wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Powinien być w głowicy.
Uszczelka pod głowicą.
Skan z orginalnej instrukcji od c-330. http://obrazki.elektroda.net/26_12391291...
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy?
Siema nie znam się bardzo ale mi jak strzelał to pompa wtryskowa do regeneracji i ma kopa jak nowy u mnie wyniosła 400zł a jak dymi na biało to może uszczelka pod głowicą?
Sprawdź czy na tuleji nie ma pionowego zarysowania. Ps. Tak szybko głowicę ściągnałeś?
Już wszystko wiadomo uszczelka poszła na 2 głowicy:)
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Co prawda doświadczenia dot. ciągników mam niewiele, ale sprawdził bym śruby głowicy - w Ursusie są chyba dwustronne szpilki? Były zmieniane? Może któraś nie trzyma głowicy z odpowiednią siłą? Czy przy wymianie były jakieś ślady na uszczelce w którym miejscu mógł nastąpić "przeciek"? Jeżeli nie to, to pewnie jak sugerujesz - pęknięcie w głowicy lub...
Zwracałeś uwagę na grubość uszczelki pod głowica?
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Uszczelka pod głowicą poszła ;p
Instrukcja Napraw Ursus C360
Wirtam tak jak w temacie chciałem zapytac z jakimk momentem obrotowym dokręcać śruby w głowicy bo była wymieniana uszczelka pod głowicą?
Jeszcze dobra uszczelka pod głowicę.
Wydmuchnięta uszczelka pod głowicą .
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Najlepiej to wyjąć wałek rozrządu (jeśli na nim nie ma pompki oleju) by zawory sie nie otwierały Jak nie rozbierasz karteru to patrzysz ile sie otwierają zawory, potem rozpinasz je. Na szlifierkę i tniesz po długości tylko by sie nie otwierały i montujesz je. Tylko najpierw zobacz czy ta nowa głowica pasuje do cylindra (czy uszczelka pasuje). No i oczywiście...
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
Kilka dni minęło, ale może wydmuchało uszczelkę pod głowicą?
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Fabrycznie w C360 i Zetorze nie stosowano podkładki pod wtryskiwacz, nie znajdzie się ich też w katalogach części. Owszem i zdawało to egzamin tylko w przepadku nowych, fabrycznych części. Dla doszczelnienia wtrysk/gniazdo, wkładało się wtryskiwacz , przykładało od góry miedziany szeroki pobijak i uderzało się kilogramowym młotkiem. Dopiero po tym...
... Zostaw, pochodzi trochę i się uspokoi. Raczej "wygwiżdże" kanalik. Nic się nie stanie, bardzo często się tak robi po wymianie uszczelki. Pochodzi trochę i się uspokoi. Z resztą nawet jeśli nie to i tak głowica do zrzucenia więc...
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Opisane objawy wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę.
Uszczelka musi być, u mnie były uszczelki aluminiowe, coś na wzór uszczelki pod głowicę w sprężarce ursusa C-360 tylko wiadomo ze rozmiar większy
zawory ładnie opuszczone w głowicę?
Tak przy 1.5 mm należy już zregenerować głowicę
Widać że jest to szlam z wodą na moje oko. Podejrzewam że poszła Ci woda do oleju. Jak już wspominałem czy widzisz jak oleju przybywa a wody ucieka? Może pękła tuleja podczas montażu albo uszczelka pod głowicą
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
W C-330 nie ma zaślepki od spodu głowicy.
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
Biały dym to para wodna jeśli jest na zimnym silniku oznacza wodę w układzie wylotowym a jeśli również na ciepłym oznacza wodę w spalanej mieszance. Sprawdź czy czasem olej w silniku nie jest jak mleko. Prawdopodobnie jakaś wada montażu głowicy.
Już znalazłem dzięki
Regenerowana była głowica.
Uszkodzona uszczelka albo głowica .
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, możliwe ze pękł pierścień lub wada w głowicy.
Tłoki i tuleje podobno są dobre więc zostaje tylko głowica
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Na 99,9% uszczelka pod głowicą
Albo pierścienie, które nie zgarniają oleju i wydmuchuje je do kolektora, albo uszczelka/mocowanie, albo wywala przez gwint szpilek od wydechu przy głowicy.
