Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
A jaki gwint ma mieć? Zobacz w którą stronę kręci się wał, śruba będzie miała taki gwint, aby obroty wału nie powodowały odkręcenia się śruby. Drugie pytanie też dziwne. Wrzucasz jedynkę, ręczny, kliny pod kola i heja z koksem Gunem pneumatycznym idzie bez żadnych cudów.
Witam. Potrzebuje informacji na temat gwintu śruby koła pasowego na wale korbowym w Ducato z roku 2012 2.0 16v 115multijet. Czy ktoś ma pewną informację jaki jest gwint ...lewy czy prawy.???
ostatni wymieniałem w 2,0 petrol z 2004 łańcuszek i był normalny gwint na wale w 1,6 petrol 2003 pasek i tez normalny gwint
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Ford Aspire (USA), śruba koła pasowego i półośka rok 93-97.
Może ktoś wie jaki gwint ma śruba koła pasowego. Muszę naprawdę porządnie się do niej zabrać, bo ani drgnie. Jak nie wiem jaki ma gwint ma to trudna sprawa.
Pozostaje w takim razie wywiercenie śruby i nagwintowanie nowego gwintu.
Samochód to honda civic crx z 90 roku klijent miał bliskie spotkanie studzienki z wydechem (obnizone zawieszenie) i wyrwało z głowicy szpilki od kolektrora i cały wydech pogięty, rozwiercanie głowicy nowe śruby, wydech zrobiony i teraz moje dwa pytania czy mogło ruszyć głowice bo olej poleciał do płyny a płyn jest w oleju ogólnie wszędzie jest maź i...
Bez podania modelu, trudno jest podać wymiar paska, musisz zmierzyć. Stycznik rozrusznika, możesz założyć jakikolwiek, byle na 12V. Na przykład: http://www.agroparts.pl/elementy-elektry...
Potrzebna mi pomoc jak odkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego. Czy ma gwint lewostronny czy prawostronny?? I jak go ręcznie odkręcić?
Zerwany gwint. Odkręcałeś w lewo? Sprawdź jeszcze czy koło pasowe da się obrócić przy zablokowanym bębnie.
Możliwości są dwie, albo jest za słabo dokręcona albo wychodzi jakość materiałów tego sprzętu. Można zastosować klej do gwintów i porządnie ją skręcić. nie poluzuje się już więcej.
Czyli nie widziałeś najbardziej popularnego o nazwie Bąk, ten mi przychodzi na myśl pomimo, że autor nie podał jego nazwy.Akurat w nim każde koło pasowe jest zabezpieczone śrubą z podkładką.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
Jak się niemyle to we wszystkich hondach civic śruba jest z prawym gwintem "co nie"
Witam wszystkich. Mam problem z odkręceniem śruby mocującej kolo pasowe na wale korbowym. Wie ktoś moze czy przypadkiem nie jest tam lewy gwint? nie chce jej urwac...! Prosze o szybka pomoc...
Po fotce widać ,że pasek nie jest równolegle z kołem. Uzyj środka do hamowania gwintów najlepiej czerwonego i popraw osiowość kół pasowych.
Nakrętka się znalazła wpadła pomiedzy dwa koła pasowe wału . Nakrętka wału 36 a nakrętka wiskozy elektrycznej 21 i uwaga lewy gwint.
Łożyska zamawiać oryginalne, czy są jakieś zamienniki w porównywalnej albo wyższej jakości? Skąd najlepiej zamówić? Silikon dać neutralny? Sanitarny raczej odpada z uwagi na korozję? Czy śrubę od koła pasowego wkręcić na klej do gwintów, czy to zbędne?
W innej konstrukcji z podobnym problemem nie znaleźliśmy jednego rozwiązania. Wyczyściliśmy wszystko, wymieniliśmy koła pasowe i zębate oraz łańcuch i paski. U nas pomogło. Przy demontażu śrub sprawdziliśmy jeszcze gwint podpór Ale one były bez zadziorów. Może koło pasowe ma za dużo luzu od wytarcia i nie trzyma paska albo naciąg paska nie jest prawidlowy.
Robiłem to przy pralce Bosch Ale to nie jest bosch. Gwint lewy i odkręca się tak, jak pokazuje strzałka (czyli w prawo).
