NOwy zacisk?
Klocki często blokują się w jarzmie z powodu rdzy. Tłoczek dociśnie klocek do tarczy ale już nie wróci. Druga sprawa to bolce po których przesuwa się zacisk też rdzewieją i stawiają duży opór. Trzecia sprawa to dotarcie klocka po wymianie tak by ścierał się całą powierzchnią i ładnie polerował tarcze inaczej skoroduje i szybko zje klocek w tym miejscu....
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
(nie zagrzały się do niewiadomo jakiego ciepła, mogłem dotknąć normalnie i przytrzymać.) Środek felgi, czy tarczę :?: Czy to powinno się tak grzać?? No niestety, podczas hamowania na tarczach wydzielają się bardzo duże ilości ciepła. Tarcza ma jakiś tam kontakt z felgą, a konkretnie z środkiem felgi. jakie konsekwencje niosą ze sobą grzejące się felgi...
To sprawdź grzanie się tarczy bez używania hamulca. Przejedź kawałek (dobrze by było z 0,5-do1 km) bez używania hamulca, rozpędem, aż do samoczynnego zatrzymania. Stań, sprawdź wtedy temperaturę tarcz. Jeśli będzie podobna w obu kołach, to wszystko w porządku. Jeśli jedna tarcza znacznie bardziej ciepła, to coś jest nie tak.
Gorąca tarcza że aż śmierdzi spalenizną nie jest normalnym zjawiskiem po wymianie klocków. Mechanik odwalił fuszerke. Owszem , po wymianie klocków czy tarcz musi się wszystko wzajemne dotrzeć -dopasować. Ale nie w taki sposób jak u ciebie.
Hej pacjent to Passat B6 z 2007 roku. Problem z trzymającym lekko ręcznym z tyłu po wymianie klocków i tarcz. A więc od początku 🙄 Postanowiłem wymienić klocki i tarcze na całym samochodzie ponieważ były już zużyte i lekko z tyłu tarły blachy, auto do góry. Komputer i puszczamy ręczny z tyłu, tłoczki cofnąłem przyrządem (z oporem lekkim ale poszły)...
Tarczę łamiesz nie dlatego, że są podłej jakości tylko z powodu jej "zacisku" w miejscu cięcia. Materiał powinien być odciążony i leżeć swobodnie a szlifierki nie dociska się mocno gdyż powoduje to dużo większe grzanie się tarczy co w konsekwencji prowadzi do pękania tarcz. Pozdrawiam
Piotrek, a pompy hamulcowej przypadkiem nie zmieniali? Bo może się okazać że nie cofa się tłoczek w niej do końca.
Pompęskładali w serwisie więc myślę ,że zrobili to dobrze
Zamykam temat. Klocki podszlifowałem na mocowaniach aby lekko wchodziły w gniazda i problem zniknął. Pozdrawiam
Może klocków już nie ma i resztki złomu wykańczają tarcze? Tłoczki nie dają rady z dobrym dociskiem listków blachy jakie po klockach zostały.
szukam kogos kto mi powie co może byc przyczyną okresowego włanczania się kontrolki awariiABS, załważyłem również nadmierne grzanie się tarcz hamulcowych, tak jakby pracowały cały czas.Poza tym po uruchomieniu samochodu i ruszeniu po chwili słychać charakterystyczny odgłos pracy układu ABS mimo tego Ze pedał hamulca nie był naciskany.Pozdrawiam.
Na początek wężyki gumowe przy kołach. Najtańsza opcja.
Grzać indukcyjnie.
Ale co się grzeje zacisk, czy tarcza hamulcowa?
milimetr różnicy między nimi wystarczy To rada troche niebezpieczna. Luz liczy sie co najwyzej w dziesiatych milimetra, nie w milimetrach. Yogi, wystarczy usunac rdze ze wspornika zacisku i z klina u gory i lekko nasmarowac smarem miedzianym lub grafitowym (bez przesady, aby nie zabrodzic tarcz i klockow). Klocki musza sie luzno przesuwac we wsporniku.
Masz zardzewiałe tłoczki na obrzeżach(pod osłonami przeciwpyłowymi) cofnąłeś tłoczki i teraz wżery nie pozwalają im cofnąć się po ustaniu hamowania. Tłoczki do wymiany i będzie latać.
