Zawory na mijance kreski na wałku zaworowym równo z płaszczyzną głowicy w poprzek
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Witam :) Chłopaki, czy mógłby mi ktoś podać wymiary głowicy sprężarki hs-31? Chodzi mi dokładnie o rozstaw otworów na szpilki, oraz szerokość i długość głowicy (płaszczyzny przylegającej do cylindrów). Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby znalazła się dusza która poda mi te wymiary :) Może inaczej. Czy są jakieś różnice w wymiarach pomiędzy głowicą hs-21...
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Pomierzyc wysokośc krzywek względem płaszczyzny głowicy na pierwszym tłoku powinna byc jednakowa .
Może jest może nie jest przestawione (pomijając że cechy nie masz na przeciw noska na zdjęciu), może być wyciągnięty łańcuch. Będzie jeździł to tylko chinol.
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy. Pewnie że tak tylko czasami ciężko to wytłumaczyć zaworom nadmierne wystającym ponad płaszczyznę głowicy po planowaniu. Chociaż widziałem już "specjalistów" którzy planują głowicę z zaworami...
Kolego wszystko bedzie ok nawet na nowym łańcuchu wałku nigdy kropki nie są w 100% rownolegle do głowicy trzeba tak ustawic aby byly najbardziej zbliżone setki robiłem skuterków nie zdarzylo sie aby byly w 100 w płaszczyźnie głowicy
Oznaczenie koła wałka rozrządu ma być ustawione do płaszczyzny głowicy (górną krawędzią głowicy). Reszta kół ma swoje oznaczenia i one mają się zazębiać.
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Ten znak z tyłu koła rozrządu pokrywa sie z płaszczyzną głowicy, czyli rozrząd jest ustawiony dobrze. Wygląda że plastikowa osłona ze strzałką OT jest niestarannie wykonana
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Pierwszy cylinder na TDC ,blokada koła zamachowego, piny do włożenia w wałki tak żeby się opierały na płaszczyźnie głowicy i tak jak napisałeś inaczej się nie da. No chyba że się sugerujesz pozycją klina w stosunku do znaku...
Na końcach wałków są kwadraty mają być równolegle/ prostopadle do płaszczyzny głowicy, blokady to aluminiowe kostki, które się na nie nasuwa, wał blokujesz śrubą m8, dziura jest w łapie bloku pod rozrusznikiem
Rozregulowane ustawienie płaszczyzny mechanizmu przesuwu głowicy względem płaszczyzny płyty. Im dalej od środka płyty tym prawdopodobnie szczelina między głowicą a powierzchnią płyty powiększa się. Reguluje się to czterema śrubami w czterech narożnikach mechanizmu. Uprzedzam że regulacja nie jest łatwa i bez płyty testowej oraz odpowiednich pomiarów...
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Znak T na wale tj. tłok w GMP, głowica małe otwory równo z płaszczyzną głowicy, duży otwór na środku.
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
będzie trzeba nowe po wyciągnięciu założyć. Będzie trzeba ale to teraz najmniejszy problem. i ten pierwszy tłok czy na samej górze czy może minimalnie w dół Max w górze, wtedy po wydłubaniu zaślepek z głowicy szczeliny w wałkach mają być poziomo a górna część szczeliny ma być równo z płaszczyzną głowicy
Jeszcze obejrzyj płaszczyznę głowicy przez lupę musi być gładka jak lustro.
Ciężko powiedzieć, ma być równo z płaszczyzna głowicy a nie pokrywa. A daj na punkt koła pasowego i pokaz jak on wypada na zdjęciu.
Blokada wałków ma licować się z płaszczyzną głowicy,nie wystawać ponad nią.Sprawa druga-są dwie długości blokad wału, krótsza do grupy K,dłuższa do F
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
Z tego co wiem po zrobieniu płaszczyzny głowicy uszczelka taka sama.
Powyginana płaszczyzna z dyszami w głowicy PGBK oraz CLI-BK. Głowica praktycznie zapchana: - żółty drukuje nierównomiernie, w środku zapchany (albo i powyginany tak jak CLI-BK ale ciężko to zobaczyć) - dysze C i M o kalibrach 2 i 1 pl nie drukują w ogóle
Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Mam to co szukałem. http://obrazki.elektroda.pl/2477031900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8241359700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9902851000_1...