Kluczem udarowym tak i prawdopodobnie odkręca w lewo. Ściągnij serwisówkę będziesz pewny, szkoda się mocować i osłabiać gwint
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
Natrafiłem na śrubę na kole pasowym rozrządu, której nie idzie za nic odkręcić. Bo tam jest lewy gwint czyli pewnie jeszcze ją dokręciłeś, chodzi mi o tą na wale korbowym.
Witam serdecznie, Posiadam Mitsubishi L300 4WD rocznik '96 2,5TD silnik 4D56 (terenowy bus na ramie od Pajero). Postanowiłem wymienić pompę wody i przy okazji paski rozrządu z napinaczami. Niestety mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego zaznaczonej na obrazku. Zwracam się do szanownych kolegów z pytaniem czy ta śruba posiada gwint prawo czy lewoskrętny?...
Auto data pokazuje wartość 60Nm Dodano po 57 Oczywiście warto by użyć kleju na gwint.
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
zamieniłem śrubę z silnika na tę od koła pasowego (ten sam gwint) - pralka działa do tej pory.
Witam Proszę mi powiedzieć jaka jest śruba (lewy czy prawy gwint) do mocowania koła pasowego pralki PFE-1040. Mam kłopot z odkręceniem i zakładam że jest gwint prawy, a śruba nawet nie drgnie. Jest tez opcja że przy ostatniej wymianie łożyska w serwisie, została ona skręcona na kleju. Proszę o pomoc. Z góry dziekuję!
Rozrząd wymieniony i wygląda na to że lało na pompie oleju. Nie wymieniłem uszczelniacza na wale bo nie mogłem odkręcić śruby. Jaki ma gwint śruba na kole pasowym wału? Kręciłem i w prawo i w lewo kluczem z dużym ramieniem - rwały się pospawane płaskowniki blokujące wał. Klucz udarowy też nie dał rady.
Odkręciłem trzy śruby TORX przy kole - niepotrzebnie, zakręć z powrotem. Muszę chyba lekko na siłę ciągnąć do siebie oczywiście, możesz podważyć dwoma większymi wkrętakami naprzeciw siebie albo użyć ściągacza. ale boję się o gwint. Koło jest wciśnięte na oś na minimalnym stożku, tam nie ma żadnego gwintu.
Kluczem pneumatycznym odkręć śrubę.
Dla silników serii D14 gwint prawy (odkręcasz w tą stronę co nakrętki kół). Moment dokręcania 181Nm. Ważne aby gwint śruby posmarować olejem silnikowym a podkładkę i miejsce styku podkładki z kołem pasowym i łbem śruby odtłuścić. Zawsze tak dokręcam (tak zresztąpodaje serwisówka) i nigdy samo się nie odkręciło ani nie poluzowało.
Śruba ze zwykłym gwintem, chyba we wszystkich d4f i d7f moment dokręcania śruby koła wału jest taki sam.
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Witam wziełem się za wymiane paska rozrządu w samochodzie żuk rocznik 96 z silnikiem andoria 4c90 2.4poj jak sie potem okazalo nie da sie wymienić paska bez sciągania koła pasowego. Moje pytanie brzmi czy jest to normalna śruba czy z lewym gwintem i jak to odkręcić ? Dziekuje za wszystkie odpowiedzi w załaczniku załaczam zdjecie
Witam. Posypała się pompa w trasie a śruby przy dokręcaniu coś za miękko idą i boję się żeby nie zerwać gwintu. Z jakim momentem dokręca się śruby pompy wody w MB Atego 1224 i koła pasowego?
Witam. Spróbuj wybić sam krzyżak nie wybijając łożysk Po odkręceniu śruby i zdjęciu koła pasowego należy w ten otwór z gwintem wkręcić inną śrubę stukając w tę śrubę wybijesz bęben.Kiedy będziesz miał bęben poza zbiornikiem ocenisz stan łożysk i krzyżaka {luzu na nim}.pozdrawiam
Śruba pociągowa rzeczywiście 4 gwinty na cal. Pomierzyłem pozostałe koła pasowe, są to 128, 127 i 25 zębów.
a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego W takim razie powiedz mi w jaki sposób dokręcisz śrubę koła pasowego zalecanym momentem? Można odkręcać na blokadzie, zależy tylko z czego ta blokada jest. http://obrazki.elektroda.pl/9724584100_1...
