To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Dodam do tematu jeszcze problem o który mi chodzi a mianowicie to że sztangę gruszka wciąga tylko do połowy,natomiast po podłączeniu wężyka prosto z pompy wacum sztanga idzie w górę.
Miałem ten sam przypadek w Audi a4 1.9TDI 90 HP. Znając życie sterowanie turbiną stoi na sztywno i gruszka podciśnieniowa nie ma jak sterować obrotami turbiny.
Turbo było czyszczone, a gruszka została stara czy też była wymieniana? Po odpowiedziach sądzę że nie była. Pytanie czy nie puszcza? Dobrze było by podpiąć się bezpośrednio pod gruszkę Vakuometrem i sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie.
Zrób logi dynamiczne 3 i 11 (najlepiej jednocześnie) przy odłączonym podciśnieniu z gruszki turbiny.
Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum. Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Sprawdz reka czy rusza sie ciegno silownika turbiny (gruszki), w zakresie ok 1cm, jezeli nie to czeka Cie wymiana gruszki lub czyszczenie turbiny.
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
No ale to już nie ma sensu Kupować samej gruszki Za 800 zł to ja kupię całą turbinę razem z gruszką w tej cenie:/ także nie ma sensu Trzeba szukać całej turbiny i ewentualnie przełożyć tylko samą gruszkę
Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez...
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat . Witam. Nie widzę tego schematu. Mam taki sam problem z turbina jak powyzej Pan miał tylko ze u mnie turbina jest po regeneracji i była juz raz sprawdza określe się bradziej przejechałą moze tylko 1500km po remoncie wiec mysle ze z nia jest wszystko ok. to Jest Passat b4 clasic line 1.9 tdii...
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Witam wszystkich;] Czy ktoś jest w stanie mi pomóc w odczytaniu logów? Passat B5FL 1.9TDI PD AVF. Pasek ma jakieś zagrania, jakby tracił moc, raz ciągnie fajnie ale tylko do 2 tys obrotow potem straszny muł, potem znowu przyspiesza i znowu się zastanawia i tak cały czas, jak się mu uzna;/ Wywala błędy na przemian 17964 lub 17965 ale nie zawsze. Dodam,...
Witam, mam prośbę o pomoc w ustaleniu przyczyn przeładowywania turbiny. Przy ok. 3500 obr/min silnik wchodzi w tryb awaryjny (traci moc), ale przy tym nie świeci żadna kontrolka. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnik odzyskuje moc. Sprawdzona dźwignia turbiny - chodzi lekko, sprawdzona gruszka - trzyma podciśnienie, podmieniony zintegrowany sterownik...
Witam, mam takie pytanie - tak po prostu z ciekawości, czy wg Was, w zwykłym serwisie (nie od turbin) wymiana gruszki w popularnym 1,8T powinna zająć prawie miesiąc?! Auto zostawione 14.01 i dziś odebrane, rzekomo nie mogli znaleźć gruszki, bo wszędzie są z turbinami. Na aukcjach widzę przynajmniej 4 oferty pod kątem samego Sharana. Serio w firmach,...
Nie jestem mechanikiem ale wiem że gumki to groszowe sprawa lecz nie wiem co to są prowadnice :P Jest to 3 turbina można powiedzieć, pierwsza używana od początku w tym aucie duże luzy miała następna też była słaba dlatego wymieniłem ją na inna też używana nie miała żadnych luzów wyglądała bardzo dobrze. Auto ciągnie do przodu nie blokuje nie ma żadnych...
Silnik ajm , podobno pompowtryski, zauważyłem też różna moc auta , a podciśnienie też jest podłączone do gruszki na turbinie , może całość kuleje ....
Problem masz w turbosprężarce. Albo geometria stoi albo źle poskładana, lub ktoś kręcił zderzakiem na turbina lub długością samej gruszki.
