Do "sq9cwd": Gdyby winda nie miała przeciwwagi to będąc w najwyższym położeniu zaczęłaby spadać napędzając silnik , czy prądnicę hamującą. Cały czas ruchu windy mógłby być wykorzystany do odbioru energii. Gdy jest przeciwwaga, to bez żadnego napędu winda może stać nieruchomo na dowolnej wysokości. Ruch do góry lub do dołu wymaga napędu silnikiem. Odzysk...
Zobacz temat - Sterownik rowerowy a odzysk energii forum.arbiter.pl/printview.php?t=688&sta...
Na rynku są pralki pobierające ciepłą wodę z instalacji (mają dwa przyłącza). Daje to zysk przy ciepłej wodzie w mieście (od ciepłowni) czy grzanej gazem. Co do odzysku energii - interesującym tematem jest powtórne wykorzystanie energii przez na kolei. Energię odzyskaną przy hamowaniu silnikami można odzyskać i przekazać do innych jednostek. Naszemu...
Dzień dobry. W ciągu ostatnich dni podjąłem decyzję o zbudowaniu dodatkowej baterii do hulajnogi Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2. Cały etap budowy przeszedł pomyślnie. Przygotowałem odpowiednie złącza tak, aby połączyć równolegle baterię z tą oryginalną. W teorii wszystko miało pójść gładko. Niestety ostatni etap, a więc połączenie elektryczne do hulajnogi...
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Witam, Przymierzam sie do przerobienia samochodu na naped elektryczny. Zapoznalem sie z opisem sterownika firmy Kelly :[url=]Link Zastanawiam sie jak jest zrobiona funkcja hamownia z odzyskiem energii ? Silnik z magnesem stalym daje okreslone napiecie, ktore przy powiedzmy polowie obrotow max. silnika bedzie wynosilo polowe napiecia znamionowego, czyli...
W ubiegłym dziesięcioleciu popularność zyskały regeneracyjne systemy hamulców. Jednak innym mechanizm odzyskujący energię, który jest nadal w fazie badań, to regeneracyjny system zawieszenia pojazdu. Ta technologia potrafi w nieprzerwany sposób odzyskiwać energię pochodzącą z drgań samochodu spowodowanych jazdą po nierównej nawierzchni, przyspieszaniem...
Witam Mam problem ponieważ chcę zbudować pojazd elektryczny (mały)napędzany silnikiem DC. Chcę również zrobić hamowanie regeneracyjne i nie wiem zbytnio jak obliczyć ile będę mógł uzyskać energii z tego samochodu. Mam założenia odnośnie maksymalnej prędkości, masy i jego przyśpieszenia. Mam policzone wszystkie siły jakie występują w tym pojeździe. Jednak...
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Dzień Dobry, potrzebuje dobrać super kondensator który w czasie hamowania przez 10s przyjmie energię około 100Wh przy napięciu ładowania 250V. Obliczyłem, że pojemność superkondensatora dla takich wartości będzie wynosić około 5F czy jest to możliwe ?
Mogę w kilku słowach opisać DS 3 całkowicie elektryczny, nie będę się rozpisywał o wyglądzie (bo każdy lubi co innego), bardzo funkcjonalny choć mały samochód, bardzo dobre zawieszenie, układ elektryczny bardzo wydajny, realne zużycie prądu to pomiędzy 14 a 19 kW/100 km. Minimalne zużycie przy jeździe jak inne pojazdy (to jest nie zostawałem z tyłu...
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Flybus - prototypowy autobus , który stworzono z myślą pokazania, że hybrydowe autobusy mogą być niedrogie, oszczędne i przyjazne dla środowiska. Zgodnie z ostatnimi raportami Flybus jest już przygotowany do testów. Konsorcjum, które tworzyło prototyp planuje pokazać go na tegorocznej wystawie Low Carbon Vehicle odbywającej się w Wielkiej Brytanii....
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
Wydaje mi się, że przyszłościowe rozwiązanie (które już teraz technicznie istnieje) to ogniwa paliwowe na wodór. Wodór można produkować przez elektrolizę, można go magazynować, a potem - w miarę potrzeby - używać albo do napędu pojazdów (ogniwa paliwowe + silniki elektryczne -> hamowanie z odzyskiem energii), albo do oświetlenia lub ogrzewania domów....
zrobilem maly experyment z silnikami malej mocy i okazuje sie ,ze przy mocno obciazonym silniku energia ta jest znacznie wieksza , czyli nie ma co sie bawic w to odzyskiwanie tylko ew zamiast diody schotkyego zastosowac mosfety , hamowania nie zauwazylem zle nie zwracalem na to uwagi jesli jest ono takie jak to co idzie na impulsy to nie ma radykalnej...
Witam. Podaj rodzaj wzbudzenia lub typ i parametry silnika. Nie ma "obowiązku" odzyskiwania energii. Wytracisz ją na ciepło wydzielone na rezystorze. Pzdr.
Wykorzystanie energii hamowania w pojazdach szynowych i ogólnie rzecz biorąc pojazdach kołowych ma jak najbardziej uzasadnienie . Tam stosunek czasu ruchu jednostajnego , do czasu hamowania jest duuuużo mniejszy niż w samolotach. Nie ma też takiego znaczenia masa pojazdu - w ruchu jednostajnym nie zużywa sie ( prawie ) energii . Natomiast samolot spalać...
Bardzo dobra wiadomość, zwiększenie zasięgu samochodu przy niższej masie akumulatorów. A masa akumulatorów jest przecież jedną z głównych wad. Odzyskiwaniem energii z hamowania to nie ma się co tak ekscytować, lepiej nie hamować i jechać 1 tempem:) Tym że po powrocie do domu podłączam sobie samochód do ładowania w garażu to rozumiem, ale takiego widoku...
Ale tu chodzi o to, że większy silnik zużywa więcej energii przez to, że jest większy - użycie mniejszego da oszczędność paliwa kosztem pogorszenia innych parametrów - dłuższego rozpędzania się, mniejszej prędkości maksymalnej. Może miałby sens samochód, który by wyciągał tylko 120 km/h, za to przy typowej jeździe palił np. 2 litry / 100 km, a dzięki...
W tesli jest tak agresywne odzyskiwanie energii , że komplet opon wymienia się co 10 tyś km 3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji. Ostrzeżenie.
Witam! Piszę znów w podobnej sprawie, ale dotyczącej innego pojazu. Tym razem jest to problem z esc który zbudowalem z pomocą kolegów z tego forum. Silnik jest znacznie potezniejszy I nie siedzi w hulajnodze, a w rowerze. Jest to tak samo silnik synchroniczny, trojfazowy z magnesami trwałymi. Jest wysterowywany poprzez potrójny polmostek na tranzystor...