Auto nie tak dawno nabyte stąd też dokladnie nie wiem w jakim jest stanie technicznym. Wymienione zostały wszystkie hamulce, tarcze z klockami, a problem mam nastepujacy . Grzeje się hamulec pawy tył , sprawdziłem, czy przypadkiem nie blokują się klocki w prowadnicach ale wszystko jest w porządku. Jazda próbna i to samo. Auto jest w automcie , dzwignia...
to byla pierwsza rzecz którą zrobiłem chyba sprubuję wymienic jeszcze jarzma choć wyglądają na proste W trybie natychmiastowym proszę oprawić wszystkie swoje posty, doprowadzając je do stanu zgodnego z zasadami pisowni, w przeciwnym wypadku wątek zostanie usunięty.
Piła tarczowa samoróbka - silnik siłowy 1,1 kW/1390 obr./min., koło pasowe na wałku silnika 160 mm, piła tarczowa 200 mm, koło na wałku piły 60 mm używana do tej pory przez kolegę do cięcia desek oraz jako szlifierka/piła do metalu - tarcze jak do kątówki. Dorobiłem do tej piły stolik heblarki (noże 200 mm) z kołem pasowym wałka 60 mm i jeśli dobrze...
Witaj. Jak się grzeje to znaczy klocki obcierają. Jak trzęsie to dodatkowo może być krzywa tarcza lub nierówno wyślizgana.
Raczej nie jest zapieczona bo klocki hamulcowe i tarcze były właśnie zmieniane. Stare klocki były bardziej starte po tej stronie co się wiecej grzeje
Czyli na silnik założę koło fi 160 a na wałek fi 80, To wałek piły powinien obracać się z prędkością 2900 obr/min? W przybliżeniu tak. Czy silnik 1.5 kw nie będzie miał ciężko, nie będzie się grzał? Tarcza widiowa 260mm 1,5kW to już na dzień dobry zbyt mała moc. Widia, tak samo jak inna tarcza, musi być ostra. Poza tym dużo zależy od ciętego materiału...
Ford C Max MK4 po zwolnieniu pedału hamulca przez kilka sekund hamulec jeszcze hamuje, jest to bardzo uciążliwie podczas jazdy w ruchu miejskim, powoduje grzanie tarczy hamulcowych i dodatkowe zużycie paliwa. Czy ktoś spotkał się z takim objawem , proszę o ewentualne wskazówki co w tej sytuacji należy zrobić, aby wyeliminować ten defekt. Z pozdrowieniami...
Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
Czy to normalne, że na nowych tarczach grzeją hamulce? Po przejechaniu 50km grzały się oba tylne tarcze, obecnie po 120km jedynie lewe tylna tarcza. Paproctwo przy pracach z hamulcami owocuje sporymi konsekwencjami, zaprowadź auto do prawdziwego warsztatu...
Czasami taki przewód hamulcowy giętki ,,puchnie" od wewnątrz i zachowuje się jak jednokierunkowy zawór zwrotny. Ale co dokładnie tam się grzeje ? Tarcza i zaciski, felga, opona ?
Musisz ustawić w zegar na znaczek rączki , teraz jest dzwonek skreślony , lub ustawić minutnik na czas pieczenia . Tarcza czasu pracy „B”
Uszkodzony nowy potencjometr był przyczyną zarówno braku startu jak i tego, że nie działał jako regulator napięcia. Podpiąłem ostatecznie potencjometr 50 kohm (z rezystora zrezygnowałem - silnik na pełnych obrotach chodzi szybko, ale się nie grzeje, prędkość tarczy może mieć ok 10000 obr/min - przekładnia tarczy jest ok 1:2,7). Jeszcze tylko spróbuje...
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Fleks tarcza do ciecia i szlifujesz nity do samego końca, wiertła się lamią i grzeją tarcza za 1,50 jest najlepsza, później nowe piasty + śruby i po robocie. Zbiornika nie trzeba wyciągać odkręcasz tylko płaszcz bębna..
czy histereza ma w ogóle jakiś wpływ na grzanie się tarcz z magnesami?.. "wynalazłem" Ci adresy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_w... http://pl.wikipedia.org/wiki/Blacha_elek... W Naszych konstrukcjach prądy wirowe w tarczach amerykanek od magnesów nie występują - bo ich wzajemne położenie się nie zmienia. Prądy wirowe w tarczach...
