W przeciwwadze wału korbowego jest wywiercony otwór ok fi 8, w niego wchodzi czubek trzpienia, zaślepka jest na dole bloku silnika po lewej stronie (od kierowcy) ok 10 cm od płaszczyzny styku silnika i skrzyni biegów, tam jest chyba gwint M16
Jeśli nie zostały naprawione gwinty i płaszczyzna silnika to znów się odkręci. Znam ten temat...
Sprawdź płaszczyznę bloku czy jest płaska. Te silniki potrafią mieć odkształcony blok po przegrzaniu, więc liniał niezbędny. Jeżeli była to woda to obstawiam kondensat z wilgoci z powietrza.
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Powiedz mi czy ten twój silnik może pracować w różnych płaszczyznach ? Np. jak te silniki HONDA GX ? ;D
To mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelnienia. Zna ktoś jakiś dobry silikon do uszczelnienia płaszczyzn przylgowych sprężarki? Do silników stosuje się taki czerwony silikon, tylko, że tam nie ma takiego ciśnienia jak w sprężarce. Wie ktoś może coś w tym temacie?
Witam . Regulacja posuwu stołu zazwyczaj realizowana jest za pomocą powiedzmy zaworu , który reguluje przepływ oleju na siłownik. Nie napisałeś jaka była przyczyna spalenia silnika.Mam w pracy również szlifierkę do płaszczyzn i tak to działa,pompa jest uruchamiana stycznikiem z zabezpieczeniem termicznym silnika.W Twoim przypadku może być brak termika,lub...
Są znaki na kole rozrządu i kole magnesowym (prostokątne otworki), trzeba ustawić tak jak na rysunku (te zaznaczone na czerwono). Na kole rozrządu dajesz je na równi z płaszczyzną silnika a na kole magnesowym musi się pokrywać ze znakiem na obudowie silnika.
Ja chciałem zrobić coś całkowicie bezobsługowego, a korbka takiego założenia nie spełnia. Wydajność takiego generatorka jest w zupełności wystarczająca. Jedyny problem to to, że działa w jednej płaszczyźnie. Dlatego chcę zrobić trzy takie generatorki w jednej obudowie, by wykorzystać ruch w każdej płaszczyźnie ;]
Sprawdzanie odchylenia głowicy silnika od płaszczyzny – Sprawdzić w kilku miejscach odchylenie od płaszczyzny głowicy silnika liniałem krawędziowym i szczelinomierzem. l Dopuszczalne odchylenie od płaszczyzny: maks. 0,1 mm. WskazówkaNiedopuszczalne jest poddawanie obróbce głowic silnika wysokoprężnego. (żródło elza win silnik avb)życzę powodzenia
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... - To po pierwsze. Po drugie - mechanika wraz z laserem do wymiany. Poszukaj w IMPEL SHOP. Takie zachowanie może być spowodowane dużą amplitudą drgań w płaszczyźnie poziomej płyty (wyrobione łożysko silnika spindle), lub zwyczajnie - zużyciem samego lasera.
Ma ktoś z Was zębatkę tylną 54 zęby? Dokładnie chodzi mi o taką jak na aukcji: http://allegro.pl/silnik-do-roweru-rower... O co mi chodzi? Otóż, jestem ciekaw ile jest przesunięty wieniec w stosunku do powierzchni mocowania. W moim nowym projekcie mam problem, nie zgrywają mi się płaszczyzny zębatki silnika i...
witam do Pana Czerny 1.10 nm to ile Nm ...taką wartość Pan podał . Momenty z diesla to wygrzebane z internetu jako dane do C3 , mogłem to zweryfikować jak kupiłem instrukcję w PDF . Problem był kolejny bo w tej pseudo instukcji do C3 nie podano jednostek. Śruby mam nowe , głowica po profesjonaalnej regeneracji . Aktualnie walczę z rozrusznikiem , urwanym...
Co prawda to nie jest CQ700 tylko Volvo (D4204T4) ale nie jest to odosobniony przypadek https://obrazki.elektroda.pl/6744794200_... https://obrazki.elektroda.pl/3197917800_... https://obrazki.elektroda.pl/8663400900_... W cinquecento zdarzało się skrzywienie płaszczyzny kadłuba silnika na styku z głowicą,...