Witam, czy są dostępne falowniki do silników (3 fazy, 400VAC, 15 kW) wyposażone w moduł odzyskiwania energii (KEB) pozwalające na prawie całkowite wyhamowanie silnika w tokarce po zaniku napięcia zasilającego (energia silnika hamowanego dynamicznie przez falownik służy do zasilania falownika, a nadmiar kierowany jest do rezystora)? W falownikach LG...
W energoelektronice bardzo popularnym układem jest trójfazowy mostek tranzystorowy, na poniższym rysunku dodatkowo zaopatrzony w kondensator: Rys. 1. Trójfazowy mostek tranzystorowy. Układ ten jest podstawowym składnikiem współczesnych przemienników częstotliwości niskiego napięcia, budowanych na bazie tranzystorów IGBT. Razem z odpowiednim układem...
Jedyne co musi udowodnić ZE, to to że nielegalny pobór miał miejsce, co w moim przypadku według ZE wykazała ekspertyza, stwierdzająca, że coś było celowo przykładane, żeby hamować... Stąd widziałam jedyną nadzieję w podważeniu tej ekspertyzy, poprzez wskazanie, że rysy mogły powstać też w inny sposób.... To raczej Nikogo nie będzie obchodzić. Zerwana...
Moment bezwładności wirnika, moc wentylatora/silnika i przebieg zmian częstotliwości w czasie są kluczowe w tym przypadku do oszacowania ile energii można odzyskać. Jest wentylator. Pracuje 24h/dobę. Czyli pewnie jest i zespół rezystorów hamowania przy falowniku. Jakiej mocy ? A może i nie ma ? Jaka rampa zmniejszania częstotliwości. Bo przecież można...
Z ust mi to wyjąłeś. Niektórym się wydaje, że wystarczy ruch (np. obracanie się prądnicy i już mamy prąd), ale to wszystko wymaga energii. Lepiej wykorzystać energię traconą , np. energię hałasu łapać w ekranach akustycznych i przetwarzać na prąd. Dlatego, tak jak już wcześniej wspomniałem, można odzyskiwań energię na stromych zjazdach, traconą na...
Witam wszystkich ponownie i dziękuje za pomoc układ działa poprawnie Nie ma za co, przecież i tak zrobiłeś po swojemu. Czyli stałe wypełnienie i zmienna częstotliwość im niższa tym silniejsze hamowanie. Z odzyskiwania energii zrezygnowałeś, to po co był cały ten temat. A tak z ciekawości jaka jest amplituda prądu PWM'a przy maksymalnym hamowaniu?
zwarcie uzwojeń spowoduje po prostu ograniczenie pracy prądnicowej do jakiejś minimalnej mocy, przez co będzie nie będzie ani hamował znacząco, ani przyśpieszał. Aż w końcu odparują uzwojenia. Każde uzwojenie ma ograniczoną pojemność cieplną, a w silniku BLDC masz magnesy stałe. Gdzieś energia musi być odebrana, na zwarciu pójdzie w uzwojenia i przewody....
Witam, wymyśliłem, że można byłoby zbudować przetwornicę o dwukierunkowym przepływie energii (z hamowaniem odzyskowym) wg poniższego schematu (proszę traktować bardziej jako blokowy niż ideowy): Czy w tej konfiguracji jest sens budować taką przetwornicę? To tylko wstępna koncepcja. Docelowo sterownikiem układu będzie SG3525 (taki musi być i nie może...
Witam, W jaki sposob mozna przekazac energie z pojazdu napedzanego silinikiem DC z magnesem stalym do akumulatora ? Istnieja takie fabryczne sterowniki, np firmy Kelly, na oko sa na tyle male ze nie zawieraja transformatora czy dlawika. Silnik obracajac sie daje SEM stopniowo zmniejszajace sie do 0. Dlatego aby skutecznie hamowac takim silnikiem jego...
"Magazyny mogą gromadzić energię odzyskiwaną podczas hamowania pociągów" Ciekawe jak.
Hamowanie prądnicowe silnika prądu stałego zachodzi wówczas gdy jest on napędzany z prędkością większą od prędkości idealnego stanu jałowego. Kierunek prądu zmienia się na przeciwny niż przy pracy silnikowej i maszyna oddaje energię elektryczną do sieci. Nie zawsze. W momencie wysterowania prostownika zasilające silnik do pracy falowniczej prąd płynie...
Witam Chcialbym stworzyc w IsSpice ewentualnie jakims innym programie symulacje hamowania silnika asynchronicznego zasilanego z falownika napiecia.Chodzi mi dokladniej o hamowanie rezystorowe czyli sposob bedzie ten sam co w odzyskowym z tym ze energia nie bedzie przekazywana z powrotem do sieci lecz wytracana na R hamujacym ktory ma byc sterowany za...
Mam problem z falownikiem gdy wyłączane zostaną obroty silnika to rozpoczyna sie hamowanie, wtedy na falowniku pojawia się błąd E07.2 (napięcie stałe w obwodzie pośrednim przekroczyło określony poziom z powodu przejęcia zbyt dużej energii odzyskiwanej przy hamowaniu silnika. Zmieniałem wartość tego napięcia do 780V funkcją B131 ale nic to nie pomogło....
Siła hamowania odzyskowego ( silnik działa jak prądnica) zależy od obciążenia elektrycznego. Przykładowo do silnika podłączasz rezystor nastawny i zmniejszając jego wartość zwiększasz siłę hamowania, a energia jaką dostarczasz silnikowi wytraca się w postaci ciepła.
Chyba źle mnie kolega zrozumiał(być może źle opisałem swoją ideę). Nie mówię o zmagazynowaniu całej energii hamowania w kondensatorze. Oczywistym jest że nie da się upchnąć 2,5 kJ w rozsądnych rozmiarów kondensatorze, ponieważ dla napięcia 12V kondensator musiałby mieć pojemność 16 F. Ale można by ładować kondensator np. 1F I to już by mogło się do...
Tak można przyjąć przy hamowaniu dynamicznym (np. na rezystorze). Przy hamowaniu odzyskowym (jazda z górki) SEM wytworzona w silniku jest większa od napięcia sieci zasilającej i wymusza to oddanie energii do sieci. Andrzej
Obrabiarki CNC oddają energię na wspólną szynę DC, nawet nie do sieci zakładowej, tym bardziej nie do ZE. Na 1MW to na pewno nie jest prosta aplikacja ani prymitywny falownik. Właśnie przy wielkiej mocy cała zabawa nabiera sensu ekonomicznego. Rzeczywiście energia zakumulowana w wirującym śmigle musiałaby być warta odzyskania - jeśli jest jeden rozruch...