A dekiel nie jest wklęsły pod śrubą lub zniekształcony? Zamień go z innym, jak to nie pomoże zamień klawiaturkę, wtedy będziesz wiedział co trzeba kupić. Tylko ustaw odpowiednie luzy zaworowe. Możesz też zobaczyć czy zawory nie są wyższe od tych na innych cylindrach. Jeśli są to gniazda zaworowe do wymiany. (regeneracja głowicy)
Sprawdź drożność kanałów, przeczyść układ chłodzenia dokładnie odpowietrz. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jak pali Ci na zimnym silniku, wtedy wykluczysz walnięcie uszczelki pod głowicą.
dziękuję za podpowiedź co do czujnika temperatury mam jeszcze jedno pytanie mianowicie odkręciłem korek wlewu płynu do chłodnicy, do rurki nadmiarowej włożyłem butelkę z woda zatkałem ręką otwór w którym zakręca się korek wlewu płynu chłodzącego i obserwowałem że co jakąś minutę może więcej wydostawała się bułka powietrza albo dwie, czy to może świadczyć...
Miał by ktoś zdjęcie jak powinien wystawać zawór z głowicy bo chyba mi za płytko wchodzi Jak wystawać? Zawory w C360 powinny być 0.5-0.6mm poniżej płaszczyzny głowicy.
A dlaczego na zimnym silniku? Zrób pomiar jak się należy na ciepłym silniku i z próbą olejową. Możesz zrobić pomiar na zimnym silniku jak ostygnie. Może ktoś źle założył pierścionki, dał za grubą uszczelkę pod głowicą i problemy gotowe.
Na gruszce przy turbinie jest śruba, którą można zmniejszyć ciśnienie doładowania. Może być głowica zakamieniona.
Widzę że przy takich pęknięcia koledzy jesteście jeszcze optymistami proszę tylko sprawdzić szczelność po dociągnięciu głowicy.
sorki chodziło mi o pompę paliwa a 20 latek to w przybliżeniu a jeśli by ktoś mógł podesłać jakiś link z z katalogiem części jak ustawić rozrząd i kolejność przykręcenia śrub w głowicy
Gdy jest ciepły silnik i zgaszę go to gdy odpalam to tak jak by miał za duże sprężanie i nie może tego przekręcić i wtedy odpuszczam starter i muszę odczekać aż ostygnie i odpali od strzała woda raczej się nie przedostaje bo jest nowa uszczelka pod głowicą ...
Wtryskiwacze podają paliwo do cylindrów? Czy po "zajechaniu" silnika wystarczyła tylko wymiana uszczelki pod głowicą?
Wał korbowy dokręć 200-220Nm , śruby korbowodowe 125-135Nm, głowica 220-240 Nm http://obrazki.elektroda.pl/4084153000_1... w kolejności jak na obrazku Dodano po 19 Najlepiej kupić sobie książkę KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C330 na AGROMIE tam jest wszystko w miarę dokładnie opisane za ok 20-25 zł
Głowica swoją drogą ale możesz mieć opadniętą tuleję cylindra poniżej powierzchni górnej korpusu silnika. Może ci przez to wydmuchiwać uszczelkę. Głowicę daj do szlifowania bo może być przeciągnięta i podżarta korozją. Pod tuleje stosuje się podkładki montażowe różnej grubości w zależności od potrzeb dostępne w sklepie. A płaskość głowicy można sprawdzić...
Dobrze, że nie wkręcałes z większą siła, i tak za dużą po mojemu. Jeśli szpilkę wkręcisz do opru i jeszcze pociągniesz mocno, to zaczyna działać siła od dołu pomagająca wyrwać ja z gwintu przy ciągnieciu głowicy.
