Sprawdź czy prowadnica zaworu nie wysunęła się w głowicy.Wysuwając się podstawia zawór.Prowadnice wszystkie powinny być na jednej wysokości (ok.8mm nad powierzchnią głowicy).
Oczywiście, że na złom, gdyby to było wyjątkowe auto, zabytkowe, to można by myśleć nad ratowaniem. Tutaj naprawdę nie ma to sensu. Drugi silnik będzie dużo tańszy od naprawy tej głowicy.
To niezaślepiony otwór skrzyni korbowej. Możesz spokojnie wkręcić śrubę, nic się nie stanie. Bzdura. To tzw. gwizdek - wskaźnik wypalenia uszczelki pod głowicą.
zdjełem głowicę i wyczyściłem
Pomiędzy cylindrami a głowicą z przodu i z tył są śruby przewiercone w środku. Jest to do sprawdzenia czy uszczelka pod głowicą jest dobra.
Dobrze obudowę ogarnę jak teraz sprawdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy ?
Daj jakieś zdjęcia bo pewnie czegoś nie odkręciłeś. Ile odkręciłeś nakrętek od szpilek trzymających głowicę?
Wydmuchał uszczelkę pod głowicą.
nie pytam sie tylko co to moze być.? co mogłem zle zrobić..a ksiazke mam ale nie mam tam nic o głowicy ;(
:) fajne tylko bał bym sie to zakładac do lepszego auta :D ...głowica Fiat 126p (650 lub 600)
Ty piszesz o polerowaniu gardzieli a ja mowie o tych ebonitowych chyba z tego one sà podkładkach między gaźnikiem a głowicą
Nie można powiekszyć obrazka, ale myśle że chodzi Ci o śrubkę w głowicy. Jeżeli słyszysz stamtąd syczenie to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.
Witam możliwe że zawory cos na głowicy pozdrawiam.
W FL zastosowano też lampe cofania i światło przeciwmgielne i nowe oczywiście zderzaki,podgrzewaną tylną szybę + to co piszecie wyżej. I silnik z nową głowicą.
Czy głowica od 650 pasuje do 600. jak tak to jaka musi być uszczelka pod nią.
Witam Kiedyś dawało się specjalne sprężynki na zerwany gwint,rozwiercało się otwory głowicy pod gwint M 10x1.5 ale to ostateczność.Po tych zabiegach więcej już nie dało się zrobić,tylko wymiana głowicy.
Auto bardzo dymi? Dodano po 34 Pewnie uszczelniacze zaworowe w głowicy.
Witam, mam taki sam problem tez kopci mi na niebiesko gdy dodam gazu. gdy wykręce świece na ciepłym silniku to widać wydostający sie dym z głowicy.
Pod kolektorem masz te śruby z otworem jak uszczelka pod głowicą będzie dmuchać http://obrazki.elektroda.pl/1419218200_1...
Mam pytanie odnośnie oznakowania głowicy w fiacie 126p a mianowicie: czy głowica od silnika 650ccm ma takie samo oznakowanie jak od 600ccm?? AK84M
Sprawdź na "gwizdkach" czy uszczelka pod głowicą nie poszła. "Gwizdki" to są takie dwie śruby z otworami w głowicy pod kolankami od wydechu (o ile dobrze pamiętam) Najpierw zlokalizuj te śruby z dziurkami (inna nazwa to śruba dekompresyjna) następnie odpal malca i ostrożnie sprawdź czy przez otwór z którejś ze śrub nie dmucha powietrze. Jeżeli będziesz...
Czepiamy się wszystkiego: to czy koła zębate na rozrządzie są dobrze ustawione - może miał wymieniony łańcuszek rozrządu z kołami zębatymi i zrobione zostało przesunięcie. Krótko mówiąc: faza tłoków w stosunku do zaworów. I do sprawdzenia: albo pokrywa łańcucha rozrządu albo ekwilibrstyka przez gniazda świec żeby nie zdejmowć głowicy.
Że głowice trzeba dorobic to wiem, a jak wyglądała by wtedy sprawa kanałów do płynu chłodzącego. Czy wystarczyło by np. w głowicy zrobić dziurki i połączyć rurkami? A czy głowica z Fiata 126p i Fiata CC ma te same rozstawy śrub tłoków itp.?
