Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
Spróbowałem klapa gaszącą nie wykazała żadnej reakcji ,samochód nadal został odpalony a dźwignia nie miała żadnego ruchu,nawet ręcznie próbują go przydławić wciskając dźwignie zero reakcji ,dodatkowo przy klapie jest wyczuwalny podmuch powietrza,bardziej od strony dźwigni ,czy to może mieć wspólnego coś z układem turbosprężarki ? Zamieszczam filmik...
Często się zdarza się że regenerowane turbiny są źle wyregulowane. Ale zacznijmy od podstaw. Podciśnienie jest? Po odpaleniu zaciąga sztangę od gruszki? Jak przepływomierz? Jakie wartości podaje? Wypadało by zrobić log z ciśnienia doładowania i wartości z przepływomierza.
Jeśli tam jest turbo o zmiennej geometrii a raczej tak to pierwsze należało by sprawdzić czy sztanga jest wciągana do ogranicznika przy odpaleniu i czy pracuje normalnie (czy można ja poruszać przy niewielkim wysiłku palcami tak z 1 cm na nieodpalonym). Druga sprawa to wartość podciśnienia za pompka vacum i na wężyku od gruszki ,szczelność gruszki....
Witam. Mam problem z 1.9 tdi 116km. Wymylem silnik karcherem i turbo nie laduje tzn auto nie jedzie a turbo tylko daje 0.5bara... czasem jedzie normalnie na 3cim biegu i laduje ladnie do 1.5 bara. n75 zmieniony na nowy map sensor tez i dalej nic. Błędów na kompie brak. Weze od podciśnień dobre, sztanga od gruszki chodzi co jeszcze spr? Wartość zadana...
Słuchaj ja też miałem zanik hamulców ,pedał twardy po odpaleniu, i zdarzyło mi się też raz podczas jazdy ,musiałem hamować awaryjnie ,jeżeli sprawdziłeś podciśnienia i są w porządku ( wartości jakie mają być na poszczególnych wezykach znajdziesz w necie ) ,sprawdziłeś sztangę gruszki turbo ,zaworki N75 i N18 ,akumulator podciśnienia jeśli tu jest wszystko...
Ale auto nadal nie zbiera sie wszystko już sprawdzone nie wiem jak z przepływomierzem czy nie sieje zamętu. Nie wiem jakie parametry powinien mieć przy obr tysiąca Sprawdź EGR bo lubi robić problemy . Jak odłączysz przepływkę to PCM nie bierze go pod uwagę.Przyjmuje wartości zastępcze. Auto jedzie normalnie .pod warunkiem że EGR nie przepuszcza. A...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Osobiście sprawdziłbym gruszkę na turbo i wężyki(szczelność), dźwigenkę od turbo oraz czy nie jest rozkręcony ogranicznik dźwigenki. Sprawdź też a najlepiej podmień zawór sterujący od gruszki. Rozumiem że nikt nie bawił się długością ciegna gruszki? Nie raz ktos chce w ten sposób zrobić sobie tuning. Turbo po rozkręceniu do maksymalnych wartości ciśnienia,...
Sprawdzę dzisiaj to podciśnienie. Turbo jest ok. bo niedawno było w regeneracji tylko coś nim nie steruje jak trzeba. Czyli na zgaszonym silniku cięgno powinno być na dole a jak zapali to u samej góry, tak? Sprawdzałem podciśnienie przy samym wejściu (tam gdzie dochodzi do zaworka zwrotnego) to ciągnie w jęzor jak cholera. A na wyjściu z N75 do "gruszki"...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Już ci napisałem, nie słuchasz. Jak jest zasilanie MAP i wyjście sygnału prawidłowe, a co najważniejsze dociera ta informacja do ECM ,to będzie problem z doładowaniem. Bardziej na to bym stawiał. Albo nie wydajna turbina, albo jej sterowanie, albo dziura w dolocie. Trzeba zrobić logi i coś sprawdzić a ty tylko wymieniasz kto ci tak doradza? NIe wiem...
Procedura adaptacji gruszki była robiona ? Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
robiłem logi turba wartości zadane i rzeczywiste są zbliżone,wężyki od podciśnienie wymieniałem wszystkie, zawór n75 podmieniałem z trzech różnych audic które dobrze latały,geometrja na sztandze po odpięciu gruszki chodzi dziwnie leciutko może coś w środku spadło, ale i tak turbo trzeba robić gdyż pojawia się olej w dolocie pewno od smarowania turbiny...
