Brak słów na niektóre porady. Blokada za wieniec albo do robić narzędzie i trzymać za koło pasowe. Gwint na 90 procent lewy.
To nie wina koła ani paska , masz uszkodzoną stronę czynną bębna (flanszę łożyskową) , poszukaj na forum z dzisiaj AWT 7105 problem z krzyżakiem . Dodano po 2 Choc w tym modelu części są inne , problem ten sam .
Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Nic się nie stanie.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
mam pytanie w jaką strone odkręca sie nakrętkę zazębiacz z wału korbowego c 360? Odkręca się ją normalnie w lewo czy wał ma prawy gwint i odkręca sie w prawo? nie chcę gwintu uszkodzić więc pytam bo muszę to koło pasowe zdemntować. Koło pasowe też ma gwint bo mam obudowe rozrządu na odrzutnik i w jaką strone wykręcic koło pasowe wyjąc??
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Czyli otwieram górną obudowę, wyjmuję całość, odkręcam koło pasowe( gwint normalny czy lewy?), a potem korzystam ze ściągacza... Będę wdzięczny za wskazówki.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
tam jest gwint normalny tz. prawy
Czy w śrutowniku bijakowym do małego koła pasowego jest lewy gwint czy prawy? AI: Po której stronie maszyny znajduje się to małe koło pasowe i w którą stronę obraca się wał podczas pracy? W prawo
może masz wyrobione koło pasowe na osi -ale spróbuj klej nałożyć na gwint a nie na główkę
Zerwany gwint. Odkręcałeś w lewo? Sprawdź jeszcze czy koło pasowe da się obrócić przy zablokowanym bębnie.
a czym zablokować koło pasowe przy odkręcaniu ?
Rozmiar śruby to 3/4-16 in. Więcej info tutaj http://mpgserwis.pl/blog/wordpress/?p=76
Witam Jaki jest gwint na kole pasowym lewy czy prawy. I jak najlepiej odkręcić bo klucz udarowy mam za słaby?
Gwint normalny - prawy (mocowaniem koła na klin). WD-40 zaaplikować, chwilę odczekać i przystąpić do odkręcania właściwym kluczem. Spróbuj rozważnie przyblokować koło magnesowe lub od dołu silnika np. za koło pasowe.
Nie było tak źle. Demontaż poszedł szybko i bez problemów. Śruba mocująca koło pasowe ma gwint odwrotny. Wypracował się element oznaczony na rysunku nr 17 - 611-0133 Detent shaft assembly przesuwający kółko nr 9 Clutch collar. Tylko gdzie je dostać?
pamiętasz może jak zdjąć koło pasowa z osi silnika? jest na wcisk czy na gwint? Ja pamiętam, że na wcisk.
Wkręć w oś bębna śrubę o takim samym gwincie jak ta która trzymała koło pasowe i ciągnąc krzyżak do siebie uderzaj we wkręconą śrubę młotkiem, krzyżak powinien zejść z osi.
W innej konstrukcji z podobnym problemem nie znaleźliśmy jednego rozwiązania. Wyczyściliśmy wszystko, wymieniliśmy koła pasowe i zębate oraz łańcuch i paski. U nas pomogło. Przy demontażu śrub sprawdziliśmy jeszcze gwint podpór Ale one były bez zadziorów. Może koło pasowe ma za dużo luzu od wytarcia i nie trzyma paska albo naciąg paska nie jest prawidlowy.
Jak odkręcić koło pasowe w Hondzie 2.0 i jaki jest tam gwint, lewy czy prawy?
Koło pasowe dalej trzyma. Mam je podważać aż zejdzie z tego gwintu? Jest osadzone na wieloklinie. Chwytasz łapkami po dwóch przeciwległych stronach i ciągniesz w kierunku zewnetrznym na przemian lewa / prawa, w końcu zejdzie.
Czy śruba (imbusowa) mocująca koło pasowe duże ma gwint prawy czy lewy? byłem na naprawie i nie wiem w którą stronę ją odkręcić.. pralka Ardo S 1000 X
Ten nie ,,gwint" tylko koło pasowe na pasek wielorowkowy.
Jeśli jest podobnie w innej kosiarce, to koło pasowe jest zakręcane na ośce (gwint).