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
A blok był mierzony czy jest płaszczyzna? Prosta głowica na krzywy blok też się nie uszczelni. Bada się obie powierzchnie choć ryzyko zwichrowania bloku jest małe ale wżery czy pęknięcia już jak najbardziej.
głowica zrobiona płaszczyzna no i nowe zawory wszystkie docierane sprezania jeszcze nie mierzyłem.
No i pewnie zaraz mod usunie mój post, bo będzie złe nazewnictwo, ale może zdążysz przeczytać hehe. Nie wiem jak mam Ci to opisać, ale spróbuje. Więc tak: wał ma być ustawiony wiadomo w GMP, następnie pomykasz z drugiej strony silnika aby zablokować wałki (tam są takie nacięcia z tyłu i one muszą być ustawione i zablokowane równo z płaszczyzną głowicy)....
Witam, mam problem z silnikiem GY6 80 cm³. Wygląda to tak, że podczas ustawiania rozrządu nie zgadzają się znaki na wałku rozrządu. Albo jest bardziej do góry, albo do dołu. Linie, które powinny być równoległe do płaszczyzny głowicy, są właśnie przesunięte w ten sposób przy składaniu silnika, a znak na magnecie jest ustawiony na literkę T. Co może być...
Płaszczyzny głowicy i bloku do sprawdzenia linialem krawędziowym.
Krzywa głowica na przykład. Wklej zdjęcia uszczelki, płaszczyzny głowicy i kartera po rozebraniu.
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Sprawdzanie odchylenia głowicy silnika od płaszczyzny – Sprawdzić w kilku miejscach odchylenie od płaszczyzny głowicy silnika liniałem krawędziowym i szczelinomierzem. l Dopuszczalne odchylenie od płaszczyzny: maks. 0,1 mm. WskazówkaNiedopuszczalne jest poddawanie obróbce głowic silnika wysokoprężnego. (żródło elza win silnik avb)życzę powodzenia
Jeśli to benzynowy silnik to tak jak pisali wyżej uszcz. pod głowicą, po zdieciu głowicy obowiązkowo szlif płaszczyzny głowicy i szczelność- chodz nie spotkałem sie z pękniętą głowicą w silnikach z grupy VW benzynowych, pozdrawiam
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
A co do wałków, to mają nacięcia z tyłu, które mają być ustawione równolegle do górnej płaszczyzny głowicy, wał, GMP oznaczony 0 ma być widoczny w okienku w skrzyni po lewej stronie (pod wydechem), pompę blokuje się śrubą fi 6mm, ewentualna korekta za pomocą VAG i imbusa6 na lewym kole rozrządu
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Punkt na kole pasowym wałka głowicy ma się zgadzać z płaszczyzną głowicy czy z oznaczeniem na plastikowej obudowie rozrządu? boróżnica jest jednego zęba w ustawieniu?
Co do tych zaworów, to nie do końca tak jak mówisz, bo miałem inny ciągnik i ktoś wkładał nowe gniazda zaworowe i obsadził je za wysoko, przez co zawory się nie chowały wystarczająco i waliły o tłok i były ślady na tłoku i ciągnik tak pracował minimum 10 lat i do dziś pracuje, tylko że oddałem głowice by obniżyli te gniazda i aby zawory się chowały...
Jesteś pewien, że to ni dziurawa uszczelka obok tych 'dziur' w głowicy ? Odkręć tłumik i zrób zdjęcia uszczelki z obu stron, płaszczyzn głowicy, tłumika.
Zamykam temat i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz: w WSK175, w żadnej odmianie tego silnika nie było uszczelki pomiędzy głowicą a cylindrem - konstrukcja wręcz to wykluczała. W przypadku nieszczelności naprawiało się głowicę poprzez szlifowanie płaszczyzny przylgni głowicy.
Może być problem z płaszczyzną bloku, ale to rzadkość. Może źle zrobiona głowica, może błędnie poskładane... Może problem z pompą wody, albo nawet z parownikiem. I nie spaliny a LPG w płynie ci robi fontannę.
Jeżeli planujemy głowicę to mamy rowną dolną płaszczyznę a zmienia się osiowość otworow na wałek rozrządu.W przypadku dlugich głowic 6 cylindrowych brak osiowości prowadzi często do pęknięcia wałka rozrządu nawet w czasie montażu głowicy.