Włoski to był chyba tylko silnik "600" , 650 to już była nasza innowacja. Dalej - pierścienie z luzem 0,54mm zostaw - nowe pierścienie zanim się dotrą to zerżną tak cylinder że na jedno wyjdzie. A ślady honownicy wiać co najwyżej na początku cylindra, poniżej tzw. dolnego progu. wymyj dobrze silnik, zalej półsyntetykiem, do jazdy rekreacyjnej jeszcze...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Maluchy byly znane z tego, że po wyłączeniu miały jeszcze samozapłony. Poniekąd była to wina złej jakości paliwa. Czy cofanie oleju jest z tym związane? Nie. Maluch to specyficzny silnik. Dwa cylindry pracujące w fazie pododują pulsowanie ciśnienia w skrzyni korbowej. Wystarczy wszystko dokładnie umyć,...
Wszystko mam wyregulowane, właśnie obstawiałem zawory ale chciałem potwierdzenia więc do ogarnięcia głowica
Ostatnio złożyłem kompresor na sprężarce przerobionej z silnika Fiata 126p 600ccm +głowica wodna sprężarki hs21, silnik 3KW 1430obr, zbiornik 0,04 + 2x0,02 m3 czyli 80 litrów? zbiornik pompuje 0-8bar w 1.5minuty Pracuje jeszcze nad kompresorem 3x hs31 do piaskowania i 2x hs17 do malowania i warsztatowego użytku.
Może być bo żeby uzyskać odpowiednią moc (moc w maluchu to fajnie brzmi :D ) trzeba wcisnąć więcej "gazu" a przy tak niskiej kompresji są większe straty. Wykręć świece i wstrzyknij strzykawką trochę oleju( gęstego) najlepiej przekładniowego (do skrzyni biegów) następnie w miarę szybko wkręć świece i spróbuj zapalić. Jeżeli to od kompresji to powinien...
1. Nie odbija linka gazu 2. Duzy luz na przepustnicy 3. Niedokręcony gaźnik do głowicy i zasysa fałszywe powietrze.
Pasuje.
Wielkie dzięki. Pytałem się bo głowica 650E mi się uszkodziła a mam tylko 650.
U mnie przewody są założone bezpośrednio na świece. A może coś jest nie tak z głowicą, tylko co ?
Mówisz chodzi jak traktor? A może uszczelke spod głowicy ci wydmuchło?
Dopiero będzie chodzić jak złoto gdy się wszystko ułoży i dotrze. Nie zapomnij dociągnąć głowicy po ok. 500 km. Szerokiej drogi i pozdrawiam.
Witam ostatnio wyciągałem zawory z głowicy 126p bo silnik brał mi olej i nie wiem czy w tej głowicy są jakieś uszczelniacze zaworów czy nie ma ? Pomocy
Sprawdź przerwę i same styki przerywacza w aparacie zapłonowym. Sprawdź i wyreguluj zapłon. Może to być też coś znacznie poważniejszego np. zawory, uszczelka pod głowicą itp.
no nie sprawdziłem bo nie mam czym , ale głowica wyciągnięta została z jeżdżącego maluszka... gdzie jeszcze szukać przyczyny ??
Obecnie maluch wogule nie pali. Fyrtnie na chwilkę i chwilkę pociągnie i potem padaka. Łańcuch był do wymiany ale nic nie pomogło. Jeszcze podejrzenie o zapłon. Głowica jest dobra.
Zrób tzw próbę olejową. Wykluczysz pierścienie - pozostaną zawory i ogólnie głowica (pęknięta itp)
Ściągnij głowicę, wtedy będzie wszystko jasne.
Bardziej będziesz zadowolony jak splanujesz głowicę i założysz lekkie koło.
Stawiam na nieszczelność między gaźnikiem i głowicą. Częsta usterka w kaszlaku.