No to teraz napisz co chciałeś zmierzyć odłączając wtyczkę od map sensora i mierząc wartości we wtyczce? Przynajmniej pobawił się trochę i zmierzył że ma poprawne zasilanie czujnika boost :D. Na przyszłość jak się chce zmierzyć poprawne zasilanie czujnika to sondę GND podłączamy także we wtyczce. Jeśli jej nie będzie to nawet o tym się nie dowiemy...
Możesz wyjaśnić w jaki sposób przerobiłem sterowanie elektryczne turbiny na podciśnieniowe? To nie będzie działać. Żadne regulacje nic tutaj nie dadzą. By to działało poprawnie go trzeba by założyć sterownik silnika który był do turbiny stosowanej podciśnieniem. Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla gruszki turbiny jest regulowany sygnałem PWM, jego...
Tyle że próbował zobacz wartość wysterowania N75 93% (tam jest odwrotnie 30 % to max boost ,powyżej 90 % doładowanie =0). Tylko że ECU steruje zaworem N75 w nim jest iglica która otwiera się i upuszcza podciśnienie z gruszki turbo. Gruszka zaś ciągnie sztangę i tu dopiero fizycznie następuje zmiana kąta otwarcia kierownic spalin w turbo. Jak widzisz...
Witam. Panowie pacjent to leciwe audi 80 b4 tdi silnik o oznaczeniu 1Z. Od jakiegoś tygodnia podczas przyspieszania dostaje mega doła. Dzieje się to w przedziale 1800-2000 obrotów. Ruszam, do 1800 jedzie normalnie po czym gdy osiągnie tą wartości całkowicie traci moc którą spowrotem odzyskuje przy 2000 obrotów. Dzieje się to głównie podczas ruszania...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Turbo poskładałem tak samo jak było przed rozbiorem porobilem sobie znaki . Ciepła strona ma w sobie pin także pasuje tylko w jednym miejscu dźwignie od starej gruszki zmierzyłem suwmiarka i nowa tak samo złożyłem. Niestety nie mam vaga żeby podpiąć znajomy ma jakiś tam komputer by podpiąć i skasować błędy ale to wszystko . Nie sprawdzałem jaka jest...
Panowie Mam taki problem w silniku R5 2.5 178KM Na biegach od 1-3 problemu brak natomiast 4 a 5 i 6 na 100% występuje problem z utrzymaniem ciśnienia zadanego . Zrobiłem logi dynamiczne 003 i 011 i zastanawia mnie zkad biorą sie wartości 100.6% Egr duty cycle ????? N75 sprawdzony podcisnienie przed i za sprawdzone przewód od n75 do gruszki wymieniony,...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje. Dzięki za odpowiedź. Geometria sprawdzona. Poprzez ruszanie gruszką i przesuwa się lekko. Zaworek wymienialiśmy na inny(używany) i bez skutku. Dodam jeszcze, że ostatnio podczas prac przy tym aucie wysunął się przypadkowo...
Hi, Po logach, które podałeś, to dla mnie ewidentnie jest cos nie tak z turbina, ona sie za wolno rozkręca i nie ląduje tyle co powinna (jakby wirnik przytarty albo coś podobnego) . Wg mnie przy normalnym podłączeniu (bez żadnych diod itp) w momencie gdy wciskach gaz do końca to powinien byc pik przeładowania, zadziałanie regulatora od gruszki i doregulowanie...
Witam, wiem że temat wielokrotnie poruszany na różnych forach przez wielu ludzi jednak chyba nikt nie miał takiego problemu jak ja, że już nie wiedział gdzie szukać, nawet w konsultacjach z mechanikiem. Sprawa wygląda tak, samochodzik nie ma mocy ponieważ turbina się nie załącza (cięgno gruszki wgl nie pracuje). Jest założona nowa turbina, nowy zaworek...
Dzień dobry, od wielu lat borykam się z "przeładowywaniem" turbiny i jakkolwiek to nie zabrzmi moża z tym żyć... (o tym później) Zanim zacznę to proszę skupić się na tym w czym jest problem, wszystkie uwagi dotyczące tematu i propozycje pomocy będą cenne. A osobą, którze mają zamiar hejtować (nie mylić z konstruktywna krytyka) i pisać, że moje auto...
Witam. Mam problem z autem. Focus MK II 2.0 TDCI. 230k Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy. Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów. Co zrobiłem....
Skończy się tak: "Sąd zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami doświadczenia życiowego orzeka co następuje: Obowiązuje pozwanego do zwrócenia kosztów naprawy... oraz poniesienia kosztów sądowych i kosztów zastępstwa procesowego jeśli powód taki wniosek złożył". Byłem świadkiem w takiej sprawie. Facet kupił, za 2 dni jeździł po warsztatach bo "był słaby"....