Temat ogarnięty. Ustawiłem prostopadle do płaszczyzny głowicy.
W miejscu gdzie jest czarna powstał taki "krater" że po splanowaniu 1mm dalej jest nierówna. Nie znam tej konstrukcji , nie robiłem więc nie mam wiedzy ale :?: Czy tutaj cała płaszczyzna głowicy ma być równa , zabielona ? Patrze na używki i wszystkie mają ten tzw. krater. Być może tak ma być. Płaszczyzną do wyrównania jest to co istotne - naokoło cylindrów...
Jedyny drobny minus mojej lampy ale mnie trochę drażniący to brak możliwości regulacji w odchylaniu jej przy samej głowicy w płaszczyźnie. To tzw. Pięta Achillesowa, nie chcę Ciebie załamywać, ale jak będziesz często używał, regulował będzie tylko gorzej. Moim zdaniem ona ma tą regulację w płaszczyźnie tylko nieprecyzyjną.
sprawdz czy nie ubywa płynu chłodzącego wygląda to na padniętą uszczelke głowicy je żeli będziesz ja wymieniał koniecznie sprawdz płaszczyznę głowicy lubi byc krzywa
Witam,znak na kole zębatym wałka rozrządu od strony głowicy równo z płaszczyzną głowicy,zwróć też uwagę na ustawienie wałka pośredniego,znak na kole tego wałka ma ma być przy znaku na kole na wale.Natomiast jeśli masz znak na kole wałka rozrządu od przodu to musi pokrywać się ze znakiem na obudowie z tyłu za kołem wałka rozrządu.Pozdrawiam
Obudowa wałka jest przykręcona tymi samymi śrubami co głowica, jak bym nie ryzykował powtórnego montażu bez wymiany uszczelki i sprawdzenia płaszczyzny głowicy
Nie będzie po problemie. Czujnik wału i wałka sygnalizuje brak synchronizacji rozrządu. Górny znak do płaszczyzny głowicy nie pokrywy zaworów.
Miał by ktoś zdjęcie jak powinien wystawać zawór z głowicy bo chyba mi za płytko wchodzi Jak wystawać? Zawory w C360 powinny być 0.5-0.6mm poniżej płaszczyzny głowicy.
To może określić tylko weryfikacja całości - zniekształcenia trzonków zaworów, prowadnic, podpór wałka rozrządu, płaszczyzny głowicy.
No to ustaw tłok pierwszego cylindra w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy i masz ustawiony rozrząd. Tam nie ma nic skomplikowanego. Położenie tłoka ustalisz przez otwór świecy zapłonowej.
można to ustawic bez blokad znając zasadę działania silnika,np. mierząc wysokości krzywek względem płaszczyzny głowicy.
Z tyłu wałka rozrządu jest nacięcie które ma iść prostopadle do płaszczyzny głowicy,można w to miejsce wsadzać suwmiarkę.
Mój kolega, zwykły mechanik, niedawno robił głowicę, ale u mnie był po prostu upalony zawór wydechowy. Poszła wymiana wszystkich zaworów, uszczelnień, popychaczy i jest ok, ale mam usuniętą wadę fabryczną, więc zapłon mi dawno nie wypada, a przy remoncie głowicy nie planowałem płaszczyzny. Mam natomiast ciągle problem, bo podszarpuje mi czasem, i też...
Przyczyną jest źle ustawiony rozrząd. Górne koło ma mieć znak do płaszczyzny głowicy a nie pokrywy zaworów. Brak napięcia na wtryskiwaczy ponieważ Ecu odcina rozruch aby ocalić silnik.
Wałek ma.jest nacięty od strony skrzyni biegów . Nacięcie musi być dokładnie równoległe do płaszczyzny głowicy.
ciekawe pytania pana dr może tu chodzić o urzadzenia CNC , a więc poruszanie w płaszczyźnie x,y i tylko jeden ruch w płaszczyźnie z , przykład typowowy ploter .... głowica porusza się w 2 płaszczyznach natomiast pisaki są tylko opuszczane i podnoszone
Te 2,4mm to ruch twojego śrubokręta względem głowicy spowodowany ruchem tłoka. Problem w tym, że trzeba umiejętnie trzymać ten śrubokręt, by nie zmieniał kąta względem płaszczyzny głowicy. Ja te pomiary robię suwmiarką z głębokościomierzem...
