to zwykła grzałka, dostaje napięcie to grzeje.
Czerwony to wyłącznik "jeża" grzałka w kolektorze ssącym przy gorącym silniku wyłącza grzałkę elektryczną ,kolektor dalej ogrzewany jest cieczą chłodzącą silnik.
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Odepnij kolejno od instalacji przewód od grzałki na kolektorze ssącym, lub wtyczkę alternatora.mozesz też odpiąć zasilanie przekaźnika podgrzewacza grzałki i w to miejsce na próbę podłącz zerówkę 21W/24V do wtyczki z wiązki elektrycznej Dodano po 7 Czekaj po będzie to może być pedał gazu. Wypnij wtyczkę na przewodzie pedału gazu oczyść, dognij konektory,...
Grzałka pod kolektorem ssącym uszkodzona,brak zasilania lub wyłącznik grzałki nie załącza przy zimnym silniku.Kabelek pod kolektorem czerwony,obok czyjnika temp.na króćcu wyłącznik też czerwony.Sprawdż.
Dawno się nie odzywałem, otóż mam taki sam problem i przekaźnik ten służy do podgrzewania komory ssącej pod rurami dolotowymi głowicy. To znaczy tak, jak odkręcić od głowicy kolektor ssący to grzałka ogrzewa głowicę. Kabel podłączenia jest pod kolektorem ssącym, z uwagi na duży pobór prądu jest po za bezpiecznikami. Trochę lipa, ale działał przez 23...
Gdzie mam sprawdzić? Tam świec nie ma, tylko grzałka na kolektorze ssącym. Chyba, że mylę ale nie mogę znaleźć i mówili mi, że faktycznie może nie być.
Zwarcie nawet bez czujnika, bez grzałki, bez przekaźnika Jak już napisałem w pierwszym poście problem tkwi w przewodzie idącym od Pinu 86 przekaźnika nr 26 do elementu 17. Został odcięty tymczasowo i grzałka kolektora ssącego działa. Ale problem dalej jest bo fabrycznie coś tam powinno być. Jest masa na przewodzie który ma mieć plus po zapłonie. Zastanawiam...
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
Szczegółowo nie wnikniesz , ma oscylować jak pisałem , jak nie oscyluje to albo jest za bogato (0,8V) , za ubogo (≈0V ), albo uszkodzona ( spalona grzałka - też można sprawdzić omomierzem). Czasem oscyluje za wolno i to też jest przekłamanie wskazań.
Można założyć jeden akumulator 12V 120 Ah tzw. Agro/Truck który ma wymiary takie same co akumulator 6V (jedynie klemy nie są po przekątnej). Akumulator o pojemności 90–100 Ah nie wejdzie w oryginalną podstawę, jedynie akumulatory o pojemności 80–85 Ah (skrzynka L4). Chyba że chcesz zamontować akumulator w innym miejscu. Prąd podczas rozruchu nie przekracza...
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
witam w ciągniku mam czujnik temperatury powietrza z zewnątrz i jeżeli temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 0 to automatycznie załancza się grzałka na kolektorze ssącym lecz owy czujnik nie załancza tej grzałki. Od grzałki idą 2 przewody dużej średnicy jeden do masy a 2 do czujnika, a przy czujniku są 3 przewody jeden gruby od grzałki drugi gruby...
W kolektorze ssącym pod gażnikiem jest "jeż" grzałka elektryczna sprawdż czy na zimno ma zasilanie.
sprawdź podgrzewacz mieszanki. Jest w kolektorze ssącym. Grzałkę widać od dołu np. z kanału. Powinna mieć około 2,5 ohm-a. U mnie to było przyczyną. Pozdrawiam.
a takie pytanie jeżeli chodzi o jednopunktowe to czy czasem nie pękał tam na kolektorze jakiś krociec od spodu i nie zasysało lewego powietrza i nie zachowywał się tak właśnie silnik że nim trzepało ?? To nie króciec to grzałka elektryczna kolektora ssącego ,a dokładnie to jej rozszczelnienie lub przetopienie. Fakt faktem, że objawy pasują, miałem...
Wszystko źle. Czytasz co sie do ciebie pisze? Grzałki lecą przez bezpiecznik. A po drugie nie sprawdzaj miernikiem a probówka żarowką 12volt. Dodano po 6 Bezpiecznik F45 15A, grzałki sond.
Witam. Mam ten sam problem. Znalazł ktoś powód dla czego grzałka nie przestaje grzać?
Nie zawsze świeca w dieslu musi być wkręcana do cylindra jak w szybkobieżnych silnikach od aut osobowych. Istnieją świece żarowe płomieniowe z podawaniem paliwa do świecy na kolektorze ssącym lub sama grzałka. Zwykle takie rozwiązanie jest stosowane w ciągnikach.
