Witam, pacjent 2.0 Hybryda 2012 rok. Nie mogę odpalić auta, włącza się tylko zapłon. Błąd silnika i serwis. Po podłączeniu DB wyskakuje głównie błąd P0215. Wymieniłem dzisiaj moduł BSM oraz modul na akumulatorze, ale niestety dalej to samo. Co warto wymienić? Gdzie znajduje sie glowny przekaznik? Akumulator wymieniany rok temu. https://obrazki.elektroda.pl/2799126200_...
to na pewno nie hybryda , to EDC16C39. zerknij czy nie ugnił pin w gnieździe ECU.
Witam, może przewody do czujnika nie mają ciągłości, kostka przy czujniku wygląda dobrze, a w środku nie łączy.
jeśli mam przekaźnik ze stykami głównymi (bez pomocniczych) to czy jeśli użyje styków pomocniczych z innego przekaźnika (który nie ma z kolei styków głównych) do np. podtrzymania czy to zadziała ? Zadziała ale zastanów się co będzie jeśli któryś z tych dwóch przekaźników nie zadziała (np. na skutek spalenia cewki) Nie bez powodu stosuje się styki pomocnicze...
Spróbuj wypiąć klawisz hamulca silnikowego. Błąd głównego przekaźnika w eurocargach występował często ale nigdy nie było wiadomo o co chodzi
Proszę bardzo https://obrazki.elektroda.pl/2451927200_... https://obrazki.elektroda.pl/5428395100_...
Jasne. Odrazu coś mnie nie pasowało. Na schemacie wychodzi pin A 49 Czarny/Szary do R1 Główny przekaźnik
Problem z głównym przekaźnikiem zasilającym. Jak dobrze pamiętam nr 109.
Czarny- masa. Niebieski +12 V poprzez główny przekaźnik -FI do bezpiecznika F22-30A.
Sonda 1 , sonda 2, zawór par paliwa, przepływomierz są zasilane z tego samego obwodu z głównego przekaźnika poprzez bezpiecznik więc jeżeli nie masz napięcia na elementach wymienionych wyżej sprawdź bezpiecznik.
Ja opisałem układ dla 230 V. Ty masz 24 V lub 48 V, więc zasilacz jest przed stykami przekaźnika. Napięcie wchodzi na styki. Za stykami masz podłączoną maszynę i cewkę przekaźnika (pomocniczy styk to bardzo dobry pomysł) Wciskasz guzik podłączony od zasilacza do cewki, czyli równoległy do styku pomocniczego (nie zasilacz całej maszyny) i przekaźnik...
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
Jeszcze raz,zasilanie po zapłonie linia 15 . To musi mieć sterownik by się "wzbudzić" dopiero wtedy włącza główny przekaźnik itd. Masz schemat to sprawdź który to, dokonaj pomiarów Nie szukaj żadnych BSI ,NIE MA TAM CZEGOŚ TAKIEGO!!!
Sprawdź bardzo dokładnie główny przekaźnik i jego obwody.
Jeżeli na cewce nie masz też 12V to główny przekaźnik lub jego obwód.
Co się dzieje kiedy Direct nie jest włączony i podasz sygnał na wejście Adaptor IN. Dodano po 1 Na nóżce 4 i 8 RC4558 Na nóżce 4 i 8 jest odpowiednio -15V i 15V a nie 30
Masa 1,2,4.Plus po zapłonie 18.Plusy po przekaźniku 6,5,3.Pamiętaj że główny przekaźnik zapina sam ecu przez pin 49 masą.I nie traktuj tego jako pewnik.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik F46 czy masz na nim napięcie. Jak masz napięcie to sprawdź zasilania i masę głównego przekaźnika , oraz sam przekaźnik.