Problem leży w osadzeniu talerzyka płyty, standardowy problem tych transportów, z tego co pamiętam 11.5mm +/- 0.05mm pomiędzy płaszczyznami talerzyka i silnika
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
Dzięki za odpowiedź. Układ działa z dwoma silnikami - ale naprzemiennie, natomiast nie wiem jak uzyskać jednoczesną, płynną pracę obu silników, tak by uruchamiało je wychylenie joysticka w obu płaszczyznach.
Jedną trasę oblecisz więc raczej nie ma obawy. Ale pasowałoby to naprawić. Jak półtora roku temu było robione to trochę krótko wytrzymało. Może tym razem warto byłoby wyjąć silnik i splanować płaszczyznę bloku. Zwróć też uwagę na tuleje cylindrowe bo potrafiły się oberwać i obsunąć w dół. I wtedy dopiero może narobić się niezłego bałaganu.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
Może jest może nie jest przestawione (pomijając że cechy nie masz na przeciw noska na zdjęciu), może być wyciągnięty łańcuch. Będzie jeździł to tylko chinol.
I dlatego nie odpala. Lewe powietrze na łączeniu karterów. Trzeba rozebrać, sprawdzić płaszczyznę karterów.
3 strona już trwa, a ty tylko podejrzewasz, ze płaszczyzna jest nie równa. Kiedy wreszcie to sprawdzisz?
Taki komplet do druku to cena od ok 2mln zł , myślę że warto trochę poczekać bo niedawno wygasły patenty i zaczyna się pojawiać konkurencja z tańszymi ofertami niż renomowany EOS Niestety Chińczycy jeszcze nie mają SLM ani SLS. Wydrukowane części to min. 90% wytrzymałości litego metalu. Jedno co dobre to możliwość druku w dość egzotycznych metalach...
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
Sprawdzenie stanu rozrządu Dokładnie tak. W tygodniu miałem santa fe na identyczny przypadek. Koło wałka rozrządu ustawia się znakiem do płaszczyzny głowicy silnika a nie pokrywy zaworów.
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Witam Moja propozycja to poprawić oryginalny system mocowania "układu napędowego". Oryginalnie silnik ze skrzynią są podwieszone w jednej płaszczyźnie i silnik się buja jak na hamaku, należało by dołożyć trzecią poduszkę i wtedy silnik będzie prawie nieruchomy. Na filmie widać o co mi chodzi, wystarczy zwróćić uwagę na silnik.
Im dłuższy impuls tym większe obroty. Sygnały do sterowania serwomechanizmami działają na zasadzie integratora i wzmacniacza błędu. Im dłuższy impuls tym napięcie na integratorze jest większe a to podawane jest na wzmacniacz błędu czyli porównuje się wartość napięcia przetworzonego na wartość stałą, z impulsów, z napięciem, w przypadku silnika, z układu...
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Kolejne poczynania - diagnoza- krzywy blok silnika- płaszczyzna bloku. Sprawdzenie szczelności bloku i glowicy- wszystko ok,zrobienie płaszczyzny bloku ,planowanie głowicylanowanie bloku, finał taki że teraz temperatura płynu chłodzenia na trasie waha się między 83 a 87 😀 a po miescie/korki 99-104- załącza się drugi bieg wiatraka i zbija temperaturę...
Sprawdź przewody, którymi podłączony jest silnik od tej osi. Lubią się przerywać.
We wszystkich krajowych gramofonach tej klasy była stosowana jedna (JEDNA) kulka o średnicy ok.5-6mm. Kombinowanie z dodatkowymi kulkami niepotrzebnie zwiększa opory tarcia. Pozdrawiam. P.S. Wysokość ramienia można regulować w pewnym zakresie, ważne, aby w położeniu "roboczym" (igła na płycie) ramię było równoległe do płaszczyzny płyty.
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
Witam, Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika, co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok . Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min. Można w ten sposób dokładnie określić...
Jedyne, co może ewentualnie pomóc, to wykręć świece, ustaw tłoki w jednej płaszczyźnie i zalej cylindry naftą na noc, po tej operacji bezwzględnie wymień olej (bez odpalania silnika !), przed wkręceniem świec pokręć wałem korbowym, żeby silnik "wypluł" resztki nafty
Masz rację. To że delikatnie odstaje to już niema wpływu na skład mieszanki. Najważniejsze żeby płaszczyzna podstawy gaźnika idealnie przylegała do cylindra.
