25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
W głowicy są szklanki więc za bardzo nie ma co regulować.
Witam! Mam pytanie odnośnie Forda Focusa 1.6 16V Zetec 1999r..... chodzi o głowicę w tym aucie.... z jaką siłą - chodzi o (nm) - trzeba ją dokręcić (momenty dokręcania śrub tej głowicy) ?? Czekam na szybką odp. - pozdro
A nie masz przedmuchów w układzie wydechowym? Nieszczelności blisko głowicy powodują zasysanie powietrza (tlenu) i fałszowanie pomiarów przez sondę.
Kompresja jak motocyklu, lecz biorąc pod uwagę słaba zmianę na 3 i 4 może sugerować uszkodzenie głowicy.
Witam, Poszukuje charakterystki czujnika temperatury płynu chłodniczego do Forda Focusa 1,6 16V Zetec, który jest wkręcony w głowicę. Z góry dzięki za pomoc
Witam, mam takie pytanie posiadam Mondeo mk2 2.0 96r benzyna silnik Zetec,jest uszkodzona w nim głowica a posiadam po remoncie głowice z 1.8 czy jest jakaś róznica w tych głowicach chodzi mi o podmiane ?
Do papierowej uszczelki to i tłoki trzeba zmienić na drewniane :D
Głowica do roboty
Chodzi ci o tą jajowatą wtyczkę koło głowicy?
Gwint to M10, w blok kołek wchodzi na 39mm razem z gwintem. Średnica kołka 5mm http://obrazki.elektroda.pl/1320102100_1... Po lewej stronie kołek do silników Zetec (nie dotyczy 1.8 i 2.0) o średnicy 8mm, po prawej do Duratec HE o średnicy 5mm Cofaliście wał przy zakładaniu głowicy? A jak dokręcaliście koło na wale? :)
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Chodzi mi konkretnie o ten typ silnika(Zetec), czy to tylko taka panika czy pojawiają się jakieś konkretne usterki z zaworami/głowicą? W poprzednim samochodzie zrobiłem na gazie 80 tkm i bez problemu, tylko tam miałem wtrysk jednopunktowy a głowica nie miała zadnych ceramicznych gniazd czy innych wynalazków.
No to teraz remont głowicy...
Problem w obrębie czujnika temperatury silnika, choć może tez być wina wtyczki łączącej wiązkę głowicy z wiązką komory silnikowej.
Jeśli masz "masło" w oleju to może to świadczyć że płyn dostaje sie do oleju.np. uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub blok silnika. Oleju ci nie przybywa?
Ja bym jednak stawiał na uszczelkę pod głowicą. Miałem ostatnio podobny problem (Focus I ZETEC 2.0). Silnik przegrzewał się przy jeździe powyżej 90km/h np pod górkę. Okazało się ze to uszczelka. Po wymianie jak ręką odjął.
Wydech(kolektor, do tego dobrany wydech przelotowy najlepiej na 2 tłumikach), do tego dolot(stożek i rura o odpowiedniej pojemności), polerka kanałów głowicy, remap ECU.
w silnikach zetec objaw który opisales to tzw syndrom zaworowy jest to typowa dolegliwosc tych silników temat ten szeroko byl opisyeany na forum obd2 zmień olej na 5W40 albo lepiej nawet na 0W40 jesli to nie pomoże to wumiana samoregulatorów w głowicy
Mam Forda Focusa 1.6 1.6V.Gaz.STAG300plus+Lubryfikator. Podaczas(na gazie przejechałem juz ok 600km) jazdy zauważyłem, że wzrasta mi temperatura (podczas szybszej jazdy ok 140-160). Po chwili spada i załącza się wentylator wymieniłem już termostat i płyn chłodniczy. Na jałowym biegu, żeby sie załączył wentylator trwa ok 40min i nie wiem jaka jest przyczyna...
gdyby znowu Ci nie poszło z tym silnikiem to mam taki na zbyciu z idealną głowicą :D:D:D:D bardzo niedrogo w cenie głowicy:D
Witam, mam mały problem z moim Escortem 1,6 16V Zetec 97r. Po wymianie uszczelki pod głowicą rzucił palenie, wygląda to tak jak by nie miał w ogóle kompresji, kręci tak jak by na pusto. Podejrzewam, że źle złożony jest rozrząd ale mogę się mylić. Jeżeli ktoś miałby schemat rozrządu lub inny pomysł byłbym wdzięczny.
Dlaczego wymieniałeś uszczelkę ,głowica planowana. Sprawdź ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Popryskaj spryskiwaczem kable wysokiego napięcia.
