Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
Problem rozwiązany, nastawnik reguluje się na fasolkach tu gdzie się go przykręca. Problem wynikał z uszkodzonego przewodu który idzie do tej małej gruszki EGR pod Turbo.
Tu jest ok a zmierz co pokazuje na wejściu do gruszki turbo zaraz po odpaleniu.
Te cienkie przewody podciśnienia potrafią się zacisnąć lub zabrudzić. Często też gruszki przy turbo gniły i tam ucieka podciśnienie.
Zobacz gdzie jest podłączony wężyk idący do gruszki przy turbo
To jest Zexel czyli Jak Bosch. Można oszukać pozycjometr nastawnika i w ten sposób zwiększyć moc. Dołożyć zaworek do gruszki na turbo żeby nie kopcił i 20% przyrostu masz.
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
To pompa od 1.6 diesla ,nie pasuje ,brak gruszki od turbo ,inne mocowanie.
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Witam czy da się jakoś zrobic zeby np od 1200obrotow wstawalo turbo słyszałem że wezyki od tej czarnej gruszki co idzie do n75 zaworka trzeba jakoś połączyć i będzie wstawalo szybciej
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
zależnie od tego jakie ma byc cisnienie docelowe osiągane przez turbo regulujesz sztange w silniach które sterowane są bezposrednio ciśnieniem w kolektorze dolotowym tutaj zrób tak: weż wężyk włóż do gruszki od sztangi reguluącej poluzuj śruby na sztandze wciągaj powietrze do maxymalnego schowania sie sztangi w praktyce wystarcza od 1,5bara do 2barów...
Zregenerowane turbo nie musi oznaczać, że działa ono prawidłowo. Wiele razy spotykałem się ze źle zregenerowanym turbo. Najważniejsze to na początek podstawy, szczelny dolot. Jeśli to jeszcze starsze rozwiązanie, to turbo jest sterowane podściśnieniowo. Należy sprawdzić czy mamy prawidłowe podciśnienie do elektrozaworka z turbo oraz za zaworkiem do...
może komuś to się przyda , kiedyś miałem taki przypadek a passacie b5 1,9 tdi ktoś kiedyś musiał grzebać przy pedale gazu i nie zabezpieczył tego cięgna od pedału do potencjometru a jest tam ŚRUBA RZYMSKA i rozkręciła się wiec fizycznie było tylko 2/3 gazu . Drugi przypadek cały czas otwarty EGR prosto zdiagnozować poprzez odpięcie węża zaślepienia...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Jakie tam turbo siedzi? Mi wychodzi zmienna geometria z czujnikiem położenia gruszki. I tu szukaj kłopotu, zawór wysterowuje sztangę na pełne otwarcie, dopiero podczas jazdy dławi. Być może czujnik nie widzi położenia gruszki albo widzi błędne. Może problem z wężykami a może grucha dziurawa. Jak fizycznie wygląda praca sztangi?
w AEB nie ma czujnika doładowania. Logi które zrobił (at)Switch_23 to wszystko co można wyciągnąć za pomocą VAGa :) Dodatkowo kolega napisał, że podpiął manometr, innej możliwości sprawdzenia ciśnienia doładowania w tym przypadku nie ma. (at)Switch_23 - w tym przypadku problemem będzie pojawiający się błąd 00561. ECU łapiąc ten błąd przechodzi w tryb...
Witam panowie mam pytanie czy przez zawór n 75 powietrze powinno przechodzić w obie strony ( jak wciągam czy wdmuchuje )przy zapłonie włączonym nie powinien się zamykać i otwierać . Po uruchomieniu silnika zaciąga mi gruszkę przy turbo do końca i tak trzyma niezależnie od obrotów silnika czy tak powinno być
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
Witajcie. Czy ktoś miał podobny problem jak na filmie? [youtube]https://youtu.be/IwxtcnGC5NA[/y... Co było do tej pory sprawdzone: podciśnienia szczelność gruszki sprawność zaworka wiązka zaworek -> sterownik wiązka po stronie zasilania zaworka (+ po stacyjce) czujnik ciśnienia czujnik różnicy ciśnień odpięty alternator sterownik czy nie zalany...
Doprecyzujcie proszę, bo chyba mam dwie różne informacje. Regulacja podciśnieniem geometrii przez jego podanie do gruszki rozkręca czy gasi turbo? Będę w weekend sprawdzał podciśnienia. Na ten moment widzę luz na słynnym króćcu vakum.
Według mojej dokumentacji, ale mogę się mylić, to będzie czujnik położenia gruszki od turbo chyba, może ktoś potwierdzi?
Regeneracja turbo, wymiana wężyków systemu podciśnienia, sprawdzenie działania elektrozaworów, zaworka zwrotnego i gruszki a na koniec regulacja sztangi turbo.
patrząc na gniazdo w radiu(patrz rys.) do przełącznika szescio nóżkowego , na jednej sekcji masa w środek skrajne RX i TX druga sekcja przełącznika ma zamykać obwód modulacji podczas TX. zmiana kanałów odbywa się przez zwieranie channel do masy lub TX.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Podmieniłem pompę tandemową na testy ale nie wniosło to żadnego efektu. Ogólnie sytuacja dalej jest tak jak było. EGR jest zaślepiony, sterowanie EGR jak odepnę i zaślepię nic to nie daje, dalej jest ta samo. Jest jakiś problem chyba na układzie dolotowym lecz mogę się mylić. Gdy wszystkie podciśnienia sa podpięte normalnie to samochód nie chce się...
