Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Dla silników serii D14 gwint prawy (odkręcasz w tą stronę co nakrętki kół). Moment dokręcania 181Nm. Ważne aby gwint śruby posmarować olejem silnikowym a podkładkę i miejsce styku podkładki z kołem pasowym i łbem śruby odtłuścić. Zawsze tak dokręcam (tak zresztąpodaje serwisówka) i nigdy samo się nie odkręciło ani nie poluzowało.
A jaki gwint ma mieć? Zobacz w którą stronę kręci się wał, śruba będzie miała taki gwint, aby obroty wału nie powodowały odkręcenia się śruby. Drugie pytanie też dziwne. Wrzucasz jedynkę, ręczny, kliny pod kola i heja z koksem Gunem pneumatycznym idzie bez żadnych cudów.
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Normalny gwint, odkręca się w lewo.
Nie ma górnego więc? A wał korbowy ma lewy gwint. Masz strzałkę na śrubie.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
Dodam: 1. Śruba panewek głównych: - Po demontażu wymienić - Do pomiaru luzu poprzecznego dokręcić momentem 65 Nm, jednak nie obracać dalej. - 65 Nm + 90° 2. Śruba korbowodowa - Po demontażu wymienić - Naoliwić gwint i powierzchnię przylegania. - Do pomiaru luzu poprzecznego użyć starej śruby. - 30 Nm + 90°
A twoja blokada ma gwint który się wkręca w gwint po śrubie? Bo tak się zachowuje jakbyś wkładał blokadę do silnika DCI bez gwintu. Sprawdziłem w K4M blokada dobija do wału i blokuje tylko w prawo.
Wytniesz rowek o głębokości 2 - 3 mm, długości 1 cm, na końcówce wału i to wystarczy. Nóż z piastą i tak jest dokręcany śrubą do wału. Jeżeli średnica wału jest taka jak otwór w piaście i wał posiada otwór na śrubę (są wały bez otworu, tylko z gwintem zewnętrznym). Taki rowek nie będzie miał żadnego wpływu, na wytrzymałość ani wyważenie wału.
Na nowej nie widać kleju. Ale jak dasz to chyba nie zaszkodzi co? Wiesz że tam może być lewy gwint?
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Do swoich komputerów też tak z klockiem drewnianym? Blokada rozrządu od czego? Pomyśl zanim zapytasz - w którą stronę obraca się wał? A gwint napewno potraktowany klejem anaerobowym.
Kółko kosztuje poniżej stówki, śruba kilkanaście zł. Można dobrać lepsze śruby, bo ta ma nie za wiele gwintu który trzyma się w otworze wału - około centymetra dłuższe z dodatkową podkładką. Nawet chyba podobną twardość mają.
Potrzebna mi pomoc jak odkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego. Czy ma gwint lewostronny czy prawostronny?? I jak go ręcznie odkręcić?
Witam Piasta noża jest nakręcana na gwint wału silnika. Nie musisz jej zdejmować do wymiany okablowania. Wyszoruj dokładnie spód kosiarki i znajdziesz śruby mocujące caly napęd do wózka. Odkręcasz je i masz już dostęp do środka- wszystko ładnie się rozkłada. Dla ułatwienia możesz tylko odkręcić nóż od piasty i tyle. Pozdrawiam Krystian
Śruba ze zwykłym gwintem, chyba we wszystkich d4f i d7f moment dokręcania śruby koła wału jest taki sam.
Rozwierc i spróbuj wykręcić wbijając np.torxa. Jak nie da rady to tylko rozwierc i zrób nowy większy gwint. No tak ale wiercąc w założonej zębatce mogę naruszyć wał.
Kolego poproś o pomoc drugą osobę, która będzie podtrzymywać agregat. Po częściowym wykręceniu śruby (szpilki) z wału (3 - 4 zwoje gwintu) uderz młotkiem (z wyczuciem) w "łeb" tej śruby i wirnik powinien odłączyć się. Taki sposób połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy najczęściej występuje. Spotkałem się też z przypadkiem ( nie pamiętam modelu...