Jeżeli masz silnik trójfazowy to jest on zasilany przez falownik z baterii a nie bezpośrednio z baterii. Źle kombinujesz podłączając prostownik tak by ładował akumulator w czasie hamowania. Do odzyskiwania energii z hamowania potrzebny jest stosowny układ jej odbioru. Obecnie stosuje się w tym celu superkondensatory, które można ładować krótko dużym...
Z fundamentalnych praw fizyki wiadomo, że jeśli wykorzystuje się energię do, na przykład napędzania silnika elektrycznego samochodu, część z tej energii zostanie po prostu stracona. Wiele firm próbuje to zmienić, instalując w samochodach systemy odzyskiwania energii. Najszerzej znanym tego rodzaju układem jest system odzyskiwania energii podczas hamowania...
Zgadza się, opisałem tylko jeden moim zdaniem skrajny przypadek. Skrajny? przy jakich parametrach? W moim schemacie silnik oznaczyłem cewką bo w Eagle nie ma silnika, To poglądowy schemat. Ja symulowałem w LTSPICE tam też nie ma silnika dlatego w miejsce silnika wstawiłem trzy elementy R,L i źródło napięcia. Czy pomimo przedstawienia silnika mój układ...
A czy układ sterowania i takie sprzęgło nie pochłonęłoby całej energii odzyskanej przez ten wynalazek zamieniając ją w ciepło jak każdy szanujący się hamulec? Czy masa tego wynalazku wożona cały czas w samochodzie nie spowodowałaby zwiększenia ilości spalonego paliwa? Bardzo możliwe że tak. Napisałem o tym w poście gdzie podałem ten przykład. A na...
Segwaye stały się na tyle popularne, że ich widok nikogo już chyba nie dziwi. Projektanci postanowili stworzyć następcę tego pojazdu o nazwie Solowheel. Urządzenie działa na tej samej zasadzie co Segway, lecz jest pojazdem jednokołowym. Obecnie jest to najmniejszy pojazd elektryczny, jaki kiedykolwiek powstał. Solowheel składa się z silnika elektrycznego...
Zapewne tak, jak jest w obecnych samochodach elektrycznych. Silnik asynchroniczny, zapewne trójfazowy sterowany przez inteligentną elektronikę. Samochód taki można sobie wyobrazić jako urządzenie gromadzące energię, a hamowanie silnikiem (czyli odzysk energii do baterii) jest płynne i uzależnione w samochodzie od stopnia naciśnięcia hamulca a w układzie...
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Witam! Chcę zbudować sterownik do czterech silników DC połączonych równolegle 250W/24V każdy. Sterownik ma za zadanie również hamować silnikami ( bez odzysku energii ) stąd wybór half-bridge FAN73933. Nie wiem w jaki sposób obliczyć ile równolegle połączonych tranzystorów MOSFET może być sterowanych w jednej gałęzi pół mostka, aby zapewnić właściwe...
temat rozwiazany samochod sam reguluje napiecie ładowania w zależności od stopnia naładowania akumulatora oraz zawsze zwieksza ładowanie do max przy hamowaniu silnikiem tzw odzyskiwanie energii
Elektryk i tak w trybie rekuperacji hamuje mocno i odzyskuje energię. Kupuje e-niro
Mam dość nietypowy problem, który zresztą, być może, w ogóle nie istnieje w Europie, ale liczę na to, że fachowcy z Elektrody i tak będą mogli mi pomóc. Planuję przebudować Forda Transita na kampera, w którym wszystko będzie zasilane prądem. Myślę o zespole dziesięciu baterii LiFePo4 o pojemności 100Ah każda. Taka elektrownia powinna być wystarczająca...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Witam. Noszę się z zamiarem zakupu zestawu silnik, bateria i inne potrzebne głupoty do roweru. W zestawach, które widziałem na alibabie występują zamiennie czujnik hamulca/dźwignie hamulca. Pytanie, w jakim celu te gadżety? Czy hamując silnik odzyskuje energię i ładuje bateryjkę? I po to czujnik? Z góry dzięki za odpowiedź. Pzdr.
Prosze o pomoc w namierzeniu katalogów firm, z produktów których mógłbym złożyć gotowy zestaw napedowy oparty o silniki BLDC (niczym z klocków) do napędu pojazdu elektrycznego. myśle, zę potrzebne bedzie: - Silniki BLDC (0,5-1kW) - 2szt. - Sterownik umożliwiający sterowanie w/w silnikami BLDC (lub dwa sterowniki) Poniewaz jestem laikiem w zakresie napedów...
Hmm a jak by tak wykorzystać to do samochodów hybrydowych ? Silnik spalinowy i elektryczny razem mogły by mieć większą sprawność dzięki odzyskaniu energii cieplnej z silnika benzynowego... Można by jeszcze odzyskiwać energie z hamulców, z zawieszenia i innych ;) W samochodach hybrydowych hamowanie jest realizowane w dużej mierze przez silnik elektryczny...
krzysiek8833 jeśli dałeś magnesy neodymowe to są dwa sposoby aby zmniejszyć pobór mocy koniecznej do pracy: 1. zwiększyć szczelinę powietrzną między cewką i magnesem do 5mm ( min 3mm) 2. albo dodać nakładki z metalu grubość nakładki na magnes od 1 do 2 mm. I jeśli łożyska nie hamują silnik powinien pobierać mniej niż 1-2W i obroty powyżej 1000. Ja też...
Ja mam dwa pytania odnośnie hamulców. Jak skuteczność hamowania silnikami? Myślałeś może o jakiejś rekuperacji energii? Zamiast zwierać, podłączyć jakiś BMS, zrobić coś na podobę ładowania jak w samochodach elektrycznych prawdziwych? Już jako wyzwanie bardziej, niż z faktycznej potrzebt. Hamulce dają radę, koła nie zablokują ale spowalniają bardzo...
panowie, samochody na wodór to mrzonka... największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie jest źródłem energii a jedynie jej nośnikiem, najpierw musimy wytworzyć...
Trzeba uwzględnić jaki silnik sie bardziej opłaca kupić czy na 48V i nieco ponad 100A by było około 5kW czy nie lepiej silnik 220V i około 25A. Wtedy znów akumulatory czy 4x12V =48V ale minimum 160Ah czy 20sztuk 20x12V=240V i pojemność 50-60Ah. Mając silnik na 220V oraz napięcie z aku naładowanych około 260V a już rozładowane ma jeszcze 220V . By tak...
Ja wcale nie napisałem że zrezygnowałem z samochodu. Nie wiem w jakim mieście mieszkasz, ale w Gdańsku kolejka samochodów zaczyna sie pod moim blokiem a kończy w centrum miasta. To jest jakieś 4km potem są jeszcze 4 km gdzie jest trochę lepiej. W drodze powrotnej kolejka ta stoi w drugą stronę ale już na prawie całej długości. Czasami pokonanie samochodem...
