Zwiera się poprzez rezystancję. Regulowaną.
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika przez rezystor. Dalej podtrzymuję to, co napisałem. Hamowanie dynamiczne owszem,...
A widziałeś cenę za taki silnik? Poza tym, jeśli topowy producent stosuje od lat hamowanie dynamiczne w tego typu maszynie, a nie hamowanie elektromagnetyczne to musi być ku temu powód... Może zbyt szybko ścierający się element hamujący?
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Bardzo proszę autora o wniosek jak poradził z problemem. Jeśli kolega chce tak żeby zawsze silnik dojeżdżał do pozycji tyle ile trzeba BEZ ZATRZYMANIA, czyli dojechał 1010 to zatrzymaj sprawdź i dojedź 20 jeszcze to chyba PID się tutaj nie nada ale nie chcę się wymądrzać dlatego będę śledził temat.Silnik nie ma hamulca ale falownik funkcję hamowania...
Czym się różni hamowanie dynamiczne (prądem stałym) silnika asynchronicznego pierścieniowego, od synchronizowania takiego samego silnika prądem stałym. W obu wypadkach wirnik się zasila prądem stałym i sposób połaczenia jest taki sam (wydaje mi się).
Warto przemyśleć zastosowanie regulatora prądu hamowania.
Jeżeli masz możliwość - poszukaj w książkach z laborkami / teorią metrologii.
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu gwarantujący po pierwsze ruszenie silnika i po drugie rozruch bez poślizgu Stąd...
próbowałem wyregulować instalacje do pracy bez tej zwężki, ale nigdy nie była ona "stabilna" więc jezdze z tą zwężką - zna ktoś taki patent? Reduktor na wykończeniu lub od początku za duży mikser dobrany. Czy przerobienie instalacji na 2 generacje < wymiana centralki i założenie atuatora> zmniejszyło by spalanie gazu jakoś znacząco? Ja do drugiej...
- a to o twojej niedojrzałości świadczy znacznie wyraźniej, niż szczeniackie złośliwości. Ale może kiedyś zrozumiesz, że nauka jest ciągłością, gdzie nikt nie zaczyna od wynajdywania koła, a postęp opiera się na wykorzystywaniu wcześniejszego dorobku. Przyznam, że nauczony dotychczasowym doświadczeniem, nie zakładałem, że podasz konkretne źródła odnoszące...
Hamowanie dynamiczne prądem stałym, do sprawdzenia K22 i jego styki, K1 styki 31-32 43-44, stycznik K5 i styki, mostek prostowniczy U1 i gniazdo bezpiecznika F4. U kolegi w podobnej maszynie innej firmy hamulec trzyma po wyłączeniu silnika bardzo długo, ale później odpuszcza.
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Napęd opuszczania jest przy pomocy silnika indukcyjnego? Jeżeli tak to może hamowanie dynamiczne prądem stałym? Dość proste i tanie w wykonaniu.
Witam, nie napisałeś w jakim urządzeniu chcesz to zastosować, może wystarczy hamowanie dynamiczne za pomocą uzwojeń silnika.
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
(at)Antoni1987 Mówię o samym falowniku + rezystorze hamowania, ewentualnie filtr wejściowy. Dodatkowo dajesz zabezpieczenie zwarciowe na wejściu falownika i to tyle. Na falowniku ustawiasz rampy ruchu czyli automatycznie softstart nie jest potrzebny. Hamowanie możesz realizować też na falowniku, energia będzie się wytracała na rezystorze hamowania....
Falownik z funkcją bezpieczeństwa - aby przeszedł certyfikację - posiada dwa podwójne tory styków NC; dodatkowo ma wbudowane sprzętowe hamowanie dynamiczne (wstrzykiwanie prądem stałym) niezależne od nastaw typu Acc/dec czy programowanych ramp hamowania. Tak więc zatrzymywanie przez programowe hamowanie + następnie odcięciem zasilania to trochę inna...
Hamowanie silnikiem - najlepiej byłoby odzyskiwać energię: Po co? Po to aby co rusz katować akumulator impulsami prądowymi kilkudziesięciu amperów (nie zapominajcie koledzy, że to auto dla dzieci - z zasady może być często rozpędzanie/zatrzymywane)? Nie będzie tu wielkich zysków - poza znacznym pogorszeniem warunków pracy akumulatora. Ale czy ten układ...