Ostatecznie okazało się że 1) rzeczywista różnica w długości wałów wynosi 20mm a nie 30mm (mierzyć należy od płaszczyzny mocowania silnika a nie to co wystaje, 2) mocowanie noża dodawało kolejne 20 mm do długości wału. Zamierzam albo dokupić inne mocowanie lub rozwiercić (pogłębić) posiadane. Duży wybór takich mocowań w firmie z kaktusem w nazwie.
Zacznij od odkręcenia go, wyczyszczenia płaszczyzny styku z kadłubem silnika i przykręcenia z powrotem 20Nm (moment jest ważny !)
Witam. Triak sprawdzony na rezystancję może być dobry natomiast pod napięciem przebija. Aby wątpliwości nie było odłącz rezystor szeregowy od bramki triaka. Łatwo rozpoznać bo ścieżka zawsze jest najcieńsza. Bramka jest z lewej strony patrząc od płaszczyzny przylegającej do radiatora. Jeżeli po odłączeniu bramki silnik będzie pracował to masz odpowiedz....
Czujnik jest w bloku silnika, na dole z przodu samochodu, przy skrzyni biegów (zęby koła fonicznego są na tylnej płaszczyźnie koła zamachowego)
Sprawdz wysokość talerzyka do silnika powinno być 5,9 milimetra Ciekawa porada, pozostaje tylko pytanie - co to znaczy wysokość talerzyka? Jeżeli ma to być odległość mierzona pomiędzy talerzykiem a silnikiem to kolejne pytanie? Od której krawędzi (płaszczyzny) talerzyka i do której płaszczyzny (elementu) silnika? Czy ta wartość 5,9mm dotyczy tylko...
Ponieważ na wrzecionie masz koło pasowe 3 stopniowe, to na silniku by też takie mogło być. A jeśli ma być jednostopniowe, to musi być mocowanie silnika regulowane w dwóch płaszczyznach :góra- dół i w poziomie(napinanie paska). Moc silnika, będzie zależała od tego jakiej średnicy wiertła masz zamiar używać i co wiercić.
Witam!! Zaczynam moją zabawę z automatyką i mam do was pytanie dotyczące od czego zacząć. Co będzie mi potrzebne do zbudowania modelu pracującego w sposób, który schematycznie przedstawiłem w gifie : http://obrazki.elektroda.pl/3313171800_1... Ogarniam mniej-więcej C++, więc myślę że mógłbym w tym języku napisać instrukcje. Chciałbym użyć...
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Czy nie byłoby lepiej przykleić pasek z LED do tej części z dokręconym silnikiem? Równoległej do płaszczyzny wiercenia? Tak jak jest teraz połowa światła idzie w oczy wiercącego... ;)
Jak zachowuje się silnik, po odpięciu fajki ze świecy, też odbija. Jeżeli tak, to nie jest to wina zbyt wczesnego zapłonu zapłonu. Wyjmowanie klina, to nie jest dobry pomysł. Bolec odprężnika wystaje około 1.5 - 2mm, ale nie jest to aż tak istotne. Ważne aby po cofnięciu, był poniżej płaszczyzny krzywki. Ten silnik, pracował wcześniej prawidłowo?
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
Uszczelkę się dobiera po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku.
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
A nie myślał kolega o napinaniu poprzez przesuwanie jednego silnika w płaszczyźnie jego montażu? Elementów mechanicznych mniej, łańcuch krótszy, może i inaczej dałoby się silniki ułożyć wtedy. Konstrukcja cieszy oko a jeżeli się sprawdza to należy się faktycznie cieszyć.
Witam. Zmierz wysokość od płaszczyzny na której leży silnik, do środka wału. Jak ci wyniesie 100mm ,to przynajmniej częściowo potwierdzisz diagnozę kol.sp3ots.
Lustro jest zamocowane w połowie, więc ciężar nie przeszkadza. Schematu jako takiego nie ma. Co do działanie to po prostu lustro porusza się na kole wykonując wahadłowy ruch i w drugiej płaszczyźnie też silnik porusza lustrem tak jak "pedała w rowerze" zdjęcie u góry jest nie aktualne najpierw była sprężynka ale nie zdała egzaminu. A co do filmu to...