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Cześć, jestem po kolejnych ogledzinach silnika... domex32 bagnet i korek od oleju sa czyste, nie ma tam nic innego niz olej Zrobilem O11BS wg tego opisu: http://obrazki.elektroda.pl/5405215700_1... [/img]
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Nie hamuje turbiny. Zdejmij całkowicie wężyk z turbiny (gruszki czy jak tam jest) i zobacz powinien być muł. Bo wtedy teoretycznie turbina jest wyhamowana.
Podepnij vacum bezpośrednio z ominięciem zaworka sterującego do gruszki turbiny i zobacz ile pompuje przy jeździe.
Witam wszystkich mam następujący problem Passat B5 1 9 TDI 110 koni brakuje mu mocy ale jak przygazuje mu kilka razy i wejdzie na obroty to wtedy idzie ale do 2000 obrotów sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia sprawne filtr paliwa wymieniony gruszka i sztanga działają prawidłowo przy turbinie
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
To znaczy? Chodzi o gruszkę ze sztanga?
Zrób kolego zdjęcie turbiny z gruszką to ustalimy czy jest VNT czy go nie ma..
To się trzyma na zatrzask, i niby śrubę, ale śruby często nie ma i to lata luźno. Nic groźnego, ważniejsze żebyś sprawdził wartość podciśnienia w układzie i tą gruszkę koło turbiny.
Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75 http://www.endrjub.ols.vectranet.pl/foto... jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy...
Witam, Mam problem z Pasatem B6 1.9 TDI z 2008 roku. Podczas jazdy, w losowych momentach, na desce rozdzielczej zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych, a turbina zostaje odłączona. Była wymieniana gruszka od ciśnienia i zregenerowana turbina. Auto było również podłączane do komputera i pokazywało błąd z przeladowaniem. Co zrobić? Gdzie szukać usterki?
Daj znać jak autko się zachowuję po chipie ,czy dalej nie przeładowywuje. Można by było założyc nową gruszkę na turbinie która będzie szybciej regulować ciśnienie poruszając dynamiczniej sztangę.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Pod osłoną silnika tą z góry obok wlewu oleju na kolektorze ssącym u góru masz puszkę od egr a z boku(nad turbiną)taką plastikową gruszkę od niej odłącz wężyk i go zaślep.
zaworek też zmieniony Dodano po 52 właśnie zrobiłem test odpiąłem od gruszki i nie zaciąga do końca. Na wężu od gruszki słabe podciśnienie
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
tak ten co do niego dochodzi przewod podcisnienia z gruszki turbiny on moze dzialac ale " przepuszcza " cisnienie ) wymien na nowy badz sprawdzony :idea:
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
wywal katalizator niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga statyczny kat wtrysku ustaw
stopi odnośnie rozbiórki turbiny masz tu wszystko opisane : http://www.vw-passat.pl/index.php?option... olej może Ci się co najwyżej wylać z otworów umieszczonych w korpusie czyli części środkowej turbiny, której nie powinieneś rozbierać, jeśli masz wątpliwości co do szczelności siłownika "gruszki" sterującej za pomocą...
W układzie nic nie zmieniałem. Wszystko podłączyłem 1:1 jak było. Wymieniałem po 1 kablu, więc nie miałem jak pomylić nawet. VAcum pompa myślę, że okej, bo z tego co czytałem, to miałbym problem z hamulcami, a w tym wypadku nic się nie zmieniło. Ale jak najbardziej podłączę z vacum do gruszki i sprawdzę Dodano po 1 A jeżeli nie wina turbiny, to czego?
Witam ,mam problem z passatem a mianowicie przy spokojnej jeździe ok 120 km na/h po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się sprężynka i auto traci moc .Po ponownym odpaleniu jest ok ale zaraz znów się to dzieje , aż za trzecim czwartym razem zapala się Check .Przy dynamicznej jeździe nic sie nie dzieje ,wystarczy przełączyć na S i jedzie normalnie.W...
(at)lugi666 , mapa N75 odpowiada za sterowanie nastawnikiem elektronicznym? czy tylko gruszka na podciśnienie? Chodzi o to że jest inny nastawnik w innej turbinie i aktualnie to w ogóle nie dmucha...