Witam Sprawa jest bardzo pilna. Chciałbym się dowiedzieć gdzie mogę kupić frez (przyrząd) do zabielania gniazd zaworowych w głowicy ursus c-360. Przepuszcza jedno gniazdo wydechowe. Głowice oddałem do mechanika ale ten leci sobie w kulki i już drugi dzień czekam i nic. Ciągnik stoi rozebrany a zaczyna się robota w polu także ciężka sprawa. Pozdrawiam
sprawdź olej w misce może się okazać że masz wodę w oleju po zimie Dodano po 2 jeżeli to uszczelka to pod głowicom
Witam wszystkich Chcę się zabrać za naprawę silnika C328. Rok temu zalałem chłodnicę wodą od razu wszystko poszło do oleju (aż poleciała strumieniem spod bagnetu) wygląda na to że poszła głowica lub uszczelka stąd pytanie, czy poradzę sobie z wymianą głowicy na nową jeśli nie miałem z tym nigdy do czynienia? jeśli nie ja to nikt się za to nie weźmie...
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Nie do chłodnicy, tylko do magistrali wodnej zasilającej głowicę wodą przed termostatem, tam masz właściwy pomiar.
Zdjęcia uszczelki o które mn997 prosił No , ślicznie , wygląda , że pociekło przez jakieś pęknięcie w głowicy . Pewnie miałeś rację , że zrobiłeś to co zrobiłeś ,tylko czy to będzie skuteczne przy pęknięciu chłodzenia do otworu wtryskiwacza . Pozdrawiam . Jednak daj towocik .PS. "CÓŚ " Tam było i rozlazło się po ponownym dociśnięciu . Sprawdź szczelność...
Nie wiem czy dobrze myślę ale na chłopski rozum: skok tłoka w c330 wynosi 120mm. Czyli: 120/360°= 0,3(3)mm na jeden stopień obrotu wału. 0,3(3) x 30°= 9,(9) zakrąglając do 10mm. Czyli w momencie gdy tłok znajdując się 10 mm przed GMP ma nastąpić wtrysk paliwa. Kąt wtrysku wynosi 30° ±1° Chyba dobrze myślę. Żeby to ustawić musisz mieć ściągniętą...
Sprawdzić ciśnienie sprężania! Wszystko się wyjaśni Jak się stało to nagle to prędzej uszczelka pod głowicą ale możemy tak wyliczać i zgadywać w nieskończoność
Żeby rozhartować pierścienie musiał byś je zagrzać do przynajmniej 400-500 stopni a to jest niemożliwe. Zagrzał silnik, spuchnięte od ciepła tłoki przytarły się i zablokowały pierścienie w rowkach. To najczęstsza przyczyna spadku mocy po przegrzaniu silnika. Pomijając uszczelkę głowicy.
Sprawdż tuleje czy nie zerdzewiały albo może któraś osiadła niżej,uszczelka głowica??
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowica i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja. Co ma niby dać to grzanie kolektora skoro świece żarowe grzeją? Ciągnik ma niesprawną pompę wtryskową lub nieszczelną głowicę.
Tak leci, po to ten korek jest. Tak on po to jest ale po remoncie nie jest to normalne. Głowica zrobiona?
Grzesiek1098 pokaż mi gdzie w głowicy są broki pomiędzy płaszczem wodnym a kanałami olejowymi? Widziałes głowicę od C360?
Jak się nie da sprawdzić? Sprawdzenie luzu na zamku polega na włożeniu samego pierścienia do cylindra (bez tłoka) na wysokości poniżej progu jeżeli tuleje zostają i zmierzeniu szczelinomierzem luzu. A no tak XD ale się uporałem z tym wykryłem wadę, jeszcze na jednej z głowic zawór wydechowy w prowadnicy chodził sobie lewa prawa, a że w regenerację...
Rozkręcasz Pan cały silnik zalewasz gorąca woda i patrzysz gdzie cieknie, małe pęknięcie na bloku można kleić większe najlepiej kołkować,co do spawania to robota już dla zawodowców. Poza tym zaślepek w bloku czy głowicy nie montuje sie na sylikonie.Oringi są na dole tuleji. Pisząc "jak głowica byłaby zła " trzeba sprecyzować o co chodzi.
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Nie, zwyczajnie badziewiarsko poskładany silnik. Albo tuleja jest zbyt nisko, albo sama głowica jest krzywa.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Temat do zamknięcia. Zawory nowe, jeśli uda się zdobyć, to tylko w starych sklepach rolniczych jako leżaki magazynowe. A i to z dużą dozą szczęścia i najczęściej na sztuki, proponowano mi cenę 25 zł za 1 szt. wlotowego. Przy cenie nowej pasującej głowicy od Ursusa zupełnie nieopłacalne.