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
Cześć! to jest pralka ze zbiornikiem ze stali nierdzewnej?? czy z plastikowym.? w przypadku stalowego zbiornika to śruby odkształcają zbiornik zaginając go do środka w głąb otworu (robi się lej) musisz go w miarę sensownie wyprostować, później bierzesz płaski śrubokręt ok 3-4 mm szeroki (w miar dobrej jakości nie za 5zł) i wbijasz miedzy krzyżak a krawędź...
A u mnie krzyżak zszedł luzacko natomiast strasznie namęczyłem się żeby zdjąć koło pasowe. Śruba w gwint na ośce i naprawdę solidne naparzanie młotkiem - dopiero po jakimś czasie puściło. Konstrukcja jak za dobrych czasów ZSRR - toporne i solidne, nie trzeba się bać używać młotka :)
Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Dodano po 9 Witam.Cy ktoś wie jaki gwint ma śruba trzymająca koło pasowe przy wale korbowym?Prawy czy lewy?z góry dzięki. Jeszcze jedno,czy ktoś wie może jak zablokować to koło pasowe żeby odkręcić śrubę?
Koło jest wkręcane. Gwint zapewne prawy czyli odkręcanie w lewo. Wirnik przytrzymać od strony wentylatora. [url=https://serwis.nac.com.pl/index.php...
W sumie to racja. Uszczelniona z oby stron uszczelniaczem, łożyska stożkowe trwalsze od kulkowych. Nawet samą półoś da się wykorzystać i na pewno jest mocniejsza od pierwszego lepszego przetoczonego pręta.W rysunku masz straszny bałagan i brak proporcji. Gwint M30 ma na rysunku mniejszą średnicę od walca fi 28 pod koło pasowe i walca zaraz koło gwintu...
Odkręciłem trzy śruby TORX przy kole - niepotrzebnie, zakręć z powrotem. Muszę chyba lekko na siłę ciągnąć do siebie oczywiście, możesz podważyć dwoma większymi wkrętakami naprzeciw siebie albo użyć ściągacza. ale boję się o gwint. Koło jest wciśnięte na oś na minimalnym stożku, tam nie ma żadnego gwintu.
Witam , gwint jest prawy , odkręcamy w lewo, powodzenia .
Tu sprzęgło jest na gwincie. Problem jest taki że koło pasowe ma duży luz. Ostatnio tak napieprzało że z obawy że coś się urwie i narobi szkód przeciąłem pasek od klimy (został zimny łokieć). Na pewno producent ma do tego klucz (nasadkę) ale nie mogę tego znaleźć.
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Co Ty chcesz rozwalać ? Śrubę od koła pasowego już skatowałeś niesamowicie. Jestem pod wrażeniem tego dzieła. Przecież tam był zwykły T40 jesli dobrze pamiętam. Jeśli padłeś już na starcie, to cienko Cię widzę dalej. Na tym etapie skasowania gniazda ja posłużył bym się już narzędziami do usuwania uszkodzonych / urwanych śrub, by ocalić gwint osi i koło...
...macie jakieś sposoby,bo klina raczej tam nie wbije ponieważ jest to środek wałka. Jeśli masz dostęp do frezarki, to jak najbardziej klin. Dla wałka fi 35 - bez obliczeń dobry będzie klin o przekroju 8x8 mm i długości równej szerokości koła pasowego.. W wałku należy wyfrezować rowek o szerokości 8, głębokości 4 mm i długości jw. W kole pasowym to...
Chodzi o ten z załączników? Jest dostępny w ciągu 1-2 dni roboczych. Sprawdź wymiary i ewentualnie odezwij się na PW. Niestety to nie ten krzyżak. Oryginał posiada gwint zewnętrzny i koło pasowe jest dociskane nakrętką. Jest możliwość kupienia ale razem z bębnem za bardzo nierozsądną kwotę: https://north.pl/karta/beben-z-krzyzakie...
Prawy gwint.
gwint jest normalny trzeba tylko miec porządny klucz i zablokowac koło zamachowe
Dokładnie to 2001 rok . Taka przejściówka czyli pakowali części takie jakie akurat w fabryce na magazynie były . Śruba z lewym gwintem ?
