Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Tu jest ok a zmierz co pokazuje na wejściu do gruszki turbo zaraz po odpaleniu.
Te cienkie przewody podciśnienia potrafią się zacisnąć lub zabrudzić. Często też gruszki przy turbo gniły i tam ucieka podciśnienie.
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
To pompa od 1.6 diesla ,nie pasuje ,brak gruszki od turbo ,inne mocowanie.
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
To jest Zexel czyli Jak Bosch. Można oszukać pozycjometr nastawnika i w ten sposób zwiększyć moc. Dołożyć zaworek do gruszki na turbo żeby nie kopcił i 20% przyrostu masz.
Weź sobie jakieś lusterko i szukaj obok gruszki turbo. To jest chyba euro 6 i raczej bedzie tam, dostęp bardzo kiepski.
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
może komuś to się przyda , kiedyś miałem taki przypadek a passacie b5 1,9 tdi ktoś kiedyś musiał grzebać przy pedale gazu i nie zabezpieczył tego cięgna od pedału do potencjometru a jest tam ŚRUBA RZYMSKA i rozkręciła się wiec fizycznie było tylko 2/3 gazu . Drugi przypadek cały czas otwarty EGR prosto zdiagnozować poprzez odpięcie węża zaślepienia...
Według mojej dokumentacji, ale mogę się mylić, to będzie czujnik położenia gruszki od turbo chyba, może ktoś potwierdzi?
Wątpię żeby to był przepływomierz. Podłącz stałe podciśnienie do gruszki turbo i zrób dynamiczne logi 11.
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Turbo dalej daje tylko 1450 mbar. Przepływomierz raczej dobry nieszczelności w logach nie widać . Sprawdź czy dolot jest drożny szczególnie intercooler. Jak masz możliwość omiń zawór n75 i połącz wężyk od gruszki Turbo bezpośrednio z podciśnieniem. Wtedy log. Miernika podciśnienia jak mniemam nie masz żeby sprawdzić czy jest prawdłowe.
Samochód wchodzi w tryb awaryjny diagnostyka komputerowa w połowie rozwiązała by problem, ale możesz sprawdzić stan podciśnień zacznij od tego co leci od gruszki turbo do zaworka i dalej jeśli będzie uszkodzony to do wymiany.
Ciśnienie z turbiny na cienkim węzyku zapnij do gruszki przy turbo.
Ten przewód ma być wpiety w filtr i zasysać świeże powietrze. Masz nieszczelność w układzie podciśnien i zaleczyłeś przypadkowo problem. Najczęściej pada membrana egr lub gruszki turbo.
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
Zobacz na przewód z podciśnieniem od elektrozaworu do gruszki turbo , ten błąd potrafi wtedy wyskoczyć i będzie powodował dymienie.
Turbo się przycina przycina od 3200 doładowanie zadane 2050 mbar a aktualne rośnie(druga część loga) od tego momentu i osiąga prawie 2200 mbar przy 3700 rpm mimo że sterownik usiłuje je zbić wysterowaniem N75 (82-87%). Sprawdź czy cięgno gruszki turbo chodzi w pełnym zakresie i bez zacięć. Możesz w tym celu odpiąć wężyk od gruszki turbo do n75 i zasysać...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
Dzień dobry :) Mam problem w Toyocie Avensis T25 2.0 D4D 116 km. Problem jest taki, że po wymianie całego środka (koras) zbiera mi się olej od strony ciepłej i daje na wydech. Turbo dosłownie pracowało max 10 min i zauważyłem ten wyciek. Po zdemontowaniu katalizatora można palcem nabrać oleju z gruszki. Przed wymianą na starej turbosprężarce tego nie...
Sztywna rurka vaccum juz łączy sie z tym wężykiem przy samym servo, także czekam nadal na podpowiedzi :) Dodam że środkowy króciec N75 podłączony jest do gruszki turbo a dolny króciec to mały filtr.
Górny do atmosfery (obudowy filtra), środkowy do gruszki turbo/egr, dolny do wakupompy
Na takie proste sprawdzenie jak robisz to jest dobrze. Potrzebna diagnoza komputerem, będziesz wiedział więcej.
Nie no zgadza, ale trzeba patrzeć realnie 2700 kosztuje nowe turbo: [url=https://www.turbosprezarki-nowe.pl/...
wtryski są ok :P Co do pozostałych koncepcji to pozostał kolektor oraz pompa próżniowa, która być może ma słaby wydatek i nie zaciąga do końca cięgna gruszki turbo.