Dzięki za rodzaj gwintu ale blokowania za rozrusznik się boję aby nie utrącić ucha. Widziałem bloki z utrąconym uchem. Na kole pasowym jest nakrętka - ale też nie wiem czy gwint jest normalny i czy odkręcanie sprzęgła nie zakleszczy śruby od koła pasowego. Trochę filozofuję ale boję się coś zepsuć. Na końcu sprzęgła wystaje rura nacięta wzdłuż średnicy...
Weź klucz załóż na wał i kręć delikatnie. W miejscu gdzie poczujesz że opiera sie o zawór cofnij maksymalnie w drugą stronę . To dla odkręcenia kluczem udarowym. Ale i tak trzeba trzymać czymś . Najlepiej za wieniec. NIGDY nie opieraj o zawory bo zniszczysz silnik. Jak odkręcasz 4 ósemki to nie problem ale śruba centralna prawdopodobnie ma lewy gwint....
Męczę się z kołem pasowym i nie mogę odkręcić śruby. W którą stronę tutaj jest gwint? Standardowo czy odwrotnie?
Musi być jakaś metoda ,a lekkie podgrzanie np suszarką?,ale wd nie zaszkodzi i przy tej Twojej pralce Myślę ,że porzadnie tn beben zblokować ,no i urzyć dobrego klucza najlepiej nasadkowego.Jeżeli widac końiec śruby sprawdź czy to nie lewy gwint .
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Tarcza z magnesami trzyma się osi silnika na śrubie - z prawoskrętnym gwintem. Przy przełączeniu w "lewo" odkręci się... Pomyślałem o tym. Między tarczą a kołem pasowym, jest silikonowa podkładka średnicy koła pasowego. Po 6 godzinach testów nic się nie poluzowało. A jakby co to zawsze można kapnąć niebieskiego kleju...
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
Witam wszystkich. W mojej Astrze f z silnikiem 1.7 tds, urwały się 2 małe (z 4) śruby od koła pasowego na wale. Po zdjęciu koła został jakiś wałek a w nim gwinty od śrub. Z kolegą mamy problem, nie możemy przewiercić tych śrub. Mam pytanie co się stanie jakbym wykręcił dużą śrubę w pośrodku tego koła (na foto) a by je wyjąć? Znajomy powiedział, że trzeba...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
Dobry ściągacz i pójdzie, bez grzania bo uszczelniacze na mur beton szlag trafi. Ten gwint w środku jest właśnie do wciskania koła, wkręcasz śrubę, a nakrętką na śrubie wciskasz koło (tak obrazowo).
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Chciałbym wymienić łożyska w pralce i nie mogę zdemontować koła pasowego. Wydaje mi się, że jest mocowane za pomocą wkrętu (patrz zdjęcie) ale nie mogę go odkręcić. Imbus niszczy się w gnieździe a śruba ani drgnie! Może jest jakieś zabezpieczenie śruby? http://obrazki.elektroda.net/46_12908827... Z jakim (lewym czy prawym) gwintem jest ta śruba....
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Oczywiście że może kręcić, ale tylko w prawo, zgodnie z kierunkiem obrotów silnika. Śrub na kole pasowym jest z prawym gwintem więc nic się nie odkręci.
Śrub nie powinno się dać łatwo odkręcić zwłaszcza tych mocujących koła. Zależy co rozumiesz pod pojęciem łatwo. Chodziło mi o to, że przeciętnym kluczem do kół da się je odkręcić bez skakania po nim i dokładania metrowej rury. Miałem już niestety taką sytuację po wizycie w "warsztacie". Moim zdaniem śruba podczas dokręcania staje się dokręcona gdy...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
śruba ma prawy gwint a wał kręci się w lewo.Oczywiście jak staniesz przy błotniku od strony kierowcy i spojrzysz na koła pasowe to kręcą się w lewo.Więc jak wał w lewo a śruba w prawo to przy oparciu klucza o podłogę i tyknięciu rozrusznikiem będziesz dokręcał mocniej śrubę a nie odkręcał.Robiłem to mnóstwo razy i jestem pewny swego. Dobrze pomyśl i...
A masz dostęp od urwanej śruby taki żeby wiercić. Jeżeli tak to wiertarka z regulacją obrotów, dobre wiertła (nawet b. dobre), punktak, wykrętaki do urwanych śrub i gwintownik. Napunktować i rozwiercać, zaczynając od wiertła średnicy np. 5 mm idealnie w środku. Jeżeli jest to śruba M 12 zakończ na 8 mm i wkręć wykrętak. Może pójdzie, jeżeli nie a tak...
