Jeżeli pasek z bendiksa będzie dłuższy o jeden ząb, nadal będzie pasować. W tym wypadku po jego zwinięciu do kształtu koła będzie ono miało średnicę większą o długość dodatkowego zęba. Jest więc możliwe dopasowanie. Zostało zadane kilka pytań, na które nie odpowiedziałeś. Między innymi było też pytanie o to, czy są różne koła do tego silnika. Odnośnie...
To nie wyklucza uszkodzenia uszczelka/głowica, a objawy jednoznaczne. Głowica do zwalenia, daj do planowania. Oni od razu sprawdzają na szczelność. Oczywiście uszczelka nowa, i nie masz się co zastanawiać bo to typowe objawy. Jak będziesz zdejmował głowicę uważaj aby nie podnieść tulei, najpierw ją obróć na silniku bez podnoszenia do góry. Z jednej...
Skoro nie ma termostatu i się gotuje to bardzo prawdopodobne za głowica
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Coś mi się wydaje że głowica padła lub jej uszczelka .
płyn czysty czy zaolejony???????/ moglo ci uszczelke pod głowica wywalic.
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ??? Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta...
8 barów to już zbyt mało. Głowica do góry.
Mówisz mi jak jest teraz ustawione, a ja pytam w jaki sposób ustawiłeś po dokręceniu głowicy (czym, jak i w którą stronę kręciłeś). poza tym i tak jest kucha bo głowica nie poszła do planowania. A gdy zdjąłeś tą głowice, nie położyłeś jej na zaworach? Najszybciej będzie jak sprawdzisz kompresje.
Po raz wtóry to samo miejsce? Tu nie ma co kombinować. Głowica splanowana- padło w tym samym miejscu. Planowanie bloku. Tam blok ma tuleje mokre, bo nie pamietam?
czy przypadkiem nie przegrzałes autka Kolego? bo jezeli tak to masz do wymiany uszczelke pod głowica
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
Witam. Czytając posty autora jestem pełen uśmiechu widząc podejście i teksty typu "Sonda chyba sprawna bo check engine się świeci" :-D :-D Następna odpowiedź będzie brzmieć "kontrolka check engine zgasła bo wspawałem katalizator". Teraz poważnie. Co do przeglądu to na 99% przejdzie przegląd ponieważ to benzyna i kopcić raczej nie będzie nawet bez katalizatora...
Oczywiście głowica naprawiona? Czy tak zakładasz pasek?
Miałem w takiej megance z 97' robioną wymianę uszczelki głowicy + trzeba było wymienić koło rozrządu, bo przy ostatnim odpalaniu zerwało klin i nie dało się go wyjąć (silnik stał długo nie ruszany, pordzewiało wszystko od wody w cylindrze i przy próbie ruszenia auta na pych zerwało klin). Głowica była planowana w trakcie naprawy. Koszt całej roboty...
Jak już pisałem wcześniej , głowica była robiona.
Uszczelka identyczna jak wcześniej. Głowica zebrana 0.1mm. A do GMP brakuje z 3mm.
Przepraszam zapomniałem napisać o tym głowica została sprawdzona pod względem szczelności, a także była planowana.
Witam wszystkich i bardzo miło pozdrawiam. Mam Reno Scenic 1 lift 2001 rok silnik 1.6 16 v k4m 700..szukam danych z jaka siłą powinna być dokręcona głowica w tym silniku II kolejność dokręcania śrub. Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
To coś z tą UPG może nie tak. Może głowica źle dokręcona, albo pogięta i nie splanowana.
