W sumie ma to sens, bo jak pojazd idzie solo to niech hamują tylne osie (*poniżej) Jak nie ma ABS i jest prehistorią to ok zablokowanie przednich kół to nic dobrego zwłaszcza na szczękach jak okładziny są skończone i rozpierak się blokuje. Jak ma abs EBS i co tam jeszcze to każde koło się liczy przy hamowaniu. Jak idzie w tandemie to niech pierwsza...
Witaj. Jedź do pneumatyka niech ustawi Ci wyprzedzenie hamowania naczepy. Podepnie do kompa naczepę i zobaczy co jest grane. Sprawdzi ciśnienia w aucie i na wyjściu do naczepy.
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Problem może występować z wyprzedzenie hamowania ponieważ knorr-Bremse wersja G2,2 nie posiada w instalacji pneumatycznej zaworu parkująco-luzującego przejścia Lini przewodu żółtego 4 jak to jest w wersji Wabco D a funkcja awaryjnego hamowania przy zerwaniu Lini czerwonej została przeniesiona do zaworu głównego. Do każdego systemu producenci na podstawie...
ale Jaltest miał tryb bodajże Expert Mode. Np. programowanie wyprzedzenia hamowania naczepy.........
Zawór o którym mowa służy do monitorowania i korekty ciśnienia zadanego dla naczepy-przyczepy oraz zabezpieczenia w przypadku zerwania przewodu powietrza łączącego z naczepę. Za pomocą tego zaworu który jest podłączony do elektroniki ebs system można korygować dopasowywać wyprzedzenie i siłę hamowania zaprogramowaną interfejsem serwisowym na odpowiednim...
Przecież te tarcze to złomy. No i dziad szok przeżywa bo przyjechał po nowe klocki a tu się w tysiącu sprawa nie domknie. Jak zrobię tył to go wyprzedzi podczas hamowania bo przód w lekko tylko lepszym stanie. Co ciekawe auto ma.2 tygodnie temu wbity przegląd. Uwagi ręczny z prawej strony nie bierze. A tam zacisk stoi dęba. Przywrócić to do używalności...
Nie nie chodzi mi o wyprzedzenie. Aha czyli w moim wypadku odpowiada za to EBS (MAN TGA ) ... za wyprzedzenie oraz korekcję siły hamowania, ponieważ naczepa lub przyczepa koryguje te ciśnienie w zależności od obciążenia zaworem takim jak u góry na fotce
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Zmiana harakterystyki ciśnień nie wymaga testu końcowego . Przeprowadź jeszcze raz parametryzacje i sprawdź wyprzedzenie ciągnika ...
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
W przypaku śmigieł musisz przynajmniej uwzględnić: krzywe przyspieszania i hamowania oraz wyprzedzenie/ opóźnienie w stosunku do sygnału z komparatora (zmienne w zależności od śmigła, obrotów i pozycji drążka). Nie zapomnij o sekwencji startowej - np. drążek min -max-min-max i dopiero wtedy pozwalaj na sterownie z drążka (chodzi o to aby w przypadku...
Jeżeli ktoś szuka testera do diagnostyki pod ciężarówki polecić mogę JALTEST jest chyba najbardziej uniwersalnym i profesjonalnym urządzeniem do diagnozy łączy sie nawet z renault i mercedesami po przez volvo scanie iveco dafa....nie omijając naczep...urządzenie naprawde warte polecenia diagnozuje i kalibruje hamulce zawieszenie silniki s.biegów do...
Czy to NEO czy ECUtalk pin serwisowy nie może zmienić parametrów tak jak to ma miejsce w WABCO - jedynie wyprzedzenie hamulców. Wyłącznie robi to pin producenta dlatego że zmiana parametrów naczepa powoduje niezgodność rejestracji dokumentów homologacji wynikiem czego traci ona homologacje. Przy odczycie twojego pliku program zarzuca bledną konfiguracje...
Jak te zestawy mają stare przyczepy to sprawdź korektory hamowania z tabliczką i wyprzedzenie. Samo podniesienie cisnienia zapasowego nie ma wpływu na rozkład ciśnień dla poszczególnych osi. Jeśli serwis stwierdza, ze auto jest sprawne to nie chce mi sie wierzyć, że firma słynąca z dbałości o bezpieczenstwo wypuszcza sprzęt, ktory nie ma czym hamować....
Napęd musi mieć enkoder.Poza tym musisz odebrać energię z falownika za pomocą dołączonego rezystora hamowania .I tak jak już podpowiedziano steruj na rampę hamowania z odpowiednim wyprzedzeniem (na przykład krańcówka).
