Cześć! czasem klej tak sklei że trzeba młotkiem walić po śrubie albo grzać palnikiem :/
Proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby zdjąć koło pasowe (które prawdopodobnie jest przyklejone do końcówki śruby w/w). Ewentualnie czy jest możliwość rozpuszczenia lub rozmiękczenia kleju kropelka którego użyłem. Podgrzej palnikiem lub opalarką. Jeśli zbiornik jest z tworzywa to trzeba grzać z umiarem.
Norma...prawy, na kleju - czasem trzeba zagrzać bo ciężko idzie.
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
Problemem jest to że stojan jest nitowany oraz sposób montażu koła prasowego Nity się rozwierca i zastępuje śrubami. Koło pasowe jest wciskane metal na metal, więc potrzebna jest prasa hydrauliczna i nie zaszkodzi też podgrzać koło pasowe palnikiem.
Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło pasowe silnika . Ustaw koło pasowe na osi wirnika tak by śruba weszła w wycięcie i przykręć śrubę. Po przykręceniu śruby na osi wirnika załóż pasek i pokręć wirnikiem tak by koło pasowe na silniku zrównało się z kołem na wirniku. Gdy się zrówna to dokręć śrubę na osi silnika i powinno działać i nie spadać.
... Pneumaty chodzą tylko muzyka gra. Specjalne. Do jednej operacji. Moment dokrecania wyregulowany "w laboratorium". Operator jest tylko przyuczona malpa, rzadko mechanikiem. :D
Nie wiem, czy w tej sprężarce jest to istotne, czy nie. W pompach do wody ma to istotne znaczenie, a tu może ze względu na smarowanie, albo np. śruby dokęcające koło pasowe?
Klucz (najlepiej nasadkowy) + kawał rurki (1-1,5m) - tak żeby mieć dźwignię. Jak ma ruszyć to ruszy, jak nie to zerwiesz.
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
jakby coś przeskakiwało gdy pracuje na wolnych obrotach. Wołaj serwis skoro jest na gwarancji. Poluźniła się śruba mocująca koło pasowe i wyrobiło się gniazdo koła pasowego. Samo dokręcenie nie wystarczy. Należy wymienić koło i zamontować nową śrubę. https://north.pl/karta/kolo-pasowe-do-pr...
"Z" oznacza, że jest to łozysko kryte,i nic nie zmienia przy wymianie.Wyjęcie krzyżaka moze Ci sprawić troszkę kłopotu,ale nie bój się użyć sily.Odkęć śrubę mocującą koło pasowe do ośki bębna,zdejmij koło pasowe,ponownie wkręć śrubę mocującą w ośkę i popukaj dość solidnie w wkręconą śrubę,ciągnąc jednocześnie za krzyżak.Po wyjęciu pozostanie Ci wyjąć...
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Koło masz przykręcone na 4 śrubki imbusowe. Nie odkręcaj centralnej śruby od wału.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
Trzyma go śruba podobnie jak koło pasowe. Odkręć ją a oś bębna wyjdzie z łożyska.
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Wiążesz drutem łapki, napinasz i uderzasz młotkiem w śrubę napinająca ściągacz.
Odkręcić 8 śrub torx 40 i koło pasowe, wyciągnąć krzyżak, wybić stare, wbić nowe...
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Jeśli jeszcze sobie nie poradziłeś to wkręć śrubę w wałek i kilka solidnych uderzeń młotkiem. Bez śruby zniszczysz miejsce na koło pasowe.
Witam w środku koła nie ma żadnej śruby czy nakrętki, widzę tylko koniec jakieś śruby, nie mam za co chwycić. Wobec tego łeb śruby urwało :D. Koło pasowe powinno zejść bez problemu. Problemem będzie zaś zakręcenie go na nowo.
- wirnik od strony komory prania (fot.2) obraca się z olbrzymim trudem (przyłożenie naprawdę siły dopiero rusza go ledwo o kilka cm) A to oznacza,że z braku smarowania ośka zatarła się (albo przyrdzewiała) w piaście, w której powinna się lekko obracać. Od czego ta "śruba z boku" w ogóle jest. Ta śruba trzyma koło pasowe, aby nie spadło z osi, na której...