Tylko,że mi chodzi o taką zwykłą nasadę jak jest na nakrętki 6-kątne tylko żeby miała kwadrat w środku. Mam zerwany gwint w śrubie od czujnika wału i jest ciężki dostęp żeby dojść z tym pokrętłem które mi podałeś.
Ten talerz, razem z osią, jest założony na stożkową końcówkę wału korbowego i dokręcany tą długą śrubą. Wykręcić śrubę, popukać, postukać i powinien zejść. Ewentualnie dorobić przyrząd, taki o jakim pisałeś w swoim poście. Tulejka z dwoma gwintami, jeden na oś wariatora, drugi dla długiej śruby. Nakręcisz tulejkę na oś a potem wkręcasz długą śrubę tak...
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
Rozrząd wymieniony i wygląda na to że lało na pompie oleju. Nie wymieniłem uszczelniacza na wale bo nie mogłem odkręcić śruby. Jaki ma gwint śruba na kole pasowym wału? Kręciłem i w prawo i w lewo kluczem z dużym ramieniem - rwały się pospawane płaskowniki blokujące wał. Klucz udarowy też nie dał rady.
Witam, mam problem ze ściągnięciem wirnika alternatora z wału w Honda CB650 C z 1980 roku. Użyłem ściągacza zewnętrznego, to gnie ramię, wkręcając śrubę M18 1.5 w wirnik, nic nie pomaga, nie chcę czegoś urwać, czy ktoś ma sprawdzony patent? AI: Próbowałeś może podgrzać wirnik albo użyć jakiegoś środka penetrującego, czy tylko sam ściągacz i śruba? Nie...
Jest procedura dokręcania koła - wpierw 90 N/m, a później jeszcze o 1/4 obrotu. Fabryka nie przewiduje żadnych doszczelniaczy gwintów czy past hamujących, tylko posmarowanie śruby olejem w celu lepszego dokręcenia. Niestety połączenie pióro/wpust koła i wału są ciasno pasowane, lekkie wybicie wpustu do tego naturalne rozciągnięcie materiału śruby i...
To musisz wziąć grzebień do gwintów i sprawdzić czy tam jest metryczny skok typu 1 mm, 1.25 mm. Katalogowo do motocykli nie ma ściągaczy na taką średnicę gwintu. Jest M28x1, potem M30x1.5 albo M30x1.25. W innym przypadku pozostaje dorobić ściągacz u tokarza, albo znalezienie czegokolwiek z takim pasującym gwintem wewnętrznym i dospawanie do niego elementu...
Można. Nic Ci nie wypadnie ;) Stuknij w nie (po odkręceniu) młotkiem, bo jeśli ktoś wcześniej użył kleju do gwintów, to mogło skleić obydwa i w ów czas jest prawdopodobieństwo, że wyciągniesz obydwa (po obstukaniu klej puszcza). W/w śrubę po robocie dokręć z siłą 200Nm.
Witam Dziękuję koledze , to potwierdza moją wiedzę . Warto zaznaczyć ,że śruba centralna wału ma LEWY gwint . Pozdrawiam
Praktyka jest taka że jak gwint jest suchy to śruba nie dokręci się tak jak powinna. Czy olej czy klej to zawsze smarowany gwint - z klejem zabezpieczony jak np nakrętka samohamująca.
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
śruba ma prawy gwint a wał kręci się w lewo.Oczywiście jak staniesz przy błotniku od strony kierowcy i spojrzysz na koła pasowe to kręcą się w lewo.Więc jak wał w lewo a śruba w prawo to przy oparciu klucza o podłogę i tyknięciu rozrusznikiem będziesz dokręcał mocniej śrubę a nie odkręcał.Robiłem to mnóstwo razy i jestem pewny swego. Dobrze pomyśl i...
Wrzuć zdjęcie która to? Ja bym zrobił Helicoil tylko wkręciłbym szpilkę nie śrubę.