Z moich materiałów wynika :plus na przekaźnik pompy paliwa z głównego przekaźnika,a masa z pinu A24 sterownika.
sprawdź główny przekaźnik czy czasem styki nie zaśniedziały z najdziesz go za akumulatorem za taka plastikowa zaślepka
Cewka pin nr.1 - sterownik pin 30 Cewka pin nr.2 - sterownik pin 29 Cewka pin nr.3 - brak opisu Cewka pin nr.4 - zasilanie z głównego przekaźnika
Sprawdź masy ECM. Sprawdź czy ECM dostaje 12v po zapłonie. Jak tego nie będzie to jasne że nie zasili głównego przekaźnika. Wygląda na typowy problem z zasilaniem. I sprawdzaj żarówka np 21W a nie miernikiem. Sterowanie przekaźników żarówką 5W.
Jest tam. Jeden mały przekaźnik zasila pompę paliwa a obok jest główny od ECU którego szukasz. Sprawdź czy pod tym plastikem nad silnikiem nie ma czasem przekaźnika podwójnego brązowy lub kremowy. Czasem chodzi o ten przekaźnik.
52070 Przełącznik układu włączenia bocznej przystawki odbioru mocy 53306 Przełącznik sterowania silnika otwieranego dachu 52324 Przełącznik układu przygotowania hamulca silnikowego 53316 Przełącznik głównego przekaźnika zasilania
Witam. Całkowicie błędne myślenie. To nie napięcie wychodzi z pinu 3 w kierunku stacyjki, tylko tam ma dochodzić napięcie ze stacyjki poprzez styki głównego przekaźnika.
Sprawdź sobie przekaźniki i bezpieczniki pod maską. W Hyundaiu często tam jest masakra. Śniedź i utlenione nóżki przekaźników i bezpieczników. Pewnie masz tam główny przekaźnik od pompy paliwa ittp. http://www.cklasapl.com/hyundai_i30-4775... Weź sobie je wyciągaj po jednym i oglądaj. Miałem z tym problem...
Na 99% ULN2003, zresztą był często stosowany w takich konstrukcjach. 9 nie podłączona pod nic Jeśli wyjścia sterują bezpośrednio cewkami przekaźników, to powinna być podłączona do + głównego zasilania (przekaźników). Zabezpiecza to przed uszkodzeniem układu przepięciami od cewek.
Przekaźnik główny: przekaźnik był zbyt wcześnie otwarty. FMI 09; urządzenie uszkodzone.
Dziękuję bardzo. Właśnie o to mi chodziło. Mam jeszcze jedno pytanie. Mógłbyś mi udostępnić schemat tej samej wtyczki tylko do Citroena C4 Picasso z 2011r? Tam występuje taka skrzynka https://obrazki.elektroda.pl/9543301600_... 2 - Zasilanie po włączeniu zapłonu 3 - LIN 4 - Masa 5 - wyjście bezpieczeństwa głównego przekaźnika 6 - sterowanie...
Przekaźniki są nad nogami kierowcy , przekaźnik świec żarowych w komorze silnika.P
Tak, główny przekaźnik w skrzynce pod maską.
Immo działa w ten sposób, że nie załącza się główny przekaźnik zasilania, a z niego zasilane są m.in. wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe. Jeśli nie zaświeca się CODE to centralka nie dostaje zasilania (kontrolką steruje wprost centralka CODE), podobnie jeśli nie zaświeca się MIL to ecu nie dostaje zasilania (chyba, że kontrolka się przepaliła).
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
1.0TDCI? mhm.. podaj odpowiednie dane. Dodano po 4 Zielono/czerwony to zasilanie +12V po zapłonie z głównego przekaźnika K46. biało/niebieski to 17 pin sterownika silnika czarno/pomarańczowy to 75 pin sterownika silnika
Daj zdjęcie płytki modułu. Może padł główny przekaźnik.
Wygląda mi to na zimne luty w głównym przekaźniku. Względnie częsta usterka w Accordach i Civicach. Nie wiem jak Twój angielski, ale wszystko na jego temat znajdziesz TUTAJ . Pozdr. PS. CA5 w temacie to nie oznaczenie silnika tylko nadwozia.