W pralce j.w.w. modelu ukręciła się śruba mocująca koło pasowe do bębna pralki.Jak mi mówił mechanik z warsztatu AGD podobno jest ona wkręcona na jakiś klej. Tak śruba jest wkręcona na klej Loctite Aby wyeliminować działanie kleju należy podgrzać to złącze (śrubę) małym palnikiem gazowym na propan butan i klej puszcza. Czy zna ktoś jakiś sposób aby...
Perkins D390 momenty dokręcania GŁOWICA 1/2"-20 UNF 130-135 Nm KORBOWÓD nakrętka M12x1,25 93-103 Nm GŁÓWNE śruba M16x1,5 190-200 Nm KOŁO ZAMACHOWE śruba m12x1,25 100-110 Nm KOŁO PASOWE śruba M22x1,5 380-410 Nm
Chodzi o śrubę która trzyma koło pasowe?
składanie wodwrotnej kolejności: 1.Wstępnie założyć krzyżak na zbiornik i przykręcić trzy suby (te w ramionach) 2.Wciągnąć oś poprzez podłożenie grubej podkładki dystansowej i wkręcanie śruby (jako dystans użyć starych łożysk) 3.Przykręcić dokładnie wszystkie śruby mocujące krzyżak. 4.Założyć pierścień zabezpieczający. 5.Założyć koło pasowe i przykręcić...
Jak podchodzą? Bo się mieszczą w koło? W każdym sklepie metalowym dostaniesz takie śruby...
Dobry wieczór, mam pralkę Candy CST26LE/1-S, ładowanie od góry. Walczę z łożyskiem od strony koła pasowego. Problemem jest odkręcenie śruby mocującej koło pasowe. Podobno pomaga podgrzanie, które "zmiękcza" klej montażowy. A jak dostać się do łożyska z drugiej strony, gdzie nie demontowalnego panela? Jest pełna ścianka. Jak się tam dostać, aby wymienić...
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Witam, zabrałem się za wymianę rozrządu w moim Oplu, silnik Z16XE niestety już na początku pojawił się problem. Nie mogę odkręcić śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym. Wał silnika blokuję wciskając hamulec na piątym biegu, koło pasowe stoi w miejscu niestety śruba mocno się trzyma nie daje się odkręcić. Podobno to się zdarza. U mnie nie pomaga...
Dawno nie robiłem, na trzy nie cztery śruby. Koło pasowe trzyma się do takiego kawałka metalu na trzy śruby a ten jest nasadzony na oś pompy bez klina i zabezpieczony śrubą centralną. Jak tenże jest przestawiony względem osi pompy, masz problem. Pozdr.
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
Wkręć w oś bębna śrubę o takim samym gwincie jak ta która trzymała koło pasowe i ciągnąc krzyżak do siebie uderzaj we wkręconą śrubę młotkiem, krzyżak powinien zejść z osi.
Jak wyżej kolega pisał spróbuj kluczem za śrubę trzymająca koło pasowe na wale silnika.
Jak koło ma mniejszą grubość to i śruby są krótsze.
Pralka bosch maxx6 WAE20160PL/14 po wymianie łożysk bęben pralki cofa się w stronę drzwiczek i spada pasek Bęben przesuwa się w sronę drzwiczek, a koło pasowe w przeciwnym kierunku, "uciekając" z ustalonej wspólnej płaszczyzny z kołem na silniku. Na taką usterkę jest relatywnie proste wyjaśnienie: Zbyt słabo dokręcona/poluzowana śruba zabezpieczająca...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Panowie, wszyscy pierniczycie dyrdymały! Najpierw montujemy w obudowie oba łożyska i simer, a następnie wkładamy bęben lekko dobijając go od wewnątrz nadgarstkiem, tak aby oś wyszła z drugiej strony; potem koło pasowe, śruba i skręcamy. Żadne "nabijanie" bębna, tudzież obudowy!
Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
śrubę.. ? Dałbym koło pasowe z paskiem na śrubę trapezową która ma ze 25 mm średnicy. Nie trzebaby wtedy kombinować ze sprzęgłem.
Witam, odpadło mi koło pasowe wyleciała śruba. Tak się wydaje,że jedną śrubą to przykręcone jest koło pasowe rozrządu/jedna centralna śruba wkręcona w wał korbowy/.I tak jak pisze kolega w # 3 temat jest złożony.
Przecież napisałem że jak śruba stoi to sprężarka na stół i koło pasowe do wymiany.
Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną. Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
Jak w większości Whirlpooli, odkręcasz wkręty po obwodzie bębna, wcześniej okręcaasz śruby mocujące koło pasowe i kontrującą ośkę z drugiej strony
Czyli jak odkręcę koło pasowe, to będę miał dostęp do tej śruby? Śruba zabezpiecza koło pasowe, żeby nie spadło. Znajduje się na środku koła. Trochę to dla mnie dziwne, żeby nie dało się pokręcić za koło, a chwytając za bęben obracać się daje. A jaka to pralka z okienkiem, czy ładowana od góry?
To jest śruba na klucz torx (chyba 40).
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Dodano po 9 Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Jeszcze jedno,czy ktoś wie może jak zablokować to koło pasowe żeby odkręcić śrubę?
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
No i po 2 latkach łożysko padło. Wymiana nie bardzo skomplikowana, ale urwałem śrubę mocującą koło pasowe. Wiercenie gwintowanie śruba 7mm. Komplet 85zł.
Nie trzeba.Stuknij młotkiem,potraktuj odrdzewiaczem,podgrzej delikatnie środek koła.
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
przypuszczam, że rozrząd ustawiłeś poprawnie ale znaczącym dopełnieniem wszystkiego w TDI VP jest ustawienie kąta wyprzedzenia początku tłoczenia (kąta wtrysku), w silniku AGR nie ustawia się tego poprzez ruszanie od i w stronę silnika pompą wtryskową tylko jej kołem pasowym gdzie luzuje się 3 śruby i ustawia się koło pasowe pompy na tzw. fasolkach...
Na zdjęciu widać tu kosmiczną technologię rodem z NASA. Jest magiczna śruba którą trzeba odkręcić
witam Demontaż;odkręć tylną pokrywę;zdemontuj silnik główny;odkręć śrubę trzymające koło pasowe duże;odkręc termostat-nie zdejmując przewodów elektrycznych;odkręć wkręty wokół pokywy tylnej zbiornika; wymij pokrywę tylną wraz z bębnem;oprzyj o krawędź tylną pokrywę,a jedną ręką złap po przeciwnej stronie i bij gumowym lub drewnianym młotkiem w oś bębna...
Wymyśliłem, że sam spróbuję wymienić łożyska i simering. Na początku od razu zwątpienie, najpierw namocowałem się ze śrubą mocującą koło pasowe, ale jakoś poszło. Teraz śruby nie ma, a ja nie wiem jak zdjąć to koło. Na razie próbowałem ruszać góra, dół, ale nic z tego. Szarpać za to, kręcić? Jak je zdjąć?
Jeżeli w oś wkręcisz śrubę mocującą koło pasowe to będzie centrum użycia młotka :D
I ta śruba dokręcająca koło pasowe jest w stanie to utrzymać żeby się nie okręciło o te przypuśćmy 5mm?
Sprawdź czy nie odkręciła się śruba mocująca koło pasowe duże (na bębnie). Jeżeli to nie jest wina śruby to pozostaje tylko złamany krzyżak bębna. Włóż rękę do bębna, są tam trzy zabieraki i próbuj przy każdym z zabieraków podnosić bęben do góry. Czy na każdym będzie tak samo czy na którymś jest inaczej.
witam -obrócić pralkę o 180st -odkręcić dwie nakrętki M8/klucz 13/ i zdemontować silnik -zdjąć koło pasowe z osi wirnika odkrecając śrubę M8 -uderzając w oś wirnika -wybić go z korpusu -oczyścić, przesmarować i powtórnie złożyć jeśli nie będzie luzu w tulejce...