Witam szanownych forumowiczów, czy do black topa zetec 1.8 16v będzie pasować głowica od slivera wraz z uszczelką z tworzywa a nie metalową? za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny!
Ok gazu już nie mam od przedwczoraj tylko tym panie kolego nie da sie jezdzić grzeje sie wywala płyn a nie chce uszkodzić uszczelki pod głowicą o ile to nie jej robota
Ceramiczne gniazda zaworów ford montuje tylko w silnikach do samochodow fabrycznie wyposazonych w inst. LPG. Jest to inna głowica która mozna dostac (na zamówienie) w kazdym serwisie ASO. Pozdrawiam
przepraszam że po tak długim czasie. okazało się ze sparciała uszczelka pod głowicą jakby ze starości. Pociła się na trzy pierwsze cylindry.
Witam.Dziś odjeżdżając z pracy zauważyłem plamę plynu z chłodnicy .Ponieważ wczoraj zmieniałem termostat pomyślałem że może źle coś przykręciłem ,ale po powrocie do domu po odkręceniu korka wlewu płynu do zbiorniczka woda zaczęła bulgotać i wróciła do zbiorniczka do stnu pomiędzy max a min. Chcę teraz jeszcze sprawdzić zaworek odpowietrzający na zbiorniku...
Kolego Ja bym sprawdził odpinając jakis wąż najblizej pompy wkładając tam jkis drut do łopatek pompy i krecąc reka z drugiej strony pompą czy te łopadki sie ruszaja na 90 procent bedą sie ruszały. Jeżeli Bedzie tak jak przewiduje Do masz zapowietrzony układ ale dlaczego jest zapowietrzony?? Czy wcześniej nie słyszałeś charakterystycznego bulgotania...
A co sprawdziłeś osobiście oprócz Januszów? Przepływomierz czysty? Nic nie syczy lekko w okolicy głowicy nad skrzynią biegów? Sonda żyje? Poci sie benzyna? Cokolwiek...
Mam kolege który ma dokladnie taki sam problem po prawie roku eksperymentów wymianie lub podmianie wszystkich mozliwych czujników itp . okazało sie ze to tzw syndrom zaworowy baardzo słynny w silnikach zetec forda . jedyna rada to nowe popychacze i rzetelna regeneracja głowicy
Witam W moim przypadku był to przewód łączący głowicę z blokiem silnika.Wchodzi do głowicy pod cewką zapłonową,trochę trudny dostęp ale da się zrobić.W moim escorcie przewód był pęknięty i silnik brał lewe powietrze.
jest to zwykłe 1.3 z żeliwna głowica ?? Hm bo nie przypomina sobie zeby je robili na wielopunktowym wtrysku . Moze mówisz o 1.25 ZETEC i masz fieste mk4 . Wtedy to juz inna para kaloszy. Sprecyzuj co to za model bo zdaje sie ze był to przełomowy rok w którym mk3 zamieniono w mk4 ??
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
problem jak w temacie brak usterek w ECU, jak wysteruję przekaźnik masą to się wentylator załączy. Odpinam czujnik temperatura -40C, wentylator się nie załącza. Grzeję silnik do 110C dalej to samo, brak masy sterującej przekaźnik. Dodam jeszcze że rury chłodnicy gorące , temp na czujniku w głowicy 110C a jak odkręcę korek zbiorniczka brak ciśnienia...
Właśnie wymieniłem pasek rozrządu,pompę wodną (części oczywiście nowe). I po zalaniu nowego płynu zaczął się gotować a wentylator w ogóle się nie załącza. Wymieniłem czujnik, który się znajduje w głowicy i problem nie ustąpił... Proszę kogoś o poradę, jeśli miał podobny problem. Dziękuję.
Ja bym spawdził ciśnienie na cylindrach . Wojowałem z fiesta 1.25 Zetec MK4 i sie poddałem . Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło ze jest jeden zaworek uwalony . Po wymianie i lekkim remoncie głowicy wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
To nie turbo, żeby elektronika tyle ździałała. Pewnie inne wałki wtryski, kolektory. Znając Forda i jego komplikowanie silników to i pewnie dół czymś się różni. W twoim wypadku moc= nowe wałki, nowe wtryski(większe), wydajniejsza pompa paliwa, polerka głowicy, planowanie głowicy, nowy dolot i kolektor wydechowy. Jak widzisz rezerwa mocy jest tyle że...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
sorry ale dalej nie rozumiem :) 68Nm - co taka silą przykręcić? A co 10 i 19 ?? Dodano po 23 Jeszcze raz napisze o co dokładnie mi chodzi - mam zdjęta głowicę i chce wyciągnąć tłoki aby wymienić pierścienie. Walu nie będę ruszał, potrzebuje tylko wartość Nm jaka przykręcić później korowody do walu.