Panowie mój 1.9 nawet po odłączeniu N75 zbiera się dużo żwawiej niż z kolegi postu. Podepnij bezpośrednio wężyk podciśnienia do gruszki turbo. Jeśli działa płynnie i gruchę zassie to sprawdź N75. Czy przy dodaniu pełnego gazu gruszka jest ciągle zassana czy upuszcza. Chociaż najlepiej sprawdzić bez kombinacji poprzez vag. Jeśli N75 i zmienna geometria...
Witam Mam problem z Peugeotem 307 SW z 2007r. silnik 1.6HDi. Do rzeczy: Auto jeździło cały czas bez zarzutu, kiedyś na trasie szybkiego ruchu zjechałem na stację, żeby odebrać telefon. Nie gasiłem dobre 5 minut. Po 15 min odpaliłem i wyjeżdżając na trasę miałem wrażenie jakbym zamiast 2 wrzucił 4 bo auto nie miało nic mocy, dojechałem do pracy bez turbo,...
Nie rozumiem do końca, co masz na myśli pisząc "wskoczyć w gruszkę". Przecież sztanga jest w gruszce, a membrana w środku gruszki odchyla tę sztangę. Szczerze przyznam, że nie obserwowałem nigdy co się dzieje ze sztangą podczas odpalania auta, bo nie miałem wtedy takiej możliwości. Być może gruszka powinna na chwilę zassać, ale nie wiem jakie to powinno...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Witam. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadają w swoich samochodach ( układzie doładowania) zawór N75 o nr. 028 906 283 F. Zależy mi na sprawdzeniu tego zaworu ,,z natury,, bo mój zawór bardzo dziwnie przełącza kanały. Oczytałem się sporo nt. prawidłowego podłączenia wężyków i jak powinien działać ten zawór i stwierdziłem, że z moim zaworem jest coś...
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
W komplecie z N75 pracuje jeszcze czujnik który jest na gruszce turbo. Jeśli ten będzie podawał złe wartości zawór będzie wysterowany odpowiednio do sygnału czujnika. Możesz na chwilkę pominąć zaworek ( spiąć wężyki podciśnienia) i sprawdzić czy turbina żyje i daje ciśnienie, ale to z wyczuciem ;) Najlepiej poszukaj osoby która będzie dysponowała odpowiednim...
Mógłbyś opisać dokładniej jak to wyglądało? Gruszka stała na jednej pozycji czy pracowała jednak wartość otrzymana rozjeżdżała się z wartością zadaną?
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
Błąd 17655 pomijam bo to nie on jest problemem który powoduje spadek mocy. Problemem jest brak podciśnienia . Należało by sprawdzić wakumetrem (specjalny manometr do podciśnień) wartość podciśnienia ale raczej słaba przyczyny moga być dwie nieszczelność w układzie (np na gruszce turbo, przewodach) lub padająca pompa podciśnienia.
A może sprawdź ciśnienie doładowania. Pewnie Twój MAF jest dobry i wskazuje wartości rzeczywiste, tylko tyle że to sprężarka bierze mniej niż powinna i daje mniej. Auto rozwija moc dopiero powyżej 3tys obrotów ponieważ dynamika gazów wylotowych jest dopiero wystarczająca by napędzić łopatki sprężarki i dać wymagane ciśnienie. W skrócie: do sprawdzenia...
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne,...
Trzeba sprawdzić wakuometrem ile daje Vacum, podczas logowania vagiem grupy 11 w Basic senntigs trzeba wsadzic wakuometr zamiast gruszki turba, podcisnienie powinno pojawiac sie i znikać, wartosc powinna wynosić ok -0,7 bar.
.... Z pierwszego posta widać że nie wiesz o czym piszesz pytasz o wyjaśnienie, a po upomnieniu widać że doczytałeś trochę i się bulwersujesz. Oczywiście to sterownik steruje zaworem N75 po odczytaniu sygnału z wielu innych czujników. To też doczytaj. A jak nie to oddaj auto do kogoś kto w 5 minut powie Ci co dolega silnikowi. Szkoda, że Ty również...
Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz...