Słuchaj ja też miałem zanik hamulców ,pedał twardy po odpaleniu, i zdarzyło mi się też raz podczas jazdy ,musiałem hamować awaryjnie ,jeżeli sprawdziłeś podciśnienia i są w porządku ( wartości jakie mają być na poszczególnych wezykach znajdziesz w necie ) ,sprawdziłeś sztangę gruszki turbo ,zaworki N75 i N18 ,akumulator podciśnienia jeśli tu jest wszystko...
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
Sprawdź podciśnienie do gruszki turbo czy sztangi się rusza płynie . A co do komunikacji to Abs jest na innym sterowniku i komunikacja może być a z silnikiem może nie być tez pytanie co on podpina . Wkręty do drzewa poza komentarzem.
Podmieniłem pompę tandemową na testy ale nie wniosło to żadnego efektu. Ogólnie sytuacja dalej jest tak jak było. EGR jest zaślepiony, sterowanie EGR jak odepnę i zaślepię nic to nie daje, dalej jest ta samo. Jest jakiś problem chyba na układzie dolotowym lecz mogę się mylić. Gdy wszystkie podciśnienia sa podpięte normalnie to samochód nie chce się...
Sprawdzę dzisiaj to podciśnienie. Turbo jest ok. bo niedawno było w regeneracji tylko coś nim nie steruje jak trzeba. Czyli na zgaszonym silniku cięgno powinno być na dole a jak zapali to u samej góry, tak? Sprawdzałem podciśnienie przy samym wejściu (tam gdzie dochodzi do zaworka zwrotnego) to ciągnie w jęzor jak cholera. A na wyjściu z N75 do "gruszki"...
Witam. Panowie pacjent to leciwe audi 80 b4 tdi silnik o oznaczeniu 1Z. Od jakiegoś tygodnia podczas przyspieszania dostaje mega doła. Dzieje się to w przedziale 1800-2000 obrotów. Ruszam, do 1800 jedzie normalnie po czym gdy osiągnie tą wartości całkowicie traci moc którą spowrotem odzyskuje przy 2000 obrotów. Dzieje się to głównie podczas ruszania...
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Witam. Opisuje problem w ford c max 1.6 109KM 2008r. Zapalam silnik i cały czas chodzi sztanga gruszki w górę i w dół niezależnie od obrotów silnika. Podczas jazdy tak samo gruszka pracuje i podczas przyspieszania raz auto ciągnie raz nie raz ciągnie raz nie. Dodam ze z tego powodu wymieniane było juz turbo ale bez gruszki czyszczenie egr oraz nowe...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Membramy w zaworze EGR i gruszce turbo dobre, zasilanie sprawdziłeś.
Po logu 011 widać ze ma małe wysterowanie n75. Posprawdzaj wężyki podciśnienia i ewentualnie podmień na chwile n18 (zawór sterowania EGR) z n75 jak moc wróci to n75 walnięty. A i zapal auto ściąg wężyk z gruszki turbo i palcem sprawdź czy jest podciśnienie :)
No to teraz napisz co chciałeś zmierzyć odłączając wtyczkę od map sensora i mierząc wartości we wtyczce? Przynajmniej pobawił się trochę i zmierzył że ma poprawne zasilanie czujnika boost :D. Na przyszłość jak się chce zmierzyć poprawne zasilanie czujnika to sondę GND podłączamy także we wtyczce. Jeśli jej nie będzie to nawet o tym się nie dowiemy...
System nie radzi sobie sobie z utrzymaniem ciśnienia na zadanym poziomie ma być 2,3 bara a bije do 2,7 sprawdź czy sztanga chodzi. Najlepiej odepnij wężyk od gruszki turbo do n75 i zasysaj paszczą ale raczej geometria zapieczona.
Witam Prosił bym o pomoc w rozwiązaniu problemu.Auto pali bez problemu,nie kopci problem natomiast w mocy do około 2200-3000 obrotów bo w takim zakresie włącza się turbo do tych obrotów jest mułowate strasznie.Kiedy odpalam silnik cięgno gruszki turbo się ruszy kiedy gaszę także niema także problemu z poruszaniem go ręką lecz kiedy wcisnę gaz auto wejdzie...
Tam jest sygnał PWM czyli sterowanie wypełnieniem przebiegu prostokątnego. Woltomierzem ciężko zmierzyć musiałbyś mieć multimetr samochodowy z pomiarem wypełnienia impulsu w %. Po pierwsze odepnij wężyk podciśnienia od turbo i zrób loga. Ciśnienie na turbo powinno być bliskie atmosfery lub lekko powyżej tak max 1100mbar. Potem na wolnych odpinaj i podłączaj...