Okazało się że lewy gwint jest na śrubie centralnej od koła zębatego wału korbowego. Udało się odkręcić. Trochę jest problemu z ustawieniem tego rozrządu. Nie pasują znaki na pasku do znaków na kołach. Ktoś wie jak to złożyć bez blokady ? Walki rozrzadu to wiem że przez zaślepki można zablokować.
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
Witam wszystkich Posiadam hondę civic 2001r 1,6 v-tech 110 km , próbuje odkręcić koło pasowe wału korbowego ale w żadną stronę nie idzie, orientuję się ktoś czy tam jest lewy czy prawy gwint?
Ja mam zrobiony ściągacz troszkę w inny sposób niż fabrycznie. Mogę ściągać nie rozbierając całego silnika. Rysunek troszkę poniżej (nie mogę w tej chwili zrobić zdjęcia aparat mi padł) 1. Potrzeba okrągły kawałek blachy nie pamiętam jakiej średnicy trzeba zmierzyć gruba ok 4mm aby sie nie gięła 2. W środku nawiercamy dziurę tak aby weszła śruba M20...
Zwymiarowany, można porównać. Wałek koszowy do pralki, VESTEL, TEKA, BENAVENT, NEW-POL, ORIMA, 37018992. Wał: Ø 30 / 25 mm. Tuleja Ø: 35 / 15 mm. Długość wału: 112 mm. Długi. ramię: 238 mm. Mocowanie do kosza bocznego. Gwint M6. 2 śruby x ramię. 37018992
Takie skrzynie znałem dość dawno i szczegółów nie pamiętam. Ale najprawdopodobniej masz do czynienie z mechanizmem zabezpieczającym przed włączeniem dwóch biegów jednocześnie. Obejrzyj dokładniej. I nie rozumiem dlaczego i jak próbujesz odkręcać śruby na wale (chyba korbowym). Przecież jeśli odłączyłeś skrzynię biegów to należy zdjąć widełki i łożysko...
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
sruba sie kreci ale nie odkreca Skoro koło jest zablokowane, śruba się kręci a wał sprężarki nie, znaczy że albo śruba ma zerwany gwint i trzeba ją nawiercić, wkręcić mniejszą śrubkę i wyciągnąć śrubę, albo wewnątrz jest jakieś sprzęgło w co wątpię bo jak by to wtedy miało działać...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Nakrętka jest oryginalna, śruba 10 gwint jest 1,25 ale nakręca się też na 1,50. Wał ma gwint 1,25. https://obrazki.elektroda.pl/8422898500_...
rozmiar gwintu M14 x 1,5 mm długość gwintu do podkładki: 72 mm długość gwintu do łba śruby: 80 mm dokręcanie: 100Nm + 90° + 10 sec 15° TYCZY się to śruby M14, bo są i M12.
Witam. Zakładam, że ta śruba która jest po środku będzie przykręcona do wału i po kierunku obrotów będzie to prawy gwint ale ciężko cokolwiek na tych zdjęciach zobaczyc.
Mirek_1211 może dałbyś radę zrobić zdjęcie jak dokładnie zamontowałeś koło pasowe na wale silnika? Tutaj widzę największy potencjalny problem. Niestety nie bo nie ma mnie w miejscu, gdzie konstrukcja została zbudowana :P jest ono zamontowane normalnie, średnicą wewnętrzną dopasowane do średnicy wałka i zakręcone od spodu śrubą z odpowiednim skokiem...
Witam. Jeżeli chodzi o podkładkę, to jest zwykła, trochę grubsza niż zwykle ( przynajmniej u mnie) Śruba posiada drobny gwint i żadne zabezpieczenie nie jest stosowane.