Dzień dobry, Scania P124. Wymiana w ASO na Słowacji sprzęgła z całą oprawą. Po przejechaniu kilkudziesięciu km kierowca zgłasza, że sprzęgło się ślizga, nie pracuje tak jak powinno. Jakoś dajemy radę kolejne kilkaset kilometrów. Dzisiaj zgłoszenie, że nie daje radę wysprzęglić, podjechać pod górkę, generalnie problem. Komunikat na wyświetlaczy (poniżej...
Od momentu kupna samochodu Passat b6 mam ten sam problem, grzeje się tylne koło. Wymieniałem już tarcze, klucki, łożysko z piastą, wężyk hamulcowy i cały czas ten sam problem. Podłączali komputer i niby tam nic nie widzą i że zacisk też jest ok. Co to może być? Facet mówi że może to być problem z ABS.
Wszystko wymienione: zaciski, klocki, przewody gumowe, i nadal się grzeją. Tak tak, chyba częściami ze szrotu albo najtańszymi z internetu. Same tarcze zostały bo za drogie oczywiście, a tu kolega o pompie pisze...
Tak tylko te jarzma to mają do tego tyle co nic. Problem mógł być z prowadnicami bo np krzywe. Tak chodzą lekko ale po skręceniu się klinują i zacisk chodzi ciasno. Druga sprawa sam zacisk zapieczony ,niedrożny przewód gumowy do zacisku albo problem z linką ręcznego. w takim stanie przy ciągłym blokowaniu i grzaniu tarczy wszystko szybciej "uległo"...
Kolego, przyczyn może być na prawdę wiele, począwszy od paliwa, kończąc na hamulcach. Musisz starać się eliminować wszystko po kolei. Czy silnik był dotarty po remoncie, czy zmieniłeś filtry paliwa, czy układ paliwowy nie jest gdzieś przypchany itd. Myślę że jednak przyczyna będzie leżała po stronie silnika, gdyż hamulce gdyby się gdzieś blokowały to...
Tarcze zawsze się grzeją pytanie do jakiej temperatury? Są czerwone np po nocnej jeździe? Grzeją się na tyle ze nie jestem w stanie dotknąć ich ręka i mówię tu po przejechaniu 3/4 km, a po dłuższej jeździe strasznie śmierdzi z tarcz Moim zdaniem mogą być zapieczone albo mocno zabrudzone tłoki w zaciskach. Przez to nie cofają się one na odpowiednią...
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Jak mogą działać prawidłowo skoro z przewodu nie leci płyn? :?: . W fiatach przewody miały tą wadę, że puchły od środka aż do zamknięcia światła . Efektem było grzanie się tarcz bo klocki "nie odbijały".
Pomalowane farbą powierzchnie robocze tarcz??? Jak grzeją się bez hamowania to źle zrobiona robota.
W 3 ma rację-osłona tłoczka zacisku. A młody niech sprawdzi, czy po dłuższej jeździe nie grzeją się tarcze.
A efekt jest taki że aby dociąć panel podłogowy o długości 1,5 m pilarka wyłącza się z pięć razy. Masz przegrzaną tarczę, to widać. Pewnie tępą, dlatego się grzeje. Jeśli tarcza to jest jakiś chiński budżetowy wyrób, to nawet nie ma sensu inwestować w ostrzenie bo za chwilę będzie w tym samym stanie. Wymień tarczę na nową i najlepiej markową.
Witam. Wcześniej spalanie było na poziomie 5,9/6,4 a teraz 7,5 . Mojego sąsiada golf 1.6 benzyna pali mniej na mieście - tak mówi. Sprawdź hamulce, może śmierdzą lekko lub się grzeją tarcze - czyli tłoczek się zapiekł, może któryś wtrysk leje albo filtr powietrza do wymiany, itp.
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Czy w tej chwili jak wciśniesz hamulec na zgaszonym silniku i odpalisz silnik to pedał zejdzie niżej? Podczas normalnej jazdy grzeją Ci się tarcze?