Zastanawiające jest ciśnienie w cylindrach wg.mnie za wysokie powinno byc około10atm.może to być kwestia regulacji zaworów (0,10-0,15 ssący i0,25-0,30wydechowy)lub była robiona głowica i coś popsuto
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowica i po złożeniu w całość nie pali mi na dwa cylindry 3 i 4 . Zawory nie uderzone, świece ok, iskra jest rozrząd ustawiony na znaki 6 i 12 Zdejmowałem wałek od zaworów do planowania głowicy /. Prosze o pomoc Pozdrawiam
Ciśnienie w cylindrach jest, głowica jest Ok, Rozrząd jest dobrze ustawiony nie przeskoczył
Padła mi ostatnio uszczelka pod głowicą, wymieniłem, głowica splanowana zawory wyregulowane. Wszystko ok. Ale nie do końca, wzrosło mi spalanie benzyny i to dość sporo, rozumiem zimno się zrobiło niech spali więcej 1l-2l ale nie 5-7 litrów. Samochód to renault megane i 1.6 e 90km, czysta benzyna(gazu nie ma). Sonda sprawdzona w następujący sposób są...
Kolego nie chcę cię martwić, jak nie masz gazu, to pozostają przedmuchy z komór spalania i to duże, skoro po 2-3min jazdy wybija płyn ze zbiorniczka i jest to też powodem wariowania temperatury. Może to być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok. Mogę cię pocieszyć, że w megance też mam dopływ "dzikiego powietrza" do układu chłodzenia i podejrzewam,...
Wiadomo iż uszczelka jest najprostsza usterka ale czasami jeszcze pęknięcie głowicy lub tulei w bloku mają takie objawy ale nie strasze tylko informuję :-) pamiętaj jak zdejmiesz czapkę żeby starannie obejrzeć uszczelke oraz płaszczyznę bloku żeby namierzyć przedmuch.dodam że głowica obowiązkowo do szlifu płaszczyzny oraz sprawdzeniu szczelności i przy...
kupiłem megane przed dwoma miesiącami. serwisowana do końca stan OK. na komputerze wyrzuciło tylko awarię pierwszej sondy lambda. wymieniłem ją na nową NGK ale komunikat pozostał. po założeniu gazu sekwencyjnego zauważyłem sporadycznie że auto w czasie jazdy potrafiło przerwać i zapalały się wtedy kontrolki Serv, Stop o raz silnik z napisem Stop. powtarzam...
Dzisiaj jadąc nagle mną szarpnęło coś huknęło samochód nie odpalił . Okazało się że pękł rozrząd , z tego co czytam nie jest to silnik bezkolizyjny , pytanie czy czeka mnie cały remont silnika , wymienić silnik na używany czy wystarczy parę części , niby jak głowica nie jest uszkodzona coś tam da się podziałać ale jak jest walnięta?
Koszt turbiny może i 400 ale używanej. Nie po to się robi przeróbkę aby pchać tam byle co. A porównaj sobie koszt kompetnego silnika 1,9 dti razem z ecu i wszystkim co trzeba. Moim zdaniem totalny absurd, i nie sądzę aby ktoś kombinowal coś takiego i odpowiedział na to pytanie, jednak wątpię aby ten silnik na tym wale i korbowodach to wytrzymał. Do...
Zawory były regulowane. Wszystko powinno być ok. Jedynie co nie było sprawdzane to kompresja jak też cewki. Mi się wydaje, że możliwym będzie pęknięcie pierścienia na 4tym cylindrze. Ponieważ gdy dostanie temperaturę, a co za tym idzie głowica aluminiowa napuchnie i ścieśni tłoka i wtedy łapie kompresje. Czy nie myślisz, że tak może być?
Znajomy kupił ok. 2 lata temu Peugeota 407 1.6HDI teraz jeździ, ale zaraz po kupnie stał chyba z 3 miesiące z nim walczył. Najpierw urwał się grzybek zaworowy. Głowica do wymiany. Następnie 3x pod rząd wymiana turbo sprężarki i przewodu z sitkiem, pompa oleju. Dokładnie szczegółów nie znam co było w końcu przyczyną, ale już był dobrze zdesperowany....
no włąsnie czujnik temp. podaje ciagle temp. 118 stopni C nie zaleznie czy silnik zimny czy nie. jednak owy czujnik wymieniałem i bez efektu nadal to samo :( moze wczesniej był zły czujnik wsadzony i teraz i ja zly zainstalowałem? dodam ze wczesniej było wszystko ok tylko teraz była zmieniana głowica przez kilka dni wszystko było jak nalerzy ( nawet...
