszą się do właściwych (840-860rpm). Auto pali bez problemu, ładnie ciągnie, jest moc. Korekcje pompowtrysków ładne,...
Witam. Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia. Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH. Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba odpalać bo problem występuje ciągle). Sprawdzone:...
gruszka podciśnienie gruszka podciśnienie jałowym gruszka podciśnienie dolotowy
wahacze volvo soundcraft notepad fabia kontrolka silnik
myjka ultradźwiekowa myjka ultradźwiekowa
Unitra AT9100 – odstrajanie ARCz, słaby sygnał UKF, przestrojenie, detektor FM Kod serwisowy do sterownika TEC ST-709 - dostępność i ochrona