Na remontowanych głowicach sparzyłem się tylko raz od tamtej pory sprawdzam każdą głowicę przed montażem a konkretnie szczelność zaworów zalewając je naftą , jeśli są przecieki to reklamuję.
Można przypuszczać, że nie założyłeś sprężyny powrotnej rdzenia. Możliwe zaciśnięcie rdzenia w okolicy połączenia elektromagnesu z głowicą rozrusznika.
Jednak nie pomyłka ponieważ jest taki sam jak R-11 i ma bendix 9 zębów więc głowica musi pasować więc wystarczy tylko zmienić zębatkę. A dokładnie to zamiennik elmota R-11C.P
Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów? Walnięta uszczelka pod głowicą, źle ustawiony rozrząd lub zbyt mała dawka paliwa.
I tak liczy się wystawanie końcówki wtryskiwacza z głowicy od strony tłoka. To jest c360 to nawet nie jest silnik z normą EURO 1 ,kąt wtrysku określony statycznie i regulowany mechanicznie także nawet ten 1-2 mm różnicy wystawania nie zrobi temu silnikowi krzywdy. No chyba że nie wystaje wcale i strugi z wtryskiwaczy lecą po głowicy. Ale to już przypadek...
proponuję jeszcze sprawdzić uszczelki pod głowicą. Pozdrawiam
Sprawdź uszczelkę pod głowicą, lub pierścienie.
Jeżeli masz wymieniony tłok, cylinder pierścienie, to powinno być dobrze. Jednak myślę że problem jest mimo wszystko z głowicą z zaworkami.
Obstawiam jeszcze uszczelnienie tulei w bloku oringi z racji wieku i wody. Głowica może wystarczy zabić nowy brok tylko.
Czy jest jakiś patent na wykręcenie zaworów z głowicy od ursusa, robie przeróbkę aspy i niestety na trzy kupione głowice tylko w jednej zawory trzymają w miarę ok. Chce je przeszlifować co już było podejmowane w tym temacie jednak nie mogę wykręcić zaworów a nie chce ich zepsuć.
Co do wody w oleju to wydaje się być oczywistym że występuje jakaś nieszczelność lub pękniecie spowodowane zamarzniętą wodą, która to jak wiemy zamarzając zwiększa swoją objętość. Do sprawdzenie głowica jak i blok silnika.
tylko jeden wtrysk leje bo ropa na głowicy nowy przypadek
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
Powód tłuczenia w silniku był w głowicy a dokładnie był wypalony zawór. :) Regeneracja głowicy naprawiła tą usterkę. :)
Witam! Potrzebuję rysunek głowicy do ursus c 360 wraz z wymiarami. Projekt potrzebny mi jest do szkoły. Bardzo proszę o pomoc!
już po sprawie wymieniłem głowicę i jest wszystko w porządku dziękuje za rady i pomoc
Głowicę dostaniesz w sklepach rolniczych typu Agroma. Są w praktycznie każdym większym mieście albo na allegro, słowo klucz "głowica sprężarki 360"
pierścienie do wymiany
A zestaw chełmno premium bez plusa? Potrzebuje coś dobrego ale nie w cenie 600 zł. Ciągnik robiony dla mnie. I ile może kosztować remont głowicy?
Przecież napisał że w ssącym...
Z kolanka może wyciekać przy C-360 lub podobnych. Możliwy jest przeciek przez uszkodzoną głowicę lub jej uszczelkę albo uszkodzony wtryskiwacz.
witam.mam prosbe . kupiłem nowa głowicę do c-330 i potrzebuje schemat kolejnosci dokrecania nakretek. prosze o pomoc:D
ursus głowica pęknięta głowica ursus głowica cylinder ursus
wymiana czujnika świateł stopu gorący przewód przygasa płomień
Wybór piły spalinowej do 400 zł: NAC, Hecht, Dedra Opis pinów licznika Citroën C4 Picasso NAVI