Czy wymiana felg na aluminiowe w Oplu Zafirze ma wpływ na grzanie się tarcz hamulcowych w przednich kołach ? Wymienione zostały również śruby mocujące ponieważ ,,oryginalne'' były zbyt krótkie
A grzeje się tracza ? Moze coś trzeba wyregulować Są ranty na tarczach ? Jakieś marki tarcze / klocki ?
Masz ABS. ? Zwykłe hamulce bez abs. Przód tarcze tył bębny.
"Bicie" kół po nagrzaniu a właściwie przejechaniu (nagrzaniu się tarcz hamulcowych) to normalny efekt zużycia tarcz hamulcowych. Grzanie na postoju nie wywołuje tego efektu oczywiście. Powodem może być też zapieczony klocek który cały czas ociera i nadmiernie nagrzewa u Ciebie jedną tarczę.
do tego 3 z 4 tarcz się mocno grzeją Jak to stwierdzasz?
Panowie, ale teraz to nie wiem czy sobie żartujecie, czy piszecie to z praktyki. Przecież tam jest spora temperatura. Zwykły ŁT albo grafitowy chyba nie wytrzyma? A niby skąd ta temperatura na prowadnicach ? Grzeją się najbardziej tarcze, klocki z racji materiału już średnio, zaciski ledwo co. Smar daje się tam tylko po to, żeby na skutek korozji nie...
Przyczyną był tłoczek w zacisku hamulcowym. Wyciągnięcie, przepolerowanie tłoczka i jego gniazda w zacisku drobnym papierem ściernym, a następnie nasmarowanie póki co zliwkidowało problem. Jesli ktoś będzie miał kiedyś podobny problem, zwróćcie uwagę czy nadmiernie nie grzeje się tarcza hamulcowa lub tak jak u mnie nawet felga. Pozdrawiam :)
Jak masz licznik energii z diodą LED to przełączając grzałki wybierakiem funkcji piekarnika możesz stwierdzić która jest uszkodzona, po prostu częstotliwość migania będzie zbliżona do tej jaką widać przy wyłączonym piekarniku. Przy starym liczniku z tarczą tez to można zobaczyć po prostu mierzą czas obrotu tarczy, z diodą jest łatwiej to ocenić. Pomiar...
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
Czyli mówisz że taka sytuacja to normalne ze grzeją się felgi po wymianie tarcz, zanim się wszystko nie dotrze? Jak zatrzymałem się to tarcze się zblokowały, miałem problem przepchnąć samochód na luzie. Tłoczki trochę ciężko ale wyciągałem je i czyściłem troche. Hamowałem kilka razy ale wtedy jak musiałem.
Teoria jest taka że tarcze się grzeją podczas jazdy a że nie są wentylowane to grzeją sie za mocno. Po prostu ten egzemplarz tak ma. A hamowało się całkiem normalnie. Tarcze podczas jazdy grzeją się nieznacznie. To co jest u Ciebie to nie jest normalne. Twoje tarcze nie sa wentylowane bo to małe autko i te hamulce są wystarczające na tą masę auta....
W samochodzie Volkswagen Bora 1.9Tdi 2002r.bardzo grzeją się tarcze hamulcowe nawet po przejechaniu 500metrów.Powymieniałem klocki hamulcowe i wszystkie koła obracają się lekko,nawet na zapalonym silniku nic nie blokuje kół (podobno tak sprawdza się serwo ).Hamulce działają dobrze tylko że się bardzo grzeją .Może ktoś miał taki przypadek i mi coś doradzi...
Wsba 1400 _-1900w. Tarcze 230mm. Lub typ sz1-178 1900w 178mm tarcze. skoro sie grzeje jest z nim cos nie tak pewnie jakaś zwara albo spalona cela
http://obrazki.elektroda.pl/2900189300_1... Mazda 6. Wymiana klocków i dwie poprawki(warsztat polski i niemiecki) i dlaczego tarcza się grzeje :twisted:
Ten rezystor , przy przepływającym prądzie 15A musi wytworzyć spadek napięcia 60mV, tak jak masz napisane na tarczy amperomierza. Jego oporność to R=U:J (0,060V : 15A = 0,004Ω) Powinien jeszcze mieć odpowiednią moc aby się zbytnio nie grzał.