panowie niewiem czy to was jeszcze interesuje ale ale kiedyś bawiłem się z podobnym przypadkiem prawie dwa tygodnie.Niebył to przepływomierz cewka świece przewody ECU czujnik ciśn.spalin właściwie niebyła to usterka elektroniki.Te silniki podobnie jak oplowskie Ecotec-i mają tendencje do zacierania się zaworów w prowadnicach,ale niemusi to prowadzić...
Podaj dla silnika zimne powietrze, a nie podgrzane. Powinieneś poczuć różnicę, zwłaszcza że odparowany gaz nie potrzebuje ciepłego powietrza. Co do tego '"na gazie lepiej" to niejeden by się spierał. Dla mnie jest oczywiste, że dla "dołu silnika" z całą pewnością jest lepiej. Mniej zanieczyszczeń, olej czysty. Dla głowicy i zaworów to już nie zauważam...
Jeżeli na jednym cylindrze masz 10 a na reszcie po 14 to masz najprawdopodobniej uszkodzony/wypalony zawór przez gaz, albo się ukruszył/podparł i wali w tłok skoro tak coś stuka. Ewentualnie niech sprawdzą jeszcze ciśnienie z próbą olejową. Ale co by nie wyszło to głowica do demontażu. Skoro przestało stukać a ciśnienie dalej jest 10 (no bo jakim cudem...
Przyczyna bylo pękniecie wałka podczas montazu po wymianie uszczelki pod głowica.Kolo pasowe było krecone niewiedzac ze walek jest urwany.I teraz pytanie czy mogly sie przez to uszkodzic zawory?
Ford Focus automat 1.6 ZETEC-SE 2003 wersja europejska. W aucie nie ma i nie było LPG. Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie .W okolicach gumowej rury między kolektorem a filtrem powietrza. Poza tym auto słabo przyśpiesza jak na 100 KM i pali ok 14 l w miście. Głowica - sprężanie sprawdzone...
Otóż w Fordzie Focusie 1.6 zetec se po wymianie silnika temperatura wody zwariowała. Lata po wskazaniu jak wściekła. Raz brakuje je czerwonego pola a raz opada gwałtowniej na najniższy poziom w zakresie temperatur. Wymieniłem już czujnik temperatury (ten który znajduje się w głowicy) i dalej nic się nie dzieje czyli b/z. Słyszałem, iż ten silnik ma...
Ford Focus automat 1.6 ZETEC-SE 2003 wersja europejska. W aucie nie ma i nie było LPG. Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie .W okolicach gumowej rury między kolektorem a filtrem powietrza. Poza tym auto słabo przyśpiesza jak na 100 KM i pali ok 14 l w miście. Głowica - sprężanie sprawdzone...
Witam ! Koledzy wiem, że odbiegam trochę od głównego założenia tego forum (usterki) ale mam dylemat. Proszę Was o pomoc. Za kilka dni jestem umówiony na montaz instalacji jak w tytule. I dalej nie wiem co robić. Czytając wpisy o szybkiej degradacji głowicy, gniazd zaworowych i wogóle problemach z ekspolatacją w silnikach duratec, zetec zastanawiam się...
Ale konkretnie, to która uszczelka? SPOD głowicy, miski olejowej, jakiś simmering, inne? Bo wszelkich uszczelnień trochę jednak jest. Wszystko zleży od tego, która to i ile jest roboty z jej wymianą, bo cena elementu nie powinna przekraczać 150 zł.
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Ja na swoim osobistym aucie-PRZYKŁAD-.Padł mi motor w mondeo mk1 zetec 2.0 16v,więc miałem po ręką taki tylko 1.6 była potrzeba to zamontowałem blok z głowicą od 1.6 a wałki i reszta(wtryski,ster,kolektory itp) była od 2.0 I teraz rezultaty mniejsze spalanie o około litr przyrost mocy? może z 5 klaczy doszło-to nie był tuning tylko potrzeba korzystania...
Witam wszyskich mam prośbę może mi ktoś pomoże wymieniłem uszczelkę pod głowicą i nie wiem co jest grane, rozżond w pożontku pali od pierwszego razu lecz po zapaleniu wskakuje na duże obroty i po chwili gaśnie jak przyczymam pedał gazu to obroty skaczą i sprawia wrażenie jak by nie palił na wszystkie świece i przy tym kicha, jeśli ktoś wie co to morze...