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Weź klucz załóż na wał i kręć delikatnie. W miejscu gdzie poczujesz że opiera sie o zawór cofnij maksymalnie w drugą stronę . To dla odkręcenia kluczem udarowym. Ale i tak trzeba trzymać czymś . Najlepiej za wieniec. NIGDY nie opieraj o zawory bo zniszczysz silnik. Jak odkręcasz 4 ósemki to nie problem ale śruba centralna prawdopodobnie ma lewy gwint....
ja też mam dwa rodzaje śrub z wymiennymi gwintami ale to nie pasuje nigdzie... tam gdzie łapa jest przykręcana mam 10x1,25 a takiej śruby nie miałem w zestawie... w stilo też jest taka blaszana osłona na 3 śruby w miejscu środkowej wkręcam własnoręcznie zrobioną blokade która słuzy tylko do unieruchomienie wału na czas napinania paska.
Koło magnesowo najlepiej kluczem udarowym ale narazie nie odkręcaj bowiem na ogół problemy z odpalaniem wynikają ze składeu mieszanki. Te śruby wewnątrz filtra powietrza są dokręcone (z wyczuciem oczywiście by gwintu nie zerwać). Zdjąłeś wydech jak wygląda tlok/pierścienie nie są porysowane? Ślady markera raczej są normalne w nowym sprzęcie. Do odpalania...
No to jak pomoze mi ktoś prosze Dodano po 16 Moze ktoś wie jaki gwint jest w śrubie która skrecone jest koło pasowe do wału korbowego bo nie moge odkrecic
Nie wiem czemu popadasz w totalne skrajności? Nie proponowałem ponownej rozbiórki silnika. Trzeba sprawdzić co jest przyczyną ciężkiego obracania się wału? Opór na tłoku, pierścieniach czy na łożyskowaniu wału. Pewnie trzeba zdjąć cylinder i pierścienie. Potem sprawdzenie samego wału. Ma się poruszać bardzo lekko. Trzeba robić to ostrożnie aby nie uszkodzić...
czpień do blokady wału ma wymiar 07-08 i długość jakieś 8-10 cm najlepiej zrobić go z 10 śruby i zostawić 2 cm gwintu bo pasuje po wykręceniu zaślepki
Jak gwint śruby? Sugeruje poszukać takiej knigi sam naprawiam mercedes może będziesz mail fuksa. Lub też instrukcji napraw na gog lub chomikuj może ktoś ma. Genrelani śruby są penie 10.9 kl. Więc na 1mm masz 10.9 ale praktyka jak każe to trzeba dołoży jescze ileś obrotu na kątowy. Śruba penie więcej ni ma niż M12 drobno zwonjny.
To zwykła śruba m10 o długości gwintu około 10mm. Możesz tam wkręcić co Ci się podoba. Tylko nie za długa bo zahaczy o wał.
Więc zastanawiam się czy zrobić nasadkę (tulejkę) fi 12 z gwintem na końcu M14, czy nagwintować wałek i tę redukcję nakręcać. Musisz zrobić piastę z wpustem który przeniesie moment oraz gwint boczny przez który zablokujesz piastę przed ewentualnym zsunięciem się z wałka śrubą bez łba. Robienie gwintu na wale przysporzy Ci masę problemów ponieważ w...
Musisz zdemontować obudowę zakupić odrzutnik (ten blaszany na wał) i poskręcać do kupy. Ktoś poukręcał śruby i wbił zwykły uszczelniacz. . Proszę jesniej napisać. Zdemontować całą obudowę założyć stalowy odrzutnik założyć obudowę i wtedy przykręcić aluminiowy odrzutnik? Bez nowego zimmeringu? Tam nie ma zimmeringu. Na wale wewnątrz ma być odrzutnik...
480Nm...o jasny gwint... W tym rzecz - to ma prawie puścić sok przy dokręcaniu - dlatego ta śruba ma cechę 12.9-13. Kolega np. dokręca je pneumatykiem 1350Nm. Ja mam zdrową nasadkę 3/4", blokadę wału i masywną rurę do tego celu.
Jest on na stożku i klinie, czy po zdjęciu krzywki nie ma w nim gwintu aby wkręcić w niego śrubę która go ściągnie?