Mam samochód elektryczny i zastosowany kontroler z odzyskiem energii. Tam energia prądu zmiennego jest poprzez mosfety i kondensatory zamieniana na prąd stały i ładowane mam akumulatory podczas hamowania odzyskowego. Czy nie można byłoby taki podobny układ i tu zastosować? Tu nie ma przetwornicy, a mimo to działa idealnie.
Witam, tak sobie rozważam czy w podnośnikach można by wykorzystać możliwość śruby kulowej, do zmiany ruchu liniowego na obrotowy pod wpływem obciążenia, do odzyskiwania energii podczas opuszczania ładunku. Założyłem sobie śrubę o średnicy 40 mm, skoku 10 mm, długości roboczej 2000 mm, max obciążenie osiowe 12kN, zakładana prędkość opuszczania 0,2 m/s,...
A ja uważam, że pomysł jest bardzo dobry. Akumulator samochodowy szybko się zużywa i ma małą sprawność przetwarzania energii. Ten grawitacyjny jest lepszy, bo jak będzie dobrze zbudowany, to będzie mógł pracować dziesiątki lat i wyzwalać dużą energię w krótkim czasie. Ale jeszcze lepszym pomysłem jest gromadzenie energii w ruchu obrotowym. Jeżeli rozkręcisz...
Co można sądzić ma to zarówno zalety jak i wady. Nic odkrywczego w tym nie ma. Przy jeździe z częstym hamowaniem da się trochę energii odzyskać.
nie dramatyzował bym :), obecnie używam dwóch solarów 5W (po jednym na 20000 mAh power bank) i jestem w stanie wytrwać do trzech dni bez ładowania z sieci Jak dla mnie to byłoby sporo. 10-15 W elektrycznej mocy to jakieś 25 W "na nogach". Jak pisałem przy długotrwałej jeździe masz 50 W "na nogach". Czyli będziesz musiał zwiększyć wysiłek o połowę....
Wracając jeszcze do tego wątku. Nie jestem pewny, czy sterownik silnika ma możliwość regeneracji energii. Jeśli nie, to ogromna ilość energii będzie tracona w hamulcach. Mój "elektrowóz" używa hamulców ciernych przy bardzo małych szybkościach, reszta energii jest odzyskiwana (nie dotyczy, gdy bateria jest pełna - wtedy hamuje "normalnie") Tak , podczas...
Szukam... Odzysk energii spotykałem dotychczas przy mocy rzędu 100kW i wzwyż (wynika to raczej tylko z branży w jakiej się dotychczas obracam -łem) - ale to głównie zależy od aplikacji - tam gdzie dużo i często hamuje się duże masy jest sens stosować takie układy, zwłaszcza kiedy jest to linia technologiczna, gdzie na jednej szynie DC wisi więcej falowników,...
Witam Mam takie zadania - w ramach mojej pracy mgr. - stworzyć przetwornice DC/DC podwyższająco obniżajacą do roweru elektrycznego, która umożliwi odzysk energii do superkondesatorów,a następnie wykorzystanie jej przy ruszaniu z miejsca. Po opadnięciu napięcia na superkondesatorach do 24V, rower będzie dalej zasilany z akumulatorów. Dodatkowo muszę...
Odwiedzający tegoroczny Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie będą mogli przejechać się Fordem Focusem Electric, pierwszym w pełni elektrycznym samochodem osobowym Forda. Będzie on dostępny w sprzedaży do końca tego roku, a rezerwacje można było składać od listopada 2011 roku. Ceny rozpoczynają się od 39,2 tys. dolarów + koszty dostawy w wysokości...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
Witaj! Właśnie jestem w trakcie projektowania takiego mostka H opiszę Ci moja konstrukcję i podam Ci kilka kilka problemów z jakimi spotkałem się do tej pory. Jako driver mosfetów postanowiłem wykorzystać HIP4081 ze względu na to, że dzięki koledze spotkałem go w aplikacji przemysłowej pracującej w dość ciężkich warunkach jeżeli chodzi o sterowanie...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Więc, czy np akumulator 12v, 8ah, o prądzie rozruchowym 124 A da sobie radę? ( oczywiście muszą być trzy, żeby uzyskać 36 v) Można ładować zwykłym prostownikiem? Prądowo da sobie radę. Ale dokładnie jaki to akumulator? Kwasowo-ołowiowy? Jeśli tak to czy jest to zwykły aku czy żelowy? Jest to silnik prądu stałego, więc jeśli będę jechał z górki bez...
Witam po przerwie. Korzystając z odrobiny czasu wysyłam schemat układu sterującego silnikami. Ja użyłem silników 100W 24V bo takie miałem. Przy pełnym obciążeniu biorą one lekko ponad 5A. Próbowałem zasilić je z moich akumulatorów przy zablokowanym układzie napędowym i zmierzyć prąd i wyszło 23A. Więc zrobiłem układ wytrzymujący 32A (o ile dobrze pamiętam...
ctdrives:arrow: to, o czym piszesz, to jest tylko spięcie obwodów pośredniczących dwóch lub więcej falowników. A nie praca "na sieć". Jeden falownik jest w stanie oddać energię do drugiego (o ile ten drugi ją pobiera), ale nie "na zewnątrz" - do sieci energetycznej. W ten sposób można odzyskać nieco energii od hamującego silnika pod warunkiem, że nie...
Witam :) Sam niedawno zastanawiałem się nad budową takiego samochodu :) Myślę że silnik DC jest nie za dobrym rozwiązaniem. Silniki DC mają małą sprawność są gabarytowo większe niż silniki 3f aczkolwiek mają wielką zaletę pez problemu można odzyskiwać energię z silnika podczas hamowania. Ja myślałem o zbudowaniu takiego autka z silnikiem 3f przewiniętym...
Tranzystory IGBT w tramwajach Dążenie do maksymalnej oszczędności energii elektrycznej skłoniły projektantów pojazdów do zbudowania przetwornic napięcia o niewielkich własnych stratach mocy, a także układów umożliwiających odzyskiwanie energii w procesie elektrycznego hamowania dynamicznego. Obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem są silniki prądu...
Można to oszacować - akumulator w tesli 53 kWh - jedna kWh to u nas chyba coś około 50 kilku gr. - wychodzi jakieś 25 - 30 zł na jedno ładowanie - przy osiągnięciu 350 km zasięg, jak podaje katalog, wychodzi 30/3,5 = 8,5 zł na 100 km. Ale ich jazda z normalną jazdą miała zero wspólnego. Tak samo w zawodach "na litrze benzyny" PackCar przejechał 3836...
A mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób Cię obciąża?.. Proszę bardzo. Dla uproszczenia wyobraź sobie sytuację (przejaskrawioną), że płyta chodnikowa pod którą jest czujnik aby wytworzyła energię musi się ugiąć o 20cm. A teraz porównaj sobie wysiłek z jakim będziesz miał do czynienia chodząc po zwykłym chodniku i po chodniku w którym pod naciskiem każda z...