Może czas zainwestować w jakiś sprzęt diagnostyczny??? To już drugie auto które kolega próbuje naprawić za pomocą elektrody. Proszę 1 dotyczy usterki głównego przekaźnika zasilania VECU I EECU. 2 usterka modułu kontroli naczepy, w obwodzie hamulca postojowego. Potrzebny podgląd pomiarów napięć na szynie CAN, wysterowanie modułów ,pomiary ciśnień.
W zał. Schemat Okablowania EGI 16 MAZDA 323 1.6 16V (B6) 1989 do 1994 PS: W trakcie formatowania dokumentu "uciekło" parę pozycji opisu - (dodaje tutaj). 84. tablica rozdzielcza 90. główny przekaźnik 100. zespół sterowania 167. solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa 185. przełącznik sprzęgła
Temat rozwiązany , uwalony can
Bezpieczniki pod maską wszystkie sprawdzone, odpinajac główny przekaźnik nie mam komunikacji zaś odpinajac przekaźnik "15" brak zegarów w kabinie.
Chciałem od razu zamawiać dodatkowe przekaźniki ale najpierw pogrzebałem w gratach i się okazało, że na jesień jak to robiłem kupiłem ich na zapas. Trochę dziś pogrzebałem i gotowe 😁 czyli już mam tak: Jak główny przełącza na PV to ten dodatkowy (taki sam typ) rozłącza obwód z sieci AC idący do głównego przekaźnika? i analogicznie: Jak główny przełącza...
A może ktoś wie gdzie w Volvo 850 znajduje sie sterownik pompy wtryskowej?
Sprawdź dokładnie wiązkę pod filtrem powietrza. Złącze przemyj odpowiednim preparatem. Często lubi się też uwalić kabelek zasilający przekaźnik mocy. (jest on pod sterownikiem wtrysku). Dokładnie posprawdzaj przewody bo miałem kilka takich przypadków i jak sprawdzałem instalację to wszystko grało , klient odbierał auto i po godzinie wracał z tym samym....
W "przekaźniku głównym" jest przekaźnik pompki paliwa, zimne luty, bardzo częsta usterka.
Przekaźnik głównego zasilania.
P1640-usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami. Możliwe też - Awaria głównego przekaźnika-Przekaźnik główny przerwa/zwarcie do masy.
Że jest zasilanie po 15 to nic nie znaczy.Bo nie wiadomo czy sterownik załącza główny przekaźnik silnika.Bo ten dostarcza jeszcze ze trzy "plusy" . Nic nie wiadomo czy sprawdziłeś CAN.Bezpieczniki sprawdź wszystkie.
Główny przekaźnik na płytce mocy pewnie powoli robi papa. Czy wyskakuje na wyświetlaczu jakiś błąd?
Gubi się główne zasilanie przekaźnika. Należy sprawdzić ten przewód od przekaźnika do akumulatora /gruby czerwony/ bo gdzieś jest słaby styk lub coś wygrzane.P
Prawdopodobnie któryś układ hdmi jest uwęglony częściowo. Przy próbie przełączenia zaniża napięcie ogólnie na całej hdmi i główny procek z powodu niedoboru siłą rzeczy puszcza trzymanie głównego przekaźnika. Miałem kiedyś taką usterkę.
Może główny przekaźnik odmówił współpracy. Jest to element który spoczywa na akumulatorze. Pod pomarańczową naklejką są przykręcone przewody (grube prądowe). Zobacz czy po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon pojawia się prąd na obu nakrętkach M8.
Sprawdź i przelutuj przekaźnik główny zasiania ukł. wtrysk. w skrzynce nad nogami.
