Też na forum. 0,3/0,5.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
dokręć na 30Nm.
Silnik G4CP.
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
1 etap 15±2 Nm, 2 etap 93°±2°, 3 etap 123°±2°
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
Na uszczelce głowicy nie było danych?
Dla silników - K4J, i 730 lub 732 – K4M, i 760 lub 761 http://obrazki.elektroda.pl/4768610400_1...
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Głowica 65 Nm+90St+90st+90, korba 25Nm+60st nadmieniam producent zaleca wymianę śrub głowicy i korbowodów
Dane dla twojego silnika: http://obrazki.elektroda.net/7_123825279...
Troche czasu już minęło, więc tak: dotarłem głowice z tuleją i dałem uszczelkę miedzianą i wszystko gra. Pozdraiam
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
http://obrazki.elektroda.pl/5163651500_1... Mam nadzieje że o to Ci chodziło.
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
Jaki masz kod silnika? Dla D15B1 30 i 68 Nm. Też Tarnów a właściwie okolica Znalazłem Twojego wcześniejszego posta. jeśli 75 kW mocy to masz silnik 1.5i 16V - D15B7 Głowica cylindra Etap 1 30(Nm) Etap 2 65(Nm) Tyle, że te silniki chodziły od 94 do 95 chyba
Z edc jest tak samo.
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Witam. Z instrukcji, którą ja widzę dla tego silnika, to ten mały klucz wystarczy. http://obrazki.elektroda.pl/1278958000_1...
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
1.4 TSI cavd jaki momentem dokręcić głowicę silnika?
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
Z uszczelką głowicy nie było ściągawki?
CZY HYUNDAI IX35 1.6 benzyna GDI silnik G4FD 99kW 135KM też ma taki sam moment dokręcania głowicy?
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Witam, czy może ktoś posiada dane regulacyjne do silnika 4M42, z Cantera, rozrząd znalazłem ale potrzebuje moment dokręcania głowicy i regulacje zaworów, szczeliny. Z góry bardzo dziękuję.
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Na opakowaniu uszczelki pod głowicę też powinieneś mieć wszystko podane.
A oznaczenie silnika Dodano po 6 Dla silnika M21 D24WA Wymienić śruby Etap 1 60 Nm etap2 +75" etap3 T=90'C etap4 +90' powinno być podobnie u ciebie Dodano po 17 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
20Nm 90* 90*
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Tak jak schemat dokręcania mówi i na tym koniec. Nic więcej nie ruszać :)
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Korbowód wstepne 100+10 Nm ostateczne 90 +10 stopni glowica wstepne 300 Nm ostateczne 3 # 90stopni sruby nowe (ja zakladalem stare ale serwis zaleca nowe) tuleja wystep 0,035-0,085 mm.Pozdrawiam.
10 18 29 kilo w ślimaku
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
To nie takie proste jest. Stara śruba może nie uszczelnić prawidłowo i nie zapali. Na śrubie jest stożek do zgniatania. Za mocne dokręcenie zniszczy głowicę pompy. Moment dokręcenia to 75 Nm. A najlepiej kupić nową śrubę trójkątną.
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy w Peugeot 3.0 V6 benzyna?
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Prosze: http://obrazki.elektroda.pl/1420571200_1...
Dokręć je na 30Nm.
A nie powinno być tak?: http://obrazki.elektroda.pl/7804923000_1...
Witam, czy ma ktoś informację, z jakim momentem dokręcić głowicę w silniku HATZ 1B30-6? Z góry dziękuję za odpowiedź.
(at)ElektrodaBot Jaki powinien być moment dokręcenia śrub w silniku BMW 335i 2014 r. N55B30 ? Chodzi o głowicę, wałki rozrządu i wał korbowy.
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
Zróbmy tak: Silnik PSA 2.2 16V 158KM benzyna. Potrzebuję schematu, kolejności dokręcenia śrub głowicy. Potrzebny także momaet z jakim trzeba dokręcić owe śruby. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o schemat dokręcania śrub głowicy oraz momenty dokręcania dla silnika PSA 2.2 16V 158 KM benzyna. Jest to kluczowa operacja, która wymaga...
Witam potrzebuje momenty dokręcenia głowicy oraz ustawienie rozrządu i pompy wtryskowej oraz luzy zaworowe Massey Ferguson 3080 silnik Perkins 6 cylindrowy Momenty dokręcenia głowicy Dla silnika Perkins 6-cylindrowego w Massey Ferguson 3080, momenty dokręcenia śrub głowicy są następujące: 1. Etap 1: 50 Nm 2. Etap 2: 100 Nm 3. Etap 3: Dokręcić o dodatkowe...
Kup nowe śruby do głowicy.
Główne to tak myślę ,że siła od 83-88 Nm powinno być ok.
Akurat nie zależy to od pojemności tylko od średnicy śruby, skoku gwintu, materiału w którym będzie siedziała śruba. Ogólnie nie zależnie od pojemności, głowice w motorach dokręca się typowo między 10 a 20 Nm. Informacje o momencie przykręcenia śruby powinieneś znaleźć w notach serwisowych od danej głowicy. Podaj średnicę i skok śruby, a ja postaram...