Żarówka zbyt delikatna jest i łatwo się może spalić-drut w spiralach do starych kuchenek elektrycznych dostępny na dobrych bazarach jest cakiem niezły :D Rozumiem, że to obciążenie to jest drut oporowy i grzeje wodę w zbiorniku, bo zamieniać energię słoneczną w świetlną do oświetlania instalacji fotoogniw trochu chyba na mało sprawny system wygląda....
Czy to ma sens będzie zależeć od sprawności ogniwa paliwowego, ale wygląda nieźle. Ogniwo paliwowe wytwarza prąd zasilając silnik elektryczny napędzający samochód. Napęd elektryczny - zalety wiadome. Do tego można jeszcze dołożyć jakiś akumulator, który będzie przechowywał energię z hamowania silnikiem. Może jeszcze posłużyć jako bufor energii na drodze...
Silnik prądu stałego z magnesami stałymi ( a takie występują we wszelakiego rodzaju wkrętarkach i wiertarkach zasilanych bateryjnie), podczas hamowania pracuje jak prądnica. Zwarcie silnika faktycznie powoduje szarpnięcie, ale nie jest to na tyle upierdliwe aby przeszkadzało w normalnej eksploatacji. Hamowanie przez zwarcie silnika występuje przy puszczeniu...
Witam panowie Zacznę od przedstawienia problemu: Aktualnie mam wykonany prototypowo układ sterowania napędów za pomocą mostków H. Zastosowałem układy Infineona: BTN8982, bardzo fajne, podobne do spotykanych w "arduinowych" modułach BTS7960 jednak o "większych" parametrach. Napędy to silniki DC 24V 350W S1 500W S2. Zasilane wszystko docelowo będzie z...
czy to zużywa energię podczas zjazdu czy też działa to jak na rowerze, że zjeżdżając nie musimy pedałować? Zużywa wtedy tylko na zasilanie swojej elektroniki i ewentualnie światła. Są modele, które mają hamowanie rekuperacyjne i wtedy hamując ładują akumulator. Wypowiem się z punktu widzenia dość popularnej hulajnogi Xiaomi 365. Hulajnoga ma hamulec...
Schemat blokowy systemu Helion Firma Helion Energy z w USA poinformowała, że jej szósty prototyp generatora termojądrowego przekroczył temperaturę 100 milionów stopni Celsjusza w swoim wnętrzu. Prototyp o nazwie Trenta przeszedł 16-miesięczną serię testów niezawodności i trwałości kluczowych elementów. Osiągnięta temperatura, to poziom...
Niestety ale to tak nie działa. Wiem jak to działa :D. Dopóki wieje z bezpieczną dla turbin prędkością, niezagrażającą konstrukcji to jest ok. Chyba nawet wczoraj w jakimś serwisie informacyjnym czytałem że "turbiny wiatrowe wykręciły kolejny rekord a to jeszcze nie koniec". Mało tego, do hamowania trzeba użyć energii zewnętrznej - ot, taki paradoks...
Złącza i okablowanie dla samochodów elektrycznych. Czy motoryzację przyszłości zatrzymają trudności teraźniejszości? Rynek samochodów elektrycznych to stale rozwijająca się gałąź przemysłu motoryzacyjnego. Na ten wzrost ma wpływ szereg czynników, nie tylko względy ekonomiczne i środowiskowe – popyt na pojazdy zasilane alternatywnymi źródłami...
Widać nie masz o tym pojęcia. Gdzieś przeczytałeś i próbujesz zabłysnąć tylko tyle że głupotą Zarzucasz naszemu koledze brak pojęcia a nie dostrzegasz, że to co cię zainteresowało to PM albowiem aby generator mógł doładować akumulator z którego pobiera energię do swojego napędu, musiałby mieć sprawność powyżej 100 procent, choćby 101. Wtedy pobierając...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
--takie chamowanie i doładowywanie akku jest mało efektywne (...) stopień doładowania akumulatorów w tak krótkim czasie jak hamowanie czy jazda z górki jest znikomy--więc szkoda kombinować. W nowoczesnych autobusach jest to już opłacalne, tam z jednego hamowania można odzyskać nawet setki MJ energii, która potem wykorzystywana jest do ruszania z przystanku....
Proponuje zaznajomic się ze stronką Dodano po 32 Konstrukcja oparta na Fiacie 126 Witam Te dwa linki to pisał jakiś wariat, fanatyk prądu ? Oto przykładowy cytat z tych "fachowych porad" - Rozwiazanie takie sprawi ze silnik bedzie dosc maly, np 5,5 kW ktory podrasjemy czestotliowscia bedzie mial to ok 15 kW i tylko ok 30 kg wagi. Widziałem niedawno...
Przepraszam bardzo. Ale nie mogłem sie powstrzymać by pochwalić autora tego postu. Angelo podziwiam twój twórczy umysł. Powinieneś pisać książki science fiction. Przy tobie, pani J.K. Rowling powinna sie schować ze wstydu. Nie doczytałem tematu do końca . Wprost nie mogłem zdzierżyć. Nie wiem wiec , czy ci ktoś w końcu wytłumaczył , w czym rzecz. Powiem...
Na 13kW 120mm² to trochę przesada. ILE???? 25 mm² wydaje się wszystkim, co do takiej instalacji można dać... --- Jeszcze jedno. Winda ma albo silnik 3 fazowy dwubiegowy z hamulcem, albo własny układ sterowania z falownikiem. W obu przypadkach zasilanie jej z zewnętrznego falownika jest - delikatnie mówiąc - ryzykowne. W pierwszym przypadku...
mysle , ze pomysl z 1 hallotronem jest wystarczajacy z tym ze po rozruchu-u mnie trwa ok 2s gdzie czestotliwosc na wejsciu cd4017 rosnie od 0 powinno nastapic przelaczenie na zegar z hallotronu , jego konstrukcja to albo 14 magnesow i po uformowaniu impulsow podac je na clk cd4017-w podobnym rozwiazaniu do mojego... albo stworzyc na mikrokontrolerze...
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Takze zastanawiam sie nad ulepszeniem swojego roweru. Jezdze nim do pracy (komunikacja miejska z wiadomych przyczyn odpada, a samochod w duzym miescie wiecej stoi niz jedzie ze wzgledu na korki) Poniewaz nie lubie tracic ani pieniedzy ani czasu szukam jakiegos rozwiazania, mozliwie taniego i prostego w konstrukcji. mam takie pytanie, dlaczego silnik...