Hamowanie dynamiczne to mam na myśli prądem stałym. Odłączam zasilanie i do stojana podaje stałe napięcie. Jeszcze raz rysunki:
Jeśli to silnik indukcyjny(nie komutatorowy) to może zastosować hamowanie dynamiczne polegające na podłączeniu uzwojenia do małego napięcia DC.
ja właśnie chciałem zastosować hamulec ze względów bezpieczeństwa, ale widać że chyba nic z tego nie będzie... W czym więc tkwi problem? Jeżeli masz do dyspozycji przemiennik stosujesz hamowanie dynamiczne (po rampie) i dohamowanie prądem stałym w końcowej fazie hamowania. Może się okazać, że konieczny będzie układ wytracania energii tzw. chopper hamowania...
...Jeden styk grzbka NC rozłącza stycznik który styk NO steruje wejściem jedz naprzód, a drugi styk grzybka NO daje sygnał na nagle zatrzymanie... Dziwne pomysły... skoro "zabierzesz" zasilanie falownika to niby jak on ma obsłużyć hamowanie dynamiczne (nagłe zatrzymanie)?. Lepiej tak - "Grzybkiem" wymuś zatrzymanie/zahamowanie awaryjne a stycznik podtrzymuj...
Mam jeszcze jedną zagwozdkę - takie hamowanie dynamiczne wykonał w firmie przyjezdny automatyk. Nurtuje mnie sprawa połączenia mostka Groetza+ stycznika od hamowania. Jak widać minus z mostka podany został na wyjście T1 stycznika od hamowania, wyjście tego sygnału zostało podane na stycznik odpowiadający za załączenie silnika na wejście L1. Jakim cudem...
Nie sądzę. Jest napisane, że przewody wracają gdzieś do wnętrza silnika. Gdyby to było hamowanie dynamiczne to nie widzę najmniejszej potrzeby umieszczania go w silniku, przecież musiał by być układ podający napięcie DC na uzwojenia po odłączeniu zasilania itd. Tylko skąd wtedy zasilanie transformatora ? Technicznie niewykonalne w obecnej na zdjęciach...
Instrukcja angielska strona 7-7 (40) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/do... jest polska skrócona instrukcja do tego falownika nie ma w niej wszystkiego ale na stronie 41 jest ładnie opisane hamowanie dynamiczne z rezystorem zewnętrznym.
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający wspólny kondensator (ładowany przez pierwszy silnik)....
Musisz jeszcze brać pod uwagę mechanikę napędu: przy hamowaniu wystąpią niekorzystne zmiany (części wcześniej napędzane zamienią się w napędowe) co dla niektórych np. przekładni może oznaczać szybsze zużycie.Również nie jest bez znaczenia ilość startów i hamowań (częstotliwość). Ja musiałem dokładać obcą wentylację (częste załączenia/wyłączenia powodowały...
Witam. Chodzi o wymuszenie stanu hamownia. Na pewno można tutaj zastosować hamowanie częstotliwościowe przy zastosowaniu falownika i odbierać nadmiar energii z obwodu pośredniczącego falownika (jak w SI) lub hamowanie dynamiczne (w obwód stojana rezystory po odłączeniu zasilania). Z tym, że potrzebuję jakoś te metody opisać (a udało mi się znaleźć na...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Hajko 1 przeciceż po wymianie falownika jest ten sam problem więc to nie wina falownika. Masz rację z tą składową stałą ale pojawienie się jej będzie zwiazane ze zmianą któregoś z parametrów. Może zostało ustawione zbyt intensywne hamowanie dynamiczne z udziałem zbyt wysokiej składowej stałej albo zbyt wysoka wartość kompensacji momentu w powiązaniu...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
No cóż, szukajcie Panowie oszczędności dalej. Jak to odbije się w przyszłości na pracy maszyny to już nie moja sprawa. Na marginesie dodam tylko, że niejako pod ,,opieką" mam miedzy innymi chińską (:D ) maszyne do produkcji toreb na smiecie z folii PVC. Zastosowali tam do posuwu silnik 1kW, przy czym silnik oryginalnie pracował poprzez stycznik (pomiędzy...
