Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
Wkręć w oś bębna śrubę o takim samym gwincie jak ta która trzymała koło pasowe i ciągnąc krzyżak do siebie uderzaj we wkręconą śrubę młotkiem, krzyżak powinien zejść z osi.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
W innej konstrukcji z podobnym problemem nie znaleźliśmy jednego rozwiązania. Wyczyściliśmy wszystko, wymieniliśmy koła pasowe i zębate oraz łańcuch i paski. U nas pomogło. Przy demontażu śrub sprawdziliśmy jeszcze gwint podpór Ale one były bez zadziorów. Może koło pasowe ma za dużo luzu od wytarcia i nie trzyma paska albo naciąg paska nie jest prawidlowy.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Dodano po 9 Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Jeszcze jedno,czy ktoś wie może jak zablokować to koło pasowe żeby odkręcić śrubę?
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
Zerwany gwint. Odkręcałeś w lewo? Sprawdź jeszcze czy koło pasowe da się obrócić przy zablokowanym bębnie.
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
może masz wyrobione koło pasowe na osi -ale spróbuj klej nałożyć na gwint a nie na główkę
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
jak kupisz nowy pasek masz na pudełku rysunek Dodano po 4 w silnikach dizla ta śruba na wale powinna być wkrecona na specjalny klej do śrub.
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
Czyli nie widziałeś najbardziej popularnego o nazwie Bąk, ten mi przychodzi na myśl pomimo, że autor nie podał jego nazwy.Akurat w nim każde koło pasowe jest zabezpieczone śrubą z podkładką.
Co Ty chcesz rozwalać ? Śrubę od koła pasowego już skatowałeś niesamowicie. Jestem pod wrażeniem tego dzieła. Przecież tam był zwykły T40 jesli dobrze pamiętam. Jeśli padłeś już na starcie, to cienko Cię widzę dalej. Na tym etapie skasowania gniazda ja posłużył bym się już narzędziami do usuwania uszkodzonych / urwanych śrub, by ocalić gwint osi i koło...
Czy śruba (imbusowa) mocująca koło pasowe duże ma gwint prawy czy lewy? byłem na naprawie i nie wiem w którą stronę ją odkręcić.. pralka Ardo S 1000 X
Daj olej na gwint i między śrubę i podkładkę.
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
Dokładnie to 2001 rok . Taka przejściówka czyli pakowali części takie jakie akurat w fabryce na magazynie były . Śruba z lewym gwintem ?
gwint jest normalny trzeba tylko miec porządny klucz i zablokowac koło zamachowe
Nie było tak źle. Demontaż poszedł szybko i bez problemów. Śruba mocująca koło pasowe ma gwint odwrotny. Wypracował się element oznaczony na rysunku nr 17 - 611-0133 Detent shaft assembly przesuwający kółko nr 9 Clutch collar. Tylko gdzie je dostać?
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
No to jak pomoze mi ktoś prosze Dodano po 16 Moze ktoś wie jaki gwint jest w śrubie która skrecone jest koło pasowe do wału korbowego bo nie moge odkrecic
A u mnie krzyżak zszedł luzacko natomiast strasznie namęczyłem się żeby zdjąć koło pasowe. Śruba w gwint na ośce i naprawdę solidne naparzanie młotkiem - dopiero po jakimś czasie puściło. Konstrukcja jak za dobrych czasów ZSRR - toporne i solidne, nie trzeba się bać używać młotka :)
Cześć! to jest pralka ze zbiornikiem ze stali nierdzewnej?? czy z plastikowym.? w przypadku stalowego zbiornika to śruby odkształcają zbiornik zaginając go do środka w głąb otworu (robi się lej) musisz go w miarę sensownie wyprostować, później bierzesz płaski śrubokręt ok 3-4 mm szeroki (w miar dobrej jakości nie za 5zł) i wbijasz miedzy krzyżak a krawędź...
Witam. Jeżeli chodzi o podkładkę, to jest zwykła, trochę grubsza niż zwykle ( przynajmniej u mnie) Śruba posiada drobny gwint i żadne zabezpieczenie nie jest stosowane.