A w Lublinie wykorzystują już silniki asynchroniczne do odzyskiwania energii :) A w jaki sposób jest to zrealizowane?? bo ze silnik asynchron'a pracuje jako prądnica przy hamowaniu to wiem, a gdzie wykorzystywana albo magazynowana ;) jest ta wytworzona energia? Technologia hamowania rekuperacyjnego (odzyskowego) wykorzystuje kilka sposobów akumulacji...
Jeśli chodzi Ci o sposób odzyskiwania energii podczas hamowania to trochę inaczej to wygląda. Jako hamulec pracuje prądnica która produkuje energię elektryczną i zwraca ją do sieci (tak jak to ma miejsce w tramwajach) czy przekazuje do akumulatorów gdzie jest magazynowana do późniejszego wykorzystania (KERS w F1). Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Karta katalogowa kondensatorów SuperCap firmy Wima. Podstawowe cechy to: - pojemność od 100F do 3000F, napięcie 2.5VDC - prąd rozładowania 200A do 4000A - możliwość łączenia szeregowego kondensatorów - bezobsługowość, odporność na wibracje - podobno wysoka jakość i niezawodność Zdaniem producenta zalecane aplikacje to: - wspomaganie rozruchu systemów...
Moim skromnym zdaniem samochody napędzane silnikiem elektrycznym(z/bez generatora) mogą znaleźć zastosowanie do małych miejskich samochodów, gdzie "spalinowce" stojąc w korkach tracą ogromne ilości energii do tego szczególnie disle smrodzą, że miło (niewiele zmienią to projekt np.: mercedesa ecostopstart?, gdzie silnik jest wyłączany podczas postoju,...
Od lat przedsiębiorstwa odpowiedzialne za transport komunalny prowadzą starania w kierunku zredukowania emisji gazów cieplarnianych. Konsorcjum złożonego z chińskiego i amerykańskiego przedsiębiorstwa udało się skonstruować prawdopodobnie najbardziej ekologiczny i najbardziej ekonomiczny środek transportu miejskiego. Autobusy będące dziełem Sinautec...
Trebuth , samochód z wymiennymi akumulatorami nadal posiada wbudowany mniejszy akumulator pozwalający przejechać kilkanaście kilometrów, oraz superkondensator odzyskujący energię z hamowania. Wymiana akumulatorów na zasadzie najmu/dzierżawy daje możliwości doliczania masy opłat ekologicznych, akcyz i tym podobnych podatków. Także to rozwiązanie bardziej...
Powtórzę co napisałem wcześniej "Jedynym mankamentem jak już wiele osób pisało jest źródło zasilania.", a jeśli chodzi o proces uzyskiwania energii elektrycznej, to nie ograniczaj go tylko do spalania paliw kopalnych. No ależ ja się z tym w stu procentach zgadzam! Sam tak napisałem. Elektrowozy i tramwaje śmigają od dziesiątek lat! Tylko, że co do...
Mitsubishi Motors przedstawił ostatnio swoją nową generację samochodów elektrycznych i-MiEV na rok 2012. Warto przypomnieć, że marka sprzedaje swoją pierwszą generację już od lipca 2009. Teraz samochody mają być dostępne oprócz Japonii także w USA. Samochody będą teraz dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: przystępny cenowo "M" i wysoce wydajny "G"...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
Jeśli chcesz na poważnie zainwestować to uderz [url=]tu. Żeby inwestycja ci się zwróciła po kilku latach to obecnie napędy maszyn muszą pobierać ogromną moc. Energia odzyskiwana podczas hamowania wytwarzana jest podczas hamowania. Po zahamowaniu maszyny energia nie jest wytwarzana. Chcesz ją gdzieś magazynować, przed zasileniem oświetlenia? Ta strona...
Przy takim sterowaniu należy przewidzieć takżę możliwość hamowania silnikiem. Jeżeli jest płasko to pół biedy ale w przypadku nawet małego spadku wózek zaczyna sie rozpędzać. Hamowanie też musi być płynne bo przy nagłym ustawieniu dzwigni w pozycji stop nie może dochodzić do pełnego zwarcia na zaciskach silnika. Z doświadczenia wiem że może to się nawet...
Kolego Czesiu, pytanie było o ekonomike, ekologie i efektywność. Biorąc pod uwagę to trzy aspekty wygrywa instalacja ładująca elektryki. Oczywiście instalacja na 5 elektryków jest bezsensowna, czym większa skala tym większe oszczędności. Po drugie w praktyce bezsensownym jest zamienianie oleju napędowego/benzyny, które jest znakomitym akumulatorem energii...
Ostatnio udało mi się silniczek BLDC DVD ROM zasilić.... 3ma fazami z alternatora podpietymi oczywiście przed diodami altka czyli AC o sporawej częstotliwości no ale nie był obciążony niczym ;) Kolejny eksperyment będzie polegał na dostarczeniu trójfazowego prądu do takiej trójfazowej amerykanki. A próbowałeś może silniki indukcyjne 3 fazowe wykorzystywać...
Witam. Dostałem od znajomego taki oto rowerek: Mam trochę wolnego czasu i i chęci więc postanowiłem zrealizować dla niego napęd elektryczny. Początkowo planowałem zrealizować napęd na przednie koło przez pasek klinowy by w razie potrzeby bez komplikacji mechanicznych wspomagać pedałami ale po zakupie tego silnika: który według tabliczki znamionowej...
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Naukowcy z Narodowego Centrum Zaawansowanych Nauk i Technologii Przemysłowych Japonii zaprezentowali nowy rodzaj tranzystora tunelowego (TunelFET, TFET), charakteryzujący się poprawionymi parametrami elektrycznymi i dłuższym czasem bezawaryjnej pracy. Tego rodzaju elementy postrzegane są jako przyszłościowe w zastosowaniach w układach o ograniczonym...
A więc tak, planowana DMC to 300kg. Po uwzględnieniu jej w obliczeniach mocy silnika zakładając, że pojazd porusza się na prostej utwardzonej drodze (wg literatury tak dobieramy silnik w przypadku tego typu pojazdów) moc wyliczona na wale silnika to 1kW. Chciałem od początku zastosować silnik w kole, a te są przeważnie 48V na inny silnik nie za bardzo...
Co do samych hybryd pewno nawet nie wiesz, że silnik spalinowy Priusa pracuje w cyklu Atkinsona. Jak to wpływa na emisję zanieczyszczeń i sprawność silnika możesz sobie wygooglać. M. in. Ford również stosuje silniki z cyklem Atkinsona... ale tak w jednym jak i drugim przypadku, jest to osiągane przez skomplikowane mechaniczne rozwiązania rozrządu i...