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
Doprecyzujcie proszę, bo chyba mam dwie różne informacje. Regulacja podciśnieniem geometrii przez jego podanie do gruszki rozkręca czy gasi turbo? Będę w weekend sprawdzał podciśnienia. Na ten moment widzę luz na słynnym króćcu vakum.
Ja bym sprawdził kompresje, regulacja wtrysków oraz kontrola kata synchronizacji na dobry poczatek. Jesli chodzi o twardy hamulec to mało wydajna Vacupompa pewnie luzny kruciec jak to w 1.9 lub nieszczelnosc. Daj bezposrednio cisnienie z Vacu do gruszki turbo, jak bedzie poprawa mocy to znaczy ze jest nieszczelnosc.
WITAM .Wymieniłem koras turbinki oraz wyczyściłem geometrię, bez względu na to jak ustawie sztangę gruszki ,Turbo od 3000 obr się odcina jest przeładowanie ,moje pytanie brzmi czy mogłem ten pierścień od sterowania lopatakami założyć odwrotnie tzn do góry nogami ?? I czy stąd może wynikać mój problem ??? Czy jest w ogóle taka opcja??? Dodam że wszystko...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Jaki jest w czasie jazdy procent otwarcia zaworu sterującego gruszką , czy po spięciu gruszki na turbo przeładowuje w czasie jazdy .
Jak jadę spokojnie to auto jedzie poprawnie. Lecz jak zacznę gwałtownie rozpędzać je to przy zmianie na 5 czasami 6 bieg wyskakuje "awaria silnika"(100KM/H) i auto traci moc. Diagbox pokazuje "zbyt wysokie ciśnienie doładowania". Odłączyłem wężyk od gruszki turbo i podłączyłem się dużą strzykawką przy pomocy innego wężyka (strzykawka tworzy bardzo duże...
Trochę jest zamieszania z tymi Onwami Turbo bo niektóre tylko mają "gruszki" z przełącznikami kanałów jak to twoje. Ale nie martw się poszukałem za ciebie trochę i znalazłem to czego potrzebujesz. Masz to rozpisane pod tym linkiem: http://obrazki.elektroda.net/30_12076552... Z takim rysunkiem poradzisz sobie na 100%. Jak by co to pisz jeszcze. Pozdrawiam
Niestety nie jest jeszcze wszystko ok. Błędy znów te same Różnica jest taka, że teraz nie ma tylko mocy. Klapa gasząca działa, silnik pracuje normalnie i nie kopci a wszystkie błędy z wyjątkiem 17957 mogę wykasować od razu jeszcze gdy silnik pracuje, a ten jeden dotyczący regulacji ciśnienia doładowania dopiero gdy zgaszę silnik. Wtedy znów mogę chwilę...
Sprawdzić wzrokowo czy po odpaleniu dźwignia od gruszki przy turbo się chowa i jakim zakresem.
no dobra ale którą strone ta od strony gruszki czy turbo?ps zawsze jak psikniesz coś do srodka pójdzie
Witam A jesli onwa turbo nie ma odbioru a nadawanie jest, to co nalezy brac pod uwage (nie biorac pod uwage uszkodzen kabla od gruszki)
Zawor sprawdzasz wakuometrem, jakie ciśnienie ma przed a jakie za zaworem. Po odpaleniu na wolnych obrotach powinno być takie same. Obejrzyj też jak sztanga na gruszce turbo dziala. Na wolnych ma ja wciągnąć, po dodaniu gazu jak turbo zacznie ładować ma się cofnąć.
Wiesz co sprawdź jeszcze ? Sprawdź sterowanie gruszki na turbo i samą gruszkę. Bo być może się zacina. To tak by było np. przy przeładowaniu bo już to przerabiałem. Jak sprawdzić tą gruszkę? Myślałem też o kupnie nowej gruszki z możliwością zwrotu, tak jak to robiłem z nowym MAP i przepustnicą ale nie wiem jaki jest jej numer serwisowy, a w katalogu...
Sztangę sprawdza się w Basic setings przełączenie z bloku pomiarowego 11. Wtedy silnik podniesie obroty na 1400 RPM i będzie cyklicznie próbował włączyć turbo na max i na min. Powinno to skutkować słyszalną prącą turbo. Wzrostem ciśnienia a atmosfery o co najmniej 50 mbar (dobre sprawne oryginalne/nieregenerowane turbo podbija o 100 mBar lub więcej)....