Odp: 1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami . 2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki . 3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę . 4. Czy nie ma...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
Gwint jest standardowy. Odkręcasz w lewo. Zablokuj koło pasowe o krzyżak kawałkiem drewna a na śrubę załóż klucz oczkowy i uderz w jego koniec młotkiem. Możliwe, że śruba była wkręcana na klej do gwintów i trzeba zerwać połączenie lub po prostu przez lata gwint się zapiekł.
Najlepiej kluczem udarowym odkreca sie te sruby gwint powinien byc prawy taki jak w b8 jak chcesz zdjac samo koło to wystarczy odkrecic te 4 małe sruby
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
Pralkę odkupiłeś od kogoś? Producent powleka lekko gwint śruby klejem zrywalnym a to wygląda na robotę amatora, który dał "wincyj to bydzie lepij Panie od serca" Koło pasowe po numerze producenta: https://andomagd.pl/kolo-pasowe-pralki-e... i myślę, że nie warto przepłacać, lub tutaj: https://agdparts.pl/pl/p/Kolo-pasowe-do-...
Odkręciłem trzy śruby TORX przy kole - niepotrzebnie, zakręć z powrotem. Muszę chyba lekko na siłę ciągnąć do siebie oczywiście, możesz podważyć dwoma większymi wkrętakami naprzeciw siebie albo użyć ściągacza. ale boję się o gwint. Koło jest wciśnięte na oś na minimalnym stożku, tam nie ma żadnego gwintu.
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
Dobry ściągacz i pójdzie, bez grzania bo uszczelniacze na mur beton szlag trafi. Ten gwint w środku jest właśnie do wciskania koła, wkręcasz śrubę, a nakrętką na śrubie wciskasz koło (tak obrazowo).
Witaj żeby się nie rozpisywać mam dokładnie identyczną sytuację z kołami pasowym kupiłem obudwa jedno z nich zwrócę.Alw mam inny problem muszę zrobić to warunkach domowych bez elektrycznego klucza [wkrętarki udarowej) takiej jak używa się do odkręcania kół czy dam radę odkręcić normalnym kluczem nasadowym z przedłużką ??? I zasadnicze pytanie czy może...
Rozmiar śruby to 3/4-16 in. Więcej info tutaj http://mpgserwis.pl/blog/wordpress/?p=76
sruba sie kreci ale nie odkreca Skoro koło jest zablokowane, śruba się kręci a wał sprężarki nie, znaczy że albo śruba ma zerwany gwint i trzeba ją nawiercić, wkręcić mniejszą śrubkę i wyciągnąć śrubę, albo wewnątrz jest jakieś sprzęgło w co wątpię bo jak by to wtedy miało działać...
Wczoraj zamontowałem nowe flansze z jeden i drugiej strony i wszystko jest w porządku. Było kilka przeszkód po drodze. Najpierw musialem delikatnie zeszlifować końcówki śrub mocujących flansze do bębna bo były za długie i bęben się nie obracał. Drugą przeszkodą był inny gwint śrub mocujących bęben z jednej strony i koło pasowe z drugiej. Na szczęście...
Jeżeli chodzi o śrubę koła pasowego to kup oryginalną bo nie kosztuje kroci a jest odpowiedniej twardości i gdyby była kiedyś konieczność ponownego odkręcania koła pasowego to już powinna pójść bez problemu a kleju nie stosuj własnego bo będziesz miał już klej na nowej śrubie a lepiej z klejem nie przesadzać. Spawanie bardzo fajny pomysł, ale niestety...
To nie jest PSA. PSA to są fordowskie 2.2 i tak faktycznie jest prawy gwint. Ale w tym silniku prawdopodobnie jest lewy. Czy ktoś rozbierał ten motor ? Ma ktoś pewność na 100% ? U mnie przeskoczył rozrząd. Porobilem już głowice. Chciałem złożyć rozrzad a okazało się że musiał zerwał się klin na kole pasowym walu korbowego. Dałem blokadę na koło zamachowe...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Śrubę udało się odkręcić była wklejona na klej do gwintów. Temat zamykam.Wszystkim zainteresowanym dziękuję za podpowiedzi.