Linka odbija , zacisk nowy ze sklepu
Witam, Po dlugich bojach wkoncu i ja uruchomiłem swoj klocek: http://img697.imageshack.us/img697/175/q... http://img195.imageshack.us/img195/1636/... http://img134.imageshack.us/img134/1152/... http://img163.imageshack.us/img163/5075/... http://img134.imageshack.us/img134/1558/...
Witam, wymieniłem 2 zaciski na tyle razem z tarczami i klockami. Z prawej się grzała felga, po wymianie zimniutka jest, później z lewej zaczęła się grzać, również wymieniłem zacisk, jakiś czas było wszystko ok podczas jazdy, teraz z miasta wróciłem i ta lewa felga znowu się grzeje. Nie wiem co może być nie tak teraz haha. Wszystko dobrze złożone, zacisk...
Zacisk powinien poruszać się lekko na swoich prowadnicach jeśli tego nie robi zacisk nie działa prawidłowo i klocek ociera się o tarcze i nagrzewa.
A w czasie jazdy tarcze kół się nie grzeją?
Ja grzeje piaste indukcją i półoska wychodzi, piasta i lozysko nowe oczywiście wlatuje.
Witam pojawił się wyświetlaczu błąd EPB 4047 nr VIN WDB9540331K244342 i cały vzas mam problem z hamulcami lewy tył tzn jak jadę z naczepa moze byc nawet pusta wystarczy leekie hamowanie i bardzo grzeje sie tarcza własnie lewa tylna czy ma to jakiś zwiazek ?? pozdrawiam
Audi A4 2.0 TDI z 2005 roku - od kilku dni zauważyłem charakterystyczne "chrupanie" włączającego się ESP przy normalnej jeździe. Zaczęły też grzać się hamulce, wszystkie jednakowo. Zrobiłem trasę 5 km specjalnie nie dotykając pedału hamulca - po przyjeździe wszystkie tarcze gorące. Ma ktoś jakiś pomysł ?
Ale dużo też widziałem, powtarzam raz jeszcze , nic się nie grzeje, nie ściąga przy hamowaniu , nic nie jest zapieczone , prowadniki , tłoczki , cylinderki wszystko pracuje lekko. Tarcza po 1000km jest krzywa na grubości 0,02-0,05mm , ale NIE JEST PRZEGRZANA
Do cięcia potrzebna jest nie tylko maszyna, ale równie ważna jest tarcza, którą chcę ciąć, a nie grzać materiał i męczyć maszynę. A czy w przypadku Hikoki, która sprzedaje G23SW2 wraz z tarczą diamentową, ta tarcza jest wystarczająca do kostek chodnikowych? https://hikoki-narzedzia.pl/produkt/1749... Może lepiej jednak zainwestować w inną tarczę?...
Ja nie wiem a za to doskonale wiem, co ma robić zacisk. Zacisk ma za zadanie zaciskać klocki i dokonywać samoregulacji (kasowanie nadmiernej odległości klocków od tarczy po odpuszczeniu siłownika) Sprawny zacisk ma odpuścić i nie ma prawa blokować tarczy. Nie wyobrażam sobie takich opowieści, że wszystko wymienione, włącznie z zaworem i modulatorem,...
Szczęki hamulcowe mają samoregulację. Śruba (jak to ta o której myślę) służy do cofnięcia szczęk używanych by zdjąć bęben. Po wymianie szczęk powinieneś ocenić też bęben. Jeśli jest nowy poskładaj wszystko i po kilkukrotnym naciśnięciu pedału szczęki powinny się prawidłowo ustawić. Może być że szczęki się blokują. Nasmarowałeś samo napinacz? Może grzać...
06061947 "Co Koledzy powiedzą na TOTO, uwagi krytyczne mile widziane!! " Można i tak , tylko ten ocieplacz w postaci opaski z żywicą psuje cały efekt . I tak się zastanawiam jak się to zachowuje pod stałym polem magnetycznym w stosunku do stojana który jest lity , czy nie będzie się grzał jak tarcza miedzy magnesami ???