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
Witam, zauwazylem ze w moim passacie 1.9 gruszka od turbo jest zalana olejem :/ ma ktoś pomysł skąd to cieknie ? Dodano po 35 Do tej gruszki wchodzi jakieś podciśnienie
W większości przypadków po zaciągnięciu gruszki kierownice są ustawiane na pełną moc. Więc jak po zdjęciu podciśnienia jest odwrotnie, to dziwne. Wydaje się, że rozregulowane to turbo.
Ściągnij przewód od gruszki przy turbo i przytkaj palcem albo językiem i zobacz czy zasysa powietrze. Co jeszcze mi przychodzi do głowy to mógłbyś odkręcić rure od wydechu zaraz za turbo i zobaczyć jak wtedy będzie się zachowywać samochód. Możesz mieć też zapchany katalizator oczywiście jeżeli go posiadasz.
Witam czy da się jakoś zrobic zeby np od 1200obrotow wstawalo turbo słyszałem że wezyki od tej czarnej gruszki co idzie do n75 zaworka trzeba jakoś połączyć i będzie wstawalo szybciej
zrobiłem podciśnienie pompką, ramię gruszki porusza się, jednak dalej brak ciśnienia z turbo... Teraz mam pytanie czy gdyby geometria byla zapieczona to dałoby sie poruszać ramieniem gruszki?
hmmm, ciekawe, a idz po przewodach podcisnieniowych od gruszki od turbo i co napotkasz pierwsze po drodze? Powiem Ci nawet więcej: 1K0906627A ;)
Jak w wężu jest podciśnienie to tak ma być.Bo są gruszki gdzie wypycha cięgno a nie wciąga. No chyba że zamiast podciśnienia jest ciśnienie. Ale to już pewnie sprawdziłeś. Tylko nie pisz że nie.
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
Masz źle podpietą gruchę turbo albo padł pierburg. Turbo może kuleć np być zalepione (malo prawdopodobne) . Czyli najpier pierburga zweryfikowac jest w tym motorku głeboko z tylu ukryty ale weżyki powinny byc doprowadzone jeden spodem przy gruszcze (turbo) . Kolejny górą i dookoła filtra paliwa do złączki pompki podciśnienia tej co ssie wspomaganie...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
W gruszce jest sprężyna, w dodatku dość mocna, normalnie sztanga jest wypchnięta na zewnątrz na max, dopiero podciśnienie podłączone do gruszki ją zasysa. Zdarza się, że sprężyna skoroduje i wtedy nie ma co wypchnąć sztangi z gruszki. Zanim zaczniesz demontować turbo odkręć gruszkę i poruszaj ręką sztangę i dźwignię geometrii
Ciśnienie na przewodzie od vacum pompy jest - strzykawkę zaciągnęło. Podłączyłem więc na krótko przewód od gruszki turbo do vacum pompy i przejechałem się autem. Turbo ożyło ale wstaje tak od 1800 obrotów. Nie piłowałem auta bo na max doładowaniu było ale to ważny trop. A że wczoraj testowałem gruszkę i nie mogłem zassać z niej powietrza ustami czy...
Jakie powinno być ciśnienie na przyjściu do gruszki (sztangi turbo)? Ciśnienie piszesz.....nie masz pojęcia jak to wszystko działa, więc twój opis problemu nie może być wiarygodny oddaj do warsztatu....
albo źle wyregulowana sztanga od gruszki albo podciśnienie za słabe do gruszki https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY... https://www.youtube.com/watch?v=m8YZoYOl...
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
A jesteś pewien, że w aucie jest regulator doładowania? Jak patrze w google to większość ma tylko wąż z muszli turbo do gruszki.
Poszukaj procedury wymiany "gruszki" Tam jest czujnik położenia i jego należało by sprawdzić w pierwszej kolejności.
Możliwe że jest źle ustawiona dźwignia gruszki lub same turbo zepsuli i dlatego późno wstaje.
chyba masz cos nie si :), nie znam akurat tego typu n75, ale poszperalem i powinno byc raczej tak http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.... (tak wynika z tego schematu): ten najblizej wtyczki (niebieski) powinien byc podpiety do rury od filtra powietrza; ten po drugiej stronie zaworu (czarny) do gruszki od turbo, a ten z boku (czerwony)...
Tak napewno cisnienie za wysokie 2580 mbar . Odepnij gruszkę i zobacz czy dzwignia geometrii chodzi lekko i wpelnym zakresie . Gruszki też lubią korodować i zacinać sie
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
W tej turbinie regulacji nie ruszasz to jest ta gruszka z podcisnieniem. Ale chodzi o to zeby podpiac komputer i sprawdzic w parametrach co ecu potrzebuje a co jest w rzeczywistosci. Reguluje sie na srubach od tej gruszki. Wyslij im numery swojego turba to sprawdza czy napewno core jest do twojej.