Zakręć na kleju do gwintów albo daj nakrętkę samokontrującą z wkładką z nylonu. https://obrazki.elektroda.pl/6171291200_...
Pokazałeś 3 różne mocowania. A jakie jest u ciebie ? Wyjmij swoją i zrób zdjęcie. Pokazałem dwa mocowania, bo wychodzi mi że są tylko 2 rodzaje, mianowicie nr 1 to takie które ja posiadam czyli gwint dla śruby jest w pompie i kąt ustawiany jest na kole pasowym, a drugi typ to taki w którym koło pasowe jest na stałe zamocowane i kąt ustawia się pompą.
tob53Czym innym jest ściągnięcie koła pasowego, a czym innym jest wybicie łożyska. Czasami a w tym wypadku chyba tak, bicie po czymś czego nie wiemy jak zareaguje nie jest dobrym sposobem . i najpierw rwało spawy, stąd te poprawki, później zatarło drobnozwojowy gwint na śrubie M12 Tu masz odpowiedź Stanisławie.
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Jeśli te koło pasowe nie ma jakiegoś czujnika położenia, impulsatora lub innego draństwa to osobiści zdemontował bym te co siedzi na wale przy łożył pasowe przekręcił wszystko o 45 stopni powiercił nowe otwory, zrobił gwint, złożył i śmigał. Na dwóch śrubach to może to nie wytrzymać.
1. zdemontować pokrywę,ramę wsadową,bęben.Przy demontażu i montażu układu wałka należy:a.w przypadku wałka biernego zdemontować obudowę przednio-boczną wykręcając wkręty mocujące do płyty podstawy.b.w przypadku wałka napędowego odkręcić śrubę mocującą i ściągnąć koło pasowe,wykręcić 6 śrub mocujących obudowę łożysk.Wrazie uszkodzenia gwintu na wałkach...
Odkrencałem w starym 2.2cdi, tam gwint był prawy, koło blokowałem za pomocą paska wieloklinowego, a śruba była przykręcona bardzo mocno, klucz udarowy się poddał, dopiero długie pokrętło na nasadkę pomogło, ale łatwo nie było.
Witam mam problem z odkręceniem śrub na kole pasowym, chodzi mi o te 4 śruby(koło wału korbowego). Nie wiem czy je ktoś zakręcił kluczem pneumatycznym czy czymś, strasznie się ciężko odkręcają dwie udało mi się odkręcić ale na dwóch zwalił się gwint ( co radzicie co z tym fantem zrobić). Próbowałem jedną rozwiercić, nie wiem czy to dobry pomysł ( nie...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Witam, Po przeczytaniu pytań i odpowiedzi (innych użytkowników elektrody) odnoszących się do naprawy w/w bliźniaczych modeli pralek - udało mi się wymienić w mojej pralce Boscha - łożyska, które były przyczyną głośnej pracy i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie problem z założeniem koła pasowego. Jak się je montuje? Obecnie skręciłem je dość mocno...
Akurat robiłem zakupy. Kupiłem tarcze 0,7mm i ok 3mm ściernice proxona. 0,7mm zostawie żonie do paznokci :) wiertarka ma zbyt duże bicia i zbyt małe obroty . 3mm porobiłem kilka gniazd na przecinak i poszło. Moje spostrzeżenie, lepiej kupować kamienie klejone z trzpieniem nić skręcane . Bęben skręcony czeka mnie wieczorny montaż. Koło pasowe musiałem...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Zamiast łożyska jest tulejka mosiężna przykręcona do bębna.Wirnik pralki ma oś w postaci rurki z otworem na wysokości tulei mosiężnej i jest zakończona gwintem z nakrętką w postaci mini smarowniczki.Odkręć silnik 4 śruby,potem koło pasowe(śruba z boku M 6 lub M 8,zdejm koło pasowe,wysuń wirnik do góry od strony bębna. Powinno się wysunąć ale może trzeba...