Czyli typowo dla tej usterki: najpierw trzeba sprawdzić czujnik Halla i magnes, potem tranzystory IRFP460. Jeśli to nie pomoże sprawdzić czy zaskakuje główny przekaźnik i jakie jest napięcie na dużym elektrolicie w trakcie startu silnika.
Raczej albo stacyjka albo główny przekaźnik zasilania na wtryski i pompę paliwa. Można by też bezpieczniki przejrzeć. Jak nie chce odpalić wystarczy sprawdzić czy we wtykach wtryskiwaczy na jedym z pinów przy kręceniu rozrusznikiem czy jest 12V ( Ecu podaje masę dla otwarcia wtryskiwacza).
Sprawdzić i przeczyścić wszystkie wtyki przy ecu i przekaźnikach.
Wskazanie na przekaźnik pompy na płycie głównej.
Scania R 2014 rok brak oświetlenia kabiny i w drzwiach działają tylko lampki w suficie mniejsze po jednym naciśnięciu klawisza może miał ktoś taki przypadek dzieki
Taki sterownik posiadam. Powinieneś dać dać dokładne zdjęcie samej płyty ( z dwóch stron ) a nie obudowy.
Potrzebujesz jeszcze zasilania po przekaźniku głównym. https://obrazki.elektroda.pl/7159218900_...
Na razie autko stało na '' bocznicy'' w poniedziałek zerknę na nie . Dodam ,że faktycznie do puki nie ''pyknie'' przekaźnik od wentylatora autko nie odpali . Kręci i słychać charakterystyczne dudnienie w kolektorze .Wyłącze zapłon poczekam 10 sek i autko pali od strzała . Też sytuacja zaczęła się po wymianie rozrządu .
Przekaźnik K4 "Fuel Injection", to zasilanie główne dla EDC.
Zakładając, że uszkodzenie jest w przekaźniku pompy to przekładając go w inne miejsce przesuwasz tylko miejsce awarii i dalej nie będziesz miał pewności czy on jest uszkodzony. Chyba że rzeczywiście włożyłeś go na miejsce głównego przekaźnika z którego jest również zasilany obwód pompki ale wtedy powinno spaść również napięcie na inne obwody. Pewność...
A na przykład coś takiego tego czy innego producenta: Przekaźnik impulsowy Acti9 ze sterowaniem centralnym iTLc-16-10-230 16A 1NO 230 VAC A9C33811 https://obrazki.elektroda.pl/4297325600_... Podłączasz przycisk dzwonkowy i lampę, a do dodatkowych styków możesz podłączyć zapalanie wszystkiego i gaszenie wszystkiego. Gaszenie wszystkiego...
Samo odpięcie aku raczej nie. Prędzej nagłe obciążenie po podpięciu klemy. Sprawdź czy czasem masa gdzieś Ci nie odpadła lub przy rozruszniku główny kabel prądowy. Zobacz jeszcze przekaźnik główny a jeśli to nic nie da to podejrzewam kostkę stacyjki. Jeśli masz oryginalny immobilizer to także wątpię by miał wpływ chyba że masz jakiś dokładany z odcięciem...
Ja na początku sprawdziłbym stan styków przekaźnika załączającego transformator główny (przekaźnik przy małym trafku ST-BY)
Ja tego nie rozumiem! Była niedziela dość późno, wpisałem w wyszukiwarkę Elektrody pełny model czyli 26PFL5403D/10 i nie znalazło. A nie wpadłem na to, żeby wyciąć kilka znaków (wystarczyło trzy przed chwilą sprawdziłem). Do tego się publicznie przyznaję. Schemat już mam (dziękuję) i to doskonałej jakości. Jak napisałem wczoraj podawałem mu 5V (przez...
Wygląda na brak zasilania ECU, możliwe że uszkodzona kostka stacyjki lub przekaźnik główny, stawiam na przekaźnik.