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
To ciekawe jak w takiej sytuacji bd się dynamicznie wyprzedzać samochód przed nami :?: Chyba logiczne że zwiększając prędkość trzeba blisko podjechać żeby dynamicznie wyprzedzić samochód a jakby nie było 5m odległości to nieraz długość samego pojazdu który chcemy wyprzedzić :D
Panowie ,dziś odebrałem samochód od mechanika ,po wymianie serwo wszystko z autem w porządku prócz hamulców Pedał hamulca podczas hamowania bierze bardzo bardzo nisko ,podczas próby hamowania muszę to robić z 2 sekundowym wyprzedzeniem Drugie i kolejne naciśnięcie pedału hamulca powoduje że pedał staje się twardszy ,przeważnie podczas pierwszego naciśnięcia...
Z tyłu bębny tak? Zaglądałeś chociaż do nich? Korektor sprawdź tylko czy pracuje, regulację lepiej na razie zostaw w spokoju jak nie chcesz żeby tył Cię wyprzedził na mokrej drodze.
witam, miałem dzis na warsztacie samochód z podobnymi objawami , opel corsa ale to nie istotne i ściagał na prawą strone przy hamowaniu i bardzo prozaiczna sprawa, po wymianie przegubu wachacza nie ustawiono karosarzu( wyprzedzenie, pochylenie sworznia zwrotnicy ), po ustawieniu i sprawdzeniu zbieznosci prowadzi się jak panienka z dobrgo domu :), powodzenia
Byneq, to już są niuanse. To nie są żadne niuanse, magnesy trwałe nie mają nic wspólnego z hamowaniem silnika jeżeli nie ma zwartych uzwojeń. Wyświetlacze można różnie ustawiać, albo w chwili dojechania do piętra, z wyprzedzeniem, zależy też czy są jakieś nieobsługiwane przystanki. Możesz podać przykład takiego "ustawiania"?
Został mi jeszcze wąż wychodzący z odpowietrzenia silnika no i mam wolne jedno złącze przy kolektorze dolotowym (oprócz tego do wspomagania hamowania).
jest przechylony troszke wiec może to być tez sprawa amortyzatora Amortyzator nie ma wpływu czy auto stoi prosto . Powodem może być pęknięta lub "udeptana" spirala . Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, Te luzy łatwo sprawdzić bo są dobrze widoczne ale mało kto sprawdza metalowo-gumowe tuleje wahaczy .Gdy...
Oby Cię nigdy tył nie wyprzedził na mokrej nawierzchni. Myślałem o takim rozwiązaniu po testach z pomaganiem sobie ręcznym przy hamowaniu jednak myśl o ewentualnym poślizgu mnie hamuje że tak powiem ale są ludzie którzy sobie chwalą taką modyfikację.
Pierwszą zasadą przy oszczędnej jeździe jest myślenie z wyprzedzeniem (szczególnie po mieście) i jak najmniej używanie hamulca (nie dotyczy hybryd bo tam jest hamowanie rekuperacyjne ale też do pewnego stopnia potem i tak uruchamia się tradycyjny układ hamulcowy ).
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Impulsem, bo to krokowy. W małym zakresie prędkość obrotową steruje wyprzedzeniem zapłonu, w większym zakresie krokami tegoż krokowca. Dodatkow przy hamowaniu silnikiem go zamyka zdajesię..
WITAM WSZYSTKICH Ciśnienie wyprzedzenia z naczepą jest ok naczepa szybciej hamuje o około 0.5 bara w pierwszym momencie naciskania pedału a przy końcu ciśnienie jest jednakowe a numeru nadwozia nie spisałem a scania jest w drodze i jak siadam do kompa nie mam z autem kontaktu, a czy to jest takie istotne jakie numer vin
To że czujnik jest i impulsator to wiem, ale nie chcę ciąż kabli tylko zdobyć męską i żeńską wtyczkę, po prostu taką złodziejkę zmontować. Ja mam jedną cewkę, która kablem idzie do rozdzielacza który składa się z kopułki i palca rozdzielacza. Cała filozofia, kawałek metalu kręci się i jeśli zbliży się do elektrody w kopułce to iskra przeskakuje. Więc...
Na spalanie ma wpływ tylko pierwsza sonda a z wykresów widać, że pracuje prawidłowo. Sprawdź sygnał z sondy w czasie hamowania silnikiem i przyśpieszania oraz jak się zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Wykręć świece i sprawdź jaki mają kolor.