Ok . Wg tego przelicznika dla domyślnego czasu wtrysku 14ms (bo faktycznego nie jestem w stanie sprawdzić) dyszki powinny miec cos ok 2,3. Problem w tym ze wykręciłem jedna z nich i zmierzyłem- suwmiarka tam nie wchodzi wiec metoda srednicy drutu - 1,8 ma luz , 2,0 nie przechodzi- prawdopodobnie rozkalibrowane 1,8 . I znów jestem w kropce-faktyczne...
Silnik 1.6 zetec benzyna bez gazu. Byla robiona glowica, zawory i szklanki. Nie pomoglo.
w moim escorcie jest jeszcze jeden czujnik na układzie termostata wychodzącym z głowicy i ja tego sprawdzałem koleś przyjedzie jutro to zobacze czujnik pod termostatem. A co do zasilania to wydaje mi się że jest tam napięcie niższe od 12 bo na schemacie jest stabilizator napięcia zresztą jak prawie w każdym aucie Auto zrobione kolega miał racje czujnik...
Witam, Mam problem z Fordem Mondeo. Otóż samochodzik po zakupie śmigał bardzo ładnie, równa praca itd. bez jakichkolwiek usterek. Po jakimś czasie przeskoczył mi pasek rozrządu i konieczna była wymiana głowicy. Wymienione zostały: rozrząd, głowica, uszczelki oraz komputer, ponieważ mechanik stwierdził, że na starym nie chodziły 2 cylindry. Od czasu...
Nie jestem pewien jak jest w Mondeo, ale w Focus'ach jedyne instalacje jakie nie niszczą silników to są z wtryskiem ciekłego gazu. Dzieje się tak ze względu na konstrukcję głowicy gdzie zastosowali ceramiczne? prowadnice zaworów, które muszą być chłodzone paliwem, bo inaczej poprostu stają zawory. Na pewno tak jest w Focusie 1.6 16v(wiadomość zaczerpnięta...
Witam mam problem z fordem mondeo 1.6 16V Ztec ostatnio wymieniałem rozdząd chwile po tym wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą,byc może zbieg okoliczności,lecz po wymianie dojechalem do domu było ok następnie miałem problem z odpaleniem go ledwo odpalil jak go katowałem lecz na luzie gasł po chwili do mechanika dojechalem jakoś lecz silnik się strasznie...
Witam, Posiadam Forda fiestę automat 2003r z silnikiem 1.4 zetek, benzyna.przebieg 45,000 Wczoraj odpalam auto i niestety wyraźnie słychać że nie pali na któryś cylinder. Podczas jazdy mruga kontrolka silnika, ale przy mniejszych obrotach znika. Po jakimś czasie usterka ustąpiła. Auto odpalone przez godzinę, żadnych oznak uszczelki pod głowicą itp,...
kolego, 90 koni to ty nie czułeś. Jak założysz sprawna przepływkę dopiero poczujesz. Jazda z odpięta to jazda w trybie awaryjnym bez kalkulacji mieszanki. Zepsuć się może sonda, katalizator, upalić zawór, dziura w tłoku, pękniecie tłoka lub głowicy. Paliwo w oleju, duże spalanie. No coś się zepsuje na pewno. Przepływomierz wyczyść sprayem do czyszczenia...
Niestety odpowiedniego potencjometru w domu nie znalazłem, ale podpiąłem do wtyczki czujnika temp cieczy czujnik temp powietrza (z tego co czytałem na necie mają jednakowe parametry) i tu moje zaskoczenie autko wkręca się bardzo dobrze, chociaż w sumie to logiczne, bo czujnik trzymam w ręce = czujnik jest zimny (silnik gorący) = ecu leje dużo więcej...
Witam ! Szukałem podchodzących pod ten temat postów ale ... niestety nie znalazłem. Kolega dzisiaj zwrócił się do mnie z prośba o diagnozę motorka w jego autku. Posiada autko jak w temacie - niedawno podczas jazdy urwał mu się pasek rozrzadu (po 20 kkM :!:) co sie wiazało z pewnym remontem. Po naprawie głowicy, wymianie peknietego tłoka pojeździł jeszcze...
Wiedzy to brakuje Tobie, tak samo jak argumentów co widać w Twoich postach. Na temat silnika ZETEC nie masz zielonego pojęcia, ale zaraz poszukasz w necie i będziesz wiedział "wszystko" :). Kolega ma silnik z regulowanymi zaworami za pomocą płytek, a nie jak w starszej jego konstrukcji z hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych. Jak ktoś zrobił 300k...