Nawet jak są w indukcji przekaźniki, to na dzień dobry potrafi być płytka z filtrem, a dopiero na głównej przekaźniki. Te przekaźniki które widziałem krótko by żyły z obciążeniem pojemnościowym. (at)elzoidbergo Ty masz to podłączone jednofazowo? Możesz ją rozebrać i wrzucić zdjęcie? Chociaż jak piszesz że od dewlopera, gwarancje i takie tam to pewnie...
+ z przekaźnika głównego, sterowanie masą pin 47. Sprawdź na kostce zasilanie żarówką 3W .
Dzięki za naprowadzenie, sprawdzę czy jest zasilanie na bezpieczniku nr 34. A jeśli chodzi o główny przekaźnik to jest przekaźnik pompy paliwa? https://obrazki.elektroda.pl/8197577700_...
Może wpierw dobra diagnoza i podgląd parametrów ,był kiedyś podobny przypadek winna była kostka stacyjki ,sprawdź przekaźnik główny
http://obrazki.elektroda.pl/8007285700_1... Kod 1625 czyli za niskie napięcie na sterowniku silnika u mnie spowodowane były nadpalonymi stykami roboczymi przekaźnika K1.1 (na zdjęciu ten czarny pierwszys od lewej) Nie zaszkodzi przejrzeć pozostałe dwa. Pozdrawiam
Możliwe przyczyny 1. Pompa myjąca lub czujnik prądniczki tachometrycznej 2. Moduł główny (nie tylko przekaźnik ale i logika jego sterowania) 3. Opcja 1 i 2 naraz 4. Grzałka (prawie że niemożliwe)
Sprawdź czego brakuje na cewce przekaźnika, zasilania po kluczyku czy wysterowania masą. Zobacz czy masz zasilanie na wtryskach. Gdy brak masy, do sprawdzenia zasilania, masy na sterowniku silnika, czujnik obrotów wału. Gdy brak zasilania, szukasz od przekaźnika głównego.
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, moduł główny (przekaźnik grzałki, luty), kable w progu drzwi. Najłatwiej w takiej kolejności. Powodzenia.
jakieś pomysły? Tak,sprawdzić czy problem jest w obwodzie głównym czy może w sterowaniu przekaźnika.
Umarł sterownik PS - zdarza się - wymiana na nowy/używany pomoże
Na lewym nadkolu od strony maski są przykręcone masy dla instalacji elektrycznej, u mnie jak naprawiałem nie było kawałka zdrowej blachy. Podobne objawy daje przekaźnik główny lub kostka stacyjki.
Nie ma nigdzie narzuconej zasady, że MUSI być przekaźnik bezpieczeństwa. Maszyna - zgodnie z dyrektywą maszynową MUSI być bezpieczna, MUSI spełniać wymagania zasadnicze zawarte w dyrektywie. To czy niezbędne jest zastosowanie przekaźnika bezpieczeństwa wynika z przeprowadzonej oceny ryzyka i wymaganego poziomu bezpieczeństwa jaki musi zapewnić dana...
Wymieniłem sześć elektrolitów na module mocy, dalej działy się cyrki. Najbardziej podejrzany został mi główny przekaźnik mocy, bo to on puszcza i przerywa 230 V które jest rozdzielane na pozostałe przekaźniki. Napięcie jakie jest podawane na cewkę tego przekaźnika to około 11,8V a gdy załączane jest światło w komorach, lub grzałki spada do około 10,9V....
Witam ddt2000 wyrzuca mi w moim Renault scenic 1.9 dci lift z 2003 r następujące błędy niestety nie jestem w stanie ich zidentyfikować Commande de l électrovanne d'avance - może coś z zaworem ciśnienia sprężarki ? Relais d'alimentation principale - a to kompletnie nie wiem główny przekaźnik ale który ?