Fiat Tempra 1,6 i napewno tipo nie wiem jak twój miał robione podgrzewanie kolektorów ssących grzałką elektryczną. Często spotykałem się z problemem że gniazdo bezpiecznika było wypalone i na zimnym silniku były zaniskie obroty. Bezpiecznik znajduje się po lewej stronie obok bezpieczników w osobnym gnieździe. Czy masz w ten sposób zrobione podgrzewanie...
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
proszę troszkę jaśniej,czy chodzi o podgrzewacz w kolektorze ssącym? jeżeli tak to jest to zwykła grzałka steruje nią czujnik temperatury silnika (jak dobrze paniętam to ten czerwony??)
Czy on nie ma przypadkiem podgrzewania kolektora ssącego jak VW ? Jak ma to może być uszkodzona grzałka.
Proste, na początek sprawdź oporność grzałki termostatu, powinno być kilka, kilkanaście omów. Jak więcej, termostat do wymiany, jak ok, szukasz w prądach. Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się.
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Witam wszystkich forumowiczów mam problem z moją Kią Carnival 2.9 CRDi 144 KM Diesel 2004 rok mianowicie : Auto posiadam od 2 lat i poraz kolejny strzelił mi alternator króry jes zespolony z wkupompą, alternator łącznie nawalił 8 raz z czego w serwisie kia zamówiłem nowy wydałem prawie 1700 zł ,i nie wiadomo co się dzieje jest jakiś pobór prądu który...
Nie napisałeś jaki kod silnika i rok auta. Dodano po 1 Wtryski, cewka, EVAP, podgrzewacz kolektora ssącego, dwie grzałki sond lambda i EGR są zasilane z tego samego bezpiecznika F10 30A. Sprawdź czy wszystko ok w zasilaniu. Dziwne że wywala tylko obwód cewki B, powinno wywalać oba odwody A i B jak nie będzie zasilania cewki na pinie nr 4. Może masz...
Nie pytałem o kompresję tylko o podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Błąd sondy B1S2 nie wpływa na pracę silnika. (zmierzyć oporność grzałki, jeżeli niewłaściwa wymienić sondę).
Pomiar jonoselektywny... Sonda pracuje normalnie, ECU reaguje zmieniając skład mieszanki. Sonda może się nadawać do wymiany w przypadku przepalenia grzałki. Sonda może także dawać błędne odczyty (dryft) w przypadku zanieczyszczenia powierzchni pomiarowej (nagary, osady) i w przypadku braku powietrza referencyjnego (dopływającego poprzez przewody sondy,...
Takim cudem że są 2 przekaźniki jeden od grzania zimnego silnika (Trwa ok 15 sek.)a drugi włącza się zaraz potem .Napięcie 6V bierze się ztego że przy dogrzewaniu bierze udział grzałka kóra znajduje się w kolektorze ssącym i jest ona włączona w szereg ze świecami żarowymi stąd ten spadek napięcia .A to dogrzewanie trwa czasem nawet 10 minut.steruje...
3 sprawa jak strzeli na gazie może uszkodzić przepływomierz i na paliwie zaczyna dużo palić oraz ma nierówna pracę na wolnych obrotach Jak kolega wskaże, gdzie w tym silniku jest przepływomierz to stawiam flaszkę ;) A i strzały w jednopunkcie z metalowym kolektorem ssącym to rzecz chyba niezbyt często spotykana. Tak z ciekawości zapytam właściciela...
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
nie jestem do końca pewien czy to jest odcinek między filtrem powietrza a przepustnicą? Między przepustnicą a silnikiem (kolektor ssący, podciśnienie itd.). Sprawdzałem na allegro ECM ale z tego co widziałem to koszty koło 300zł a niektóre sięgają 1400zł - masakra Słabo szukałeś. Znasz model (numer) swojego ECM?
korzystając z wcześniejszych porad związanych z tą usterką(oto linki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... )chciałbym zebrać wszystkie informacje...
A ile jest tam czujników? Bo ja wiem o dwóch: temperatury powietrza w kolektorze ssącym i temperatury płynu chłodniczego. Jest jeszcze ważna temperatura pracy sondy lambda która ma grzałkę - i bez podgrzania daje inne wartości. Przy czym obie temperatury mają poprawne wskazania. Sonda lambda oscyluje na zimnym jałowym od 0.1 do 0.3V - więc też ok. Wymieniłem...
Silnik 1,6 miał wcześniej gażnik Solex 34 PICT ssanie miał na grzałce elektrycznej, jedyna przróbka to podstawa gażnika.Gażnik z Golfa I,niezawodny ,jeżdzi do dziś. Do podstawy gaźnika trzeba jeszcze dodać; kolektor ssący i obudowę filtra powietrza. Dodano po 6 który 2E bo ja znam ze dwa typy 2EE, 2E2 2E :> Nie zaden 2EE ani 2E2 Tylko zryty 2E w silniku...