A do czego tu schemat? Najprościej toczysz wałek z otworem pod tulejkę http://obrazki.elektroda.pl/7279896300_1... Powierzchnia pod łożysko, koło pasowe, koniec z gwintem pod nakrętkę. Tuleja na łożysko, mocowanie do czegoś tam. Wbijasz łożysko np. dwurzędowe z jakiegokolwiek samochodu z piasty , dwa pojedyncze kulkowe lub co ci się...
Daj olej na gwint i między śrubę i podkładkę.
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
Nie ma przypadkiem lewego gwintu?
Przecież to jest oś napędzająca sprężarkę a nie żadna śruba ! Jak będziesz próbował coś do niej dospawać to na bank uszkodzisz simmering w sprężarce. Jedyne wyjście, które przychodzi mi do głowy to zniszczyć całkowicie płytę sprzęgła, zdjąć koło pasowe i próbować jakoś rozciąć/zeszlifować pozostałą na osi tulejkę z gwintem
Łańcuch o podziałce 1/2 cala. Plastry aluminium widoczne na powyższej fotce to materiał na małe koło pasowe, które będzie na bębnie ( tam gdzie gwint), będzie dwustopniowe 60 i 70 mm - dla zrąbki 15 i 22,5 mm (oczywiście obliczeniowo). Na ramę szykuję ceownik gorącowalcowany 80. Koło pośrednie będzie na trzpieniu/wałku, który będzie jednocześnie osią...
Nie może być utwardzana, gdyż musi być elastyczna właśnie na okoliczność ewentualnych wibracji spowodowanych niezamierzonym luzem na kole pasowym względem wału silnika. Twarda stal rozwaliłaby wał, a tego, tak jak klina, łatwo nie wymienimy. Lepiej, gdy "elastyczny" materiał klina przyjmuje część pulsacyjnych obciążeń obrotami wału głównego, zanim relatywnie...
Staram się to założyć żeby niczego nie uszkodzić, nie jestem mechanikiem i nie mam profesjonalnych przyrządów. Zapomniałem dodać że kiedyś w internecie czytałem że olej może wyciekać nawet przez koło pasowe. Czy przed montarzem powinienem je smarować jakimś klejem do gwintów czy silikonem?
Odp: 1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami . 2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki . 3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę . 4. Czy nie ma...
Witam. Finalnie rozwiercałem śrubę. Nie mam pojęcia co to za materiał śruby, ale podczas wiercenia wiór robił się długi na kilka centymetrów, owijał się wokół wiertła i musiałem rwać go - zupełnie jakbym w aluminium wiercił. Wykrętak mój nie dał rady ruszyć. Resztki śruby wyciągałem z gwintu i kleju szczypcami odwijając po zwoju, bo specjalnie kruszyć...
Może i warto biorąc pod uwagę, że w żadnym sklepie u siebie w mieście nie dostałem tego koła a na necie też jakoś nie udało mi się nowego znaleźć. Ale za to mam problem z odkręceniem tego zepsutego koła, bo ta nakrętka co jest na środku koła nie drgnęła nawet o milimetr i zacząłem się zastanawiać czy tam przypadkiem nie ma lewego gwintu ?
Witam jak w temacie muszę zdjąć koło pasowe w zagęszczarce DELMAG SVP1500 ponieważ do wymiany jest uszczelniacz. Orientuję się ktoś czy koło jest na klinie czy też na gwincie. Poniżej zdjęcie wałka. http://obrazki.elektroda.pl/9714901100_1...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
A więc tak, udało mi się odpalić mojego esa, choć łatwo nie było, bo 1,5 miesiąca stał przykryty pod chmurką, ale zaskoczył i pracuje całkiem ok, jeszcze mam taki problem, że na wolnych obrotach trochę faluje, ale to chyba kwestia wyregulowania dawki paliwa na pompie. Jutro założę nowe koło pasowe i spróbuję pojeździć i przetestować czy wszystko będzie...
Dzięki za odpowiedź. Krzyżak wygląda porządnie. Fajnie, że ktoś to robi, bo to chyba jedyna szansa na uratowanie wielu całkiem "nieprzechodzonych" pralek ze zgrzewanym zbiornikiem w przypadku zniszczenia krzyżaka. Edycja: Na OLX po wpisaniu "krzyżak pralki" można znaleźć innego gościa, który również dorabia krzyżaki do Boscha. Wydaje mi się, że jest...
musisz zdemontować bęben razem z tylną pokrywą zbiornika i gniazdami łożysk, zdjąć duże koło pasowe i wybić delikatnie żeby nie uszkodzić gwintu bęben razem z półosią. Następnie wybić z gniazd łożyska i zimmering, osadzić nowe i w odwrotnej kolejności wszystko zmontować. Powodzenia.