Na żadnym przekaźniku nie ma sygnału prędkości samochodu, przekaźniki służą do załączania odbiorników dużej mocy, a nie przekazywania sygnałów cyfrowych. P.S. Choć jako ciekawostkę mogę dodać, że w Puncie na cewce głównego przekaźnika zasilania były impulsy sterujące dla obrotomierza (taki mały "hack" twórców ECM, bo zabrakło pinów).
Zabieraj auto od tego "orla mechaniki". Brak zasilania na karoserii, prawdopodobnie uszkodzone połączenie masowe miedzy akumulatorem a karoserią lub uszkodzony przekaźnik główny.
Jeśli ampli po włączeniu sam startuje tzn że było włączone sterowanie po hdmi, a skoro się nie wyłącza tzn że nic tragicznego nie wykrywa i powinno chodzić. Lub inteligentny inaczej zwarł gdzieś sterowanie głównego przekaźnika myśląc że ampli będzie wtedy pracował. Do sprawdzenia w 1 kolejności. Potem jeśli faktycznie to procesor sam załącza główne...
Główny przekaźnik do pomacania:) pozdr
A więc zrobiłem tak jak Pan mówił Panie Sławku, jedynie z tą różnicą że minus zasilacza DC podłączyłem do punktu wyjścia zerowego głośników , w tym przypadku do punktów 301 oraz 302. Po podaniu napięcia na rezystor R407 o wartości 47K przekaźnik główny wyłącza się przy napięciu 6.5V. Po podaniu napięcia na rezystor R408 o wartości 56K przekaźnik główny...
Jakbyś poszukał na elektrodzie to byś znalazł podobny post w którym był narysowany schemat o który Ci chodzi. Jeżeli masz dwa włączniki chwilowe to musisz zbudować układ 1) główny - pierwszy przycisk załącza przekaźnik którego styk dodatkowy (zwierny) bocznikuje przycisk 2) pomocniczy (wyłączeniowy) - drugi przycisk załącza przekaźnik którego styk rozwierny...
No to główny przekaźnik 109 obstawiam na 99%.
Tak też robiłem. Bez zmian. Jedyny pomysł jaki mi się pojawił to ECU. W zasadzie tylko to zostało. Dodano po 2 Przekaźnik główny ECU, przekaźnik od „15” również sprawdzone. Zamieniane z pozostałymi
Poblem polega na tym że co pewien czas włącza się i wyłącza cyklicznie przekaznik główny.Zasilacz cały przelutowałem i wymieniłem wszystkie kondensatory.przegrzane styki podłączyłem na sztywno.
brak prądu na głównym przekaźniku, problem rozwiązany
Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.
Bezpiecznik daj na tym głównym plusie....
Może źle podałem masz zamienić przekaźnik główny z przekaźnikiem od rozrusznika bo są takie same. Miałeś wstawić błędy ze wszystkich sterowników. Wstaw fotkę przekaźników z pod maski
Przekaźnik załączający główne trafo da odpowiedź jakie ma być zasilanie.
Zainteresuj się też przekaźnikiem centralnej elektryki silnika. Zwany też jako głównym przekaźnikiem sterownika.
Obwód głównego przekaźnika
Cewki i wtryski zasilane są z jednego bezpiecznika. Żadnego innego bezpiecznika nie ma ani przed nim, ani za nim. Wyjmując bezpiecznik 10A odcinasz zasilanie po stacyjce na cewkę głównego przekaźnika który zapinaja właśnie ten obwód ze zwarciem. Obstawiam którąś cewkę WN. P.S. Tam nie powinno być bezpiecznika 20A. Fabryka dała 15A. Tak mam na schemacie.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
passat przekaźnik główny główny przekaźnik megane komenda główny przekaźnik
admin login silnika einhell projektowanie procesów
xsara pasek alternatora wentylator technics
Nagrywarka Panasonic DMR-E53 odrzuca płyty DVD - przyczyny i rozwiązania Niszczarka Fellowes, HSM – nie wyłącza się po zniszczeniu papieru, czyszczenie czujników, usterka fotokomórki