Z głowicami na tusze LC985 możesz walczyć tygodniami i efekt będzie mizerny. Ja osobiście już sobie odpuściłem temat, gdyż tusze dostępne na rynku "ubijają" te głowice. Przychodzi moment w którym brakuje kilku kratek, póżniej pionowych kolumn, aż zostaję 3-4 kropki. Wg mojego doświadczenia, szkoda czasu na ratowanie tej głowicy, bo temat wróci, bądź...
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
Witam. Może ktoś wie z jakim momentem obrotowym dokręcać głowicę w Kubota V1100.
dokręcanie od środka do zewnątrz - rysunek od perkninsa 4 chodzącego w fordzie ja u siebie mam 3 cylindrowego więc nie potwierdzę czy to dokładnie taki o jaki pytasz ale mam nadzieję , że Ci to pomoże.
Witam, Jak w temacie MF235/URSUS 2812 Wydmuchało uszczelkę pod głowicą między drugim baniakiem a kanałem wodnym. Wszystko kupione i pomyte, głowica zrobiona gotowa do założenia, wartości luzów zaworowych na zimnym 0,30 znalazłem w instrukcji. Nie mogę nigdzie znaleźć jaka kolejność i moment dokręcenia głowicy. Moment na wtryski też by się przydał. Bardzo...
Witam, chciałbym się zorientować, jakie są momenty dokręcenia śrub głowicy Deutz 912 5-cylindrowe 90 koni chłodzony powietrzem
http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1...
CHEVROLETTrailblazer 4.2 24V (LL8) 2001 - 2006 Faktycznie- workshopdata nie podaje potrzebnych danych. Ciekawe, ostatnio jak nie podała danych w fordzie, to odpisali że producent nie przewiduje remontu silnika w tym modelu. Zapytam na górze.
10 do 11 Nm.
hyundai i10 silnik 1.0 12v g3la moment dokręcania głowicy
Cześć Potrzebuje pomocy. Poszukuję schematu/danych do 1.6 tdi cr silnik CAYD z jakim momentem dokręcić głowicę jak i kolejność skręcania śrub. Pozdrawiam.
Wał korbowy. Pionowe 60Nm+30°+60°+60° total 150° Poziome 60Nm+30°+30° total 60° Korbowody 30Nm+60°+60° total 120° Głowice 60Nm+60°+60°+60° total 180°
Korbowód 30 Nm + 90° Głowica 40 Nm + 90° + 90° Wałek 20 Nm
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Dokręca się z siłą 98 niutonometrów.Według kolejności ze zdjęcia.Oczywiście jeżeli jest tam Polski silnik. http://obrazki.elektroda.net/85_12350469...
https://obrazki.elektroda.pl/8933230100_...
2003 euro 3 e-tech 480
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/9924948100_...
Najlepsze rozwiązanie, zdejmowanie głowicy nie opłaca się.
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Podaj typ maszyny.Serwisówki od silnika może nie mamy ale od maszyny mozemy miec.Jak siema 500 typow maszyn to trudno pamietac co gdzie siedzi.A wy qwa piszecie jedno zdanie i czasem drugie-pomoże ktoś?
Nie mogę znaleźć danych dotyczących momentu dokręcania głowicy silnika D4EA 2.0 benzyna 136 km to Santa fe 1, albo oznaczenie kia G4JP moc i pojemność jednakowa, samochody kia to Optima,Magentis, Trajet.
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
Jeżeli podasz dokładnie jakiej firmy jest silnik (ile cylindrów, czy jest turbo) czyli dane z tabliczki to dopiero będzie można mówić o szczegółach.
Wymienić śruby Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 (Śruby 1 i 2) 25 (Nm) Etap 6 (Śruby 1 i 2) 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Etap 1: 30 Nm + 80° ± 4° Odczekać 3 minuty Poluzować śruby na głowicy cylindra Etap 2: 25 Nm + 213° ± 7° Uruchomić...
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, silnik Deutz BF 4M 2011. Proszę o podanie momentu dokręcania głowicy. Z góry dziękuję.
Szukam z jakim momentem dokręcić głowicę i korbę w Lombardini 15 LD 440. Pomoże ktoś?
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Rycho, Wielkie dzięki. Powiedz mi jeszcze, czy masz może jakiś service manual lub schemat do tego silnika ? Nie jestem pewien czy mam poprawna kolejność dokręcania śrub głowicy. Moment 23 Nm. Pozdr, Karol
moment dokręcić głowica perkins głowica moment głowica kompresor moment
silnik pompy hydroforowej instrukcja lodówek polar schemat woltomierz cyfrowy
Instalacja nowego logo startowego w radiu samochodowym Android – formaty, metody, bezpieczeństwo Citroën C5 II HDi OBD-II Error Codes: Common DTCs, Bosch ECU, DiagBox, Fuel, DPF, CAN Issues