Jak w temacie potrzebna pomoc w identyfikacji silnika. Frezarka Rosyjska Pracująca w trzech płaszczyznach. Jeden z tachografów pękł i nie da rady skleić. Taka tabliczka jest na nim teraz żałuję że z rosyjskiego miałem 2.
Pralka bosch maxx6 WAE20160PL/14 po wymianie łożysk bęben pralki cofa się w stronę drzwiczek i spada pasek Bęben przesuwa się w sronę drzwiczek, a koło pasowe w przeciwnym kierunku, "uciekając" z ustalonej wspólnej płaszczyzny z kołem na silniku. Na taką usterkę jest relatywnie proste wyjaśnienie: Zbyt słabo dokręcona/poluzowana śruba zabezpieczająca...
no można poszukać w sklepach internetowych ale ja zawsze kupuję na giełdzie trzeba zwrócić uwagę na długość osi silnika i na mocowanie do mechanizmu jak mocowanie jest od góry to nie ma problemu a jak od dołu to już jest problem bo prawie się nie spotyka silników z otworami na śroby z dołu i wtedy trzeba kombinować z zamocowaniem i ustawieniem samego...
Silnik jak w temacie, po nagrzaniu gaśnie. Jakie znaczenie ma element sześciokątny, na dźwigni zaworów, współpracujący z trzonkiem zaworu i dlaczego płaszczyzny na nim nie są jednakowej wielkości? Czy to ma znaczenie, która płaszczyzna opiera się o trzonek zaworu?
Silnik ten podczas remontu miał ponad 5000 tys mtg .Kolego czy te -0,15mm ma być poniżej płaszczyzny bloku.
Koło zamachowe od spodu, znaki widoczne za pomocą lusterka, wałek ustawiasz od tyłu wycięcie równolegle do płaszczyzny głowicy, pompa na znak na kole i taką kreskę na silniku, patrzysz od strony pokrywy silnika, przed ustawieniem wykręcasz srubę z boku wyjmujesz podkladkę i potem po ustawieniu pompy tą śrubą kontrujesz. po zapięciu rozrządu srubkę znowu...
https://obrazki.elektroda.pl/3717042500_... Według katalogu jest to "płyta mocująca przekładni Vario" i jej zadaniem jest zapewne unieruchomienie przekładni w pozycji roboczej, czyli takiej, by koło jej pasowe było w tej samej płaszczyźnie co koło pasowe silnika.
Możliwe, że się pomyliłem. Więc jaką proponujesz przekładnie, aby zamienić kąt płaszczyzny i jaką aby nadać dość duży moment obrotowy (jakie przekładnie, aby wytrzymały tak duże obroty)?? Pomóżcie. Robot ma już rozmiary ( rama już wyspawana i silniki złożone) 110cm na 70cm na 28cm( jeżeli chcecie mogę podesłać zdj.) Sorka za źle przekształcony wzór,...
jeżeli jedynym warunkiem jest ograniczenie ruchu w płaszczyznach x.y,z to najprostsze rozwiązanie to krańcówki , którymi ograniczysz zakres ruchu w danej płaszczyźnie , natomiast jeżeli wymagania będą większe to jedna krańcówka ustalająca pozycję wstępną ( punkt odniesienia ) następnie liczenie kroków ( mało dokładne z powodu możliwości zgubienia kroków...
Bzdura i powielanie głupot z różnych dziwnych for "złotych rączek". Otóż głowicę po zdjęciu z silnika poddaje się weryfikacji, albo przy pomocy liniału krawędziowego, albo płyty traserskiej - odchyłka płaskości płaszczyzny czoła głowicy ponad wartość dopuszczalną przez producenta silnika (0.1-0.5 mm na przykład) powoduje konieczność albo wymiany kadłuba...
uszczelkę za każdym razem wypala w tym samym miejscu ? na początek trzeba sprawdzić płaszczyznę głowicy, wcześniej ile czasu ten silnik pracował i było ok ?
Cylindry żaden owal , mierzone standardowo w 3 roznych wysokościach i 2 płaszczyznach . Pierścienie nie pekły napewno. Silników troche złożyłem ogólnie . Średnio pomocna podpowiedź z twojej strony .