Zle wyregulowane kierownice turbiny ;) 2 lata temu miałem to w Caddy ;) odepnij vacum sterujące gruszką i auto zacznie normalnie pracowac ;) Przepraszam za brak polskich znaków ale Vista się biesi ;/
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Zawór mam kupiony ori ale używany i niewiem jak go podłączyć. Stary mam podłączony tak Górny kruciec z muszli turbiny Boczny do gruszki Dolny do filtra powietrza A w tym kupionym jest założona zaślepka nagórnym krućcu przy kostce Wie ktoś jak to powinno być podłączone
Nie szczelny układ podciśnień. Zacznij od sprawdzenia samej gruszki na turbinie czy trzyma podciśnienie a skończ na pompie tandemowej i przewodzie który idzie do serwa. Sprawdzić musisz wszystko. P.S. Twoje AVB wygląda na lekko mocniejsze niż oryginał :)
witam mam problem s paskiem 110 mianowicie cięzko pali przy -10 ,muszę kręcic 10 sek zeby zaskoczyl, jak silnik sie rozgrzeje zgasze i sie schlodzi to znow ten sam problem ? nie wkręca sie na obroty -turbina sprawdzona ,wtryski ,pompa wtryskowa ,przeplywka gruszka chodzi w calym zakresie i na dodatek kopci na bialo co moze byc tą przyczyną ?:(
Witam, mam autko od 4 dni jak w temacie, jest to 105 konny silnik BLS z filtrem cząstek stałych. Silnik po przekroczeniu określonych obrotów zalicza tryb awaryjny. Wyskakuje błąd P0299 czyli niskie doładowanie. Obstawiam ze coś z turbinka. Zapalam silnik , na wolnych obrotach pracuje idealnie równo około 800 obrotów, nic nie faluje. Obserwowałem sztangę...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Witam ponownie. No i stało się: przełożyłem przepławkę na oryginalną identyczną z moją z Passata. Auto zaczęło przyspieszać lepiej. Widać to w tabeli poniżej. Niestety przy prędkości 140 przytrafił się notlauf co zaznaczyłem na pomarańczowo w tabelce poniżej. I tak się działo za każdym razem przy 140 km/h. Było kilka testów. Raz dojechałem do prawie...
W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość... Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia. Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują. Nie wiem, co takiego ma pan do BXE??? Ja swojego Passeratti mam od nowości, najpierw jako auto...
No cóż serwis rządzi się swoimi prawami dlatego auta serwisowane pokonują bezawaryjnie wiele kilometrów. Serwis zajmuje się naprawą zgodnie z procedurami które inżynier serwisu opracował, zatwierdził i dał gwarancję na poprawność wykonanej usługi. No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do...
Witam mam problem z passatem b6 1.9 tdi bls 2007rok gdy go kupilem jakies 4 miesiace temu przycinala mi sie geometria na turbienie i turbina dziwnie gwizdala, sprawdzilem szczelnosc ukladu i wszystko bylo ok wiec dalem turbine do regeneracji po regeneracji na drogi dzien dzialo sie to samo czyli ten dzwiek powietrza wracaacego sie do filtra. Po jakims...
Koledzy-jestem w posiadaniu vw passat b5 1.9 tdi 90 kw- 1999r i mam spory kłopot. Auto nie ma mocy /jakby był sam diesel bez tdi/-podłączony był pod dwa komputery /systemy vw/ i nie wykrywają żadnych problemów, błędów. Sprawdzono n75 /wymieniono na sprawną z użytkowanego auta, turbinę/działanie kierownicy czy też gruszki turbiny/ , przepływkę /wstawiana...
gruszka turbiny ustawi gruszka turbiny zaworem gruszka turbiny
licznik otwarcia drzwi zewrze zasila programator at90s2313 zamiennik
sharp lc46le824e falownik powmr
Jak odblokować drukarkę Sagem SGS 31 - porady i wskazówki Jak wymienić głowicę w urządzeniach Panasonic?