Zakładają płomiennik świece żarowe rzadziej i grzałkę płynu chłodniczego w bloki. Ja w swoim 4011 przed odpaleniem podgrzewam opalarką kolektor ssący. Zdaje egzamin i praktycznie nie zdarza się żeby nie palił któryś cylinder. Silnik zapala od razu i unikasz zalania komory spalania paliwem co też może być powodem koślawej pracy zimnego silnika. http://obrazki.elektroda.pl/3238886100_1...
Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje Zbędne słowo zostało usunięte krokowiec jest, wkręcony w kolektor ssący (plastikowy), a co do sondy to jest takie coś jak grzałka sondy (sonda czterokablowa), mam taki silnik u siebie....
Przegiąłem pałę z tym ustawieniem pompy. Kilka godzin postoju i odpalenie trudniejsze. No i dymu też po kilku godzinach sporo. To spalanie na 100 km to też przegięcie.. Plan na jutro: 1. Wrócić do ustawień fabrycznych pompy. Koniecznie. Wtedy na zimnym lepiej palił. 2. Odpiąć przewód intercoolera i zobaczyć jak dmucha. Przewód między IC a kolektorem...
Nie jestem pewien na 100%, ale ssanie jest sterowane niejako na dwa sposoby. Pierwszy - przez ogrzewanie bimetalicznej sprężyny spiralnej przez ciecz chłodzącą. Drugi - ogrzewanie tej samej sprężyny przez małą grzałkę elektryczną. Oba sposoby działają niezależnie od siebie i się na wzajem uzupełniają. Proponuję więc sprawdzić: czy ciecz chłodząca dociera...
Grzałka płynu jest fajna ale w 30-ce montowana na przewodzie chłodnicy to patent doi bani. Ona ma grzać tylko płyn w bliku a nie chłodnicę. Tak mam w mtz-cie. Po 30 minutach może krócej silnik ma 40 stopni i odpala jak dopiero co zgaszony. 30-ce możesz pomoc rozgrzewając kolektor ssący opalarką lub palnikiem. Efekt jest o wiele lepszy niż grzanie świecami...
Te wszystkie wężyki obok cewek pod pokrywą sprawdzone, inne możliwe otwory i węże związane z kolektorem ssącym też, paliłem szluga i sprawdzałem gdzie dymek może wciągać później jeszcze kadzidłem, dodam ze sonda lambda za katalizatorem ma inne wskazania wchodzi na ok 600 mV i w tej granicy oscyluje 0 jakieś 100 do 150 mV zupełnie inaczej niżeli ta przed...
To stary ciągnik i nie można się kierować do końca z góry ustalonymi zasadami. Zazwyczaj na jeden problem składa się kilka mniejszych niedomagań. Na pewno nie jest to wina termostatu. Kompresja też dwa razy bym nie mówił. W mojej 4011 przed remontem luzy na zamku miały po 4 mm i paliła. Za to czarnym dymem waliła pod obciążeniem. Regulacja silnika na...
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
Dzięki. Tzn, że sonda pokazuje mi prawdę. Czyli mieszankę ubogą. Tylko podczas szybkiego dodawania "gazu" na chwilę przechodzi w stan wysoki (mieszanka bogata). Nie ma charakterystycznego dla sondy lambda przebiegu. Samochód jeździł przez jakiś czas na rozszczelnionym układzie dolotowym. Przegryziony został przez kunę przewód podciśnieniowy od kolektora...
Sonda jest pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem. Widać ja pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową. Co do przewodó to zazwyczaj jest tam sonda bez grzałki. Podaj oznaczenie silnika to będzie coś więcej wiadomo. Piszesz że wymieniłeś wtrysk ale nie wiadomo czy ten silnik jest na jednopunkcie czy na wielowtrysku. Podejżewam że to jednopunkt i ma...
Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał. Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po...
Chodzi o to, czy rozgrzewa się dość szybko i w jakim zakresie pracuje. Możliwe, że grzałka w sondzie padła i sonda nagrzewa się od ciepła spalin, a to dłużej trwa. Trochę teorii. Sterownik silnika do rozruchu potrzebuje trochę "wiadomości" z czujników. Pierwsze to czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu żeby wiedział na który cylinder podać...
Najważniejsze jest ciepłe powietrze dostarczone do cylindra disla. Nawet jeśli w zimie ledwo kręci pomoże to osiągnąć po sprężaniu temperature zapłonu i kopnie reszte garków do pracy. Grzanie leju w misce to idiotyzm. Nie bez powodu ruskie zakładały dewasta żeby grzać wode w układzie chłodzenia. Rozgrzewa to silnij i powietrze które dociera do cylindra....
zdjąć kolektor ssać kolektor ssać laguna budowa kolektor ssać
blaupunkt kodowanie osłona tarcza hamulcowy instrukcja nawigacja
zmywarka whirpool mruga start pralka electrolux wymiana łożysk
Generator basu – syntezatory, bass enhancer, subharmoniczne, algorytmy DSP, testy audio Mitsubishi Outlander brak świateł mijania – żarówki i bezpieczniki sprawne, reszta świateł działa