No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
To u mnie jest coś takiego. Ty mowisz o silnikach 2.0... https://sklep.gazparts.pl/pl/p/ZAWOR-STE... Co to przewodu to bardzo dziwne zeby bład łapało tylko w jednym momencie o okreslonych warunkach, jak kostka czy przewód to ciagle powinno byc źle.
Właśnie walczę z traficiem 1.9 dci. Podobna historia. Tylko jestem ciut dalej za twoim zaworem od sterowania Gruszka turbiny. Możesz te dwa wężyki połączyć czymś szczelnie i wtedy sprawdź czy kręci się po wyżej 3tys. Jakis błąd na kompie?
Witam Potrzebuję kupić nową gruszkę do turbiny typu wastegate 90KM z powodu niedoładowania (pewne już) , problem jest w tym że nie wiem czy chcę kupić dobrą a nie chcę używki i się nadziać. Czy powinna być ta? (aukcja się odnowi od jutra): http://allegro.pl/show_item.php?item=701... czy taka: http://allegro.pl/zawor-gruszka-silownik...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
No mogę do nich jechać, w sumie powinienem ale...oni mają terminy odległe o 1,5 tygodnia, auto robią 4-5 dni, czyli praktycznie do końca roku mogę już go nie mieć. A teraz tak trochę nie chce tej turbiny męczyć i całe układu, poza tym też tak jakby lekko moc spadła- jest to możliwe czy złudzenie? Poza tym to jest największy paradoks...to jest firma,...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Witam koledzy jestem tu nowy ma pytanie w sprawie vwt5 2.5tdi 174km 4x4 zaslepilem egr odcięta chlodniczka egr ponieważ się rozszczelniła egr wygenerowany ze sterownika brak błędów na komputerze a zaczęło mi odcinać turbo i wchodzi w tryb awaryjny mało tego to poszła uszczelka pod klawiaturą zaworów a była wymieniana jakies 1000km temu dodam że gruszka...
Witam kolegów Seta toledo 1.9 TDI 110 KM Auto traci moc podczas jazdy , na początku auto jedzie swietnie i równie dobrze przyspiesza , jednak po kilku minutach jazdy czuć tak zwany próg przy 3000 obr/min który bardzo ciężko jest przekroczyć, zachowuje sie jak bez turbo Po zatrzymaniu auto znowu pracuje normalnie. Podpiołem auto pod skaner i wyskoczył...
Dzięki, sprawdze co i jak. Bo nie wiem czemu ale serwo i gruszka wszystko jest spięte na krótko z pominięciem tego elektrozaworu. Wpięta sama kostka żeby nie świecił błąd.
Co ty wypisujesz za bzdury! Jaki siłownik EGR???? Gdzie ty tam widzisz w tym silniku EGR?? Ciągnie w dół cięgno "gruszka" i tak ma być. Jak mu dasz w pędzel to się podniesie. Zmienia kąt natarcia spalin na wirnik turbiny. To że chodzi jak "traktor" (nie nawidzę tego prostackiego określenia) nie ma nic kompletnie do turbiny i jej sterowania przyjacielu...
Witam -tak na szybko to można odpiąć przewód (rurę nie tą co idzie od filtra powietrza do turbiny tylko) za turbiną i zobaczyć czy nie ma w niej na ściankach oleju . Można też odpiąć cięgno od gruszki i zablokować dżwignię zaworu dolotu spalin do wirnika turbiny w pozycji otwartej (tzn .odwrotnie jak ustawiała gruszka) jak jeszcze to mało pomoże zablokować...
Tak jak kolega napisał - trzeba sprawdzić wartość podciśnienia ale z powodu drugiego błędu skłaniał bym się do awarii w obwodzie załączania zaworu obejściowego turbiny. Sprawdź wężyk między zaworem a gruszką może się przetarł - pęk ( możesz zdjąć go z zaworu i dmuchnąć, może akurat coś będzie słychać). Podobno padają też same zawory ( sam nie zmieniałem...
Hej Na moje skromne oko, to masz mocno spozniona turbine, albo masz gdzies dziure w dolodowaniu (np waz, intercooler, oringi przy laczeniu rur) albo problem ze sterowaniem turbiny tzn czy gruszka lekko chodzi, czy zawor sterujacy turbo jest sprawny. Po odpaleniu samochodu gruszka sterujaca powinna zostać całkowicie zaciagnieta (podcisnienie na wezyku...
Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
Witam. Posiadam Mercedesa Sprintera 2.9 turbo diesel. Ostatnio kopci na czarno podczas jazdy. Zauważyłem, że jak dodaję gazy nie ma żadnej reakcji na zaworze turbin (gruszka). Dźwignia nie porusza się. Dodam, ze ma on układ bez przepływomierza. Czy to może być przyczyną?
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Sprawdź zawór N75, wtedy połączenie od tego zaworu do gruszki turbiny czy jest szczelne, no i gruszkę turbiny, najlepiej pompką vacum, a jak to wszystko będzie ok, to nie zostaje Ci nic innego jak wyjąć turbinę i czyścić, zresztą tak jak kolega wyżej Ci napisał.
Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha...
Sterowanie uzależnione jest od prędkości obrotowej silnika i dawki paliwa. Na wolnych obrotach ,,sztanga" powinna zostać wciągnięta do oporu. Jeśli nie to może gruszka nie jest szczelna albo zacina się geometria w turbinie. Wysterowanie zaworu turbiny na wolnych obrotach wynosi ok. 60-80% ,wynika to z mapy wysterowania zaworu.
W aucie. Wymieniono przepływie, przepustnice. Sprawdziliśmy katalizator, sondy lambda. Sprawdzono gruszkę zaworu turbiny... Wszystkie przewody. Nic... Auto stoi. Nie jeździ. Po uruchomieniu nadal naciskając na gaz obroty skaczą i spadają. Nie podjedzie się nawet metr normalnie.
Witam. Może coś z zaworem lub gruszką przy turbinie
W seacie jest to blok zaworów elektromagnetycznych 6Q0906625 niby jest sprawny bo na teście turbiny w vag-comie porusza sztangą turbiny w pełnym zakresie. Gruszka była zdemontowana z turbiny i sprawdzana strzykawką. Wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone zero nieszczelności. Cały dolot szczelny nigdzie żadnych przetarć na wężach wszystko suche nawet...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie,przepływomierz masz tylko jeden za filtrem powietrza a za intercoolerem masz czujnik temperatury powietrza i doładowania.Chodziło mi o sprawdzenie cienkich przewodów do turbiny od zaworu N75 oraz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga cięgno do końca.Najlepiej by było sprawdzić jeszcze komputerem czy wskazania przepływki...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym?
Witam ja w swojej audi też miałem problemy ze sterowaniem turbiny a dokładniej gruszka nie otwierała mi do końca turbiny, sprawdzałem N75 i wszystko było ok aż w końcu ściągnąłem wężyk z gruszki i sprawdziłem czy gruszka fizycznie otwiera się i zamyka i ku mojemu zdziwieniu okazało się że gruszka nie otwiera turbiny. Więc demontaż turbiny i oddanie...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Caly uklad wezy od turbiny itd został sprawdzony i na bank jest wszystko z nim OK. W moim starym 1.9tdi jak dodało sie gazu to rury robily sie twarde jak kamienie, tutaj mieciutkie Zauwazylem brak sterowania turbiny, tzn. podczas gazowania gruszka sie nie otwiera, sprawdzona sama gruszka wyglada na to ze chodzi plynnie i ok. Mysle ze problem jest z...
kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze. melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Ok, znalazłem nieszczelność - rozcięty wąż między intercoolerem, a kolektorem. Tymczasowo załatany ducktape'm. Problem w tym, że dalej nie pracuje. Zauważyłem, że gruszka tak jakby nie wciąga sztangi maksymalnie (sprawdzałem tak jak pompuje pompa vacuum jak również zasysając powietrze ustami) i zawór wastegate nie jest zamknięty, tylko uchylony. To...
Ta gruszka to nie sądzę żeby to było to bo jeśli podłącze przewody od podciśnienia do siebie to turbina chodzi normalnie więc gruszka sprawna i chodzi normalnie. Turbina nie chodzi tylko wtedy jak wężyki z podciśnieniem puści się przez zawór a że zawór jest nowy to nie wiem do czego się teraz czepiać:/
Witam. Mecze sie z volvo v50 2.0d 136km 2005r. Auto mocno faluje przy przyspieszaniu. Po sprawdzeniu wszystkiego doszedlem wkoncu ze faluje podcisnienie na zaworku sterujacym gruszka. Wymienilem zawor na oryginalny no i bez zmian. Podmienilem nawet potencjometr na gruszce turbiny, nic to nie dalo. Podcisnienie na dojsciu do zaworka ok. Patrzylem czy...