1). Języczek filcowy [10X20 mm] osadzony jest na sprężystej blaszce i tak wygląda. http://obrazki.elektroda.pl/7048608900_1... 2). Śruba krzywki przerywacza to M5x45mm. Wkręcona jest na ok.10mm w oś wału. http://obrazki.elektroda.pl/2804734700_1... Musisz zdemontować kosz iskrownika, wyjąć krzywkę przerywacza, zdjąć koło magnesowe...
Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment. Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011. Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172. Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy....
W samochodach się nie stosuje "lewych" dynamometrów bo i niby do czego? Znam tylko kilka silników co mają śrubę wału korbowego, kilka samochodów z tylnymi pastami i jeden z nakrętkami kół z lewym gwintem. Po drugie udziwnienia zawsze kosztują dodatkowo więc marne szanse znaleźć dobry klucz w takiej cenie.
Z przodu bloku silnika pomiędzy bagnetem a odlewem w którym jest gwint śruby łączącej silnik ze skrzynią biegów, śruba z łbem na klucz bodaj E10
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
Witam Podobną przygodę z odpadnięciem koła pasowego miałem z fiacie Croma 5000km po wymianie rozrządu, tyle że śruba główna wału się odkręciła sama bo za słabo była dokrecona i niby lewy gwint. Ale w tym wypadku po urwaniu śruby moge przypuszczać że nie wymienili śruby a to jest wymagane, ewentualnie za mocno dokrecili nową, u mnie wymienili oczywiście...
Ja rozwiazałem problem wyrwanej świecy w bardzo łatwy sposób za 10 pln :D... potrzebne sa : 1 poxpol troszeczke bezyny ekstrakcyjnej i kapka oleju ... benzynka czyscimy gniazdo świecy w głowicy ; olejem delikatny sposób oliwimy gwint swiecy ; nakładamy poxipolu do gniazda i na gwint swiecy i delikatny sposób wkrecamy.... 15 min i trzyma jak by wkrecona...
O widzisz teraz rozumiem widać na zdjęciu o co chodzi z tym naciągiem. Jak mi podpowiesz jak zablokować solidnie wał to spróbuje odkręcić śrubę, klucze i rurkę mam dobrą :) Rozumiem, że gwint jest prawy ? Głowica jest teraz zdjęta.
Te łapki fachowo nazywa się zabierakami. W 55 są przykręcane do koła zamachowego, więc nie trzeba ściągać koła wystarczy odkręcić te śruby dobrym, nie wyrobionym imbusem. Jeśli chcesz ściągną koło, to musisz złapać kombinerkami za łopatkę i uderzyć w wał oczywiście tak, żeby nie uszkodzić gwintu na wale.
"Uzupełnienie" magnetyzmu tylko na niepracującym agregacie, bo w przypadku zadziałania (wzbudzenia się prądnicy) byłoby groźne dla Ciebie i sprzętu tj. akumulatora, bądź prostownika. Chcąc rozpołowić agregat trzeba zdemontować stojan prądnicy i wirnik z wału silnika. W tym celu należy z wirnika wykręcić śrubę (szpilkę) o kilka zwojów gwintu i najlepiej...
W tym miejscu o którym piszez jest aluminiowa pokrywa bloku z uszczelniaczem wału. Zerwane gwinty w tej pokrywie, bo jakiś "fachowiec" "fachowymi" narzędziami wkręcił wcześniej śruby pod kątem i uszkodził gwint. Żeby to naprawić to albo wkładki o których wcześniej czytałeś, albo nowa pokrywa /grosze używania/.Tak czy inacej skrzynię trzeba wyjąć. Zastanawia...
Zorientowałem się z częściami (są w Popularnej), rozebrałem boczki i sprawdziłem czy na pewno to łożyska, faktycznie jest luz. Troszkę pogrzebałem i widać że to bardzo podobna konstrukcja jak Polar PTL 1000: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... http://obrazki.elektroda.net/56_12585028... Mam kilka pytań: 1.Gdzie dostać klucz, do tych...