Witaj żeby się nie rozpisywać mam dokładnie identyczną sytuację z kołami pasowym kupiłem obudwa jedno z nich zwrócę.Alw mam inny problem muszę zrobić to warunkach domowych bez elektrycznego klucza [wkrętarki udarowej) takiej jak używa się do odkręcania kół czy dam radę odkręcić normalnym kluczem nasadowym z przedłużką ??? I zasadnicze pytanie czy może...
Sprawa oczywiście zamknięta. Samochód stał miesiąc czasu na Helu z powodu uszkodzonego alternatora, a mianowicie odpadł jeden z przewodów stojana które były polutowane tak, że szkoda słów. Zresztą po napisaniu tego tematu, uszkodziłem oś alternatora o którym pisałem. Ukręciłem gwint na wirniku gdy dokrecalem koło pasowe 😖. Co prawda przegwintowalem...
Koło ma od około 36 do 39,6 (wewn. wymiar orientacyjny bo nie ma podejścia do pomiary. Wał ma od 36,3 do 39,7 i za stożkiem 40. Coś z tego ulepisz? Chłodnica pasuje, ale zamiast nakrętek trzeba mieć te nakręcane kołnierze do skręcenia całości i najlepiej dać ją między duże koło, a sprężarkę. Jak jest w Twoim wale przykręcane koło pasowe, masz foto?...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
No to jak pomoze mi ktoś prosze Dodano po 16 Moze ktoś wie jaki gwint jest w śrubie która skrecone jest koło pasowe do wału korbowego bo nie moge odkrecic
Najlepiej kluczem udarowym odkreca sie te sruby gwint powinien byc prawy taki jak w b8 jak chcesz zdjac samo koło to wystarczy odkrecic te 4 małe sruby
Witam. Mam pytanie czy ktoś może wie w którą stronę odkręca się koło pasowe wału korbowego w Toyocie Yaris 1.0 2000r.Chodzi mi o to czy jest tam normalny czy lewy gwint, ponieważ próbowałem odkręcić w lewo ale nie mogę jej ruszyć. Za pomoc będę wdzięczny Pozdrawiam
Witam Mam pytanie, pralka Siemens SIWAMAT PLUS 284- jak jest zabezpieczone kółko pasowe wielorowkowe na wale silnika? Klin?, Klej?, czy tylko bardzo ciasne pasowanie? Ściągacz się gnie, podgrzewanie nie pomaga, podejrzewam więc jakieś zabezpieczenie (chyba nie gwint) Dziękuję za sugestie.
Pytanie techniczne: jaki jest gwint L czy P, aby odkręcic nakrętkę trzymającą koło pasowe? U mnie koszt samych gratów do pralki krzyżak+fartuch ok.150zł, robocizna własna:)
Witam, ktoś się orientuje jak ściągnąć małe kolo pasowe ze zdjęcia? Ściągacz się wykrzywia. Jest tam może gwint? https://obrazki.elektroda.pl/1067475000_...
Nie wystają jak znam życie od czoła. Wystają minimalnie od "tyłu". Bo tak się zwykle urywają po wiejskich naprawach. Gwint nie jest na 99% uszkodzony, po prostu ukręcona. Dlatego wiercenie nie ma sensu, ściągaj koło.
musisz wyjąć bęben ,w tym celu wyjmujesz zbiornik z obudowy ,rozpoławiasz i wyjmujesz bęben ,w tym celu odkręcasz koło pasowe i nakręcasz na ośkę nakrętkę by zabezpieczyć gwint ,poczym walisz młotem ..Łożyska Wybijasz dorniem (wybijakiem) .Prawdopodobnie łożyska 6205 i 6204 ale najlepiej weż je na wzór i do sklepu
Na tej osi jest zamocowana piasta i nie moze sie poruszac gora -dol .Jak duzy wykonuje skok ta oska? Nie masz racji. Autor dobrze kombinuje. Ten wystający kwadrat to wrzeciono wiertarki na które przekazywany jest moment z koła pasowego. To co widać w tej chwili na zdjęciu to łożysko zabieraka które zabezpieczone jest pierścieniem osadczym. Po zdjęciu...