Witam Was Mam pytanie nt. planowania głowicy w silnikach wysokoprężnych. Kiedyś na tym forum wyczytałem że producenci w przypadku tych silników zdecydowanie nie zalecają planowania głowicy. Jest to niedozwolona operacja w silnikach diesel. Czy możecie powiedzieć czym takie zalecenia są podyktowane ? Co w przypadku kiedy ściągnięta głowica ma niewłaściwą...
Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpoiwiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona.
Jak ustawiłeś na blokadach i dociągałeś koło głowicy to wycięcie z tyłu na impulsatorze było równo w tylną płaszczyzną głowicy? Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.pl/6475831100_1... Chodzi o ten znak. Blokady ok, wchodzą w wał i wałek, a impulsator przestawiony. Kiedy impulsator (koło wałka rozrządu) ustawiłem do płaszczyzny, wał był...
Zawory nie wystawały ponad płaszczyznę głowicy. Efekt stukania występuje na nowej głowicy, stara(pęknięta) wymieniona rok temu. Problem stukania pojawiał się stopniowo wraz z użytkowaniem nowej głowicy. Na starej ten efekt nie występował.
Witam! Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem,...
Mam problem ze zlokalizowaniem znaku "na wale". Z tego co wyczytałem ma się pojawić w okienku na sprzegle, niestety nic szczególnego tam nie widze, jak to ma wyglądać?. Na kole rozrządu mam nabite dwie kropki, dobrze wyczytałem że mają sie pokryć ze znakiem na płaszczyźnie głowicy?. Pytam profilaktycznie bo jeszcze tam nie zaglądałem. Pytanie poza konkursem,...
Po rozebraniu 1/3 drukarki widać, że najbardziej wysunięta część karetki (ta pod uchwytem zatrzasku głowicy), jest lekko uniesiona. Nierównoległość płaszczyzny kartki papieru oraz głowicy drukującej również może być źródłem wydłużenia segmentu wydruku o 2%. Sprawdzę to jutro.
Ustawiasz tłoki poniżej płaszczyzny głowicy, kładziesz wałki, dokręcasz pokrywę, zakładasz blokady, zakładasz pasek. Nie rozumiem po co się doktoryzować nad 2,3 cylindrem.
Wiadomo iż uszczelka jest najprostsza usterka ale czasami jeszcze pęknięcie głowicy lub tulei w bloku mają takie objawy ale nie strasze tylko informuję :-) pamiętaj jak zdejmiesz czapkę żeby starannie obejrzeć uszczelke oraz płaszczyznę bloku żeby namierzyć przedmuch.dodam że głowica obowiązkowo do szlifu płaszczyzny oraz sprawdzeniu szczelności i przy...
a jeśli użyję zwykłego kleju na "k" :D to będzie dobrze? Kropelka nie. Zdecydowanie nawet NIE. Z natury jest to klej o silnej możliwości wsiąkania w klejone (porowate) elementy więc można sobie zamiast poprawić docisk taśmy - zniszczyć ją (po wyschnięciu jest twardy jak szkło). Zresztą i Butapren Butaprenowi nie równy- zawsze pisząc "Butapren" mam...
Witaj Kolego a czy sprawdziłeś wystawanie końcówek wtryskiwaczy z głowicy przed zamontowaniem głowic końcówka /rozpylacz/ powinna wystawać ok. 3,5 mm ponad płaszczyznę głowicy ,jak wiesz zapewne wtryskiwacze w c 360 są osadzone w tzw.szklankach umiejscowionych w głowicach i niekiedy mają różne grubości na dole gdzie opiera się wtryskiwacz ,dodatkowo...
Eeee tam. Nowa generacja silników, więc i uszczelki są nowe. Kiedyś uszczelka miała wyrównać niedoskonałości płaszczyzn bloku i głowicy. Teraz i jedna i druga płaszczyzna maja mieć odchyłkę max 0,05mm - więc i niepodatna na osiadanie uszczelka z miękkiego metalu znajduje tu zastosowanie. Jest znacznie odporniejsza na wypalenie.
Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła. Tłok pierwszego cylindra ma być w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy. Tak składasz nowy rozrząd, więc nie bardzo wiem czego szukasz?
Masz jakieś źródło tych informacji bo pierwsze słyszę że ktoś coś takiego robi (znaczy jakieś podkładki w korbowodach - to trochę amatorszczyzna). W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Nie no bez przesady z tą nowoczesnością w większości silników płaszczyznę głowicy od płaszczyzny bloku...
rozstaw otworów na szpili wynosi 83mmx83mm średnica tłoka w tico chyba 69mm. Nie napisałem że podejdzie bez przeróbek, ale otwory mogę przesunąć, a głowica całą płaszczyzną tłoczenia nie musi ogarniać tłoka, ale to tylko moje przypuszczenia. Jak znajdę silnik od tico to pomierzę i może się okaże, że nie pasuje, wtedy będę kombinował coś innego. A wracając...
Wyreguluj zawory, ale pewnie nic to nie da. Robiłeś coś przy głowicy? Typu uszczelka i płaszczyzna?
Sprawdzenie stanu rozrządu Dokładnie tak. W tygodniu miałem santa fe na identyczny przypadek. Koło wałka rozrządu ustawia się znakiem do płaszczyzny głowicy silnika a nie pokrywy zaworów.
Nigdy takie coś mi się nie przydarzyło :) Jeśli przy składaniu płaszczyzna bloku i głowicy była czysta to jedynie co przychodzi mi na myśl to zawyżona tuleja :( Za dużo dodanych podkładek lub niestarannie oczyszczona dolna powierzchnia pod miedzianą podkładką :(
przyczyn takiego kręcenia nie koniecznie trzeba dopatrywać się w uszkodzonej elektronice, jest prawdopodobne że dysk szuka ścieżki i jej nie może znaleźć, przyczyna nie znalezienia to może paproch a może nieprecyzyjne poruszanie się głowicy(zła płaszczyzna), albo błąd na powierzchni i jest to możliwe do naprawienia programowo, jeśli chcesz zdobyć doświadczenie...
Witam. Opel Corsa 1.2 twinport. Znikał płyn chłodzący a pod korkiem i pokrywą zaworów majonez. Jak się okazało w głowicy była dziura w płaszczyźnie i tam ponoć puszczało płyn w olej. Została dziura zaspawana splanowana głowica i sprawdzona. Przy okazji został wymieniony rozrząd bo słychać było łańcuch. Auto teraz odpala i jedzie poprawnie. Problem taki...
Uszczelka głowicy również. Była mocno zjedzona. Płaszczyzna głowicy oczywiście wyrównana.Zauważyłem że np po zalaniu płynu do chłodnicy i odpaleniu auta z otwartym korkiem z płynu wydobywają się pęcherzyki powietrza. Proszę o porady bo ręce opadają:( Ponieważ kolega napisał, że był omijany reduktor i było to samo, więc trzeba wrócić do uszczelki pod...
Mierzysz poprzez oparcie grzybka zaworu o denko tłoka. Żeby było wygodniej, trzeba rozpiąć zawór na zamontowanej głowicy, wyjąć sprężynę, a trzonek zaworu zabezpieczyć przed spadnięciem do cylindra. Lepiej aby zrobił to doświadczony mechanik. Inaczej trzeba mierzyć przy naciskaniu na zawór i mierząc np. wysokość od płaszczyzny głowicy do talerzyka sprężyny,...
Uszczelkę się dobiera po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku.
To nie lustro a pryzmat z częściowo odbijającą a częściowo przepuszczającą powierzchnią. Wszystkie jego płaszczyzny muszą być idealnie czyste, to jest też bardzo istotne do prawidłowego odczytu. Tylko nie próbuj przypadkiem rozbierać głowicy do czyszczenia bo po jej złożeniu, w warunkach domowych, nie zestroisz już prawidłowo jej optyki. Sprawdź dokładnie...
Jeśli chodzi o ten przyrząd to jest to takie wzmocnione „U” jak na Twoim rysunku. Kwestia szczelinomierza – ustala on dokładnie położenie wałka / w wałku jest wycięcie/ wsuwa się go pomiędzy przyrząd a płaszczyznę przylegania uszczelki kapy zaworowej / różnice wynikają w rozbieżnościach obróbki głowicy / Szczelina powinna być + / -...