Witam Mam poważny problem z odpaleniem mojego Samochodu Renault megane 1,4 8V Energy.Stałem w korku i silnik zgasł na jałowym biegu i już nie odpalił pomimo wielu prób.Sprawdziłem czujnik położenia wału rezystancja jak z instrukcji iskra jest na wszystkich świecach położenie paska rozrządu prawidłowe przełącznik gaz benzyna wydaje mi się że sprawny...
Samochód po zerwanym pasku rozrządu , naprawiona głowica wszystko złożone , samochód pali od kopa , ale jak się wciśnie pedał gazu to obroty tylko wchodzi na 3500 i koniec , na kompie wyskakuje błąd zacytuje bo niepamiętam dosłownie - Czujnik wzniosu lub położenia iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie . Auto obroty ma ok , ale co do...
Głowica jest płaska, jeśli się nie mylę, więc nie ma znaczenia ile ją splanujesz, byle było to w granicach rozsądku. (głowica splanowana i gniazda zaworów też zazwyczaj liźnięte, więc nic się nie zmienia) Uszczelkę zakładasz grubszą o tyle, ile splanujesz blok. Nie planujesz bloku, więc wkładasz 0,7 taka jak była. Najgroźniejsze są wżery wokół cylindra....
Witam. Potrzebuję pomocy. Padła uszczelka pod głowicą w moim Scenicu. Wymieniłem pasek rozrządu, uszczelkę pod głowicą - głowica była planowana - no i ją złożyłem. Kół od rozrządu nie ruszałem. Ładnie poskładałem ustawiłem zawory a tu klapa. Kręci ale nie odpala. Świece zalane i jakby tego było mało zapaliła się kontrolka od sekcji wtrysku. Czy może...
Nie robiłem sam, nie jestem mechanikiem i nie mam sprzętu do tego. Głowica była odstawiono do zrobienia do sprawdzonej firmy. Co do luzow zaworowych nie ma pewnosci, czy sa dobre poniewaz czlowiek ktory to robil wydaje mi sie niekompetentny. Znalazłem schemat rozrządu od Megane PH1, powinien podejść bez problemu. Gniazda zaworowe nie były wymieniane,...
napisałem to wcześniej. mam megankę kilka lat i wiem że uszczelki pod głowicą szybko się kończą, szczególnie na gazie. Jak znika ci płyn i nie kapie, jak leci z wydechu woda, jak masz bomble powietrza w układzie chłodzenia to co to może chłopie być? metodę postępowania opisałem wcześniej. jeszcze raz:mówisz że nie ma wycieków, wszystko jest szczelne,...
Miałem ten sam problem z moją meganką (taki sam silnik z instalacją gazową). Przyczyną okazały się jednak zawory wydechowe. Miały za mały luz, a jeden wręcz nie domykał się na zimnym silniku. Po nagrzaniu problem znikał - bo aluminiowa głowica rozszerza się bardziej niż stalowe zawory. Piszesz, że zawory były regulowane - OK, ale jeśli przed regulacją...
Witam, Mam problem z autem Renault Megane 2002 1,6 16V. Zwracam się z prośbą w takiej sprawie - moim zdaniem mechanik źle przeprowadził usługę wymiany rozrządu. Rozrząd był wymieniony nie w serwisie Renault, z racji wieku auta naprawiał je w osiedlowym warsztacie. Po wymianie przy przebiegu 115tys km i przejechaniu 300 km silnik stanął i nie chce odpalić,...
Głowica ściągnięta i wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4994587700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4125078000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4452711700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9990850100_1...
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Thicar daje radę, ale lepiej kupić diagzone z olx z głowicą - lepsze
Uszczelka pod glowica.Raczej pewne.
Witam czy wiecie z jaką siła mam dokręcić głowice
uszczelka pod głowica??
Może być wszystko. Blok, głowica, uszczelka.