Nie jestem na szczęście totalną ciamajdą, potrafię posługiwać się narzędziami i uważałem na fizyce. To teraz do specyfikacji potrzebujesz jeszcze dopisać: - Zdolność pokonywania wzniesień xx°/y%, ponieważ od tego zależy siła napędowa na kołach, a w konsekwencji teoretyczny zasięg na jednym ładowaniu. W praktyce zazwyczaj wystarcza 5-7%, ale przy małych...
Witam!! Realizuję model silnika obcowzbudnego w Matlabie, zasilając go napięciem stałym, jednopołówkowym, dwupołówkowym. Jak przy zasilaniu stałym (twornika i wzbudzenia) nie ma żadnych kłopotów, tak przy zasilaniu jednopołówkowym (twornika i wzbudzenia) kilka wątpliwości mi się nasuwa... A mianowicie: czy przy zasilaniu jednopołówkowym, dwupołówkowym...
Robiłem ostatnio trochę doświadczeń w celu lepszego poznania zjawisk fizycznych, które muszą być wykorzystane do zbudowania pędnika. Proste testy z poprzeczką dwuramienną, tą z poniższego filmu: http://obrazki.elektroda.pl/5544932400_1... Ogólnie widać, że energia ruchu postępowego masy m1 jest zamieniana w energię ruchu obrotowego porzeczki...
Multiplikatory wędkarskie mają takie hamulce, nie ogarniam tylko jak to działa W w/w urządzeniach, wykorzystano hamowanie dynamiczne w efekcie oddziaływania dwóch pól magnetyczych, pochodzącego od magnesów trwałych i pola wytworzonego przez prądy wirowe indukowane w metalowej tarczy wirującej blisko tych magnesów trwałych. Do wykonania tarczy, stosuje...
Warto się zastanowić co to są obroty momentu maksymalnego - otóż jest to punkt równowagi, pomiędzy oddawaną mocą, a stratami wynikającym z tarcia. Silnik uzyskuje tym większą sprawność im większą moc się z niego odbiera, zaś moc można odebrać tym większą im wyższe są obroty silnika. Niestety wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rosną straty wewnętrzne...
Dzięki za link spróbuję coś w/g tego wymodzić. W tej wciągarce mam też luzownik,ale on nie sprawia większych kłopotów,natomiast charakterystyka jego pracy jest stanowczo zbyt chamska i powoduje niepotrzebne przeciążenia dynamiczne w układzie.Kombinuję tak żeby marszowe hamowanie było DC ,natomiast awaryjne luzownikiem. Właściwie to łączę je równocześnie...
Jeżeli jest to napęd liniowy (podajnik, taśmociąg itp.) to trzeba dać większy falownik (ok. 1,2-1,25 x P silnika), dla napędów pomp lub wentylatorów może być mniejszy (o charakter obciążenia powinni cię spytać). Kolejna sprawa to jak często i jak długo będzie układ pracował z tą małą prędkością, jeśli będzie to sporadycznie i krótkotrwale może nie...
:arrow: kybernetes - duże silniki elektryczne mają sprawność około 99%, te do samochodów chyba nieco powyżej 90%. Kolega pisze o sprawności szczytowej osiąganej przy optymalnych ustalonych warunkach pracy, czyli o ideale. Silniki przemysłowe pracują właśnie w takich warunkach lub w pobliżu. W EV wygląda to nieco inaczej. Np. wykres sprawności silnika...
http://obrazki.elektroda.pl/9544003900_1... Obrazek z naniesionymi przebiegami dla PWM25%. Jak widzisz na drugim wejściu masz za inwerterem już 75% a na wyjściu prawie stały o odpowiednich napięciach 1/4Vcc i 3/4Vcc tzw. prąd trzymania stosuje się w układach z silnikiem krokowym a nie z DC , można zrobić na L298 hamulec dynamiczne wystarczy...
Witam! Wiem Ze to nie na tamat ale nie mogłem znalęźć tamatu Mam problem z ładowaniem w fiacie 126p zapali ale nie laduje alumulatora i nie wiem co może być? Wystarczy wpisać w wyszukiwarce zapytanie : nie ładuje akumulatora i pojawiają się 163 trafienia!. Tak więc nie pisz bzdur, że nie było pasującego tematu!!!!! Jak dla mnie post do usunięcia a...