Witam! W mojej Megi I 2000r, benzyna 1,6 16V, 107KM, nie odbijają klocki w prawym tylnym kole-( oczywiście tarcze). Auto w takim stanie kupiłem i już raz robiłem przegląd i czyszczenie tego zacisku/tarczy/ klocków ale zaledwie 3 tygodnie było ok a teraz dalej wyraźnie grzeje się tarcza. Tarcza i klocki czyste, w b. dobrym stanie, prowadnice pływającego...
Jak już napisał Kolega sławexmetal, bicie tarczy w tej pile służy do frezowania nią rowków różnej szerokości (po ustawieniu właściwego zagłębienia w materiał). Wymaga to, poza ustawieniem bicia odpowiedniego dla wybranej szerokości, wolnego przesuwania piły. Żeby tarcza zdążyła wyciąć całą szerokość rowka. Przy ustawieniu zerowego bicia, tarcza powinna...
Przecież to użytkownik odpowiada za posuw i nacisk. Grubą tarczą tniesz po prostu dłużej. Dłuższa praca - a nie powoduje ona dodatkowego grzania zużycia? Tak jak tanie narzędzia są do prac sporadycznych prywatnych Tak i są odpowiednie narzędzia - wąska tarcza do cięcia grubsza szlifowanie i
Kolego, spokojnie, koszty: 1. Magnesy - około 600 zł. 2. Drut miedziany około 100 zł. 3. Drobne elementy: żywica, tarcze stalowe, śruby itp. - 100 zł 4. Kratownica ze złomu - o ile dobrze pamiętam - 150 zł. Pozwolenie nie potrzebne - kratownica przymocowana jest do ściany budynku, wkopana na 1 m bez fundamentu! Koszty faktycznie niewielkie. A jaka...
Byłem wymienić opony na zimówki, i facet mówił ze nie odbija i grzeje się cala tarcza, nasmarował niby czymś ale bez efektu, mówił ze trzeba wymienić cały zacisk.
Może być rozwarstwienie przewodu. Tarcze jaką mają grubość.
To dziwne bo systemy te hamują stronami a nie osiami wiec jeśli wina w abs to wszystkie koła musiały być ciepłe albo prawa lub lewa strona. Chyba że os ta ma osobny zawór do hamowania.
po dokładnej ekspertyzie okazało się że zatarł się silnik obracający tarcze uszkadzając kontroler który działa po części. Tzn że któraś sekwencja uszkodziła się.
Ok ale pisaliście wcześniej czy mam markowe tarcze/klocki a czy jest jakaś różnica między nie wiem Delphi?albo GT-Parts czy Daco a TRW/ATE? Może bardziej się grzeją? piszczą? szybciej ścierają no ale układ jest jaki jest i hamowanie będzie takie samo czy nie? Co założe tarczę zamiast ATE to Delphi i nie zahamuje mi?
Im większe obroty tym większy problem, bo tarcza będzie się grzać i wichrować.
Udało się znaleźć serwis, który rozwiązał problem, którym okazało się tarcie tarczy o obudowę, wzrost temperatury i w konsekwencji uszkodzenie tarczy. Konieczny był zakup nowej tarczy i podłożenie podkładek dystansujących pomiędzy tarczę a wirnik silnika.
wężyki się zatykają,zwłaszcza we fiatach punto,siena,uno, a co do usterki,to faktycznie może być włącznik stopu,napiera lekko na pedał,płyn zawrzał już dawno i zapowietrzył hamulce,niemniej cały czas nacisk na pedał jest,w miare jazdy tarcze i całe zaciski hamulcowe się grzeją,rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość powodując zwiększanie siły hamowania,i...
Pomocna informacja, tylko nie mam pojęcia czy u mnie jest taki. Ale nowy budynek w podwyższonym standardzie to pewnie takie usprawnienia zrobili. Ogólnie chyba po problemie, wystarczyło bardziej odkręcić zawór główny (czy jak to się tam zwie). A że na nim były jakieś obrotowe tarcze z liczbami to bałem się tego ruszać. Dopiero po telefonie do obsługi...