Wszystko do sprawdzenia. Swoją drogą też miałem auto gdzie turbo było regenerowane, ale nie jechało działy się cuda, stwierdziłem że problem w turbo, oddaliśmy na reklamacje, oznajmili że jest ok, zamontowałem, dalej to samo, dopiero moja ingerencja w regulacje gruszki która była oznakowana farbą doprowadziła auto do normalnej jazdy... regeneracja regeneracją...
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
Wsadzić łapkę i poszarpać (oczywiście na zimnym) czy nie ma luzów na cięgnie. Odpiąć wężyk od podciśnienia do gruszki turbo i sprawdzić czy dalej przeładowuje. Na wolnych zawsze żądanie doładowania jest na max i można odłączając wezyk podciśnienia do turbo sprawdzić jak szybko sztanga wraca do pozycji 0. Na koniec można zassać np strzykawką (duża 100...
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
Turbo dalej daje tylko 1450 mbar. Przepływomierz raczej dobry nieszczelności w logach nie widać . Sprawdź czy dolot jest drożny szczególnie intercooler. Jak masz możliwość omiń zawór n75 i połącz wężyk od gruszki Turbo bezpośrednio z podciśnieniem. Wtedy log. Miernika podciśnienia jak mniemam nie masz żeby sprawdzić czy jest prawdłowe.
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Witam. Panowie pacjent to leciwe audi 80 b4 tdi silnik o oznaczeniu 1Z. Od jakiegoś tygodnia podczas przyspieszania dostaje mega doła. Dzieje się to w przedziale 1800-2000 obrotów. Ruszam, do 1800 jedzie normalnie po czym gdy osiągnie tą wartości całkowicie traci moc którą spowrotem odzyskuje przy 2000 obrotów. Dzieje się to głównie podczas ruszania...
Zrobiłem diagnostykę Xentry. Do tego błędu były dwie opcje do wyboru pierwsza test doładowania na postoju. Doładowanie wysokie było koło 1,3bara i rosło niskie ciśnienie doładowania cały czas utrzymywało się koło 0,98bara No i po zakończeniu program nie stwierdził niezgodności. Drugą opcja wyboru było sprawdzenie podciśnień ale to już robiłem wielokrotnie...
Wątpię żeby to był przepływomierz. Podłącz stałe podciśnienie do gruszki turbo i zrób dynamiczne logi 11.
Witam. Opisuje problem w ford c max 1.6 109KM 2008r. Zapalam silnik i cały czas chodzi sztanga gruszki w górę i w dół niezależnie od obrotów silnika. Podczas jazdy tak samo gruszka pracuje i podczas przyspieszania raz auto ciągnie raz nie raz ciągnie raz nie. Dodam ze z tego powodu wymieniane było juz turbo ale bez gruszki czyszczenie egr oraz nowe...
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Samochód wchodzi w tryb awaryjny diagnostyka komputerowa w połowie rozwiązała by problem, ale możesz sprawdzić stan podciśnień zacznij od tego co leci od gruszki turbo do zaworka i dalej jeśli będzie uszkodzony to do wymiany.
Zrób loga 11-bs, zobacz czy sztanga turbiny chodzi w pełnym zakresie, posprawdzaj podciśnienia czy nie pozamieniane, i jeszcze zrób log jeszcze raz jak wyżej tylko z wypiętym podciśnieniem z gruszki turbo , a i jeszcze było tak przed czyszczeniem turbo bo można jeszcze przy czyszczeniu turbo popełnić błąd przy składaniu turbiny i założyć ten pierścień...
Jak w wężu jest podciśnienie to tak ma być.Bo są gruszki gdzie wypycha cięgno a nie wciąga. No chyba że zamiast podciśnienia jest ciśnienie. Ale to już pewnie sprawdziłeś. Tylko nie pisz że nie.
https://obrazki.elektroda.pl/3336558700_... https://obrazki.elektroda.pl/4033518300_... Takie mam wskazania w Delphi na obrotach jałowych. Czujnik ciśnienia doładowania nowy i "zakodowany" na nowo. Obstawiam, że z paliwem itp. jest ok. Różnica ciśnień na DPF około 26/27 na obrotach jałowych. Miałem epizod, że spadł...
Sprawdz manometrem ile bije turbo Dodano po 1 Czy jak zdejmiesz waz z gruszki to odcina moc?
Coś nie tak z ciśnieniem doładowania. Trzeba by sprawdzić czy do gruszki po zapaleniu silnika dochodzi podciśnienie czy grucha szczelna. Jak będzie ok to turbo wyjęcia i oglądnięcia na stole. PS Jaki kod silnika?
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
Sprawdź podepne się pod temat ja już walczę z tym dobry rok brak mocy jedzie jakby ciągnął przyczepę z kamieniami do stówki nie więcej, byłem zmuszony wymienić silnik między czasie po awaria wycieku płyny poszła uszczelka pod głowicą przebieg 600t . Na postoju jak przytrzymiesz na obrotach klamocze przebiera i zaczyna dymić , pozmieniałem turbo małe...
wartości gruszki turbo regulacja gruszki turbo gruszki mercedes
oplot stalowy skontrolować silnik komunikat przezwajanie wirników
zmywarka whirpool mruga start bateria parkside styki
Ile oleju wlać do myjki ciśnieniowej Kärcher K2.400? Oś łożyska bębna w pralce Candy: przykręcana czy nitowana?