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Robię pojazd do którego chce użyć silnika z przekładnia od wkrętarki akumulatorowej. I mam pytanie czy jesli z przekładni zdejmę uchwyt, to czy wtedy z z przekładni będzie wystawać wał obrotowy z gwintem, na który moge dać przedłużkę i potem śrubę? (Tak jak robi sie z silnikami od wycieraczek)
Cześć Mam prośbę posiadam BMW X3 F25 35i z 2012 roku, silnik n55. Przeglądałem instrukcje serwisową i tam jest dziwnie wpisany moment dokręcania śrub panewek korbowodowych 20 Nm + 70stopni i znowu 70 stopni. I zgłupiałem czy dwa razy trzeba kręcić 70 stopni czy jest jakiś błąd w tej mojej instrukcji. Z góry dzięki za pomoc. Bezpośrednia odpowiedź na...
Miałem ten sam problem z agregatem 2 KW, nabytym z niesprawnym silnikiem. Jak się okazało silnik (brigsa) miał uszkodzony korbowód oraz skrzywiony wałek rozrządu. ( Pożalę się przy okazji, że nikt mnie nie pomógł w tej sprawie z ww. forum ). Kolego dotychczas spotkałem się z dwoma sposobami połączeń stożkowych prądnicy z silnikiem tj. w jednym przypadku...
Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem traktorka (prawdopodobnie MTD) z silnikiem B&S 10 HP. Po doprowadzeniu go do stanu używalności musiałem się wziąć za naprawę silnika, ponieważ w ciągu sezonu dolałem prawie 3 litry oleju. Wydaje mi się, że przeczytałem wszystko co na forum napisano o naprawie tego typu silników (specjalny szacunek dla Rycha...
Było parę takich ,przy których brałem drugi klucz dynamometryczny i jeszcze pierdyliard razy sprawdzałem czy aby mam dobre wytyczne i czy czasem się nie pomyliłem,bo przy pierwszej śrubie czułem jakbym zrywalł gwint. Generalnie to zawsze lubiłem etap dokręcania głowicy najbardziej z całej pracy nad silnikami,nie wiem może tylko ja :-) Jednak jak nie...
właśnie jestem na końcowym etapie produkcji ściągacza ale mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli zacznę wkręcać tą śrubę to wydaje mi się że w którymś momencie ta śruba zaprze się o wał!! Ta okrągła część na dole trzyma sie tylko na tym gwincie i czy ten profil z góry to sobie luźno lata czy tez jest nagwintowany?
Tam bardziej chodzi o uszczelnienie gwintu żeby olej nie przeciekał niż zabezpieczenie przed odkręcaniem. Ja tam jak nie mam nowych śrub to na dirko wkręcam.
Witaj żeby się nie rozpisywać mam dokładnie identyczną sytuację z kołami pasowym kupiłem obudwa jedno z nich zwrócę.Alw mam inny problem muszę zrobić to warunkach domowych bez elektrycznego klucza [wkrętarki udarowej) takiej jak używa się do odkręcania kół czy dam radę odkręcić normalnym kluczem nasadowym z przedłużką ??? I zasadnicze pytanie czy może...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Śrubę udało się odkręcić była wklejona na klej do gwintów. Temat zamykam.Wszystkim zainteresowanym dziękuję za podpowiedzi.
Chyba jednak jak pisałem, ta prędkość śrubowców zależy od samych konstruktorów a nie ograniczeń mechanicznych. Jeżeli ma być samohamowna to skok gwintu nie może być duży. Bez zmiany skoku aby trzykrotnie zwiększyć prędkość liniową, trzeba trzykrotnie zwiększyć obroty śruby lub nakrętki. Przy tzw. szybkich przekładniach, przesunięcie liniowe śruby przypadające...