Pokazałeś 3 różne mocowania. A jakie jest u ciebie ? Wyjmij swoją i zrób zdjęcie. Pokazałem dwa mocowania, bo wychodzi mi że są tylko 2 rodzaje, mianowicie nr 1 to takie które ja posiadam czyli gwint dla śruby jest w pompie i kąt ustawiany jest na kole pasowym, a drugi typ to taki w którym koło pasowe jest na stałe zamocowane i kąt ustawia się pompą.
Tak, pierwsze nagranie jest z praniem. Niestety, made in Russia. Wrzucam kolejne 3 filmiki: -beben ręcznie z paskiem https://filmy.elektroda.pl/62_1728018307... -beben ręcznie bez paska https://filmy.elektroda.pl/18_1728018322... -stuki w teleskopach słyszane przy ruszaniu całym kołnierzem. https://filmy.elektroda.pl/18_1728018333... Pomyślałem,...
Witam. Pralka jak w temacie: Polar PWA1000. Jest to pralka z bębnem otwieranym z góry i posiada łożyska po obu stronach bębna. Od strony koła pasowego śruba wchodząca w oś bębna daje się odkręcić i gwint jest prawoskrętny, natomiast z przeciwnej strony ani drgnie, jest zardzewiała. Proszę o podpowiedź jak skutecznie ją odkręcić i jaki jest gwint, prawo...
Tokarka kiedyś posiadała posuw elektryczny oraz jakąś przekładnie, dzięki której wykonywał podstawowe skoki gwintów. Posiadała również pompę chłodziwa. Posuw oparty na łancuchu Galla. Śmiem wątpić w dokładność toczenia gwintów. Brak jakiejkolwiek przekładni, do zmiany obrotów, tylko koła pasowe....hmmm, falownik pilnie poszukiwany :D ....Ciężka, duża...
Odkrencałem w starym 2.2cdi, tam gwint był prawy, koło blokowałem za pomocą paska wieloklinowego, a śruba była przykręcona bardzo mocno, klucz udarowy się poddał, dopiero długie pokrętło na nasadkę pomogło, ale łatwo nie było.
Witam państwa. Mam następujący problem. Wysypało mi się łożysko po stronie koła pasowego. Nie mogę odkręcić śruby na zdjęciu. Próbowałem już nawet w obie strony myśląc że jest lewy gwint. Czy ktoś zna rozwiązanie problemu? Może jest na to jakiś sposób... Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/9384910800_...
Mam pytanie odnośnie odkrecenia Koła pasowego w volvo z silnikiem d5. Wymienialem rozrząd i do tego potrzeba zdjąć koło pasowe. Ma cztery śruby, plus jedna duża centralna o rozmiarze chyba 30. Z tą największą miałem problem i finalnie jej nie odkrecilem. Blokowalem wał, ale śruba ani drgnie. Tak myślę że albo jest inny sposób na zablokowanie walu- ja...
Witam! cd... walki o lepsze jutro mojej pralki w jaki sposób można zdemontować koło pasowe? (aby dostać się do łożyska... które coś trafiło) wygląda to tak: Na śtodku koła jest śruba (łepek 13tak) z podkładką... Tę śrubę udaje się odktęcić - trzymając koło pasowe (cały interes jest zawieszony na amortyzatorach więc wszystko lata jak chce). dalej niewiem...
Jeżeli chodzi o śrubę koła pasowego to kup oryginalną bo nie kosztuje kroci a jest odpowiedniej twardości i gdyby była kiedyś konieczność ponownego odkręcania koła pasowego to już powinna pójść bez problemu a kleju nie stosuj własnego bo będziesz miał już klej na nowej śrubie a lepiej z klejem nie przesadzać. Spawanie bardzo fajny pomysł, ale niestety...
Co Ty chcesz rozwalać ? Śrubę od koła pasowego już skatowałeś niesamowicie. Jestem pod wrażeniem tego dzieła. Przecież tam był zwykły T40 jesli dobrze pamiętam. Jeśli padłeś już na starcie, to cienko Cię widzę dalej. Na tym etapie skasowania gniazda ja posłużył bym się już narzędziami do usuwania uszkodzonych / urwanych śrub, by ocalić gwint osi i koło...