Tu raczej chodzi bardziej o ograniczanie, sił jakie działają, przez zmniejszanie obrotów kiedy rośnie masa szpuli. Nie wiem czy zauważył ktoś, ale taka szpula działa jak taki mechaniczny KERS ?:-) Im więcej na niej nawinięte, tym więcej gromadzi energii. A skąd układ wie, że taśma się napięła? To prosty układ z ruchomą rolką (dociążoną lub na sprężynie),...
Podsumowanie : 1.Wzbudzenie niby stabilne ,ale nie do końca pewne 2. Obroty w prawo włącznie z hamowaniem OK 3. Obroty w lewo ,wzrost OK ; hamowanie BUM Proponuję: 1.Stałe wzbudzenie , mostek na 230V ( zasilany z sieci ) , za mostkiem wstawić rezystory ( mogą to być żarówki ,pokombinować np równolegle) tak aby napoięcie na wzbudzeniu było ok 150.....180...
Tak to wszystko wygląda. A styli tyle, ilu kierowców: jeden chce potestować auto taty, drugi po prostu się spieszy i wycina ile fabryka dała, trzeci lubi szybko jeżdzić, czwarty (czwarta) nie umie, albo się boi, piąty w ogóle się nad tym nie zastanawia i jedzie co dzień inaczej, szósty zamula silnik i jedzie max.65, szukając taniej eksploatacji (często...
Silnik zdolny wygenerować 300KM będzie to ro bił z największą sprawnością tylko w okolicach 100% otwarcia przepustnicy. Otwarcie przepustnicy to nie wszystko, "cywilne" silniki uzyskują optymalną sprawność znacznie poniżej mocy maksymalnej, później ta sprawność spada. Jednak ze względu na specyfikę sterowania starszych silników, otwarcie przepustnicy...
Strona wirnika zwarta, a na 2 fazy podajesz prąd stały. Są rożne schematy podłączenia związane z hamowaniem dynamicznym. Wystarczy poGooglać. Uważaj, żebyś czasem nie upalił silnika, lub urządzenia hamującego. Przed przystąpieniem do eksperymentu na żywym organizmie warto przeprowadzić symulację w Simulinku.
może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? Silnik z wyciągarki wiec niech się kolega zastanowi co pisze i w jakim układzie uzwojeń pracuje silnik. Pierwsze pytanie czy silnik grzeje się na obu kierunkach czy w tylko jednym jeśli tak to na którym styczniku ? Proponuje sprawdzić poprawność połączeń mostków U2 V2 W2 oraz styki pomocnicze K1 K2 a także...
Najprościej tu chyba będzie kupić silnik z hamulcem Najprościej to będzie ściągnąć podręcznik użytkownika, np. stąd [url=https://www.hitachi.us/supportingdo... przeczytać od deski do deski ze zrozumieniem. Ustawić A044=3 czyli Sensorless Vector Control i cieszyć się zatrzymywaniem silnika bez...
Zasada łączenia jest zawsze ta sama - robisz mostek H z wyłaczników. Wg numeracji z twojego opisu, dodam tylko a - dla sekcji z lewej strony rysunku i b- dla tej z prawej (+)silnika 2a,4a (-)silnika 2b,4b (+)zailania 1a,1b (-) zasilania 3a,3b Możesz spotkać dwie niespodzianki, pierwsza - jeśli wyłaczniki są typu make-before-brake będzie zwarcie przy...
Zobacz w tym dokumencie: http://www2.wt.pw.edu.pl/~clucyk/ze/ze-2... Rys. 2.30 - są pokazane uzwojenia dla sinika z trzema uzwojeniami i z sześcioma - pierwszy ma prędkość synchroniczną 3000rpm a drugi 1500rpm - rzeczywiste ok 2800, 1400 rpm bo silnik asynchroniczny ma poślizg. Są silniki o większej ilości biegunów i jeszcze mniejszej prędkości. Tak...
W razie czego mogę podesłać najbardziej szczegółową wersję polskiej instrukcji do LG.