Ja tam się stosuje do znaków, a z tego co widzę na drodze większość się nie stosuje. Jeżeli nie stosują się w granicach rozsądku np. wszyscy przekraczają dozwoloną prędkość o 10km/h to jadący zgodnie z przepisami staje się zawalidrogą i zwiększa ryzyko kolizji przy wyprzedzaniu. Inaczej skoczek wyprzedzający jadących z dozwoloną lub nie dozwoloną prędkością....
Mamy - full geometria, z pomiarem kątów i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sama zbieżność to nie wszystko.
Nie traktuj tej pracy na odwal sie, bo trafisz na praktyka i odrzuca ci prace w calosci. To jest powazny temat - zwlaszcza od strony elektronicznej - zajmuje sie tym zawodowo - a pomimo tego nie odwazylbym sie pisac o tym pracy. W takiej pracy musisz koniecznie pisac o stratach przelaczania - o efektywnosci falownika o czestosci modulacji i zwiazku...
witam, wyglada to na złe katy karosarzu, czy były robiona zbierzność z uwzglednieniem kół tylnych i jak koledzy wczesniej pisali, trzeba sprawdzić geometrie karoserii samochodu, na np. car-line, takie efekty jak piszesz dają złe katy wyprzedzenia i pochylenia zwrotnicy, powodzenia
Wyprzedzenie zapłonu i przerwa na przerywaczu. Może też być coś nieelktrycznego - gaźnik. Jeśli masz moto wyremontowane tak, że trzeba je hamować, bo sprzęgło ciągnie (regulacja jest prosta, a pozostawienie tego w takim stanie to głupota) to nie dziwię się, ze masz z nim problemy. Polecam stronę: www.forum.motocyklistow.pl Tam chłopaki mają oblatane...
Z hamowaniem to różnie -jeśli przekładnia wysoka i całość samohamowna to nie koniecznie, ale tu jest raczej dość długi wybieg, bo dzieciaka mleczko by mogło wyprzedzić. Zauważ że podnośniki szyb stają na zaraz, a w większości autek-zabawek jest jeszcze jakaś chwilowa jazda.
sprawdź 'UFO' - podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu, na bank będzie nieszczelny. druga rzecz to Tzw. moduł zapłonowy, też warto mu sie przyjrzeć
Jak dla mnie to uszkodzony jest zawór regulacji siły hamowania Nie jest to zawór regulacji ciśnienia (regulacja odbywa się elektronicznie), a zawór hamulcowy przyczepy i spełnia on taką funkcję:ponieważ pojazdy ciągnione z EBS są także użytkowane wspólnie z pojazdami ciągnącymi wyposażonymi w konwencjonalne układy hamulcowe, konieczne jest utrzymanie...
" przewidywać co zrobią Ci co są przed tobą " w wielu przypadkach nie możliwe ( przynajmniej w Polsce ) przykład z wczorajszego dnia - jedzie przedemną Tico a kieruje dziadek i na prostym odcinku turla się 40 km/h i nie wiem czy mogę go wyprzedzić bo cały czas ma włączony lewy kierunkowskaz ale jedzie prosto i nie zwalnia - i jak tu przewidzieć co on...
krzysiek7 oczywiście masz rację, dodam tylko, że parę razy zdarzyło mi się, że musiałem gwałtownie hamować bo wyprzedzający, widząc, że ,,nie da rady'' wjeżdżał mi na chama w lewy przedni błotnik. Dokładnie! Pojazd wyprzedzany tylko w takim przypadku powinien przyhamować gdy widzi że wyprzedzający nie odpuszcza ale pcha się dalej na chama i zjezdża...
Zapewne inaczej zachowuje się w zakrętach (lewy, prawy) jak i przy ostrym hamowaniu. Sprawdź jeszcze (zmierz) odległość między osiami kół. Może zawieszenie jest proste, a nadwozie powykrzywiane i optycznie wygląda jak w opisie.
Dlaczego zgaszony silnik miałby zablokować koła? Przy każdym hamowaniu silnikiem powyżej pewnych obrotów jest on efektywnie "zgaszony" i już bardziej zgasnąć nie może. Silnik tak mocno hamuje jak mocno ma przymkniętą przepustnicę, dlatego diesle prawie nie hamują, bo nie mają przepustnicy*... Trzeba rozróżnić hamowanie od zwalniania, redukcji prędkości....