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Witam, mam pytanie odnośnie mojej c3 1.4hdi 2004 68km Mianowicie ciężko odpala na zimnym czasem nawet nie chce zapalić Wymienię co w samochodzie było robione Wszystkie filtry zmienione, nowy zawór zwrotny paliwa (gruszka do pompowania paliwa do filtra) Rura turbiny Rozrzad z pompą wody Akumulator ma napięcie 12.05 a na odpalonym 14.01 Wyskakuje mi błąd...
Witam! Tematy turbo, gruszki i zaworu N75 na forum przejrzałem dość dokładnie. Problem polega na prawdopodobnym przeładowaniu turbiny, ale zastanawia mnie, jak powinna prawidłowo działać gruszka. Odpaliłem Fabię ze zdjętym podciśnieniem z gruszki i po podpięciu jej na pracującym silniku podstawiło ją na maksa do ogranicznika. Czy tak powinno być i czy...
Witam !!!!!! Niestety, ale właśnie padł mi zawór (wastegate), membrana pękła i po ptakach. Dowiadywałem się w serwisie i nie wymieniają samego zaworu (wastegate - potocznie gruszka ) , lecz całą turbinę , a to są już znaczące koszty :-( . Wszyscy sie dziwią że tak szybko padł 70 tys. km. przejechałem a auto zakupione w salonie więc niema mowy żeby cos...
Witam. Czy ktoś wie jaki jest prawidłowy skok sztangi zaworu wastegate turbiny niskiego ciśnienia Mana tgx euro6 ? Mój egzemplarz zgłasza błędy z doładowania. Texą nie potrafię zrobić aktywacji zaworów turbiny. Podając powietrze zewnętrznie na gruszkę turbiny, mam skok na poziomie 5mm. Według mnie mało, ale w sumie wystarczająco by otworzyć bypass i...
witam, proponuję sprawdzić przewód łączący gruszkę zaworu upustowego turbiny z przewodem turbo, bo u mnie w 1,8, tddi moc była do 3000 ob wskaźnik optyczy cisnienia turbo wskazywał 1,4 at sterownik odcinał paliwo, po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy obroty kręci do odcinki sprawdź
Jak sprawdzic szczelnosc gruszki turbiny, moglbys Kolego tak po krotce opisac, czy ustami wciagac powietrze, przez wezyk od gruszki? Jesli chodzi o podcisnienie za zaworem N 75 biegnacy wezyk do gruszki turbiny i ktory krociec jest przed N 75 aby porownac podcisnienia za i przed zaworem? Jesli chodzi o czyszczenie turbo to bardzo to skomplikowane, czy...
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
autko mam dopiero niecały rok i chciałbym jak najwięcej się dowiedzieć Przeczytaj cały wątek, a dowiesz się bardzo dużo. Silnik masz z resztą taki jak mój. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny Ustami jej nie sprawdzisz (za małe ciśnienie raczej). Pompką ewentualnie. Cięgno może chodziś w pełnym zakresie ręką, ale poruszane przez...
Witam. Podaje przyczyne przez którą mój sharan był bardzo słaby !!!! Przewód,który idzie z gruszki przy turbinie do zaworu osuną sie z uchwytu w którym powinien być i oparł się na półośce, potem sie po prostu o nią przetarł. Wymieniłem wężyk i wszystko jest super.Błedy zniknęły a samochód silny jak przedtem. Dziękuje wszystkim za poświęcenie czasu i...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Vac to wejście podciśnienia, Out idzie do gruszki, ten trzeci na filterek. To nie jest czujnik tylko zawór.
Witam wszystkich z forum przybywam z takim problemem że gdy osiągnę 120km/h to jakby odcinało Turbine motor 1.9 90 km jest także taki problem ze jak sie przekroczy 3,5 tyś obrotów to łapie muła gdy się go zgasi to normalnie ładuje ( gruszka turbiny już sprawdzona jest cała ) , ogólnie mój znajomy miał też ten problem w swojej a3 tylko że 1.9 110km ,...
Witam. Mam kłopot z VW Borą z silnikiem 1.9 TDI symbol AJM. Samochód jedzie jakby zupełnie jakby bez turbiny. Gruszka sterowania turbiny nowa, wężyki szczelne. Turbo rozebrane i wyczyszczone, kierowniczki chodzą delikatnie bez zacięć. Test w nastawach podstawowych w grupie 011 powoduje wyraźne otwieranie zaworu N75 i ruch sztangi w pełnym zakresie....
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na krótko podciśnienie. Zasilanie na zaworki n75 jest. Gdzie...