Taniej kupi silnik niż zrobi głowice.
Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.
Kolejność dokręcania i momenty będziesz miał opisane z nową uszczelką pod głowicę.
Jeśli silnik zgasł podczas zerwania paska to na 100% dostał rozrząd. Pasek wielorowkowy nie napędza nic, co jest potrzebne silnikowi do pracy. Jeśli stuka podczas odpalania, to oberwały zawory w głowicy.
A czasem szarpanie nie pojawiło się po naprawie głowicy?
napraw starą, bo kazda jest pasowana z głowicą
W czasie testu można sprawdzić ciśnienie w przewodach wodnych. Jak będą twarde jak diabli to raczej uszczelka głowicy.
Uuuu, to Stasiu ceny podniósł. A tak poważnie, odkręciłeś chociaż dekiel zaworów? Nie mówię nawet o zdjęciu głowicy.
Na żadnym kole w tym silniku nie ma klina.... Powiem to co wyżej, krzywe zawory to pozostałość po pierwszej kolizji. Kto robił tą głowicę?
auto już pali przerwa była w przewodzie czujnika ciśnienia kolektora do komputera teraz auto pyrkocze, słabo wchodzi na obroty, a przy pełnym gazie ma ich nieco ponad 2k. - te zjawiska sprawdzane były na luzie. Kopci jak cholera. Wydaje się, że ubywa płynu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą?
A jaki silnik?
Przepływomierz powietrza zapewne znajduje się na pograniczu filtra i rury od filtra.Jeśli zgasł jak krokowy odłączyłeś to działa więc to odpada.Ale że dymi na biało to czasem nie masz uszczelki walniętej pod głowicą?
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Mógł stanąć zawór dawkujący i nie puszcza paliwa na głowice tłoczącą
Witam czy ktoś posiada instrukcję dokrecania śrub głowicy w Renault Megane 1,4 16V z 2004r. Zawsze była ulotka razem z uszczelką, niestety u mnie jej brak. Pozdrawiam
Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie Czy masz zablokowany blokadami silnik? Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej. Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
masz do wymiany uszczelke pod głowicą, płyn przedostaje się tam do oleju i oddtrąca się na korku jako na najzimniejszym elemencie silnika.
myślę, że to uszczelka pod głowicą. Zrób gazometrię.
Ja szukam pomocy bo to te same skrzynie w renault i psa. Wspominalem że Lexia/PP2000 nie łączy się z tymi dwoma kalkulatorami,3 różne głowice. Problem jest zapewne w elektryce ale nie to jest największym problemem teraz.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
L nie jest wykorzystane do diagnozy, wszystkie komponenty wiszą na 7,15, i co za megane, bo jak dwójka to diagnoza leci po can, i napewno nie zrobi tego NXR, i niektóre Clip'y mają problemy ( te bez głowicy CAN)
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
A nie doszło do kolizji tłoków z zaworami? Bo wtedy to głowicę wypadałoby zdjąć.
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Diagnoza podstawowa. (brak iskry czy paliwa) kręci się wałek rozrządu. Bez tego tylko wróżka.Poprosić pana , który wymieniał głowicę aby pomógł.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
To jest pompa podciśnienia, pod nią od strony głowicy jest oring.
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z ustawieniem rozrządu w renault megane 1.4. A mianowicie chodzi mi o to że nie mogę napiąć paska rozrzadu. Przy próbie napięcia rolka napinająca obraca sie w koło na mimośrodzie a pasek pozostaje luźny. Co może być tego powodem? Dodam jeszcze że zdejmowałem głowice (bo poszła uszczelka pod głowica)...
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
To pewno silnik kaput. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowićą, ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
Samoróbki się robi wtedy jak nie ma oryginalnego odpowiednika.
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
Najprawdopodobniej masz pęknięty piercień zgarniający, lub nawet bardzo mocno zużyty tłok i cylinder- zmierz kompresję na wszystkich garach i porównaj. Powinno być podobne, ale jeśli któryś odbiega od reszty to szlif cylindrów wskazany- może też być wina głowicy-nieszczelnych zaworów.