Zerwany gwint. Odkręcałeś w lewo? Sprawdź jeszcze czy koło pasowe da się obrócić przy zablokowanym bębnie.
Nie było tak źle. Demontaż poszedł szybko i bez problemów. Śruba mocująca koło pasowe ma gwint odwrotny. Wypracował się element oznaczony na rysunku nr 17 - 611-0133 Detent shaft assembly przesuwający kółko nr 9 Clutch collar. Tylko gdzie je dostać?
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
odkręć koło pasowe zdejmij zabezpieczenie odkręć śruby mocujące krzyżak jest ich 6 wkręć śrubę do ośki bębna abyś miał po czym uderzyć i nie uszkodzić ośki jedną ręką podciągaj krzyżak ni młotkiem w śrubkę w razie problemów 783024366
jeżeli to ten 2.0 20v alt 96kw znak masz na kole wałka rozrządu na godzinie 12 i w okienku skrzyni przesyłam ins. montażu ewentualnie zakup blokady dla 100% pewności Sprawdzić oznaczenia rozrządu Przymocować koło pasowe naprężacza Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunkua -> b -> c -> dObracać koło pasowe naprężacza odwrotnie do ruchu...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna Jaki luz? Koło pasowe nakładasz na oś, wkręcasz śrubę z podkładką do oporu i nie ma żadnego luzu. Chyba, że coś nabroiłeś.
Odkręcasz śrubę i zdejmujesz koło pasowe.
Przy wybijaniu krzyżaka wkręć śrubę mocującą koło pasowe, bo jak rozbijesz ośkę, to w życiu nie założysz koła.
Jak się ma narzędzia z plastiku, to potem są takie efekty. Gdyby Autor miał porządne klucze (TORX 40), to tam nic się nie podgrzewa, tylko normalnie odkręca. Śrubę mocującą koło pasowe, w lewo. Jaki problem? Ano taki, jak w pierwszym zdaniu...
Sprawa się wyjaśniła - poluzowała się śruba mocująca koło pasowe na wale korbowym... Czekam na werdykt po zdjęciu głowicy... Jak myślicie jakie straty?
A jak z ustawieniami zapłonu u ciebie? Czy czasem nie ma lekkiego "grania" zaworów na wyższych obrotach gdy chcesz przyspieszyć?
DZIĘKUJĘ ZA RADĘ! CZYLI NIE MUSZĘ DODATKOWO ODKRĘCAĆ ŚRUBY MOCUJĄCEJ KOŁO PASOWE? WIRNIK RAZEM Z POKRYWĄ WYJDZIE PO PODWAŻENIU.ALE CZY NIE POŁAMIĄ SIĘ SZCZOTKI?
W innej konstrukcji z podobnym problemem nie znaleźliśmy jednego rozwiązania. Wyczyściliśmy wszystko, wymieniliśmy koła pasowe i zębate oraz łańcuch i paski. U nas pomogło. Przy demontażu śrub sprawdziliśmy jeszcze gwint podpór Ale one były bez zadziorów. Może koło pasowe ma za dużo luzu od wytarcia i nie trzyma paska albo naciąg paska nie jest prawidlowy.
Cześć! to jest pralka ze zbiornikiem ze stali nierdzewnej?? czy z plastikowym.? w przypadku stalowego zbiornika to śruby odkształcają zbiornik zaginając go do środka w głąb otworu (robi się lej) musisz go w miarę sensownie wyprostować, później bierzesz płaski śrubokręt ok 3-4 mm szeroki (w miar dobrej jakości nie za 5zł) i wbijasz miedzy krzyżak a krawędź...
witam ,wkręć w os śrubę mocującą koło pasowe i użyj młotka tylko z umiarem bęben wyskoczy i krzyżak twój .pozdrawiam
Na wałku rozrządu zerwało klin i śrubę mocującą koło pasowe , udało się przewiercić i nagwintować bez wykręcania wałka .
Zbiornik już wyjąłem, rozpołowiłem, mam jedynie problem z odkręceniem tej śruby. Ponieważ zniszczyły mi się dwa imbusy zacząłem podejrzewać, że może jest jeszcze jakieś zabezpieczenie przed odkręceniem śruby mocującej koło pasowe. Co dalej jak odkręcę tą śrubę? Druga połówka obudowy zejdzie bez problemów?