Zobaczyć lampą stroboskopową, czy ginie iskra, następnie można sprawdzić wysterowanie cewki. Samego modułu Kolega nie sprawdzi bez emulatora. Dodano po 1 Jeszcze może być zbyt mocno dokręcona pokrywa zaworów (odkształcona), też będą podobne objawy. Z gwizdków w głowicy nie dmucha?
elektrit masz racje poldzio ma uszcelniacze z prawdziwego zdarzenia-simeringi a fiat czyli c115 ma oringi w stylu 126p
Tak jak koledzy wyżej doradzają lub zmień głowice
miki4e To jest maluch.Tam nie ma wskażnika AFR i czujnika temperatury.Uszczelka pod głowicą wymieniana jakieś 200 km temu.
Bardzo zaciekawiła mnie twoja konstrukcja, hmm... byłem ostatnio na praktykach i zgadnij co widziałem, silnik malucha 650-tka przerobiona na diesla (idealny do traktorka) wtryski wkręcone zamiast świec, napęd pompy wtryskowej bezpośrednio z wału korbowego, zamiast gaźnika bezpośrednie połączenie filtra powietrza, nie widziałem go w środku ale myśle...
Coś takiego jak np. głowica i rysunek resor i rysunek i tak wszystko
Cześć, czy posiada ktoś z was schemat silnika wraz z dokładnymi wymiarami do Fiata 126p, najbardziej zależy mi na głowicy. Chcę wykonać z tego rysunek złożeniowy w SW. Pozdrawiam
Znaczy z miski olejowej pod silnikiem czy z pokrywy zaworów w górnej cześci silnika? Pozdr.J.
Z wałkiem rozrządu nigdy tam nie było kłopotów, głowica tez nie pękała. Gdzie ci dawni fachowcy, gdzie?
Pierwsze co zrobię to zaleję lepsze paliwo. A tak mnie zastanawia czy mały luz na korbowodzie może powodować że stuka, bo jednak teraz większa siła działa na tłok? Co powinienem zrobić ostatecznie? Wrzucić seryjną głowice?
tyle tylko że elektronika z eleganta niezbyt się nadaje do starego silnika. W elegancie zmieniona jest głowica, wałki rzozrządu i wyprzedzenie zapłonu.
a może padła uszczelka pod głowica i robi przedmuch i dlatego pali na jeden gar
Witam objawy chwilowo ustały odpiąłem kabel od czujnika zamknięcia przepustnicy jak radził makikede. Mam pytanie kolejne zauważyłem że na 1 z świec pojawiły się małe ślady oleju czy to świadczy że dmucha mi już uszczelkę pod głowicą? (dużo tego oleju nie ma)
bambino to ten stary okrąglutki fiacik? A głowica od starej zastawy do tego silnika nie pasuje?
Odepnij filtr powietrza i uruchom silnik , jeżeli będzie dymić tzn., że silnik do remontu, jeżeli nie będzie dymić to masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Warto też zmierzyć ciśnienie sprężania w cylindrach.
Jeśli wypada ci konik to zobacz czy cała klawiatura nie jest podniesiona nad głowice.
Tak było w latach 80 i 90 gdzieś w okolicach lat 2000-2010 planowanie głowicy było relatywnie tanie i wtedy łatwo było spotkać malucha z tak zeszlifowaną głowicą że co by nie robić dzwonił od spalania stukowego. Sam miałem takiego w 2005 roku gdzie dremelem powiększałem komorę spalania by zrobić szlif bo po poprzednim właścicielu brakowało jej sporo.
Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to? Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia. Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta...
ktoś na głowicy z 126 zrobił inny rozrusznik.P Właśnie, stojan pasował od jakiegoś uno czy 127, ale cewki były nawinięte w przeciwnym kierunku. Ale musieli też przełożyc zębnik i wirnik, inaczej wolne koło by przepuszczało
Witam, te śruby nie po to są. Mają one za zadanie, w przypadku uszkodzenia uszczelki po głowicą, niedopuścić do wydostawania spalin do wnętrza samochodu (ogrzewanie) Po to też jest rowek w głowicy. Tak, że IMHO, tamtędy nie powinno "rzygać" olejem.