...macie jakieś sposoby,bo klina raczej tam nie wbije ponieważ jest to środek wałka. Jeśli masz dostęp do frezarki, to jak najbardziej klin. Dla wałka fi 35 - bez obliczeń dobry będzie klin o przekroju 8x8 mm i długości równej szerokości koła pasowego.. W wałku należy wyfrezować rowek o szerokości 8, głębokości 4 mm i długości jw. W kole pasowym to...
Przecież to jest oś napędzająca sprężarkę a nie żadna śruba ! Jak będziesz próbował coś do niej dospawać to na bank uszkodzisz simmering w sprężarce. Jedyne wyjście, które przychodzi mi do głowy to zniszczyć całkowicie płytę sprzęgła, zdjąć koło pasowe i próbować jakoś rozciąć/zeszlifować pozostałą na osi tulejkę z gwintem
Witam wszystkich Posiadam hondę civic 2001r 1,6 v-tech 110 km , próbuje odkręcić koło pasowe wału korbowego ale w żadną stronę nie idzie, orientuję się ktoś czy tam jest lewy czy prawy gwint?
Dzień dobry Wszystkim pomagającym. Trochę pogubiłem sie w tym wszystkim. Aktualnie próbuję przewiercić pozostałości starej śruby, trochę ciężko to idzie bo śruba chyba jest utwardzona, ale powoli idzie. Czy mam wiercić aż zobaczę prześwit w otworze w krzyżaku po starej śrubie? Czy tez wyglądać to będzie inaczej? :arrow: Proszę aby kolega Robo-technikal...
Witam. Panowie wymieniam wlaśnie pompę wody w moim vito i tu moje pytania. Czy muszę opuszczać silnik bo w sumie odkreciły się wszystkie śruby ale nadal nie mogę jej wciągnąć. Wydaje mi się ze muszę odkręcić koło pasowe na wale ale nawet nie wiem jaki tam jest gwint prawy czy lewy. Dodam że od góry zdemontowalem już filtr i poduszkę silnika.
Najpierw wybij oś krzyżaka z łożyska. Jeżeli znajdziesz inną śrubę w domu o tym samym skoku gwintu to wkręć zastępczą bo orginalna może się uszkodzić podczas wybijania, chyba że koło pasowe mocowane jest za pomocą nakrętki to należy pobijać oś przy nakręconej nakrętce. Następnie łożysko wybijasz na przykład przecinakiem od środka wanny. Dodaj zdjęcia...
Chłopie czytaj ze zrozumieniem. kupić nowe koło rozrządu Dodano po 4 A to czemu nie będzie się nadawało już? Dokręca się go siłą która trwale go odkształca, bo poluzowaniu śruby głównej, należy wymienić i śrubę i koło, i dokręcić ją 90 Nm + 90 stopni. Przy drobno zwojowym gwincie te 90 stopni to już spora siła.
Wymiana krzyżaka, łożyska, pierścienia uszczelniającego (simering) – Polar PDN 685 Podzespoły: łożysko II – 6206 2RS łożysko I - 6205 ZZ simering – 35 x 72 x 12/16 Model PDN885 i PDN685 mają te same krzyżaki nośne dlatego łożyska i simer takie same jak w PDN885 sprawdź: http://www.ols.vectranet.pl/~remonty/fot... Demontaż...
Witam mam pytanie odnoście regeneracji wałka rozrządu. Nie wiem dlaczego ale ułamał się jeden ząbek na dźwigience zaworowej(między nimi znajduje się trzon zaworu) przez co skrzywiło dźwigienkę na bok i obrobiło wałek rozrządu. Teraz pytanko czy opłaca się regenerować ten wałek czy szukać używane ze szrotu? Dźwigienke na pewno muszę kupić nową, zastanawiam...
[quote="kenion"]No i dzisiaj rozkręciłem obudowę bębna i odkręciłem śrubę mocującą bęben z kołym pasowym i Witam. POdlacze sie, wymieniam lozyska na bebnie i nie wiem w ktora strone(lewy czy prawy gwint) odkreca sie srube kola pasowego?.Nie chce na sile zeby nie ukrecic.Z gory dzieki kolego za pomoc.Pozdrawiam.
