Temp. płynu chłodzącego i powietrza
Sciagasz lewe przednie koło i nadkole.
Coraz cześciej stosuje sie świece żarowe do podgrzewania płunu w małym obiegu płynu chłodzącedo [czyli silnik i mała chłodnica] , zanim silnik nie osiagnie zadanej temperatury. wszystko to po to zeby było szybciej ciepło w samochodzie. nie jestem na 100% pewien czy clio to ma ale bład jest podobny jak w renaulcie trafic 1.9 dci. powodzenia
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Dobra. Przypomnij, to ta Alfa, co sterownik świec ma na ścianie grodziowej? Teraz tak-błąd może się tyczyć też grzałek nurnikowych, tych, które podgrzewają płyn, sprawdź, czy są sprawne/sterowane.
To jest błąd grzałek nurnikowych podgrzewających płyn chłodzący
Sprawdź koniecznie czy nie dostaje się CO2 do układu chłodzenia. Zobacz czy działają grzałki nurnikowe, w traficu bez nich ogrzewania nie będzie.
W tdi jest jeszcze lepiej, bo ten pod maską, na ścianie grodziowej jest od grzałek nurnikowych (co nie znaczy, że nie są to świece żarowe ;) )
GND to po prostu masa....Stawiał bym na usterkę przekaźnika grzałek nurnikowych lub samych grzałek służących do podgrzewania wody w układzie ogrzewania kabiny. Sprawdź czy nie jest gdzieś przycięty, rozpięty kabel od grzałek nurnikowych.
Przepraszam pomyliłem się z przekażnikami grzałek nurnikowych .
Nie świec żarowych, a grzałek nurnikowych.
Witam serdecznie Bardzo proszę o informację skąd zasilić diodę informującą o wypalaniu Dpf w Masterze III. Jedyną informację jaką znalazłem w sieci dotyczących renówek to taka że w Megane III i Sceniucu III wpinają diodę w elektrozawór piątego wtrysku (Adblue) oraz załączenia grzałek nurnikowych. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
CLIP i zmienić konfigurację "grzałek nurnikowych".
Coś ci się pokickało z tym 150A, tyle to nie mają nawet alternatory w dieslach z grzałkami nurnikowymi.
Sprawdź czy niema w układzie grzałek nurnikowych .
Sprawdź stabilność zasilań. Trzyma diagnozę podczas kręcenia? jakie obroty osiąga starter? O jakiej pomie mówisz? master DCI nie ma pompki wstępnej. Grzałki nurnikowe senso stricte nie są objęte diagnozą. Przekaźniki je zasilające - już tak.
Sprawdź konfiguracje sterownika- opcja z grzałkami nurnikowymi lub bez.
A ile płaciłeś za ten termostat? Czy jak silnik jest ciepły to chłodnica również? A i jeszcze na dole auta, na rurce do nagrzewnicy masz grzałki nurnikowe, sprawdź czy są sprawne.
Parametry są podane dla zastosowania jako świeca żarowa a nie grzałka nurnikowa.
Jeżeli chodzi o przekaźnik cykający po zapaleniu to pewnie przekaźnik grzałek nurnikowych stąd drugi element .Co do DF 025 , to miernik do ręki , wysterować świece i po kolei sprawdzać.
Może być fizyczna wina układu (np przerwa w obwodzie, sterownik), a może programowa-w sterowniku silnika ustala się, czy są grzałki nurnikowe czy nie. Sprawdź zatem konfigurację sterownika
Błąd nie dotyczy pompowtrysków. Błąd dotyczy sygnału o obciążeniu alternatora do ECU . ECU na tej podstawie załącza grzałki nurnikowe i wcale nie musi przy tym świecić kontrolka ładowania. Zrób jakieś pomiary !
Gdyby tak długo grzały to by się stopiły, tak mi się wydaje. Grzałki nurnikowe moga grzać dowolnie długo. Jeśli silnik osiągnie 60'C to grzałki sa wyłaczane.
Przekaźnik R11 jest od grzałek nurnikowych wymiana naprawiła ten układ i niestety dalej jestem w kropce.Clip teraz wyświetla błąd DF017 czyli brak podgrzewania.
nieosiagalne we wspóczesnych dieslach po 10km o grzałkach coś słyszałeś? Nie powiesz chyba, że grzałki nurnikowe podgrzeją w klekocie płyn tak szybko jak zrobi to sam silnik benzynowy?