Mam pytanie od którego rocznika montowano alternator w maluchu. Bo mam takiego i podejrzewam ze silnik nieorginalny bo z alternatorem . W zestawie chromowane zderzaki, zegar kapliczka, palony na linke, brak ciśnienia oleju, nowe piasty- wąskie czyli dzisiejsze , głowica 650E.
mam odgłos jagby poszła uszczelka pod głowicą ale nie bo kominy są czyste co jest grane tłumik wymieniłem
Coś mi się zdaje że te typy tak mają, przerabiałem to gaźnik ,zawory, zapłon, świece, kable WN i nic to samo jak zrobie 50-100km i postuj 10min to potem za bardzo nie chce odpalać-chyba głowica jest bardzo gorąca i paliwo szybko paruje
W maluchu były stosowane świece z klasycznym krótkim gwintem, ale z projekcją elektrody. Rzeczywiście świece z długim gwintem były stosowane w silniku 126A1.048 czyli 650 z kwadratową głowicą. Jeszcze świeca F100 o wyższej wartości cieplnej i bez projekcji (taka jak np. do MZ, Simson, Chart) w silniku 126A1.072 czyli wersji na benzynę 74 oktanów.
Koledzy maluch ma nadmuch na mise z wentylatora i podwójne blachy od spodu przy drożnym tym kanale jest chłodzona. A co do chłodnicy oleju to ja zastosowałbym na lini zasilania klawiatury ,tam jest cienka rurka łatwo się podłączyc i gdzie najcieplej (głowica) leciałby schłodzony olej.
Wygląda mi to na gaźnik (brak paliwa). przy sprężynie silnika jest śrubka z otworem ona jest wkręcona do głowicy zobacz czy ten otwór jest suchy i czy nie dmucha tam.
Blacharka - są reperaturki błotników, przód jest identyczny, tak samo drzwi i progi. A silnik? Wałek rozrządu jest inny tylko z rzeczy zużywających się - wszystko inne da się dokleić albo z jednego, albo z drugiego zauważ. Z częściami nie ma problemu, jeden z sąsiadów do tej pory jeździ.. Inne jest podszybie, bo masz wloty powietrza do urządzenia grzewczego,...
Witam koszt wymiany uszczelek jest nie wielki jak się sam za to zabierzesz .po zdjęciu głowicy obejrzy dokładnie osłony popychaczy czy nie są czasami uszkodzone po założeniu uszczelek dodrze ustaw oslony popychaczy ,nacięcia w jednej lini.przy okazji zobacz jaki jest stan głowicy żeby nie ściągać jej za pól roku.
Od zewnatrz głowicy (przy wyjściach do tłumika) to są zawory wydechowe. Wewnętrzne to zawory ssące (przy gaźniku)
Przecież maluch to auto skomplikowane jak budowa cepa (bo dzida jest już bardziej złożona)... Nie pali, to sprawdzasz: - skra na świecach, same świece, przewody w.n, - paliwo w gaźniku, drożność dysz, - aparat zapłonowy - ustawienie i stan przerywacza, kondensator, - drożność układu paliwowego. Jeśli to nie poważniejsza usterka (np wydmuchana uszczelka...
Wygłada to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą,zdejm osłonę i zobacz czy nie ma wycieków, albo przedmuchów na śrubie koło kolektora.
Może i oszpecony, ale oprócz planowania głowicy i blacharki wszystko zrobiłem własnoręcznie, samochód ten jest po to żeby sie na nim uczyć :!:
Ja miałem malucha z 86r i przejechałem na nim kilkanaście tyś i nic mu się nie stało. Z tego co pamietam wszystkie maluchy z rokiem produkcji po (podajże 86r.) były przystosowane do paliwa bezołowiowego - utwardzone gniazda i zawory. Nie ma więc problemu by na niej jexdziły roczniki z lat 90 :). wypadałoby czytać to co mądrzejsi ludzie wcześniej napisali!!!!...
Pompa do myjki wysokociśnieniowej. Świadczy o tym głowicą która wykonana jest z mosiądzu lub brązu w celu wyeleminowania korozji.
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Przede wszystkim kompresja do zmierzenia. Na sucho i z próbą olejową. Potem do przeglądu głowica, wałek rozrządu (lubią się pościerać), cylindry z tłokami. A przy okazji na panewki bym rzucił okiem.
Eee tam ja miałem tłoki od cc700 plus głowica zjechana do gwizdków. Plus największe jakie weszły zawory ssące i gaznik od motocykla. Ale dzida byłaaa....