Jest jeszcze jedna metoda. Obciążeniem (hamulcem) może być silnik indukcyjny z hamowaniem dynamicznym. Do dwóch zacisków silnika podajemy regulowane napięcie stałe.
Płytka PCB realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania silnika. Zasila również stycznik. Jest to logiczne, że płytka realizuje również funkcję blokady elektrycznej, warunkując pracę stycznika. Określenie "realizuje wyłącznie funkcję dynamicznego hamowania" miało na celu zdementować informację o realizacji wolnego startu. Pewnie wolny start i...
W pewnych sytuacjach zatrzymywanie wybiegiem jest lepsze niż hamowanie dynamiczne. Ale to pewnie wszyscy wiedzą.
Rezystor hamujacy, jest to rezystor, ktorym zwiera sie uzwojenia podczas hamowania dynamicznego silnika. Ponieważ wytraca sie na nim sporo mocy, podlacza się go jako zewnetrzy, o odpowiedniej mocy i chłodzeniu. Zobacz tutaj: https://control.com/textbook/variable-sp...
Rozwijam dalej temat. Po wpięciu panelu do falownika odczyt: C0037 (JOG1) = 70 Hz, C0038 (JOG2) = 0 Hz, C0039 (JOG3) = 40 Hz (E1, E2) E3 = DCB (hamowanie prądem stałym) E4 = zmiana kierunków obrotów. 28 blokada regulatora 1 = START, 39 = GND. Firma, która to konstruowała, już nie istnieje (Austria) - brak dokumentacji technicznej - maszyna co prawda...
Tak można przyjąć przy hamowaniu dynamicznym (np. na rezystorze). Przy hamowaniu odzyskowym (jazda z górki) SEM wytworzona w silniku jest większa od napięcia sieci zasilającej i wymusza to oddanie energii do sieci. Andrzej
Dzień dobry. Mam mały problem którego nie udało mi się rozwiązać. Falownik Hitachi Wj200 7,5kW 3f. Opiszę najkrócej : Czas zwalniania F003 3s. Użyty i zainstalowany rezystor hamowania BRD, aktywowany, skonfigurowany i działający ale: - nie hamuje silnika do całkowitego zatrzymania . Programowo ustawiłem próg użycia hamulca 660V DC i nie da się ustawić...
To bardzo uproszczony schemat i jest on nadal aktualny. Przestawia on ogólną iddeę pracy przemiennika. Oczywiście należy się spodziewać, że tak samo jak i wtedy tak i teraz im wymyślniejsze i bardziej wymagające aplikacje tym bardziej to będzie rozbudowane. Będą interfejsy komunikacyjne, wyświetlacze, klawiatury. Moduły APFC, wejście z centralnego prostownika....
Chyba koledze chodzi o hamowanie dynamiczne. Kolego jaszto głupoty piszesz mówimy tu o wyciągarkach suwnicowych z przekładniami wielostopniowymi. Co innego wyciągarki bezstopniowe.
Dalej wychodzi że to wiertarka na 230 V: https://www.makita.pl/product/dp4011.htm... Wyłącznik w takich wiertarkach nigdy nie posiada funkcji hamowania dynamicznego. W tym modelu jest jeszcze przełącznik prawo-lewo zamieniający kolejność połączeń uzwojeń stojana względem szczotek (piny 1–4). Silnik komutatorowy będzie pracował z prądem stałym, tyle...
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jakimi kryteriami kierować się podczas doboru rezystancji dodatkowej do hamowania dynamicznego oraz przeciwwłączeniem? Jakim momentem najlepiej obciążać silnik? Dziękuję oraz pozdrawiam.
Hej! Nie wierzę - dzisiaj pękła dętka, którą wymieniłem tydzień temu. Nie przejechałem nawet 30km. Koło 10 cali, dętka CST 10x2. 1. Napompowałem do 3 atm (generalnie moja obserwacja jest taka, że miękkie koła częściej pękają). 2. Zastosowałem talk Co mogę jeszcze zrobić, żeby przedłużyć żywotność? Oryginalna wytrzymała ponad pół roku. Hulajnoga to Vset...
Witam. Możesz zastosować moduł hamowania dynamicznego firmy Relpol.http://www.relpol.pl/pl/Oferta/Pr...