A ja uważam że elektryki są dla osób niepełnosprawnych albo 50+ powyżej 50 lat dla osób starszych Elektryki po prostu są ciche, prawie bezawaryjne, nie czuć ich spalinami, benzyną, można na nich jeździć w garniturze, jest mniejsze ryzyko, że się pobrudzi. Ogólnie rowery z silnikiem są trochę zaprzeczeniem idei sportu, dlatego każdy rower z dodatkowym...
Mikroprocesor w maluszku??? nic takiego nie ma, to co mają eleganty to po prostu elektroniczny zapłon, czujnik podciśnienia ma tylko jedno zadanie: tzw. cut-off czyli odciecie doplywu paliwa(elektrodysza) podczas hamowania silnikiem (duże podcisnienie w kanale dolotowym). Jedynym sposobem na przyspieszenie kąta zaplonu to rozwiercić otwory w blaszce...
Po prostu jestem ciekaw zachowania zarówno pieszego jak i kierowcy w sytuacji gdy wie, że doprowadzenie do zdarzenia pociąga go do odpowiedzialności i nie ma żadnego tłumaczenia wtargnięciem czy czymkolwiek innym. Masz całą tabelę mandatów i tam wskazane co, za co i ile grozi - czarno na białym, "jak byk" i co - nic - przekraczamy prędkość, wyprzedamy...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Witam Myślalem ze temat zakonczony a usterka usunieta lecz niestety ale myslilem sie. Po wnikliwych pomiarach i porównaniu wynikow z wynikami auta sprawnego ( co prawda innej marki ale zasada dzilania i sama budowa ukaldu jest podobna) moje podejrzenia padly na głowny zawór hamowania. Jezeli podlocze manometr pod ktorykolwiek silownik na ciagniku to:...
Te 150 koni to piszę z praktyki. Od czasu kiedy pojawiły się obwodnice nie ma nic gorszego jak brak mocy przy włączaniu się do ruchu. Sznur aut potrafi nie mieć końca a jak jeszcze dojedziesz do końca pasa rozbiegowego i zwolnisz to jesteś ugotowany. Będziesz tak tkwić i czekać na czyjąś łaskę aż ktoś ciebie wpuści a kto spiesząc się do pracy zawraca...
Świetnie, że zmieniłeś zdanie, że nie wszelkie a jednak tylko 4 suwowe. Jednak ta dyskusja ma edukacyjny charakter Nie tylko czterosuwowe bo jednak podaliśmy tu kilka przykładów silników dwusuwowych które też mają odprężniki Ale Ty nie rozumiesz znaczenia słowa "wszelkie" czy rozumiesz i czujesz ze się wygłupiłeś ale jednak pokrętnie mataczysz zamiast...
Gaźnik 16N3 czy 16N1? Poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem można złagodzić próbując minimalnie wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Stukanie może mieć kilka przyczyn. Po pierwsze zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu lub niewłaściwa świeca zapłonowa. Po drugie luzy w sprzęgle, uzębieniu kosza sprzęgła lub zbyt duży luz osiowy (podkładki dystansowe), ale...
Zwarcie mostków nie spowoduje skoku prądu silnika, co tutaj ma miejsce, tylko zwarcie jest bezpośrednio na szynie w takim przypadku zabezpieczenia polecą to pewne ale prąd zwarcia przez silnik nie płynie. Bardziej pasuje to na przrzut falownikowy, bo zachodzi tylko przy zwalnianiu i hamowaniu, układ zaczyna hamować po zadaniu mniejszych obrotów, przechodzi...
Witam ponownie. Przez nagły wyjazd na robotę nie miałem czasu wczoraj zamienić miejscami kół. Nowe spostrzeżenia są następujące, poparte jazdą na nierównej, pełnej kolein drodze. Muszę skupić się na poszukiwaniu jakiś luzów lub podatności, gdyż: 1. Hamowanie silnikiem lub ogólnie hamowanie pojazdu daje jazdę prosto zawsze; 2. Nawet jeśli bez hamowania...
Nie można wyregulować, tam jest w tym korektorze siły hamowania taki tłoczek i to on reguluje ciśnienie, a co za tym idzie siłę hamowania pomiędzy przednią osią a tylną. Osobiście tez miałem słabe hamulce z tyłu i wymontowałem ten tłoczek. Pomogło. ostrzegano mnie, że to nie jest idealne rozwiązanie i że np. na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia...