Sprawdzałem tak: położyłem silnik na boku i zalałem simmeringi oliwką. Kręciłem rozrusznikiem i obserwowałem czy pojawiają się bąbelki. Simmeringi są nowe i nie najtańsze spośród tych co są dostępne na rynku. Połówki były dokładnie oczyszczone przed złożeniem, posmarowane cienko niebieskim silikonem, nie mają żadnych wgnieceń czy ubytków na płaszczyznach...
Kolega Damian_lisu miał na myśli: "dlaczego nie bolec pionowy, idący od górnego punktu obrotu do dolnego" - coś jak w domowych zawiasach do stodoły. Może by i było łatwiej ale tak przy użyciu "gałek" są mniejsze naprężenia materiału i wymagana mniejsza dokładność (współosiowość) - dwa punkty o trzech płaszczyznach wychylenia rozprowadzą je pięknie.
No to ma jeszcze łatwiej. Głowicę oddajesz do planowania (wyrównania płaszczyzny).
Maverick atom xt sprawdź układ przeniesienia napędu krok po kroku wszystkie przekładnie. Często przypadkowo nie dokręcony wkręt dociskowy zębatki atakującej silnika na ścięciu wału silnika, wkręt musi być wkręcony na płaszczyźnie wału ze ścięciem.
Witam W końcu dobrałem się do mojej sprężarki.Głowicę odkręciłem kluczem oczkowym wielogwiazdkowym 6mm. Na dziwne łby śrub calowych wbijałem młotkiem klucz. Po otwarciu głowicy zobaczyłem nagar jak w starym silniku. Zawór wydechowy zawieszony na nagarze.Wszystko oczyściłem. Płaszczyzny głowicy przeszlifowałem.Blaszki zaworów oczyszczone i polerowane....
Jak najbardziej może to być wina pływaka. Prawidłowa regulacja pływaka: - 7+-0,25mm- odległość pływaka od płaszczyzny pokrywy w pozycji pionowej, z uwzględnieniem grubości uszczelki. -8mm- skok pływaka. Regulacja skoku pływaka polega na dogięciu ogranicznika. Pozdrawiam.
Tu nie chodzi o producenta tylko o proste zasady fizyki. Jak przechylisz szklankę (komora pływakowa) to się woda/benzyna wyleje... Komora pływakowa ma, bo musi mieć odwietrzenie. Jakby go nie było paliwo nie napłynęło by do gaźnika! Gaźnik jest konstrukcji POZIOMEJ, bo taki kierunek ma mieć oś gardzieli (głównego przelotu powietrza). Dopuszczalne jest...
Witam dzięki popatrzę za takim silnikiem od bmw. A jeszcze jedno pytanie bo w tym starym silniku w feroza wydmuchuie uszczelek pod głowica już była robiona głowica i uszczelka że 3 razy może być wina bloku że jest nierówna płaszczyzna?
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
Zacznijmy od początku. Co ta maszyna ma robić? Amatorsko czy zawodowo? Dla amatora 600mm wału są raczej zbędne, dla zawodowca ta moc silnika to do strugania listewek. Do osiągnięcia równych płaszczyzn struganych potrzebujesz najpierw wyrówniarki, po to by wyrównać jedną powierzchnię struganego materiału, dopiero drugą powierzchnię obrabiasz na grubościówce,...
Hej menora nie musisz się tak do mnie zwracać :) Ja tam bym chętnie wziął udział. Co do niestania w płaszczyźnie wirnika to bardzo trafna uwaga :)
Do sprawdzenia tego luzu potrzebujesz średnicówkę i mikromierz , pomiar tłoka poniżej sworznia tłokowego jak i pomiar cylindra w kilku miejscach da ci prawidłową odpowiedź . Tak jak teraz mierzysz zawsze wyjdzie ci duży luz , ponieważ korona tłoka - powierzchnia boczna od denka do pierwszego pierścienia jest narażona na szybkie zużywanie się . Tłok...
Dobry wybor, mam i polecam, jeżdżę VII od 5 lat. Mam wersję 2.0 executive, od razu po zakupie ja zagazowalem. Przez ten okres, żadnych problemów. systematycznie wymieniaj klocki, tarcze, oleje, filtry, świece, przegląd gazu a odwdzięczy ci się bezawaryjnością. Minus to niestety blachy, pilnuj w szczególności nadkoli z tyłu. Wersja executive jest naprawdę...