Poszukuję programu do tworzenia schematów elektrycznych zgodnego z normami UE. Musze w programie przerysować układ do hamowania dynamicznego silnika szeregowego, a układ jest wykonany na stycznikach, przekaźnikach itp. więc interesują mnie programy z elementami czysto elektrycznymi. Z góry dzięki za odpowiedzi!!!
Zazwyczaj przemiarowuję napęd przy takich manewrach o 1 rząd wielkości. Pamiętaj o hamowaniu tego silnika, szczególnie jeśli maszyna generuje bezwładność.Dobrze, gdyby falownik miał opcję hamowania dynamicznego + odpowiedni rezystor, np. dla zatrzymania awaryjnego.
Bo znalazłem też informacje że chopper to ..układ do hamowania dynamicznego silnika. Czyli rozumiem że pojawia się osobny prąd który hamuje silnik. A twoja inf. mówi mi że jest to układ zabezpieczający czyli nadmiar prądu jest usuwany z silnika.
Do zaciskow 87 i 88 podpięty jest silnik asynch.6Kv. Ogarnijcie porządnie to Kolego :D Bo mnie to wygląda na typowy, półmostkowy sterownik silnika prądu stałego, obcowzbudnego, co dodatkowo zdaje się potwierdzać amperomierz z bocznikiem. Jeżeli zaś ma być to układ hamowania dynamicznego silnika asynchronicznego (pierścieniowego lub klatkowego) prądem...
Nie bardzo rozumiem jak sie ma "silnik 2,2kW połączony w trójkat" (#1) do załączonego schematu ?. Ten schemat dotyczy napędu silnika z hamowaniem dynamicznym ( prądem stałym ). Do regulacji parametrów hamowania ( prąd i czas ) służy regulator oznaczony numerem 3.
sposoby polaczenia uzwojen stojana do hamowania dynamicznego oraz wartosci pradu stalego plynacego przez uzwojenie takie aby przeplyw uzwojen byl rownowazny przeplywowi przy znamionowym zasilaniu napieciem przemiennym tj. aby wartosc strumienia silnika w czasie hamowania byla rowna wartosci strumienia w znamionowych warunkach pracy
Silnik trójfazowy prądu stałego z motoreduktorem bez hamulca. Na pewno prądu stałego? Może trzeba będzie zastosować hamowanie dynamiczne? Naprawdę zdjęcie tabliczki bardzo by pomogło. Bo inaczej to wróżenie z fusów
Z kablem silnik-falownik też nie przesadzać - dać zwykły 4x1,5 - będzie go tam pół metra? Odcinać zasilanie falownika z jednoczesnym hamowaniem dynamicznym - energię w tej fazie zapewni zwrot z slnika, który stanie się prądnicą.
No właśnie rozwiązaniem takich problemów z falownikiem jest hamowanie prądem stałym, albo dynamiczne(zewnętrzny rezystor hamujący).
Do samego wyhamowania silnika wystarczy tzw. hamownik. Jest to urządzenie, które po wyłączeniu zasilania silnika podaje na uzwojenia prąd stały o kontrolowanym natężeniu. Możesz też zastosować przemiennik z możliwością hamowania dynamicznego, będziesz miał dodatkowo możliwość płynnej regulacji prędkości silnika, ale..... jest to rozwiązanie droższe....
Witam Jest to zwykły silnik z dodatkowym uzwojeniem (cienkim drutem ) które służy do hamowania dynamicznego miałem ten sam problem , ja go nie podłączyłem i po prostu piła dłużej się kręci po wyłączeniu a ty po prostu źle podłączyłeś dlatego się szybko grzeje, lub źle ci przewinęli, uzwojenie z cienkim drutem nie podłączaj jeśli nie masz oryginalnego...
Po 1. całe sterowanie mostka wraz zabezpieczeniami przed zwarciami gałęzi ( góra - dół ) zapewnia właśnie driver HIP, + zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem na bramkach. Potrzebne tylko źródło sygnału PWM. 2. odnośnie przepięć ... w mosfetach wbudowane są często diody zwrotne chroniące mosfeta, w przypadku dużej bezwładności można dołożyć dodatkowy...