Odpowiem najpierw na kwestie techniczne Panów od samej góry..Otóż opony Dębica Navigator - całoroczne... tak deklaruje producent, pewnie gorsze niż zmienne Kleber czy Fulda, ale cenione są przez użytkowników, natomiast ABS powinien być, auto jest z 2002 roku i miało ABS oraz chociażby wspomaganie, to nie jest najprostszy model z końcówki lat 90, tylko...
ciekawe jak te urządzenie rozróżni gwałtowne od nie gwałtownego ?? i poco od razu załączenie awaryjnych??? A no widzisz servistel W Niemczech jest zasada, że jak jedziesz autobahn'em i widzisz awaryjne w aucie z przodu to od razu hebel. Tam jest tak że jak wykonujesz hamowanie awaryjne (gwałtowne) powinieneś w miarę możliwości mieć włączone awaryjne...
Witam, mam podobny problem z moim vw golfem III 1,6 mono. Uruchamia sie gorzej /trzeba troche pokręcic aby uruchomić, ale nie do przesady/, posiada strasznego muła, szczególnie kiedy na grodze redukuę na niżzy aby wyprzedzić, a tu klapa przesadny spadek mocy i jakby nawet hamował silnikiem. Pod góre na 3 biegu strasznie ryczy ale nie chce oddać mocy...
Hej. Może ktoś mi podsunie jakiś pomysł nowy. Kia sportage 2 AUTOMAT 2.0CRDI 16V 2008r 136tys km. Problem polega na: podczas normalnej jazdy wszystko jest w porządku. Ale gdy muszę nagle hamować np. Nagle czerwone światło to po mocnym hamowaniu ok 5m przed zatrzymaniem się auta. Silnik nagle gaśnie przełączam na P Lub N to odrazu nie odpali kilka sekund...
Silnik cieplny w obiegiu Otta to dwa lub cztery suwy pracy tłoka pracującego w cylindrze. Cylinder to taka "strzykawka" sprężająca mieszankę paliwa z powietrzem. Nas interesuje końcowy moment sprężenia tej mieszanki oraz jej zapłon powodujący wyzwolenie energii. im iększe ciśnienie tym przy niższej temperaturze powstaje samozapłon. w silniku benzynowym...
Barthezzz no to coś nowego sie dowiedziałem bo potocznie sie mówi zbieżność , natomiast jeśli Ci chodzi o fachowe słownictwo to jest ustawienie geometrii zawieszenia ,oczywiście przód i tył,np.kąty znoszenia,wyprzedzenia ,pochylenia i zbieżność kół przednich i tylnych pomijając niektóre w niektórych pojazdach są nieustawialne. ponadto bicie kół przy...
Polanka napisał: Niewiem jaki kupić kupić sterownik do niego wystarczy zwykły ON/OFF np. Salus RT510RF lub inny ON/OFF wedle uznania BŁĄD, w żadnym wypadku. Najlepiej spisują się regulatory które komunikują się cyfrowo. CW400 jest drogi, ale można wstawić CR100 (pokojowy tygodniowy) lub CW100(pogodowy). Elektronika na bieżąco oblicza moc palnika i...
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
ostry18 Rower jest wielkości zwykłego roweru jest na kołach 28" tylko powierzchnia czołowa jest dużo mniejsza piszesz że kierowcy nie mają w zwyczaju patrzeć a co jak by jechało dziecko jest dużo niższe niż mój rower. Jeżdżę poziomkami kilkanaście lat i nic złego mię nie spotkało kierowcy mijają mnie szerokim łukiem bo właśnie widzą coś co nie wiedzą...
qbuś- nie tyle zbieżność co kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. co do przekładni to brud i resztki zardzewiałego przewodu mogły dostać się do obiegu i maglownica zaciera się lub blokuje się coś w przepływie płynu, ale to tylko taka moja sugestia zresztą mało prawdopodobna, ale może też mieć wpływ na cięższe kręcenie kierownicą.
Za załączanie się świateł hamowania odpowiada zwór główny hamulcowy który wysyła sygnał do sterownika o położeniu w jakim się znajduje i to jest przetwarzane na sygnał uruchamiania przekaźnika. Do sprawdzenia ten zawór (pedał) z kompa trzeba odczytać położenie podczas wystąpienia usterki czy jest czytany ruch pedału (czy jest reakcja na wciskanie)....
Ostatnio vectra c 16nz mnie wyprzedziła bez zadnych skrupułów . No to ja bym się wstydził czymś takim jeździć, w moim kadett-cie C18NZ to nawet nie musiałem spoglądać w lusterko wsteczne, a jedyne co mnie hamowało to cena paliwa. :D
Nie ma znaczenia, ile energii trzeba na przełączenie strumienia wtedy, gdy jest symetria, bo to nie napędza "silnika" - już to tłumaczyłem 12 Maj 2011 19:45 na przykładzie prostszego układu. Przecież, jak jest symetria, to nie ma siły ciągnącej wirnik w którąkolwiek stronę. Co gorsza, ruch powoduje powstanie asymetrii, a wtedy pole magnetyczne zaczyna...