Tam jest normalny gwint a nie lewy. Jak mogłeś uszkodzić gwint na tych śrubach. Tam zazwyczaj rozwala się łeb śruby jak ktoś to odkręca tanim kluczem imbusowym lub go nie włoży do końca. Czasami pomaga dość mocne uderzenie młotkiem w śrubę - najlepiej przez włożony w nią klucz. Jeżeli rozwaliłeś łeb to proponuje wbić w niego teraz torxa i w ten sposób...
Witam Pacjent to Electrolux EWT1266ESW Prod. No. 913102319-00 Etykietka: https://obrazki.elektroda.pl/9016284400_... Czyli kto to zrobił, profilaktycznie nie wiadomo... Kupiłem łożyska, najpierw wymiana strony biernej, spoko, pełno syfu, ale wyczyszczone i złożone. Następnie poszła strona napędowa. Śruba koła pasowego stawia opór......
Gwint zwykły .Można spróbować pneumatem jeżeli niema odpowiedniego narzędzia. Narzędzie chyba nie zadziała, ponieważ tarcza kręci się niezależnie od koła pasowego i wału sprężarki. Myślałem by rozwiercić łeb śruby ściągnąć tarczę i chwycić żabą wieloklin by wykręcić resztki śruby.
Witam, Łożyska wymienione, mam pytanie jak skasować luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna ?, udało mi się na istniejący gwint nakręcić nakrętkę a na nią śrubę która dociska dużą tulejką oraz podkładką koło... jest lepiej ale może znacie inny sposób. Pozdrawiam Robert
gram syfu nie ma prawa wydostać się na zewnątrz Nie ma prawa a jednak... Wycieki to norma ktora jest uwzględniana podczas szacowania żywotności rozrządu,dlatego niektóre silniki wytrzymują po 3 przebiegi. Jak dostaną oliwę albo wieczny mróz to zniosą jeden,ale zniosą. jejku, pasek kosztuje jakieś 80zł Widzisz,nie wiemy dalej jaki to samochód i czy...
Dobry wieczór, mam pralkę Candy CST26LE/1-S, ładowanie od góry. Walczę z łożyskiem od strony koła pasowego. Problemem jest odkręcenie śruby mocującej koło pasowe. Podobno pomaga podgrzanie, które "zmiękcza" klej montażowy. A jak dostać się do łożyska z drugiej strony, gdzie nie demontowalnego panela? Jest pełna ścianka. Jak się tam dostać, aby wymienić...
Witam Podobną przygodę z odpadnięciem koła pasowego miałem z fiacie Croma 5000km po wymianie rozrządu, tyle że śruba główna wału się odkręciła sama bo za słabo była dokrecona i niby lewy gwint. Ale w tym wypadku po urwaniu śruby moge przypuszczać że nie wymienili śruby a to jest wymagane, ewentualnie za mocno dokrecili nową, u mnie wymienili oczywiście...
(...) by założyć tę część. Czy trzeba odkręcić tę śrubę? (torx) Za cholerę nie idzie tego odkręcić. https://obrazki.elektroda.pl/7046126500_... https://obrazki.elektroda.pl/9466980400_... AI: Jaki jest dokładny model pralki Whirlpool, z którą masz problem? Whirlpool AWE 904655P Wstępna ocena dostępnych informacji - Problem: Użytkownik...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
zrobione facet ze sklepu sam mi polecił też tej firmy uszczelniacz 90x110x7 (63zł) co do roboty to prościutka sprawa żadnego przodu nie trzeba ruszać zdejmujemy pasek odkręcamy sześć śrub od koła pasowego i je zdejmujemy i mamy uszczelniacz na wierzchu pro tip na wkładanie bo nie ma podejscia na młotek: z ceownika z otworami z wykorzystaniem gwintów...
Witam, panowie proszę o pomoc bo mam coraz więcej wątpliwości. Ustawiam rozrząd w volvo z silnikiem 1.8 benzyna duratec, wałki to nie jest problem płaskownik 5 mm , problem sprawia mi wał. Mam zrobiony przyrząd o długości 39 mm razem z gwintem, i grubości 5mm. Pierwszy problem, czy ten przyrząd ma się oprzeć i bok przeciw wagi czy może o jej górną krawędź....