Pewne jest tylko to że należy przed założeniem "nowego rozrządu" ,zdjąć i naprawić głowicę. Pozdrawiam!
Kolego amm212 daj szansę koleżance Milka73, aby mogła nam coś więcej o sprawie napisać.
że 250zł za wymianę rozrządu to drogo tak mi się wydaję Nie w tym silniku. A ewentualne potknięcie przy wymianie uuuu drogo kosztuje. Szesnachy tak mają dużo zaworów , duża głowica , mało miejsca i dużo roboty.
zalecana wymiana to co druga wymiana rozrzadu Mam osobówkę, Renault Megane. Tak samo zalecana wymiana co drugi rozrząd. Po pierwszej wymianie rozrządu (80 tysięcy km) nie wymieniłem pompy. Zrobiłem błąd, nie pomyślałem że uszczelniacz w pompie też się starzeje, a samochód miał wtedy 12 lat i nie wymieniany rozrząd, ani pompa. Zrobiłem jeszcze 40 tysięcy...
hmm..jesli nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju to nie koniecznie oznacza uszczelke pod glowica. Tak maja auta, ktora sa eksploatowane na krotkich odcinkach bez osiad\gniecia optymalnej temperatury. Czyszczenie korka i zmiana oleju. W lato nie powinno byc tego problemu. Drugie poytanie- hmm...w bagazniku, zasilanie z kabla swiatel cofania.
To jest zaślepka układu chłodzenia. Zapewne gdzieś w głowicy lub bloku silnika pod rozrządem jest taka zaślepka.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Dzięki za odpowiedzi. Temat do zamknięcia.
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
Witam kolegów.Potrzebuję pomocy.Robiłem megane jak w opisie po zerwaniu paska rozrządu.Głowice woziłem do firmy specjalizującej sie tylko w głowicach.Wymienili 2 zawory wszystkie były docierane i frezowane gniazda zaworowe.po wy składaniu wszystkiego na blokadach firmy Tesam jest dziwne stukanie.Podejrzewałem popychacze ale sprawdzałem je 2 razy i to...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Silnik już swoje przejechał, ok 300 000 km jak nie więcej. Bierze dużo oleju i kopci strasznie. Jakiś czas temu były wymienione pierścienie ale cylindry są zużyte i jest ten sam problem co przedtem. No i wycieki oleju w silniku. Ze dwa razy już była planowana głowica. Ogólnie nie ma sensu już go naprawiać. Firma sprzedająca silnik (ten niby od Clio)...
Witam Mogłeś w ten sposób zrobić bardzo kosztowny błąd ale to można stwierdzić dopiero po objawach.Należało poczekać aż silnik całkiem ostygnie. Pierwszym objawem przegrzania silnika jest awaria uszczelki pod głowicą,zapieczenie pierścieni tłokowych,uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Podczas gwałtownego ochłodzenia silnika w Twoim przypadku dolaniem...
Głowica, kolektor ssący (jeżeli jest podgrzewany cieczą chłodzącą) lub obudowa termostatu. Rezystancja czujnika 2-3kΩ przy 20°C.
Kompresji nie mam czym zmierzyć, ale jeśli nie rzuca olejem spod uszczelki głowicy na zewnątrz to gdzie mogłoby się tak dziać? chyba że do środka, a tak to wygląda, no bo czemu jest tam olej Biorąc pod uwagę że jest teraz słaby o połowę. Mnie to wygląda jednak na uszczelkę z pod głowicy. Tak ja to widzę.
głowica silnika renault megane głowica silnik renault megane uszczelka głowica renault megane
konfiguracja płyta indukcyjny pascal odczyt pliku wentylator chłodnica aster
miele wentylator miernik analogowy szkolny
Pralka nie kręci bębnem, ale nabiera wodę – Bauknecht, Whirlpool, Electrolux – diagnoza napędu Krups Coffee Machine PCB Diagram: Models, Service Manuals, Reverse Engineering Tips