Przypomniało mi się powiedzenie jednego starego mechanika. "Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory" a odnosiło się to do regulacji gaźnika przy zbyt ubogiej mieszance. I to jest chyba kwintesencja tunningu. Owszem, jak najbardziej tunning mechaniczny, głowica, zawory, gaźnik (w starszych), tłumiki, filtr powietrza, kanały dolotowe i wylotowe-...
ale to przecież słychać czy silnik pracuje z ciśnieniem oleju czy bez... bez ciśnienia oleju to silnik jak traktor chodzi kupuj dół albo jakikolwiek silnik Fire, one są o tyle fajne że wszystko pasuje, nawet od gaźnikowego Uno 1.0 bo niedawno taką kanapkę złożyliśmy z kolegą właśnie w Pandzie 2 i wszystko pasowało (dół uno 1.0 głowica panda 1.1) PS:...
Po perypetiach z tym silnikiem doszedłem do setna sprawy. Ale tu nastąpił ciąg zdarzeń ,które po kolei eliminowałem usuwając kolejne usterki. Całe to zamieszanie zrobił zawór ssący ,którego wypaliło mieszanka została cofnięta w kolektor ssący i nastąpił strzał ,który spowodował wypadnięcie przewodu z kolektora, w tym momencie było trudno utrzymać obroty...
kolego, jak patrzysz na wprost silnika na środku masz przepustnicę, po lewej stronie przepustnicy będzie widać czujnik położenia przepustnicy (duża kostka 3 pin), pod nim będzie kostaka na 2 pin (identyczna jak od wtrysków) tyle że wtryski wpinane sa od góry a do czujnika biegu jałowego będzie wpinana od lewej. http://obrazki.elektroda.pl/7264642700_1...
Witam. Ostatnimi czasy ten sam błąd błąd zaczął się pojawiać częściej. Po kasowaniu problem znika na 2- 3 dni. Natomiast sprawdzałem sobie znów spalanie i jest w porządku. Mocy również nie traci. Zapomniałem napisać jeszcze o 2 istotnych rzeczach. Sprawa pierwsza- został mi niedawno- (do pół roku temu) zabrany dowód rejestracyjny za niespełnienie norm...
focus nie toleruje lpg- choć niektórzy montują. szybko siadają głowice. Tak samo gadają o mondeo z silnikiem 2.0 zetec, a znajomy założył przy przebiegu 130 tyś w 2008 r. teraz ma 320 tys. i przy silniku nic nie robił. Auto z 1999 r. LPG wtrysk BRC.
Witam! Na początek chciałbym aby nikt mnie nie potępiał, bo jeszcze nic nie jest zaczęte. W tym temacie chcę zdobyć jak najwięcej wiedzy w danym temacie i dopiero cokolwiek robić. Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad montażem LPG do swojej Dedry - ponieważ rocznie robię około 30000 km. Po przeliczeniu kosztów benzyny (a nie tankuję na najtańszych...
Mam focusa 2.0 16V zetec z LPG (instalacja BRC, sekwencyjna). Przejechałem na gazie 60 tys. i gniazda sa O.K. bo zdejmowałem głowice po awarii rozrządu. Na gazie chodzi super tylko ze troche duzo pali.
Do kolegi macsmial Miałem identyczną sutuacje co Ty :) tez musialem hamowac silnikiem i tak jezdzilem az rok a dzis autko poszlo do mechanika na wymiane sprzegła :cry: Najpierw napisz jakie masz autko :P jakiego escorta? I czy na gazie czy nie? ;P <br> Sposób na PB:<br> 1. Wyczyścić przepływomierz, wypinasz wtyczke od niego, następnie wykrecasz...
zaganiacz jeśli nie potrzebujesz porad tylko niezbędnych wiadomości to musisz się uzbroić w niezbędne narzędzia np.takie http://moto.allegro.pl/item968010258_for... Jak nie wiesz jak tego używać to zapytaj a ktoś ci tu odpowie. głowica:15Nm,30Nm,90 stopni jak masz trochę oleju w głowie to kolejność dokręcania...
zetec zimny zetec gasnąć zetec iskry
piszczy licznik elektryczny pocztówki dźwiękowe gniazdka angielskie
hisense opinie samsung wf70f5e0w2w
Silvercrest SSWR-A1 – wymiana baterii Li-Ion 14,4 V krok po kroku Silvercrest SSWR-A1 – wymiana baterii, manual IAN 354948, filmy YouTube, zamienniki 3200 mAh