Weź uruchom silnik i podaj podciśnienie na "gruszkę" turbiny z pominięciem zaworu N75. Zobacz czy się poruszy. Szczelności wężyka przez Internet nie da się sprawdzić niestety, podobnie jak tego czy przy odpiętym wężyku od "gruszki" dźwignia od VNT ("sztanga") daje się swobodnie poruszać...
Witam Da się sprawdzić po VIN jak również widać to po jej wyglądzie. Ta ze zmienną geometrią ma przymocowaną taką "puszkę" w której znajduje się aktuator zmiennej geometrii, zaś zwykła turbina ma tylko taką "gruszkę" która za pomocą ciśnienia steruje zaworem upustowym. Pozdrawiam
witam. octavia 2001r. - 1.9tdi ahf otoz taki problem: turbina po czyszczeniu - mieszek, gruszka, zawor regulujacy turbo (rozne nazwy podaje :P) wymieniony na nowy. co prawda jeszcze turbinka nie jest dobrze wyregulowana ale niepokoi mnie taki dzwiek: obojetnie jakie obroty, sprzeglo i slysze taki dzwiek jakby powietrze uchodzilo, cos jakby nie skończyło...
Witam wszystkich, mam taki problem od dwóch dni, silnik po osiągnięciu ponad 3000 obrotów staje się bardzo mułowaty i wywala błąd 17958 - Charge pressure control deviation P1550 - 35 - 00 - - . W VCDS BS grupa 011 sztanga turbiny płynnie chodzi w granicach 2 cm, gruszka turbiny nowa oryginalna i wężyki podciśnienia nowe. Odczyty przepływomierza też...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Witam kilka dni temu do swojej skody założyłem zregenerowaną turbine wszystko zrobione,a więc pojechałem się przejechać a tutaj brak mocy auto z dołu jest mocne tak do 2tyś obrotów resztę słabnie po krótkiej diagnozie okazało się ze pompą vakum wytwarza za mało podciśnienia 0.3-0.4 a więc zamówiłem nową teraz po sprawdzeniu vakumetrem jest jakieś 0.8-0.9...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Cześć, jestem po kolejnych ogledzinach silnika... domex32 bagnet i korek od oleju sa czyste, nie ma tam nic innego niz olej Zrobilem O11BS wg tego opisu: http://obrazki.elektroda.pl/5405215700_1... [/img]
Czesc jestem tu nowy i mam pewien problem z moim saabem 95 2.0 t automat. Chodzi mi o sztange turbiny ktora dziwnie sie zachowuje,chodzi ciezko i rusza sie dopiero powyzej 4 tys obr a czasami nawet wiecej,nie wiem czy to normalne bo jak juz pisalem w temacie brakuje mi mocy. Czasem gdy ruszam ze swiatel samochod jest strasznie mulowaty i nie ma takiej...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym? Problem mam też z odpaleniem auta jak...
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Ok, to jak już jesteśmy w temacie, to mam na myśli takie połączenie - sterowanie turbiną - gruszką od zaworu N75 do gruchy. O ile ten grubszy wąż jest ściśnięty opaską ślimakową i to ostro trzyma, o tyle tamto cienkie nie wiem, czy się nie zesunie, w końcu ciśnienie idzie i steruje gruszką, zgadza się? Ona pracuje na bazie ciśnienia, zawór N75 to zawór...
Przeglądając pobieżnie logi-moim zdaniem: EGR- działa prawidłowo, widać reakcje przepływomierza. Doczepił bym się tylko do ciśnienia w dolocie (Grupa 11) w zakresie obrotów od 2500 do 4500- to raczej nie jest przyczyną wibracji. W jakim stanie jest dwumasa? Dwumas jest w porządku. Po przeglądzie: Gruszka turbiny dziurawa, wymieniona na sprawną, zmienna...
Jak zwykle, duzo dyskusji i duzo teorii a nie wiadomo ani jaki silnik (jest ich 4) ani jakie turbo (rozne sposoby regulacji cisnienia). Jak pisałem Turbo po regeneracji w profesjonalnej firmie zajmującej się sprezarkami więc gruszka i lopatki dzialaja prawidlowo Przy takim podejsciu do sprawy, to tylko do wrozki trzeba sie zwrocic. Trzeba wziac sprzet...
Jakie jest podciśnienie na gruszce i przed zaworem?
OK dzięki za rade. Jestem umówiony dziś na porządną diagnostykę przez kolesia co pracuje w skodzie (te same silniki). Weźmie kompa do domu z serwisu, przepływomierz, czujnik temp silnika, oraz zawór ERG (chyba N75) i będziemy działać. Podzielę się potem informacjami co z tego wyjdzie. Na pewno komuś się przydadzą. Co do przebiegu auta to nie jest duży...