U mnie ilość energii pobranej z sieci na dystansie 750km/120kwh w tym wiele km to popisy na torze,duże prądy i duże przyspieszenia i pisk opon na zakrętach na asfalcie,a tu potrzeba dużo energii,choć o wiele mniej jak w spalinowym-równowartośc kosztowa prąd-paliwo. Taki maluch więc przy spokojnej jeździe w nocnej za 3zł nie przepali. Zapewne okolo 10-12kwh....
:arrow: krzysiek40 - uzupełnię: jak zwykły silnik (nieważnie, czy prądu stałego, czy asynchroniczny indukcyjny) jest hamowany, to bardziej się nagrzewa - duże silniki wymagają obciążenia o małej bezwładności (żeby szybko uzyskać prawie pełne obroty), albo płynnego rozruchu, inaczej przepalałyby się przy włączaniu. :arrow: czupi - to "wyprzedzenie" w...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
I nie będzie jeździć prosto. Jest cofnięty z lewej. Można ustawić by jechał prosto. Niezgodne z danymi regulacyjnymi. Tylko na mokrym przy hamowaniu EPS będzie miał ci robić. https://obrazki.elektroda.pl/9811810700_... Nigdzie nie jest cofnięty. Po kolei na obrazku podane są parametry: wyprzedzenie sworznia zwrotnicy pochylenie koła...
Mam antyradar, nie jeden raz mi pomógł. Nie wiem jak to działa ale jak pokazuje mi że jest suszarka to zawsze ostro hamuję i nie puszczam pedału hamulca do wytrącenia prędkości do rządanej i jeszcze nigdy od kiedy mam antyradar nie zapłaciłem mandatu. I działa to nawet w momencie gdy jestem sam na sam z niebieskimi. A tak przy okazji większość suszarek...
Witam! dużo czytałem na temat gazu, ale już nie mam siły więc piszę swój pierwszy post w nadziei, że wreszcie uda mi się rozwiązać ten problem. Moje auto- daewoo nubira II 2.0 2000rok, z gazem sekwencyjnym. parownik- Landi Renzo SE.81. problem dotyczy wolnych obrotów. Raz obroty są idealne, wszystko fajnie, auto wchodzi szybko na obroty, wolne obroty...
Dlatego też im wyższe obroty wiertarki tym bardziej spadają obroty przy hamowaniu uchwytu. To co wogóle stabilizujesz? Bardzo dobre pytanie. Sterowanie fazowe w tym przypadku z korekcją kąta wyprzedzenia zapłonu triaka sprawdzi się jeżeli zapewnimy odpowiedni "zapas mocy" czyli w tym przypadku zapas do regulacji. Dla maksymalnych obrotów zapasu nie...
dzisiaj zauwazylem, ze dodatkowo nie ma u mnie hamowania silnikiem( wczesniej na to nie zwracalem uwagi zadowolony ze nie gasnie ja wrzuce na luz, ale poczytaem na forum i postanowilem sprawdzic) efekt taki, ze nawet jak go podgazuje na 3 biegu do powyzej 3000 obrotow i puszcze gaz, to obroty bardzo wolno wolno schodza, tak jakby na luzie jechal.. acha...
Może tak, takie rozwiązanie było stosowane na dozowniku 04AP1 dozownik do produktów sypkich tylko że tak niby kiedyś sterowanie mikrosteru, dotychczas rozwiązywałęm to poprzez zastosowanei serownapędu boscha rexrotha bez jakichkolwiek hamulców i sprzegieł bezpośrednio na przekładnie i nawet czasami bez zewnetrznego enkodera -poprostu wykorzystywałem...
Rozsądna technika jazdy polega na tym, aby jak najmniej używać hamulca, i ciągle "cofać" nogę z pedału gazu. Poza przypadkami nagłymi, gdzie trzeba zdecydowanie przycisnąć. W normalnej jeżdzie można tak przewidzieć "rozwój sytuacji" że pedału hamulca można nie używać na bardzo dużych odcinkach. Użycie hamulca, to czysta strata energii. Czasami obserwuję...