Witam Przymierzam się do wymiany rozrządu, i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć ( bo różne rzeczy juz wyczytałem ) czy trzeba przy każdej wymianie rozrządu wymienić też pompę wody ??? oraz śrubę mocującą koło pasowe pompy oleju ??? Bo podobno ta śruba lubi sie sama poluzować ( może ja klejem potraktować )
Kupiłem wszystko oprócz śruby mocującej koło pasowe czy wiecie może jaki to nr śruby lub gdzie ją dostać jak ją szukać na north.pl jest wiele takich śrub tylko nie wiem konkretnie która. Bo moją musiałem przecież naciąć i obawiam się że mogę jej teraz do końca nie dokręcić...
jak kupisz nowy pasek masz na pudełku rysunek Dodano po 4 w silnikach dizla ta śruba na wale powinna być wkrecona na specjalny klej do śrub.
A nowe talerze mocuje się za pomocą nitów czy śrub ?
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
Z nietypowych usterek powodujących podobne objawy, to po zgubieniu takiej sporej śruby przytrzymującej koło pasowe, to koło jeździło wzdłuż po osi (pasek je trzyma i nie ma możliwości spaść) i zjeżdżało spod hallotronu, wtedy tracił zapłon, albo był nieregularny - sprawdź to!
Dzięki za podpowiedź, ale tyle to i ja wiedziałem . Wystąpił problem z odkręceniem śruby mocującej koło pasowe, a potem nawet nie chce myśleć co będzie z tymi od krzyżaka. Czekam na dalsze porady.
Nie ma takiego konkretnego miejsca. Blokuje się albo wrzucając 5-tkę i hamulec, albo za otwory po śrubach trzymających koło pasowe wału. Ew za wieniec zębaty na kole zamachowym.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Witam wszystkich. Mam problem z Laguna 1,9dci. A mianowicie dzieje mi się taka rzecz, odkręca mi się kolo pasowe od wału a mianowicie śruba. Już wymieniłem koło pasowe od paska i śrubę, dalej to samo. Co może być przyczyną? Proszę o jakąś wskazówkę bo już nie mam pomysłu.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Musisz koło dokręcić do oporu, widocznie są już jakieś defekty na wale i stożku koła, spiłowałeś je? Koło można dokręcić przytrzymując za śrubę od kół pasowych i kręcąc tę od koła zamachowego. Gaźnik reguluje się na 3000 - 3200 obr max i 1900- 2200 obr jałowych. Regulacja powinna znajdować się przy regulatorze za gaźnikiem, śrubami na regulatorze można...
Przy okazji -sprawdź ślizgi -sprawdź kółko napinacza ( rozypuje się łożysko) -ściąg koło pasowe i zobacz czy nie jest wykręcona śruba zaworu ciśnienia oleju, śruba się wykręca i opiera o obudowę.
Odkręć koło pasowe odkręć śruby mocujące krzyżak klucz torx zdejmij krzyżak (jeśli będzie problem wkręć w oś bębna śrubę do oporu z nakrętką skontruj nakrętkę walnij młotkiem w śrubę powinno zejść) wyciśnij łożyska i uszczelkę wymień na nowe sprawdź stan osi bęna i pierścienia uszczelniającego jeśli w miejscu gdzie jest łożysko na osi bębna będzie luz...
Na dnie pralki pod kołem zauważyłam więcej takich opiłków czarno srebrnych. Prawdopodobnie śruba mocująca koło pasowe się poluzowała, koło pasowe luźne, hałas, opiłki aluminiowe, spadł pasek.
gwint śruba koło pasowy odkręcić śruba koło pasowy koło pasowy
licznik prądu jednofazowy panasonic radio reset telefon wyświetlać napis
pralka electrolux reset ir2153 bramy
Transformator 15 kW z sieci 3-fazowej na 230V Wspornik poduszki silnika Fiat Ducato - nazwa i funkcja