Kol. Polikon Szukasz rozwiązania dla firmy czy do "garażu" ? Kto Ci powiedział, że hamowanie DC jest mało skuteczne ? Zapnij na 2 fazy silnika wyprostowane napięcie, a spali Ci paski na silniku. Właściwie nie wiem czego szukasz(czytałem te skasowane posty). Masz na myśli tyrystory a może jednak triaki ? Jeśli ma to pracować w firmie, z układem o dużej...
Ale zwieranie uzwojeń działa przy hamowaniu dynamicznym (tzn przy większych obrotach) a tu raczej jest problem powolnego osuwania się rolety. Nie do końca zwinięta działa stałą siłą powoli się rozwijając a silnik przy powolnym obrocie niestety praktycznie nie zmieni siły hamowania przy zwartych zaciskach. Sam kiedyś to sprawdzałem, jedynie ciągłe jego...
Jeżeli chodzi o napięcie kondensatorów to lepiej wybierz te z wyższym. Zasadniczo ze względu na problem hamowania dynamicznego (kondensator będzie się ładował i o ile nie będzie zwrotu energii do sieci to napięcie poleci w kosmos) A jaką zakładasz moc wyjściową? W układach laboratoryjnych C=1-4mF (ok 10..20kHz, 2...4kW), ale trzeba uważać na oscylacje....
Co do wbijania szpilek, to tak niszczy się przewody. Naruszasz izolację,dostaje się wilgoć i miedź koroduje,pęka. Wiem po sobie źe często problemy z niskim napięciem ,powodują inne usterki. Sprawdź kiedy wyskakuje ta awaria, przy skręcie,hamowaniu itp.
przeciez nie chodzi o regulacje. chodzi wlasnie o typowy softstart a potem hamowanie. jesli potrzeba dodatkowego momentu hamujacego (wozek zwalnia zbyt wolno po odlaczeniu silnika) to trzeba hamowac dynamicznie np. pradem stalym. ustawic konkretna wartosc pradu stalego czy wyprostowanego. i Hamowaniu dynamicznym silnika asynchronicznego bylo juz wielkorotnie...
Daniel: Trży ? tak, jasne... kup sobie "Słownik ortograficzny". A najlepiej trzy. Valarian:nie... albo oba są równe "0", albo oba są równe "1". Oczywiście Enable = "1". W tych dwóch przypadkach będzie hamowanie dynamiczne. Swoją drogą, jak ktos nie jest pewien swoich informacji to może niech spojrzy do dokumentacji albo się nie wypowiada? Na forum jest...
Witam ponownie:) Zbudowałem ten układ w mniejszej skali (2 małe silniczki DC od szuflady cd-romu złączone na sztywno + L293D), żeby zacząć już spokojnie pisać program na uC, ale mam kolejny problem. Przy hamowaniu dynamicznym za pomocą L293D nie ma prawie różnicy w poborze prądu przez drugi silniczek (tzn. bez hamowania ok. 50 mA, jak dam dwie jedynki...
Szczotka mogła się urwać z trzech powodów. 1. Silnik pracował w trybie ciągłym w przeciwnym kierunku obrotów, "pod włos szczotki". 2. Silnik został przeciążony dwa razy większym napięciem i prądem, hamowaniem dynamicznym lub przeciwprądem. 3. Długotrwała praca przy zbyt wysokich obrotach spowodowała spalenie szczotki, zwłaszcza przy prądzie stałym zużyciu...
Nie no, zachowajmy skalę. Rezystor ma 100W, nie 100kW ;-) Sterownik silnika to też nie jakiś gigant. Niby można włączyć PTC w obwód ENABLE, tylko że on wpływa na wyjście, czyli aktywacja stopnia mocy oraz hamulec awaryjny silnika (odłącza silnik od sterownika i zwiera uzwojenia przez rezystory mocy, by wyzwolić hamowanie dynamiczne). Na wejściu (jednofazowym)...
moje pytanie brzmi czy to zda egzamin Nie, nie zda. To jest ,,rosyjska ruletka" :D (opory przekladni, obciązenia mechaniczne, etc.) Ratuje Cię krzywka na wale z czterema garbami i i mikrowyłącznik rolkowy, lub czujnik indukcyjny. Silnik albo musi być zasilany z falownika z funkcja hamowania dynamicznego, albo musi posiadać elektrohamulec. Przy najwyższym...
izolując silnik od masy. I co to zmieni? Silnik musiał by mieć wyprowadzone osobno zaciski stojana i szczotek by mógł pracować nawrotnie. Tu można by tylko pomyśleć o jakimś hamulcu dynamicznym do tego pługa. Podawanie np. niewielkiego napięcia na silnik celem dynamicznego jego hamowania.