Witam mam oto pewien problem z samochodem Audi A4 B6 ośka, samochód generuje moc 407 koni i 540 niutonometrów. Problem pojawia się Przy gwałtownym przyspieszeniu jest to bardzo widoczne na trzecim biegu, czwórka mniej, piątka prawie w ogóle. Problem z zawieszeniem, założony gwint MTS dobierany po vin i wlpie, jest wymieniony cały komplet wahaczy z przodu...
Posiadam Passata B3 2.0 z automatyczną skrzynią biegów. Obok lewarka zmiany trybów (czyli standardowe P R N D 1 2 3) jest mały przełącznik E/S. Służy do przełączania pomiędzy trybem Eco i Sport. W trybie Sport auto zmienia biegi na wyższych obrotach i mocniej hamuje silnikiem, przez co jest bardziej dynamiczne, co może być przydatne przy wyprzedzaniu....
A to, że sie robią korki i niebezpieczne sytuacje na drodze w 90% wynika z zachowania takich mistrzów co sie im wiecznie śpieszy. Prosty przykład, wyprzedzanie z końca kolumny samochodów. Gość skutecznie blokuje tych z przodu bo widza go w lusterku wiec sie nie wysuwaja chociaż mogli by wyprzedzić wolniejszy pojazd. "Mistrz" oczywiscie nie zdaza łyknąć...
no to fakt że dobrze ustawiony malczak potrafił zadziwić nie jedno " lepszej jakości " autko ruszając z czerwonego ;) Ja też miałem kilka ekstremalnych sytuacji zasiadając jeszcze w pojeździe oznaczonym dumnie literą " L " ;D droga powiatowa do Rzeszowa ( nie ważne skąd ;D ) asfalcik nie pierwszej nowości ale dało rade przyzwoicie jechać ( a w aucie...
W domu wystarczą przewody cat5e (1gbs) "unshielded", renomowanych sprawdzonych firm, Madex i takie tam. Masz jakieś powody dla których uważasz że "shielded" przewód musisz mieć ? bogiebog Czyli myślisz że jeśli skoczą z technologią w ciągu najbliższych 5 lat to od razu wskoczą na światłowody w gniazdkach. Też się troszkę tego obawiam Jedyne co hamuje...
Sterowanie alternatorem, tam jest alternator sterowany z PCM w zalezności od potrzeb, stąd styki P i D ( a nie L i S jak w starej GFce) Po to ją odpiąłeś, aby stwierdzić jak się zachowa silnik kiedy nie będzie hamowany momentem elektrodynamicznym generowanym przez alternator. Jest lepiej. Problem u ciebie jest taki, że w zakresie wolnych obrotów twój...
Wielu posiadaczy znaków z lat 90 straciło zainteresowanie krótkofalarstwem, zmarło. Bez przedłużenia znak wraca do puli do rozdania a nie jest zablokowany na zawsze. Tylko dlaczego trzeba za to płacić 82zł? Dlatego mogę obiektywnie pisać o tym. Jak byś zarobił 1500zł i miał wydać 500zł na mandat to byś inaczej "śpiewał". Obecne kwoty mandatowe nie...
Witam. Mam dziwną usterke w audi A6 2,5 tdi V6 podczas hamowania biegami silnik czasami lekko przyspiesza tzn. na wyswietlaczu VIS wskazuje mi dawkowanie paliwa az do wartosci max. ok. 3,6l/100km wyczuwalne jest tez poszarpywanie auta hamuje za chwilke dostaje takiego malego przyspieszena. Czy powodem moze byc pompa VP44 uszkadzajaca sie elektronika...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Do pomiaru cieczy używa się termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do ECU. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to...
Sprawdź czujnik temperatury. Jesli jest uszkodzony to jego opornosc bedzie duzo wieksza co spowoduje zgłupienie ECU ktore nie pozwoli na odpalenie przy blednym czytaniu z czujnika. Znajdź na necie jaką opornosc powinien miec taki czujnik i poprostu wypnij od niego wtyczke i zastąp rezystorem. Jesli odpali to bedziesz widziec zeby wymienic tylko czujnik...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
Mazda ciąg dalszy. Niby jestem namiętnym „czytaczem” instrukcji obsługi a jakoś mi umknął opis jednego z guziczków na konsoli. Z wielkim zdziwieniem odkryłem na konsoli guziczek opisany „AUTO HOLD”. Ponieważ jest on umieszczony w bezpośredniej bliskości elektronicznej protezy udającej wajchę ręcznego wywnioskowałem, że ma coś z nim wspólnego. I kiedy...