Na spokojnie... Wymienione pierścienie, uszczelki pod cylindrami, uszczelka głowicy, nowy olej itp. Wszystko będzie zmontowane do końca tygodnia i ... musi się udać. Zakaszle za pierwszym. Trzymajcie kciuki.
Witam. Zerwał mi się gwint w głowicy do świecy. Posiadam już drugą głowicę i znalazłem różnice między nimi. Na mojej zawory miały po 2 sprężyny a na tamtej, po jednej, dlaczego? Które zawory są lepsze z 2 sprężynami, czy z 1 sprężyną? Jeśli z 2, to czy mogę przełożyć te zawory do tej głowicy, co było po 1 sprężynie? Z góry dzięki, czekam na odpowiedzi.
A czy sam fakt splanowania głowicy powoduje że prawidłowo ustawiony zapłon nie pokrywa się ze znakami? Bo chyba w takim przypadku trzeba go przyśpieszyć?
Gdy montowałem swój silnik do buggy składałem go z kilku, między innymi głowica od eleganta. Tam prowadnice zaworów ssących mają podtoczenia do zastosowania uszczelniaczy. Jeśli dobrze pamiętam pasowały od poloneza. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że oryginalnie w tej głowicy były uszczelniacze, bardzo podobne do tych od poloneza z tym, że nie miały tej...
Przyspawać elektrycznie nakrętki - bo szpilki pewnie urwałeś przy samej głowicy :( Drugi sposób to nawiercić mniejszym wiertłem i zastosować "wykrętak" No a w ostateczności rozwiercić i nagwintować większy rozmiar :(
Jestem posiadaczem fiata 126p TOWN 1999 i od pewnego czasu mam problem. Otóż gdy chcę go odpalić włączam ssanie po 3 sekundach zalewa tą samą świece. Gaźnik został wyczyszczony, nowe uszczelki itp. Luzy zaworowe ustawione. Jeden raz odpalił na ssaniu i miał bardzo duże obroty silnika, wyłączyłem ssanie i zgasł. Co może być przyczyną? Pompka paliwa?...
Kolega raczy głupoty pisać. Ten silnik się NIE zacierał z powodu położenia cylindrów bokiem, jeśli już to z powodów przegrzania, o co było bardzo łatwo kiedy nawalił wentylator chłodnicy a kierowca to olewał. Po za tym w CC silnik miał taki sam, boczny układ cylindrów. No pewnie. Tam z reguły była zawalona błotem chłodnica, do tego bolączką tych silników...
Kapnęło parę kropelek oleju. Teraz nie kapie z tamtąd gdzie robiłem gwint, tylko tak po środku tak jakby z tych pierścieni od strony koła zamachowego. Jak sprawdzić czy to kapie z nich ? z góry dzięki. Z pod cylindrów i głowicy na pewno nie kapie bo było bardzo dokładnie sprawdzane.
usuniecie tak zwanej wielkoseryjnej produkcji w kazdym aucie podniesie moc przynajmniej 10%... a potrzebny do tego pilnik, papier scierny, rozwiertaki, sowmiarka i dokladna waga elektroniczna, dostep do tokarki + zastosowanie odpowiedniej wiedzy i silniczek mamy gotowy z własnej wiedzy: 126p 650ccm przy zastosowaniu powyzszych + mieszany wałek rozrządu...
Jeżeli chodzi i kanały w głowicy to chciałem rozwiercić na boki i później poxilina wyprofilować dwa doloty. Oglądałem przekrój głowicy malucha i jest troszkę miejsca. Zastanawiam się nad zastosowaniem dwóch gaźników od jawy ts 350 albo dwóch maluchowych.
http://obrazki.elektroda.pl/2263959200_1... Z powodu rozrostu przydomowego warsztatu i potrzeby zasilenia urządzeń pneumatycznych zmuszony byłem zbudować kompresor. Założenia: - Minimum 6at ciśnienia; - Duży zasobnik; - Możliwość pracy ciągłej; - Możliwie jak największa mobilność; - Reduktor; - Wyłącznik ciśnieniowy. Z powodu ilości...