Witaj żeby się nie rozpisywać mam dokładnie identyczną sytuację z kołami pasowym kupiłem obudwa jedno z nich zwrócę.Alw mam inny problem muszę zrobić to warunkach domowych bez elektrycznego klucza [wkrętarki udarowej) takiej jak używa się do odkręcania kół czy dam radę odkręcić normalnym kluczem nasadowym z przedłużką ??? I zasadnicze pytanie czy może...
Wyjąłem zbiornik ale bez wcześniejszego odkręcania koła pasowego, bo śruba ani drgnęła. Więc pomyślałem, że po wyjęciu zbiornika będzie można lepiej docisnąć i łatwiej odkręcę. Niestety rezultat ten sam. Spryskałem WD 40 i też nie pomaga. Czy tam jest lewy gwint? Wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej.
ja mogę polecić Jonnesway'a, mam już ponad 10 lat taką dużą skrzynkę, która kiedyś prawie tysiaka kosztowała (czyli więcej niż Cienias i Duży Fiat razem wzięte które wtedy miałem) ale opłacało się, do dziś rozgiąłem i pękłem tylko 2 nasadki 19 (próbując odkręcić śrubę koła pasowego w Marei 2.4 która okazało się, że miała lewy gwint, a oczywiście że...
Nie wierze że 320 Nm a 340 Nm zbija klina. Natomiast pewne jest że zakręcanie niewiadoną siłą , lub wymiana koła pasowego na niedwumasowe prowadzi do uszkodzenia tego połączenia. Nie udało mi się znaleźć oryginalnej wartości dokręcenia jaka obowiązywała przed oplowskim biuletynem technicznym. Z tym kołem pasowym niedwumasowym to też może być trop który...
Otwory na śruby są w kształcie stożka co powoduje zaciskanie się naciętej tulei podczas wkręcania. Poprawię - otwory są trzy, dwa są zwykłe otwory gwintowane zarówno na tulei jak na kole - dzieki odpowiedniemy ułożeniu tulei i koła da się wkręcić tam śrubę imbusową. Nie ma tam żadnego stożka. Stożek jest między tuleją a kołem właściwym i dopiero te...
W wątku: http://en.elektroda.pl/rtvforum/viewtopi... jest napisane, że możliwe jest cięcie bębna i wymiana łożysk. Niestety autor nie napisał ile śrub zastosował do skręcenia? Ja również wymieniałem łożyska w tym modelu i zajęło mi to trochę dłużej. Podam moje uwagi do wymiany i z czym może być problem: 1. Zdjęcie koła pasowego....
Witam, mam szybkie pytanko, rozebrałem pralkę AMICA PB 4590A423 w celu wymiany łożysk (przy wirowaniu huczała jak f16 czy boeing) Wszystko nawet nieźle szło, aż do momentu próby odkręcenia krzyżaka(koła bębna). Ciągnę kluczem 18, wspomagam nawet rurką jako dźwigni, ale chyba zabezpieczyli Loctite. Nie drgnie ani na milimetr. Obstukałem młotkiem, wd40...
Zippo serii 173x mają synchronizacje elektroniczną na mini pasku zębatym i potencjometrze nim napędzanym. Działa to też jako zabezpieczenie po zerwaniu gwintu nakrętki. Raczej enkoderze. Synchronizacja w tym podnośniku jest na potencjometrach zamontowanych przy kole pasowym. jak wyżej :D Dodano po 1 ramie(posiadam taką z bliźniaczy podnośnika CONSUL-kolumny...
...macie jakieś sposoby,bo klina raczej tam nie wbije ponieważ jest to środek wałka. Jeśli masz dostęp do frezarki, to jak najbardziej klin. Dla wałka fi 35 - bez obliczeń dobry będzie klin o przekroju 8x8 mm i długości równej szerokości koła pasowego.. W wałku należy wyfrezować rowek o szerokości 8, głębokości 4 mm i długości jw. W kole pasowym to...
Youri124 - zgadzam się z Tobą. Ja też przykręcam koła pneumatem, a potem dynamometrycznym dociągam odpowiednio. ^ToM^ - masz rację z tym odkręcaniem, ale przy dużej wprawie umiesz określić z jaką silą działa pneumat (jest regulacja). Dwa rajbetkę lub sprzęgiełko dokręcasz w sposób niemożliwy aby zerwać gwint lub "przedobrzyć". Rajbetkę trzymasz w ręku...
tob53Czym innym jest ściągnięcie koła pasowego, a czym innym jest wybicie łożyska. Czasami a w tym wypadku chyba tak, bicie po czymś czego nie wiemy jak zareaguje nie jest dobrym sposobem . i najpierw rwało spawy, stąd te poprawki, później zatarło drobnozwojowy gwint na śrubie M12 Tu masz odpowiedź Stanisławie.