Odłączałeś przepływomierz? Przepływ masz ok przy odłączonym EGR. Do sprawdzenia podciśnienie sterujące gruszką turbo.
Wracajac do tematu... Podlaczylem viakena. Polaczyl sie bez klopotu.... Ale procz p1357 nie ma nic innego... Vag opisuje jako blad czujnika temperatury. Zadne bledy sie nie pojawiaja. A silnik zamulony. Zrobie jutro logi. Reczne zamkniecie zaworu na dolocie natychmiast gasi silnik wiec raczej nie rozerwalo rury na dolocie. Zastanawiam sie czy to nie...
Witam, Robiąc log statyczny grupy 011 wychodzi na to że posiadam zbyt małe ciśnienie turbo w trybie On http://vaglog.pl/log_244448.html Czy ktoś miał już taki problem i spotkał się jak go rozwiązać? Auto jak na moje odczucie bardzo myśli przy dodawaniu gazu i zmiany biegu. Dodam prace gruszki od turbo. https://youtu.be/34PNLRY89wE Auto Seat Ibiza 1.9TDI...
Witam. Posiadam golfa 4 1,9 TDI silnik ALH Mianowicie pojawił sie problem przy 130 traci moc lecz po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest OK Też miałem ten problem po ustawieniu Gruszki od turbo problem znikł :D
Jeśli nie wiesz jak działa turbina w benzynie to co zrobić? Jak chcesz postawić dobrą diagnozę?
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
Ale od czujnika wału wyskoczy błąd. Również jak zaślepisz EGR to wyskoczy błąd. Sprawdź, czy przy sterowniku EGR na wtyczce jest jakieś magiczne urządzenie, jeżeli nie to został wyłączony programowo - jak programowo to będzie zagadka, może sterownik pada, nie taki program, nie taka mapa, nie wiadomo co mogło być dodatkowo robione w sterowniku. Gruszki...
Map sensor został sprawdzony i okazał się dobry-poza tą temperaturą,którą pokazuje,ale to nie ma znaczenia. Może mnie ktoś nakieruje na problem bo ja już nie mam pomysłu-opisze co się zmienia,gdy ciśnienie spada. Po odpaleniu auta po chwili słychać zmianę pracy silnika-klekocze tak jakby wtrysk lał,ale nie leje. W tym samym momencie ciśnienie spada...
Witam!!Pisze z zapytaniem o działanie turbiny w w/w modelu a dokładnie dzwigni(sztangi) czy jeśli dzwignia po gwałownym dodaniu gazu przesuwa sie ok 10mm to znaczy że kierownica spalin turbiny pracuje?gdyż po zdjeciu węzyka z gruszki podciśnienia turbo i przy próbie jazdy pod obciązeniem mam wrażenie że turbo doładowuje ,bez wzgledu czy wezyk podcisnieniowy...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Ale przecież skracając sztangę będę zwiększał ciśnienie czyż nie?? Dodano po 13 Zmieniłem jeszcze zawór sterowania turbiny. teraz przy 3 tyś obrotów jest 2.2 atm na trzecim biegu. Ale w mocy nic się nie poprawiło. Nie polecam mieszać ze sztangą . Ma być ustawiona fabrycznie . 2,2 bara to za dużo stanowczo . 1,4-1,5 bara to fabryczne ciśnienie . Można...
przewody od turbo do gruszki są ok gruszkę sprawdzałem strzykawka taki sposób znalazłem w necie. i chyba mi się wydaje ze wcześniej przy przyspieszaniu słyszałem syk przy przyspieszaniu teraz tego nie słychać
Różnica ciśnien mierzona pod obciążeniem podczas jazdy, trzeci bieg i pedał w podłogę. Wydaje mi się że trochę słychać turbo i moim zdaniem za dużo oleju w dolocie. Jak zweryfikować turbo? Sztanga od gruszki chodzi leciutko bez problemu. MAP sensor sprawdzony na szybko strzykawką, wydaje mi się że działa prawidłowo. Jak sprawdzić czy MAF działa prawidłowo?...
EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
wartości gruszki turbo regulacja gruszki turbo radio gruszki
wyłącznik suszarki rozmiar czcionki przepływomierz powietrza focus
wzmacniacz audio inwerter naprawa
Bosch 3002/13, SGI 3002/13, SGS 3002/13 – czy zmywarka ma presostat, typ i lokalizacja Chrysler Grand Voyager BCM – demontaż sterownika body, lokalizacja, procedura, generacje