Wydaje mi się że to powinieneś przeliczyć na energie chemiczną benzyny Rzeczywiście, wynik powinien uwzględniać sprawność silnika. Zatem wychodzi 290 gramów benzyny. A więc niewiele lepiej. Musiał by być to system odzyskiwania energii przy hamowaniu lub postoju na światłach którą byś wykorzystał przy przyspieszaniu. W takim rozwiązaniu a'la KERS lepiej...
ok. dziękuje . bardzo jasno to wytłumaczyłeś . a gdyby tak z dwa takie silniczki i ustawić je tak aby sobie co jakiś czas włączać i ładować akumulator (i się pocić) i żeby przy hamowaniu czy zjeżdżaniu z górki (dużej górki - górek) pracowały jako wyhamowanie i jednoczesne ładowanie akumulatora . takie odzyskiwanie energii podczas / z hamowania. p.s....
Po prostu - każda technologia ma swoje ograniczenia... W jednych zastosowaniach się sprawdza - w innych już niekoniecznie. I tak odzysk energii hamowania byłby rewelacją w miejskich autobusach, śmieciarkach i innych pojazdach co cały czas ruszają tylko po to aby za chwilę się zatrzymać. Tam ma to sens ekonomiczny. A w pojeździe, który z założenia ma...
Gratuluję fajnego projektu, od razu nasuwają się pytania: w jaki sposób przebiega proces hamowania i czy jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania? Hamuje się silnikami tzw hamulec elektrodynamiczny, zastosowane ESC nie maja funkcji odzysku energii.
Kolego, nie wiem, czy Twoje starania są w ogóle uzasadnione, gdyż większość sterowników silników BLDC wygląda mniej więcej tak: , więc cały mostek trójfazowy masz już na diodach w strukturach MosFETów. Odzyskiwanie energii przy hamowaniu działa samoczynnie zawsze, gdy SEM silnika jest większa od napięcia zasilania sterownika minus spadki napięcia na...
Właśnie jest odwrotnie coraz więcej samochodów spalinowych ma elektryczno-hydrauliczne wspomaganie kierownicy bo daje to większą sprawność energetyczną a i hamulce kiedy nie hamujemy nie potrzebują (zużywają) podciśnienia. W starszych autach, podciśnienie oprócz wspomagania hamulców miało jeszcze inne zastosowania - pneumatyczne układy automatyki sterowania...
Witam No prawdę mówiąc może być trochę niebezpieczne - bo mój pojazd co prawda nie jeździ szybko ale ma sporą moc więc kwestia przejechania czegoś jest. Ale póki co córka ma 10 lat w tym roku a synek będzie miał 2 lata więc jak ona przestanie jeździć to on zacznie i pewnie nie będzie problemu. Co do hamulca ja mam ten elektromagnetyczny - jest mocny...
Dzień dobry, mam do zrealizowania projekt sterowania maszyny(studia). Ogólnie koncepcja wygląda tak, że w tej maszynie znajdują się wysokoobrotowe wrzeciona sterowane falownikiem dodatkowo PLC, które muszą się jak najszybciej|( powiedzmy dla bezpieczeństwa operatora maszyny) zatrzymać po przerwaniu linii bezpieczeństwa m.in E-STOP, otwarcie osłon itd......
Czy można wyłączyć ogrzewanie:)? Czy to automat? Dlaczego leasing i jak to wychodzi finansowo ? Nie było zagrożeń że coś w umowie napisane drobnym druczkiem:)? Teraz koniec leasingu i co dalej ? Jaka wartość samochodu teraz - czy wtedy nie lepiej było za gotówkę - kredyt? Oczywiście mam na myśli warunki w UK:) Bardzo przydatne zagadnienie prowadzisz...
Po 25 latach w tej branży na pewno nadal mam, nikt nie jest doskonały. Ale wiesz że teoria swoje a praktyka swoje? Ja się trzymam tego co widziałem, nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś. Pewnie gdybym nie widział to bym się z Tobą zgodził, ale jednak widziałem. Ale ja nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś, bo także działam w tej branży....
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora to po prostu układ regulujący a właściwie ograniczający napięcie obwodu pośredniego DC. Działa to w bardzo prosty sposób: rezystor jest włączony między szyny obwodu pośredniego w szeregu z tranzystorem kluczującym. Podczas normalnej pracy, kiedy silnik pobiera energię z sieci, na rezystorze napięcie równa...
To drivery za kilkaset złotych, a nie za kilka tysięcy, więc nie. :) Częste ruszanie i hamowanie to duże straty energii, a hamowanie odzyskowe wydłużyłoby pracę na akumulatorach.
Oba wymienione w tytule podmioty opracowują kompletne rozwiązanie z falownikiem trakcyjnym dla modułowej platformy samochodowej OEM dla pojazdów elektrycznych (EV). Onsemi ogłosiła niedawno, że nawiązała strategiczne partnerstwo z marką Volkswagen AG (VW) w celu dostarczenia modułów zasilania i układów scalonych do ww. projektu i rodziny platform nowej...
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Wydaje mi się, że chcesz odzyskiwać coś, czego jest niewiele. W zderzakach w pociągach raczej wykorzystuje się zderzenie sprężyste. Takie które nie wydziela za dużo energii w wyniku zderzenia, a przekazuje tą energię pomiędzy wagonami. By odzyskać energię hamowania pociągu, bardziej logicznym i wykonalnym posunięciem byłby odzysk tej energii z kół....
Hmm niebardzo rozumiem poco falownik do silnka pr stałego, zeby odzyskiwać energie podczas hamowania prądnicowego wystarczy zwykły prostownik sterowany. Jeżeli silnik przechodzi do hamowania prądnicowego to prostownik sterowany przechodzi do pracy falownikowej staje się tzw. falownikiem o komutacji sieciowej. Pozdrawiam
"Raczej tak" ;). Tzn. oczywiście sam falownik tranzystorowy może odzyskiwać energię z silnika na szynę DC, ale potem nie ma jak przez prostownik cofnąć jej do sieci. Więc stosuje się rezystor hamujący, który jest podgrzewany energią z szyny DC "w razie potrzeby". Można to obejść przez łączenie szyn DC kilku falowników (jeżeli konstrukcja falownika...
ja spotkałem się też z hamowaniem z odzyskiem energii i oddawanie jej do sieci rozwiązanie z falownikiem niestety koszt 7.5 kw to ok 5 000 zł
Proponuję podłączyć sterownik z innej fazy lub innego miejsca hali lub wręcz z innego zasilacza. Jeżeli to nie pomoże eliminować (np.odłączać urządzenia) zakłócenia w maszynie: falowniki, duże pojemności np. sprzęgła, elektromagnesy. Sprawdzić czy są urzadzenia do hamowania lub odzysku energii. Jeżeli to nie pomoże to wymienić lub zamienić jednostkę...
No właśnie tu jest problem z tym chłopskim rozumem... Na wstępie - odzysk energii działa dopiero przy hamowaniu. Dla obu prób hamowanie odbywało się po przebyciu tej samej drogi i polegało po prostu na zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia (wtedy układ odzysku zaczął działać). Bo na chłopski rozum - jedziemy samochodem z konwencjonalnym napędem (silnik...