Witam, panowie proszę o pomoc bo mam coraz więcej wątpliwości. Ustawiam rozrząd w volvo z silnikiem 1.8 benzyna duratec, wałki to nie jest problem płaskownik 5 mm , problem sprawia mi wał. Mam zrobiony przyrząd o długości 39 mm razem z gwintem, i grubości 5mm. Pierwszy problem, czy ten przyrząd ma się oprzeć i bok przeciw wagi czy może o jej górną krawędź....
Mam pytanie odnośnie odkrecenia Koła pasowego w volvo z silnikiem d5. Wymienialem rozrząd i do tego potrzeba zdjąć koło pasowe. Ma cztery śruby, plus jedna duża centralna o rozmiarze chyba 30. Z tą największą miałem problem i finalnie jej nie odkrecilem. Blokowalem wał, ale śruba ani drgnie. Tak myślę że albo jest inny sposób na zablokowanie walu- ja...
(...) by założyć tę część. Czy trzeba odkręcić tę śrubę? (torx) Za cholerę nie idzie tego odkręcić. https://obrazki.elektroda.pl/7046126500_... https://obrazki.elektroda.pl/9466980400_... AI: Jaki jest dokładny model pralki Whirlpool, z którą masz problem? Whirlpool AWE 904655P Wstępna ocena dostępnych informacji - Problem: Użytkownik...
Witam! cd... walki o lepsze jutro mojej pralki w jaki sposób można zdemontować koło pasowe? (aby dostać się do łożyska... które coś trafiło) wygląda to tak: Na śtodku koła jest śruba (łepek 13tak) z podkładką... Tę śrubę udaje się odktęcić - trzymając koło pasowe (cały interes jest zawieszony na amortyzatorach więc wszystko lata jak chce). dalej niewiem...
Zaczynasz od odkręcenia koła pasowego i jego zdjęcia. Podważaj koło pasowe dużym płaskim wkrętakiem z wyczuciem z każdej strony jednocześnie ciągnąc za koło pasowe. Następnie na obejmie mocującej krzyżak zewnętrzny musisz zluzować śrubę, która ją zaciska. Po zdjęciu obejmy nakręcasz na gwint krzyżaka wewnętrznego: https://north.pl/karta/krzyzak-bebna-do-...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Łożyska wymienione - pralka chodzi jak nówka ! Aby zakończyć temat przedstawiam niżej krok po kroku instrukcję jak te łożyska wymienić: 1) zdjąć tylną pokrywę 2) zdjąć pasek 3) odkręcić śrubę mocującą koło pasowe, gwint normalny prawy, odkręcamy w lewo - uwaga - łeb śruby jest bardzo niski, klucze mogą się ześlizgiwać, dlatego lepiej wziąć klucz hydrauliczny...
gwint jest prawy ale żeby odkrecic ta srube to trzeba dobrze zablokowac koło zamachowe i uzyc porzadnego klucza nasadka +długie ramie pneumant nawet z takim momentem jaki podałes wymieknie na tej operacji
Witam. Można spróbować po wkręceniu śruby wywiercić jej niewielkim wiertłem miejsce na klin na styku gwintów a następnie wbić tam jakiś kawałek klina. Wedle mnie jest to najszybsze rozwiązanie. Po za tym nie lepiej byłoby przymocować to koło do koła zębatego dodając oczywiście odpowiednie dystanse?
Koło pasowe pompy jest przykręcone jedną nakrętką, nie ma trzech śrub jak w oplu. Może być stożek bez klina ale nie jestem pewien. W głowicę pompy jest wkręcony jakiś czujnik na klucz 17 gwint M 8 x 1 do niego dochodzą dwa kabelki. Nie jest to zawór do gaszenia. Schemat pomógł by to zrozumieć.
Mirek_1211 może dałbyś radę zrobić zdjęcie jak dokładnie zamontowałeś koło pasowe na wale silnika? Tutaj widzę największy potencjalny problem. Niestety nie bo nie ma mnie w miejscu, gdzie konstrukcja została zbudowana :P jest ono zamontowane normalnie, średnicą wewnętrzną dopasowane do średnicy wałka i zakręcone od spodu śrubą z odpowiednim skokiem...