Witam ponownie, odnawiam temat. Otóż przyczyny braku mocy były dwie : zawór n75 broił i gruszka turbiny. Zawór jak i gruszkę wymieniłem i moc jest taka jaka chyba powinna być tylko jest jeden problem : turbo ładuję zadane wartości ciśnienia dopiero od około 2100obr/min czyli dopiero od tych obrotów auto przyspiesza jak powinno, na niższych jak 2100obr/min...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
wszystko wyczyszczone i nadal to samo. masa powietrza jest ewidentnie mniejsza niż powinna być. Podmieniałem przepływomierz od 70 km, i jest troszkę lepiej, turbo dziura kończy się przy 2500 rpm. Tylko nie wiem czy ten przepływomierz od 70km nie podaje innych wartości? wartości doładowania turbo też są mniejsze niż powinny być. dopiero wszystko się...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
W kia 2.9 podobno była wersja sterowana cisnieniem i podciśnieniem. Wersja sterowana ciśnieniem ma zamknięta klapę zaworu upustowego i cisnienie trzyma dopóki doprowadzone ciśnienie do gruszki nie pokona siły sprężyny w gruszce i wtedy otwiera zawór. Sztanga chodzi wtedy w oporem ale ręką da się ją poruszyć. Nie wiem na jakie cisnienie jest ustawiona...
Witam ponownie. Dziś sprawdziłem gruszke na strzykawe rusza się płynnie jakieś 3,5 cm. Wymieniłem blaszkę od egr bo była już przepalona. Wąż od turbiny sprawdzony szczelny. Wszystkie wężyki podcisnieniowe sprawdzone, wymienilem ten od n75 do tej okrągłej puchy do trójnika bo była mała dziura. Nagrałem filmik dziś jedna osoba wciska gaz, cięgno od gruchy...
Dalej walczymy z tą naszą vectrą.Nie ma mocy i bok.Odpala normalnie ale jest bardzo słaba podczas jazdy.W układzie podciśnienia było przetarcie naprawione ale to nie wiele pomogło.Gruszka turbo wysterowana z komputera działa normalnie.Cały czas ten błąd p1590.Od czasu do czasu pokazuje bład pompy złe działanie i to mnie martwi.W parametrach pompy wartośc...
Miałem podobny przypadek. Rozpadła się zmienna geometria. Dostęp do turba fatalny (przynajmniej w 407). Z tego co pamiętam to darłem sanki. Sprawdź jeszcze jak chodzi gruszką i co pokazuje czujnik kopiowania turbo. P2565 - Miejscowy, Przerywany, Za wysokie napięcie. P2562 - Miejscowy, Przerywany, Położenie zbyt odległe od wartości zadanej, niedostateczne...
Witam wszystkich, mam problem z w/w pojazdem. Wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 3tys obr i wali błędem AC04 - cisnienie doładowania poniżej wartości założonej, w blokach pomiarowych to się potwierdza -przy założonych 2000mbar turbo dmucha ledwo 1100 -1200mbar . Dolot szczelny,egr się domyka(dla pewności wyczyszczony) przeplywka podmieniona bez...
Cześć . Mam problem z Hondą gdy jadę na 5 biegu powyżej 3000 obrotów , to odcina turbo . Sprawdziłem : przewody podciśnienia gruszka turbo działa sztanga pracuje w pełnym zakresie bez przycięć czujnik ciśnienia doładowania MAP był brudny wyczyściłem , ale mam dylemat czy jest sprawny ? Wartości jakie pokazuje na jałowym , to 98 kpa obroty 845 , 131...
Witam. Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia. Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH. Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba odpalać bo problem występuje ciągle). Sprawdzone:...
Tak sobie jeżdżę z wpiętym wakuometrem po między EZ a gruszkę od turbo.Z tego co widzę,to coś jest nie tak z tym podciśnieniem.Czasem w czasie jazdy waku pokazuje prawie -0.9 a czasem na moment spadnie do ok.-0.3 i powoli wzrasta.Raz podcisnienie spadło jak stałem na światłach więc podejrzewałem że widocznie coś jest nie tak ze serwem.Założyłem używane...
Witam koledzy i koleżanki. Mam auto audi a6c5 1.9 TDI 110KM AFN. Posługując się wskazówkami kolegi Sztomel z forum wczoraj wyczyściłem kierownice w turbinie bo sztanga pracowała tylko w górnej strefie a na dole chodziła z oporem. Wszystko wyczyscilem i złożyłem. Przy okazji wymieniłem gruszke na nową oryginał garrett. Po złożeniu całości na rozgrzanym...
Witam, Posiadam samochód Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 KM - silnik DW10FC. Pytanie dotyczy przepustnicy powietrza z pojedynczą klapą gaszącą, która w tym modelu sterowana jest całkowicie elektronicznie. Sterownik silnika podaje jej położenie oczekiwane (AirMixerInstr) jak i mierzone (AirMixer). U mnie w zdecydowanej większości (bieg jałowy i jazda) położenie...
gruszki turbo regulacja gruszki turbo gruszki mercedes
agregat prądotwórczy 1200w blokada klawiatury panasonic suzuki wagon
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Panasonic TX-L47ET50E - Ekran gaśnie, dioda miga na czerwono i zielono Konwerter AHD na VGA - jaki wybrać?