Jeżeli chodzi o śrubę koła pasowego to kup oryginalną bo nie kosztuje kroci a jest odpowiedniej twardości i gdyby była kiedyś konieczność ponownego odkręcania koła pasowego to już powinna pójść bez problemu a kleju nie stosuj własnego bo będziesz miał już klej na nowej śrubie a lepiej z klejem nie przesadzać. Spawanie bardzo fajny pomysł, ale niestety...
Witam. Panowie wymieniam wlaśnie pompę wody w moim vito i tu moje pytania. Czy muszę opuszczać silnik bo w sumie odkreciły się wszystkie śruby ale nadal nie mogę jej wciągnąć. Wydaje mi się ze muszę odkręcić koło pasowe na wale ale nawet nie wiem jaki tam jest gwint prawy czy lewy. Dodam że od góry zdemontowalem już filtr i poduszkę silnika.
Z tego co zauważyłem to od strony silnika można odkręcić "nóż". Nóż w tej tokarce to dłuto trzymane w ręce, więc nie wiem o co pytasz. Od strony silnika masz koło przekładni pasowej o zmiennym przełożeniu, a przekładnia przenosi napęd na wrzeciono.
Łożyska wymienione - pralka chodzi jak nówka ! Aby zakończyć temat przedstawiam niżej krok po kroku instrukcję jak te łożyska wymienić: 1) zdjąć tylną pokrywę 2) zdjąć pasek 3) odkręcić śrubę mocującą koło pasowe, gwint normalny prawy, odkręcamy w lewo - uwaga - łeb śruby jest bardzo niski, klucze mogą się ześlizgiwać, dlatego lepiej wziąć klucz hydrauliczny...
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
Puszcza mi simmering od pompy wspomagania w xsarze z 2001r. Pompa taka sama jest w picasso c2 i c3. Czy można wymienić go bez zdejmowania koła pasowego? Mam na myśli rozkrecenie pompy i wyjęcie go od drugiej strony. Czy koło pasowe jest nagwintowane? W środku jest imbus a głębiej chyba gwint. Nie ma charakterystycznego kołnierzyka na ściągacz. W jaki...
Gwint zwykły odkręcaj w lewo. Zablokuj koło zamachowe przy pomocy drugiej osoby,albo zablokuj klucz i odkręć rozrusznikiem.
Pokazałeś 3 różne mocowania. A jakie jest u ciebie ? Wyjmij swoją i zrób zdjęcie. Pokazałem dwa mocowania, bo wychodzi mi że są tylko 2 rodzaje, mianowicie nr 1 to takie które ja posiadam czyli gwint dla śruby jest w pompie i kąt ustawiany jest na kole pasowym, a drugi typ to taki w którym koło pasowe jest na stałe zamocowane i kąt ustawia się pompą.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
Dobry ściągacz i pójdzie, bez grzania bo uszczelniacze na mur beton szlag trafi. Ten gwint w środku jest właśnie do wciskania koła, wkręcasz śrubę, a nakrętką na śrubie wciskasz koło (tak obrazowo).
To nie jest PSA. PSA to są fordowskie 2.2 i tak faktycznie jest prawy gwint. Ale w tym silniku prawdopodobnie jest lewy. Czy ktoś rozbierał ten motor ? Ma ktoś pewność na 100% ? U mnie przeskoczył rozrząd. Porobilem już głowice. Chciałem złożyć rozrzad a okazało się że musiał zerwał się klin na kole pasowym walu korbowego. Dałem blokadę na koło zamachowe...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Niestety gwintu nie widać , do wykręcania użyłem tzw grzechotki. Jak zablokować to koło aby nic nie urwać ?
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Witam. Mam pytanie odnośnie koła pasowego na wirniku. Żeby ściągnąć jedno z łożysk należy je zdemontować. Jest ono montowane na wcisk czy ma "lewy" gwint. Ściągaczem nie chciało się ruszyć stąd moje pytanie. Pozdrawiam
Witam mam pytanie odnoście regeneracji wałka rozrządu. Nie wiem dlaczego ale ułamał się jeden ząbek na dźwigience zaworowej(między nimi znajduje się trzon zaworu) przez co skrzywiło dźwigienkę na bok i obrobiło wałek rozrządu. Teraz pytanko czy opłaca się regenerować ten wałek czy szukać używane ze szrotu? Dźwigienke na pewno muszę kupić nową, zastanawiam...