Psikalem WD 40 i pukałem w śrubę . Ale raczej bałem się niszczyć gwint bo potem bym nie dał rady sam raczej . Poza tym urwany naciąg fartucha . I pralka ma 3 przerdzewiałe klapy. Mimo 4 lat więc nie wiem co dalej . Może ktoś jakąś nową poleci tania ładowana od góry ale bezawaryjna. A może jest jakiś sposób żeby przyblokować koło pasowe ?
Dobry wieczór, mam pralkę Candy CST26LE/1-S, ładowanie od góry. Walczę z łożyskiem od strony koła pasowego. Problemem jest odkręcenie śruby mocującej koło pasowe. Podobno pomaga podgrzanie, które "zmiękcza" klej montażowy. A jak dostać się do łożyska z drugiej strony, gdzie nie demontowalnego panela? Jest pełna ścianka. Jak się tam dostać, aby wymienić...
Problem rozwiązany. Okazało się że śruba mocująca duże koło pasowe do bębna jest poluzowana. Wówczas pasek razem z dużym kołem się kręcił a bęben stał w miejscu. Wystarczyło tylko dokręcić śrubę i całość działa jak należy. Zamierzam jeszcze zabezpieczyć gwint specjalnym klejem aby się nie odkręcał. Więc wszystko jest ok. Temat do zamknięcia.
Nie wszystkie wartości mam: - krzyżaki wtrysków - 6 Nm + obrót o 180 stopni - pompa serwa 22 Nm, koło pasowe pompy 64 Nm - pokrywa wałków rozrządu 10 Nm - wspornik alternatora 47 Nm - najważniejsze - świece żarowe 12 Nm, ale radzę posmarować gwint białą pastą ceramiczną, jest tania i łatwo dostępna w małych tubkach; pasta ceramiczna zabezpiecza świece...
No i właśnie mi przeskoczył, niewiem czy to materiał na nowy temat więc spróbuje pociągnąć ten wątek. Jestem na etapie oceny strat po zerwanym łańcuchu w moim badziewnym Combo C 1,3 cdti. i potrzebuję kilku konkretnych wskazówek od bardziej doświadczonych kolegów. Więc utknołem na kilku rzeczach: 1) czy śruba mocująca napinacz paska klinowego (torx...
Ech trochę mało danych aby udzielić rzeczowej odpowiedzi. Średnica, grubość poszczególnych elementów, moment obrotowy przenoszony przez projektowane połączenie. Chodzi o silnik spalinowy i tarczę sprzęgłową czy koło pasowe na silniku elektrycznym? Czasem jedno zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów. Może wiercenie i gwintowanie tarczy przymocowanej do...
Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment. Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011. Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172. Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy....
Otwory na śruby są w kształcie stożka co powoduje zaciskanie się naciętej tulei podczas wkręcania. Poprawię - otwory są trzy, dwa są zwykłe otwory gwintowane zarówno na tulei jak na kole - dzieki odpowiedniemy ułożeniu tulei i koła da się wkręcić tam śrubę imbusową. Nie ma tam żadnego stożka. Stożek jest między tuleją a kołem właściwym i dopiero te...
Ściągacz niestety tam nie wchodzi , chyba będę musiał podważyć je jakimś śrubokrętem. :( W poniedziałek zabiorę się za tą pralkę , sprawdzę czy pójdzie w prawo. :) (śruba chyba ma lewy gwint) P.S. Czy da radę skleić pęknięcie na kole poksyliną , czy takie coś wytrzyma ? Jeszcze jedno jak zablokować to koło aby nic się nie urwało ?
Nie może być utwardzana, gdyż musi być elastyczna właśnie na okoliczność ewentualnych wibracji spowodowanych niezamierzonym luzem na kole pasowym względem wału silnika. Twarda stal rozwaliłaby wał, a tego, tak jak klina, łatwo nie wymienimy. Lepiej, gdy "elastyczny" materiał klina przyjmuje część pulsacyjnych obciążeń obrotami wału głównego, zanim relatywnie...