Pewnie włączają się grzałki nurnikowe (świece żarowe podgrzewające płyn do nagrzewnicy), stąd wzrost obciążenia i spadki napięcia w instalacji. Ale jak napisał Paweł, jeśli klema się grzeje, to ją utnij i zamontuj nową
To są tzw grzałki nurnikowe, służą do podgrzewania cieczy dopływającej do nagrzewnicy zanim silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. Tak, to są takie same świece żarowe jak w silniku
Miałem spalone grzałki nurnikowe wymieniłem na nowe.Sprawdzając Clipem jest opcja w konfiguracji , bez z dwoma przekażnikami i z trzema .Ja mam dwa i ustawione na bez.Nie wiem jak ma być czy jest to opcja do włączania grzałek czy do testu sprawdzania działania.
Stosujemy takie świece w grzałkach nurnikowych jako zamienniki i grzeją około 10 min napewno .Do temperatury płynu 60 stopni .2 zimę mi tak dogrzewają w renówce.
Zamienialem miejscami je nic to nie dalo. Poważnie rozważam fakt pomalowania na zielono I do rowu :p U mnie ale w 1.5 dci jest tylko jeden mały przekażnik od rozruchu .Pozostały dwa od grzałek nurnikowych oraz przekażnik od wentylatora.Tego od rozruchu nie ma z kim zamienić.
Oj ma co. Pomyśl: -świece żarowe -grzałki nurnikowe ( i ile są) -wspomaganie (jeżeli masz elektryczne) -grzana tylna szyba -przednia (jeżeli jest grzana) -wentylator chłodnicy o mocy z 300W - -//- dmuchawy Alternator musi być przewidziany na takie obciążenie i to nic, że akurat z niego w tym momencie taka moc pobierana nie jest. To że diesel to nie...
Witam wszystkich. Nissan X-trail 1.6 96 kW z 2014 roku, silnik R9M. Problem dotyczy przekaźnika grzałek żarowych. Błędy: P1641, P1642, P1643 nie da się normalnie wykasować, ale znalazłem pewną (być może) wskazówkę. Mianowicie, gdy połączę zwykłą próbówkę (żarówkę o oporze 6 Ohm) do fioletowego i brązowego przewodu oraz wykasuję błędy, jeden z nich znika....
Witam. Samochód z 2003 roku z systemem BOSCH EDC15C - załączony schemat chyba nie do końca zgodny (w układzie występują 3 grzałki nurnikowe). Problem polega na tym, że w oparciu o odczytany kod usterki "DF124 - Przekaźnik grzałki 1, zwarcie do plusa zasilania - Stały", podjąłem niefortunną próbę sprawdzenia przekaźnika "na krótko" napięciem 12 V z akumulatora,...
Alternator Bosch 140A. Spaliło diodę w mostku (zwarta), przynieśli alternator do naprawy, prostownik wymieniłem, założyli i telefon, że ładowanie słabe i alternator się grzeje. Kazałem przyjechać. W końcu ona się tak nie uszkodziła, bo miała taki kaprys. Podczas pomiarów okazało się, że prąd czerpany z alternatora (na zimnym silniku) wynosi około 90A,...
Same świece pomierzyć, sprawdzić czujnik temp. silnika, i przekażnik świec. Lub cały moduł grzania do wymiany. Tam jeszcze chyba są grzałki cieczy chłodzącej? dokladnie,grzalki nurnikowe...
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
Czy Twoja octawia ma 3 swiece nurnikowe w dogrzewaniu silnika? Dodano po 2 Nie k...... nie moze byc 3x1,5mmkw bo zabezpieczenie jest 16A. Ludzie IA istnieje już a ludzie jacy xxxxcc byli tacy są.
siłowniki nurnikowe świece nurnikowe grzałki renault
ili9341 atmega oszukać licznik elektryczny wyliczenia ogrzewanie podłogowe
proxima p1000 zasilacze czarna lista
Jak wyjąć klin z prasy mimośrodowej PMS 40? Lodówka turystyczna Crivit E3 nie chłodzi na 220V