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe obroty) - nastąpi przekroczenie dopuszczalnego napięcia w obwodzie...
Po co stosować prądnicę i silnik? dodatkowo zwiększając masę i tak ciężkiej konstrukcji roweru. Silnik stanowi prądnicę i jest wykorzystywany w dynamicznym hamowaniu
Ja proponuję zastosowanie falownika tj, przemiennika częstotliwości. To urządzenie zapewnia łagodny rozruch i chamowanie prądem stałym, oraz regulację obrotów danego urządzenia. W goglu są na ten temat informacje. Pozdrawiam. Owszem. Kolega może sprawdzał, że najprostszy falownik 1,5 kW plus ew. rezystor hamowania (tak to się pisze) to wydatek ok....
Wirnik silnika pierścieniowego ma tyle par biegunów ile potrzeba do założonej prędkości, w tym przypadku 2p = 4, w takim silniku wirnik nie posiada biegunów wydatnych. Włączenie prądu stałego do obwodu wirnika połączonego w gwiazdę, w sposób jak napisałem wcześniej, powinno wymusić powstanie 4 biegunów tak jak się to dzieje w silniku asynchronicznym...
Mianowicie mam silnik szlifierki i po podniesieniu f do 110Hz silnik jest słabszy dużo i oczywiście ma wyższe obroty, Skoro silnik można obciązyć znamionowym momentem i falownik zasila go wyższym napięciem, bo na szynie DC na 560V to dlaczego tak się dzieje. Po drugie czy zasilanie silnika z falownika 50Hz i sieci daje rózne parametry napędowe? Czy...
tak. wymienilem na fabrycznie nowy, kompletny silnik objaw pozostal bez jakiejkolwiek zmiany. oporność styku: nadmierna oporność wyłączy skuteczność obwodu dynamicznego hamowania, czyli zatrzymania w obszarze wylaczonego jeszcze styku startowego. tak to rozumiesz ? zdzislaw. pozdrawiam
:arrow: INTOUCH Witam. Wstyd się przyznać, ale na studiach niewiele było o zabezpieczaniu obwodów prądu stałego. Otóż kolega pracujący przy naprawie lokomotyw powiedział mi, że bezpiecznikami topikowymi zabezpiecza się oprócz potencjału wysokiego również potencjał niski, który połączony jest z masą. Czy mógłby ktoś wytłumaczyć cel takiego zabezpieczania....
Rezystor hamujący jest dobrany przez producenta do mocy przetwornicy, nic nie musisz obliczać. Na chłopski rozum: Rozpędzasz maszynę do prędkości znamionowej i odłączasz zasilanie, mierzysz jaki jest czas hamowania "swobodnego" maszyny. Jak potrzebujesz zahamować maszynę szybciej niż układ zatrzymuje się bezwładnie to należy podłączyć rezystor hamujący....
Hamowanie zwartego silnika jest dynamiczne a nie statyczne .
Myślę, że jest to możliwe. Czy ktoś z Was zwrócił uwagę jak pracują nowoczesne maszyny do szycia? Tam silnik może obracać się bardzo powoli, a po zatrzymaniu, wałek zawsze ustawia się w jednej pozycji. Tak się składa, że od paru lat naprawiam elektronikę takich maszyn (również hawciarek i overlocków). Są tam stosowane normalne silniki komutatorowe (na...
hamowanie dynamiczne silników hamowanie dynamiczne silnika schemat hamowanie dynamiczne
gazowa kuchnia większy zasilacz laptopie arduino monitorowanie
niegasnące światła stopu najlepszy multimetr
Automatyczne czyszczenie głowic w Brother DCP-J552DW Zawieszanie pieca Buderus - przyczyny i rozwiązania