No to ma jeszcze łatwiej. Głowicę oddajesz do planowania (wyrównania płaszczyzny).
Mówisz, że mechanik oceniał zdaj się na jego opinię. Jesli jest to mechanik który wie co robi to napewno Ci mądrze doradzi. Przyjmując, że stan silnika jest OK to naprawa samej głowicy na pewno się opłaci. Przy tym wskazane jest wyrównać płaszczyznę głowicy i dotrzeć (chociaż) zawory a to nie jest aż tak znaczący koszt. Przy wymianie silnika jest ta...
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Ale rozrząd wymieniasz, bo już się zbliża termin, pompa oleju padła? Sprzęgło, jak się kończy, to fakt, trzeba zmienić, ale żeby rozbierać sprawny silnik po to, żeby dostać się do pierścieni i wymyć je z nagaru? Nie rozumiem. Jakby silnik np. długo stał i nie miał kompresji, bo zapiekły się pierścienie, to owszem, ale jak nie ma z nim żadnych problemów...
Jest dużo preparatów którymi można to wypełnić, tylko wypełnienie musi się licować z płaszczyzną głowicy i mieć twardość aluminium żeby docisnąć równo uszczelkè a to nie wykonalne. Zrobienie tego to: wytrawić, nałożyć "płynne alu", przeszlifować. Całość mało realna do zrobienia i mało sensowna, biorąc pod uwagè że to tylko kanały wodne. Moja...
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Jeżeli to był dobry mechanik to powinien sprawdzić o ile trzonki zaworów wystają ponad płaszczyznę głowicy, a jest to ściśle określone dla danego typu silnika. Żeby zrozumieć o co chodzi popatrz sobie tu : http://jozef.likusy.eu.org/KADETT/zawory... Oczywiście jest to inny silnik ale chodzi o zasadę.
Jeśli odległość zaworów od płaszczyzny mieści się w tolerancji, to głowica nie ma wpływu na grubość uszczelki.
Od drugiej strony pokaż ten wałek rozrządu, bo przy jego osi będą też znaki, które mają się pokryć z płaszczyzną poziomą głowicy. Jeżeli ustawisz go tak jak ma być to znak T na kole magnesowym ma się pokrywać z wypustem w karterze po prawej stronie od tulejki ustalającej widocznej na zdj. nr 1, czy 2.
Nie wim co ty tam masz wykombinowane ale cylinder MF jest z lekkim rantem i głowica nachodzi poprostu na niego .Płaszczyzny sa idealnie gładkie spasowane względem siebie i nie ma możliwosci żeby uciekała kompresja jak jest idalnie równo dociągnięte Dodano po 13 jmx może zaworek ci sie zacina w komorze pływakowej i paliwo nie dochodzi czasami jak potrzeba
Witam udało mi się ustalić -panewka górna w 110KM ma inny materiał. Mam jeszcze jedno pytanie o max wymiar wysunięcia zaworu ponad płaszczyznę głowicy ??? , pytam o to bo oddałem do zakładu zajmującego się regeneracją głowi. Wymienili zawory i prowadnice oraz planowali płaszczyznę, natomiast chciałbym mieć pewność że dobrze z frezowali gniazda o ile...
Magnetofon jest 4 ścieżkowy . Gra i nagle włącza inną piosenkę - przerzuca się za 2 ścieżkę. Z ścieżki 1 na 2, sam z siebię! Przełącznik jest mechaniczny - ma mam rozumieć, że sam z siebie się przełącza? Wątpię. Znacznie bardziej możliwe jest złe ustawienie rolki dociskowej, która "zwija taśmę" - ta się przesuwa w dół (lub w górę) i zamiast czytać...
szlifierka płaszczyzna transit głowica głowica schemat głowica głowica
smarowanie siodło przesyłanie sygnałów przez ethernet czarny ekran włączyć myszka
zbudować gokarta zbudować gokarta elektycznego
Ariston Clas X CF błąd 105 – brak cyrkulacji, przyczyny, diagnostyka, naprawa Hitachi Travelstar N155 – uruchomienie przez USB-B, adapter SATA-USB, zasilanie 5V