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Odkręciłem pompkę i wszystko wygląda ok. Żeby sprawdzić stan krzywki trzeba zwalić pokrwę zaworów a niechciałbym tego ruszać Kolego a jest taka możliwość żeby ta krzywka się wytarła ? Znasz takie przypadki ? Między wałkiem rozrządu a pompą jest szklanka wszystko to chodzi w oleju . Moja przygoda z Lt- kiem dopiero się zaczyna i człowiek od którego go...
Dokopałem się do tej gruszki na dole i wyglada to tak że wchodzi do niej ten wężyk gumowy, ale jak spiąć te węże żeby tą gruszkę sprawdzić ? Wężyk idzie w następujący sposób, wychodzi z gruszki idzie długą drogę bo aż w okolice chłodnicy do jak by przycisku do którego wchodzi jeszcze jeden wężyk który wędruje sobie z okolicy przepustnicy z jak by takiego...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
Witam. Przejrzałem wężyki podciśnienia i wymieniłem dwa które wydawały mi się podejrzane, był to wężyk do zaworu EGR oraz wężyk od zaworu N75 do gruszki turbiny. Zrobiłem logi i wykres ciśnień i widzę minimalną poprawę, ale problem nadal pozostaje, ponieważ przebieg wykresu jest podobny. Wygląda to trochę jak mechaniki wykres układu z tłumieniem. Dodatkowo...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75 http://www.endrjub.ols.vectranet.pl/foto... jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy...
No jest możliwe , ale nie licz ze będzie to samo ucieknie sporo Nm. a turbinę się zmienia na ta z zaworem upustowym np z 1Z podłączyć bezpośrednio gruszkę z kolektorem ssącym i wyregulować cięgno.... Dla mnie zmiana bez sensu, bo przeróbka linki gazu i turbiny wyjdzie podobna cena jak za sprawną taką samą.
Ciśnienie z turbiny na cienkim węzyku zapnij do gruszki przy turbo.
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
Jest bardzo prosty sposób. Nakreśle ci temat w małym skrócie. Z tego co opisałeś wnioskuje że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny. Z reguły dzieje się tak tylko w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Z wiedzy która posiadam najprawdopodobnymi przyczynami są 4 przypadki takiego zachowania: - defekt zaworu N75 - uszkodzenie...
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
A z hamulcami nie masz problemu? Twardy hamulec 'z rana'? Jezeli tak to moze byc pompa vacuum potem trzeba dokladnie sprawdzic po kolei: wezyki ukladu podcisnienia, zawor n75 (moze sie przycinac) sztanga gruszki i lopatki turbiny czy nie zapieczone. Najlepiej vag w reke i proba dynamiczna bloki 3, 8, 11, Wlaczasz 3 bieg gaz w podloge i logujesz ad do...
Witam. problem z samochodem jest taki, kręci tylko do 3000 obr. Zaraz po uruchomieniu silnika wywala błąd P0243 - usterka zaworów doładowania. Z tej przyczyny nie działa gruszka przy turbinie, natomiast do zaworków dochodzi podciśnienie ale już dalej nie. niestety podmiana elektrozaworków na inne nie zmienia nic. Interesuje mnie jakie napięcia wysyła...
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Do sprawdzenia wartość podciśnienia przy zaworze sterującym turbiną. W logach sprawdź wypełnienie przebiegu dla tegoż zaworu. Potem sprawdź wartość podciśnienia na gruszce. A na koniec wymień tego Pierburga, bo to on padł i nie da się go naprawić.
Auto z 2004r. 136KM Mam problem z powracającym błędem przepływki p0101.W aucie tym nie działa egr który się zacinał i został zaślepiony.Zawór egr posiada czujnik położenia.Auto po wykasowaniu blędu przyśpiesza ok.gruszka turbiny chodzi płynnie,podciśnienia sprawdzone.Katalizator drożny.Dziwi mnie to że jakby to była wina stojącego egra to czego nie...
Zawor sterujący turbiną też może "za wolno" sterować i turbo wydaje takie odgłosy. Sprawdź czy podczas zchodzenia z obrotów sztanga z gruszki turba odpuszcza.
zaworem gruszka gruszka turbiny zaworem gruszka turbina
wskaźnik myszy at90s2313 zamiennik daewoo ustawienia serwisowe
Opel Tigra nie odpala po podłączeniu OBD Kod błędu 7C020B w Mercedes Actros - AdBlue i czujnik wału