Kolego przedewszystkim upewnij się(czytaj:poszperaj w internecie)czy główna śruba na wale ma zwykły"prawy gwint"z tego co pamiętam niektóre Fiaty i Lancie miały "lewy "gwint.Bardzo rzadko spotykane(sam widziałem tylko 3 sztuki) ale zapewniam cię że takie są. Nie pamiętam już dokładnie ich marek ale to napewno były samochody ze "stajni Fiata".
Witka 12 zabytek klasy zerowej Wyłączyć z prądu zdjąć pokrywę górną i tylną z tyłu zobaczysz koło pasowe zdejmij je (oczywiście najpierw pasek ) na osi pierścień zegera zdejmij go odkręć śruby mocójące krzyżak do zbiornika (na ramionach i w środku krzyżaka) wyjmij krzyżak(jesli nie będzie chciał zejść to w oś bębna wkręć śrubę M-8 do końca gwintu w...
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W udostępnionych odpowiedziach znajdujemy rozbieżne wartości momentów dokręcania śrub dla silnika...
Co do tej magicznej odległości, to wiem skąd może wynikać rozbieżność naszego myślenia - zerknij na zdjęcie dodane przeze mnie, wygląda to jakby wielowypust kończył się zaraz przed kołem zębatym, a po uwzględnieniu lekkiego sfazowania koła pasowego i założenia podkładki-odrzutnika o grubości niecałego 1mm może się okazać, że u mnie koło pasowe dochodzi...
Witam, Mitsubishi Pajero 3,2 did 2009r chciałbym wymienić koło pasowe (napędowe) powodem wymiany jest luz jaki powstał na wskutek zużycia gumy między elementami metalowymi owego koła. Nie mam pomysłu jak zablokować wał by można odkręcić śrubę która pewnie jest na kleju, może ma ktoś pomysł na dorobienie klucza do blokady wału, na kole jest 2 otwory...
Witam. Jeśli temat jest jeszcze aktualny to opiszę co nastąpiło: W ciągu roku, przez jakieś 8 tys km 2 razy poszedł łańcuszek. Pierwszym razem wymieniłem łańcuch i popychacze, drugim razem po jakichś 2tys od wymiany znów pękł przy okazji uszkadzając napinacz hydrauliczny i ślizg łańcucha. wymieniłem łańcuch i ślizg. Napinacz udało się zrobić, kumpel...
Przesunłem silnik na śrubach i chodzi to teraz lepiej, pasek na razie nie spada i nie wchodzi na rant - dzieki za te rade. W sklepie w Krakowie nowy bęben kosztuje 194 zl, lożyska i jakies ringi kilknascie zlotych razem. Czy oplaca się zaiwestowac w 8-letnia pralke i wymienic bęben ?? Jak są wasze doświadczenie, może lepiej kupic cos nowego? dzieki
Z pełnym szacunkiem do męskiej ambicji... Żona ma rację. Zrób jej prezent pod choinkę. Ach, dziękuję bardzo za dobrą radę. Tzn. byłaby dobra trzy dni temu gdybym wiedział w co się pakuję. A tak mamy jutro stan wojenny, więc wszystko się zgadza. Ale poważnie: dwie śruby przy krzyżaku puściły, oraz centralna przy kole pasowym. Co już mogę potwierdzić...
piszczą i zrobiło sie że wiatrak sie czasem sam obracał i koło pasowe tez ale śruba co wszystko trzymała była na swoim miejscu ... Dodano po 2 to mnie zmartwiłeś czyli muszę kupić nowy altek .... bo w tym co ma 70A ta śruba co trzyma całosc to juz gwint sie zerwał wiec myślałem ze dam wirnik od 50 A ale jak mówisz ze nie bedzie pasował to jestem w kropce...
koło pasowy gwint śruba koło pasowy odkręcić śruba koło pasowy
deska rozdzielcza omega obiektyw sigma sterowanie opryskiwacz
diody prostownicze diody prostownicze
Spadek zrywności VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB po wymianie pompowtryskiwaczy i turbosprężarki Migająca dioda 6 razy w telewizorze Sony - co oznacza?