lewe powietrze pomiędzy gażnikiem a głowicą siadają uszczelki na podstawce pod gażnikem,dlatego na wysokich obrotach jest oki zwiększone podciśnienie,a brak jest wolnych obrotów bo za dużo dostaje powietrza i gasnie
dziękuję, jutro to sprawdzę, a co do zaworów to nie zaczynają klepać a poza tym dopiero co głowica została splanowana i zawory były czyszczone, do tego zostało stoczone koło zamachowe oraz zostały przewiertane dziury na zębatce rozrządu o 2mm
Przerwa odpowiednia(właściwa) jest ważna,sprawdź jak dolega dystans bakelitowy(to serce)na głowicy ,czy nie popękane,jak dolega gaźnik na ta podstawkę.Wszelkie zwichrowania mogą powodować zaciąganie fałszywego powietrza.Jaki masz luz zaworowy ,to bardzo ważne.
Jaki sens miało założenie gaznika z silnika czterocylindrowego gdzie jego zadaniem bylo zaopatrzenie w mieszanke paliwowo powietrzna czterech cylindrów, więc wiadomo że będzie zalewał w maluchu nie lepiej było obniżenie głowicy i w ten sposób zwiększyć moc silnika? A cewkę zapłonową można założyć od 125p i zwiększyć odstęp elektrody swiecy
witam, mam problem z niskimi obrotami a mianowicie nie trzyma mi wogóle obrotów jak sie da gazu to bardzo ładnie chodzi ale jak puszczę gaz to szarpie nim i po hwili gaśnie. Ustawiłem zapłon,wymieniłem głowicę,gaźnik,świece,cewkę i dalej to samo, nie wiem już co robić, pomocy! Z góry dziekuję.
Jak masz gdzies za 100-150 zł to kup inny...Jezeli ten silnik przed odstawieniem do garażu chodzil do końca to jednak chyba zapłon nie jest ustawiony prawidlowo....naprawa tej głowicy nieopłacalna,kupno innej plus czas zarnowany na wymiane i regulacje wyniesie cie wiecej niz kupno innego silnika...
Wymyśliłem sobie dosyć dawno temu taki projekt na bazie silnika z fiata 126p 650 ccm. Powiększyć pojemność do 700 ccm (układ korbowo tłokowy z bisa, w seryjne cylindry dać do wprasowania tuleje od bisa) - już czesciowo zbudowany. Głowica z CC700 (ponieważ ma wieksze zawory w porównaniu z bisem) i turbosprężarka od Smarta, oczywiście zasilanie gaźnikowe,...
ja mam podobny problem jak kolego niżej...konkretnie to dusi mi maluszka na wyższych obrotach na luzie jak depne tak samo....i chodzi nierówno a jak stoi tyłem z górki to gaśnie.....gaźnikiem się bawiłem i nic to nie dało. mi sie wydaje że to uszczelka pod głowicą bo jak wrzuce 4 bieg i go pcham to idzie prawie jak na luzie i syczy...może nie ma kompresji??...
Zgdzm sie ze odieie zpon to kiepskie rozwiznie - troszkę lepsze ( niewiele) jest zwarcie przerywacza do masy. Można to połączyć z tym przekaźnikiem pod kontrolkę i przy kablach starannie zamaskowanych ( puszczonych przez profile zamknięter nadkoli zapewni odrobinę bezpieczeństwa. Ale jak podają statystyki - większość złodziei to osoby swiązane z mechaniką...
Sprzedam Gotową sprezarke zrobiona z silnika malucha (dorobiona głowica i inne rzeczy) nowy olej silnik po kapitalce (panewki pierscienie uszczelki itd) cena około 350zl za całośc jak kupujacy bedzie dobrze gadał dozuce koło zamachowe ;] kontakt pod nr GG 1771956 oraz na 507 892 239 dzwonic po 16 zaraz dam zdjecia Dodano po 16 http://obrazki.elektroda.net/91_12294565...
fiata scudo zmieniarka fiata fiata cinquecento
przewierci dziura peugeot świateł tablicy schemat wtyczka bolec
mercedes odblokowanie mercedes odblokowanie
Sitko we wlewie paliwa w Oplu Vivaro - czy jest obecne? Przykłady programów dla sterownika Siemens LOGO!