Moim zdaniem cały układ będzie do sprawdzenia, czyli pompka, zacisk i przewód hamulcowy. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elementów gumowych, to należałoby zacząć od tego, czy nie został wcześniej zalany niewłaściwy płyn hamulcowy który spowodował uszkodzenie gumy. Zwróć uwagę na przewód hamulcowy. Jeśli ma więcej niż 10 lat, to powinien on zostać wymieniony...
Koledzy mam pytanko czy ciężko jest wymienić uszczelki gumki w zacisku tylnym hamulcowym w Sharanie 97 r bo kupiłem zestaw naprawczy .Powodem rozbiórki zacisku jest to że jest porwana gumka która chroni cylinderek , no i cylinderek się nie chowa po puszczeniu hamulca koło nieznaczne hamuje i grzeje się tarcza hamulca i felga. proszę o instrukcje jak...
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
ale przewody elastyczne są ok. t.zn tłoczek od razu puszcza po zwolnieniu hamulca a poza tym nie grzeją się tarcze podczas jazdy. Możliwe że poprzednik który wymieniał pompę pomylił przewody ? W poniedziałek zamienię podłączenie lewego koła z prawym i wtedy będziemy mieć pewność co do przewodów. Cały czas poszukuję schematu jak pompa ma być podłączona...
Jak jeszcze robiłem termotransfery to zdecydowanie lepiej mi wychodziły na laminat który NIE był zmatowiony. Prosto ze sklepu umyty ludwikiem i gąbką a potem przetarty rozpuszczalnikiem chlorokauczukowym (który to również zmywa toner i markery eding czy inne niezmywalne, nie mylić z permanentnymi które zmywa woda). Dużo lepiej odbijały mi się ścieżki...
Jeżeli grzeją się mocno tarcze nawet przy spokojnej jeździe to może się okazać że masz coś nie tak z układem hamulcowym np. jest zapowietrzony.Musiałbyś podjechać do jakiegoś serwisu.A jaki jest pedał hamulca i rośnie jak kilka razy naciśniesz,czy jest cały czas taki sam?sprawdź to jeżeli rośnie to może być zapowitrzony.
I zdarzyło się, że zobaczyłem co pompa wyprawia jak się ją zostawi bez kontroli. Zwróćcie uwagę na czas na sterowniku. Pompa wyłączona o g.16.00 a jednak o godz. 16.27 pobiera sobie prąd ok.35-36W. Nie wiem na co. Za chwilę o g. 16.33 pobiera 2170W i włączona pompka, grzanie ciepłej wody, grzałka i ta tarcza na dole. Zagadka... Musiałem ją wyłączyć...
Zacisk Knorra zakłada się zestawy zamiennik (brak części Knorr) czasami ulega uszkodzeniu samoregulator nie wyczuwalne na stole czy w aucie robi za mały luz między tłoczkiem a klockiem ( powinien wynosić ok 2mm ) i koł się grzeje , miałem kilka takich przypadków. Tarcza ostygła i jakiś czas było dobrze.No chyba że na aucie hamuje ci tylko to koło co...
Tarcze z przodu nie grzeją się za bardzo? Spróbuj określić chociaż czy to z przodu czy z tyłu.
hmm dobra zacznę jeszcze raz wszystko od początku rozbierać i przy okazji nowe wężyki założe może rzeczywiście ich wina :/ a póki co dzięki za jakiekolwiek porady odezwę się jak przetestuje co i jak ;) Ps. tylko przednie hamulce (tarcze) się grzeją .
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Po wrzuceniu "A" samochód rusza i toczy się ( pełza ). Tak jest w każdym automacie nieważne czy jest to MTA - synonim to EasyTronic, DSG, czy zwykły hydraulik ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Ta skrzynia ma pojedyńcze mokre sprzęgło pracujące w kąpieli olejowej (EasyTronic to po prostu uboższa wersja DSG ) i nie zdrowa jest dłuższa jazda na pierszym biegu...
tarcze hamulcowe grzej pompa hamulcowy grzej tarcze grzej tarcze hamulcowy wszystkie
wydajność excel testy akumulatorów tonera ricoh
sterownik rolet tester akumulatorów
Spirala grzejna w suszarce Babyliss Pro Ceramic & Ionic Hyundai i30 2009 - Blokujące się tylne koło i gorąca tarcza