Dzięki za dalsze wskazówki. To może napiszę od początku. Mnie mocno zastanawia sprzęgło, bo gdy tylko rozłączę napęd, wciskając sprzęgło można swobodnie zdejmować nogę z gazu, tylko to bezsensu, kompletny brak hamowania silnikiem..no tego się nie poleca.. Tak samo jest problem przy wyprzedzaniu..jedziemy na V biegu obroty raczej niskie tak ok 1800..i...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obroty się wieszają na poziomie 1500 obr/min, (na benzynie i LPG) ale tylko na w pełni rozgrzanym silniku (90°C i więcej). Jak przeciągnę podczas hamowania silnikiem poniżej 1500obr/min to spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, jeśli natomiast wyrzucę na luz (wcisnę sprzęgło) powyżej 1500 obr/min to wiszą....
moze po krotce opowiem historyjke na temat wyprzedzenia zaplonu w silniku motocykla dwusuwowego. Otoz mowa o WSK 175. Przez przypadek ustawilismy mocne wyprzedzenie zaplonu i silnik na wolnych obrotach chodzil doslownie jak 6-ciosuw ale jak poruszalo sie manetka i w pewnym momencie udalo mu sie zlapac wysokie obroty to doslownie glowe urywalo od przyspieszenia....
Więc od początku: Astra F - 2002, silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku. Założona instalacja LPG - Bingo-M, reduktor Lovato. Rzeczywisty przebieg samochodu - 72k. Na gazie zrobione jakieś 13k. Do tej pory bez najmniejszych problemów. Zaczeło się od tego że przy hamowaniu do zera z nieco większej prędkości (70-80 km/h) samochód zaczął dusić się i w efekcie...
Zimny silnik w fazie nagrzewania ma podwyższone obroty i idzie równo i stabilnie, problem pojawia się gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy; silnik ma spore wahania obrotów. Podczas podglądu parametrów nic niepokojącego nie zauważyłem, poza dwoma parametrami- kąt wyprzedzenia zapłonu (skacze od 5 do 20 stopni) oraz generator field- wahania od...
Witam, mój Peugeot Partner 1.4 benzyna + LPG 2005r. gasł mi jak hamowałem przed np skrzyżowaniem, musiałem mu trzymać obroty i dodatkowo czasami tracił moc w trakcie jazdy, zaczynał szarpać i po dodaniu gazu na maksa po chwili duszenia wyrywał do przodu i już jechał normalnie Z sygnalizowanych usterek miał błąd sondy lambdy Wymieniłem: cewki zapłonu...
Jak masz możliwość kupienia takiego modelu jak już masz 2 sztuki to takie kup, auto które ma opony o różnej przyczepności na przedniej i tylnej osi potrafi być bardzo nieprzewidywalne Nacisk na osie nie jest po 50%, środek ciężkości nie leży na przecięciu przekątnych prostokąta wyznaczonego przez koła umieszczone w narożnikach. Przy hamowaniu i przyspieszaniu...
Chyba niezbyt dokładnie opisałem problem. Otóż zdarza się taka sytuacja, że po kilku dniach nieużywania autka koło kierownicy zachowuje się tak jakby ktoś potraktował klejem "kropelka" wał kierownicy-pełna blokada. Dopiero po użyciu siły puszcza i da się autkiem sterować-ale jest to mało komfortowe. Wyraźnie odczuwalne hamowanie koła kierownicy przy...
Witam mam problem z programem do Serwa step dir na silniku DC z enkoderem , chodzi mi o pomoc w zrozumieniu zasady działania tak na chłopski rozum jak powinno się to odbywać naprawde z regulatorem PID . Ja piszę w bascomie jeśli ktoś może pomóc byłbym wdzięczny. Zrobiłem sobie enkoder do silnika o małej rozdzielczości na obrót 10 impulsów , celowo taki...
A ja myślę, że można. Trzeba poprostu jeździć ekonomicznie. Nie wciskać gazu go końca. Nie przekraczać 80/90 i będzie napewno sporo mniej palił. Acha silnik, a szczególnie układ zapłonowy i paliwowy muszą być w idealnym stanie. Od strony mechanicznej również musi być sprawny. Nie otwieramy okien, etc. Nie gnieciemy pedału do końca na niskim biegu, nie...
wyprzedzenie sworznia wyprzedzenie rozrzadu wyprzedzenie zaplonu
wytrawianie kwasem fiesta podciśnienie centralka skoda fabia
piekarnik elektrolux wzmacniacz samochodowy
Czarny ekran przy uruchamianiu Windows 10 - przyczyny i naprawa Hyundai H1: Brak podświetlenia zegarów i radia