Problem rozwiązany. Okazało się że śruba mocująca duże koło pasowe do bębna jest poluzowana. Wówczas pasek razem z dużym kołem się kręcił a bęben stał w miejscu. Wystarczyło tylko dokręcić śrubę i całość działa jak należy. Zamierzam jeszcze zabezpieczyć gwint specjalnym klejem aby się nie odkręcał. Więc wszystko jest ok. Temat do zamknięcia.
Z pełnym szacunkiem do męskiej ambicji... Żona ma rację. Zrób jej prezent pod choinkę. Ach, dziękuję bardzo za dobrą radę. Tzn. byłaby dobra trzy dni temu gdybym wiedział w co się pakuję. A tak mamy jutro stan wojenny, więc wszystko się zgadza. Ale poważnie: dwie śruby przy krzyżaku puściły, oraz centralna przy kole pasowym. Co już mogę potwierdzić...
Witam, rozrząd już wymieniony, u mechanika. Śruba o którą tak się martwiłem dała się odkręcić po ok. trzech sekundach za pomocą klucza udarowego :) Dodatkowo okazało sie że aluminiowy gwint trzymający śrubę jednej z rolek napinających też był "wyrobiony" odkręcił się razem ze śrubą i trzeba było nagwintować nowy. Mechanik miał wszystkie narzędzia na...
Cześć experci :D I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest Nie, przełożenia są dobrane fabrycznie. Aby odkręcić śrubę z zerwanym gwintem wystarczy tylko mocno pociągnąć do przodu za wieniec koła (robi to jeden), a pomagier w tym czasie odkręca śrubę, aż całość zejdzie z wału. A koło krzywo...
Chcę zmienic kolo pasowe na wale w zafirze z 2004r 2.0 dti 101 KM.poszla ta guma na nim. Mam pytanie jaki jest gwint na srubie centralnej na wale korbowym. Prawy czy lewy? I czy nie musze blokowac rozrzadu ?bo jest na lancuszku rozrzad i zastanawiam sie czy kolo zebate na wale jest na storzku i tedy trzeba blokowac czy na jakims klinie i wtedy nie trzeba?
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy wałków rozrządu wymagane jest wymiana śrub mocujących koła pasowe, jeśli tak to gdzie mogę je kupić lub czy można je zastąpić zamiast torx to np zwykłą sześciokątna/ampulem tylko wzmocnioną 10,9. Jaki jest tam skok gwintu oraz długość?? bo szukam takowej śruby i niestety nie ma nigdzie. Pozdrawiam
Odkręcanie kół pasowych powinno być poprzedzone zruszeniem śruby. Jakimś udarowym sposobem. Wynika to z tego, że większość śrub w takich elementach jest klejona specjalną substancją. Zresztą przy montażu polecam zrobić to samo - zabezpieczyć specjalnym klejem. Oczywiście przed nałożeniem kropli trzeba odtłuścić gwinty.
Witam, Po przeczytaniu pytań i odpowiedzi (innych użytkowników elektrody) odnoszących się do naprawy w/w bliźniaczych modeli pralek - udało mi się wymienić w mojej pralce Boscha - łożyska, które były przyczyną głośnej pracy i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie problem z założeniem koła pasowego. Jak się je montuje? Obecnie skręciłem je dość mocno...
Nie może być utwardzana, gdyż musi być elastyczna właśnie na okoliczność ewentualnych wibracji spowodowanych niezamierzonym luzem na kole pasowym względem wału silnika. Twarda stal rozwaliłaby wał, a tego, tak jak klina, łatwo nie wymienimy. Lepiej, gdy "elastyczny" materiał klina przyjmuje część pulsacyjnych obciążeń obrotami wału głównego, zanim relatywnie...
gwint śruby klucz koła pasowego schemat koła pasowego
ustawienia skanowania samsung email iveco wtryskiwacz
sprzęgło klimatyzacji toyota przetwornica 24vdc 12vdc
Samsung TV nie wyszukuje kanałów 50 i 51 - przyczyny Sterownik Somfy SGS 400 - kontrolki nie świecą