Tak, te cztery śruby. One nie są na sztywno do oporu wkręcone. Fabrycznie są precyzyjnie ustawione tak żeby głowica przesuwała się równolegle do płaszczyzny płyty. Może być jeszcze taki problem, że łożysko silnika obracającego płytę jest już wyrobione i ma minimalny luz poprzeczny. Im dalej od środka płyty tym większy będzie wpływ bicia i drgań płyty.
Witam, mam problem z silnikiem GY6 80 cm³. Wygląda to tak, że podczas ustawiania rozrządu nie zgadzają się znaki na wałku rozrządu. Albo jest bardziej do góry, albo do dołu. Linie, które powinny być równoległe do płaszczyzny głowicy, są właśnie przesunięte w ten sposób przy składaniu silnika, a znak na magnecie jest ustawiony na literkę T. Co może być...
Wita. Jak silnik ma 4 przewody to jest bipolarny i sterowanie jest nieco inne niż przy silniku unipolarnym 6 niekiedy 5 przewodów. silniki unipolarne można - od biedy łączyć jako bipolarne . Są również silniki z 8 przewodami - to silniki uniwersalne można je łączyć i tak i siak . Jak się dowiesz jaki masz silnik do dyspozycji to napisz - znajdzie się...
Jeżeli płaszczyzna tarczy lub bębna z żyłką jest prostopadle do wałka napędowego (jak w/w), to przekładni kątowej oczywiście nie ma, czyli bęben z żyłką jest przykręcony bezpośrednio do wałka. Po stronie silnika jeżeli wałek nie obraca się na wolnych obrotach silnika, to znaczy że napęd do wałka jest przenoszony za pomocą sprzęgła odśrodkowego. Jest...
A wpadłem teraz na taki pomysł, a może udało by sie bez uzycia kompa sterować taki silnikiem przy pomocy zwykłej myszki komputerowej (nie optycznej), która ma te rolki i fotodiody które przeliczają jak szybko ma sie przesuwac myszka na ekranie. CO sądzicie o takim pomyśle, możlwe bylo by sterowanie w dwóch płaszczyznach gdyby sie miało dwa silniki
Witam chciałbym zrobić efekt dyskotekowy a la derby X albo skaner ale jak zrobić sterowanie lustra wykorzystując tylko 2 silniki zwykłe lub krokowe i jak najmniej elektroniki chciałbym by lustro poruszało się w dwóch płaszczyznach x i y I żeby silnik obracał się lewo, prawo te derby albo skaner chce zrobić na diodach led bez gobo aha derby to chyba...
Przyszedł mi do głowy szalony pomysł: Zmierzyć prądy dla każdego silnika. Jeśli układ ma już swoje lata to był projektowany z zapasem . Zakładając że silniki są niedociążone (mały cos fi ) i są zamontowane równolegle w tej samej płaszczyźnie to. Odłączyć jeden silnik , sprzęgnąć mechanicznie wały ( przekładnia pasowa ) 1:1, silnik napędzający sterować...
W głowicach silników 4 T gniazda zaworów nie są aluminiowe tylko stalowe i dociera się je pastą zaworową o 3 grubościach. Jeśli nie dotarłeś płaszczyzn styków zaworów z gniazdem to zapomnij o dostatecznej szczelności.
Podobnież jak w chińczykach. Koło magnesowe na "T", koło zębate wałka rozrządu dwoma małymi otworami w płaszczyźnie łączenia głowicy z pokrywą. Silnik sprawdzony, czy zawory nie pogięte, tłok i korbowód nietknięty?
Umiejscowienie reduktora może być rużne. pamietac jednak należy, żeby obieg płynu był zapewniony. Bo gdy reduktor będzie wyżej niż naczynie wyrównawcze ,to mozesz stracić obieg płynu. I reduktor pokryje sie szronem. I silnik zgasnie. Taki będzie objaw.Drugie ten płyn powinien krążyć dobrze. Bo ma to wpływ na podgrzewanie reduktora zimą. Niestety reduktor...
W moim FSO1500 płaszczyznę koła pasowego pompy wodnej miałem przesunięte w stronę bloku silnika o 8 mm. Żeby je ustawić w płaszczyźnie pozostałych kół pasowych, pompę do bloku zamocowałem poprzez podkładkę z blachy aluminiowej o gr. 8 mm.
Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Te silniki nie miały z tym problemu, jak słupek nie styrany to nawet może wystarczyć zabielenie płaszczyzny i można składać do kupy
Osłony to jeszcze się jakoś zrobi tylko gorzej z imadłem. Myślałem nad wstawieniem profilu z kontem 90 stopni, z jednej strony przytwierdzone na stałe, drugą myślałem żeby zrobić motylek i otwory co 10 stopni, otwory w blacie od spodu przyspawane nakrętki, jakoś nie zadowala mnie 45 albo 90 stopni. Do profilu pospawał bym jakiś docisk np stolarski,...
(at)ElektrodaBot W rozważanym układzie brak jest innego pola magnetycznego poza tym, które wytwarzają 2 magnesy: sztabkowy i walcowy. Podałem już w pierwszym pytaniu, że magnes walcowy namagnesowany jest osiowo i ma biegun N skierowany w górę. Uprośćmy trochę rozważany przypadek: niech magnes sztabkowy będzie ułożony tak, że jego ścianka o powierzchni...
Tylko ja nie będę obrabiał materiału a nakładał pastę lutowniczą na pady. Ale opcja jest do rozważenia, tylko problem ten sam: jak zrobić "karetkę" która porusza się w 2 płaszczyznach :)
W silniku był szlif bloku Jak wyszedł szlif, jak myślę tulei a nie płaszczyzny. Trochę się dziwię bo i bez szlifu ten silnik wychodzi drogo w naprawie.
Zobacz na tym filmie, ok 17 minuty, widać koniki i ich śruby do regulacji luzów zaworów, wystają ponad nakrętki kontrujące ok centymetr, na zdjęciu Twojej klawiatury śruby są praktycznie wkręcone do górnej płaszczyzny nakrętek. Zastanawiam się czy Twój silnik ma jeszcze krzywki na wałku rozrządu
Temat z gatunku co jest lepsze silnik dwusuwowy, czterosuwowy czy elektryczny. Mimo, że wszystkie trzy są silnikami to nie da się ich porównywać na tej samej płaszczyźnie. Klasa A z założenia ma najmniejsze zniekształcenia, gdyż tranzystory wyjściowe pracują cały czas w swoich najlepszych odcinkach charakterystyki. Klasa AB to z kolei wzmacniacz znacznie...
Poczytaj troche o pierscieniach minutowych(minutenring).i skręceniu pierscienia.Pierscien minutowy (z fazką ) jako drugi.. Napisem TOP do góry w strone komory spalania.Napis jest wazny bo bywają pierscienie z górna i dolną fazką(skręcanie dodatnie i ujemne). Jak sie dobrze przyjzysz temu pierscieniowi to zauwazysz ze jego powierzchnia pracujaca z cylindrem...
To sprzęgło podatne, odporne na brak współosiowości. Dopuszczalne jest przesunięcie osi około 1mm i odchylenie kątowe +/-2°. Zestawiasz silnik z przekładnią, ustawiasz równe szczeliny pomiędzy piastami sprzęgła w płaszczyźnie pionowej i poziomej i dokręcasz śruby mocujące silnik. Suwmiarka wystarczy. Ogólnie na tzw. oko można ustawić mieszcząc się z...
Masz jakieś źródło tych informacji bo pierwsze słyszę że ktoś coś takiego robi (znaczy jakieś podkładki w korbowodach - to trochę amatorszczyzna). W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Nie no bez przesady z tą nowoczesnością w większości silników płaszczyznę głowicy od płaszczyzny bloku...
Układ wykonawczy to silnik pompa hydrauliczna czy blok zaworów + wyłączniki krańcowe. Stycznik jest elementem sterującym. No to zależy, czy na płaszczyźnie elektryki (sterowania), czy już mechaniki. Myślałem, że siedzisz myślami w sterowaniu. Ale nie ważne. Z tego co pamiętam, to mamy dwa silniki: jeden napędzający przekładnię śrubową docisku, sprzężony...
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
szlifierka płaszczyzna głowica płaszczyzna silnik dyson silnik
manuał seria philips golarka akumulator wyświetlacz brother
metal detector metal detector schematic
Philips EP5333 błąd 4 – przyczyny, blok zaparzający, czyszczenie, czujnik położenia Rozdrabniacz Parkside wyłącza się po załączeniu - przyczyny i rozwiązania