Chłopie czytaj ze zrozumieniem. kupić nowe koło rozrządu Dodano po 4 A to czemu nie będzie się nadawało już? Dokręca się go siłą która trwale go odkształca, bo poluzowaniu śruby głównej, należy wymienić i śrubę i koło, i dokręcić ją 90 Nm + 90 stopni. Przy drobno zwojowym gwincie te 90 stopni to już spora siła.
Witam. Jeżeli chodzi o podkładkę, to jest zwykła, trochę grubsza niż zwykle ( przynajmniej u mnie) Śruba posiada drobny gwint i żadne zabezpieczenie nie jest stosowane.
Mialem przypadek ze pasy klinowe byly naciagniete tak ze konsola na ktorej stoi silnik i sprezarka jest mocno wykrzywiona w miejscu mocowania i nie pozwala na normalna regulacje napiecia pasow . Ale wtym przypadku ja uwazam ze skrzywiony jest wal pompy w czasie transportu, bo zeby zerwac 5 mm klin ktory jest spasowany na wale wymagany jest ogromny moment...
Może masz jeszcze łącznik od 328 lub chłodnicy starego typu? U znajomego w C330 (pierwsze wydanie) koło pasowe pompy cieczy jest o jakieś 5 mm bardziej odsunięte do przodu w stosunku do koła pasowego silnika (pasek nie idzie prosto). Dodatkowo wydaje mi się, że wspornik przedniej osi też jest minimalnie inny, przynajmniej względem "emki". Możliwe więc,...
Akurat robiłem zakupy. Kupiłem tarcze 0,7mm i ok 3mm ściernice proxona. 0,7mm zostawie żonie do paznokci :) wiertarka ma zbyt duże bicia i zbyt małe obroty . 3mm porobiłem kilka gniazd na przecinak i poszło. Moje spostrzeżenie, lepiej kupować kamienie klejone z trzpieniem nić skręcane . Bęben skręcony czeka mnie wieczorny montaż. Koło pasowe musiałem...
Zakręć na kleju do gwintów albo daj nakrętkę samokontrującą z wkładką z nylonu. https://obrazki.elektroda.pl/6171291200_...
Koło pasowe dokręciłem, bo było odkręcone, lecz po kilku sekundach pracy silnika koło znowu się samo odkręca. To co napisałeś jest nie możliwe a nawet głupie. Zadne koło na klinie nie odkręci się po kilku sekundach nawet jak byś dokręcił "małą grzechotką" Chyba że gwint jest uszkodzony albo to koło dwuczęściowe i się rozlazło.
Witam mam problem z odkręceniem śrub na kole pasowym, chodzi mi o te 4 śruby(koło wału korbowego). Nie wiem czy je ktoś zakręcił kluczem pneumatycznym czy czymś, strasznie się ciężko odkręcają dwie udało mi się odkręcić ale na dwóch zwalił się gwint ( co radzicie co z tym fantem zrobić). Próbowałem jedną rozwiercić, nie wiem czy to dobry pomysł ( nie...
Witam wszystkich Posiadam hondę civic 2001r 1,6 v-tech 110 km , próbuje odkręcić koło pasowe wału korbowego ale w żadną stronę nie idzie, orientuję się ktoś czy tam jest lewy czy prawy gwint?
Cześć, zaczynam dopiero udzielanie się na elektroda.pl, więc możliwe, że problem będzie opisany za bardzo dokładnie. Pralka: Amica AWE 510L (rok prod. 2012), brak tabliczki znamionowej, wszystkie inne znalezione naklejki są na zdjęciach. https://obrazki.elektroda.pl/3928311300_... https://obrazki.elektroda.pl/7631481200_...
gwint śruba koło pasowy koło pasowy krzywa koło pasowy
izopropanol etanol alternator trafic konta email outlook
mk60ec1 kodowania mk60ec1 kodowania
Toshiba 32WA2363DG random restart issue, CV mode in power supplies, engineer CV tips Gorenje – komunikat ERROR ON na wyświetlaczu piekarnika: przyczyny, diagnostyka, modele