A nie lepiej pokombinować jak już to nad jakimiś rozwiązaniami hybrydowymi? Tzn dożucić silnik elektryczny do spalinowego? Chodzi mi o to, żeby dodał on potrzebnego momentu obrotowego na przyspieszanie i odzyskiwał częśc energii hamowania silnikiem jako prądnica. Bo koszty akumulatorów których troche potrzeba są porażające. Myślę, że minimum ze 2 tys....
fajnie xdave ze takie wszystko jest dla Ciebie proste ale praktykiem to z pewnoscia nie jestes. Przerobki maja na celu dac silnik z odzyskiem energii hamowania i duzym momecie obrotowym , masz lepsze propozycje tylko kompleksowe ? SERVO??? nie chodzi tu o pozycjonowanie osi tylko synchronizacje predkosci obrotowej z szerokoscia impulsu rola sprzezenia...
Witam - nie będzie lepiej wykorzystać gotowy falownik np z wózka widłowego - z tego co wiem to np Jungheinrich stosuje do napędu wózków falowniki trójfazowe na napięciu 80VDC z odzyskiem energii przy hamowaniu . Sterownik jest raczej jakiejś konkretnej mocy bo pracuje w wózku elektrycznym o udźwigu 5 ton . Jak chcesz to podam Ci dokładne dane tego ustrojstwa...
Witam! Mam inwalidzki skuter elektryczny 3 kołowy Booster Town & Country 128. Problem polega na tym, że doszło do zwarcia w oświetleniu i padł najprawdopodobniej program w mikroprocesorze PIC, bo wariuje sterowanie prędkością. Jak się domyślam naprawa nie jest możliwa. Wiec może dałoby się skonstruować (przerobić) układ sterujący, tak aby nie było konieczne...
Na łodziach podwodnych maszynka pracuje raz jako prądnica a raz jako silnik, to samo w elektrowniach szczytowo-pompowych. A odzysk energii przy hamowaniu tramwaju !!!
Samochody na sprężone powietrze już są produkowane ale na razie krótkie serie. Widziałem w TV wersje dostawczaka i osobowego. Ładowanie butli trwa 5min z agregatu podającego 300bar albo za pomocą elektrycznej pompki ładującej zbiorniki przez noc. Jedno ładowanie to jakieś 300 km. Autko jest lekkie bo z kompozytów wprowadzone jest zarządzanie energią...
Poszukałem troche info na temat EEStor ale jest kilka wad: - Cena (2100$ to prawie 6500zł) - Wielkość i Waga (wielkość 33 L i waga to 154 kg) - Dostępność Ale sa tez wielkie zalety - Pojemność ((54 kWh(185 MJ))porównywalna do 31 Faradów przy 3500V) Myśle gdyby te ogniwa (nie wiem czy można to nazwać kondensatorami) były gdzieś 10x mniejsze, tańsze (pojemność...
..da się doładować. Naładować pusty, to byłoby więcej niż 3 godziny, zdecydowanej jazdy - zależnie od wydajności (jakości) dynama. A parametry takiego ładowania, byłyby dalekie od ideału, czyli znaczne ryzyko skrócenia żywotności. Jeśli jeżdzisz dużo, a eksperymenty lubisz, to może raczej odzyskiwanie energii hamowania.
Pomijając kwestię sterowania silnika bez szczotkowego ( Przekaźniki odpadają ) na pewno jest kilka problemów jakie trzeba rozwiązać. Najpoważniejsze z nich : - Dynamika układu zawieszenia samochodu. ( zmieniasz masę koła a więc zmienia się dynamika zawieszenia. może to niekorzystnie wpłynąć na właściwości jezdne, zużycie elementów zawieszenia, etc .......
Zrób jeszcze układ odzyskiwania energii podczas hamowania i żeby hamować silnikiem . Dodano po 3 A tak swoją drogą to fajowy motorek mój synek też chce coś podobnego zmajstrować ,ale na razie zbiera klamoty i zastanawia się czy zrobić elektryczny czy spalinowy z silnika od piły motorowej .
Zgadza sie ,ze silniki turbinowe ciezko adaptuje sie do samochodow , dodatkowym problemem jest mala dynamika - turbina dosc wolno uzyskuje wysokie obroty i wysoka sprawnosc ale moze hybryda silnik turbinowy akumulator lub kondensator buforowy np na pare sekund pracy silnikow elektrycznych i w piastach silniki elektryczne dodatkowo z odzyskiwana energia...
Pomysł kolegi wyżej trochę według mnie nie trafiony. Po co spalinówka ma napędzać generator, który będzie napędzać kolejny silnik. Wyjdzie z tego maszyna o niezbyt wysokiej sprawności. Już chyba lepiej aby silnik spalinowy napędzał bezpośrednio samochód jak jest we współczesnych hybrydach. Czyli elektryk do spokojnej jazdy miejskiej wspomagany spalinowym...
Koledzy a czy myślał ktoś z was o odzyskiwaniu energii traconej podczas hamowania?? Nie wiem jak miało by to wyglądać, może poprostu drugi alternator zasilany z wału napędowego z odpowiednim przełożeniem który normalnie pracuje na luzie ale gdy tylko naciskamy hamulec to od razu zaczyna nam ładować dodatkowy akumulator służący tylko do zasilania elektrolizera,...
Witam! Po pierwsze tym mnie rozśmieszyłeś: Tych ktorzy mi pomoga napewno wynagrodze punkcikami - jak ty masz prawie 1pkt xD Dobra do rzeczy, jestem modelarzem więc wiem. Aparatura (nadajnik + odbiornik), szukaj jakiś 2 kanałowych, oczywiście moze być więcej, jak najtańsza. Sterowanie: Skręt zrealizujesz za pomocą serwa a nie silniczka, sterowanie gazem...
... W bagażniku zainstalowałbym akumulatory Li-Ion, na każde koło założyłbym alternator, na dach, klapy bagażnika/silnika dałbym baterie słoneczne. Na przedniej konsoli dałbym panele słoneczne zasilające klimatyzację. Motyw z panelami słonecznymi zastosowany w prototypach Peugeota: Oxia i Quasar. Rozwiązanie to pozwala odciążyć silnik, a co za tym...
marek_ka ! Naprawdę 11kWh/100km? Rewelacja! To dlaczego Twój benzynowy potrzebuje aż 35kWh na 100km, a przecież całej trasy nie jedziesz 90/godz, tylko wolniej, bo się nie da? Zatem pasjonaci są o przeszło 50% lepsi, niż Mitsubishi, które dla swojego elektrycznego podało zużycie 17kWh/100km, z odzyskiem energii podczas hamowania, przy czym Mitsubishi...