Tzn kupiłem jakąś śrubę calową ale jest za gruba :) Ale za pewne masz rację :) Myślę, że spróbuję przegwintować otwory na gwint metryczny i zrobię prowizoryczny ściągacz, wtedy jest chyba najmniejsza szansa na uszkodzenie wału i rowka na klin :) Z tego co widzę to teraz jest tam śruba M8, czyli rozwiercić wiertłem 9 a potem gwintownikiem na M10 ?
Witajcie, dzisiaj zrobiłem nowy gwint. Dokręciłem śrubę kluczem dynamometrycznym. Poczekam do jutra i zobaczę czy dalej cieknie. Jak by ciekło to będzie to z tego pierścienia uszczelniającego wał korbowy od strony koła zamachowego?
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
I uważaj na stopy. :D Czy przypadkiem wirnik w miejscu wejścia śruby mocującej nie ma gwintu na trochę większą śrubę? W zasadzie byłby to prawidłowy sposób zdejmowania czegoś mocowanego na stożku. Tak mają wirniki prądnic i alternatorów motocyklowych. W sytuacji małej masy wirnika względem masy wału klepanie młotkiem do niczego dobrego nie prowadzi....
W sumie temat mówi prawie wszystko a dokładnie chodzi mi o to że nie mogę go odkręcić od wału śruba stoi jak przyspawana ..znacie może sposób na to?może tam jest lewy gwint?Próbowałem z całej siły i koło mi pękło a śruba ni drgnie boje się że ją ukręcę a wtedy będzie poważny problem.
Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki. Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka. Szczególnie jak się klepie na zimno...
Dziękuję za rzeczowe instrukcje. To wspaniale, że jest na forum taki ktoś, kto nie drwi z niewiedzy innych, a udziela fachowych rad i pomaga w rozwiązywaniu problemów. Rzadki to przypadek - wiem co piszę. Dlatego jeszcze raz dziękuję i oczywiście zastosuję się do wszystkich porad. Trochę to potrwa, dlatego nie zamykam jeszcze tematu bo mogę potrzebować...
U mnie dłuższy wał i śruba 2 łopatowa. Śruba 47.5 mm M4 GRAUPNER 2305. Średnica : 47.5 mm Gwint : M4 Skok : 76mm (1,6 x średnica śruby) Wyciąga od 80 - 110 km/godz zależnie jaka pogoda ( wiatr, fala ). https://obrazki.elektroda.pl/6109614500_... https://obrazki.elektroda.pl/5742830500_...
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
Może źle się wyraziłem, doprecyzowując można ustawić ten rozrząd nie mając oryginalnych blokad ale trzeba dwie blokady dorobić we własnym zakresie. Ważne jest też to aby nie były odkręcane wariatory faz rozrządu z wałków. Wał korbowy blokuje się trzpieniem wkręcanym w blok silnika w otwór serwisowy umiejscowiony nieopodal podpory prawej półosi. Trzpień...
Tak się cieszyłem, że od marca bez większych awarii śmigam, tak się chwaliłem, a tu ZONK! Jak niektórzy wiedzą, miałem problem z odkręcającą się śrubą krzywki, nie pomagał nawet klej do gwintów były i problemy z ustawieniem zapłonu... teraz już wiem dlaczego. Niedawno ktoś pisał o ściętym klinie na czopie wału. Mój zmieliło na kawałki, ciężar magneta...
Gwint zwykły .Można spróbować pneumatem jeżeli niema odpowiedniego narzędzia. Narzędzie chyba nie zadziała, ponieważ tarcza kręci się niezależnie od koła pasowego i wału sprężarki. Myślałem by rozwiercić łeb śruby ściągnąć tarczę i chwycić żabą wieloklin by wykręcić resztki śruby.
gwint śruby gwint śruby prowadnicy gwint śruby koła pasowego
pobieranie hosting katalog kodów plamy ekranie
kable rozruchowe rozdzielacz podłogówki
Nokia 6300, 5310, 6303i 2MP – migająca klawiatura, boot-loop, flashowanie, naprawa PMIC TP.SK506S.PB802 Android Smart TV Firmware Download for Panda, Akai, Skyworth, Fuego Models